abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 februari 2013 @ 22:19:16 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122442083
Ik sloot de vorige af met:

quote:
Vicky, die kamer is echt zo tof geworden!! Echt een grote meisjeskamer :Y kan me voorstellen dat ze daar héél blij mee is!!
  zondag 3 februari 2013 @ 22:22:02 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122442296
En dan heb ik direct een vraag: in het ledikantje dat we vandaag hebben opgehaald zit geen matrasje, dus dat gaan we nog zelf kopen.

Wie helpt me door de voors en tegens van latex versus binnenvering heen? :?
Op de Ikea-website staat bij een latexmatras 'extreem duurzaam', en bij de binnenveringmatras 'duurzaam'.

Ik had eigenlijk altijd het idee dat latexmatrassen heel cheapass waren :') maar ben denk ik in de war geweest met foammatrassen. Wat voor matrasjes hebben jullie gekozen?
pi_122442397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:06 schreef oeke het volgende:
TM, ik vind het tweede en derde behang het mooist. <3
Die boompjes zijn leuk, maar ik weet niet, ik heb het teveel gezien ofzo.
En autootjes, ach mijn vriend zou zeggen, waarom moeten al die kleine onschuldige jongetjes als zo vroeg geindoctrineerd worden met autoliefde? :P
Twee zielen, één gedachte! Ik vind vooral het derde behang mooi, met dat rood erbij.

En je lief! :D O+

Ik vind de dennenbomen van bellelena ook heel gaaf.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122442475
Vicky, wat hebben jullie hard doorgewerkt! Het resultaat is ernaar.
pi_122442640
Ik vind zelf matrassen met pocketveren fijn, geloof ik. Wij hebben voor de Vyssa Vackert gekozen. Maar ik ben geenszins een expert op dit gebied.
  zondag 3 februari 2013 @ 22:38:14 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122443613
Wij hebben de voorganger van de skont. Dat is koudschuim en dat hebben onze eigen dure matrassen ook en dat ligt fijn dus daar ben ik op af gegaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 3 februari 2013 @ 22:47:06 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122444259
Ohjee, nog meer opties :D
pi_122447900
Als je je erin wilt verdiepen: ik zag laatst een aflevering over matrassen in het VPRO-programma De rekenkamer. Het enige wat ik ervan onthouden heb is dat alle matrassen vies zijn. :Y)
  maandag 4 februari 2013 @ 08:11:45 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122454656
Kijk, da's ook een goeie tip! Leuk programma :Y
pi_122454883
Ik heb zelf een redelijk goedkoop binnenveringsmatras van de Ikea gehad en dt vervormde en ik voelde de veren. Nu al jaren een foammatras en dat ligt veel beter. Om die reden heb ik dan ook voor het ledikantje gekocht. De Skönt ook volgens mij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 4 februari 2013 @ 09:58:36 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122455962
Vicks wat is het leuk geworden! Zie je meisje ook stralen O+.

Bar dat is ook leuk idd, die weg op de muur. Vind'm denk ik leuker voor een iets ouder jochie. Dat idee om magneetjes te gebruiken is echt tof!

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:06 schreef oeke het volgende:
TM, ik vind het tweede en derde behang het mooist. <3
Die boompjes zijn leuk, maar ik weet niet, ik heb het teveel gezien ofzo.
En autootjes, ach mijn vriend zou zeggen, waarom moeten al die kleine onschuldige jongetjes als zo vroeg geindoctrineerd worden met autoliefde? :P
Ik ben echt heel benieuwd waar je uit gaat komen voor een jongetje.
En ben je al bezig in de kamer van je meisje? Gaat die veel veranderen?
Van mij hoeven het ook geen autootjes te worden Oeks, al is dat Studio Ditte-behang dat VT ook heeft echt wel heel mooi O+.

Bellelena ik krijg je post niet gequote met de iPad, maar wat een leuke behangetjes!! Ik ga er snel eens tussen kijken. Kende Kek A'dam wel maar wist niet dat ze ook behang hebben.

Ik ben gisteren wezen shoppen voor Saar's nieuwe kamer. Zij verhuist naar de grotere kamer straks. Het uitgangspunt is deze bedstee, die gaat nog een kleurtje krijgen, wit is ook maar zo wit:

Ik denk aan een warme grijs, of olijfgroene kleur. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Verder heb ik mijn plan omgegooid, ik heb nu middels het kopen van wat mooie spullen de kleuren bepaald die ik voor het kamertje wil gaan gebruiken. Daar ga ik het behang op afstemmen. I.p.v. een druk behang heb ik gekozen voor kleurige accessoires. Zoals bijvoorbeeld;

Kussens

Mijn favoriete aankoop by far O+

Leesstoeltje

Aan de muur

Hier heb ik ook een vogeltjesversie van gekocht O+

En ook nog

Nu nog samenvoegen tot een mooi kamertje! Met onder meer:

En deze oude kast (oude marktplaatsfoto) gaan we logen zodat ie weer blank wordt:

Door de basis (muren/behang en gordijnen) rustig te houden wordt het mijns inziens niet te druk. Ik ben echt verliefd op de kleurtjes O+.
pi_122457520
Heel heel héél erg leuk TM! O+ Ik hou echt van jouw stijltje! Dat gaat echt een superleuke kamer worden. Ik zou zelf de bedstee wel wit laten denk ik, maar ik hou nu eenmaal van wit :P
pi_122457609
Heb jij ook zo'n enorme hal dan TM? Het is echt prachtig allemaal maar past het echt in de kamer? :o
pi_122457802
Prachtig allemaal TM. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb gisteren nog eens even zitten googelen naar sjablonen om een tekst op de muur te schilderen. Bij één site kan ik een sjabloon bestellen voor het hele gedicht dat ik wil, voor ongeveer 55 euro. Bij een andere site kan je losse letters bestellen, dan ben ik voor ongeveer 15 euro klaar, maar dat is wel veel meer werk bij het aanbrengen natuurlijk. Wat zouden jullie doen? En hoe groot zouden de letters moeten zijn?
  maandag 4 februari 2013 @ 11:24:47 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122457982
En zelf uit stevig karton je sjabloon snijden bleie?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122458040
Ooo TM, ik vind het allemaal heel mooi!
Wat zijn jullie hier allemaal druk bezig met de kamertjes. Heel leuk allemaal. Bij mij hebben de kleintjes een super simpele kamer met een poederroze muur, verder alles wit. En een gave kroonluchterlamp. Maar verder dus helemaal niets qua accessoires of decoratie ofzo. Ik ben gewoon meer van het praktische :+
Met een meidenkwartet
  maandag 4 februari 2013 @ 11:29:51 #17
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458169
Thanks dames!

L0t ik ben niet zo'n wit-fan, er is hier bijvoorbeeld ook geen witte muur te bekennen thuis :-).

Suikertante het lijkt waarschijnlijk veel door de hele rij foto's onder elkaar maar dat valt volgens mij wel mee. Er staan nu twee van die kledingkasten, een groot bureau en een kledingrek in die kamer en er is nog ruimte genoeg over. Het is zeker geen kleine kamer, maar ook geen balzaal. Ik schat zo'n 3 x 4,5, precies weet ik het niet (lastig meten nu want het is er een grote opslagruimte (lees 'puintuin') door de verbouwing op zolder. En die boekenwand die ik liet zien die wordt ook een stukje minder breed hoor.

Ik vergat deze trouwens nog in het rijtje:
  maandag 4 februari 2013 @ 11:30:51 #18
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458211
Ik ben nogal gemakzuchtig bleie dus ik zou voor de alles-in1-oplossing gaan ;-).
pi_122458298
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:18 schreef Bleie het volgende:

Ik heb gisteren nog eens even zitten googelen naar sjablonen om een tekst op de muur te schilderen. Bij één site kan ik een sjabloon bestellen voor het hele gedicht dat ik wil, voor ongeveer 55 euro. Bij een andere site kan je losse letters bestellen, dan ben ik voor ongeveer 15 euro klaar, maar dat is wel veel meer werk bij het aanbrengen natuurlijk. Wat zouden jullie doen? En hoe groot zouden de letters moeten zijn?
Ik zou het sjabloon bestellen, omdat ik nu al weet dat ik gruwelijk chagrijnig zou worden van al die letters waterpas en op gelijke afstand van elkaar op de muur te moeten plakken. En dan zou het waarschijnlijk nog niet mooi lukken ook :+.
pi_122458335
OMG die stoel!! O+ en dat ouderwetse koffertje O+ _O_ Ben heeeeel erg benieuwd naar het kamertje! :D
pi_122458464
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:58 schreef twentemeisje het volgende:
Vicks wat is het leuk geworden! Zie je meisje ook stralen O+.

Bar dat is ook leuk idd, die weg op de muur. Vind'm denk ik leuker voor een iets ouder jochie. Dat idee om magneetjes te gebruiken is echt tof!

[..]

Van mij hoeven het ook geen autootjes te worden Oeks, al is dat Studio Ditte-behang dat VT ook heeft echt wel heel mooi O+.

