abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 februari 2013 @ 22:19:16 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122442083
Ik sloot de vorige af met:

quote:
Vicky, die kamer is echt zo tof geworden!! Echt een grote meisjeskamer :Y kan me voorstellen dat ze daar héél blij mee is!!
  zondag 3 februari 2013 @ 22:22:02 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122442296
En dan heb ik direct een vraag: in het ledikantje dat we vandaag hebben opgehaald zit geen matrasje, dus dat gaan we nog zelf kopen.

Wie helpt me door de voors en tegens van latex versus binnenvering heen? :?
Op de Ikea-website staat bij een latexmatras 'extreem duurzaam', en bij de binnenveringmatras 'duurzaam'.

Ik had eigenlijk altijd het idee dat latexmatrassen heel cheapass waren :') maar ben denk ik in de war geweest met foammatrassen. Wat voor matrasjes hebben jullie gekozen?
pi_122442397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:06 schreef oeke het volgende:
TM, ik vind het tweede en derde behang het mooist. <3
Die boompjes zijn leuk, maar ik weet niet, ik heb het teveel gezien ofzo.
En autootjes, ach mijn vriend zou zeggen, waarom moeten al die kleine onschuldige jongetjes als zo vroeg geindoctrineerd worden met autoliefde? :P
Twee zielen, één gedachte! Ik vind vooral het derde behang mooi, met dat rood erbij.

En je lief! :D O+

Ik vind de dennenbomen van bellelena ook heel gaaf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122442475
Vicky, wat hebben jullie hard doorgewerkt! Het resultaat is ernaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122442640
Ik vind zelf matrassen met pocketveren fijn, geloof ik. Wij hebben voor de Vyssa Vackert gekozen. Maar ik ben geenszins een expert op dit gebied.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 3 februari 2013 @ 22:38:14 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122443613
Wij hebben de voorganger van de skont. Dat is koudschuim en dat hebben onze eigen dure matrassen ook en dat ligt fijn dus daar ben ik op af gegaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 3 februari 2013 @ 22:47:06 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122444259
Ohjee, nog meer opties :D
pi_122447900
Als je je erin wilt verdiepen: ik zag laatst een aflevering over matrassen in het VPRO-programma De rekenkamer. Het enige wat ik ervan onthouden heb is dat alle matrassen vies zijn. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 4 februari 2013 @ 08:11:45 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122454656
Kijk, da's ook een goeie tip! Leuk programma :Y
pi_122454883
Ik heb zelf een redelijk goedkoop binnenveringsmatras van de Ikea gehad en dt vervormde en ik voelde de veren. Nu al jaren een foammatras en dat ligt veel beter. Om die reden heb ik dan ook voor het ledikantje gekocht. De Skönt ook volgens mij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 4 februari 2013 @ 09:58:36 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122455962
Vicks wat is het leuk geworden! Zie je meisje ook stralen O+.

Bar dat is ook leuk idd, die weg op de muur. Vind'm denk ik leuker voor een iets ouder jochie. Dat idee om magneetjes te gebruiken is echt tof!

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:06 schreef oeke het volgende:
TM, ik vind het tweede en derde behang het mooist. <3
Die boompjes zijn leuk, maar ik weet niet, ik heb het teveel gezien ofzo.
En autootjes, ach mijn vriend zou zeggen, waarom moeten al die kleine onschuldige jongetjes als zo vroeg geindoctrineerd worden met autoliefde? :P
Ik ben echt heel benieuwd waar je uit gaat komen voor een jongetje.
En ben je al bezig in de kamer van je meisje? Gaat die veel veranderen?
Van mij hoeven het ook geen autootjes te worden Oeks, al is dat Studio Ditte-behang dat VT ook heeft echt wel heel mooi O+.

Bellelena ik krijg je post niet gequote met de iPad, maar wat een leuke behangetjes!! Ik ga er snel eens tussen kijken. Kende Kek A'dam wel maar wist niet dat ze ook behang hebben.

Ik ben gisteren wezen shoppen voor Saar's nieuwe kamer. Zij verhuist naar de grotere kamer straks. Het uitgangspunt is deze bedstee, die gaat nog een kleurtje krijgen, wit is ook maar zo wit:



Ik denk aan een warme grijs, of olijfgroene kleur. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Verder heb ik mijn plan omgegooid, ik heb nu middels het kopen van wat mooie spullen de kleuren bepaald die ik voor het kamertje wil gaan gebruiken. Daar ga ik het behang op afstemmen. I.p.v. een druk behang heb ik gekozen voor kleurige accessoires. Zoals bijvoorbeeld;

Kussens

Mijn favoriete aankoop by far O+









Leesstoeltje


Aan de muur



Hier heb ik ook een vogeltjesversie van gekocht O+

En ook nog


Nu nog samenvoegen tot een mooi kamertje! Met onder meer:



En deze oude kast (oude marktplaatsfoto) gaan we logen zodat ie weer blank wordt:


Door de basis (muren/behang en gordijnen) rustig te houden wordt het mijns inziens niet te druk. Ik ben echt verliefd op de kleurtjes O+.
pi_122457520
Heel heel héél erg leuk TM! O+ Ik hou echt van jouw stijltje! Dat gaat echt een superleuke kamer worden. Ik zou zelf de bedstee wel wit laten denk ik, maar ik hou nu eenmaal van wit :P
pi_122457609
Heb jij ook zo'n enorme hal dan TM? Het is echt prachtig allemaal maar past het echt in de kamer? :o
pi_122457802
Prachtig allemaal TM. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb gisteren nog eens even zitten googelen naar sjablonen om een tekst op de muur te schilderen. Bij één site kan ik een sjabloon bestellen voor het hele gedicht dat ik wil, voor ongeveer 55 euro. Bij een andere site kan je losse letters bestellen, dan ben ik voor ongeveer 15 euro klaar, maar dat is wel veel meer werk bij het aanbrengen natuurlijk. Wat zouden jullie doen? En hoe groot zouden de letters moeten zijn?
  maandag 4 februari 2013 @ 11:24:47 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122457982
En zelf uit stevig karton je sjabloon snijden bleie?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122458040
Ooo TM, ik vind het allemaal heel mooi!
Wat zijn jullie hier allemaal druk bezig met de kamertjes. Heel leuk allemaal. Bij mij hebben de kleintjes een super simpele kamer met een poederroze muur, verder alles wit. En een gave kroonluchterlamp. Maar verder dus helemaal niets qua accessoires of decoratie ofzo. Ik ben gewoon meer van het praktische :+
Met een meidenkwartet
  maandag 4 februari 2013 @ 11:29:51 #17
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458169
Thanks dames!

L0t ik ben niet zo'n wit-fan, er is hier bijvoorbeeld ook geen witte muur te bekennen thuis :-).

Suikertante het lijkt waarschijnlijk veel door de hele rij foto's onder elkaar maar dat valt volgens mij wel mee. Er staan nu twee van die kledingkasten, een groot bureau en een kledingrek in die kamer en er is nog ruimte genoeg over. Het is zeker geen kleine kamer, maar ook geen balzaal. Ik schat zo'n 3 x 4,5, precies weet ik het niet (lastig meten nu want het is er een grote opslagruimte (lees 'puintuin') door de verbouwing op zolder. En die boekenwand die ik liet zien die wordt ook een stukje minder breed hoor.

Ik vergat deze trouwens nog in het rijtje:
  maandag 4 februari 2013 @ 11:30:51 #18
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458211
Ik ben nogal gemakzuchtig bleie dus ik zou voor de alles-in1-oplossing gaan ;-).
pi_122458298
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:18 schreef Bleie het volgende:
Prachtig allemaal TM. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb gisteren nog eens even zitten googelen naar sjablonen om een tekst op de muur te schilderen. Bij één site kan ik een sjabloon bestellen voor het hele gedicht dat ik wil, voor ongeveer 55 euro. Bij een andere site kan je losse letters bestellen, dan ben ik voor ongeveer 15 euro klaar, maar dat is wel veel meer werk bij het aanbrengen natuurlijk. Wat zouden jullie doen? En hoe groot zouden de letters moeten zijn?
Ik zou het sjabloon bestellen, omdat ik nu al weet dat ik gruwelijk chagrijnig zou worden van al die letters waterpas en op gelijke afstand van elkaar op de muur te moeten plakken. En dan zou het waarschijnlijk nog niet mooi lukken ook :+.
pi_122458335
OMG die stoel!! O+ en dat ouderwetse koffertje O+ _O_ Ben heeeeel erg benieuwd naar het kamertje! :D
pi_122458464
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:58 schreef twentemeisje het volgende:
Vicks wat is het leuk geworden! Zie je meisje ook stralen O+.

Bar dat is ook leuk idd, die weg op de muur. Vind'm denk ik leuker voor een iets ouder jochie. Dat idee om magneetjes te gebruiken is echt tof!

[..]

Van mij hoeven het ook geen autootjes te worden Oeks, al is dat Studio Ditte-behang dat VT ook heeft echt wel heel mooi O+.

Bellelena ik krijg je post niet gequote met de iPad, maar wat een leuke behangetjes!! Ik ga er snel eens tussen kijken. Kende Kek A'dam wel maar wist niet dat ze ook behang hebben.

Ik ben gisteren wezen shoppen voor Saar's nieuwe kamer. Zij verhuist naar de grotere kamer straks. Het uitgangspunt is deze bedstee, die gaat nog een kleurtje krijgen, wit is ook maar zo wit:

[ afbeelding ]

Ik denk aan een warme grijs, of olijfgroene kleur. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Verder heb ik mijn plan omgegooid, ik heb nu middels het kopen van wat mooie spullen de kleuren bepaald die ik voor het kamertje wil gaan gebruiken. Daar ga ik het behang op afstemmen. I.p.v. een druk behang heb ik gekozen voor kleurige accessoires. Zoals bijvoorbeeld;

Kussens

Mijn favoriete aankoop by far O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leesstoeltje
[ afbeelding ]

Aan de muur
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hier heb ik ook een vogeltjesversie van gekocht O+

En ook nog
[ afbeelding ]

Nu nog samenvoegen tot een mooi kamertje! Met onder meer:

[ afbeelding ]

En deze oude kast (oude marktplaatsfoto) gaan we logen zodat ie weer blank wordt:
[ afbeelding ]

Door de basis (muren/behang en gordijnen) rustig te houden wordt het mijns inziens niet te druk. Ik ben echt verliefd op de kleurtjes O+.
lekker bezig! O+

die tuimelaar wil ik ook nog steeds O+ zo cute
pi_122458505
Bleie, zelfs met een sjabloon lijkt het me nog moeilijk, dus ik zou denk ik voor de complete oplossing gaan!

En TM, die bedstee lijkt zooooo groot! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden O+
pi_122458568
TM, wat een gave warme kleuren!! Ook helemaal mijn stijl!!
Dat boekenwandje wat gaaf, waar komt die vandaan?

T schijnt hier bij ons dat je in de tuincentrum enrom kunt scoren.. ga daar maar ook een keertje langs
  maandag 4 februari 2013 @ 11:46:39 #24
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458636
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:41 schreef Suikertante het volgende:
Bleie, zelfs met een sjabloon lijkt het me nog moeilijk, dus ik zou denk ik voor de complete oplossing gaan!

En TM, die bedstee lijkt zooooo groot! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden O+
Ik denk dat ik weet wat je gaat beslissen bleie :-).

Dat klopt wel Suikertante, maar de bedstee is eigenlijk net zo groot als een gewoon 1-persoonsbed, alleen dan ook 2m hoog. Uiteraard is het daardoor een massiever geheel, maar qua ruimte neemt het op de grond niet meer ruimte in dan een gewoon laag bed.
  maandag 4 februari 2013 @ 11:57:59 #25
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458919
Sandous dit plaatje komt van Pinterest. Je kunt het bijvoorbeeld met de IKEA Ribba-plankjes doen, of met hun kruidenrekjes:


Als ik echt een grote muur overhad dan deed ik het zo O+
pi_122459292
Oh die laatste is echt O+ !!!
pi_122459614
Wow TM, wat een leuke spulletjes en mooie kleuren! En ook een handig idee om de basis wat rustiger te houden en het met accessoires aan te kleden. Kun je eventueel na een poosje weer wisselen, wanneer ze echt d'r eigen smaak gaat ontwikkelen of wanneer je het zelf weer eens zat bent :) Ben nu al super nieuwsgierig, volgens mij word het echt heel erg tof!
pi_122459652
Leuke ideeën weer! O+
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † maandag 4 februari 2013 @ 13:09:49 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122461077
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:18 schreef Bleie het volgende:
Prachtig allemaal TM. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb gisteren nog eens even zitten googelen naar sjablonen om een tekst op de muur te schilderen. Bij één site kan ik een sjabloon bestellen voor het hele gedicht dat ik wil, voor ongeveer 55 euro. Bij een andere site kan je losse letters bestellen, dan ben ik voor ongeveer 15 euro klaar, maar dat is wel veel meer werk bij het aanbrengen natuurlijk. Wat zouden jullie doen? En hoe groot zouden de letters moeten zijn?
hoe groot moeten de letters zijn?
  maandag 4 februari 2013 @ 13:20:49 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122461474
TM, wat een leuke ideeën allemaal!

Ik wil Cristel's kamer ook gaan veranderen. 't is nu zo...'saai'

Dacht eraan om de kledingkast te schuren/verven, wat mij leuk lijkt is verschillende lagen te verven en dan op te schuren, zodat er verschillende kleuren doorheen komen (en dan wel ff een laklaag eroverheen natuurlijk)

Zo ziet het kamertje eruit:

pi_122462824
Hmm TM wat een geweldig leuke score!! Heel benieuwd naar het resultaat straks...

En PE heb je daar een foto van? Kan mij er niets bij voorstellen met dat schuren!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_122463451
PE: bedoel je een soort whitewash? Dat is niet helemaal mijn stijl, maar de kast en commode lenen zich er qua stijl volgens mij erg voor.

Ik heb net verf gekocht voor de muren! Voor de grootste muur 'Leem' van Histor, en voor de kleinere muur 'Loom' (dat is de bijbehorende kleur wit). Maandag wordt de oude linnenkast die er nu staat opgehaald, en dan kan ik eindelijk echt iets van T's kamertje maken.

Het gedicht komt op de grootste muur (4,5 X 2,7 m), boven zijn bed. De tekst is:

Slaap als een reus
slaap als een roos
slaap als een reus van een roos
reuzeke
rozeke
zoetekoeksdozeke
doe de deur dicht van de doos
Ik slaap

Ik vind het zo moeilijk inschatten hoe groot dat nou moet worden om een mooi resultaat te geven.
  maandag 4 februari 2013 @ 14:34:49 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122463756
nee geen whitewash...en ik kan natuurlijk ook geen plaatje vinden bij google...

verschillende kleuren verf over elkaar, bijv blauw, wit, rood, paars, geel...en dan schuur je dat op, ene plek dus wat meer dan de andere, en dan krijg je verschillende kleuren te zien. Lijkt mij wel vrolijk, (maar ook veel werk :P)
  maandag 4 februari 2013 @ 14:54:03 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122464408
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:23 schreef Bleie het volgende:
PE: bedoel je een soort whitewash? Dat is niet helemaal mijn stijl, maar de kast en commode lenen zich er qua stijl volgens mij erg voor.

Ik heb net verf gekocht voor de muren! Voor de grootste muur 'Leem' van Histor, en voor de kleinere muur 'Loom' (dat is de bijbehorende kleur wit). Maandag wordt de oude linnenkast die er nu staat opgehaald, en dan kan ik eindelijk echt iets van T's kamertje maken.

Het gedicht komt op de grootste muur (4,5 X 2,7 m), boven zijn bed. De tekst is:

Slaap als een reus
slaap als een roos
slaap als een reus van een roos
reuzeke
rozeke
zoetekoeksdozeke
doe de deur dicht van de doos
Ik slaap

Ik vind het zo moeilijk inschatten hoe groot dat nou moet worden om een mooi resultaat te geven.
En het sjabloon compleet, hoe groot zijn die afmetingen?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122468167
Kan je zelf instellen...

Deze site is het (van het complete sjabloon): http://www.discountletters.eu/home/

Als ik de letters instel op 5 cm (hoogte van de H), dan wordt t ongeveer een meter breed en iets van 60 cm hoog. Boven een bedje van 1.2 m is dat misschien wel aardig.
pi_122470804
PE zoiets maar dan met een andere kleur eronder?
  maandag 4 februari 2013 @ 20:58:39 #37
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122482234
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:33 schreef Suikertante het volgende:
PE zoiets maar dan met een andere kleur eronder?
[ afbeelding ]
ja zoiets. met verschillende kleuren
pi_122482406
Mooi! Ben benieuwd :)
Je hebt ook craqueléverf, ik heb met een vriendin een keer geprobeerd een kast paars te schilderen met parelmoer craquelé er overheen, maar dat bleek toch niet echt veel effect te geven.
Met de hand schilderen en schuren wordt veel mooier!
pi_122482734
Oh TM, wat een fijn sfeertje ben je bij elkaar aan het sprokkelen! O+
En dat groene dekentje! Ik wil hem oohook!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 4 februari 2013 @ 21:11:17 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122483044
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:01 schreef Suikertante het volgende:
Mooi! Ben benieuwd :)

Euhm, het is een idee he....'t is nog niet gezegd dat het ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden :P Eerst moet ik manlief overtuigen :P (en dat duurt laaaaaaaang }:| ) en daarna moet ik nog op zoek naar (restjes) verf :P
pi_122483141
Nou, dan ben ik benieuwd of je het echt gaat doen! ;)
pi_122485130
Wat foto's gemaakt van Lotte's kamer

Gordijnen moeten nog wat ingenomen worden ;) en er komt nog een ander nachtkastje




Deze lange muur wil ik wel wat kleur geven denk ik



pi_122486909
Heeft ze nou gewoon een tweepersoonsbed? :o wat een luxe, ik kreeg er pas 1 bij mijn vriendje ;)
Het is wel een gezellige kamer geworden, leuks kleur gordijnen!
E.
pi_122487755
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Heeft ze nou gewoon een tweepersoonsbed? :o wat een luxe, ik kreeg er pas 1 bij mijn vriendje ;)
Het is wel een gezellige kamer geworden, leuks kleur gordijnen!
Klopt :@
We vinden het heerlijk, kunnen er even bij liggen met verhaaltje lezen, of als ze ziek is ofzo, soms een keer bij haar logeren om een middagdutje voor elkaar te krijgen ;)
pi_122487793
Dat is inderdaad luxe zeg! Sowieso echt een grotemeisjeskamer O+
pi_122487877
Ik wil het dus nog wat gezelliger maken, vind het nog niet echt 1 geheel
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:26:31 #47
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122496651
Ik zou de muur waar de deur in zit verven mrien. En de lange muur met schilderijtjes in lijsten bekleden. Niet te klein.
pi_122498153
Ik ben trouwens fan van die poster van Ingela P Arrhenius met de boom en de vos O+
Ik denk dat grote lijsten inderdaad al meer samenhang in de kamer brengen!
pi_122498836
Ja gaaf is die he!
Leuk idee die lijsten!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:19:44 #50
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122498998
Idd grotere lijsten Mrien! En die lange muur een kleur geven maakt denk ik ook een groot verschil.
pi_122499180
Mrien: die plaat met boom en vos ergens op de lange muur hangen? Ik vind hem nu niet enorm tot zijn recht komen, terwijl hij echt heel O+ is.
pi_122499287
En de expedit-kast op zijn kant neerleggen en er een leuk kastje met plankjes erboven van maken?


pi_122499366
Wat een vrolijke kast zo <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 10:35:31 #54
5428 crew  miss_sly
pi_122499426
Die bakken, zijn die ook van Ikea en dan beplakt ergens mee? Dat vind ik echt heel leuk, maar ik ben altijd bang dat het niet goed blijft zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122499467
Bleie had een kast van de ikea bekleed met iets..weet niet meer wat het was maar het resultaat was super!
Misschien kan ze uitleggen hoe ze dat heeft gedaan?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122499564
Op z'n kant kan ook wel weer inderdaad, dat hadden we eerst ook een tijdje, maar weer andersom gezet omdat Jelle de kast bleef plunderen ;)

Ideeën tot nu waar ik ff naar wil gaan kijken
Lijsten
Plaat hout met leuk behang behangen en ophangen aan lange muur
Expedit omdraaien
pi_122499603
Ik kon het niet laten TM, ik heb even op mijn huidige favoriete site gekeken, daar kan iedereen een ontwerp indienen en laten drukken en dan verkopen.
Stoffen maar ook behang.








Mrien, misschien id een patroonroller ook wel iets voor jou. Kun je toch een patroon op de muur krijgen zonder behang te gebruiken. Ik zou zelf dan alleen een vlak van bv anderhalf a 2 meter rollen op de lange wand, niet precies in het midden.


Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_122499682
oooh dat 1na laatste behang!!! O+ O+ O+
pi_122499704
Ik heb trouwens gezocht op geel. Maar er zijn zoveel soorten en kleuren! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_122499756
Oh Pure Evil, van die meubeltjes kan je echt prachtige dingen maken joh!
pi_122499841

Elins kast



Lex zijn kast, die waren ook gewoon bruin..
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:56:09 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122499968
Oh kd mooi! Vooral lex' kast vind ik super!
pi_122500117
Ja mooi!!

oeke mooi ideetjes!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:04:12 #64
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122500196
Oeks!!! O+ O+ O+ Ik ga daar zo eens op mijn gemak kijken als Saar in bed ligt *O*.

KD dienkasten zijn zooow leuk!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:05:43 #65
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122500246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:26 schreef Bleie het volgende:
Mrien: die plaat met boom en vos ergens op de lange muur hangen? Ik vind hem nu niet enorm tot zijn recht komen, terwijl hij echt heel O+ is.
En meerdere lijsten van verschillend formaat, randdikte en wit/rood/roze randen bij elkaar hangen. Gezien de ruimte zou ik als kleinste niet kleiner dan a4 nemen. En eronder de expedit kast op zn kant.
pi_122500314
Kan dat ook op gestucte muren oeke?
Dat is namelijk ook mijn reden om niet een hele muur te gaan verven
pi_122500498
Wat een leuke stofjes zeg oeke!
Misschien eens kijken of ik stof op een plaat ga spannen en ophangen
pi_122500554
KD wat leuk die kasten! Hoe heb je de kast van Elin gedaan? Het lijkt zo niet egaal roze zeg maar, of komt dat door de foto? Ziet er erg gaaf uit!
pi_122501024
Hoezo zou dat niet kunnen Mrien? Ik ben niet zo goed op de hoogte van stuc en zijn eigenschappen. Ik dacht dat je daar gewoon overheen kon schilderen.
En het zijn zowel stofjes als behangetjes Mrien.

Wel aan de prijs trouwens TM, maar omdat de dollar best oke staat, is het misschien wel te doen. Ik heb net een stofje besteld, het is nog niet binnen, maar ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik zal het hier melden!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:57:24 #70
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122501990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:27 schreef oeke het volgende:
Hoezo zou dat niet kunnen Mrien? Ik ben niet zo goed op de hoogte van stuc en zijn eigenschappen. Ik dacht dat je daar gewoon overheen kon schilderen.
En het zijn zowel stofjes als behangetjes Mrien.

Wel aan de prijs trouwens TM, maar omdat de dollar best oke staat, is het misschien wel te doen. Ik heb net een stofje besteld, het is nog niet binnen, maar ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik zal het hier melden!
Ik zie het, moet de shipping ook nog even berekenen, maar damn wat een prachtige spullen O+. ben benieuwd naar je ervaring!
pi_122504193
http://www.vintageroom.nl/tag/borduurpakketten-vervaco

Deze kussentjes zijn vast ook wat voor jou TM :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:17:09 #72
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122504647
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:05 schreef Lamb29 het volgende:
http://www.vintageroom.nl/tag/borduurpakketten-vervaco

Deze kussentjes zijn vast ook wat voor jou TM :D
Jullie willen me financieel aan de afgrond krijgen of niet :D. Ik heb er zondag nog mee in mijn handen gestaan Lamb, ze zijn geweldig leuk! Terug gelegd omdat dat geborduurde heel stug aanvoelt. Dat is niet fijn om op te liggen en gezien Saar veel met de kussentjes speelt leek het me daarom niet zo fijn.
pi_122505164
KD die kasten zijn echt supermooi zeg!!! :D
pi_122505259
mrien, zijn jullie muren gespoten? Het is een nieuw huis he? Dan zuigt het stucwerk als een malle en moet je het, om te schilderen, echt voorbehandelen. Dat kan je nooit doen als je alleen het patroon wil. Wel als je de hele muur egaal schildert en er dan een patroon overheen zet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122505313
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 14:01:57 #76
5428 crew  miss_sly
pi_122506378
Dat is leuk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122522129
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:33 schreef mefke79 het volgende:
mrien, zijn jullie muren gespoten? Het is een nieuw huis he? Dan zuigt het stucwerk als een malle en moet je het, om te schilderen, echt voorbehandelen. Dat kan je nooit doen als je alleen het patroon wil. Wel als je de hele muur egaal schildert en er dan een patroon overheen zet.
Nieuw huis idd, gespoten muren
Mm thx!
pi_122527544
Oeke: wat een briljante site!

Kleurdoos: geweldig die kasten. Echt supermooi geworden.

quote:
Bleie had een kast van de ikea bekleed met iets..weet niet meer wat het was maar het resultaat was super!
Misschien kan ze uitleggen hoe ze dat heeft gedaan?
Ik heb de lades van een Hemnes-kast bekleed met stof. Bij de bouwmarkt spuitlijm gehaald, daar mee de voorkant ingespoten, stof erop en laten drogen. Was zo klaar, en ik ben nog steeds heel blij met het resultaat. Op Pinterest doen ze dit soort dingen ook vaak met 'mod podge', waarvan ik nooit zo goed weet wat het nou precies is, maar daar zijn vast wel goede tutorials van te vinden. Het spul zelf (mod podge dus) verkopen ze in elk geval bij Pipoos, zag ik van de week toevallig.
pi_122527935
Mooi KD

die Rollers zijn leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_122529124
Die vind ik ook zo leuk!

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 22:10:49 #81
5428 crew  miss_sly
pi_122530620
Ow ja, die is ook leuk!

Ik krijg helemaal zin om iets leuks te doen met meubeltjes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122709096
Wat een prachtige en originele kamers heb ik al gezien! Ik zou bijna ook een dochter willen hebben, dan zou ik ook helemaal los kunnen gaan in die lieve accessoires (ze hoeven zelfs niet per se roze te zijn ;-)).

Maar goed, hier twee zoontjes van drie en vierenhalf, en ze slapen samen. We hebben hier net heel wat gerenoveerd, en ook hun kamer is aangepakt. Als ze groter zijn, krijgen ze een eigen kamer trouwens, maar nu slapen ze nog graag samen en is hun kamer ook dichter bij de onze (vind ik prettig).

Het is een beetje een themakamer geworden: wilde dieren. Vinden ze beiden leuk. Veel komt van Ikea. Ergens jammer want ik wou graag iets origineels, maar Ikea is zo betaalbaar en makkelijk. Het kleed en de ladekastjes hadden we al voor de babykamer (maar dus ook Ikea).

Maar goed, hier foto's!

Ik wil de rekjes nog schilderen, is er nog niet van gekomen:



Hier kadertjes-die-maar-niet-recht-willen-blijven-hangen, met daarin tekeningen van wilde dieren (zelf gemaakt, ik dan, niet de kinderen, op basis van plaatjes op het internet). Niet zo heel bijzonder, maar mijn jongens vinden het prachtig.



Hier moet de kast nog wat verschoven worden zodat ze mooi gecentreerd onder de wandplank komt te staan. En de zon moet nog aan het plafond komen te hangen (kunnen drie lampen in).


Ik heb cijfers uit vilt geknipt en met zelfklevende velcro op de lades gehangen. Vooral de jongste zoon is helemaal gek van cijfers (heeft hij in ieder geval niet van mij), en het is ook echt makkelijk: "Lenn, ga alvast je pyama al halen, in lade nummer 5".



Nog meer vilten cijfers:



En hier zelfgemaakte silhouetten, gewoon uit gekleurd papier geknipt:



Onder de vensterbank plaats voor (een deel van) hun kunstwerken. Hier wil ik nog leuke dierenmagneetjes voor (waarschijnlijk ga ik zelf iets maken).

.

