ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 16:52 |
Aanschouw hier; het 101ste autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 1.9 Turbodiesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. http://www.telegraaf.nl/b(...)_cent_duurder__.html | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 16:52 |
Hopla, nieuwe. Nu wel posten hè. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 27 december 2012 @ 16:53 |
SIR YES SIR | |
house_is_a_feeling | donderdag 27 december 2012 @ 18:09 |
Even wat prijsverschillen bekeken hier in Polen, nieuwprijzen: identieke Honda Civic 1.8 sport scheelt je 8000 eur met import. Dat is incl bpm, invoer, overnachting, vlucht etc - ruim genomen. | |
Sjoegerd | donderdag 27 december 2012 @ 18:28 |
Wat doen de Land Rovers in Polen? | |
Marco001 | donderdag 27 december 2012 @ 18:33 |
En Volvo c30's? Diesel graag, ,<75000km. | |
Piet__Piraat | donderdag 27 december 2012 @ 18:58 |
Reken daar wel even een potje voor achterstallig onderhoud bij. Die Poolse wegen zijn funest voor je schokbrekers e.d. | |
Goddelijker | donderdag 27 december 2012 @ 19:00 |
Ze zijn wel goedkoper, maar ook tweedehands (als je hem hier weer wilt verkopen) minder waard. | |
monsterd. | donderdag 27 december 2012 @ 19:06 |
Daarom nieuw kopen als je hem al uit een land als Polen wilt | |
Fiorano | donderdag 27 december 2012 @ 19:07 |
Morgen lekker eindje tuffen. dikke 900 kilometer richting Oostenrijk | |
von_Preussen | donderdag 27 december 2012 @ 19:07 |
Kijk liever eens in Duitsland, daar zijn Volvo's zo onpopulair dat jonge occasions voor weinig te koop staan. | |
von_Preussen | donderdag 27 december 2012 @ 19:08 |
Excuus, ik zie dat het om nieuwe voertuigen gaat, dan is Polen i.v.m. de lagere catalogusprijs inderdaad erg aantrekkelijk. | |
monsterd. | donderdag 27 december 2012 @ 19:51 |
Goedkoper ten opzichte van Nederlands prijspeil? | |
von_Preussen | donderdag 27 december 2012 @ 19:55 |
Heb het enkele jaren geleden uitgerekend, daar kwam uit dat een jonge Volvo V70 in Duitsland + BPM goedkoper was dan in Nederland. Wel heb ik gemerkt dat door de omschakeling van BPM naar een op CO2 gebaseerde tax het prijsverschil (met name bij de zuinige auto's) kleiner is geworden. | |
Bami-Powner | donderdag 27 december 2012 @ 20:03 |
Autohandelaars gaan ook naar het buitenland om leasingauto's te kopen : als ze terugkeren moeten ze geen extra taksen erop betalen:zo kunnen ze die ook goedkoper verkopen (polen doen dit heel vaak). | |
Actaeon | donderdag 27 december 2012 @ 21:51 |
Lente? Lente? Winter moet het worden! | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 21:54 |
Donder op. | |
Actaeon | donderdag 27 december 2012 @ 22:24 |
Wat een liefde weer. | |
house_is_a_feeling | donderdag 27 december 2012 @ 22:52 |
Dit, en de Poolse APK is echt helemaal niets waard. Gebruikt zou ik alleen importeren als het een speciaal iets is wat ook nog bruikbaar is. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 22:56 |
Winter is kut, ik haat sneeuw Niks persoonlijks hoor. | |
Sjoegerd | donderdag 27 december 2012 @ 23:12 |
Ik haat vooral de kou maar moet ook niks hebben van hitte .. Lente en herfst | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 23:12 |
Als het maar droog is. | |
daNpy | donderdag 27 december 2012 @ 23:14 |
Sneeuw Hoe meer hoe beter. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 23:16 |
Is toch niet leuk. Alle oldtimers werkloos. | |
daNpy | donderdag 27 december 2012 @ 23:17 |
Die staan toch lekker verwarmd in de garage. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 december 2012 @ 23:22 |
Maar wel werkloos. | |
daNpy | donderdag 27 december 2012 @ 23:43 |
Oldtimers zijn sowieso niet meer geschikt als dagelijkse auto. | |
Rene | donderdag 27 december 2012 @ 23:45 |
Vriend heeft een rijbewijs. Nu zit ik, wanneer hij in mijn auto zit, werkloos ernaast. WAT SAAAAI | |
Sjoegerd | vrijdag 28 december 2012 @ 00:19 |
Oldtimer 4x4 kan gewoon uitgelaten worden hoor | |
Actaeon | vrijdag 28 december 2012 @ 00:49 |
Ik hou van kou | |
gateway | vrijdag 28 december 2012 @ 08:57 |
inderdaad, ik ben een slechte bijrijder! Verveel me de tering! | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 december 2012 @ 09:08 |
Of iets behoorlijk nieuws. En dan nog alleen met een uitgebreide schadecheck. | |
June. | zondag 30 december 2012 @ 13:24 |
Iemand enig idee wat voor nut het heeft als iemand anders 's avonds met een zaklamp onder jouw auto en wat andere auto's kijkt? Ik woon dus in een studentencomplex en kijk uit op wat parkeerplaatsen en zag dus een man dat doen Vervolgens liep hij ook naar wat fietsen en jatte daar wat fietslampjes en keek ook even in de prullenbakken . | |
Goddelijker | zondag 30 december 2012 @ 13:25 |
Kijken of er roadkill aan de onderkant vast zit. | |
Anne | zondag 30 december 2012 @ 13:29 |
Misschien kijken of er olie lekte of iets dergelijks, maar door je laatste zin denk ik niet dat het veel goeds beloofd . | |
June. | zondag 30 december 2012 @ 13:33 |
Ja, dat dacht ik dus ook eerst, maar daarna voelde hij ook even aan de deuren van een bestelbusje of die niet toevallig open waren Misschien hoopte hij op een sleutel achter de autoband ofzo, iets anders kan ik echt niet bedenken.. | |
Anne | zondag 30 december 2012 @ 13:35 |
Volgende keer even naar beneden roepen (als er een volgende keer komt), schrikt 'm vast wel een beetje af . | |
JDude | zondag 30 december 2012 @ 14:10 |
Sinds mijn zoon er is ga ik wel eens achterin bij hem taxipassagiertje zitten spelen. Mevr. JD is niet zo lang, dus die zet de bestuurdersstoel vrij ver naar voren. Beste beenruimte heb je dan achterin zo'n S40 . Maar goed, zogauw zoonlief slaapt wordt het wel wat saai achterin ja, en ook het ontbreken van speakers achterin is nog wel een verbeterpuntje aan de Lolvo . | |
Actaeon | zondag 30 december 2012 @ 15:03 |
Goeie car-hifi is toch wel echt een aanradertje | |
house_is_a_feeling | woensdag 2 januari 2013 @ 22:56 |
Moet nog steeds eens geld toveren voor nieuwe speakerts, komt altijd maar iets tussen. Mijlpaaltje, ook weer tijd voor een beurt volgens het boekje. | |
L0we | woensdag 2 januari 2013 @ 23:00 |
Dat is wel redelijk vreemd! Maargoed, zulk soort mensen moet je ook niet willen snappen, denk ik | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 10:12 |
van de week weer 1200km bijop de teller gezet, blijft leuk werk, autorijden, al is 360km over dezelde autobahn wel saai (scheelt dat maandagavond er geen vrachtverkeer was, en de auto's die er waren kon je ook op 1 hand tellen, dus lekker doorgassen ) | |
Marco001 | donderdag 3 januari 2013 @ 13:31 |
Zo, net ook eindelijk weer eens de auto gewassen. | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 13:33 |
hehe, 2 weken geleden al gedaan en vorige week de bedrijfsauto, eerst met de hand aan de zaak en toen door de wasstraat (door de imperial komt de wasstraat niet overal) | |
Marco001 | donderdag 3 januari 2013 @ 13:42 |
bedrijfsauto's doe ik zo'n beetje elke dag dat ik moet werken. (taxi + rij in de polder = elke dag super smerige auto..) afspuiten met de stoomcleaner en soms even met een bezem met zeep erover. (bedrijf heeft ook tourincars.. die ga je echt niet met een sponsje schoonmaken. ) | |
JDude | donderdag 3 januari 2013 @ 13:49 |
Bij mijn werk komt een bedrijf van buitenaf dat doen. Compleet met een soort opblaasbaar springkussen om het afvalwater op te vangen. | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 15:24 |
ik had ook een borstel aan de waterslang | |
Marco001 | donderdag 3 januari 2013 @ 15:24 |
bij ons op het werk hebben ze een soort bezems. | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 15:27 |
ja wij ook (al worden die nauwelijks meer gebruikt sinds we door de wasstraat mogen 1x per maand zoeen, maar dan met een lange steel | |
Actaeon | donderdag 3 januari 2013 @ 15:31 |
Zijn ze duur die je wilt hebben? | |
house_is_a_feeling | donderdag 3 januari 2013 @ 15:37 |
Mwah, zo rond de 300 toen ik laatst keek, een half jaar geleden. Maar er komt telkens een belangrijkere uitgave voorbij waardoor ik dat nooit even weg kon leggen. | |
Fiorano | donderdag 3 januari 2013 @ 15:39 |
De wegen is Oostenrijk zijn echt veeeeel leuker om op te rijden! | |
Actaeon | donderdag 3 januari 2013 @ 15:45 |
Snap ik. Heb je nu wel iets van muziek in de auto of helemaal niets? | |
house_is_a_feeling | donderdag 3 januari 2013 @ 16:11 |
Alleen een prima radio, de speakers voldoen kwalitatief gewoon niet. | |
Actaeon | donderdag 3 januari 2013 @ 16:42 |
Ah op die manier. | |
Marco001 | donderdag 3 januari 2013 @ 16:47 |
herkenbaar.. Wil een Pioneer subwoofer, maar is er daardoor ook nog steeds niet. | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 17:15 |
Vraagje: Zitten er hier mensen die huin brandstofverbruik bijhouden via www.Spritmonitor.de ? Zoja, wie kan mij helpen een kloppende CSV bestand te maken? nu gaat het telkens mis? maar ik snap niet helemaal waarom, er lijkt ook tekst in de staan die in het CSV bestand niet staat of ik niet weet waar het vandaan komt? en het gaat al mis bij de datum... ik heb in excel 02-02-2012 terwijl ze 02.02.2012 willen..... en dat kan in excel weer niet? | |
Marco001 | donderdag 3 januari 2013 @ 17:22 |
kan in excell wel, staat als het goed is ergens bij celeigenschappen, en anders zet je deze vast op tekst ofzo. Voor die tekst, misschien handig om eens in de csv te gaan zoeken? | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 18:47 |
datum is al gelukt, CTRL + H = Vervangen en dan - door . Die tekst die die zit staat nergens.... het lijkt er ook op dat ie het niet in kolommen naast elkaar, maar in rijen wil zien en een fatsoenlijke help is er ook al niet op die site... [ Bericht 7% gewijzigd door gateway op 03-01-2013 19:00:43 ] | |
Piet__Piraat | donderdag 3 januari 2013 @ 20:35 |
Spritmonitor gebruik ik vooral voor mezelf als handig overzicht. Doe nooit iets met exporteren ofzo | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 20:39 |
ik doe ook niet EXporteren, ik wil de gegevens uit mij Excel tabel IMporteren.... | |
Piet__Piraat | donderdag 3 januari 2013 @ 20:50 |
Ook goed. Dat doe ik ook niet | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 21:10 |
ik heb het voor eerst ook opgegeven.... alles wat in kolom A staat moet in Rij 1, B in rij 2, C in rij 3 etc.... en dan wil niet makkelijk / niet.... (tenminste weet ik niet hoe) Dus.... ik hou het wel bij mijn excel tabel..... | |
JDude | donderdag 3 januari 2013 @ 21:16 |
Dus je moet een tabel als het ware kantelen in excel? Of begrijp ik het nu verkeerd? | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 21:29 |
euhm, ja... ik heb nu: Datum liter etc 01.01.12 45,67 etc 01.02.13 67,89 etc En dat moet worden Datum 01.01.12 01.02.13 Liter 45,67 67,89 | |
JDude | donderdag 3 januari 2013 @ 21:31 |
Dat kan met Stap 1 - knippen of kopiëren (weet even niet 100% zeker of ze allebei werken) Stap 2 - plakken speciaal (via je menubalk) Stap 3 - optie "transponeren" aanvinken | |
gateway | donderdag 3 januari 2013 @ 22:17 |
Held ! kopieëren werkt alleen -edit- was niet nodig geweest, had gewoon het goede bestand moeten openen..... maar weer wat geleerd zullen we maar zeggen nu is het wel gelukt alles staat er netjes in mijn Tankzuiltje: [ Bericht 33% gewijzigd door gateway op 03-01-2013 23:09:05 ] | |
Marco001 | donderdag 3 januari 2013 @ 23:16 |
Zeker geen bluemotion? Met de Touran's van mijn werk zit ik meestal rond 5.3l/100km (zijn bluemotion's, zeer weinig snelweg kilometers..) | |
Sjoegerd | donderdag 3 januari 2013 @ 23:32 |
Buuh weer net geen 1 op 15. Ben blijven kleven bij 1 op 14,95 | |
Marco001 | donderdag 3 januari 2013 @ 23:44 |
vanmiddag mijn banden maar opgepompt, 1 zat op 0.9 bar en de ander op 1.5, Ook niet echt verbruiksvriendelijk. BTW, ik verbruik gemiddeld 1:11-1:12, | |
Sjoegerd | donderdag 3 januari 2013 @ 23:49 |
Mijne zitten tussen de 2.2 en de 2.5, rij op de snelweg meestal niet boven de 100-110. Let de laatste tijd echt op verbruik | |
Satijn | vrijdag 4 januari 2013 @ 08:03 |
Vraag, deze autoleek is opzoek naar autotypes die qua model vergelijkbaar zijn met de chevrolet aveo (hatchback). Weten jullie misschien nog een aantal? | |
Satijn | vrijdag 4 januari 2013 @ 08:03 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Satijn op 04-01-2013 08:04:07 ] | |
gateway | vrijdag 4 januari 2013 @ 09:30 |
nee klopt. die 5,3 is dat BC of zelf bijgehouden? want daar zit bijna een liter verschil in! BC zegt gemiddeld over de laatste 2500km 5,6l/100km | |
Actaeon | vrijdag 4 januari 2013 @ 10:57 |
Hyundai i30, Kia Picanto, VW Polo, Ford Fiësta, Suzuki Alto, Alfa Romeo Mito. Zoiets? | |
Hyman | vrijdag 4 januari 2013 @ 11:26 |
Tikkemaan homeboiiii | |
Satijn | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:23 |
Thanks! Super!! | |
Actaeon | vrijdag 4 januari 2013 @ 12:41 |
Graag gedaan. Als je meer, specifieke, vragen hebt is het misschien wijselijk om een apart topic te openen. | |
TC_Artemis | vrijdag 4 januari 2013 @ 14:23 |
Ik heb gister in een cobra gereden.. stond opeens stil zonder benzine. Blijkt dat ding 1 op 2 te lopen en de brandstofmeter deed het niet meer. Prachtig avontuur. | |
DX11 | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:38 |
Ze willen me niet meer hebben in het rijles topic /drama mode Ghehe ik ben pas beginnend bestuurder maar er zijn nog een hoop dingen waar ik aan moet wennen. Zo merk ik bijvoorbeeld dat optrekken eigenlijk altijd lekker gaat, behalve als ik harde muziek aan heb staan, dan trek ik vaak te hard op waardoor de banden slippen hadden jullie dat in het begin ook? | |
Goddelijker | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:39 |
Dus je rijdt op gehoor ipv gevoel. Nooit last van gehad. | |
Actaeon | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:40 |
Heey! Jij hier:o | |
DX11 | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:41 |
Joah ik werd doorverwezen door een toffe fokker Blijkbaar, probeer het zsm af te leren mja.. | |
Actaeon | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:44 |
Sowieso helpt veel autorijden natuurlijk al veel. Rij je veel eigenlijk? | |
DX11 | vrijdag 4 januari 2013 @ 17:46 |
Nee ik probeer mijn auto zo min mogelijk te gebruiken nog aangezien hij op zn best 1 op 13 rijd en ik niet belachelijk veel geld heb op dit moment, mede door onderhoud aan de auto. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:09 |
Piepende banden bij het optrekken als je muziek luistert? Ik adviseer rustige muziek, geen hardcore united top100. | |
DX11 | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:11 |
Het is inderdaad geen rustige muziek haha Ik voel me echt een noob-chauffeur, maar t komt vast ooit wel goed | |
Marco001 | vrijdag 4 januari 2013 @ 18:16 |
BC, met de 6 handbak.. Trouwens voornamelijk binnen de bebouwde kom en boeren land weggetjes (met veel remmen en optrekken dus.) | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 00:05 |
Als je geen geld hebt moet je al helemaal niet met piepende banden optrekken. Dat heb ik tegenwoordig echt nooit meer, vroegâh wel heel af en toe (misschien één keer per maand ofzo). Maar toen reed ik ook anders dan nu . Je wordt rustiger en wijzer. Bovendien merk je ook dat het je echt niks oplevert behalve van die blikken die vooral zeggen 'ach jungske toch' | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 02:21 |
Delano...luister naar deze zeer wijze en gewaardeerde user! | |
gateway | zaterdag 5 januari 2013 @ 10:40 |
netjes! hier ook een 6 bak | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:22 |
Ha, iemand met verstand | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 11:44 |
Het probleem is alleen dat het aangrijpingspunt bij mijn auto redelijk klein is, waarschijnlijk door de versleten koppeling (235k). Daardoor moet ik de koppeling redelijk hoog op laten komen en op exact het goede moment redelijk wat gas geven. Het punt is alleen zo klein dat ik vaak teveel gas geef omdat ik denk dat ik er al ben zegmaar. Lastig uit te leggen. Ik doe het in ieder geval niet extra! | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:13 |
Ik snap je. Heb ook weleens een auto met een gare (eigenlijk meer op sterven na dood) koppeling gereden. Niet chill | |
house_is_a_feeling | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:29 |
Och geen enkele druk meer op de koppeling is ook leuk . Gelukkig was dat nog maar 1km naar huis. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:30 |
Dus je hebt hem zonder te schakelen of stil te staan thuis gekregen en hem daar gewoon af laten slaan? Hoop dat je niet in de 5 zat | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:32 |
Misschien moet je dan de koppeling of de auto vervangen, delano | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:32 |
Je kan gewoon schakelen zonder koppeling hoor | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:33 |
Haha als ik het geld had inderdaad. Dit is mijn eerste auto en ik ben op dit moment al blut door al het onderhoud. | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:34 |
Dan moet je fietsen | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:34 |
Dan moet je daar wel ervaring mee hebben ik zou t niet riskeren, dan liever langs de weg stoppen ipv halve versnellingsbak slopen. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:38 |
Of toch beter oppassen met aankopen de volgende keer. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:39 |
Ik wist het van tevoren. Ik heb niet veel betaald en de koppeling is nog niet gaar, hij slipt nog niet. Alleen het aangrijpingspunt is alleen niet zo heel groot dus als je dan muziek aan hebt geef je snel te veel gas. Daarnaast heb ik pas 1 maand me rijbewijs dus het zal een groot deel aan (het ontbreken van) ervaring liggen. | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:45 |
Ha, een klassieke fout . Een auto wel kunnen kopen, maar 'm niet rijdend kunnen houden. Die fout maken veel mensen de eerste keer . Als ik nu toch ga optellen wat mijn auto aan aanschaf heeft gekost, maar ook wat ie de afgelopen jaren aan onderhoud, mrb, verzekering en peut heeft gekost, is de aanschafprijs peanuts. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:45 |
Ah oke nee als de prijs er naar was en je het accepteert is het prima natuurlijk. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:46 |
Dat is helaas bijna bij alle leuke auto's (of nouja auto's die ik leuk vind) het geval altijd duur onderhoud/veel mrb etc. | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:47 |
Hou op! Bedrag aan mrb en verzekering is de afgelopen jaren net zo hoog als m'n investering in brandstof | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:48 |
Dan heb je niet veel gereden Of je rijdt een tank die casco verzekerd is | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:50 |
Ik heb alleen WA, maar het is me eerste auto, en ik ben 22, en betaal 48 per maand ofzo inclusief no-claim. Dus verzekering valt mee! Alleen de wegenbelasting, 60 per maand pfff | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 12:54 |
Je hebt dus een auto van 1200kg. En je betaald in mijn ogen erg veel voor een verzekering. Maar ik ben dan ook wat ouder | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:03 |
1300 zelfs ik vind t meevallen voor een eerste auto, op mijn leeftijd, en ohja, 154pk | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:18 |
Diesel hè . En het scheelt ook dat een volle tank twee jaar terug 20 euro goedkoper was dan nu. Anders waren m'n brandstofkosten nog wel wat hoger geweest. Dat scheelt. En sommige verzekeraars zijn ook afzetters. Ik ben recent overgestapt en dat scheelde me meer dan 250 euro per jaar. Nogal de moeite | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:44 |
Sorry | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:46 |
60 valt nog wel mee In ieder geval <200 per kwartaal. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:46 |
Mijn eerste auto was ook iets van ¤60 in de mrb trouwens. | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 13:57 |
We rijden niet allemaal een slurpende dikke Alfa | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:01 |
Ik heb net weer geld terug gekregen van de verzekering omdat de BMW verkocht is | |
monsterd. | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:24 |
We wilden graag heuvel op zelfs . Uiteindelijk met alle geweld de 1 erin gekregen en op een hele gare manier naar huis gereden. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:35 |
Jij betaalt doordat je diesel rijdt vast ook meer dan ¤200 per kwartaal | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:44 |
Ik ga vandaag of morgen (waarschijnlijk morgen) aan t naaien [ Bericht 33% gewijzigd door DX11 op 05-01-2013 14:50:27 ] | |
Goddelijker | zaterdag 5 januari 2013 @ 14:56 |
't Ziet er niet uit. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:03 |
Ook echt, dan zou ik iets meer uitgeven en naar een interieurshop gaan | |
Marco001 | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:07 |
Wel stukken netter als zo'n hoes van de Halfords ofzo.. | |
Goddelijker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:08 |
Maar je moet het allebei niet willen. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:08 |
Dat is dan ook wel royal sadness in het kwadraat. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:11 |
Zonder te schakelen idd, hij reed vanzelf | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:43 |
4 euro op ebay. Wat kost een interieurshop? Snap trouwens niet wat hier lelijk aan is.. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:45 |
Geen idee wat het kost, mijn sturen zijn prima. Het ziet er erg slordig, vlodderig en rommelig uit. Niet strak of luxe. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:48 |
Heb je het filmpje gekeken? Ik vind t er mooi uit zien op t eind. Ik heb nu een lelijk plastic stuur. | |
Goddelijker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:49 |
Ik vind het niet netjes zitten om de 'spaken'. | |
gateway | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:49 |
ik snap niet wat er nou mooi is aan zo'n hoes??? al is je stuur ietwat kapot.... dan nog? | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:51 |
Ik heb liever zacht leer vast dan het harde plastic wat ik nu heb. | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:53 |
Sommige oude(re) auto's hebben van dat plastic dat heel smerig gaat plakken. Ik kan me best voorstellen dat je er dan een hoesje omheen wil hebben. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:55 |
Tja ik zou persoonlijk een ander (beter) stuur kopen. Of laten bekleden. Wil nog wel een keer een sportstuur met alcantara bekleden ofzo. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 15:57 |
Ik zou dat ook liever hebben, maar het is geen nieuwe auto. En om nou 10% van de aanschafwaarde aan een stuur uit te geven vind ik onzin. Dan is een hoesje van 5 euro via ebay nog altijd een verbetering van wat het nu is. | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:19 |
Da's waar. Ik vind die hoes vooral rondom de spaken gewoon niet mooi, maar het is een stuk beter dan zo'n el cheapo halfordshoes. Al zou een mooi bontje ook niet verkeerd staan natuurlijk Jep. Valt nog mee hoor...330 euro. De auto waar ik laatst naar heb zitten kijken zat alweer op 430 euro per kwartaal. Dat zijn geen grappen meer. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:22 |
430 per kwartaal? Was dat een hummer ofzo? Pfff ik vond mijn 180 per kwartaal al veel.. | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 16:29 |
Is gewoon een station op diesel gok ik. Een X5 3.0D kost namelijk ¤ 200,- ............... per maand | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:07 |
Ja echt absurd. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:08 |
Nee man gewoon een iets zwaardere diesel--> een 5series ofzo. Voor een grote zware SUV op diesel ga je meer richting ¤700+ per kwartaal. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:09 |
Valt mee inderdaad Blijven rondkijken is ook gewoon leuk Ik kijk ook regelmatig nog voor een hobby auto ofzo. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:11 |
Wanneer word het zonnig moet ff foto's maken. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:11 |
Ik zal nooit meer klagen over mijn 60/mnd | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:24 |
Ik betaal momenteel ¤ 56,- per kwartaal | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 17:56 |
Een 330d. Dan heb je dus niks heel bijzonders ofzo, gewoon een middenklasse station. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:04 |
Wel mooie zespitter. Is jouw 320d 4 of 6 cillinder? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:06 |
Mja wel een zware. | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:21 |
In Duitsland betaal je voor zo'n ding ¤ 180,- per jaar. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:46 |
En 1.60 voor diesel. | |
gateway | zaterdag 5 januari 2013 @ 18:55 |
308 euro per jaar voor een 2 liter diesel van 1633kg (gaat per 100ccm3 cylinderinhoud) ligt eraan waar, en anders gewoon in NL tanken 1,37 | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:03 |
in NRW gaat het om de uitstoot, niet om gewicht, wat voor brandstof of motorinhoud...? | |
JDude | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:22 |
1,33 in België zelfs. | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:26 |
Dat wel. Zou een mooie volgende optie zijn. Ik heb nu een ordinaire vierpitter. Ook gewoon uit kostenoverwegingen hoor, anders wist ik 't wel Een 330d touring is maar één gewichtsklasse duurder dan een 320d touring, dus dat valt nog mee. Helaas krijg je dan ook een dieselverbruik van 1:13 ongeveer, en dan worden de jaarkm's toch wel prijzig. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:29 |
Advies vraagje. Mijn auto is nu 154pk en er bestaat ook een versie van deze auto die exact hetzelfde is maar 185pk en met turbometer in dashboard die ik nu niet heb. Ik kan blijkbaar voor 230 euro mijn auto vrij simpel ombouwen naar die 185pk versie. (zonder turbo meter in het dashboard dan) Wat vinden jullie, doen? Ik lees namelijk dat hij dan ook ietsje zuiniger word. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:29 |
Wat houd dat ombouwen in? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:30 |
Net als bij Saab, het verschil tussen low pressure turbo en high pressure turbo. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:31 |
Het is een Saab lol. http://speektuning.nl/sho(...)0pmb27umj4irp7asl4a3 | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:33 |
Ik dacht dat je nauwelijks geld had om je auto te voorzien van brandstof. En dan wil je de motor gaan tunen? | |
Piet__Piraat | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:33 |
Als ik jou was, zou ik eerst zorgen voor wat reserve op je rekening en een goede koppeling, voordat je over allerlei prestatieverhogende zaken gaat nadenken. Want in de regel geldt: hoe meer je van een auto vraagt, hoe meer ie slijt, hoe meer kosten je krijgt. En als je het nu al amper bolgewerkt krijgt, moet je al helemaal niet met turbo's gaan klungelen. En dat zuiniger rijden: dat is waarschijnlijk net als met chippen, alleen bij een gelijkblijvende rijstijl het geval. Vraag je vermogen, kost het brandstof. Vraag je het niet, valt het mee. Maar voor alleen die brandstofbesparing hoef je het niet te doen...gaat meestal om tienden van liters per 100km. Dat duurt wel even voor je het eruit hebt. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:34 |
Dit gaat meer over een half jaar later ofzo. Ik kan vast rondkijken toch. | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:45 |
Wat PietVerdriet zegt; zorg eerst maar eens dat je centen hebt, en dat ding fatsoenlijk rijdt. Leer dan maar eens rijden en als je dat allemaal onder de knie hebt, kun je eens gaan kijken naar eventuele upgrades. | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 19:46 |
Als ik deze upgrade doe is dat over een half jaar ofzo. Ik vind het gewoon leuk vast rond te kijken maarja ik vraag het over een half jaar wel overnieuw. | |
gateway | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:02 |
o? wat ik heb uitgerekend toen was het nog per ccm3? en dat was ook 308 euro? en nu dit jaar weer? NRW is ook waar ik zit | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:04 |
Leuk. Dan krijg je de HPT versie. Maar gezien je situatie zou ik het niet doen. Je hebt hier al een paar keer gezegd dat je het autorijden erg duur vindt. Ga het dan niet duurder maken door dit soort dingen. Oh en voor je je motor gaat upgraden zorg dan in ieder geval eerst dat de randzaken als koppeling e.d. òok in orde zijn. | |
gateway | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:05 |
a, gevonden, geldt voor nieuwe auto's (EZ vanaf 01.07.2009) mijne is van 2003 :Bron | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:14 |
Apart, dan zal ik me wel vergissen Als het goed is is het wel online te berekenen, al zou ik zo niet weten waar | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:15 |
Dus jij betaalt alsnog 306 euro of ben je goedkoper uit tov de 'nieuwe' regeling? | |
Fiorano | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:23 |
Conclusie, 90pk is zat op de Autobahn. Vandaag mooi 150/160 km/h op de linker baan gescheurd tussen alle BMW's en Mercedessen in. Mooie koppen uit de auto's die je inhaalt. Xsara'tje lag als een blok op de snelweg. Lag overigens ook voor dik 300 euro aan drank in. | |
gateway | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:23 |
die regeling dat het naar uitstoot gaat geldt alleen voor auto's met een eerste toelating van 1.7.2009 of later, dus heb ik er niks mee van doen want voor mij geldt de oude regeling | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:24 |
Voor mijn Golf zou ik in Duitsland juist een vermogen betalen omdat hij zoveel uitstoot | |
gateway | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:28 |
Golf nu in NL? als je hem invoert zou dat kunnen, weet niet of dan de datum van de eerste toelating op nu komt te staan of wat ie had? | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:28 |
Wat ie had, het bouwjaar blijft hetzelfde he | |
daNpy | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:30 |
http://www.verbrauchsrechner.de/kfz-steuer-rechner/ Weet ff niet of hij euro 1 of 2 is, maar met 132 resp 272 euro valt het eigenlijk nog wel mee. En voor een (flinke) diesel ben je idd nog meer kwijt | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:33 |
Is het dan nog een beetje rustig qua geluid e.d.? | |
Fiorano | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:59 |
Viel zat mee, normaal gesprek was goed te voeren. Motor draaide ongeveer 4000 toeren, wind/banden geruis verdwenen een beetje | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:08 |
Oke. Maar je hebt wel echt het gevoel dat je redelijk hard gaat denk ik dan? | |
house_is_a_feeling | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:08 |
Precies ik had het zelf laatst niet eens door dat ik 160km/h reed daar. | |
Actaeon | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:17 |
Het hangt wel gewoon van je auto af^^. Als je een wat zwaardere auto hebt moet zo'n 90pk motor toch erg erg hard werken op de Autobahn. | |
kaasplankje | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:24 |
Mijn 1.6 bestelbusje heeft 105pk. Eigenlijk had ik de 2 liter willen kopen met 135pk, maar dat was een beetje te duur geworden. Een grotere motor loopt bij hogere kruissnelheid wel rustiger en zuiniger. [ Bericht 11% gewijzigd door kaasplankje op 05-01-2013 21:30:04 ] | |
Fiorano | zondag 6 januari 2013 @ 00:25 |
Top 177 gereden, dat was wel serieus hard ja. 150 was gewoon lekker. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 00:32 |
Nja het blijft een coupé hè,dus 150 moet zeker kunnen. | |
von_Preussen | zondag 6 januari 2013 @ 00:51 |
Hahaha | |
JDude | zondag 6 januari 2013 @ 07:49 |
Nieuwe bedrijfsautokenteken al gespot trouwens, iemand? Op m'n werk is afgelopen week een VB-driecijfers-B afgeleverd. | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 11:47 |
Huh?Apart. Heb al wel de nieuwe vrachtwagenkentekens gezien. | |
JDude | zondag 6 januari 2013 @ 11:48 |
Klopt, daar zijn er inmiddels ook al twee van in het wagenpark opgedoken. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 11:48 |
Nee nog niet! Ben we benieuwd hoe het staat though. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 11:49 |
Vooral die ¤300 aan drank doet het hem. | |
JDude | zondag 6 januari 2013 @ 11:50 |
Ik zal een foto maken komende week, als ik 'm zie (of er in rijd) en er aan denk. | |
Fiorano | zondag 6 januari 2013 @ 12:03 |
De drank gaf net dat beetje stabiliteit achter Gemiddelde was trouwens een keurige 1 op 14 [ Bericht 1% gewijzigd door Fiorano op 06-01-2013 14:06:26 ] | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 16:58 |
Wees eens eerlijk, zo lelijk is het toch niet? Voor: Na: Op bepaalde plekken was het nog 10x erger, echt lelijk. Ik liep wel tegen enkele problemen aan, zoals dat ik bijvoorbeeld ergens ineens van stik-richting ben veranderd zonder het door te hebben, en het had allemaal wat strakker gekund. In ieder geval leuke oefening, volgende keer beter (dit was het eerst in mijn leven dat ik actief ben geweest met naald & draad) Stiksels van dichtbij: Ik vind het al met al een hele verbetering voor 5 euro. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 17:41 |
Mooie cijfers. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 17:41 |
Hmm persoonlijk vind ik het niet heeeeel geslaagd. | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 18:12 |
Zoals ik al zei, eerste keer met naald & draad dus het kan uiteraard stukken beter. Ik doe het ooit nog wel een keer over. Maar vooralsnog is het een (grote) verbetering met wat er onder zit. | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 18:22 |
Voelt het lekker? | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 18:28 |
Ja stukken beter dan het harde plastic. | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 20:17 |
Wat vinden jullie trouwens van de Honda Insight? is misschien een mooie opvolger voor mijn Seat(wil een zuinigere/goedkopere auto..) | |
Piet__Piraat | zondag 6 januari 2013 @ 20:44 |
Jep, gisteren toevallig. Ik stond even raar te kijken, zag er wat vreemd uit. Zal wel een kwestie van wennen zijn Ik weet niet hoe erg het oude stuur was, maar ik vind het er niet dramatisch uitzien. Als het oude stuur wel dramatisch was, is 't dus een verbetering | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 20:46 |
Hehe, de eerste "positieve" reactie | |
daNpy | zondag 6 januari 2013 @ 20:48 |
Ziet er niet verkeerd uit hoor | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 20:52 |
Voor dat geld niet nee. | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 20:55 |
Jeeej Het kost echt bijna niks, $4,29 inclusief verzending, das maar ¤3,25!! Dan is t nu wel niet perfect gegaan, maar de volgende keer vast wel! | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:13 |
Intens lelijk. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:13 |
Als het een enorme verbetering is is dat ook wat waard natuurlijk. | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 21:23 |
Neus en interieur vind ik best mooi, alleen de achterkant is minder(op de foto's dan, nog nooit 1 in het echt gezien.) | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:27 |
Hmm heb het altijd een beetje een rare auto gevonden die niet helemaal klopt qua design. Ik vind de specs ook vrij traag en niet zo opwindend. En hier zie je ze best veel? | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 21:30 |
Honda CR-Z daarentegen bijvoorbeeld Alleen geen 4 deurs beschikbaar volgens mij. Wel helemaal niet duur voor een hybrid. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:32 |
Alsjeblieft hou op wat een wanstaltig ding | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 21:33 |
Ik vind de prijs/performance/uiterlijk verhouding wel erg goed.. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:38 |
Hmm..yeah..I'm gonna go ahead and sort of disagree with you there. Een 8C is veel mooier. Bijvoorbeeld. | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 21:38 |
CR-Z ligt net buiten mijn budget helaas. Hier zie je alleen af en toe een Prius, en 0-100 in 12.4sec voor een auto van 1100kg(dacht ik) met 88 pk vind ik niet slecht. De seat heeft 100pk op 1060 kg en die doet er nog geen seconde minder over. (11.5) Besides, het word of dat, of een Corsa ecoflex of soortgelijk. | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 21:39 |
Bij dat soort auto's gaat het toch niet om de sprinttijden. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:40 |
Maar even, entre nous, 12,4 sec voor de 0-100sprint is toch gewoon ontzettend traag en niks leuks aan? | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 21:42 |
Is er eigenlijk ergens een site waar ik de 0-100 tijd van mijn auto kan opzoeken? (hij is van 2000) | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:42 |
Autoweek.nl Heeft een database met alle specs. | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 21:45 |
Hmm 8.5s, dat is wel ok toch? | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:46 |
Oh ja hoor. Ik vind zelf altijd onder de 10 wel nodig. | |
daNpy | zondag 6 januari 2013 @ 21:47 |
Met auto's die sneller dan 5 seconden naar de 100 gaan kan het gros van de bestuurders ook de bocht niet om. | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 21:53 |
Daarom, en met de Seat ben ik al sneller weg bij het verkeerslicht als 85% van de overige wegmisbruikers.. Heck, niet alleen bij het verkeerslicht. Hoe vaak ik wel niet op de remmen moest omdat diegene die mij vlak voor de bocht inhaalde slechts als een bejaarde door de bocht durfde. (met als toppunt een X5 die ik aan het begin van de bocht weer inhaalde en die aan het eind van de bocht al wel 400 meter achter lag. http://goo.gl/maps/Pbk8R en dan reed ik niet eens op de limiet en met goedkope winterbanden met hoge wang. Maar de mensen met de "dure" auto's die 0-100 in <10 sec doen gaan vaak met een slakkengang door de bochten waardoor ik daar heel veel op hun inloop/goed maak. Besides, ik zou hem dan wel chippen, dan heeft ie c.a. 100 pk. [ Bericht 18% gewijzigd door Marco001 op 06-01-2013 21:59:59 ] | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 21:59 |
Laatst zo'n opgefokte man in een ecodiesel Insignia die driftig probeerde sneller weg te trekken bij het stoplicht. | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 22:01 |
Haha, zeker met de 1.3 Die heeft 95 pk en is ook leverbaar in de Astra(die 1400kg weegt.) Mijn vader heeft hem in de Corsa, en dat wil nog wel, zeker voor een eco hok, maar in een Astra moet minimaal de 1.7 met 125pk vind ik. (0-100 in 11 sec) | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 22:06 |
Zou kunnen. Het kostte vrij weinig moeite iig om sneller te zijn. Volgens mij is zelfs de 2.0 met 130 pk nog trager dan 10sec in de Insignia. Alleen de 160pk 2.0 en 2.0 Biturbo zijn rapper dan 10 dacht ik. | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 22:49 |
Insignia is wel mooi, mits 19"/20". | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 22:51 |
Voor een Opel is het best een aardig ding. Maar dan wel met 2.8 V6. | |
Goddelijker | zondag 6 januari 2013 @ 22:58 |
Ik denk dat ik een rotte stabilisatiestang heb rechtsvoor. | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 23:02 |
Das vervelend.. Heb zelf ook problemen rechtsvoor, ABS sensor stoort soms. | |
Goddelijker | zondag 6 januari 2013 @ 23:04 |
Je merkt er op zich weinig van, behalve een klapperend geluid op een klinkerweg bijv. Al keer uitgelezen? Je hebt het al vaker gehad toch? | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 23:06 |
Mwah, ene keer is het er, andere keer weer niet.. Ding krijgt in februari toch een grote beurt, red het tot dan nog wel. | |
Goddelijker | zondag 6 januari 2013 @ 23:11 |
Anders er gewoon een keer eruit (laten) resetten en kijken of dat wat helpt. Wij hebben het toen bij onze Peug 407 gehad, elke keer ging er een sensor kapot, >300 p/stuk. | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 23:13 |
Ik heb sowieso een luchtmassa sensor die continu het motormanagement lampje laat branden, tenzij ik een poos op benzine ga rijden. (meet dus eenvoudigweg verkeerd, dus een nieuwe sensor plaatsen helpt niks.) en de EPC (Instructie boekje zegt: Bij benzine uitvoering defect aan gaspedaal. Laten herstellen door dealer.) lampje brand soms.. Maar dat heeft verder nergens invloed op voor zover ik kan vernemen. Geinig, beide dingetjes zijn typische VAG kwaaltjes.. Lees trouwens net dat de EPC melding zomaar kan betekenen dat de remlichtschakelaar(voor de remverlichting) defect is.. Onderdeeltje van 18,- [ Bericht 5% gewijzigd door Marco001 op 06-01-2013 23:18:53 ] | |
Goddelijker | zondag 6 januari 2013 @ 23:29 |
En de dealer kan niks voor je betekenen? | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 23:38 |
Pff, die oplichter? Daar laat ik hem niet door onderhouden na bijna opgelicht door hem te zijn tijdens een wintercheck, en helemaal opgelicht bij de koop van een nieuw sensortje voor de afstandsbediening(zei dat het 50,- ging kosten, bleek achteraf alleen de onderdeelprijs te zijn geweest, kostte dus 150,- in totaal. (sensortjes kosten 30,- ofzo op ebay, inleren kan in principe zonder apparatuur en het is in totaal hooguit 10 minuten werk.) En dan moet ik ook nog eens naar Groningen.. Neehoor, laat hem gewoon door mijn bandenboer onderhouden. Goede service en ze zijn gewoon eerlijk. De Opel's worden wel door de dealer onderhouden, maar dat zijn ook gewoon goede servicegerichte vaklui(halen/brengen de auto, wassen hem(als ie smerig is), kleine klusjes tussendoor zijn vaak gratis. | |
Goddelijker | zondag 6 januari 2013 @ 23:47 |
Wat een oplichter. Inleren is soms gewoon een bepaalde volgorde van handelingen doen. Heb je zelf geen OBD-lezertje? | |
Marco001 | zondag 6 januari 2013 @ 23:53 |
nope, heb ik niet. Ook niet echt zin om geld aan uit te geven eigenlijk..(plus dat ik toch wil gaan sparen voor een nieuwe auto..) Zie net trouwens deze:http://www.autoscout24.nl(...)d=634931558850000000 Precies het bedrag wat ik uit wil gaan geven straks aan een nieuwe auto. En voor de 0-100 in<10sec mensen: deze doet er 9.9 sec over. [ Bericht 4% gewijzigd door Marco001 op 07-01-2013 13:21:28 ] | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 21:22 |
Marco, ik krijg serieus kotsneigingen van die auto. Sorry. De deuk is eindelijk uit mijn deur Naja, hij zit er nog in, maar die deur zit niet meer in mijn Audi. Op de sloop een vervangend exemplaar gevonden en alles overgezet in deze! Omdat ik toch aan het klussen was heb ik gelijk de schroefset gemonteerd die ik ook in de vakantie gekocht heb. Best gelopen dus de vakantie qua sleutelen, nu weer lekker rijden. Paar foto's van tijdens het vervangen van de deur: Schroefset, en voorlopige verlaging (wordt nog lager waarschijnlijk, maar dat ligt eraan hoe het uitkomt met de 18 inchers.) NU: OUD: | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 21:24 |
Ziet er goed uit man | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 21:28 |
Thanks Ben er ook aardig blij mee! | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 21:31 |
Was het duur, die deur? | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 21:33 |
125 euro, goedkoper als uitdeuken en spuiten Plus ik kon weer lekker hobbyen. | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 21:35 |
Dat sowieso. En jij kan dat ook dat scheelt. De A2 was druk door een ongeluk vandaag trouwens | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 21:37 |
Klopt, had wel eens een deur vervangen van mijn polo. Alleen daar zat geen elektronica in, in deze belachelijk veel haha Zelfs slotverwarming.... Ernstig ongeluk of gewoon wat lulligs? | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 21:38 |
Dat is handig denk ik! Hoelang was je bezig? Weet ik niet eigenlijk. Hoorde het op de radio toen ik in de file stond en zag de bergers langsrijden.. | |
Sjoegerd | maandag 7 januari 2013 @ 21:39 |
Ooh die CR-Z vind ik ook aardig wanstaltig | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 21:41 |
Inderdaad! | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 21:41 |
Eh, denk dat ik totaal 15 a 16 uur aan het klussen ben geweest (inclusief schroefset dus ) Oh, niet echt last van gehad of gezien dus... | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 21:44 |
Dat is best veel ofniet..? Of valt het mee voor zo'n klus? Nee nja de file. Maar er staat altijd wel file op de A2 geloof ik. | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 21:46 |
Gewoon rustig aan gedaan, en de helft van het onderstel kwam niet los of werkte niet mee dus dan sta je wel een tijdje te tobben. Net als met die deur, doe het toch voor het eerst bij deze auto | |
gateway | maandag 7 januari 2013 @ 21:48 |
idd een beste kabelspaghetti in deur! al dat elektrische.... was vroeger wel anders, alleen een kabeltje voor een speaker (wenn überhaupt ) Vandaag weer bijna een halve liter KVS bijgevult..... weer eens gegoogled..... wordt je niet vrolijk van.... bij opeens veel lekkage lekker AGR oid, (uitlaatgaskoeler) en bij een beetje meestal haarscheurtjes in het blok Bij vele in de garantie, bij wat tot 1500 euro kosten ondanks coulance regeling.... mjah, garantie heb ik niet, zou (als ik het laat maken) op coulance moeten hopen..... Al zag ik bij de radiateur ook iets nattigs, kan nog een lekke slang / aansluiting zijn..... maar eens in de gaten houden, ook het verbruik van de KVS, icm. de rijstijl..... Schijnt bij hoge toeren & dus vaak hoge snelheid erger te zijn... Mal schauen | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 21:50 |
Klopt, ach gelukkig zitten overal stekkers aan. Maar het blijft een bende om alles netjes weer op zijn plek te krijgen. Ben blij dat we in NL niet zulke drempels hebben, wat een motherfuckers zeg... http://www.streetfire.net/video/crazy-speed-bumps_2378055.htm | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 21:51 |
Gaat snel dan inderdaad. | |
Sjoegerd | maandag 7 januari 2013 @ 21:59 |
Leuke ondersteltester | |
gateway | maandag 7 januari 2013 @ 22:17 |
WTF! Nee inderdaad! en dan zeker 4 achter elkaar! mafkezen! | |
Piet__Piraat | maandag 7 januari 2013 @ 22:25 |
Die drempels Mofo's! Wel tof dat je alles zelf doet Falken. Bij mij houdt het bij wat filtertjes en remblokjes wel een heel eind op . | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 22:26 |
Waarom staat die Audi nog zo hoog joh? | |
ZwartmetSuiker | maandag 7 januari 2013 @ 22:26 |
Vijf. Maar waarschijnlijk kun je daar het beste zo hard mogelijk overheen. | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 22:32 |
Ik zeg wel helemaal niks dan | |
Marco001 | maandag 7 januari 2013 @ 22:38 |
Volgens mij wel ja, als ik zie hoe enorm het stuitert bij stapvoets.. | |
house_is_a_feeling | maandag 7 januari 2013 @ 22:52 |
Kudos voor het eraf halen van de Mercedes velgen FalleNk810i. | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 23:13 |
Ach, gewoon doen en goed inlezen van te voren Omdat wintersetup! Boeit nu toch niet
Ja, zou zonde zijn als die verpest worden door het winterweer. Liggen warm en droog te wachten op het voorjaar | |
DX11 | maandag 7 januari 2013 @ 23:28 |
Ik snap niet wat jullie allemaal tegen die CR-Z hebben, ik vind t serieus een mooie bak | |
FalleNk810i | maandag 7 januari 2013 @ 23:32 |
| |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 23:33 |
Ik snap niet waarom jij het serieus een mooie bak vindt | |
Sweetpea8472 | dinsdag 8 januari 2013 @ 07:47 |
Je zou er spontaan zeeziek van worden! Vering hard afstellen en gaan met die banaan zou ik zeggen... | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:09 |
Tuurlijk wel, je verlaagt toch om te verlagen niet om op de originele hoogte te gaan rijden. | |
Fiorano | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:14 |
Lol,die dingen ken ik wel. In Oeganda hebben ze hele dorpen met die dingen vol liggen. Wel een klein stukje lager maar dan gerust een meter of 50 tot 100 achter elkaar. Bus waarmee we toen waren trilde bijna uit elkaar. | |
JDude | dinsdag 8 januari 2013 @ 12:02 |
In Breda gebruiken ze die dingen ook, alleen gelukkig geen vijf achter elkaar. | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:40 |
Jij weet net hoe de motorkap open moet? Of dat niet eens? Deels waar, da's mijn insteek vaak ook. Er is genoeg online te vinden. Punt is bij mij vooral dat een klus per se in één keer af moet en goed. Als ik het goed inschat heb jij een redelijke klusruimte, ik heb alleen de buitenlucht. En je bent niet afhankelijk van je auto, terwijl ik dagelijks met dat ding moet rijden ivm werk. Dat geeft al minder klusvrijheid. Bovendien, en daarvan weet ik niet hoe 't bij jou zit, heb ik geen automonteurs dichtbij wonen die me kunnen helpen als 't mis gaat. Backup is nul, dan waag je je minder snel aan ingewikkelde dingen . Ik vind 'm niet echt lelijk ofzo. Nadeel is vooral dat ie z'n sportieve uiterlijk totaal niet waarmaakt en da's zonde. | |
Actaeon | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:26 |
Tuurlijk wel anders loop ik het aanzicht van die supermooie Busso Alfa V6 mis toch? En ik weet natuurlijk ook gewoon hoe je vloeistoffen e.d. moet checken en vullen. En je weet heus wel dat het nou ook weer niet zò erg is gesteld met mijn technische kennis toch? | |
FalleNk810i | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:51 |
Hij is nu (iets) lager als origineel ja Komt wel komt wel Zo goed als alles is online te vinden, echt ideaal. Kan ik het niet via Audi vinden, dan wel via VW bijvoorbeeld. Heeft zeker voordelen dat ze veel dezelfde onderdelen voor alle VAG auto's gebruiken Ja, ik mag niet klagen qua sleutelruimte inderdaad, zeker een voordeel. Ik niet afhankelijk van mijn auto? Heb mijn Audi ook elke dag nodig hoor voor mijn werk Dus ja, alles moet ik het weekend, en de klussen die wat meer risico met zich meebrengen doe ik in de vakanties. Mijn backup is het internet, ben in mijn vriendenkring degene die het meeste sleutel ervaring heeft helaas. | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:58 |
Ah ok, dat wist ik niet. Dacht dat je lekker kon fietsen naar je werk . Maar goed, heb de komende maanden wel iets meer tijd in het weekend als 't goed is, dat scheelt al. Alleen die klusruimte... bummer | |
Actaeon | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:00 |
Geen kleine oprit ofzo? | |
FalleNk810i | dinsdag 8 januari 2013 @ 21:55 |
Nee, elke dag 25km heen en 25 terug Ja, klusruimte of in ieder geval eigen terrein is wel een must-have eigenlijk. Lijkt me niks zo op straat alles te moeten doen. | |
Marco001 | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:08 |
Is ook een eis als ik op mijzelf ga wonen; ik wil op z'n minst een eigen oprit. | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:20 |
Noppes. Gewoon de parkeerplaatsen aan de straat Dat is te doen Maar inderdaad, zonder oprit is 't gauw klaar. | |
Actaeon | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:22 |
Ja hier ook inderdaad. En àltijd druk en vol. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:24 |
Een brug kost ook maar 1500,-. Kan best bij de hypotheek op. | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:29 |
Ik zou bij m'n toekomstige woning best een garage plus brug willen hebben ja. Maar ja, dan moet je wel eerst een woning én een garage hebben. En niet in een flatje met huursubsidie in een achterstandswijk zitten | |
Actaeon | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:31 |
Jij zit toch heul niet in een achterstandswijk? Of zit ik aan een verkeerd deel van jouw woonplaats te denken ? | |
house_is_a_feeling | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:33 |
Herkenbaar sloophuis in achterstandswijk hier. | |
Marco001 | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:49 |
ach, ik woon nog bij mijn ouders; maar wil wel naar zoiets: http://www.immobilienscou(...)nBarType=RESULT_LIST Wel even beter isoleren, maar dan heb je ook wel ruimte zat. (en voor mij zal het qua reistijd niks uit gaan maken als ik in Groningen ofzo kom te werken. ) Mogen jullie ook gebruik gaan maken van mijn garage's en werkplek. (hoewel er dan ook een oude 911 of een import-racer komt..) | |
monsterd. | dinsdag 8 januari 2013 @ 23:43 |
Sterker nog, ik vind het een garage een absoluut vereiste bij aankoop van een huis. Ik zit stiekem al te kijken naar huizen die ik toch niet kan betalen, maartoch het idee is fijn dat het over een aantal jaar hopelijk kan Tot die tijd moeten we het doen met onze garage waar de fiat maar net in past | |
DX11 | dinsdag 8 januari 2013 @ 23:45 |
Weten jullie nog van dat leren lapje wat ik 2 dagen terug om me stuur naaide? Dat was van korte duur. Zojuist een compleet leren stuur besteld (mazzeltje gevonden) voor 31 inclusief verzending Wel leuke oefening zullen we maar zeggen dan Overigens besef ik nu toch ook dat dit: http://images.gtcarlot.com/pictures/51355999.jpg Inderdaad wel een stuk mooier is dan dit: http://i.imgur.com/9bTgS.jpg [ Bericht 33% gewijzigd door DX11 op 08-01-2013 23:50:17 ] | |
Sweetpea8472 | woensdag 9 januari 2013 @ 07:52 |
Voordat we ons huis gekocht hebben, hebben we ook gekeken in Duitsland. Maar ik vond het net eventjes te ver. Zeker omdat de A7 bij Veendam nog wel eens heel druk kan zijn. (ik weet het, de gemiddelde westerling zou het geen file noemen, maar ik wel!) Daarom zijn wij in de gemeente Delfzijl gaan wonen. Kun je ook hele leuke huisjes voor een hele mooie prijs krijgen. Vrijstaand, met garage... (hoewel die van ons zo vol is, dat er geen auto meer bij kan ) | |
Goddelijker | woensdag 9 januari 2013 @ 10:28 |
Tegen het glimmende 'vieze' leer... Gewoon zo'n magic sponge/vlekkenspons met water er voorzichtig overheen halen.
| |
JDude | woensdag 9 januari 2013 @ 10:39 |
Same here. Scheelt gelukkig dat het klussen na lampjes vervangen, olie bijvullen en banden oppompen wel ophoudt . Voor de gein even gezocht op huizen met garage hier in de buurt, en enigszins binnen budget, maar - of in een wijk waar ik niet wil wonen - of te ver van de stad - of de vermelde "garage" betreft een parkeerplekje in een gedeelde kelder - of het is een minipoppenhuisje met een shitload aan kluswerk. Dus de Lolvo blijft voorlopig lekker op straat staan . | |
daNpy | woensdag 9 januari 2013 @ 10:44 |
Mjah, dat heb ik ook. 3 stuks zelfs. Je mag er officieel niet sleutelen. Maarja je mag ook niet te hard rijden. Voordeel is wel dat er licht is en stroom, plus het is warm (altijd 16 graden). En in onze garagebox is dus niets van dat alles en er is nog eens minder ruimte waardoor we daar altijd buiten moesten sleutelen. | |
Sweetpea8472 | woensdag 9 januari 2013 @ 10:46 |
Kan ik goed inkomen dat ze niet willen dat je je olie ververst daar | |
JDude | woensdag 9 januari 2013 @ 10:46 |
Met een beetje geluk valt er best te sleutelen natuurlijk. Maar ja, zul je net zien dat je zo'n zeiksnor treft die bij het minste of geringste druppeltje ruitenwisservloeistof al alarm begint te slaan . | |
JDude | woensdag 9 januari 2013 @ 10:48 |
Het grootste voordeel van een garage lijkt me overigens nog dat je auto veilig staat voor dat kudtvuurwerk op 31 december. Maar om dáár nou voor te verhuizen . | |
Goddelijker | woensdag 9 januari 2013 @ 10:49 |
Er is bij ons afgelopen jaar zo weinig afgestoken dat er niet eens kruit op lag. | |
JDude | woensdag 9 januari 2013 @ 10:50 |
Klopt, vuurwerktuig is bang voor regen. | |
Sweetpea8472 | woensdag 9 januari 2013 @ 10:52 |
Bij ons wordt het op 1 plek afgestoken! Scheelt heel veel rotzooi en blijkbaar kruit op de auto... (heb ik nog nooit mee gemaakt...) | |
Goddelijker | woensdag 9 januari 2013 @ 10:53 |
Ik heb wel eens een motorkap en dak gehad dat vol zat met bruine stippen. Ik heb toch nog wel een uurtje buiten gestaan. | |
daNpy | woensdag 9 januari 2013 @ 11:11 |
Wat denk je van deurengooiers en ander parkeer leed? Ons appartement is te koop trouwens, mét garage('s) | |
Goddelijker | woensdag 9 januari 2013 @ 11:15 |
Deurengooiers moet je keihard een keer met de deur tegen de kop slaan. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 9 januari 2013 @ 12:03 |
Tja, als ze ooit hun identiteit zouden achterlaten. | |
Goddelijker | woensdag 9 januari 2013 @ 12:24 |
Helaas niet. | |
daNpy | woensdag 9 januari 2013 @ 17:05 |
Met hun kop tegen hún deur ja. | |
Goddelijker | woensdag 9 januari 2013 @ 18:09 |
Precies ja. | |
Piet__Piraat | woensdag 9 januari 2013 @ 19:11 |
Kennis van me heeft dat gehad. Hele complex op stelten omdat hij z'n banden wisselde toen het buiten lomp hard sneeuwde Ssssssssssst! Mja, ik wil ook nog wel eens iets meer doen. Daarvoor ga ik dan meestal maar naar bekenden die wél een oprit hebben. Nadeel is dan wel dat al je spullen en gereedschap telkens moet inpakken enzo... | |
Actaeon | woensdag 9 januari 2013 @ 19:13 |
Sorry, my lips are sealed. | |
Goddelijker | woensdag 9 januari 2013 @ 19:23 |
Dinsdag wordt er naar m'n ophanging gekeken |