Bellelena ik krijg je post niet gequote met de iPad, maar wat een leuke behangetjes!! Ik ga er snel eens tussen kijken. Kende Kek A'dam wel maar wist niet dat ze ook behang hebben.

Ik ben gisteren wezen shoppen voor Saar's nieuwe kamer. Zij verhuist naar de grotere kamer straks. Het uitgangspunt is deze bedstee, die gaat nog een kleurtje krijgen, wit is ook maar zo wit:

[ afbeelding ]

Ik denk aan een warme grijs, of olijfgroene kleur. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Verder heb ik mijn plan omgegooid, ik heb nu middels het kopen van wat mooie spullen de kleuren bepaald die ik voor het kamertje wil gaan gebruiken. Daar ga ik het behang op afstemmen. I.p.v. een druk behang heb ik gekozen voor kleurige accessoires. Zoals bijvoorbeeld;

Kussens

Mijn favoriete aankoop by far O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leesstoeltje
[ afbeelding ]

Aan de muur
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hier heb ik ook een vogeltjesversie van gekocht O+

En ook nog
[ afbeelding ]

Nu nog samenvoegen tot een mooi kamertje! Met onder meer:

[ afbeelding ]

En deze oude kast (oude marktplaatsfoto) gaan we logen zodat ie weer blank wordt:
[ afbeelding ]

Door de basis (muren/behang en gordijnen) rustig te houden wordt het mijns inziens niet te druk. Ik ben echt verliefd op de kleurtjes O+.
lekker bezig! O+

die tuimelaar wil ik ook nog steeds O+ zo cute
pi_122458505
Bleie, zelfs met een sjabloon lijkt het me nog moeilijk, dus ik zou denk ik voor de complete oplossing gaan!

En TM, die bedstee lijkt zooooo groot! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden O+
pi_122458568
TM, wat een gave warme kleuren!! Ook helemaal mijn stijl!!
Dat boekenwandje wat gaaf, waar komt die vandaan?

T schijnt hier bij ons dat je in de tuincentrum enrom kunt scoren.. ga daar maar ook een keertje langs
  maandag 4 februari 2013 @ 11:46:39 #24
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458636
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:41 schreef Suikertante het volgende:
Bleie, zelfs met een sjabloon lijkt het me nog moeilijk, dus ik zou denk ik voor de complete oplossing gaan!

En TM, die bedstee lijkt zooooo groot! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden O+
Ik denk dat ik weet wat je gaat beslissen bleie :-).

Dat klopt wel Suikertante, maar de bedstee is eigenlijk net zo groot als een gewoon 1-persoonsbed, alleen dan ook 2m hoog. Uiteraard is het daardoor een massiever geheel, maar qua ruimte neemt het op de grond niet meer ruimte in dan een gewoon laag bed.
  maandag 4 februari 2013 @ 11:57:59 #25
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122458919
Sandous dit plaatje komt van Pinterest. Je kunt het bijvoorbeeld met de IKEA Ribba-plankjes doen, of met hun kruidenrekjes:

Als ik echt een grote muur overhad dan deed ik het zo O+
pi_122459292
Oh die laatste is echt O+ !!!
pi_122459614
Wow TM, wat een leuke spulletjes en mooie kleuren! En ook een handig idee om de basis wat rustiger te houden en het met accessoires aan te kleden. Kun je eventueel na een poosje weer wisselen, wanneer ze echt d'r eigen smaak gaat ontwikkelen of wanneer je het zelf weer eens zat bent :) Ben nu al super nieuwsgierig, volgens mij word het echt heel erg tof!
pi_122459652
Leuke ideeën weer! O+
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † maandag 4 februari 2013 @ 13:09:49 #29
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122461077
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:18 schreef Bleie het volgende:

hoe groot moeten de letters zijn?
  maandag 4 februari 2013 @ 13:20:49 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122461474
TM, wat een leuke ideeën allemaal!

Ik wil Cristel's kamer ook gaan veranderen. 't is nu zo...'saai'

Dacht eraan om de kledingkast te schuren/verven, wat mij leuk lijkt is verschillende lagen te verven en dan op te schuren, zodat er verschillende kleuren doorheen komen (en dan wel ff een laklaag eroverheen natuurlijk)

Zo ziet het kamertje eruit:

pi_122462824
Hmm TM wat een geweldig leuke score!! Heel benieuwd naar het resultaat straks...

En PE heb je daar een foto van? Kan mij er niets bij voorstellen met dat schuren!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_122463451
PE: bedoel je een soort whitewash? Dat is niet helemaal mijn stijl, maar de kast en commode lenen zich er qua stijl volgens mij erg voor.