Er moeten nog wel wat andere dingen gebeuren zoals de plinten en de raambekleding. Verder wil ik nog wel wat accessoires toevoegen. Ik ga daarvoor nog wat webshops afstruinen, er komt echt niets meer van Ikea bij!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
pi_122709457
Ik vind het een superleuke kamer Poppy! Echt een heel goed idee van die genummerde lades en die zelfgemaakte tekeningen en silhouetten zijn echt heel mooi gelukt O+ Kan me voorstellen dat ze daar graag slapen!
pi_122710170
Ik zou ook zelf niet gedacht hebben om bijvoorbeedl twee kindjes die niet veel van elkaar verschillen van leeftijd in een 2 pers. bd te leggen ik zou dan al zijn gaan kijken naar een stapelbed maar zo is veel leuker en gezelliger :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 10 februari 2013 @ 14:04:32 #85
381212 Gulara
From the future
pi_122710577
Erg leuk. Ik hou wel van zelfgemaakte dingetjes. Kan me voorstellen dat je zoons dat ook helemaal fantastisch vinden, een Mama Original®
En samen slapen in een groot bed, hoe zoet! O+
pi_122712907
Ja, leuk he, zo'n groot bed. De kamer is er groot genoeg voor, dus waarom niet? Zalig om 's avonds voor te lezen, met aan elke kant een klein mannetje tegen me aan. Ook makkelijk als er eens eentje ziek is, of een nachtmerrie heeft, of meer nood aan mama of papa. We kunnen er heel gemakkelijk bij.
pi_122715488
Ik vind t ook een heel fijn, warm kamertje Poppy! Heel leuk met die cijfers, en praktisch inderdaad! En wat een prachtige kleur blauw op die ene muur!
pi_122721243
Wat een leuke jongenskamer poppy! Stoer & gezellig. Knap gedaan :Y
pi_122722471
Poppy wat een leuke kamer, die silhouetten zijn echt een leuk idee! O+ En dat tweepersoonsbed, wat cosy :)
pi_122729370
Bedankt voor de leuke reacties! Het blauw op de muren (twee muren blauw, twee gebroken wit) hebben we zelf gemengd, t.t.z. de blauwe verf die we hadden gekocht, vonden we bij nader inzien toch te fel, en we hebben er een beetje van de grijzige verf voor onze slaapkamer bijgedaan. Ik vind het een stoere kleur, niet te baby-achtig (ze zijn natuurlijk ook geen baby's meer), en ook niet te fel. Ben er blij mee.

Goh, ik ben de vorige versies van dit topic aan het doornemen en jongens, jongens, ik krijg er zowaar rammelende eierstokken van! Wat veel lieve, schattige babykamertjes!!
  maandag 11 februari 2013 @ 13:52:50 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749071
Man oh man wat een gave dingen komen hier toch voorbij _O_

Ik zou vandaag stofjes gaan kopen voor de wieg en het ledikant, maar dat gaat niet door :( dus nu ben ik gefrustreerd maar weer in het kamertje wezen kijken hoe het staat / zou moeten staan / aaargh :')

Heb nu toch de volgende opstelling, denk wel dat dat iig met het ledikant de beste is, anders heb je bijna geen fatsoenlijke loopruimte of stoot je overal je hoofd.
Ohja en de details komen pas in mn verlof... dan ga ik dagenlang kneuteren met plankjes, boekjes en knuffels denk ik :9 En een muziekdoosje haken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122749187
Wat een leuk kamertje LB!

op de 1e foto staat op het dekentje een naam... is dat???

Hier ook druk met de kamertjes. M's kamer is bijna klaar en voor de tweeling zijn de gordijntjes bijna klaar. *O*
  maandag 11 februari 2013 @ 13:59:34 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749286
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuk kamertje LB!

op de 1e foto staat op het dekentje een naam... is dat???

Hier ook druk met de kamertjes. M's kamer is bijna klaar en voor de tweeling zijn de gordijntjes bijna klaar. *O*
:D dat had ik niet eens gezien!

Maar nee, dat is een naam die floorplanner blijkbaar op het roze ledikantje toont ;)

Ben benieuwd wanneer je meisjes lekker in hun kamertje kunnen slapen! Gaat het nog goed met ze? Ik hou het te weinig in de gaten...
pi_122749484
Nee okey, dan is het goed :D Niet dat je per ongeluk teveel prijs geeft!

Gaat goed met de dames. Als ze alle voedingen zelf kunnen drinken mogen ze naar huis. Ze zitten nu op 50% wat ze zelf drinken. We moeten nu dus wel een beetje opschieten met het kamertje (al komen ze eerst toch bij ons op de kamer).

Ik wil trouwens van stof schilderijtjes maken (extra gordijnstof besteld). Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Zat zelf te denken om het te spannen over die canvas schilderijtjes die je bij Xenos en zo kan kopen (onbeschilderd zeg maar). En dan vast te nieten. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Of heeft iemand een beter idee?
  maandag 11 februari 2013 @ 14:07:10 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749552
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:05 schreef Kyara het volgende:
Nee okey, dan is het goed :D Niet dat je per ongeluk teveel prijs geeft!

Gaat goed met de dames. Als ze alle voedingen zelf kunnen drinken mogen ze naar huis. Ze zitten nu op 50% wat ze zelf drinken. We moeten nu dus wel een beetje opschieten met het kamertje (al komen ze eerst toch bij ons op de kamer).

Ik wil trouwens van stof schilderijtjes maken (extra gordijnstof besteld). Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Zat zelf te denken om het te spannen over die canvas schilderijtjes die je bij Xenos en zo kan kopen (onbeschilderd zeg maar). En dan vast te nieten. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Of heeft iemand een beter idee?
Wauw! Dus het is echt al in zicht, dat je ze mee naar huis mag nemen! O+ Fijn zeg!!

En ik heb dat wel eens zo gedaan ja, vastnieten met een nietpistool op xenos-canvasjes :Y
pi_122751757
Je kan bij IKEA ook van die houten frames kopen waar je de stof om heen kan doen. Wij hebben trouwens zelf ook met canvas schilderijen van de Action gedaan.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:19:32 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122828545
Oeke waarom moest je me nou herinneren aan die geweldige site spoonflower? }:|
Nu heb ik stofjes besteld....
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122840213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:19 schreef laziness het volgende:
Oeke waarom moest je me nou herinneren aan die geweldige site spoonflower? }:|
Nu heb ik stofjes besteld....
Ik ben ook al zo boos op Oeks! Al heb ik nog niet besteld ;-).
  donderdag 21 februari 2013 @ 10:42:48 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123152663
Hij krijgt dan wel geen eigen kamertje voorlopig, maar het hoekje in onze kamer moet wel een echt babyplekje worden, met bedje, commode en stoel. Commode moeten we nog kopen, bedje hebben we al een tijdje in huis.

Deze poster heb ik gisteren gekocht, ik vind hem zo mooi.... O+




Bedje is dit bedje....zelfde als zijn zus.



Commode kopen we deze, dochterlief heeft dezelfde in het blauw, dus het kan zijn dat we nog wisselen en zij de witte krijgt. Er komen sowieso andere knopjes op.

pi_123153065
Leuk Juud! Ik zag in t Ikea-topic wel dat de Hemnes-serie eruit gaat, maar weet niet of dat ook voor deze geldt.

Bij ons zijn de muren geverfd. Een muur in leem, en een eerst in 'loom' van histor, maar dat vond ik wat rozigs hebben,ndus daar gewoon ral 9010 overheen, hebben we in bijna het hele zus. Ben er nu heel blij mee. Behangdier en sjabloon zijn ook binnen. Als t af is, post ik wel wat foto's.
pi_123161050
Poppy, wat een leuke kamer voor je twee zoons! Die kleur op de muur vind ik ook erg mooi, een twee persoons bed met z'n tweeen O+ en super leuke zelfmaakdingetjes!

LB, ziet er mooi uit zo, deze indeling! Sowieso een heel lief kamertje met leuke meubeltjes O+

Juud, wat een mooie poster! En een babyhoekje op de slaapkamer is ook leuk (hebben wij ook!) O+
pi_123165300
Die poster Juud! O+ O+
Ikea?
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:29:19 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123165493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:25 schreef Mabawa. het volgende:
Die poster Juud! O+ O+
Ikea?
:Y :D

Ik vind die prenten daar eigenlijk nooit zo mooi, maar deze wel.
pi_123168044
Ik vind het erg leuk en 'de wereld' zou zo goed in een kamertje voor ons kindje passen O+
Ons kindje klinkt zo lief. Maar wil niets jinxen dus eerst maken, dan zien en dan pas geloven! :D
pi_123179511
In de folder van blokker staan van die knoppen voor op de kasten.

Ik ga op de babykamer baby's naam van piepschuim maken. Zijkanten worden geschilderd in dezelfde kleur als de muur. De voorkant ga ik bekleden. Met leuke stofjes.
  zondag 24 februari 2013 @ 18:51:42 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123290709
Oeh, vanmiddag het wiegje neergezet op onze slaapkamer, wat een moment O+ O+

Ik zal morgen een foto maken :Y

Nu ben ik op zoek naar knopjes voor op de commode, maar ik loop er weer eens tegenaan dat alles roze, rood, blauw of beige is :{ Heeft iemand dé tip?

Ohja, en ik ga zelf een popje haken waar een muziekdoosje in komt, maar ik wil uiteraard ook een specifiek muziekje erin.... als ik verlof heb maar eens wat winkels langs om te kijken waar het wiegenliedje van Brahms in zit.

* Ikhebzooooooonzininmijnverlof O+
  zondag 24 februari 2013 @ 18:58:18 #107
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123290995
Lb tobi jobis in de zwanestraat!
  zondag 24 februari 2013 @ 19:03:58 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123291263
Ah, daar was ik inderdaad nog niet geweest! Had wel al Toy Toy rondgekeken, daar is zo'n beetje alles leuk O+ behalve dus de kastknopjes :')
pi_123293551
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:58 schreef pessie het volgende:
Lb tobi jobis in de zwanestraat!
Is dicht. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:08:28 #110
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123294737
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Is dicht. ;(.
:o dat is stom!
pi_123294760
En online misschien?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 24 februari 2013 @ 20:09:46 #112
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123294830
Lamb had online hele leuke greepjes gekocht. :
  zondag 24 februari 2013 @ 20:10:18 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123294858
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Is dicht. ;(.
Oh -O- echt?

Er zit wel ook nog een leuk winkeltje in de Oude kijk, maar dat is meer speelgoed enzo geloof ik.
pi_123295625
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh -O- echt?

Er zit wel ook nog een leuk winkeltje in de Oude kijk, maar dat is meer speelgoed enzo geloof ik.
Je zoekt wel van die ronde knopjes, zeg maar? Al bij Laif en Nuver gekeken?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 24 februari 2013 @ 20:22:45 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123295730
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:21 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Je zoekt wel van die ronde knopjes, zeg maar? Al bij Laif en Nuver gekeken?
Nee, maar da's ook een goeie!

Denk wel dat ik iets meer kleur zoek dan ze daar hebben, maar als ik dat niet kan vinden, hebben ze denk ik bij L&N wel mooie neutrale ^O^
pi_123297177
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:51 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh, vanmiddag het wiegje neergezet op onze slaapkamer, wat een moment O+ O+

Ik zal morgen een foto maken :Y

Nu ben ik op zoek naar knopjes voor op de commode, maar ik loop er weer eens tegenaan dat alles roze, rood, blauw of beige is :{ Heeft iemand dé tip?

Ohja, en ik ga zelf een popje haken waar een muziekdoosje in komt, maar ik wil uiteraard ook een specifiek muziekje erin.... als ik verlof heb maar eens wat winkels langs om te kijken waar het wiegenliedje van Brahms in zit.

* Ikhebzooooooonzininmijnverlof O+
Ik heb hier vorig jaar nog een doosje met lullaby van Brahms besteld..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 24 februari 2013 @ 20:45:13 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123297340
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:42 schreef Morretje het volgende:

[..]
Ik heb hier vorig jaar nog een doosje met lullaby van Brahms besteld..
Zij heeft heel veel verschillende. Fijn mens :Y Ik ben toen in het atelier geweest en heb alle muziekjes uitgeprobeerd want ik wilde juist niet de standaard deuntjes :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 24 februari 2013 @ 20:47:04 #118
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123297489
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee, maar da's ook een goeie!

Denk wel dat ik iets meer kleur zoek dan ze daar hebben, maar als ik dat niet kan vinden, hebben ze denk ik bij L&N wel mooie neutrale ^O^
Hier in het dorp. Hebben we verschillende woonwinkels type vbrocante, misschien nog een idee?
  zondag 24 februari 2013 @ 22:19:21 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123303916
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:42 schreef Morretje het volgende:

[..]
Ik heb hier vorig jaar nog een doosje met lullaby van Brahms besteld..
Wat goed!!!! _O_ Dankjewel!
pi_123320702
pi_123320910
Zelf geknipt, Iwanius?
pi_123494783
Met zo'n donkere foto heeft het wel iets mysterieus spannends Iwanius, maar ik vind het echt iets hebben! O+

LB waar blijft je foto van het wiegje?? :)

Juud, echt een mooie poster zeg O+ O+

Mijn vriend heeft gisteren de lamp opgehangen die we in Egypte hebben gekocht. Ik ben er héél blij mee *;

We hebben er van dat gekleurde snoer aan gemaakt, in deze kleur want dat staat heel mooi bij de kleur van de muur:
pi_123495316
Wow, super tof Suiker!!! De kleur op de muur is ook nog steeds heel mooi O+
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:27:01 #124
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123495399
Wat een mooi schijnsel!!! O+

Duurzaam peertje erin gedraaid mag ik aannemen? :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123495568
Een ecolamp, zo'n hallogeen omgebouwd gloeilamp ding (ik heb er echt geen verstand van).
We hadden er eerst zo'n fijne milieu-onvriendelijke spiegelpeer (kopspiegellamp) in gedaan, die hebben we laatst een keer bij alle winkels waar we ze konden vinden gekocht, maar dan gaf het toch wel erg weinig licht, alleen naar boven.
pi_123497010
héél mooi O+
ik hou van die lampen O+
:)
pi_123497154
O+ dank je!! Zelf ophalen in Egypte, heb je bijna je ticket eruit! ;) Dat is wat overdreven, maar ze zijn echt goedkoop daar! Snap ook wel waarom, want het vervoeren neemt wel veel plek in en ze zijn ook wel kwetsbaar.
pi_123497480
ja ik ken het :D
ik nam ooit deze mee uit Marrakech, ik vind hem nog steeds zo mooi <3 Moet nog even denken over een mooi plekje in ons nieuwe huis waar ik hem op kan hangen zodat het blauw van het glas mooi tot zn recht komt.

:)
pi_123497762
Wauw!!! O+
pi_123499960
Bedenk me nu dat k een ooster/mediterraan tintje voor de kamer van mn grootste meiske ook wel leuk vindt, en dan die lamp ergens een mooi plekje geven.
:)
pi_123502493
Mooi Suiker!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123506649
Echt mooi, Suiker O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 13:15 schreef mignonne het volgende:
héél mooi O+
ik hou van die lampen O+
Ik wilde je er nog over PM'men maar je inbox zit vol ;)
pi_123506770
echt? hier staat 93% vol :o
maar die pm van een poosje geleden heb ik wel gehad over lampen toen!
:)
pi_123507071
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:25 schreef mignonne het volgende:
Bedenk me nu dat k een ooster/mediterraan tintje voor de kamer van mn grootste meiske ook wel leuk vindt, en dan die lamp ergens een mooi plekje geven.
1001 nachten!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:48:40 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123507959
Oh da's echt een mooi effect Suiker O+

En foto van het wiegje, jaaaa hoe kon ik dat nou vergeten!?!


Klamboe hangt er nu vooral omheen tegen het stof, maar ik vond het ook nog wel even lekker over de top zoet staan oO< O+
pi_123508587
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:18 schreef Tally het volgende:

[..]

1001 nachten!
haha ja zoiets :D
nouja goed, ik ben niet zo van de thema-kamers dus het zal meer een sfeerdingetje worden dan echt alles in die stijl. Denk ik,
:)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:09:52 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_123508646
Gave lamp Suiker! Prachtig effect op die hoge muren! (en die tassen vol zooi komt me ook bekend voor ;) )

Lief wiegje LadyBlack O+

Oh Juud, die poster is echt gaaf. M's kamer is al vol, anders had ik die ook gekocht. Maar misschien doe ik dat toch wel, voor een volgende kamer of zo.... O+

M's kamertje is helemaal klaar. Zal kijken of ik morgen een fotootje kan maken.
pi_123509969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

haha ja zoiets :D
nouja goed, ik ben niet zo van de thema-kamers dus het zal meer een sfeerdingetje worden dan echt alles in die stijl. Denk ik,
Ik was er ook niet zo van maar ik heb met Zoë kamertje gezien dat ik het toch wel heel erg leuk vind en aardig kan :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_123510189
Zoë is nu helemaal klaar trouwens. De ombouw staat er!



Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_123511010
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:50 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik was er ook niet zo van maar ik heb met Zoë kamertje gezien dat ik het toch wel heel erg leuk vind en aardig kan :P
Ik heb er voor mezelf echt niets mee. Komt vooral doordat ik daar te veranderlijk voor ben :') na een week kom ik weer wat tegen wat ik dan óók leuk vind en dan past het niet binnen het thema ofzo. Dus nja, ik ben er gewoon niet zo voor gemaakt denk ik :+

De oudste wil al heel graag een roze kamer dus daar moet ik nog even ovrt denken hoe en wat. Ik ben bezig met een roze deken met kantpatroon erin. De jongste krijgt een regenboogkleurige deken met ingebreid wafelpatroon.
:)
pi_123511043
Die radiatorombouw zo iis echt héél tof zeg!
:)
pi_123511912
Ze is er zo blij mee ook O+ elke ochtend moet ze even kleulen. :P

En ik ben ook veranderlijk hoor :') Als het aan mij lag had ik de babykamer ook al weer aangepast. :')
Over 2 jaar mag ik weer :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_123512073
LB in zo'n wieg heb ik ook gelegen! O+ O+
En Tally dat is echt leuk geworden zeg, ook lekker knallend met dat groen erbij!
pi_123512734
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee, maar da's ook een goeie!

Denk wel dat ik iets meer kleur zoek dan ze daar hebben, maar als ik dat niet kan vinden, hebben ze denk ik bij L&N wel mooie neutrale ^O^
Porseleinenknoppen.nl
:D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:22:49 #145
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123516634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:02 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Porseleinenknoppen.nl
:D
Oh! Kijk welke ik daar gevonden heb O+


Dan mag ik ook het postertje dat ik daarvan heb ophangen O+

Dankje Lamb!!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 21:23:10 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123516660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:47 schreef Suikertante het volgende:
LB in zo'n wieg heb ik ook gelegen! O+ O+
Echt? Heb je daar een fotootje van? O+
pi_123517101
Ja, maar in een fotoboek, zal eens kijken of ik dat boek hier heb of dat het bij mijn ouders ligt!
pi_123517281
Ohh LB, dat wiegje O+ héél schattig!

Heel mooi effect van die lamp Suiker O+
pi_123517498
Och LB O+ Wat een super lief wiegje!!!

Tally, die ombouw is heel tof! Met dat krijtbord op dreumes/peuter hoogte! Fijn kamertje voor je mooie meid!
pi_123517705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh! Kijk welke ik daar gevonden heb O+


Dan mag ik ook het postertje dat ik daarvan heb ophangen O+

Dankje Lamb!!
Yw :D


Deze heb ik er vandaan
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_123528856
quote:
12s.gif Op maandag 25 februari 2013 12:50 schreef zandsculptuur het volgende:
Zelf geknipt, Iwanius?
Nope, ben ik te lui voor. Een kennis van ons die tijd te over heeft die wilde zich hiermee bezigen met dit als resultaat. Voor de goede orde: Wij zelf hebben geen kinderen en dit is 1 van de kinderkamers van een bekende van ons.

Dacht wel een kleine bijdrage te kunnen aandragen met deze foto.
Vond het wel apart.
pi_123529927
Vriendje heeft het kamertje afgemaakt! Dus de meubeltjes zijn uit de huiskamer!
Ik ben BLIJ!! O+







Alleen nog een beetje aankleden. Tis nog wel een beetje kaal zo
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:03:38 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123529983
Leuk hilzillah! Tof effect van dat felle groen zo :Y

En ook een schommelstoel O+
pi_123530185
Die heb ik gekregen. Wilde ik zooooooo graag. Even mamma lief aankijken of ze wil helpen een kussen te maken voor erin O+ Heb ook mijn eigen oude knuffies van vroeger gevonden en op de kast gezet. (2 hondjes)
pi_123530606
Leuk, dat felle groen!
pi_123544801
Leuke kamer, zeker met dat groen.

Ik heb ook nog even een vraag. Weet iemand misschien een goede site waar ze wat grotere muurstickers hebben van disney figeren of winnie de pooh ofzo? Ik heb wel wat gezien bij de gamma maar dat was vrij klein. En bij een babywinkel heb ik wel wat gezien maar die was weer 75 euro. Dat vond ik wat te duur. Iemand goede tips daarvoor?
pi_123599433
Leuke kamers allemaal en ook heel leuk om al die verschillen te zien.

Wij moeten nog 14,5 week maar de meubels zijn er al.

De meubels staan. Nu nog de aankleding, maar dat wordt niet heel veel meer.



We gaan nog van deze knopen ophangen. 7 stuks in 3 maten. Beetje bij elkaar, links van het bedje.

Wit, grijs, naturel hout en blauwe.



Zijn kapstokken, wij gaan ze meer als decoratie gebruiken. Misschien een kleintje voor zijn badjas ofzo. Zien we wel.

Als voorbeeld.



De lamp is hetzelfde qua kleur als het kleed. Beide zijn gebreid.



[ Bericht 17% gewijzigd door nelisb op 03-03-2013 23:35:58 ]
pi_123599639
Leuk zeg, hoe groot zijn die knopen?

Hil, het is wel echt leuk geworden zeg! Superfris en zomers :)
pi_123599895
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:04 schreef Stansfield het volgende:
Leuke kamer, zeker met dat groen.

Ik heb ook nog even een vraag. Weet iemand misschien een goede site waar ze wat grotere muurstickers hebben van disney figeren of winnie de pooh ofzo? Ik heb wel wat gezien bij de gamma maar dat was vrij klein. En bij een babywinkel heb ik wel wat gezien maar die was weer 75 euro. Dat vond ik wat te duur. Iemand goede tips daarvoor?
al op eBay gekeken?
http://www.ebay.com/sch/i(...)acat=10033&_from=R40
pi_123599909
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 23:27 schreef Suikertante het volgende:
Leuk zeg, hoe groot zijn die knopen?

Hil, het is wel echt leuk geworden zeg! Superfris en zomers :)
De afmetingen zijn ca:
Small: Ø 6 cm
Medium: Ø 13 cm
Large: Ø 18 cm
pi_123602041
Leuk! Niet voor hier, maar ga een vriendin tippen :)
pi_123605458
Nelisb, is dat bopita manhatten? Die hebben wij ook ^O^
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_123605524
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 07:11 schreef DJMomo het volgende:
Nelisb, is dat bopita manhatten? Die hebben wij ook ^O^
Klopt helemaal!
  maandag 4 maart 2013 @ 08:07:18 #164
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123605806
Wat tof die knoopkapstokken nelisb!! O+

Lamb, die verschillende knopjes zijn leuk!

Net als je krijtbordradiator Tally! Ik wil hier thuis ook nog ergens een deur of iets anders voorzien van een laag krijtbordverf voor Saartje.

LB je wiegje O+.

Hier moeten we nu echt meters gaan maken met de kamer van Saar, we willen haar immers wel een aantal weken voordat haar broertje zich aandient verhuizen naar haar nieuwe kamertje. Ik wil niet dat ze denkt dat ze haar kamer uitmoet voor de kleine man. Haar nieuwe kamer is zo goed als leeg nu. Vandaag moet ik van mezelf een knoop doorhakken over het behang, dan kunnen we dat gaan plakken. Ik denk dat het deze gaat worden, uit de serie 'Ibiza' van Eijffinger:



Met nog een klein twijfeltje richting hetzelfde behang, maar dan in deze uitvoering:


Die zou dan op de lange muur tegenover haar bed komen. De rest van de kamer behangen we dan met een effen of veel neutraler patroon in een kleur die bij dit behangetje past. Ik heb immers genoeg kleurrijke accessoires, zoals bijvoorbeeld de kaarten die ik drie jaar geleden in Frankrijk scoorde O+, ik heb bijna de hele serie, waaronder deze:





Mooie lijstjes eromheen en aan de muur O+.

Haar bedstee ligt nu bij de meubelspuiter, die wordt aan de buitenkant voorzien van een laagje 'real taupe', een mooie warme kleur dus, de binnenzijde krijgt een wittint (niet te wit).

Het is gelukkig een ruime kamer, dus we kunnen er bijv. ook haar winkeltje, gekregen op haar eerste verjaardag maar nog in doos want speelgoed genoeg :-), in kwijt. En dan natuurlijk nog de mooie spullen die ik hier al eerder liet zien, en de boekjeswand *O*. Ik heb zo'n zin om het in te richten, ik ben ook zo benieuwd wat ze ervan zal vinden!
  maandag 4 maart 2013 @ 08:12:09 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123605845
Ik denk echt dat dat prachtig wordt allemaal bij elkaar TM O+
pi_123605894
Heeelll mooi TM! O+ Dat wordt woonblad-waardig ;)
Ik zou voor het bovenste behang gaan denk ik, vind ik net iets leuker met dat roze.

Nelis, leuke kamer! Ik hou niet zo van hoogglans meubels maar ik vind de accessoires wel heel tof, die knopen en die gebreide lamp O+
pi_123606087
Waauw dat behang, die kaarten! O+
Gelukkig ben ik zelf een meisje, dan kan ik zoiets ooit nog in ons toekomstige huis met twintig kamers toepassen ;)
Ik vind het eerste behang ook het mooist, het is sprekender en oogt kleurrijker!
pi_123606872
quote:
Nee nog niet. Daar heb je idd wel wat aanbod. Maar er ik ben nog niet zo happig op ebay aankopen. Dus is er iemand die ook nog een gewone nederlandse webshop weet hiervoor?
pi_123607232
vwb boekenwand, kwam ik dit ook nog tegen:

http://www.bol.com/nl/p/woood-101-dingenrek-wit/9200000002008725/



Wij hebben extreem harde muren, dus plankjes ophangen zie ik bij ons niet zo snel gebeuren. Mss dat dit een goed alternatief is!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_123607307
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:16 schreef L0t.. het volgende:
Heeelll mooi TM! O+ Dat wordt woonblad-waardig ;)
Ik zou voor het bovenste behang gaan denk ik, vind ik net iets leuker met dat roze.

Nelis, leuke kamer! Ik hou niet zo van hoogglans meubels maar ik vind de accessoires wel heel tof, die knopen en die gebreide lamp O+
Thanks!

De knopen / kleed en lamp zijn trouwens van HK Living mochten er meer mensen interesse hebben.

Ik ga ze zaterdag opgehangen, zal dan nog even een foto posten hoe het is geworden.

@Twentemeisje gave kaarten!

@DJMomo leuke boekenwand en erg praktisch denk ik met harde muren.
pi_123607402
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:41 schreef DJMomo het volgende:
vwb boekenwand, kwam ik dit ook nog tegen:

http://www.bol.com/nl/p/woood-101-dingenrek-wit/9200000002008725/

[ afbeelding ]

Wij hebben extreem harde muren, dus plankjes ophangen zie ik bij ons niet zo snel gebeuren. Mss dat dit een goed alternatief is!
Op MP is ook iemand die ze heel betaalbaar op maat maakt! Bij interesse vraag ik even bij mijn tevreden vriendin wie het is, stuur me in dat geval maar even een PM :)
pi_123607446
oh, graag, suikertante!
ik moet nog even gaan stoeien met floorplanner enzo om te zien of we wel een stuk hebben waar het tegen gezet kan worden, of dat we toch plankjes moeten proberen (maar eerlijk gezegd zijn we ook niet extreem handig, en komen dat soort dingen altijd scheef te hangen bij ons...)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_123607579
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:45 schreef nelisb het volgende:

[..]

Thanks!

