abonnement Unibet Coolblue
pi_119797237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we zullen alleen nog maar naar jou luisteren, want jij bent de god op alle gebieden. ik wil eigenlijk je voeten kussen,maar het lukt niet, jij bent de authoriteit, alles wat daarbuiten valt is pertinent onwaar :W
Waarom nou zo flauw?
-O-
Ik zit zeker in het luchtledige te praten ;(
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:23:35 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119797360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:20 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ok dan ook even serieus. Het plaatje laat zien welke gebieden troep accepteren van de gebieden die getroffen zijn door de tsunami. Nu kan er in dit topic heel mooi worden gediscussieerd worden over de radioactiviteit maar dat heeft helemaal niks te maken met het plaatje. Dat is namelijk weer iets dat gewoon uit de duim is gezogen. Dit plaatje laat alleen zien welke regio's afval accepteren die veroorzaakt is door de tsunami. Dit is het grote probleem in al dit soort topics. Mensen die totaal geen kennis van zaken hebben en die alleen maar angst proberen aan te praten door allerlei foutieve informatie te verschaffen.

Er hoeft niet meer gekoeld te worden omdat de reactie allang niet meer op gang is. Alleen het koelen van de reactorkern duurde lang omdat radioactieve brandstof lastig te koelen is. Er is nooit een meltdown geweest. Er is ook nooit gevaar daarvoor geweest. Maar wat lees ik hierboven. Een drievoudige meltdown!!!!! Leer gewoon wat een meltdown is voor je onzin gaat uitkramen. Soms lees je wel eens dat de staven nog steeds gekoeld moeten worden en dat de opslag voor die staven lek is. Ook weer complete onzin. Die staven die opgeslagen liggen hoeven niet gekoeld te worden omdat er simpelweg geen reactie meer plaatsvind.
Deze post staat vol met onzin.

Je hanteert je persoonlijke definitie van een meltdown.

Een uitgeschakelde kern produceert tussen 7 en 10% van de nominale warmte wegens secundaire kernreacties (verval van onstabiele splijtingsproducten). Vanwege dezelfde reden produceren afgewerkte brandstofstaven veel warmte.

Na uitschakeling moet de kern actief gekoeld worden. Zo niet: meltdown. (definitie Wikipedia, niet die van jezelf)
Afgewerkte brandstofstaven worden in een "zwembad" in het reactorgebouw minstens een jaar lang gekoeld voor er iets andere mee gedaan kan worden.

Je praat peop.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:25:36 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119797468
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom nou zo flauw?
-O-
Ik zit zeker in het luchtledige te praten ;(
Misschien moet je zijn posts inhoudelijk beoordelen. Dit is geen verjaardag waar het er alleen om gaat dat het gezellig is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119797798
@WWV: nadat het systeem is uitgeschakeld moeten de staven toch nog steeds gekoeld worden? Het radioactief verval levert ook warmte op. Het beeld van een documentaire over nucleaire opslag in Scandinavie staat me nog vers in het geheugen: grootste gekoelde waterbassins per eenheid.

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien moet je zijn posts inhoudelijk beoordelen. Dit is geen verjaardag waar het er alleen om gaat dat het gezellig is.
Sure, maar ga het niet onnodig aandikken met "onzin" en "poep". Nergens voor nodig. Geldt ook voor WWV en THFXR. }:|
pi_119797817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom nou zo flauw?
-O-
Ik zit zeker in het luchtledige te praten ;(
laten we het erop houden, dat mijn geheugen qua kloons beter is dat dan van jou. ik herken de poststyle zullen we maar zeggen.
het is niet bedoeld om het topic te ontregelen
ik vind Resonancer een van de beste posters in BNW, altijd uitgebreid onderbouwd met bronnen. hij verdient het iig niet om zo goedkoop neergehaald te worden
pi_119797825
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien moet je zijn posts inhoudelijk beoordelen. Dit is geen verjaardag waar het er alleen om gaat dat het gezellig is.
Ik weet inhoudelijk niet zo heel veel van Fukushima, dus ik lees wat Resonancer en de anderen schrijven en kan me dan enigszins een oordeel vormen.