Ik heb net verf gekocht voor de muren! Voor de grootste muur 'Leem' van Histor, en voor de kleinere muur 'Loom' (dat is de bijbehorende kleur wit). Maandag wordt de oude linnenkast die er nu staat opgehaald, en dan kan ik eindelijk echt iets van T's kamertje maken.

Het gedicht komt op de grootste muur (4,5 X 2,7 m), boven zijn bed. De tekst is:

Slaap als een reus
slaap als een roos
slaap als een reus van een roos
reuzeke
rozeke
zoetekoeksdozeke
doe de deur dicht van de doos
Ik slaap

Ik vind het zo moeilijk inschatten hoe groot dat nou moet worden om een mooi resultaat te geven.
  maandag 4 februari 2013 @ 14:34:49 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122463756
nee geen whitewash...en ik kan natuurlijk ook geen plaatje vinden bij google...

verschillende kleuren verf over elkaar, bijv blauw, wit, rood, paars, geel...en dan schuur je dat op, ene plek dus wat meer dan de andere, en dan krijg je verschillende kleuren te zien. Lijkt mij wel vrolijk, (maar ook veel werk :P)
  maandag 4 februari 2013 @ 14:54:03 #34
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122464408
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:23 schreef Bleie het volgende:
PE: bedoel je een soort whitewash? Dat is niet helemaal mijn stijl, maar de kast en commode lenen zich er qua stijl volgens mij erg voor.

Ik heb net verf gekocht voor de muren! Voor de grootste muur 'Leem' van Histor, en voor de kleinere muur 'Loom' (dat is de bijbehorende kleur wit). Maandag wordt de oude linnenkast die er nu staat opgehaald, en dan kan ik eindelijk echt iets van T's kamertje maken.

Het gedicht komt op de grootste muur (4,5 X 2,7 m), boven zijn bed. De tekst is:

Slaap als een reus
slaap als een roos
slaap als een reus van een roos
reuzeke
rozeke
zoetekoeksdozeke
doe de deur dicht van de doos
Ik slaap

Ik vind het zo moeilijk inschatten hoe groot dat nou moet worden om een mooi resultaat te geven.
En het sjabloon compleet, hoe groot zijn die afmetingen?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122468167
Kan je zelf instellen...

Deze site is het (van het complete sjabloon): http://www.discountletters.eu/home/

Als ik de letters instel op 5 cm (hoogte van de H), dan wordt t ongeveer een meter breed en iets van 60 cm hoog. Boven een bedje van 1.2 m is dat misschien wel aardig.
pi_122470804
PE zoiets maar dan met een andere kleur eronder?
  maandag 4 februari 2013 @ 20:58:39 #37
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122482234
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:33 schreef Suikertante het volgende:
PE zoiets maar dan met een andere kleur eronder?
[ afbeelding ]
ja zoiets. met verschillende kleuren
pi_122482406
Mooi! Ben benieuwd :)
Je hebt ook craqueléverf, ik heb met een vriendin een keer geprobeerd een kast paars te schilderen met parelmoer craquelé er overheen, maar dat bleek toch niet echt veel effect te geven.
Met de hand schilderen en schuren wordt veel mooier!
pi_122482734
Oh TM, wat een fijn sfeertje ben je bij elkaar aan het sprokkelen! O+
En dat groene dekentje! Ik wil hem oohook!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 4 februari 2013 @ 21:11:17 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122483044
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:01 schreef Suikertante het volgende:
Mooi! Ben benieuwd :)

Euhm, het is een idee he....'t is nog niet gezegd dat het ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden :P Eerst moet ik manlief overtuigen :P (en dat duurt laaaaaaaang }:| ) en daarna moet ik nog op zoek naar (restjes) verf :P
pi_122483141
Nou, dan ben ik benieuwd of je het echt gaat doen! ;)
pi_122485130
Wat foto's gemaakt van Lotte's kamer

Gordijnen moeten nog wat ingenomen worden ;) en er komt nog een ander nachtkastje