De knopen / kleed en lamp zijn trouwens van HK Living mochten er meer mensen interesse hebben.
Even opgeslagen, bedankt!
  maandag 4 maart 2013 @ 11:25:24 #174
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123610034
Thanks y'all! O+

Ik heb net ook het hele Ibiza-boek van Eijffinger opgehaald, daar staan me toch prachtige behangetjes in *; . Er is ook een oranje variant van het behang, die is prachtig, maar denk net een tikkie te heftig en minder lieflijk. Ik neig ook nog steeds het meest naar de roze versie. Zouden jullie daar trouwens ook een roze 'effen' behang bij plakken voor de rest van de kamer? Er is er eentje met een reliefje erin dat bij het behang past. Maar het lijkt mij ook wel erg mooi om een van de blauw/groene tinten uit het behang te kiezen voor de rest van de kamer. Roze kan natuurlijk altijd, veilige keuze.

Die boekenrekken van Woood zijn inderdaad ook mooi DJMomo, goed alternatief als je niet kunt of wilt boren. Met hele kleine kindjes wel weer wat griezelig ivm omtrekken. Bij Woood hebben ze trouwens sowieso leuke spullen!
  maandag 4 maart 2013 @ 11:30:57 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123610234
TM, ik vind de combinatie roze & groen echt *; dus dan zou ik zo'n matte groene tint doen voor de andere muren :Y
pi_123610481
Ik ook!!
  maandag 4 maart 2013 @ 11:40:13 #177
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123610555
@tm ik zou het groen uit het behang nemen. Eijfinger kennende zal die variant er ook wel tussen zitten en een goede verfwinkel kan je die kleur ook mengen
Be happy with the little things in life
pi_123610953
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:30 schreef LadyBlack het volgende:
TM, ik vind de combinatie roze & groen echt *; dus dan zou ik zo'n matte groene tint doen voor de andere muren :Y
+1! Al is roze ook mooi hoor, maar ik denk dat het met groen net wat mooier contrast geeft.
pi_123610988
Ik ben het ook eens met LB!
Dat gaat trouwens vast een heel gaaf kamertje worden TM, je hebt echt een goede smaak! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Hillz, wat een gezellig kamertje is het geworden met dat groen.

Wat leuk die ombouw Tally. Dat had ik ook wel willen hebben als kind :+

Suiker, gave lamp zeg. Geeft een heel mooi effect zo.

Wij gaan ook eindelijk echt beginnen aan het kamertje, de meubels komen volgende maand ook al dus nou ja. Gelukkig hoeft er niet veel te gebeuren, we wonen hier net een half jaar (nieuwbouw) en toen zijn alle muren wit gemaakt en is er een nieuwe vloer komen te liggen. Dus mijn man gaat 1 muurtje verven en er komt een behangboom en verder vervangen we het rolgordijn door een Duette. En dan de meubeltjes en het aankleden kan beginnen. *O*
We hebben deze lamp, gekozen als cadeau bij de 9 maanden beurs. Ik ben er heel blij mee!
E.
pi_123611068
Leuke lamp Sparkling!

Ik ben al de halve ochtend aan het schuiven in beide kinderkamers. We hadden voor in elke kamer een Expedit gekocht, dus die in elkaar gezet, en de lelijke Billy's eruit. Ben redelijk tevreden over de indeling nu, zal straks eens even wat foto's maken.
  maandag 4 maart 2013 @ 12:44:27 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123612937
Leuk Bleie, ben benieuwd!

@TM, wat gaat dat mooi worden, volgens mij kan je nu niet wachten totdat het klaar is! Het gaat wel heel erg een Saar kamertje worden, vrolijk en kleurrijk, erg tof!

Ik krijg ook zin om Lientje haar kamer eens aan te pakken, maar ben een beetje huiverig, mijn dame is nogal gesteld op dr spullen en structuur. Boekjes hier, knufels daar, altijd bepaalde dingen mee in dr bed. Veranderingen kan ze niet zo goed tegen, dus wie doe ik er dan een plezier mee?? :)
  maandag 4 maart 2013 @ 13:13:18 #182
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123613892
Wat een mooie lamp Sparkling <3.

Juud ik kan idd niet wachten! Ben ook wel heel benieuwd hoe ze het straks allemaal gaat vinden. Er gaat natuurlijk een hoop veranderen. Daarom wil ik het kamertje ook zo snel mogelijk af hebben, omdat ze dan eerst goed kan wennen voordat er zo'n klein babietje in huis de boel komt omgooien :-). We zijn veel met haar aan het praten over de baby en dat ze dan een grote zus wordt. Dat vindt ze allemaal wel interessant. Ze komt ook bijna iedere dag zelf met de boeken erover aangelopen ("Saar wordt grote zus" bijvoorbeeld O+).

Ik ben met name benieuwd naar hoe het slapen in het grote bed zal gaan. Vind het ook wel redelijk spannend omdat de slaapdrama's pas een maand of twee geleden zoveel minder / bijna weg zijn. Als ze het grote meisjesbed nog niet wil/trekt dan is er snel genoeg nog een ledikantje neergezet. We zullen het wel zien. Kun je toch vooraf geen pijl op trekken.

Gaat Lientje straks naar een ander kamertje? Ik weet dat jullie kleintje eerst bij jullie op de kamer komt, maar daarna?

Dames, ik word gek van mijn hormonale twijfelkontelarij! Dat prachtige bloemetjesbehang is er namelijk ook nog in de kleuren hieronder. En toen ik daar net mee op het kamertje stond leek dat ineens ook wel heel erg mooi te zijn op de muren.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:17:04 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123614045
Ik vind deze kleuren wel echt een stuk heftiger hoor, dat zou ik zelf nooit op zo'n grote muur doen...

Die roze is veel zachter, en toch tof te combineren :Y
  maandag 4 maart 2013 @ 13:18:33 #184
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123614109
Dat is ook waarom ik twijfel LB, het is immers maar een klein stukje van wat zal het zijn, 50x50 dat je in zo'n behangboek ziet.... Bij twijfel niet inhalen zeggen ze geloof ik of niet? :P
  maandag 4 maart 2013 @ 13:20:38 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123614201
Daarna gaan ze een tijdje samen op een kamer slapen, totdat ze zo groot zijn dat ze dat niet meer willen. Samen op Lientje haar kamer, of samen op onze (grote) slaapkamer en wij dan met ons bed op de kleinere. We moeten kiezen tussen knus of ze samen de ruimte geven, ik denk in eerste instanties dus samen op Lientje dr kamer, als ons jongetje een jaar is ofzo.

Maar dat is pas over ruim een jaar ofzo aan de orde. Lientje blijft dus sowieso nu op haar eigen kamertje.
Het zit hem meer in een grote kast ipv commode, wat schuiven met meubels, anders accessoires, dat soort dingen.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:22:46 #186
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123614288
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:18 schreef twentemeisje het volgende:
Dat is ook waarom ik twijfel LB, het is immers maar een klein stukje van wat zal het zijn, 50x50 dat je in zo'n behangboek ziet.... Bij twijfel niet inhalen zeggen ze geloof ik of niet? :P
Ik zou het ook niet doen TM, het is wel erg overheersend zo met blauw en oranje. Ik zou ook een van de lichtere versies kiezen.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:23:37 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123614319
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:18 schreef twentemeisje het volgende:
Dat is ook waarom ik twijfel LB, het is immers maar een klein stukje van wat zal het zijn, 50x50 dat je in zo'n behangboek ziet.... Bij twijfel niet inhalen zeggen ze geloof ik of niet? :P
^O^
pi_123614796
Ik vind dat groene behang echt FANTASTISCH O+ O+
Dat roze word je denk ik wel minder snel zat, is toch nog mooi rustig ook al is het een heftige print. Maar die groene is zó mooi!!!!
  maandag 4 maart 2013 @ 13:46:22 #189
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123615231
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:35 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind dat groene behang echt FANTASTISCH O+ O+
Dat roze word je denk ik wel minder snel zat, is toch nog mooi rustig ook al is het een heftige print. Maar die groene is zó mooi!!!!
Sttttttt Suiker! *dat groen/blauwe kriebelt me telkens* :D
pi_123615680
Haha, toch zou ik voor de roze gaan.
En dan een kastje met het groene bekleden })
  maandag 4 maart 2013 @ 14:12:07 #191
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123616189
* twentemeisje haalt opgelucht adem :P
pi_123616744
O+ Ik vind ze allemaal mooi TM, maar de groen/blauwe het mooist! En daarna de roze :)

Verder zag ik nog mooie kamertjes voorbij komen, van Hilzillah met mooie helder groene accenten! En van Nelisb met toffe gebreide accessoires!
pi_123617192
Vind ze allebei geweldig.. En ik zou het gewoon doen :D Wat is nou het risico? Dat het je tegenvalt? Dat is zo weer verholpen toch..

Edit: Ow zie nu pas vorige pagina. Ik vind de 2e van de vorige pagina (niet de roze dus) de mooiste! Kan je alle kanten mee op, super zonnig! He verdorie die wil ik ook :D
  maandag 4 maart 2013 @ 15:00:39 #194
381212 Gulara
From the future
pi_123618059
Ooh die oranje! O+ O+ O+
pi_123620960
Foto's! Even achter spoilers, want het zijn er anders wat veel, vrees ik.

SPOILER: kamer van B
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat schilderij met het hertje moet nog ergens anders komen, boven haar bed of zo, denk ik. Maar eerst maar even kijken hoe het vindt, haar bed in die hoek.

SPOILER: kamer van T
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boven zijn bed komt nog een gedicht op de muur, en op diezelfde muur komt ook een behangbeest. Boven de commode komt nog een plank, en dan verschuift de Expedit denk ik naar de hoek waar nu die speelgoedkist staat.
pi_123621297
He wat leuk die print op de commode! En sowieso hele mooie kleurstellingen in beide kamers O+
  maandag 4 maart 2013 @ 17:47:34 #197
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123624423
Leuke kleuren Bleie! En die print op de commode is idd mooi.

Ik heb vanmiddag nog eens goed nagedacht, en als mijn lief het er ook mee eens is dan ga ik denk ik voor de....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je al zei Sanne, het ergste dat kan gebeuren is dat het geen porum is :D. Nu nog bepalen welke combi het mooist is wat de rest van de kamer betreft. Er komt dus een grijze/taupe-kleurige bedstee (binnenkant is wit) tegen dat 'rustige' behang aan te staan.

Nog een ander behangprobleem overigens... De combi met het Dotty-behang voor de babykamer is best lastig!! We kunnen altijd kiezen voor mooi glasvliesbehang en dat verven in een matchende kleur, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Dus wie zin heeft, wat past er bij dit behangetje? Een fijn streepje? Iets effens? Mijn door babykriebels vertroebelde brein weet het soms even niet meer :P. Ik heb echt al tig boeken doorgebladerd en websites doorgespit, maar ik heb nog geen "ja dit issem!"-erlebnis gehad.

pi_123624648
Misschien iets effens in de kleur van het tafeltje wat er op die foto voor staat? Dat vind ik best mooi bij elkaar eigenlijk, maar ik ben ook gewoon verliefd op die kleur O+
  maandag 4 maart 2013 @ 17:56:50 #199
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123624744
Ik vind dat ook een hele mooie kleur L0t! O+ Sanne opperde die combi dit weekend geloof ik al via FB of Pinterest. Maar ik weet niet of ik 'm mooi vind als ie rechtstreeks kamerhoog tegen dat boompjesbehang aangeplakt is. Daar twijfel ik dus over...

De dame die de intake voor de kraamzorg kwam doen vanmiddag stelde me trouwens de (overdreven) vraag of ik binnenhuisarchitecte was _O-. Ze vond aaaaaaallles mooi :D.

[ Bericht 35% gewijzigd door twentemeisje op 04-03-2013 18:02:20 ]
pi_123624992
Leuk dat je voor blauw gaat! Dat is wel iets anders dan het standaard roze bloemetjesbehang dat 75% van de meisjes in NL heeft :D

Een heel dun bruin/wit streepje zou ook nog leuk zijn erbij.
Het is een geweldig behang maar ik vind het ook lastig met combineren... Ik zou de accesoires mintgroen/blauw houden, niet de muren. Die kleur is toch wel heel erg opvallend, en het behang ook.
pi_123625064
*

Bleie, leuk die expeditkasten! Ik wil er ook 1 in de woonkame-r als speelgoedkast +----- met mandjes erin. Deze zin is samen met mijn dochter getypt.
pi_123625074
Is de achtergrond nou heel licht grijsblauw? Dan kun je ook daar een donkerder tint van nemen. Dat staat mooi bij die warme kleur geel O+ Precies wat Sannne niet zou doen dus :+
Wel een compliment van de kraamzorgmevrouw! :Y
  maandag 4 maart 2013 @ 18:06:28 #203
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123625117
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:56 schreef twentemeisje het volgende:
Ik vind dat ook een hele mooie kleur L0t! O+ Sanne opperde die combi dit weekend geloof ik al via FB of Pinterest. Maar ik weet niet of ik 'm mooi vind als ie rechtstreeks kamerhoog tegen dat boompjesbehang aangeplakt is. Daar twijfel ik dus over...

De dame die de intake voor de kraamzorg kwam doen vanmiddag stelde me trouwens de (overdreven) vraag of ik binnenhuisarchitecte was _O-. Ze vond aaaaaaallles mooi :D.
Boh TM, niet zo bescheiden, jouw huis kan zo in een boek/tijdschrift..... enz. Je hebt er veel gevoel voor en goede smaak.

*tot zover dit veren in de reet praatje*
pi_123625212
Joah jouw keuken zou ik ook wel willen hebben TM :D
  maandag 4 maart 2013 @ 18:13:00 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123625368
Ik snap die kraammevrouw wel hoor, ik was flink onder de indruk van je huis TM!
  maandag 4 maart 2013 @ 18:23:23 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123625773






Nou ja, dat dus, een ruitje zou ik er tegenover doen, of wit met een geel stipje...
Of een licht behang, neutraal van kleur en dan een behangdier erop plakken.
pi_123628105
leuk die kamertjes Bleie! En wat lief dat hertjesschilderij O+ O+

TM goeie keus O+ ik vind ze allemaal geweldig!

*crosspost* Wij hebben vandaag het bedje van de jongste af geschildert, de schroeven moeten nog even vastgedraaid worden en hier en daar nog wat bijgeverfd of weet ik veel, maar in principe is hij klaar. Ze was er heel trots op O+




De kleur is orchidee van gamma, een beetje lichtgrijzig-lila of grijzig-roze.
:)
pi_123630077
Zo'n bedje heb ik ook voor Elise, Mignonne! Schattig! Ik twijfel nog over de kleur die hij gaat worden.. Mintgroen probably :D
pi_123630440
Oeh leuk, toffe kleur ook O+

We hadden hier geen gebruiksaanwijzing, alleen losse onderdelen dus t was een klein puzzeltje :+ maar hij staat. Ik vond het zo leuk om te zien hoe ze het bedje gelijk toe-eigende O+ :D
:)
pi_123630561
Ik ben zo bang dat dat schuif-gedeelte alle verf weg gaat 'raspen' als ik het bed groter maak.. Dan kan je weer opnieuw beginnen. Jij dat al geprobeerd?
pi_123630816
Euh nee. :D

Met het tempo waarop ze groeit kan ze nog wel even met de kleinste stand toe. Mn oudste slaapt ook nog op de kleinste stand van haar bedje en dat gaat nog wel een jaar of twee minimaal mee. Tzt kijk ik wel of het opnieuw geverfd moet, misschien ben ik het dan wel zat en wil ik een ander kleurtje :D
:)
pi_123631114
Hm daar heb je een punt! Hoop ook dat het zo lang mogelijk in de kleine stand kan blijven, staat zo knus :)
pi_123635885
Zo de schroeven zitten erin. Ja ik vind die kleinste stand ook zo knus :D dat heb ik ook met het bed van de oudste, zo leuk O+ Die wil zelf overigens ook geen groot bed (en ook geen grote kamer). Ik hoef nooooit een grote bedje hoor mama, ik blijf voor altijd in dit kleine bedje want dat vind ik heel fijn! Euh. Ok. :D We'll speak again als je vijftien bent en een twee-persoonsbed wil :+
:)
  maandag 4 maart 2013 @ 21:31:45 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123636259
Ik ben voorzichtig aan het kijken voor een groter bed voor jen. Ze begint echt te groot te worden voor het peuterbed. Maar de kamer is niet heel groot dus ik moet echt even denken hoe en wat.

Ideeën?
Stapelbed zat ik aan te denken, maar dat vind ik dan zo groot voor leyla.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123636314
hoogslaper en dan Leyla in het peuterbed eronder?
*poef* nu is het weg
  maandag 4 maart 2013 @ 21:35:15 #216
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123636499
Thanks meiden, you make me verlegen! :*

Mignonne ik ben benieuwd hoe het Elin vergaat in haar nieuwe grote meisjesbed <3. Die schuifbedjes zijn leuk!

Juud thanks voor de suggesties! Die geblokte had ik ook al eens gepind voor Saar's kamertje geloof ik :-). Een geel ruitje zou zomaar eens een leuke combi kunnen zijn! Ik ga morgen naar de behangwinkel en leg daar de boel eens naast elkaar!

We zijn er hier uit trouwens O+. Mijn meneer is helemaal weg van het blauwe bloemetjesbehang *O*.
  maandag 4 maart 2013 @ 21:41:20 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123636959
Zo slapen ze bij papa kj, en leyla slaapt daar amper en jen verteld steeds dat ze bij papa in bed slaapt. Dus we willen liever niet de hoogte in. Omdat we denken dat ze dat niet fijn vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123637913
En 1 bed langs het raam? OF past dat niet?

Leuk mignonne!

Oh en waarvoor ik eigenlijk kwam...Kan je plankjes eigenlijk met behang bekleden (vast wel) of zijn er betere alternatieven (vast ook wel)?
pi_123638046
Een twee-persoonsbed Tico? Voor de dames samen? Of vind je dat niets?
De kinderen van mijn gastouder slapen ook zo samen in 1 bed. Aanvankelijk dacht ik meh... maarja, aan de andere kant, why not I guess.
:)
pi_123640039
Oh dit behang vind ik leuk voor mn grote O+
Volgens mij zou hij er ook helemaal gelukkig van worden :D



Over een tijdje misschien eens mn vriend overtuigen zn kamer iets te veranderen :+
Al kan ik denk ik ook moeilijk afscheid van zn muurstickers nemen :') maar goed hoeft ook niet direct veranderd te worden ;)
pi_123640813
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:07 schreef twentemeisje het volgende:


Ik vind dit behang heel gaaf. O+

En daarna is mijn favoriet oranje!

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 04-03-2013 22:43:33 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_123641269
Bleie, wat zijn de kamertjes mooi geworden! Vooral het kamertje van T. Ik vind dat grijs tegen de muur waanzinnig, en daardoor komt het behang ook weer mooier uit.

TM, om die laatste reden zou ik tegenover het boompjesbehang toch iets neutraals nemen. Het behang is gewoon te mooi om de aandacht van af te leiden! En een goede, effen tint kan veel rust in de kamer brengen en accessoires in dezelfde kleur eruit laten springen. Maar hey, jij weet als geen ander druk te combineren met druk op zo'n manier dat het toch nog werkt!

Mignonne, ik vind het model van het bedje heel gaaf! Wanneer gaat je jongste het bed uitproberen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:31:56 #223
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123649337
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
TM, om die laatste reden zou ik tegenover het boompjesbehang toch iets neutraals nemen. Het behang is gewoon te mooi om de aandacht van af te leiden! En een goede, effen tint kan veel rust in de kamer brengen en accessoires in dezelfde kleur eruit laten springen. Maar hey, jij weet als geen ander druk te combineren met druk op zo'n manier dat het toch nog werkt!
Die oranje was ook een kandidaat tot het laatste moment :-). Toch had de blauwe net een heel klein streepje voor O+.

Wat de babykamer betreft, je hebt een punt wat het effen behang betreft. Ik vind de ruitjes heel erg leuk maar ben ook wel bang dat het too much wordt. Het is lastig om een goede kleur te bepalen. Maar what about een taupekleur?
pi_123649655
Ik stem ook voor effen, voor rust en licht en natuurlijk contrast.
Ben je niet bang dat je snel uitgekeken zal zijn op de boompjes/bloemetjes? Ik vind ze heel leuk hoor, kennis van me heeft ze ook (boompjes) en t staat prachtig.. ik heb alleen een beetje t idee dat je jezelf beperkt in het kopen van accessoires?

Ik baal nu echt stevig van t pipbehang van Elin, ik ga er binnenkort overheen schilderen, gewoon omdat ik niet eens even een leuk printje dekbed neer kan gooien omdat r hele kamer me dan toegilt
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:28:37 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123650282
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 08:07 schreef twentemeisje het volgende:
Wat tof die knoopkapstokken nelisb!! O+

Lamb, die verschillende knopjes zijn leuk!

Net als je krijtbordradiator Tally! Ik wil hier thuis ook nog ergens een deur of iets anders voorzien van een laag krijtbordverf voor Saartje.

LB je wiegje O+.

Hier moeten we nu echt meters gaan maken met de kamer van Saar, we willen haar immers wel een aantal weken voordat haar broertje zich aandient verhuizen naar haar nieuwe kamertje. Ik wil niet dat ze denkt dat ze haar kamer uitmoet voor de kleine man. Haar nieuwe kamer is zo goed als leeg nu. Vandaag moet ik van mezelf een knoop doorhakken over het behang, dan kunnen we dat gaan plakken. Ik denk dat het deze gaat worden, uit de serie 'Ibiza' van Eijffinger:

[ afbeelding ]

Met nog een klein twijfeltje richting hetzelfde behang, maar dan in deze uitvoering:
[ afbeelding ]

Die zou dan op de lange muur tegenover haar bed komen. De rest van de kamer behangen we dan met een effen of veel neutraler patroon in een kleur die bij dit behangetje past. Ik heb immers genoeg kleurrijke accessoires, zoals bijvoorbeeld de kaarten die ik drie jaar geleden in Frankrijk scoorde O+, ik heb bijna de hele serie, waaronder deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie lijstjes eromheen en aan de muur O+.

Haar bedstee ligt nu bij de meubelspuiter, die wordt aan de buitenkant voorzien van een laagje 'real taupe', een mooie warme kleur dus, de binnenzijde krijgt een wittint (niet te wit).

Het is gelukkig een ruime kamer, dus we kunnen er bijv. ook haar winkeltje, gekregen op haar eerste verjaardag maar nog in doos want speelgoed genoeg :-), in kwijt. En dan natuurlijk nog de mooie spullen die ik hier al eerder liet zien, en de boekjeswand *O*. Ik heb zo'n zin om het in te richten, ik ben ook zo benieuwd wat ze ervan zal vinden!
Die kaarten! O+ Zo staan ze bij ons. :)


Ik zag ooit dat Tan ze postte en raakte op slag verliefd. :Y

Ik moet ook hoognodig aan de slag met de kamers van de heren, maar ik weet gewoon niet goed wat ik wil.
Ik baal ervan dat de muren niet behangbaar zijn, dat zou toch wel erg makkelijk zijn. Nu komt alles neer op verfskills en ik heb niet meer zeeën van tijd zoals destijds om te priegelen en te doen. :+
***
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:09:15 #226
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123653009
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:53 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik stem ook voor effen, voor rust en licht en natuurlijk contrast.
Ben je niet bang dat je snel uitgekeken zal zijn op de boompjes/bloemetjes? Ik vind ze heel leuk hoor, kennis van me heeft ze ook (boompjes) en t staat prachtig.. ik heb alleen een beetje t idee dat je jezelf beperkt in het kopen van accessoires?

Ik baal nu echt stevig van t pipbehang van Elin, ik ga er binnenkort overheen schilderen, gewoon omdat ik niet eens even een leuk printje dekbed neer kan gooien omdat r hele kamer me dan toegilt
Dan doe ik gewoon de deurtjes van haar bedstee dicht KD :P.

Ik snap wat je bedoelt, en daarom behang ik ook maar 1 muur met de printjes. De rest dan in een rustige, bijpassende kleur.

BE ik kan me inderdaad herinneren dat jij die kaarten toen ook hebt besteld, ze zijn zo O+. Ze hebben er ook blikjes en posters van, maar dat is me een te dure grap :P.
pi_123654359
TM, ik denk dat het voorbeeldplaatje al laat zien wat fijn combineert, namelijk alle bruintinten! Is het geen optie om de rest wit te laten? Zoiets als hier:



Dan kom je nog wel met wat sterke prints weg. Hier zit ook een print in het vloerkleed, en ik vind dat het prima combineert!



Wat ligt er bij jullie op de vloer boven? Dat kan ook nog bepalend zijn.

Ik vond dit ook wel grappig, namelijk om het behang ergens in een detail terug te laten komen (dat zie je op de bovenstaande foto ook):



Maar dan met zoiets? O+



Oh en kijk dit nou! Dit vind ik echt geweldig. Ik zou dit zelf nooit zo kunnen, want ik ben geen rommeltjesmens, maar het combineert op een of andere manier toch heel fijn.



Vooral dat blauw van het vloerkleed. O+ Verder ben ik nog steeds fan van zoiets als Bleie had, namelijk:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_123654499
Aww dat letterbakje :D Superleuk!
pi_123654914
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:23 schreef Juud79 het volgende:
[
[ afbeelding ]

Nou ja, dat dus, een ruitje zou ik er tegenover doen
Dit vind ik wel heel mooi, vooral als t ieniemienieruitjes zijn O+
Maar dan kan het ook in grijsblauw!
pi_123675693
crosspost van facebook. Bedje staat boven nu.



Ik kan niet wachten tot de zomer, mooie kleine schatten verzamelen voor in de letterbak O+

Andere kant, de vlaggetjes maken het zo gezellig <3
commode verhuist niet mee, die gaat op marktplaats ofzo tzt.

:)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:54:06 #231
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123675840
Mignonne, ik vind het een snoepig bedje en een heel fijn plekje zo voor je kleine meis! O+
Kan je eigenlijk in zo'n formaat bedje een gewoon ledikant dekbedje en overtrek gebruiken?
pi_123676365
Er ligt een dekbedje van de Ikea in nu, en dat gaat prima. Oudste heeft ook een ikea-dekbedje.
Als het bed een standje groter gaat dan wordt het wel tijd voor een ander formaat dekbed denk ik. Ik geloof dat Isa van SC een eenpersoonsdekbed had toen.

overtrek, bedoel je wat om de matras heen zit? Voor de oudste gebruik ik om haar meegroeimatras de peuter-overtrekken van de Hema, die passen heel mooi. Verder maak ik ze zelf, doodsimpel eigenlijk.

Jongste heeft nog geen passend matras erin, dat komt nog. Er ligt nu haar ledikantmatrasje in opgevuld met een 1persoonsdekbed erlangs.
:)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:17:28 #233
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123677342
Hier ook een ikea dekbedje, zo'n witte met een blauw printje, erg fijn ding! Nou ja, ik vind het fijn dat ik dan nog een hoesje voor het dekbedje kan kopen, want die zijn dan nog een tijdje te gebruiken.
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:36:24 #234
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123702033
Mignonneke wat schattig dat bedje O+. Ik ben ook nog steeds verliefd op je Belle en Boot-tjes!

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
TM, ik denk dat het voorbeeldplaatje al laat zien wat fijn combineert, namelijk alle bruintinten! Is het geen optie om de rest wit te laten? Zoiets als hier:

[ afbeelding ]

Dan kom je nog wel met wat sterke prints weg. Hier zit ook een print in het vloerkleed, en ik vind dat het prima combineert!

[ afbeelding ]

Wat ligt er bij jullie op de vloer boven? Dat kan ook nog bepalend zijn.

Ik vond dit ook wel grappig, namelijk om het behang ergens in een detail terug te laten komen (dat zie je op de bovenstaande foto ook):

[ afbeelding ]

Maar dan met zoiets? O+

[ afbeelding ]

Oh en kijk dit nou! Dit vind ik echt geweldig. Ik zou dit zelf nooit zo kunnen, want ik ben geen rommeltjesmens, maar het combineert op een of andere manier toch heel fijn.

[ afbeelding ]

Vooral dat blauw van het vloerkleed. O+ Verder ben ik nog steeds fan van zoiets als Bleie had, namelijk:

[ afbeelding ]
Ik vind het prima staan met wit, maar ik ben niet van de wit. Er is hier in huis werkelijk geen witte muur te vinden :D. Grappig is trouwens wel dat ik dat vloerkleed dus nooit erbij zou hebben gekozen, ik vind het echt niet bij elkaar passen.

Bij ons op de vloer boven licht een laminaatvloer in de kleur 'wit eiken', redelijk licht dus. Daar past alles wel bij.

