Neequote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De beste manier om jezelf te verdedigen is door goed fit te zijn, nietwaar?
Zou je er een weten?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:12 schreef Solivagus het volgende:
Alles is te leren met privé les, zolang je maar genoeg geld schuift en daarmee een goede trainer weet te strikken.
Ik weet dat het heel nuttig kan zijn. Ik heb een paar jaar karate gedaan en een jaar aikido. Wat me tegenstaat aan trainen in een groep, is de mensen die onvoorzichtig zijn. Daar kun je op zichzelf afspraken over maken met iemand maar sommige mensen zijn van nature een beetje wild/onvoorzichtig.quote:Overigens moet je het in een groep trainen niet te snel afschrijven. Anderen kunnen je ook helpen om je techniek en dergelijke te verbeteren. Ook zijn bepaalde oefeningen bijvoorbeeld 3 tegen 1, etc. Daarnaast kun je natuurlijk ook goede afspraken maken met je trainingspartner over wat je wel of niet wilt.
Dat heb ik jaren gedaan maar dat vond ik saai worden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:16 schreef Aikara het volgende:
Niet lullig bedoeld hoor....maar je kan ook gaan schaken.
Daar heb je op zichzelf wel gelijk in. Maar ik heb het idee dat een leraar weet wat hij doet terwijl ik dat bij mijn medeleerlingen bij de vechtsporten die ik (allemaal niet erg fanatiek trouwens) heb gedaan lang niet altijd had.quote:Bij Martial arts loop je nou eenmaal een keer (of vaker)tegen een beuk of trap aan. Wil je dat niet dan moet je geen vechtsport/kunst gaan doen.
Tja, it's all part of the game. Je leert niet alleen van degene die les geeft, maar ook van anderen. Zelfs al weten ze niet precies wat ze aan het doen zijn. Het hoort er gewoon bij. Ik kan het fout hebben maar volgens mij is er niet één vechtsport/kunst waarvan het de bedoeling is dat je die met alleen de 'leraar' beoefent. Ik denk dat je je beter kan afvragen of vechtsporten wel jouw ding zijn. En dat bedoel ik wederom niet lullig.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:13 schreef Extraneus het volgende:
Daar heb je op zichzelf wel gelijk in. Maar ik heb het idee dat een leraar weet wat hij doet terwijl ik dat bij mijn medeleerlingen bij de vechtsporten die ik (allemaal niet erg fanatiek trouwens) heb gedaan lang niet altijd had.
Je hebt gelijk hoor. En vechtsporten zijn ook niet helemaal mijn ding, maar ik wil me wel graag wat zekerder voelen op straat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:47 schreef Aikara het volgende:
[..]
Tja, it's all part of the game. Je leert niet alleen van degene die les geeft, maar ook van anderen. Zelfs al weten ze niet precies wat ze aan het doen zijn. Het hoort er gewoon bij. Ik kan het fout hebben maar volgens mij is er niet één vechtsport/kunst waarvan het de bedoeling is dat je die met alleen de 'leraar' beoefent. Ik denk dat je je beter kan afvragen of vechtsporten wel jouw ding zijn. En dat bedoel ik wederom niet lullig.
Ik zou kijken naar sportscholen in de buurt en eens bellen hoe ze tegenover privé lessen staan. Je kunt altijd informeren, maar ik denk dat er niet veel trainers zijn die tegen een schappelijk bedrag privé training geven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:51 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Zou je er een weten?
[..]
Ik weet dat het heel nuttig kan zijn. Ik heb een paar jaar karate gedaan en een jaar aikido. Wat me tegenstaat aan trainen in een groep, is de mensen die onvoorzichtig zijn. Daar kun je op zichzelf afspraken over maken met iemand maar sommige mensen zijn van nature een beetje wild/onvoorzichtig.
Het mag van mij best duur zijn. Althans, ik wil het heel graag leren maar zonder het nadeel van onvoorzichtige medeleerlingen. Maar heb je het dan over honderd euro per uur ofzo? Het wordt dan wel snel een hele dure hobby.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:50 schreef Solivagus het volgende:
[..]
Ik zou kijken naar sportscholen in de buurt en eens bellen hoe ze tegenover privé lessen staan. Je kunt altijd informeren, maar ik denk dat er niet veel trainers zijn die tegen een schappelijk bedrag privé training geven.
Ja, ik kan eens kijken.quote:Neem anders gewoon een maatje mee die niet onvoorzichtig is, train je daarmee.
Ik zou rekening houden met zo'n 30 euro per uur. Natuurlijk afhankelijk van de trainer, of je zelf een locatie hebt, etc.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:12 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Het mag van mij best duur zijn. Althans, ik wil het heel graag leren maar zonder het nadeel van onvoorzichtige medeleerlingen. Maar heb je het dan over honderd euro per uur ofzo? Het wordt dan wel snel een hele dure hobby.
Oké, da's nog te overzien. (Heb verder geen dure hobby's.)quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:06 schreef Solivagus het volgende:
[..]
Ik zou rekening houden met zo'n 30 euro per uur. Natuurlijk afhankelijk van de trainer, of je zelf een locatie hebt, etc.
Dat is bij de beginners inderdaad zo. Eerst leren hoe te reageren in specifieke situaties. Op een gegeven moment heb je alle mogelijke situaties wel gehad: of iemand nu voor je staat met een mes of een fles maakt weinig uit. Hij zal er mee gooien, snijden of steken. (Of alleen maar afleiden, maar dan heb je een geoefende vechter voor jequote:Op zondag 14 april 2013 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jujitsu bestaat vooral uit als-dan situaties. Niet echt handig voor zelfverdediging aangezien je dan moet improviseren.
Judo is bijv. al beter, samen met een aantal andere sporten.
Ik kan me er weinig bij voorstellen, bij een privé-les.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:12 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Het mag van mij best duur zijn. Althans, ik wil het heel graag leren maar zonder het nadeel van onvoorzichtige medeleerlingen. Maar heb je het dan over honderd euro per uur ofzo? Het wordt dan wel snel een hele dure hobby.
[..]
Ja, ik kan eens kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |