abonnement Unibet Coolblue
pi_119805885
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
  zaterdag 1 december 2012 @ 06:55:03 #2
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119805902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 06:45 schreef Gewas het volgende:
Senor_Chang,

Ik begrijp je berichten geloof ik niet helemaal.... Waarom zou je jezelf (bewust) slecht willen voelen?
Omdat ik heb opgegeven en dan is het beter om niet meer te proberen. Het is lastig om uit te leggen, maar ik voel me beter als ik weet dat ik heb opgegeven, dat ik niet lang meer hoef te leven. Zoals ik al eerder zei, kan ik me geen gelukkige ik voorstellen en ik vind het dan ook raar om naar de psycholoog te gaan, terwijl ikzelf niet eens wil veranderen.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119805962
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 06:38 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik heb gezegd hoe ik me voelde en ze werden wat bezorgd. Maar naarmate het gesprek vorderde, merkte ik dat ik een verloren zaak ben. Als ik zelf al heb opgegeven, kan ik niet verwachten dat zij mij nog kunnen helpen. Ik weet niet wat ik nu ga doen. Mijn leven is nu helemaal nutteloos.
Hoe merkte je dat? Waardoor trok je die conclusie? Wat gebeurde er waardoor je dit, iets wat je niet zeker kunt weten, zo absoluut maakte?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 1 december 2012 @ 07:51:14 #4
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119805969
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 07:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe merkte je dat? Waardoor trok je die conclusie? Wat gebeurde er waardoor je dit, iets wat je niet zeker kunt weten, zo absoluut maakte?
Er wordt me veel hulp aangeboden, maar ik blijf het weigeren. Ik ben echt teleurgesteld in mezelf dat ik liever niks doe omdat ik me er zelf goed bij voel, dan dat ik het probeer. Ik heb niks te verliezen, maar toch wil ik het niet doen. :N
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119805981
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 07:51 schreef Senor__Chang het volgende:
Er wordt me veel hulp aangeboden, maar ik blijf het weigeren. Ik ben echt teleurgesteld in mezelf dat ik liever niks doe omdat ik me er zelf goed bij voel, dan dat ik het probeer. Ik heb niks te verliezen, maar toch wil ik het niet doen. :N
Je hebt wel wat te verliezen, dat heb je een paar posts eerder aangegeven; je negatieve denken waar je je nu 'veilig' in voelt, een houding die je aangenomen hebt om bepaalde pijn niet meer te hoeven voelen. Onthou dat aub, want wellicht vergeet je dat door de emoties soms (even).

Hulp accepteren zou verandering en dus breken met het oude kunnen betekenen, de dingen waarvoor je nu in je negativiteit wegloopt komen dan naar boven, en hoe moeilijk dat ook is zo hoort het ook; ze dienen zich aan om geheeld te worden. Daar heb je hulp bij nodig, heb je je angst om te breken met het oude aangegeven/uitgesproken?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 1 december 2012 @ 07:59:10 #6
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119805998
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 07:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je hebt wel wat te verliezen, dat heb je een paar posts eerder aangegeven; je negatieve denken waar je je nu 'veilig' in voelt, een houding die je aangenomen hebt om bepaalde pijn niet meer te hoeven voelen. Onthou dat aub, want wellicht vergeet je dat door de emoties soms (even).

Hulp accepteren zou verandering en dus breken met het oude kunnen betekenen, de dingen waarvoor je nu in je negativiteit wegloopt komen dan naar boven, en hoe moeilijk dat ook is zo hoort het ook; ze dienen zich aan om geheeld te worden. Daar heb je hulp bij nodig, heb je je angst om te breken met het oude aangegeven/uitgesproken?
Ergens ben ik wel bang om te breken met het oude, want dat is alles wat ik heb. Mijn hele persoonlijkheid is daarop gebaseerd. Mijn verleden doet me pijn, maar ik heb ook goede momenten meegemaakt. Maar dat is nu niet meer mogelijk. Ik heb het gevoel dat als ik wil veranderen, iemand anders in mijn lichaam moet kruipen om de nodige stappen te zetten, want mij lukt het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Senor__Chang op 01-12-2012 18:41:30 ]
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119806116
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 07:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Ergens ben ik wel bang om te breken met het oude, want dat is alles wat ik heb. Mijn hele persoonlijkheid is daarop gebasseerd. Mijn verleden doet me pijn, maar ik heb ook goede momenten meegemaakt. Maar dat is nu niet meer mogelijk. Ik heb het gevoel dat als ik wil veranderen, iemand anders in mijn lichaam moet kruipen om de nodige stappen te zetten, want mij lukt het niet.
Dat lukt je niet nee, daarom heb je hulp nodig :) Als je wist hoe dit moest, als dit jezelf lukte, dan deed je het wel toch? :)

Je persoonlijkheid is daarop gebaseerd, duidelijk, dan zou je dus ook je persoonlijkheid op iets anders kunnen baseren als je wist hoe, toch?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 1 december 2012 @ 08:52:09 #8
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119806181
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:37 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat lukt je niet nee, daarom heb je hulp nodig :) Als je wist hoe dit moest, als dit jezelf lukte, dan deed je het wel toch? :)

Je persoonlijkheid is daarop gebaseerd, duidelijk, dan zou je dus ook je persoonlijkheid op iets anders kunnen baseren als je wist hoe, toch?
Maar waarom blijf ik dan toch hulp weigeren?
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119806201
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:52 schreef Senor__Chang het volgende:
Maar waarom blijf ik dan toch hulp weigeren?
Omdat je er bewust/onbewust van overtuigd bent dat dat 'beter' is, als jij hulp aanneemt en met iemand beelden gaat vormen over hoeveel beter je leven kan zijn als je het anders zou gaan doen dan kan je met de tijd nieuwe overtuigingen aannemen zodat die je een positievere kant opsturen.

Wanneer er een duidelijk voordeel is dan wordt het makkelijker en logischer om dat na te gaan streven, zolang je het bij je eigen negatieve denken houdt komen zelfs die mogelijke voordelen er niet. Daarom heb je hulp nodig, je kiest hier nu niet echt voor want je hebt maar 1 optie; het negatieve.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 1 december 2012 @ 09:00:08 #10
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119806226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 08:56 schreef Canillas het volgende:

[..]

Omdat je er bewust/onbewust van overtuigd bent dat dat 'beter' is, als jij hulp aanneemt en met iemand beelden gaat vormen over hoeveel beter je leven kan zijn als je het anders zou gaan doen dan kan je met de tijd nieuwe overtuigingen aannemen zodat die je een positievere kant opsturen.

Wanneer er een duidelijk voordeel is dan wordt het makkelijker en logischer om dat na te gaan streven, zolang je het bij je eigen negatieve denken houdt komen zelfs die mogelijke voordelen er niet. Daarom heb je hulp nodig, je kiest hier nu niet echt voor want je hebt maar 1 optie; het negatieve.
Hoe kan ik dat ooit gaan doen met mijn huidige denkwijze. Ik blijf hulp weigeren en ik ben bang dat ik ook dat niet kan veranderen. Hoe moet het dan uiteindelijk goed komen als ik geen energie heb om eraan te werken?
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119806289
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:00 schreef Senor__Chang het volgende:
Hoe kan ik dat ooit gaan doen met mijn huidige denkwijze. Ik blijf hulp weigeren en ik ben bang dat ik ook dat niet kan veranderen. Hoe moet het dan uiteindelijk goed komen als ik geen energie heb om eraan te werken?
Door wat je hier allemaal uitspreekt uit te spreken of te mailen bij.naar je therapeut zodat deze begrijpt waar voor jou de knelpunten zitten, daar wat mee te gaan doen zodat er dingen gaan veranderen.

Je zit nu in een staat van niet willen/durven, dat is waar je nu bent, het heeft dan ook weinig zin om je bezig te houden met een wel willen/durven staat, daar ben je nu gewoon nog niet, eerst moet er aandacht voor waar je nu bent, wat nu speelt.

Kan je iets doen met de denkwijze die jij nu hebt? Ik denk het niet, daarom heb je iemand nodig die je aan een andere helpt. Ik kan op dit moment geen chinees spreken, heb ik nooit geleerd, zou ik er wat aan hebben mezelf dat aan te rekenen of te verwachten dat ik het wel zou moeten kunnen spreken? Volgens mij niet ;)

Als je iets weigert leg dan uit waarom, je wil het niet? Leg uit waarom je het niet wil. Je durft het niet ? Leg uit waarom je het niet durft. Wil je het 'gewoon'' niet? Leg uit waarom jij denkt dat het zo gekomen is waarom je het gewoon niet wil etc. Leg uit hoe dat jij denkt dat dit zo gekomen, de gebeurtenissen, etc, spreek het uit, leg het op tafel en leg uit waarom het voor jou is zoals het is.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_119807135
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 04:09 schreef DO2 het volgende:
Jullie zijn allemaal prachtige, lieve, ongelooflijk mooie en perfecte mensen, mensen.
Laat je niet iets anders wijsmaken. Het leven creëert geen onwaardig leven.

:*.
Mooi gesproken, toch kan ik me er niet helemaal in vinden...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_119807210
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:37 schreef Nijna het volgende:

[..]

Mooi gesproken, toch kan ik me er niet helemaal in vinden...
"Perfecte" mensen bestaan niet. :{ :N
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:41:46 #14
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119812005
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 09:10 schreef Canillas het volgende:

[..]

Door wat je hier allemaal uitspreekt uit te spreken of te mailen bij.naar je therapeut zodat deze begrijpt waar voor jou de knelpunten zitten, daar wat mee te gaan doen zodat er dingen gaan veranderen.

Je zit nu in een staat van niet willen/durven, dat is waar je nu bent, het heeft dan ook weinig zin om je bezig te houden met een wel willen/durven staat, daar ben je nu gewoon nog niet, eerst moet er aandacht voor waar je nu bent, wat nu speelt.

Kan je iets doen met de denkwijze die jij nu hebt? Ik denk het niet, daarom heb je iemand nodig die je aan een andere helpt. Ik kan op dit moment geen chinees spreken, heb ik nooit geleerd, zou ik er wat aan hebben mezelf dat aan te rekenen of te verwachten dat ik het wel zou moeten kunnen spreken? Volgens mij niet ;)

Als je iets weigert leg dan uit waarom, je wil het niet? Leg uit waarom je het niet wil. Je durft het niet ? Leg uit waarom je het niet durft. Wil je het 'gewoon'' niet? Leg uit waarom jij denkt dat het zo gekomen is waarom je het gewoon niet wil etc. Leg uit hoe dat jij denkt dat dit zo gekomen, de gebeurtenissen, etc, spreek het uit, leg het op tafel en leg uit waarom het voor jou is zoals het is.
Ik heb er nog over nagedacht en ik misschien ben ik bang om wat te veranderen omdat ik denk dat dit nu eenmaal bij mijn persoonlijkheid hoort. En veranderen betekent mijn persoonlijkheid veranderen. Maar wil ik dat? Ik voel me zo slecht nu, maar ik voel me ook zo erg op mijn gemak nu ik alles heb opgegeven. Hoort dit dan bij mij? Heb ik dit altijd gewild? Waarom anders voel ik me nu zo prettig? Is dit het gewoon voor mij?
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119812135
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:41 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik heb er nog over nagedacht en ik misschien ben ik bang om wat te veranderen omdat ik denk dat dit nu eenmaal bij mijn persoonlijkheid hoort. En veranderen betekent mijn persoonlijkheid veranderen. Maar wil ik dat? Ik voel me zo slecht nu, maar ik voel me ook zo erg op mijn gemak nu ik alles heb opgegeven. Hoort dit dan bij mij? Heb ik dit altijd gewild? Waarom anders voel ik me nu zo prettig? Is dit het gewoon voor mij?
Je word ouder.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_119812225
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:41 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik heb er nog over nagedacht en ik misschien ben ik bang om wat te veranderen omdat ik denk dat dit nu eenmaal bij mijn persoonlijkheid hoort. En veranderen betekent mijn persoonlijkheid veranderen. Maar wil ik dat? Ik voel me zo slecht nu, maar ik voel me ook zo erg op mijn gemak nu ik alles heb opgegeven. Hoort dit dan bij mij? Heb ik dit altijd gewild? Waarom anders voel ik me nu zo prettig? Is dit het gewoon voor mij?
Ik dacht dat je zelfmoord wou plegen. Of in ieder geval als serieuze optie zag. Vind je dat nou echt zo prettig?
Het echte leven is nou eenmaal hard, maar het is als het goed is wel te doen.

