abonnement Unibet Coolblue
pi_121981995
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die heb ik minder dan een maand geleden nog afgesloten voor 2,60%

[ afbeelding ]
Same here! Net op tijd _O_
pi_121982059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die zat al vol tegen 3,95% en vanmorgen toen die afliep heb ik hem verlengd tegen 2,65% :7
De mijne loopt over een week af, die verleng ik ook denk ik.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 13:26:04 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121982127
Ik zit nu op een totale yield van 2,93% over al m'n spaarrekeningen. De volgende klap komt in maart als er weer een paar deposito's aflopen van 3,3% en 3,25%. Maar het vrijkomende geld kan ik dan wel mooi besteden om die 500 euro premie van ING binnen te harken. Dat verzacht de pijn weer iets.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121982219
Dat is inderdaad weer gemakkelijk verdiend.

Je onderschrift valt me nu pas op; ik Leolinedance schreef hier ook al over microkredieten, maar de meningen verschillen nogal over de effectiviteit ervan. Hoe kijk jij hier tegenaan?
pi_121982317
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Negatieve rente op spaarrekeningen zal nooit gebeuren. Simpel gezegd omdat als dat gebeurd iedereen zijn geld van de bank trekt.
En dan? Waar moet je dan je spaargeld stallen? Bedenk, dat die negatieve rente op staatsobligaties ook voortkomt uit beleggers die hun geld nergens anders kwijt kunnen. Op die obligaties staat het "veilig"; dus dan maar iets bijleggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:35 schreef Tha_Duck het volgende:

Als je echter de inflatie etc. meeneemt dan zit je al wel bijna op negatief (als het niet al zover is).
Zit je al!

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:35 schreef Tha_Duck het volgende:

Dat de hypotheekrente niet veranderd is logisch, niemand wil zijn geld aan stomme consumenten uitlenen (hoog risico), dus waarom verlagen? Ze willen helemaal geen geld trekken. Stel dat MoneYou nu de hypotheekrente met 2% verlaagt, dan moet de spaarrente per direct met 2% omhoog, anders hebben ze bij lange na niet voldoende kapitaal beschikbaar.
Nee, heel veel geld voor hypotheken, komt van de ECB. Spaargeld is daar maar een deel van.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 13:31:27 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121982325
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:28 schreef Sloggi het volgende:
Dat is inderdaad weer gemakkelijk verdiend.

Je onderschrift valt me nu pas op; ik Leolinedance schreef hier ook al over microkredieten, maar de meningen verschillen nogal over de effectiviteit ervan. Hoe kijk jij hier tegenaan?
Ik ben de laatste tijd niet meer actief daarmee, maar ik vind het nog steeds een betere vorm van ontwikkelingshulp dan de meeste. Het begon op een bepaald moment echter wel een beetje een bubble te worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121982385
Ok.
  donderdag 24 januari 2013 @ 13:34:48 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121982436
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zal je nog sterker vertellen. Gisteravond (18:30, dus 19:30 Nederlandse tijd!) werd ik opgebeld door een medewerker van ICBC vanwege de deposito opdracht die ik die dag had gestuurd. Hij was bang dat hij me tekort zou doen als hij die nu zou afsluiten omdat er een speciale actie aan zat te komen en dat kon mij 150 euro schelen. Hij adviseerde me om morgen (=vandaag) naar ICBC te bellen om dit veilig te stellen (hij was zelf niet aanwezig de volgende twee werkdagen dus kon het zelf niet opvolgen).

Dit is natuurlijk een super service die hij helemaal niet had hoeven doen. Als ik een dag voor die actie het deposito had afgesloten dan had ik gewoon pech gehad. Maar om onvrede te voorkomen belt ie me op om het te fixen. Overigens bleek vanmorgen dat ik toch al binnen de regels viel, maar dit is pas service! ^O^
Chinezen _O_

Is http://www.icbc.co.nl/ de officiele URL? Ik ben niet gewend aan .co.nogwat in Nederland...
censuur :O
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 13:40:26 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121982660
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Chinezen _O_

Is http://www.icbc.co.nl/ de officiele URL? Ik ben niet gewend aan .co.nogwat in Nederland...
Dat is hem ja. De medewerker die me belde was een Nederlander trouwens. Maar er zitten daar bijna alleen maar Chinezen zei hij. Toen ik vanmorgen belde sprak ik ook met twee Chinezen (eentje sprak uitstekend Nederlands, de andere alleen Engels).

Ik lijk nu wel het propaganda kanaal van ICBC en dat is niet de bedoeling, maar ik ben gewoon erg tevreden tot nu toe met zowel rente als klantenservice.

Edit: of deze link: http://www.icbc.com.cn/ic(...)7%BD%91%E7%AB%99/du/

Een webadres met Chinese karakters _O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121982960
Ziet er goed uit.

Ik ben benieuwd hoe lang een overschrijving duurt.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2013 13:49:31 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 13:51:28 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121983080
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:48 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang een overschrijving duurt.
Er naartoe: halve dag (vanaf de Rabo)
Er vanaf: geen idee, nog niet geprobeerd.