Details toevoegen met resten van het behang vind ik heel erg O+. Ik houd volgens mij nog wel wat over dus dat ga ik ook zeker doen. Dat idee met dat "letterbakje" ga ik opslaan, super! O+

Ik heb vanmorgen behang gehaald, zomaar in 1x besloten, in mijn eentje nog wel. Een mentaal hoogtepunt in deze zwangerschap, ik moest er bijna 31 weken op wachten :') .

Dit zijn de combi's geworden. Het komt op het computerscherm niet helemaal over zoals het werkelijk is (het paars is mooier en het groene frisser!), maar dat moeten jullie er maar even bij denken:

Saar's behang:

De kleur heet 'framboos' maar dat lijkt er niet eens op :D. Een oud-roze die ook goed past bij de kleur die de bedstee krijgt.


Babykamer-behang

Een frisse, niet te opvallende groene kleur. Grijstinten zijn waarschijnlijk veiliger, maar dit is wat sprankelender!
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:42:53 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123702187
Héél mooi TM! :Y

En Mignonne wat mooi dat kamertje O+ heel knus inderdaad!
pi_123702227
TM wat een supermooie combi's! Zeker als het nog net wat helderder kleuren zijn O+

Mignonne wat een lief kamertje, en wat een grote letterbak! :o
pi_123702380
Dat behang voor het kamertje van Saar vind ik erg mooi zo!
Ik was zelf.voor het roze gegaan, maar de combinatie vind ik wel heel tof!
Ben benieuwd naar het resultaat!

Ook naar het resultaat van de kamer van je mannetje!
Ben zelf niet zo weg van het behang, maar denk dat jij er wat geweldigs van kan maken!

Oh en nogmaals mijn vraag. Kan je planken behangen? Of zijn er betere opties?
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:52:40 #238
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_123702468
Thanks! Ik ben ook opgelucht dat ik een knoop heb doorgehakt :D. Pfew!

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en nogmaals mijn vraag. Kan je planken behangen? Of zijn er betere opties?
Ik heb de planken van Saar's antieke grenen kast bekleed met het behang van haar kamer, je kan het nieten of aan de onderkant vastplakken. Het blijft al twee jaar prima zitten!

Je zou ook zeil kunnen nemen en dat vastnieten, zoals bijvoorbeeld die tafelkleden van Kitsch Kitschen ofzo.
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:52:56 #239
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_123702477
ik heb ooit eens een boekenkast behangen
en dat ging best goed :)
W
Z
E
pi_123702802
Ah rebel, goed.om te horen! Bleef t ook een beetje.goed met de boeken?

Nieten of plakken is ook een idee.

Dank jullie!
Ga ik eens op zoek naar behang!
  woensdag 6 maart 2013 @ 15:12:07 #241
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_123703204
bleef goed zitten, ik heb het toen met behangplaksel gedaan.
en het bleef ook mooi maar boeken pak je niet constant, ik niet in ieder geval.
W
Z
E
pi_123704148
Goeie keuzes, TM!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 maart 2013 @ 17:23:03 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123708347
Ik heb het tafelzeil van de commode uiteindelijk met punaises vastgezet :')

Afgelopen weekend moest het *NU* gebeuren, en toen hadden we het nietapparaat van mn schoonvader nog niet geleend...
pi_123789216
Ik mag m ophalen...
http://www.marktplaats.nl(...)e2e0&previousPage=lr

en ik vind m wel ontzettend gaaf. maar waar laat ik dat allemaal :P
pi_123789780
Wat een schatje! Incl. de commode?
pi_123789790
Bleie, wat een leuke vrolijke en toch rustige kamertjes O+

Mignonne, wat een tof bed! Ik vind de kleur heel erg mooi eruit zien zo! En wat lief dat ze er meteen zo weg van is O+

Goede kleurkeuzes TM! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden, maar je hebt er een goed oog voor dus het kan niet anders dan heel gaaf worden!

KD Ohhhhhh O+ Wat mooi! Nergens meer een hoekje vrij?
pi_123789891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:12 schreef Limone het volgende:
Wat een schatje! Incl. de commode?
uhuh :)
pi_123789934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:14 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

uhuh :)
Goede deal! ^O^

En plek krijg je vanzelf wel ;)
pi_123790504
Toch maar voor groen gekozen dus TM, heel mooi!

KD, wat een gaaf ledikantje O+ Ben je nog van plan om het te gaan schilderen?
pi_123790692
uiteraard O+
Daar kan ik echt van genieten :)

Lex zijn kamer heeft me 60 euro gekost, ooit eens voor de lol op MP gezet in opgeknapte staat en er werd al 250 geboden :)
pi_123800217
Twentemeisje: mooi, en die bedstee O+
KD superlief dat bedje! Gaat baby eerst bij jullie op de kamer?
pi_123801455
mooi bedje KD! <3

TM wat een mooie combinatie! Het toont inderdaad rustig omdat de effen kleur terug komt in dat ene behang en dat groenige en gele combineert verrassend goed :Y
Ben heel benieuwd hoe het totaal wordt, jullie maken er vast iets moois van O+
:)
pi_123826194
Babykamer is in principe af! Laatste dingen vandaag opgehangen.





Gelukkig hebben we nog 3 maanden :)

[ Bericht 22% gewijzigd door nelisb op 09-03-2013 17:01:56 ]
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:01:54 #254
30252 Soempie
Procreating
pi_123838401
Die knopen zijn tof, nelisb. Stoer kamertje!

En wat komen er hier toch ontzettend leuke, mooie ideeën en kamers voorbij. O+

Hier gaan we langzaam een grote jongenskamer (peuter)maken. De muren zijn oranje en dat laten we voorlopig zo. Op de markt heb ik dit stofje gekocht:



En dat worden gelijk de rest van de kleuren van de kamer. We hebben een tweedehands bedje en een kast, een stellingkastje en een stoeltje van hout, die ik nog moet schilderen in die kleuren. Van de stof heb ik tot nu toe twee kussenhoesjes gemaakt.

Bij de Ikea vandaag nog een groot kussen gekocht, met een tof stofje. En nog dit:



Gaat m'n man een lamp in maken. En:


O+

Hebben jullie nog ideetjes van wat gaaf zou zijn bij/ in deze kleuren? Stoffen bijvoorbeeld voor een dekbed of posters, speelgoed?

En welk meubel, welke kleur? Ik zat aan het groen te denken voor het bed en de kasten. En blauw voor het stoeltje. Alle suggesties zijn welkom. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 09-03-2013 20:36:07 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123849790
Ontzettend leuk Soemp! O+
heb zo snel even geen idee, morgen ff kijken :)
:)
pi_123853273
Vandaag hebben wij ook onze babykamer gekocht.


En dan dus alleen de kast/commode/ledikant.

Verder nog deze box.



En de tripp trapp met kinderzitje alvast.



Al met al een aardig bedrag kwijt (inclusief matras enz) maar ik ben er erg blij mee.
Nu hier even mee kijken voor de verdere aankleding van de kinderkamer. Half mei wordt alles geleverd en 22 juli is de uitgerekende datum dus we hebben nog ff.
pi_123853410
nelisb, ik vind dat antraciet op de muur echt geweldig stoer staan, zeker voor een babykamer O+
pi_123856544
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 01:04 schreef L-E het volgende:
nelisb, ik vind dat antraciet op de muur echt geweldig stoer staan, zeker voor een babykamer O+
Thanks! Was een gok, maar hadden zoiets anders doen we het opnieuw.

Is mat grijs.
pi_123856573
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 01:00 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag hebben wij ook onze babykamer gekocht.

[ afbeelding ]
En dan dus alleen de kast/commode/ledikant.

Verder nog deze box.

[ afbeelding ]

En de tripp trapp met kinderzitje alvast.

[ afbeelding ]

Al met al een aardig bedrag kwijt (inclusief matras enz) maar ik ben er erg blij mee.
Nu hier even mee kijken voor de verdere aankleding van de kinderkamer. Half mei wordt alles geleverd en 22 juli is de uitgerekende datum dus we hebben nog ff.
Gaaf! Mooie kamer. En 2 maand ervoor is prima!

Wij hebben ook meteen alles gekocht. Zelfs wippertje, campingbedje, aerosleep matras, zelfs een extra voor bed bij m'n schoonouders, kinderwagen met alles erop en eraan, newborn set van stokke zodat de baby aan tafel kan zitten voor 0-6 maanden. Heeft ons een aardige korting opgeleverd.
pi_123856632
Leuk Soemp! Ik ben ook met M's kamertje bezig. Heb dezelfde poster gekocht :D Eén muur wordt ongeveer de kleur van jouw lampje. En verder komt er nog een kleine Expedit met blauwe bakken en wat oranje accenten. We zitten in dezelfde richting ;) Ik zou bij gekleurde muren zelf denk ik niet alle meubels een kleurtje geven, hoewel het wel mooie rustige tinten zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 10-03-2013 10:23:49 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_123857272
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:33 schreef nelisb het volgende:

[..]

Thanks! Was een gok, maar hadden zoiets anders doen we het opnieuw.

Is mat grijs.
De combinatie met dat blauw in het kleed is ook heel gaaf! Waar heb je het kleed vandaan? Heel mooi!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_123857292
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:01 schreef Soempie het volgende:
Die knopen zijn tof, nelisb. Stoer kamertje!

En wat komen er hier toch ontzettend leuke, mooie ideeën en kamers voorbij. O+

Hier gaan we langzaam een grote jongenskamer (peuter)maken. De muren zijn oranje en dat laten we voorlopig zo. Op de markt heb ik dit stofje gekocht:

[ afbeelding ]

En dat worden gelijk de rest van de kleuren van de kamer. We hebben een tweedehands bedje en een kast, een stellingkastje en een stoeltje van hout, die ik nog moet schilderen in die kleuren. Van de stof heb ik tot nu toe twee kussenhoesjes gemaakt.

Bij de Ikea vandaag nog een groot kussen gekocht, met een tof stofje. En nog dit:

[ afbeelding ]

Gaat m'n man een lamp in maken. En:

[ afbeelding ]
O+

Hebben jullie nog ideetjes van wat gaaf zou zijn bij/ in deze kleuren? Stoffen bijvoorbeeld voor een dekbed of posters, speelgoed?

En welk meubel, welke kleur? Ik zat aan het groen te denken voor het bed en de kasten. En blauw voor het stoeltje. Alle suggesties zijn welkom. O+
Ik vind het zo tof dat je man daar een lamp van gaat maken! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Wat ga je van het stofje maken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_123857319
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De combinatie met dat blauw in het kleed is ook heel gaaf! Waar heb je het kleed vandaan? Heel mooi!
Thanks!

http://www.villajipp.nl/h(...)blauw-gestreept.html

Is van HK Living, op veel plekken te koop.
pi_123857786
Mooi geworden nelisb!

En Soempie ook mooie dingen, ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Stansfield: flink ingeslagen zeg. Welke kleuren komen er verder in het kamertje?
pi_123863391
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:55 schreef Bleie het volgende:
Mooi geworden nelisb!

En Soempie ook mooie dingen, ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Stansfield: flink ingeslagen zeg. Welke kleuren komen er verder in het kamertje?
Op wordt het vrij basic. De muren zijn wit. De meubels zijn dus grijs. En dan willen we nog deze muursticker gaan kopen:

http://www.ebay.com/itm/K(...)&hash=item20ceba7f26

Verder weten we nog niet wat het gaat worden dus qua verdere aankleding moeten we nog even kijken. We willen wel een beetje een winnie the pooh thema doorvoeren. Maar de echte aankleding moeten we nog uitzoeken. Dus daarom kijk ik hier mooi mee voor leuke ideeen.

quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:36 schreef nelisb het volgende:

[..]

Gaaf! Mooie kamer. En 2 maand ervoor is prima!

Wij hebben ook meteen alles gekocht. Zelfs wippertje, campingbedje, aerosleep matras, zelfs een extra voor bed bij m'n schoonouders, kinderwagen met alles erop en eraan, newborn set van stokke zodat de baby aan tafel kan zitten voor 0-6 maanden. Heeft ons een aardige korting opgeleverd.
Wij hebben niet eens zo heel veel korting gehad. We hebben het bij babypark gekocht. En daar hebben ze al een erg lage prijs. We hebben nog wel korting gehad op de babykamer en een gratis wiegje. Die we toch al wilde kopen dus dat scheelde ook weer 89 euro.

[ Bericht 29% gewijzigd door Stansfield op 10-03-2013 13:47:54 ]
  zondag 10 maart 2013 @ 17:10:37 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_123873499
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 23:35 schreef mignonne het volgende:
Ontzettend leuk Soemp! O+
heb zo snel even geen idee, morgen ff kijken :)
Dankje! Ik vind het ook zo leuk om nu te weten voor wie ik het kamertje maak. Dat ik nu rekening kan houden met wat M. leuk vindt, zoals met de prints op de kussens.

Was jullie bedje ook met een laag fineer bedekt? Ging het schilderen goed?

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het zo tof dat je man daar een lamp van gaat maken! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Wat ga je van het stofje maken?
Ik heb drie kussens gemaakt.





Voor wat oudere kindjes kun je die stof ook gebreuken met textielverf, bedacht ik me.

Ik ben ook nieuwsgierig naar het lampje. M'n man was helemaal enthousiast toen ik thuis kwam met het lampje en wilde gelijk aan de slag. :D

@ Clubsoda, grappig, dezelfde kleuren! Ga je hier ook foto's plaatsen, want ik ben wel benieuwd hoe het bij jullie wordt. De grotere meubels maak ik wel groen, maar de kleinere meubeltjes kan ik misschien inderdaad beter wit houden. Ik denk er nog even over na. :)

Stansfield, mooie meubels!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 10 maart 2013 @ 17:12:44 #267
30252 Soempie
Procreating
pi_123873588
Van een ander -of misschien wel deels hetzelfde- stofje wil ik een pyjamazak maken. En ik denk nog na over een grote letter 'M'.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123873886
Leuk zeg die kussens! O+ Dat ene stofje is idd leuk om zelf te kleuren voor kindjes.
En ik vind de kleur van die lamp zo ontzettend mooi <3 wordt vast heel gaaf!