Deze lange muur wil ik wel wat kleur geven denk ik

pi_122486909
Heeft ze nou gewoon een tweepersoonsbed? :o wat een luxe, ik kreeg er pas 1 bij mijn vriendje ;)
Het is wel een gezellige kamer geworden, leuks kleur gordijnen!
E.
pi_122487755
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef .Sparkling. het volgende:
Heeft ze nou gewoon een tweepersoonsbed? :o wat een luxe, ik kreeg er pas 1 bij mijn vriendje ;)
Het is wel een gezellige kamer geworden, leuks kleur gordijnen!
Klopt :@
We vinden het heerlijk, kunnen er even bij liggen met verhaaltje lezen, of als ze ziek is ofzo, soms een keer bij haar logeren om een middagdutje voor elkaar te krijgen ;)
pi_122487793
Dat is inderdaad luxe zeg! Sowieso echt een grotemeisjeskamer O+
pi_122487877
Ik wil het dus nog wat gezelliger maken, vind het nog niet echt 1 geheel
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:26:31 #47
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122496651
Ik zou de muur waar de deur in zit verven mrien. En de lange muur met schilderijtjes in lijsten bekleden. Niet te klein.
pi_122498153
Ik ben trouwens fan van die poster van Ingela P Arrhenius met de boom en de vos O+
Ik denk dat grote lijsten inderdaad al meer samenhang in de kamer brengen!
pi_122498836
Ja gaaf is die he!
Leuk idee die lijsten!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:19:44 #50
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122498998
Idd grotere lijsten Mrien! En die lange muur een kleur geven maakt denk ik ook een groot verschil.
pi_122499180
Mrien: die plaat met boom en vos ergens op de lange muur hangen? Ik vind hem nu niet enorm tot zijn recht komen, terwijl hij echt heel O+ is.
pi_122499287
En de expedit-kast op zijn kant neerleggen en er een leuk kastje met plankjes erboven van maken?

pi_122499366
Wat een vrolijke kast zo <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 10:35:31 #54
5428 crew  miss_sly
pi_122499426
Die bakken, zijn die ook van Ikea en dan beplakt ergens mee? Dat vind ik echt heel leuk, maar ik ben altijd bang dat het niet goed blijft zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122499467
Bleie had een kast van de ikea bekleed met iets..weet niet meer wat het was maar het resultaat was super!
Misschien kan ze uitleggen hoe ze dat heeft gedaan?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122499564
Op z'n kant kan ook wel weer inderdaad, dat hadden we eerst ook een tijdje, maar weer andersom gezet omdat Jelle de kast bleef plunderen ;)

Ideeën tot nu waar ik ff naar wil gaan kijken
Lijsten
Plaat hout met leuk behang behangen en ophangen aan lange muur
Expedit omdraaien
pi_122499603
Ik kon het niet laten TM, ik heb even op mijn huidige favoriete site gekeken, daar kan iedereen een ontwerp indienen en laten drukken en dan verkopen.
Stoffen maar ook behang.

Mrien, misschien id een patroonroller ook wel iets voor jou. Kun je toch een patroon op de muur krijgen zonder behang te gebruiken. Ik zou zelf dan alleen een vlak van bv anderhalf a 2 meter rollen op de lange wand, niet precies in het midden.

pi_122499682
oooh dat 1na laatste behang!!! O+ O+ O+
pi_122499704
Ik heb trouwens gezocht op geel. Maar er zijn zoveel soorten en kleuren! :D
pi_122499756
Oh Pure Evil, van die meubeltjes kan je echt prachtige dingen maken joh!
pi_122499841

Elins kast

Lex zijn kast, die waren ook gewoon bruin..
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:56:09 #62
259886 pessie
pi_122499968
Oh kd mooi! Vooral lex' kast vind ik super!
pi_122500117
Ja mooi!!

oeke mooi ideetjes!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:04:12 #64
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122500196
Oeks!!! O+ O+ O+ Ik ga daar zo eens op mijn gemak kijken als Saar in bed ligt *O*.

KD dienkasten zijn zooow leuk!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:05:43 #65
259886 pessie
pi_122500246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:26 schreef Bleie het volgende:
Mrien: die plaat met boom en vos ergens op de lange muur hangen? Ik vind hem nu niet enorm tot zijn recht komen, terwijl hij echt heel O+ is.
En meerdere lijsten van verschillend formaat, randdikte en wit/rood/roze randen bij elkaar hangen. Gezien de ruimte zou ik als kleinste niet kleiner dan a4 nemen. En eronder de expedit kast op zn kant.
pi_122500314
Kan dat ook op gestucte muren oeke?
Dat is namelijk ook mijn reden om niet een hele muur te gaan verven
pi_122500498
Wat een leuke stofjes zeg oeke!
Misschien eens kijken of ik stof op een plaat ga spannen en ophangen
pi_122500554
KD wat leuk die kasten! Hoe heb je de kast van Elin gedaan? Het lijkt zo niet egaal roze zeg maar, of komt dat door de foto? Ziet er erg gaaf uit!
pi_122501024
Hoezo zou dat niet kunnen Mrien? Ik ben niet zo goed op de hoogte van stuc en zijn eigenschappen. Ik dacht dat je daar gewoon overheen kon schilderen.
En het zijn zowel stofjes als behangetjes Mrien.