Btw, ik heb geen internetbankieren want daarvoor moet je eerst persoonlijk naar Amsterdam gaan om dat aan te vragen, maar je kunt gewoon een foto maken (of inscannen) van het overschrijvingsformulier en dat per email sturen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121983138
Een foto van je overschrijvingsformulier?

_O-

Het aanvraagformulier heb je ook gefotografeerd / ingescand en gemaild?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2013 13:54:45 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 13:56:16 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121983237
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 13:53 schreef Sloggi het volgende:
Een foto van je overschrijvingsformulier?

_O-

Het aanvraagformulier heb je ook gefotografeerd / ingescand en gemaild?
Aanvraagformulier e.d. heb ik wel per post verstuurd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 13:59:11 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121983353
Ik gebruik tegenwoordig ook een soort kalender pop-up programmaatje zodat ik automatisch een pup-up krijg op de dag dat er een deposito afloopt of op de dag dat ik geld heen en weer moet schuiven om bonussen te krijgen zoals bij ING. Dat maakt het sparen een stuk minder inspannend :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:01:55 #140
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_121983454
CB naar 2,2%
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 14:03:55 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121983517
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:01 schreef Bayswater het volgende:
CB naar 2,2%
Eergisteren al volledig leeg getrokken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121984493
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoezo, heeft daar iemand geld verloren dan?

Verder:
- China dat één van hun 4 grootste systeembanken laat falen? (eigendom van de staat!)
- En vervolgens Luxemburg die haar garanties niet nakomt wat betreft de Luxemburgse tak (wat maar een klein bankje is) terwijl de hele economie van dat land afhangt van banking? Je weet wat er dan gebeurt met de andere Luxemburgse banken...
dat is om dat Nederland betaalde en nu nog steeds wacht op dat geld van IJsland?
  donderdag 24 januari 2013 @ 14:33:10 #143
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_121984733
Net in mijn mail:

quote:
We willen je vooraf informeren over de komende rentewijziging. Vanwege ontwikkelingen op de financiële markten is MoneYou genoodzaakt de spaarrente te verlagen.

Renteverlaging MoneYou Spaarrekening:
De volgende spaarrente wordt per 25 januari aanstaande verlaagd:
• De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,35% naar 2,20%*.
* Variabele rente, effectief op jaarbasis

Renteverlaging MoneYou Deposito Sparen:
De volgende spaarrentes worden per 28 januari aanstaande verlaagd:
• De rente van MoneYou Sparen 6 maanden Vast wordt verlaagd van 2,45% naar 2,25%**.
** Vaste rente, nominaal op jaarbasis
• De rente van MoneYou Sparen 1 Jaar Vast wordt verlaagd van 2,50% naar 2,30%***.
*** Vaste rente, effectief op jaarbasis
Gaat met steeds grotere sprongen. 2/10e procent in één keer. :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 14:56:55 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121985684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

dat is om dat Nederland betaalde en nu nog steeds wacht op dat geld van IJsland?
Je hebt het nieuws niet gevolgd :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121985927
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 14:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je hebt het nieuws niet gevolgd :)
Welk nieuws is er dan? Want we wachten nog steeds op geld van IJsland
Dit account is niet meer in gebruik.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 15:05:57 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121986058
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:02 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Welk nieuws is er dan? Want we wachten nog steeds op geld van IJsland
Nope. Iedereen heeft z'n geld terug. Liquidatie van Icesave heeft genoeg opgeleverd om iedereen z'n geld terug te geven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121986123
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nope. Iedereen heeft z'n geld terug. Liquidatie van Icesave heeft genoeg opgeleverd om iedereen z'n geld terug te geven.
Mja, volgens mij wacht Nederland nog steeds op de helft van het voorgeschoten geld....

Dus kom maar met je bron die dat bevestigd.

20 dec 2012 1 reactie
De provincie Noord-Holland en diverse overheden die nog geld krijgen van de failliete IJslandse bank Landsbanki, lopen mogelijk een kwart van dat geld mis vanwege een ongunstige wisselkoers. Dat komt donderdag naar voren uit een raadsbrief van de Texelse wethouder Frans Visman.
Koers van het moment
Een groep andere schuldeisers heeft namelijk een claim ingediend bij de IJslandse Hoge Raad om bij terugbetaling de koers op het moment van betalen te hanteren, zo staat in de brief. Tot nog toe was altijd uitgegaan van een vaste koers van 22 april 2009, die voor Nederlandse schuldeisers gunstiger zou uitpakken.

56 miljoen minder
Mocht de claim worden goedgekeurd, dan lopen de Nederlanders door het koersverschil mogelijk zo'n 56 miljoen euro mis. In totaal hadden 16 overheden, waaronder de provincie Noord-Holland en gemeenten als Amstelveen, Texel, Alphen aan den Rijn en Goes, 172 miljoen euro gestald bij Landsbanki. Nog niet de helft van dat bedrag is terugbetaald.

Uitspraak volgend jaar
Volgens de brief van Visman doet de Hoge Raad in IJsland mogelijk in de loop van volgend jaar uitspraak over de eis. Ook is er de verwachting dat er geen geld meer wordt uitbetaald, zolang er discussie is over de valuta waarin wordt afgerekend.

Nog geen uitzondering
Bijkomend nadeel is dat IJslandse kronen niet van het eiland af mogen en ook niet mogen worden ingewisseld voor euros. Nederland en het Verenigd Koninkrijk hebben al geprobeerd een uitzondering te krijgen, maar dat is nog niet gelukt.
Dit account is niet meer in gebruik.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 15:18:15 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121986606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:07 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, volgens mij wacht Nederland nog steeds op de helft van het voorgeschoten geld....

Dus kom maar met je bron die dat bevestigd.

20 dec 2012 1 reactie
De provincie Noord-Holland en diverse overheden die nog geld krijgen van de failliete IJslandse bank Landsbanki, lopen mogelijk een kwart van dat geld mis vanwege een ongunstige wisselkoers. Dat komt donderdag naar voren uit een raadsbrief van de Texelse wethouder Frans Visman.
Koers van het moment
Een groep andere schuldeisers heeft namelijk een claim ingediend bij de IJslandse Hoge Raad om bij terugbetaling de koers op het moment van betalen te hanteren, zo staat in de brief. Tot nog toe was altijd uitgegaan van een vaste koers van 22 april 2009, die voor Nederlandse schuldeisers gunstiger zou uitpakken.

56 miljoen minder
Mocht de claim worden goedgekeurd, dan lopen de Nederlanders door het koersverschil mogelijk zo'n 56 miljoen euro mis. In totaal hadden 16 overheden, waaronder de provincie Noord-Holland en gemeenten als Amstelveen, Texel, Alphen aan den Rijn en Goes, 172 miljoen euro gestald bij Landsbanki. Nog niet de helft van dat bedrag is terugbetaald.

Uitspraak volgend jaar
Volgens de brief van Visman doet de Hoge Raad in IJsland mogelijk in de loop van volgend jaar uitspraak over de eis. Ook is er de verwachting dat er geen geld meer wordt uitbetaald, zolang er discussie is over de valuta waarin wordt afgerekend.

Nog geen uitzondering
Bijkomend nadeel is dat IJslandse kronen niet van het eiland af mogen en ook niet mogen worden ingewisseld voor euros. Nederland en het Verenigd Koninkrijk hebben al geprobeerd een uitzondering te krijgen, maar dat is nog niet gelukt.
Okee, dit is nieuw voor mij. Eerder was er gemeld dat al het geld terug was, maar dat is dan kennelijk gerekend in IJslandse kronen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121987217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Okee, dit is nieuw voor mij. Eerder was er gemeld dat al het geld terug was, maar dat is dan kennelijk gerekend in IJslandse kronen.
Hier heeft Spezza gelijk in. Verschillende provincies wachten nog op geld, maar ook de Nederlandse staat heeft nog een vordering lopen van luttele miljarden. Net als de Britse overheid.

Vermoedelijk moet de IJslandse staat dat ooit gaan terugbetalen, maar daar zijn nog geen concrete wetten voor doorgevoerd in het IJslandse parlement.

Het is dus wel degelijk nog een lopende zaak en dat zal het voorlopig ook blijven. Zo rooskleurig als jij het doet voorkomen is het niet en als een Chinese bank in met Luxemburgse licentie klapt, is het maar de vraag of de Luxemburgse overheid net zo goedgezind is als de Nederlandse toentertijd was om alles voor te schieten, zeker aan buitenlandse burgers.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2013 @ 15:47:39 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121987891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:32 schreef Ill-Skillz het volgende:

Het is dus wel degelijk nog een lopende zaak en dat zal het voorlopig ook blijven. Zo rooskleurig als jij het doet voorkomen is het niet en als een Chinese bank in met Luxemburgse licentie klapt, is het maar de vraag of de Luxemburgse overheid net zo goedgezind is als de Nederlandse toentertijd was om alles voor te schieten, zeker aan buitenlandse burgers.
Subtiel verschil: Luxemburg zit in de euro en de ECB verstrekt onbeperkt liquiditeit aan banken in nood tegen crap collateral. Zie Spaanse en Griekse banken. Als het Luxemburgse DSG niet kan uitkeren dan krijg je een run op elke Luxemburgse bank en dat betekent een totale systeemcrisis binnen de eurozone. Gaat dus niet gebeuren. De ECB heeft er geen problemen mee om een kleine bank te laten falen, maar ze zal nooit toestaan dat het Depositogarantiestelsel van Luxemburg faalt. De ECB creëert dan net zoveel liquiditeit als de banken nodig hebben om dit te voorkomen.

Zoals ik al schreef zie ik als een veel groter risicio het ongecontroleerd uiteenvallen van de euro, want dan heb je dus niet meer de ECB als backstop en je hebt een wisselkoers risico. Maar als dat gebeurt zijn er wel meer banken die een probleem hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')