Ons bedje is van massief hout, dat hebben we geschuurd omdat er stickers opgeplakt hadden gezet. (ooooh mama CAARRRSS!!! die vinnik zo mooooi! eh tempting maar doe toch maar niet :+ )
Ik heb wel ooit een kastje van fineer geverfd dat ging op zich prima, het staat nu op oudste haar kamer. Heel licht opschuren, stofvrij maken daarna een laag grondverf zodat de lak goed zou pakken en daarna dus lakken.
:)
pi_123880109
leuk zeg die knopen op de muur :)
pi_123881886
Leuk die kussens! En heel herkenbaar dat je het zo leuk vindt dat je nu rekening kunt houden met wat M mooi vindt. Dat vond ik vorige week toen ik in B's kamertje aan het schuiven was ook zo leuk. En zelfs bij T, die pas 14 maanden is, heb ik dat al een beetje. Je weet toch veel beter voor wie je het kamertje maakt.
pi_123889586
Zit nog steeds te bedenken wat ik met de nieuwe kamer voor zoonlief van 2,5jr moet. Dikkie Dik en/of Jip en Janneke zijn door ventlief afgeschoten. Opties zijn nu auto's of piraatjes. Mss gaan we toch iets met muurstickers doen.



* DJMomo vindt die tof, ook die kleur blauwgroen
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_123966479
Wat een mooie kleur zeg en ik vind die piraatjes ook leuk! O+

Nelisb ik vind het echt heel erg stijlvol geworden en ook heel stoer!

Soempie is ook voor de mooie wereldposter gevallen, en terecht :Y

Stansfield, chique hoor!!

Hier zit ik in dubio over tachtig posters. Mijn wens is dat ik het leuk vind :P, het een beetje stoer en jongensachtig is, niet te volwassen, en dat het (desnoods met witte passepartout in een lijst) op deze kleur muur past:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze kom ik tegen.. de een heeft een prachtige kleur bij de muur, de ander is supervrolijk, en op de ander ben ik verliefd maar daarvan weet ik niet of ik het door de strot van mijn zoontje wil duwen. Hmmz.. Daarbij vind ik deze allemaal net wat groot. Ik zou liever twee A3 postertjes hebben bijvoorbeeld. Als iemand dat soort postertjes weet die in het rijtje hieronder zouden passen houd ik me dus aanbevolen!

Het is nogal een lijstje dus even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:37:47 #273
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_123966529
Die viking <3
pi_123967537
Die laatste is prachtig!
pi_123968000
Die eerste en laatste zijn heel erg O+
pi_123968082
Jullie spreken mijn geheime voorkeur uit geloof ik :)
Nu nog kiezen.. de onderste is wel van Ingela O+ De bovenste vind ik stoerder. Tijd om mijn vriend aan het woord te laten denk ik. En er een nachtje over te slapen!
pi_123968105
De boom is leuk, past ook bij dat uiltje aan het ledikant O+.

Ik heb vandaag bij de kringloopwinkel kinderboeken gekocht, waar we plaatjes uit kunnen knippen om in te lijsten.
pi_123968316
Oh dat is ook zo leuk O+ Ik kan dat alleen niet zo goed.. ik zie om me heen iedereen boeken verknippen en dan zit ik met een boek op schoot en dan vind ik het zonde.. ik heb dus ook heel heel veel prentenboeken intussen :')
pi_123968609
Ja, ik hoop inderdaad dat ik het wel kan :P
Het waren geen dure boeken, misschien dat ik dat vind schelen ;).
pi_123968893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:36 schreef Suikertante het volgende:
Wat een mooie kleur zeg en ik vind die piraatjes ook leuk! O+

Nelisb ik vind het echt heel erg stijlvol geworden en ook heel stoer!

Soempie is ook voor de mooie wereldposter gevallen, en terecht :Y

Stansfield, chique hoor!!

Hier zit ik in dubio over tachtig posters. Mijn wens is dat ik het leuk vind :P, het een beetje stoer en jongensachtig is, niet te volwassen, en dat het (desnoods met witte passepartout in een lijst) op deze kleur muur past:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze kom ik tegen.. de een heeft een prachtige kleur bij de muur, de ander is supervrolijk, en op de ander ben ik verliefd maar daarvan weet ik niet of ik het door de strot van mijn zoontje wil duwen. Hmmz.. Daarbij vind ik deze allemaal net wat groot. Ik zou liever twee A3 postertjes hebben bijvoorbeeld. Als iemand dat soort postertjes weet die in het rijtje hieronder zouden passen houd ik me dus aanbevolen!

Het is nogal een lijstje dus even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die viking is stoer! Vind de boom heel erg leuk maar weet niet of dat heel mooi staat bij jou muur en misschien niet echt voor jongens..? Vind die met die dieren ook leuk maar idd wel wat veel wit.

Denk dat ik voor de viking zou gaan ;)
pi_123969375
Ik denk dat die viking net een andere kleur blauw is dan de muur, en daar zou ik me dan aan storen :@.
pi_123971299
Oh nee dan komt de kleur van de muur denk ik niet goed over want het is echt lichtblauw, daarnaast lijkt de viking donkergrijs!
Denk ik.. :')
pi_123971586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:24 schreef Suikertante het volgende:
Oh nee dan komt de kleur van de muur denk ik niet goed over want het is echt lichtblauw, daarnaast lijkt de viking donkergrijs!
Denk ik.. :')
Ik moet mijn beeldscherm kalibreren, op mijn telefoon is het idd een heel andere kleur ;).
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:01:49 #284
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_123973323
Suikertante, ik denk dat de leeuw van ingela het mooist staat bij wat je zoekt. De viking is echt grijs, de kleuren van de leeuw zijn warmer. (De viking is ook anders gedrukt, glanzender)
De abc poster is veel te klein voor op je muur gok ik!
O! Of de tijger! Zelfde soort groen als de octopus, maar meer details.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_123973995
Qua kleuren heb je gelijk, maar die vind ik allebei niet leuk :@
Sowieso vind ik die met het woord erboven niet zo. Ik weet niet waar het aan ligt eigenlijk..
pi_123975516
Suiker, kun je er niet een aantal in een kleiner formaat bestellen (of verschillende formaten) en dan in gekleurde lijstjes bij elkaar aan de muur hangen?
Of met masking tape ophangen?
pi_123976068
Of iets gebaseerd op een van je plaatjes op de muur laten schilderen? O-)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:47:24 #288
100412 mefke79
komt goed!
pi_123976076
Suiker hoe groot is de muur? Bedenk dat een A3 dan al heel gauw heel klein lijkt. Scoor anders ergens een A3 (gewoon een wit papier) en hang het eens op, dan zie je snel of het groot genoeg is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_123979297
ik vind ook de viking of die met de ballonnen het mooiste. Maar ook ik twijfel of het dezelfde kleur is. (overigens, volgens mij hebben wij dezelfde kleur blauw op onze muur van de babykamer! even denken, histor zijde? geloof ik?)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_123987945
Hahaha Polletje :D
Ik wil 't juist graag in een lijst, ons hele huis is vrij schots en scheef en alles is non-strak, dus dit wilde ik juist wel strak. Plus dat we eigenlijk over een half jaar ons huis weer te koop willen zetten en we hebben juist alles vrij ingetogen geschilderd en niet voor knalgeel gekozen om geen mensen af te schrikken. Beneden is nu ook wit, een jaar geleden was het nog donkerblauw O+ Ik heb je wel al eerder gebookmarked want ik vind muurschilderingen tof!

A3 is inderdaad klein, maar er komen nog wat andere dingen op de muur, waaronder plankjes, een boekenhouderding en een supertof spiegeltje. Het leek me dus inderdaad leuk om daar twee postertjes aan toe te voegen maar de postertjes die ik leuk vind kan ik niet vinden in het goede formaat. Zit nu te bedenken dat ik misschien ergens de afbeelding kan kopen en hem dan zelf kan afdrukken, want ik heb een A3 printer.

Momo, het is Sprankeling 1020-B30G, inderdaad Histor en dan een extra matte verf.
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:32:33 #291
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_124038814
Suiker ik vind ook de eerste en de laatste het mooist O+. Waarbij de Viking me het meest aanspreekt, maar ik ben dan ook gek op Scandinavische dingetjes :-). Kortom: je hebt niets aan deze bijdrage :D.

Ik hoor gisteren van de lokale antiekheld dat we de kast voor Saar's kamer niet kunnen logen... shit! Ik wil graag een blank houten kast op haar nieuwe kamertje. Nu moeten we kiezen of we deze kast helemaal gaan schuren (dat kost een bak tijd) of dat we voor een andere kast gaan. Er staat op onze kamer een mooie, antiek grenen kast die wel geloogd is. Dat is een optie, of een andere kopen. Wat eigenlijk onzin is omdat we twee mooie oude kasten hebben staan, het is alleen een kleurding.

Vrijdag wordt haar kamertje behangen, vandaag nog even de laatste restjes behang van de muur (die kleine rotstukjes die altijd blijven steken) en de plek waar de behangnaden komen even voorzien van een kwast verf in de kleur vh behang. Ik ben zo allergisch voor witte naden in een muur met prachtig behang. En je zult altijd zien dat het dan nog wat trekt als je er geen verfje tegenaan gooit.

Het bed zou ook deze week klaar moeten zijn (staat bij de meubelspuiterij), ik zal ze vandaag eens bellen om te zien hoever ze er mee zijn. Met een een beetje mazzel kan ik dus volgende week in gaan richten! O+
pi_124038890
Slim zeg even een strookje verven! Is inderdaad zonde als je een wit streepje ziet. Of superperfect behangen natuurlijk ;)

Je hebt in elk geval al een duidelijk plan. Hier twijfel ik nog steeds over alles. Heb gisteren wel een offerte opgevraagd voor een knalblauw zandbaknet. Een stevig elastieken net dat je achter leuke knopjes of haakjes kunt vasthaken. Dat komt dan als we naar bed gaan over het ledikant tegen de katten. Lijkt me een prima oplossing! ^O^
pi_124038946
Wat een leukerd, die Viking! Ik sla 'm even op :)
pi_124096689
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef twentemeisje het volgende:
Sandous dit plaatje komt van Pinterest. Je kunt het bijvoorbeeld met de IKEA Ribba-plankjes doen, of met hun kruidenrekjes:
[ afbeelding ]

Als ik echt een grote muur overhad dan deed ik het zo O+
[ afbeelding ]
Wij willen iets in die geest doen met boekenplankjes. Ik heb nu eentje van de hema besteld, deze:
http://www.hema.nl/winkel(...)talen-plankje-bloem-(39807277)
om te kijken of we uberhaupt plankjes kunnen ophangen aan die muur, die is erg dun.

Ik heb dan een bankje, die open klappt, die ik als leesbankje wil neerzetten. Nu ben ik nog op zoek naar leuke kussens voor erop, zodat het knus wordt, maar mag ook gewoon best stoer zijn, is tenslotte voor een jongenskamer. De muur waar het bankje komt is middenblauw, het bankje is een middenbruine kleur. Iemand tips? Die boekenbak, die in een van de vorige topics langs kwam vond ik ook stoer. Nog even bedenken, waar ik zo'n bak kan vinden, misschien MP?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_124096806
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:30 schreef Tinuviel het volgende:
Die boekenbak, die in een van de vorige topics langs kwam vond ik ook stoer. Nog even bedenken, waar ik zo'n bak kan vinden, misschien MP?
Als ik me goed herinner is die bak gemaakt van een lade en pootjes.
Ik zou langs de kringloopwinkel gaan, of idd marktplaats.
pi_124096983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:33 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner is die bak gemaakt van een lade en pootjes.
Ik zou langs de kringloopwinkel gaan, of idd marktplaats.
Ja klopt. Voor pootjes kwam hier idd ook weleens een leuke site langs trouwens of bij ikea kijken. Net op Mp gekeken en vind het niet echt, gezocht met houten bak en houten lade. Kringloopwinkel is een goed idee of bij Ikea die verkoophoek
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:00:06 #297
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_124128592
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:30 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wij willen iets in die geest doen met boekenplankjes. Ik heb nu eentje van de hema besteld, deze:
http://www.hema.nl/winkel(...)talen-plankje-bloem-(39807277)
om te kijken of we uberhaupt plankjes kunnen ophangen aan die muur, die is erg dun.

Ik heb dan een bankje, die open klappt, die ik als leesbankje wil neerzetten. Nu ben ik nog op zoek naar leuke kussens voor erop, zodat het knus wordt, maar mag ook gewoon best stoer zijn, is tenslotte voor een jongenskamer. De muur waar het bankje komt is middenblauw, het bankje is een middenbruine kleur. Iemand tips? Die boekenbak, die in een van de vorige topics langs kwam vond ik ook stoer. Nog even bedenken, waar ik zo'n bak kan vinden, misschien MP?
Ze hadden laatst bij de HEMA hele leuke kussentjes! Alleen kan ik de spullen die ik bij de HEMA koop echt nooit terug vinden op hun site om hier te laten zien! Ik denk dat de kleuren heel goed passen bij de kleuren die jij noemt! Ik kijk zo even of ik het exemplaar dat ik zelf heb meegenomen kan vinden, dan schiet ik even een fotootje.

Saartje's grote meidenkamer is voorzien van het behang. En..... ik ben BLIJ!!!!! O+

De foto's zijn wat donkerder dan het in werkelijkheid is, maar ik deel ze toch graag even hier!

Dit is de muur waar het bed tegenaan komt te staan:


En dit is DE bloemetjesmuur O+ O+ O+ Loving it big time! En Saartje idem :D.


Tegen deze muur komt de oude grenen linnenkast die nu nog in onze slaapkamer staat:


Kijkje richting balkon:


Zoals gezegd is het niet zo donker dan het misschien lijkt op deze foto's. Ik ben erg blij met het resultaat, toch altijd even afwachten.

Mijn meneer gaat zo de bedstee ophalen, die staat klaar bij de meubelspuiterij. Ik ben lichtelijk nerveus over de kleur, zou het zijn zoals ik wil/verwacht/heb opgegeven? :P Deze week gaan we de boel in elkaar zetten en kan ik het gaan inrichten. Zin in!!! * twentemeisje hyperdestuitert nog even verder.
pi_124128758
súperleuk TM O+ O+ O+
:)
pi_124128771
Wauw, TM! Het is allemaal mijn smaak niet (behang an sich niet), maar tegelijkertijd vind ik het prachtig :D O+ .
pi_124128782
En wat een ruime kamer zeg! Ik kan me ineens helemaal voorstellen dat je dan zo'n bedstee wil.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:40:47 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124129561
TM wat gaaf O+ Ik vind het echt zo leuk. Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als de bedstee er staat en alles is aangekleed.
Jammer dat mijn man dit niet mooi vind anders wist ik het wel hoor
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')