abonnement Unibet Coolblue
pi_121893929
Vorige: Topicreeks: Krav Maga

En hier weer verder ;-)
pi_121894299
/Users/wv/Downloads/A3_poster_krav_maga_seminar_brussels_26-01-2013.jpg
pi_121894388
Leuk seminar, net over de grens ;-)
pi_123348739
Nog wat beleeft door someone??
pi_123417687
Wat is nou een goede school voor Krav Maga in Amsterdam? Welke is aan te raden, en hoe zijn de verschillende aanbieders te vergelijken?
pi_123427853
Nou ik zou helemaal niet op Krav Maga gaan, pure tijdverspilling.
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_123427893
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:03 schreef Yarite het volgende:
Nou ik zou helemaal niet op Krav Maga gaan, pure tijdverspilling.
:')
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_123428200
Ja ik bedoel. Als je wil leren knokken/zelfverdediging kan je veel beter iets doen zoals thaiboksen, boksen, wrestling, grappling, jujitsu. Als je sterk wil worden beter bodybuilden, en als je fit wil blijven fitness.
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_123428585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:08 schreef Yarite het volgende:
Ja ik bedoel. Als je wil leren knokken/zelfverdediging kan je veel beter iets doen zoals thaiboksen, boksen, wrestling, grappling, jujitsu. Als je sterk wil worden beter bodybuilden, en als je fit wil blijven fitness.
Bij Krav maga boksen/kickboxen/grondvechten (combinatie tussen grappling en Braziliaans Jiu Jitsu) we iedere les voluit. Dat is en blijft de basis van de sport. Daarbij is alles extreem cardio-based dus fit blijf je wel... en we doen genoeg burpees om sterk van te worden.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_123428746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:15 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Bij Krav maga boksen/kickboxen/grondvechten (combinatie tussen grappling en Braziliaans Jiu Jitsu) we iedere les voluit. Dat is en blijft de basis van de sport. Daarbij is alles extreem cardio-based dus fit blijf je wel... en we doen genoeg burpees om sterk van te worden.
Oke MMA dus, waarom zou je dan geen MMA doen. Veel beter niveau.
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_123429116
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:17 schreef Yarite het volgende:

[..]

Oke MMA dus, waarom zou je dan geen MMA doen. Veel beter niveau.
Ik heb MMA gedaan. Krav Maga is veel nuttiger qua zelfverdediging, de technieken zijn veel efficienter. Je hebt geen regels waar je je aan hoeft te houden... het enige wat belangrijk is, is veilig thuiskomen. En dat lukt een stuk makkelijker als je iemand bijvoorbeeld vol in zijn zak kan knieeen.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_123429284
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:23 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik heb MMA gedaan. Krav Maga is veel nuttiger qua zelfverdediging, de technieken zijn veel efficienter. Je hebt geen regels waar je je aan hoeft te houden... het enige wat belangrijk is, is veilig thuiskomen. En dat lukt een stuk makkelijker als je iemand bijvoorbeeld vol in zijn zak kan knieeen.
Ja ballen trappen, ogen prikken, zand gooien, glas pakken, naar strot slaan. Heb jij serieus MMA gedaan en daarna overgestapt naar Krav Maga? Heb je nog andere vechtsporten gedaan, zoja, hoelang
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_123429701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:25 schreef Yarite het volgende:

[..]

Ja ballen trappen, ogen prikken, zand gooien, glas pakken, naar strot slaan. Heb jij serieus MMA gedaan en daarna overgestapt naar Krav Maga? Heb je nog andere vechtsporten gedaan
Ik heb judo, Krav Maga, MMA en Braziliaans Jiu Jitsu gedaan. Heb tegelijkertijd MMA, Krav Maga en BJJ gedaan. Dat werd alleen een beetje duur, en heb toen besloten om voor één sport te kiezen en dat is Krav Maga geworden ja. Daar komen alle aspecten van MMA in terug + de extreem efficiente vorm van zelfverdediging. Best of both worlds imo.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_123429962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:32 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik heb judo, Krav Maga, MMA en Braziliaans Jiu Jitsu gedaan. Heb tegelijkertijd MMA, Krav Maga en BJJ gedaan. Dat werd alleen een beetje duur, en heb toen besloten om voor één sport te kiezen en dat is Krav Maga geworden ja. Daar komen alle aspecten van MMA in terug + de extreem efficiente vorm van zelfverdediging. Best of both worlds imo.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:32 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik heb judo, Krav Maga, MMA en Braziliaans Jiu Jitsu gedaan. Heb tegelijkertijd MMA, Krav Maga en BJJ gedaan. Dat werd alleen een beetje duur, en heb toen besloten om voor één sport te kiezen en dat is Krav Maga geworden ja. Daar komen alle aspecten van MMA in terug + de extreem efficiente vorm van zelfverdediging. Best of both worlds imo.
Kan ook zijn dat de 5 Krav Maga scholen waar ik gekeken heb toevallig slecht waren, maar is de groundgame van krav Maga niet vele malen slechter dan dat van BJJ of no-gi-bjj/grappling. Ja qua zelfverdediging kan het echt niet tippe aan Japans jujitsu. Weetniet of je dat kent.
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_123430294
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:36 schreef Yarite het volgende:

[..]

[..]