Wel aan de prijs trouwens TM, maar omdat de dollar best oke staat, is het misschien wel te doen. Ik heb net een stofje besteld, het is nog niet binnen, maar ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik zal het hier melden!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:57:24 #70
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122501990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:27 schreef oeke het volgende:
Hoezo zou dat niet kunnen Mrien? Ik ben niet zo goed op de hoogte van stuc en zijn eigenschappen. Ik dacht dat je daar gewoon overheen kon schilderen.
En het zijn zowel stofjes als behangetjes Mrien.

Wel aan de prijs trouwens TM, maar omdat de dollar best oke staat, is het misschien wel te doen. Ik heb net een stofje besteld, het is nog niet binnen, maar ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik zal het hier melden!
Ik zie het, moet de shipping ook nog even berekenen, maar damn wat een prachtige spullen O+. ben benieuwd naar je ervaring!
pi_122504193
http://www.vintageroom.nl/tag/borduurpakketten-vervaco

Deze kussentjes zijn vast ook wat voor jou TM :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:17:09 #72
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_122504647
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:05 schreef Lamb29 het volgende:
http://www.vintageroom.nl/tag/borduurpakketten-vervaco

Deze kussentjes zijn vast ook wat voor jou TM :D
Jullie willen me financieel aan de afgrond krijgen of niet :D. Ik heb er zondag nog mee in mijn handen gestaan Lamb, ze zijn geweldig leuk! Terug gelegd omdat dat geborduurde heel stug aanvoelt. Dat is niet fijn om op te liggen en gezien Saar veel met de kussentjes speelt leek het me daarom niet zo fijn.
pi_122505164
KD die kasten zijn echt supermooi zeg!!! :D
pi_122505259
mrien, zijn jullie muren gespoten? Het is een nieuw huis he? Dan zuigt het stucwerk als een malle en moet je het, om te schilderen, echt voorbehandelen. Dat kan je nooit doen als je alleen het patroon wil. Wel als je de hele muur egaal schildert en er dan een patroon overheen zet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122505313
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 14:01:57 #76
5428 crew  miss_sly
pi_122506378
Dat is leuk!
pi_122522129
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:33 schreef mefke79 het volgende:
mrien, zijn jullie muren gespoten? Het is een nieuw huis he? Dan zuigt het stucwerk als een malle en moet je het, om te schilderen, echt voorbehandelen. Dat kan je nooit doen als je alleen het patroon wil. Wel als je de hele muur egaal schildert en er dan een patroon overheen zet.
Nieuw huis idd, gespoten muren
Mm thx!
pi_122527544
Oeke: wat een briljante site!

Kleurdoos: geweldig die kasten. Echt supermooi geworden.

quote:
Bleie had een kast van de ikea bekleed met iets..weet niet meer wat het was maar het resultaat was super!
Misschien kan ze uitleggen hoe ze dat heeft gedaan?
Ik heb de lades van een Hemnes-kast bekleed met stof. Bij de bouwmarkt spuitlijm gehaald, daar mee de voorkant ingespoten, stof erop en laten drogen. Was zo klaar, en ik ben nog steeds heel blij met het resultaat. Op Pinterest doen ze dit soort dingen ook vaak met 'mod podge', waarvan ik nooit zo goed weet wat het nou precies is, maar daar zijn vast wel goede tutorials van te vinden. Het spul zelf (mod podge dus) verkopen ze in elk geval bij Pipoos, zag ik van de week toevallig.
pi_122527935
Mooi KD

die Rollers zijn leuk!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_122529124
Die vind ik ook zo leuk!

Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 22:10:49 #81
5428 crew  miss_sly
pi_122530620
Ow ja, die is ook leuk!

Ik krijg helemaal zin om iets leuks te doen met meubeltjes!
pi_122709096
Wat een prachtige en originele kamers heb ik al gezien! Ik zou bijna ook een dochter willen hebben, dan zou ik ook helemaal los kunnen gaan in die lieve accessoires (ze hoeven zelfs niet per se roze te zijn ;-)).

Maar goed, hier twee zoontjes van drie en vierenhalf, en ze slapen samen. We hebben hier net heel wat gerenoveerd, en ook hun kamer is aangepakt. Als ze groter zijn, krijgen ze een eigen kamer trouwens, maar nu slapen ze nog graag samen en is hun kamer ook dichter bij de onze (vind ik prettig).