Mijn vraag aan jou is: Hoe heb je het zover laten komen?
pi_119812450
Koffie. dat het leven hard is heeft misschien niets te maken met de wens om te sterven daar kunnen ook andere grondslagen voor aanwezig zijn. Ging bij ook om iets heel anders en LSD-therapie is toch bij mij een beetje de redding geweest. Al is dit niet voor iedereen geschikt en zeker niet om mee te gaan stuntelen dat zeg ik er even heel duidelijk bij.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_119812574
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:58 schreef FAUSTINO het volgende:
Koffie. dat het leven hard is heeft misschien niets te maken met de wens om te sterven daar kunnen ook andere grondslagen voor aanwezig zijn. Ging bij ook om iets heel anders en LSD-therapie is toch bij mij een beetje de redding geweest. Al is dit niet voor iedereen geschikt en zeker niet om mee te gaan stuntelen dat zeg ik er even heel duidelijk bij.
Ik probeerde hem dan ook op z'n gevoel aan te spreken.
En ik snap je punt niet helemaal, ik wou een betere post neerzetten dan "Je word oud" (trouwens, het is je wordt, niet je word :P )
pi_119812867
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:41 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik heb er nog over nagedacht en ik misschien ben ik bang om wat te veranderen omdat ik denk dat dit nu eenmaal bij mijn persoonlijkheid hoort. En veranderen betekent mijn persoonlijkheid veranderen.
Dat is een cirkelberedenering waar veel mensen zichzelf mee op de hak nemen; omdat mijn persoonlijkheid zo is doe ik zo en omdat ik zo doe is dat mijn persoonlijkheid; dat is niet meer dan een verhaaltje wat je over jezelf vertelt en vervolgens waar maakt.

Wat is een persoonlijkheid? Een verzameling van manieren van op dingen reageren? Een houvast om te weten hoe je 'moet' reageren op en denken over dingen? Dat is aangeleerd en geconditioneerd, veelal gebaseerd op negativiteit en maar net zo echt als je dat zelf maakt.
quote:
Maar wil ik dat? Ik voel me zo slecht nu, maar ik voel me ook zo erg op mijn gemak nu ik alles heb opgegeven. Hoort dit dan bij mij? Heb ik dit altijd gewild? Waarom anders voel ik me nu zo prettig? Is dit het gewoon voor mij?
Je voelt je slecht maar het is een slecht voelen waar je een gevoel van controle bij hebt, daarom hou je eraan vast. Je wil niet meer omdat je door er niet meer te zijn aan pijnlijke gevoelens ontsnapt, en zoals gezegd, als je die pijnlijke gevoelens gaat verwerken en helen dan is dat allemaal niet meer nodig. Gevoelsmatig wil je niet maar dat is een gevoel wat ontstaan is door het niet willen voelen van iets.

Dit is het voor jou zolang je er niet meer aan de slag gaat, zie mijn post hiervoor; ga samen met je therapeut ideeën opdoen die als redenen en motivatie voor verandering kunnen dienen, zodat je duidelijk krijgt dat er een voordeel is om het anders te gaan doen maar om daar achter te komen moet je daar wel mee beginnen. Wat kan het kwaad? Probeer het gewoon, naar het oude kun je altijd terug.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_119812986
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik probeerde hem dan ook op z'n gevoel aan te spreken.
En ik snap je punt niet helemaal, ik wou een betere post neerzetten dan "Je word oud" (trouwens, het is je wordt, niet je word :P )
Oh ik veroordeel je ook niet daarom deed ik je ook niet je post quoten :+

Wanneer je ouder word ga je dingen anders zien. Dat is gewoon zoals het is en kun je ook ineens gaan storen aan je eigen gedrag waar je voorheen geen problemen mee had. Trouwens veranderen doe je voor jezelf en niet voor andere mensen.