Kan ook zijn dat de 5 Krav Maga scholen waar ik gekeken heb toevallig slecht waren, maar is de groundgame van krav Maga niet vele malen slechter dan dat van BJJ of no-gi-bjj/grappling. Ja qua zelfverdediging kan het echt niet tippe aan Japans jujitsu. Weetniet of je dat kent.
Tuurlijk kan de groundgame van Krav Maga niet tippen aan die van een sport die zich puur en alleen focussed op grondvechten zoals grappling/BJJ, dat lijkt me logisch. Maar voor een sport die zo breed is als Krav Maga wordt het grondaspect uitgebreid genoeg behandeld. Het niveau zal ook wel verschillen tussen de scholen onderling maar bij ons (reflex BMC Utrecht) zit dat echt wel goed.

En uiteraard weet ik wat Jiu Jitsu is maar ik ben van mening dat Krav Maga qua zelfverdediging (straatvechten) de meest effeciente sport is die er bestaat.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_123430735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Tuurlijk kan de groundgame van Krav Maga niet tippen aan die van een sport die zich puur en alleen focussed op grondvechten zoals grappling/BJJ, dat lijkt me logisch. Maar voor een sport die zo breed is als Krav Maga wordt het grondaspect uitgebreid genoeg behandeld. Het niveau zal ook wel verschillen tussen de scholen onderling maar bij ons (reflex BMC Utrecht) zit dat echt wel goed.

En uiteraard weet ik wat Jiu Jitsu is maar ik ben van mening dat Krav Maga qua zelfverdediging (straatvechten) de meest effeciente sport is die er bestaat.
Bijna alle vechtsporten hebben de wortels van Jujitsu, het goede is eruit gepakt en door verwerkt zoals: aikido, judo, karate, bjj etc. Positief. Maar qua zelfverdediging ben ik van mening dat Jujitsu nog altijd het effectiefst is. Ik zal binnenkort eens bij jullie Krav Maga school langs komen om mijn oordeel over Krav Maga een tweede kans te geven.
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_123431109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef Yarite het volgende:

[..]

Bijna alle vechtsporten hebben de wortels van Jujitsu, het goede is eruit gepakt en door verwerkt zoals: aikido, judo, karate, bjj etc. Positief. Maar qua zelfverdediging ben ik van mening dat Jujitsu nog altijd het effectiefst is. Ik zal binnenkort eens bij jullie Krav Maga school langs komen om mijn oordeel over Krav Maga een tweede kans te geven.
Hoe hoger het niveau hoe meer je gaat sparren uiteraard. De niveau 1 lessen bestaan voornamelijk uit standaard zelfverdedigingstechnieken zoals de 'inside defensie', de '360 defense' en verdediging tegen verschillende soorten verwurgingen.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_123465231
Welke aanbieder van Krav Maga in Amsterdam is aan te raden?
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:21:20 #20
294141 tarantism
hups in die kont
pi_123466251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:36 schreef Yarite het volgende:
Ja qua zelfverdediging kan het echt niet tippe aan Japans jujitsu. Weetniet of je dat kent.
Japans jiu-jitsu, tja. Ik vond het te statisch allemaal, te zeer gefocust op afgesproken patronen, te weinig full contact sparren. Na een paar jaar mee gestopt daarom. Het enige dat wel lekker is, en bij MMA ontbreekt zijn kleine gewrichtsmanipulaties(vingers vooral, om grip/verwurging te breken).
pi_123517853
Ik zou iedergeval voor een IKMF school gaan. Dan weet je zeker dat de stof goed doorgedacht is ahv de praktijk.
Kwaliteit staat hoog in het vaandel. En dichtst bij de bron...
pi_123517940
Protect Invest. Van Mario Schouten, volgens mij.
Aanrader!
pi_123530029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:15 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Bij Krav maga boksen/kickboxen/grondvechten (combinatie tussen grappling en Braziliaans Jiu Jitsu) we iedere les voluit. Dat is en blijft de basis van de sport. Daarbij is alles extreem cardio-based dus fit blijf je wel... en we doen genoeg burpees om sterk van te worden.
Klinkt interessant. Heb je een overzicht van sportscholen'? ( en goed gekeurde trainers) die deze les/sport geven. Ik heb het dan over Nederland natuurlijk.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:26:09 #24
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_123968656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:23 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik heb MMA gedaan. Krav Maga is veel nuttiger qua zelfverdediging, de technieken zijn veel efficienter. Je hebt geen regels waar je je aan hoeft te houden... het enige wat belangrijk is, is veilig thuiskomen. En dat lukt een stuk makkelijker als je iemand bijvoorbeeld vol in zijn zak kan knieeen.
Hmmm MMA is een combinatie van alles,maar hou je je in een echt gevecht op straat aan die regels ? :')
  dinsdag 12 maart 2013 @ 18:46:41 #25
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_123969546
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:50 schreef wiver het volgende:
/Users/wv/Downloads/A3_poster_krav_maga_seminar_brussels_26-01-2013.jpg
^O^ :') Vind het wel jammer dat krav maga in Hengelo is gestopt.
pi_123982321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:26 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Hmmm MMA is een combinatie van alles,maar hou je je in een echt gevecht op straat aan die regels ? :')
Verschil is dat je bij KM technieken leert die je kan toepassen op straat, bij MMA niet.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:00:02 #27
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_124008554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 22:12 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Verschil is dat je bij KM technieken leert die je kan toepassen op straat, bij MMA niet.
Dus een take down en ground& pound is niet handig wou je zeggen ? :')
pi_124010359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:00 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Dus een take down en ground& pound is niet handig wou je zeggen ? :')
Jij wil in een straatgevecht/kroeggevecht graag op de grond terecht komen, terwijl er mogelijk 3 of 4 vrienden van je aanvaller om je heen staan, klaar om op je in te hakken? :') Dat is misschien wel het meest domme wat je kan doen in zo'n situatie.