Het is een beetje een themakamer geworden: wilde dieren. Vinden ze beiden leuk. Veel komt van Ikea. Ergens jammer want ik wou graag iets origineels, maar Ikea is zo betaalbaar en makkelijk. Het kleed en de ladekastjes hadden we al voor de babykamer (maar dus ook Ikea).

Maar goed, hier foto's!

Ik wil de rekjes nog schilderen, is er nog niet van gekomen:

Hier kadertjes-die-maar-niet-recht-willen-blijven-hangen, met daarin tekeningen van wilde dieren (zelf gemaakt, ik dan, niet de kinderen, op basis van plaatjes op het internet). Niet zo heel bijzonder, maar mijn jongens vinden het prachtig.

Hier moet de kast nog wat verschoven worden zodat ze mooi gecentreerd onder de wandplank komt te staan. En de zon moet nog aan het plafond komen te hangen (kunnen drie lampen in).

Ik heb cijfers uit vilt geknipt en met zelfklevende velcro op de lades gehangen. Vooral de jongste zoon is helemaal gek van cijfers (heeft hij in ieder geval niet van mij), en het is ook echt makkelijk: "Lenn, ga alvast je pyama al halen, in lade nummer 5".

Nog meer vilten cijfers:

En hier zelfgemaakte silhouetten, gewoon uit gekleurd papier geknipt:

Onder de vensterbank plaats voor (een deel van) hun kunstwerken. Hier wil ik nog leuke dierenmagneetjes voor (waarschijnlijk ga ik zelf iets maken).

.

Er moeten nog wel wat andere dingen gebeuren zoals de plinten en de raambekleding. Verder wil ik nog wel wat accessoires toevoegen. Ik ga daarvoor nog wat webshops afstruinen, er komt echt niets meer van Ikea bij!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
pi_122709457
Ik vind het een superleuke kamer Poppy! Echt een heel goed idee van die genummerde lades en die zelfgemaakte tekeningen en silhouetten zijn echt heel mooi gelukt O+ Kan me voorstellen dat ze daar graag slapen!
pi_122710170
Ik zou ook zelf niet gedacht hebben om bijvoorbeedl twee kindjes die niet veel van elkaar verschillen van leeftijd in een 2 pers. bd te leggen ik zou dan al zijn gaan kijken naar een stapelbed maar zo is veel leuker en gezelliger :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 10 februari 2013 @ 14:04:32 #85
381212 Gulara
From the future
pi_122710577
Erg leuk. Ik hou wel van zelfgemaakte dingetjes. Kan me voorstellen dat je zoons dat ook helemaal fantastisch vinden, een Mama Original®
En samen slapen in een groot bed, hoe zoet! O+
pi_122712907
Ja, leuk he, zo'n groot bed. De kamer is er groot genoeg voor, dus waarom niet? Zalig om 's avonds voor te lezen, met aan elke kant een klein mannetje tegen me aan. Ook makkelijk als er eens eentje ziek is, of een nachtmerrie heeft, of meer nood aan mama of papa. We kunnen er heel gemakkelijk bij.
pi_122715488
Ik vind t ook een heel fijn, warm kamertje Poppy! Heel leuk met die cijfers, en praktisch inderdaad! En wat een prachtige kleur blauw op die ene muur!
pi_122721243
Wat een leuke jongenskamer poppy! Stoer & gezellig. Knap gedaan :Y
pi_122722471
Poppy wat een leuke kamer, die silhouetten zijn echt een leuk idee! O+ En dat tweepersoonsbed, wat cosy :)
pi_122729370
Bedankt voor de leuke reacties! Het blauw op de muren (twee muren blauw, twee gebroken wit) hebben we zelf gemengd, t.t.z. de blauwe verf die we hadden gekocht, vonden we bij nader inzien toch te fel, en we hebben er een beetje van de grijzige verf voor onze slaapkamer bijgedaan. Ik vind het een stoere kleur, niet te baby-achtig (ze zijn natuurlijk ook geen baby's meer), en ook niet te fel. Ben er blij mee.

Goh, ik ben de vorige versies van dit topic aan het doornemen en jongens, jongens, ik krijg er zowaar rammelende eierstokken van! Wat veel lieve, schattige babykamertjes!!
  maandag 11 februari 2013 @ 13:52:50 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749071
Man oh man wat een gave dingen komen hier toch voorbij _O_

Ik zou vandaag stofjes gaan kopen voor de wieg en het ledikant, maar dat gaat niet door :( dus nu ben ik gefrustreerd maar weer in het kamertje wezen kijken hoe het staat / zou moeten staan / aaargh :')

Heb nu toch de volgende opstelling, denk wel dat dat iig met het ledikant de beste is, anders heb je bijna geen fatsoenlijke loopruimte of stoot je overal je hoofd.
Ohja en de details komen pas in mn verlof... dan ga ik dagenlang kneuteren met plankjes, boekjes en knuffels denk ik :9 En een muziekdoosje haken O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122749187
Wat een leuk kamertje LB!

op de 1e foto staat op het dekentje een naam... is dat???

Hier ook druk met de kamertjes. M's kamer is bijna klaar en voor de tweeling zijn de gordijntjes bijna klaar. *O*
  maandag 11 februari 2013 @ 13:59:34 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749286
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:56 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuk kamertje LB!

op de 1e foto staat op het dekentje een naam... is dat???

Hier ook druk met de kamertjes. M's kamer is bijna klaar en voor de tweeling zijn de gordijntjes bijna klaar. *O*
:D dat had ik niet eens gezien!

Maar nee, dat is een naam die floorplanner blijkbaar op het roze ledikantje toont ;)

Ben benieuwd wanneer je meisjes lekker in hun kamertje kunnen slapen! Gaat het nog goed met ze? Ik hou het te weinig in de gaten...
pi_122749484
Nee okey, dan is het goed :D Niet dat je per ongeluk teveel prijs geeft!

Gaat goed met de dames. Als ze alle voedingen zelf kunnen drinken mogen ze naar huis. Ze zitten nu op 50% wat ze zelf drinken. We moeten nu dus wel een beetje opschieten met het kamertje (al komen ze eerst toch bij ons op de kamer).

Ik wil trouwens van stof schilderijtjes maken (extra gordijnstof besteld). Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Zat zelf te denken om het te spannen over die canvas schilderijtjes die je bij Xenos en zo kan kopen (onbeschilderd zeg maar). En dan vast te nieten. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Of heeft iemand een beter idee?
  maandag 11 februari 2013 @ 14:07:10 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122749552
quote:
17s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:05 schreef Kyara het volgende:
Nee okey, dan is het goed :D Niet dat je per ongeluk teveel prijs geeft!

Gaat goed met de dames. Als ze alle voedingen zelf kunnen drinken mogen ze naar huis. Ze zitten nu op 50% wat ze zelf drinken. We moeten nu dus wel een beetje opschieten met het kamertje (al komen ze eerst toch bij ons op de kamer).

Ik wil trouwens van stof schilderijtjes maken (extra gordijnstof besteld). Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken? Zat zelf te denken om het te spannen over die canvas schilderijtjes die je bij Xenos en zo kan kopen (onbeschilderd zeg maar). En dan vast te nieten. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Of heeft iemand een beter idee?
Wauw! Dus het is echt al in zicht, dat je ze mee naar huis mag nemen! O+ Fijn zeg!!

En ik heb dat wel eens zo gedaan ja, vastnieten met een nietpistool op xenos-canvasjes :Y
pi_122751757
Je kan bij IKEA ook van die houten frames kopen waar je de stof om heen kan doen. Wij hebben trouwens zelf ook met canvas schilderijen van de Action gedaan.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:19:32 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122828545
Oeke waarom moest je me nou herinneren aan die geweldige site spoonflower? }:|
Nu heb ik stofjes besteld....
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122840213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:19 schreef laziness het volgende:
Oeke waarom moest je me nou herinneren aan die geweldige site spoonflower? }:|
Nu heb ik stofjes besteld....
Ik ben ook al zo boos op Oeks! Al heb ik nog niet besteld ;-).
  donderdag 21 februari 2013 @ 10:42:48 #99
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123152663
Hij krijgt dan wel geen eigen kamertje voorlopig, maar het hoekje in onze kamer moet wel een echt babyplekje worden, met bedje, commode en stoel. Commode moeten we nog kopen, bedje hebben we al een tijdje in huis.

Deze poster heb ik gisteren gekocht, ik vind hem zo mooi.... O+

Bedje is dit bedje....zelfde als zijn zus.

Commode kopen we deze, dochterlief heeft dezelfde in het blauw, dus het kan zijn dat we nog wisselen en zij de witte krijgt. Er komen sowieso andere knopjes op.

pi_123153065
Leuk Juud! Ik zag in t Ikea-topic wel dat de Hemnes-serie eruit gaat, maar weet niet of dat ook voor deze geldt.

Bij ons zijn de muren geverfd. Een muur in leem, en een eerst in 'loom' van histor, maar dat vond ik wat rozigs hebben,ndus daar gewoon ral 9010 overheen, hebben we in bijna het hele zus. Ben er nu heel blij mee. Behangdier en sjabloon zijn ook binnen. Als t af is, post ik wel wat foto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')