Ja taalnazi we weten het nu wel :P
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:35:34 #21
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119813344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:18 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is een cirkelberedenering waar veel mensen zichzelf mee op de hak nemen; omdat mijn persoonlijkheid zo is doe ik zo en omdat ik zo doe is dat mijn persoonlijkheid; dat is niet meer dan een verhaaltje wat je over jezelf vertelt en vervolgens waar maakt.

Wat is een persoonlijkheid? Een verzameling van manieren van op dingen reageren? Een houvast om te weten hoe je 'moet' reageren op en denken over dingen? Dat is aangeleerd en geconditioneerd, veelal gebaseerd op negativiteit en maar net zo echt als je dat zelf maakt.

[..]

Je voelt je slecht maar het is een slecht voelen waar je een gevoel van controle bij hebt, daarom hou je eraan vast. Je wil niet meer omdat je door er niet meer te zijn aan pijnlijke gevoelens ontsnapt, en zoals gezegd, als je die pijnlijke gevoelens gaat verwerken en helen dan is dat allemaal niet meer nodig. Gevoelsmatig wil je niet maar dat is een gevoel wat ontstaan is door het niet willen voelen van iets.

Dit is het voor jou zolang je er niet meer aan de slag gaat, zie mijn post hiervoor; ga samen met je therapeut ideeën opdoen die als redenen en motivatie voor verandering kunnen dienen, zodat je duidelijk krijgt dat er een voordeel is om het anders te gaan doen maar om daar achter te komen moet je daar wel mee beginnen. Wat kan het kwaad? Probeer het gewoon, naar het oude kun je altijd terug.
Je hebt wel gelijk en dat laatste klopt ook. Ik kan altijd wel terug ja. Het is gewoon frustrerend dat ik niet op mijn gevoelens kan vertrouwen. Ik moet nog even zien of ik weer contact kan opnemen en hoe dat zal gaan.

@FAUSTINO en magnetronkoffie

Het is echt niet dat ik denk dat ik geen normaal leven kan leiden, maar ik twijfel echt of dat voor mij is. Maar aan de andere kant weet ik niet of dat mijn echte gevoelens zijn of mijn depressie.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119813414
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:35 schreef Senor__Chang het volgende:
Het is echt niet dat ik denk dat ik geen normaal leven kan leiden, maar ik twijfel echt of dat voor mij is. Maar aan de andere kant weet ik niet of dat mijn echte gevoelens zijn of mijn depressie.
Dat is je depressie, kan ik je wel zeggen op deze manier maar het zal pas wat betekenen voor jou wanneer jij dat zo kan ervaren natuurlijk :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_119813478
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:34 schreef FAUSTINO het volgende:
Zucht.

Ben eigenlijk bang dat als ik iemand leuk vind dat die persoon dan weer dood gaat. Wanner ik met iemand lang zever over het internet en die wil afspreken ontwijk ik dat altijd tot het mis gaat want stel je voor het zou iets kunnen worden en ik aan die persoon gehecht raak dan zal die wel weer dood gaan.

Vriendschappen mogelijk relaties ga het zover mogelijk uit de weg daarom word half panisch als iemand ook maar iets te dicht bij komt :')
Gooi hem hier maar even neer :@
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:40:46 #24
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119813481
Ik kan gelijk nog wat opbiechten nu ik toch bezig ben. Ik voelde mer erg gespannen vanochtend en ik heb iets gedaan waar ik al heel lang aan dacht. Met een schaar heb ik mezelf gesneden en ik voel me erg ontspannen nu. Precies zoals ik verwachtte en ik ben raar genoeg ook trots op mezelf omdat ik eindelijk iets heb 'gepresteerd'. :')
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_119813697
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:40 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik kan gelijk nog wat opbiechten nu ik toch bezig ben. Ik voelde mer erg gespannen vanochtend en ik heb iets gedaan waar ik al heel lang aan dacht. Met een schaar heb ik mezelf gesneden en ik voel me erg ontspannen nu. Precies zoals ik verwachtte en ik ben raar genoeg ook trots op mezelf omdat ik eindelijk iets heb 'gepresteerd'. :')
Je hebt nog steeds niet mijn vraag beantwoord. Hoe heb je het zover kunnen laten komen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')