Nee, een takedown en ground and pound is alles behalve handig in die situatie. Je wil een effeciente techniek toepassen waarmee je je aanvaller kan neutraliseren en zo snel mogelijk wegwezen.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:34:54 #29
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_124015049
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:39 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Jij wil in een straatgevecht/kroeggevecht graag op de grond terecht komen, terwijl er mogelijk 3 of 4 vrienden van je aanvaller om je heen staan, klaar om op je in te hakken? :') Dat is misschien wel het meest domme wat je kan doen in zo'n situatie.

Nee, een takedown en ground and pound is alles behalve handig in die situatie. Je wil een effeciente techniek toepassen waarmee je je aanvaller kan neutraliseren en zo snel mogelijk wegwezen.
Ik bedoelde 1-1. Tegen 4-5 man gaat het vrij lastig worden :')
pi_124015246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:34 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Ik bedoelde 1-1. Tegen 4-5 man gaat het vrij lastig worden :')
In een gevecht op straat kun je er maar beter van de ergste situatie uit gaan, en daar naar handelen/op trainen. De kans op meerdere tegenstanders is altijd aanwezig. Hoe vaak ga jij alleen stappen? Zijn allemaal praktische dingen waar je aan moet denken.

Situational awareness is goddamn belangrijk en bij KM trainen ze je daar ook op.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_124180127
Daarom is MMA een vechtsport en geen zelfverdedigingsles.

Als je wilt leren hoe je je op straat redt, ga dan op een "sport" waar geen wedstrijden in zijn. Zoals Aikido, Krav Maga of traditioneel Jiu Jitsu.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_124724955
Hey, heeft iemand hier ervaring met Krav Maga scholen in Utrecht? Ik zit te denken om op Krav maga te gaan en tot nu toe heb ik 2 scholen gevonden.. Defence4all en Reflex BMC.

Ook vroeg ik me af in hoeverre het uitmaakt of je een vrouw of man bent? Bij een van de 2 heb je nl.speciale vrouwencursussen. Is dat aan te raden of kan ik net zo goed naar een gemende groep gaan..
pi_124725863
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 17:40 schreef Sarahvisjes het volgende:
Hey, heeft iemand hier ervaring met Krav Maga scholen in Utrecht? Ik zit te denken om op Krav maga te gaan en tot nu toe heb ik 2 scholen gevonden.. Defence4all en Reflex BMC.

Ook vroeg ik me af in hoeverre het uitmaakt of je een vrouw of man bent? Bij een van de 2 heb je nl.speciale vrouwencursussen. Is dat aan te raden of kan ik net zo goed naar een gemende groep gaan..
Gewoon naar de gemengde groepen gaan, die vrouwencursussen bestaan vaak uit een stuk of 10 lessen. Ik train zelf ook bij Reflex BMC. Doe een keer een proeftraining mee zou ik zeggen.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
pi_124841273
Wat zijn de beste free fight / krav maga schoenen??
pi_125059875
Weet iemand een goede Krav Maga school in de buurt van Dordrecht?

Heb er zover een aantal kunnen vinden van de IKMF, KMWW en Retzef, iemand suggesties of voorkeuren?

[ Bericht 46% gewijzigd door lvd1979 op 09-04-2013 09:03:21 ]
pi_125268818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:24 schreef wiver het volgende:
Wat zijn de beste free fight / krav maga schoenen??
Voor MMA gebruik ik gewoon van die goedkope free fight handschoentjes rond de 20-25 euro. Als ze dan kapot zijn koop ik daarna nieuwe, dat is ongeveer 1x per jaar of minder. Je kan ook dure kopen met goede kwaliteit, maar die dingen gaan op den duur ook stinken enzo. Die van 100euro onderaan zullen wel een van de betere zijn die lang mee gaan en comfortabel zitten, maar van dat geld haal ik liever eens in de zoveel tijd schone nieuwe.

http://www.fightshop4u.nl(...)ghthandschoenen.html
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_125276187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:36 schreef Yarite het volgende:

[..]

[..]

Kan ook zijn dat de 5 Krav Maga scholen waar ik gekeken heb toevallig slecht waren, maar is de groundgame van krav Maga niet vele malen slechter dan dat van BJJ of no-gi-bjj/grappling. Ja qua zelfverdediging kan het echt niet tippe aan Japans jujitsu. Weetniet of je dat kent.
Jujitsu bestaat vooral uit als-dan situaties. Niet echt handig voor zelfverdediging aangezien je dan moet improviseren. ;)
Judo is bijv. al beter, samen met een aantal andere sporten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_125283857
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jujitsu bestaat vooral uit als-dan situaties. Niet echt handig voor zelfverdediging aangezien je dan moet improviseren. ;)
Judo is bijv. al beter, samen met een aantal andere sporten.
Jij weet niet echt waar je over praat. Judo is Jujitsu.

Veel mensen die weinig verstand hebben van vechtsporten zien Jujitsu als een combinatie van Judo en Karate. Iemand komt met een rechtse cross en ik doe thaise bakkie en een veeg en een polsklem. Dat is waarschijnlijk jou beeld van Jujitsu, maar Jujitsu kent veel meer technieken. Die technieken kata's die je krijgt van wit tot zwart dat is niet Jujitsu. Dat is alleen om de verschillende houdingen en technieken te beheersen. Zoals je misschien weet worden er ook verschillende verdedigingen op dezelfde techniek gemaakt. Wanneer je dan na jaren de zwarte band bereikt heb begint het pas. Je maakt je eigen stijl die bij je past. De een gebruikt wat meer kracht, de ander maakte gebruik van evenwicht etc. Zo is Judo ontstaan. Jigoro paste zijn jujitsu stijl aan en noemde het Judo. Net zoals Aikido ook ontstaan is. Er is sowieso ook een groot verschil tussen het neppe Jujitsu hier in Nederland en het echte in Japan.
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
pi_125286351
Ik heb best wel wat ervaring met judo dus ik ken al lang het verhaal over hoe judo is ontstaan,zowel de feiten (waaronder het succes van Kano zijn pupillen ;)) als het mooie mythische verhaal (twijgentakjes die buigen in plaats van barsten). Ik had het inderdaad over jujutsu zoals wij het hier beoefenen. Goed dat jij even het verschil toelicht tussen de Japanse versie en onze versie.
Voor judo is er ook een belangrijk verschil tussen hoe de Japanners het beoefenen en hoe wij het beoefenen, zij oefenen veel gedisciplineerder de basistechniek, met name de evenwichtsverstoring.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:57:04 #40
372004 maxelmo
Krav for life
pi_125637797
Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor de grote Krav Maga bonden, waarbij ik zelf zou kiezen voor de IKMF. Er starten op verschillende locaties nieuwe beginnersgroepen zoals:

Op dinsdag 23 april 2013 start Fighting Tactics met een nieuwe beginnersgroep Krav Maga! Deze groep zal gaan trainen op dinsdag- en donderdagavond, van 20.00 – 21.00, Lees meer op http://www.fightingtactics.nl of ga naar http://www.kravmaga-ikmf.nl
pi_125642880
Bedankt voor bovenstaande link,misschien komt het mij ook goed van pas op termijn. :s)

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2013 16:05:02 ]
  donderdag 25 april 2013 @ 15:35:25 #42
372004 maxelmo
Krav for life
pi_125721043
Deze week zijn er weer beginnersgroepen gestart bij Fighting Tactics in Nijkerk. Kijk eens op:http://www.fightingtactics.nl of bij http://www.kravmaga-ikmf.nl. Ziet er erg goed uit.
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 12:30:32 #43
257132 crew  Awsom
pi_125755572
Weet iemand toevallig nog een krav maga school in het oosten van het land? Volgensmij zijn ze allemaal weg :( Er zat er één in Hengelo, maar die is gestopt..
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:35:22 #44
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_125755677
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:36 schreef Yarite het volgende:

[..]


[..]

Kan ook zijn dat de 5 Krav Maga scholen waar ik gekeken heb toevallig slecht waren, maar is de groundgame van krav Maga niet vele malen slechter dan dat van BJJ of no-gi-bjj/grappling. Ja qua zelfverdediging kan het echt niet tippe aan Japans jujitsu. Weetniet of je dat kent.
je wordt geen goede vechter door op een vechtsport te gaan,maar door te trainen.

M.a.w. de effectiviteit van een vechtsport ligt bij de gebruiker
pi_125791624
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:35 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

je wordt geen goede vechter door op een vechtsport te gaan,maar door te trainen.

M.a.w. de effectiviteit van een vechtsport ligt bij de gebruiker
Met punt was meer dat er voor zelfverdediging betere vechtsporten zijn dan Krav maga. Dan moet je niet denken aan karate, Jujitsu, Aikido (effectief, maar pas na zo'n 15jaar trainen), maar aan boksen, MMA, Muay Thai en evt. Wing Chun. Ik weet dat Krav Maga puur gericht is op effectiviteit in zelfverdedigingssituatie, dat maakt het effectief, maar dat is ook gelijk het zwakke punt. Je wordt namelijk geen vechter van Krav Maga. Als jij daar dan daadwerkelijk tegenover die groep hooliguns staat heb je nog steeds diezelfde paniekaanval en trillende beentjes. Hoe leuk die demonstraties ook zijn. Als jij jezelf wil kunnen verdedigen moet je een vechter worden en comfortabel zijn met stoten uitwisselen en comfortabel zijn met winnen en verliezen. Je kan de technieken namelijk niet (goed) toepassen als je geen vechtershart hebt.


If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:04:43 #46
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_125793098
:') Laat maar.

Anyhow , heeft iemand hier ervaring met Krav Maga in Leeuwarden ?
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 20:43:13 #47
257132 crew  Awsom
pi_126069373
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:30 schreef Awsom het volgende:
Weet iemand toevallig nog een krav maga school in het oosten van het land? Volgensmij zijn ze allemaal weg :( Er zat er één in Hengelo, maar die is gestopt..
Iemand :p ?
pi_126183164
http://www.kravmaga-ikmf.(...)vetactics-krav-maga/

Rechts onder Overijssel vind je nog wat.
Ik weet niet hoever je er voor wilt rijden?
pi_126183360
Vanaf september 2013 ook in Deventer:
http://www.kravmaga-ikmf.(...)overijssel/xcellent/
pi_126184733
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:04 schreef JaqenHghar het volgende:
:') Laat maar.

Anyhow , heeft iemand hier ervaring met Krav Maga in Leeuwarden ?
http://www.mkkm.nl/
Is wel een goeie, van ikmf.
Waar het allemaal mee begon qua civiele training.
Andere bonden zijn hier weer aftakkingen van...
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 22:48:30 #51
257132 crew  Awsom
pi_127422962
Ben er sinds kort achtergekomen dat er wel een systema school hier in de buurt zit.. Iemand ervaring mee?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:15:27 #52
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127558868

Snappen we het nog? :')

Ik heb medelijden met de mensen die Wing Chun beoefenen om zich op straat beter te kunnen verdedigen :P Apart systeem..

[ Bericht 7% gewijzigd door Ypmaha op 08-06-2013 17:38:43 ]
pi_127560704
De beste manier om jezelf te verdedigen is door goed fit te zijn, nietwaar? Dan maakt het niet zo veel uit of dat je nu een bokser, een judoka (goede reflexen dankzij de greepgevechten, goed anticipatievermogen) of wat dan ook bent. En ach, als er iemand op een voldoende grote afstand met een pistool tegenover je staat dan heb je niets aan je vechtsportervaring. :)
Doe wat je leuk vindt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 juni 2013 @ 01:15:22 #54
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_127572896
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De beste manier om jezelf te verdedigen is door goed fit te zijn, nietwaar?
Nee
  zondag 9 juni 2013 @ 02:40:21 #55
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_127573926
Oké, het gebruiken van wapens is nog effectiever. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_127678828
De beste verdediging is nog altijd zorgen dat je niet in een gevecht betrokken raakt. Situatie optijd beoordelen en weglopen als het kan. En anders kort uitschakelen en wegwezen. En: altijd stoot/trap naar kruis ;-) w/
pi_127683222
Het kan altijd eens gebeuren. Ik heb eens ingegrepen op het moment dat een idioot iemand achter hem (ik stond er schuin tussen in) op zijn smoel wilde slaan omdat hij dacht dat hij de kont van zijn vriendin had aangeraakt. Ik meteen instinctief ingrijpen (verbaal en qua houding) om het te beëindigen, voor hetzelfde geld word je dan het doelwit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:06:13 #58
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129136988
Ik denk er de laatste tijd over om weer eens een martial art te gaan doen. Heb vroeger judo gedaan en later karate en aikido maar allemaal niet zo fanatiek.

Ik heb het idee dat krav maga wel zo ongeveer de meest effectieve martial art is als je doel is om jezelf te kunnen verdedigen als dat onverhoopt nodig mocht zijn. Klopt dat? Mijn doel is daarnaast om me fysiek gewoon überhaupt wat veiliger te voelen als ik over straat loop. Is het daar ook geschikt voor?

En kun je krav maga goed leren via privéles?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:08:37 #59
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129137088
Net kwam ik dit filmpje tegen. Ziet er wel geweldig uit zeg:
  zondag 21 juli 2013 @ 15:53:20 #60
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129187522
Kun je krav maga trouwens leren met privé les? Ik hou er nooit zo van om in groepen te trainen; vooral niet als er - andere - beginners tussen zitten die onvoorzichtig zijn.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 19:27:44 #61
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129263164
Geen liefhebbers meer van krav maga?
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:12:37 #62
401497 Solivagus
Mighty pirate!
pi_129327160
Alles is te leren met privé les, zolang je maar genoeg geld schuift en daarmee een goede trainer weet te strikken.

Overigens moet je het in een groep trainen niet te snel afschrijven. Anderen kunnen je ook helpen om je techniek en dergelijke te verbeteren. Ook zijn bepaalde oefeningen bijvoorbeeld 3 tegen 1, etc. Daarnaast kun je natuurlijk ook goede afspraken maken met je trainingspartner over wat je wel of niet wilt.
Hello, is your refrigerator running? Better catch it!
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:51:00 #63
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129349007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:12 schreef Solivagus het volgende:
Alles is te leren met privé les, zolang je maar genoeg geld schuift en daarmee een goede trainer weet te strikken.
Zou je er een weten?
quote:
Overigens moet je het in een groep trainen niet te snel afschrijven. Anderen kunnen je ook helpen om je techniek en dergelijke te verbeteren. Ook zijn bepaalde oefeningen bijvoorbeeld 3 tegen 1, etc. Daarnaast kun je natuurlijk ook goede afspraken maken met je trainingspartner over wat je wel of niet wilt.
Ik weet dat het heel nuttig kan zijn. Ik heb een paar jaar karate gedaan en een jaar aikido. Wat me tegenstaat aan trainen in een groep, is de mensen die onvoorzichtig zijn. Daar kun je op zichzelf afspraken over maken met iemand maar sommige mensen zijn van nature een beetje wild/onvoorzichtig.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 17:16:16 #64
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_129408569
Niet lullig bedoeld hoor....maar je kan ook gaan schaken.

Bij Martial arts loop je nou eenmaal een keer (of vaker >:) )tegen een beuk of trap aan. Wil je dat niet dan moet je geen vechtsport/kunst gaan doen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 20:13:54 #65
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129412679
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:16 schreef Aikara het volgende:
Niet lullig bedoeld hoor....maar je kan ook gaan schaken.
Dat heb ik jaren gedaan maar dat vond ik saai worden.
quote:
Bij Martial arts loop je nou eenmaal een keer (of vaker >:) )tegen een beuk of trap aan. Wil je dat niet dan moet je geen vechtsport/kunst gaan doen.
Daar heb je op zichzelf wel gelijk in. Maar ik heb het idee dat een leraar weet wat hij doet terwijl ik dat bij mijn medeleerlingen bij de vechtsporten die ik (allemaal niet erg fanatiek trouwens) heb gedaan lang niet altijd had.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:47:39 #66
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_129415225
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 20:13 schreef Extraneus het volgende:

Daar heb je op zichzelf wel gelijk in. Maar ik heb het idee dat een leraar weet wat hij doet terwijl ik dat bij mijn medeleerlingen bij de vechtsporten die ik (allemaal niet erg fanatiek trouwens) heb gedaan lang niet altijd had.
Tja, it's all part of the game. Je leert niet alleen van degene die les geeft, maar ook van anderen. Zelfs al weten ze niet precies wat ze aan het doen zijn. Het hoort er gewoon bij. Ik kan het fout hebben maar volgens mij is er niet één vechtsport/kunst waarvan het de bedoeling is dat je die met alleen de 'leraar' beoefent. Ik denk dat je je beter kan afvragen of vechtsporten wel jouw ding zijn. En dat bedoel ik wederom niet lullig.
  zondag 28 juli 2013 @ 11:49:58 #67
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129428596
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:47 schreef Aikara het volgende:

[..]

Tja, it's all part of the game. Je leert niet alleen van degene die les geeft, maar ook van anderen. Zelfs al weten ze niet precies wat ze aan het doen zijn. Het hoort er gewoon bij. Ik kan het fout hebben maar volgens mij is er niet één vechtsport/kunst waarvan het de bedoeling is dat je die met alleen de 'leraar' beoefent. Ik denk dat je je beter kan afvragen of vechtsporten wel jouw ding zijn. En dat bedoel ik wederom niet lullig.
Je hebt gelijk hoor. En vechtsporten zijn ook niet helemaal mijn ding, maar ik wil me wel graag wat zekerder voelen op straat.

Ik zou het liefst eerst een tijdje met een leraar trainen en als ik iets beter was met een groep gaan trainen. Wil ook best leren incasseren, maar dan wel door iemand die weet wat hij (volgens mij zijn er nauwelijk zij's qua leraren) doet.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:50:28 #68
401497 Solivagus
Mighty pirate!
pi_129904445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:51 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Zou je er een weten?

[..]

Ik weet dat het heel nuttig kan zijn. Ik heb een paar jaar karate gedaan en een jaar aikido. Wat me tegenstaat aan trainen in een groep, is de mensen die onvoorzichtig zijn. Daar kun je op zichzelf afspraken over maken met iemand maar sommige mensen zijn van nature een beetje wild/onvoorzichtig.
Ik zou kijken naar sportscholen in de buurt en eens bellen hoe ze tegenover privé lessen staan. Je kunt altijd informeren, maar ik denk dat er niet veel trainers zijn die tegen een schappelijk bedrag privé training geven.

Neem anders gewoon een maatje mee die niet onvoorzichtig is, train je daarmee.
Hello, is your refrigerator running? Better catch it!
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:12:48 #69
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129914602
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:50 schreef Solivagus het volgende:

[..]

Ik zou kijken naar sportscholen in de buurt en eens bellen hoe ze tegenover privé lessen staan. Je kunt altijd informeren, maar ik denk dat er niet veel trainers zijn die tegen een schappelijk bedrag privé training geven.
Het mag van mij best duur zijn. Althans, ik wil het heel graag leren maar zonder het nadeel van onvoorzichtige medeleerlingen. Maar heb je het dan over honderd euro per uur ofzo? Het wordt dan wel snel een hele dure hobby.
quote:
Neem anders gewoon een maatje mee die niet onvoorzichtig is, train je daarmee.
Ja, ik kan eens kijken.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:06:15 #70
401497 Solivagus
Mighty pirate!
pi_129984335
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:12 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Het mag van mij best duur zijn. Althans, ik wil het heel graag leren maar zonder het nadeel van onvoorzichtige medeleerlingen. Maar heb je het dan over honderd euro per uur ofzo? Het wordt dan wel snel een hele dure hobby.
Ik zou rekening houden met zo'n 30 euro per uur. Natuurlijk afhankelijk van de trainer, of je zelf een locatie hebt, etc.
Hello, is your refrigerator running? Better catch it!
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:50:59 #71
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_129995964
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:06 schreef Solivagus het volgende:

[..]

Ik zou rekening houden met zo'n 30 euro per uur. Natuurlijk afhankelijk van de trainer, of je zelf een locatie hebt, etc.
Oké, da's nog te overzien. (Heb verder geen dure hobby's.)
pi_130628388
Ik ben zelf net begonnen met krav maga en ik vroeg me af wat voor tok gebruiken jullie?

Met kickboksen heb ik altijd de standaard witte tok gebruikt en dat ging prima, maar bij krav ben ik steeds bang dat er een trap onderdoor komt.

Wat vinden jullie hiervan:

http://www.vechtsportonline.nl/adibp05-222-con

of

http://www.rumblestore.nl/tok-ijzer-rumble
pi_130736002
Is onderstaand clipje al langsgekomen? Zo zie je hoe betrekkelijk alles is.

pi_131015260
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jujitsu bestaat vooral uit als-dan situaties. Niet echt handig voor zelfverdediging aangezien je dan moet improviseren. ;)
Judo is bijv. al beter, samen met een aantal andere sporten.
Dat is bij de beginners inderdaad zo. Eerst leren hoe te reageren in specifieke situaties. Op een gegeven moment heb je alle mogelijke situaties wel gehad: of iemand nu voor je staat met een mes of een fles maakt weinig uit. Hij zal er mee gooien, snijden of steken. (Of alleen maar afleiden, maar dan heb je een geoefende vechter voor je ;) )
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_131015719
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:12 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Het mag van mij best duur zijn. Althans, ik wil het heel graag leren maar zonder het nadeel van onvoorzichtige medeleerlingen. Maar heb je het dan over honderd euro per uur ofzo? Het wordt dan wel snel een hele dure hobby.

[..]

Ja, ik kan eens kijken.
Ik kan me er weinig bij voorstellen, bij een privé-les.
Die onvoorzichtige medeleerlingen zijn juist goed voor mensen als jij. Daar kan ik heel uitgebreid over uitleggen, maar dan wordt deze post te lang.
Ik zal een klein puntje noemen: Je leert namelijk omgaan met onverwachte pijnprikkels, omdat iemand een klem net even te hard aanzet. Daardoor leer je ook dat je na die prikkel toch nog door kunt gaan. Daarvan groeit het vertrouwen in je eigen incasseringsvermogen en daarmee ook je zelfvertrouwen.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_131066284
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:42 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Dat is bij de beginners inderdaad zo. Eerst leren hoe te reageren in specifieke situaties. Op een gegeven moment heb je alle mogelijke situaties wel gehad: of iemand nu voor je staat met een mes of een fles maakt weinig uit. Hij zal er mee gooien, snijden of steken. (Of alleen maar afleiden, maar dan heb je een geoefende vechter voor je ;) )
Bedoel jij dat er ook echt met improviseren (randorivorm) wordt geoefend? Dus zonder voorschriften over wat er gaat gebeuren. Dat is immers het grote voordeel van bijv. judo en kickboksen, je moet steeds anticiperen op iets onverwachts, niet af en toe maar elke training een half uur of een paar uur. Ik denk dat dat onontbeerlijk is met het oog op zelfverdediging, straatvechten etc. (niet dat ik het ooit nodig heb gehad of daarvoor zo'n sport beoefende). Dat gezegd hebbende, wat extra technieken leren is ook wel leuk. De ideale vechtsport is een combinatie van judo/worstelen, bjj (grondwerk, je mag daar immers meer bij op de grond doen dan bij judo), kickboksen en allerlei technieken voor als je tegenover een gewapend iemand staat. Plus natuurlijk voldoende conditie (kracht, explosiviteit, explosief uithoudingsvermogen, leningheid, souplesse).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131084860
Krav Maga :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2013 06:14:53 ]
pi_131374263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bedoel jij dat er ook echt met improviseren (randorivorm) wordt geoefend? Dus zonder voorschriften over wat er gaat gebeuren. Dat is immers het grote voordeel van bijv. judo en kickboksen, je moet steeds anticiperen op iets onverwachts, niet af en toe maar elke training een half uur of een paar uur. Ik denk dat dat onontbeerlijk is met het oog op zelfverdediging, straatvechten etc. (niet dat ik het ooit nodig heb gehad of daarvoor zo'n sport beoefende). Dat gezegd hebbende, wat extra technieken leren is ook wel leuk. De ideale vechtsport is een combinatie van judo/worstelen, bjj (grondwerk, je mag daar immers meer bij op de grond doen dan bij judo), kickboksen en allerlei technieken voor als je tegenover een gewapend iemand staat. Plus natuurlijk voldoende conditie (kracht, explosiviteit, explosief uithoudingsvermogen, leningheid, souplesse).
Mijn favoriete oefening bij Jiu Jitsu: Maak een kring, 1 man in het midden. Om beurten aanvallen.
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_131387560
Leuk! Maar zijn de aanvallers niet geneigd om zich nogal in te houden om ongelukken te voorkomen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131413395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Leuk! Maar zijn de aanvallers niet geneigd om zich nogal in te houden om ongelukken te voorkomen?
Het is en blijft training. Iedereen moet erna gewoon door met zijn dagelijkse leven. Dus al te gek kun je het niet maken. Maar dit geldt voor alle vechtsporten toch?

Maar natuurlijk zijn er in iedere club ook genoeg gekken die wel een stapje verder willen gaan. Het is maar wat je met elkaar afspreekt hoe ver dat je gaat.
  vrijdag 8 november 2013 @ 18:23:15 #81
401497 Solivagus
Mighty pirate!
pi_133052116
Eens even een kickje: wat eten jullie na de training?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar nog niets is blijven plakken zeg maar. Noodles, crackers, opgewarmd avondeten, etc. ;-) Ik ben op zoek naar inspiratie!
Hello, is your refrigerator running? Better catch it!
  maandag 11 november 2013 @ 16:25:34 #82
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_133151276
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:23 schreef Solivagus het volgende:
Eens even een kickje: wat eten jullie na de training?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar nog niets is blijven plakken zeg maar. Noodles, crackers, opgewarmd avondeten, etc. ;-) Ik ben op zoek naar inspiratie!
Ik zit niet op krav maga, maar doe aan kickboksen. Maar na de trainingen eet ik altijd stokbroodje met kaas tomaat etc, warm eten is gewoon ranzig na een beulen training en brood vult lekker.
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  zondag 1 december 2013 @ 16:59:38 #83
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_133809972
Gister heb ik voor het eerst privéles krav maga gehad. Ik vond het erg leuk en leerzaam.
pi_143902122
Grote schop!
Ik vroeg me af of het nog een beetje leeft hier.

Gisteren tweede les gehad, en ik vind het steeds leuker worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_143904145
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:41 schreef Ridocar het volgende:
Grote schop!
Ik vroeg me af of het nog een beetje leeft hier.

Gisteren tweede les gehad, en ik vind het steeds leuker worden.
Ik vraag me af of dat het niveau in Nederland een beetje oké is als je dat vergelijkt met het niveau in Israel en dan meer specifiek het niveau van de instructeurs van de Mossad. Zou het een beetje zo zijn zoals met de judosport voordat Geesink goud won of zijn er voldoende goede instructeurs die hun kennis en ervaring ruim hebben gedeeld met de bonden in andere landen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143906363
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat het niveau in Nederland een beetje oké is als je dat vergelijkt met het niveau in Israel en dan meer specifiek het niveau van de instructeurs van de Mossad. Zou het een beetje zo zijn zoals met de judosport voordat Geesink goud won of zijn er voldoende goede instructeurs die hun kennis en ervaring ruim hebben gedeeld met de bonden in andere landen?
Daar kan ik natuurlijk geen zinnig woord over zeggen. Zonder referentiekader kan ik alleen een persoonlijke mening geven en die is op dit moment positief. Vooral omdat de groep waar ik meedoe divers is. Afgetrainde bomen van kerels en types die je op een schaakclub zou verwachten.
Nu moet ik leren minder voorzichtig te doen. Omdat toque en bitje standaard is mag je best een keertje iemand raken. Niet voluit natuurlijk, maar het schijnt een vastgeroeste gewoonte/instinct te zijn om de gevoelige plekken te ontzien waar ik vanaf moet stappen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:07:58 #87
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_144965917
Ik krijg nu al een tijdje privéles in krav maga. Vind het erg leuk, maar waar ik tegen aanloop, is het volgende. Ik train veel tegen een kussen maar ik merk dat ik blessures krijg door het slaan. Ik krijg last van mijn onderarm. Volgens mij komt het doordat ik het maar één keer in de week doe en mijn lichaam het daardoor niet gewend is om van die klappen te kijgen. Herkent iemand van jullie dat en wat zou ik kunnen doen om het te voorkomen?
pi_157820401
Ik geef dit topic even een enorme schop :P

Ik heb ook interesse om Krav Maga te gaan doen. Maar ik vraag me af of je dan al sterk moet zijn en veel uithoudingsvermogen moet hebben :@ Ze zeggen wel dat het voor iedereen is, ongeacht leeftijd en fitheid maar vaak is de werkelijkheid anders :P

Kan je er meteen vol in of hou ik dan straks de lessen niet bij?
pi_157824534
quote:
5s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:00 schreef Elvi het volgende:
Ik geef dit topic even een enorme schop :P

Ik heb ook interesse om Krav Maga te gaan doen. Maar ik vraag me af of je dan al sterk moet zijn en veel uithoudingsvermogen moet hebben :@
Nee, veel uithoudingsvermogen is niet echt nodig en kracht helemaal niet (anders zouden alleen mannen het kunnen doen).
pi_157824606
quote:
5s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:00 schreef Elvi het volgende:
Ik geef dit topic even een enorme schop :P

Ik heb ook interesse om Krav Maga te gaan doen. Maar ik vraag me af of je dan al sterk moet zijn en veel uithoudingsvermogen moet hebben :@ Ze zeggen wel dat het voor iedereen is, ongeacht leeftijd en fitheid maar vaak is de werkelijkheid anders :P

Kan je er meteen vol in of hou ik dan straks de lessen niet bij?
Waar ik leste gingen alle niveaus gewoon door elkaar. Je traint algemene dingetjes waarbij je leert van de gevorderden en wisselt het af met training in groepjes met je eigen niveau.

Conditie is niet noodzakelijk (wel handig), motivatie wel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157828500
Conditie komt vanzelf wel :)
Ik trainde bij HSW in Den Haag, begon met zo goed als geen conditie, dan ga je af en toe even goed stuk, maar het is wel vol te houden.
pi_157830370
Ok, bedankt voor de antwoorden :)

Nog een vraag (nu ik toch bezig ben :P ) : weten jullie toevallig een goeie sportschool in omgeving Gouda? Ik zag dat er Krav Maga in Gouda werd gegeven, maar die staat weer niet vermeld op de officiele pagina...
pi_157848583
is tog een jode sport jonuh
pi_157853484
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:34 schreef ZetaOS het volgende:
is tog een jode sport jonuh
Je kunt dat ook roepen in de zaal van de sportschool waar ze trainen. Ik hoor graag wat het resultaat was.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157855366
Ligt eraan wat je als officieel beschouwd, vroeger was dat IKMF, maar dat is nu KMG geworden terwijl IKMF wel is blijven bestaan. Eyal zelf zit bij KMG, en die heeft het van Imi zelf geleerd :)
HSW geeft les in Gouda : http://sportschoolhsw.nl/krav-maga/gouda/
pi_157875504
IKMF en KMG zijn beide prima, zelf zit ik bij IKMF. Er zijn veel anderen die pretenderen Krav Maga te geven, maar daar zou ik zelf nooit bij gaan.
pi_157877263
-dag hoor-

[ Bericht 97% gewijzigd door Nattekat op 28-11-2015 11:39:07 ]
pi_157902062
Ok bedankt allemaal :) Ik ga een proefles doen bij de sportschool in Gouda. Het zal wel pas januari worden ivm een drukke maand :P Ik laat dan wel weten hoe het me beviel ;)
pi_158030555
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je kunt dat ook roepen in de zaal van de sportschool waar ze trainen. Ik hoor graag wat het resultaat was.
Zou een mooi filmpje op joetoeb opleveren iig :D
  zaterdag 9 januari 2016 @ 11:35:59 #100
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_158953872
Ben ook serieus aan het overwegen om Krav Maga te doen. Is het even intensief als kickboksen? Het nadeel van kickboksen is, vind ik, dat de intensiteit soms erg hoog is en dit ten koste kan gaan van je techniek. Tenminste, dat ervaar ik als (matige) recreatief kickbokser.
pi_159006014
Bij krav maga is dat ook wel, maar dan met de gedachte dat je je ook moet kunnen verdedigen als je moe bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')