Ik ben ook maar gewoon de mod die graag een vriendelijke sfeer wil hier.
pi_119799191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Mooie plaatjes (ik heb ook die andere bekeken) alleen zeggen ze niet zoveel. Ze zeggen in ieder geval niks over de oorzaak. Maar om alles weer in perspectief te plaatsten. Ik heb nooit ontkend dat straling niet gevaarlijk is. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat het dat wel is. Maar ik kan die toename in kankers ook wel aan andere dingen wijten. Aan asbest bijvoorbeeld. Dat was een zeer populair bouwmiddel (ook in de Sovjet Unie) en na 20 jaar geen onderhoud aan gebouwen zullen die vergaan. Hierbij is de kans groot dat er een aanzieklijke hoeveelheid asbest in de lucht komt.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat je een correlatie probeert te leggen die niet op enig feit gebasseerd is. Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Er zijn namelijk zoveel zaken die tot kanker kunnen leiden dat je aan de hand van een steiging niet meteen kunt concluderen dat het aan de straling ligt. Weet jij wat er allemaal aan chemicalien is vrijgekomen bij de Tsunami of in Chernobyl? Ik niet, maar ik weet wel dat bepaalde stoffen veel gevaarlijker zijn voor de ontwikkeling van kanker dan bijvoorbeeld straling.

http://allthingsnuclear.o(...)rnobyl-really-cause/

Ik geef je op een punt gelijk. Het aantal schilklierkankers steeg inderdaad na chernobyl. Er was ook een toename te zien van andere kankers alleen was die zo laag dat ze dit niet durven toe te wijzen aan Chernobyl. De schatting van het totale aantal extra kanker-doden ten gevolgen van Chernobyl op de wereldbevolking van 6 miljard is een schokkende 34.000 mensen. Per jaar gaan er 2 miljoen mensen dood door de verbranding van fosiele brandstoffen. Ieder jaar weer 2 miljoen! Wat is er erger?
Tja, misschien komt het wel door de tonnen verarmd uranium (fijn afval produkt van kernenergie) die tijdens de "bevrijding" van Irak gebruikt zijn en de hele wereld overwaaiden ? Wie weet.
Erg genoeg dat er zo weinig onderzoek is gedaan en er zoveel onzekerheden zijn na zo'n ramp !

Ik denk dat stralingschade erger is, omdat deze genetisch wordt doorgegeven, generatie op generatie op generatie.(zoals dat ook geldt voor EM straling maar dat is off topic). Ik denk ook dat het schadelijker is omdat 1 radioactief deeltje in de duizenden jaren dat het schadelijk is meerdere slachtoffers kan maken. In het geval van Fukushima spreken we met de mox fuel zelfs over halfwaardetijden van 24.000 jr. . Bovendien blijkt zoals eerder gequote dat in Chernobyl om onbekende redenen de halfwaardetijd van Cesium 137 geen 30 jr is maar 240.
Ik vind het risico iig veel te groot om er mee om te gaan zoals de mensheid nu doet.

Maaruh, onderken je nu wel het verschil tussen 'n gewoon radioactief deeltje en 'n partikel ?
Wat info, met o.a. dit:
quote:
So how much plutonium does it take to cause a cancer? “In 1944, J. Robert Oppenheimer concluded: Interpretation of Dr. Hamilton's data on rats in terms of humans indicates that 50-100 micrograms of plutonium [3.3-6.6 uCi Pu-239] in the skeletal system is the lethal dose. Calculations of the dangerous dose of plutonium in lung tissue leads to answers between 0.5-5.0 micrograms [.033-.33 uCi of Pu-239] depending on the assumptions which have been made. [Oppenheimer to Hempelman, August 16, 1944] http://www.gwu.edu/~nsarc(...)t7/brief7/tab_g/br7g
http://agreenroad.blogspo(...)0-600-pounds-of.html
Snap je mijn "angst" dat de fuel pools in fukushima die vol met die rotzooi zitten ieder ogenblik kunnen omvallen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 30-11-2012 23:04:22 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119800914
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:59 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Tja, misschien komt het wel door de tonnen verarmd uranium (fijn afval produkt van kernenergie) die tijdens de "bevrijding" van Irak gebruikt zijn en de hele wereld overwaaiden ? Wie weet.
Erg genoeg dat er zo weinig onderzoek is gedaan en er zoveel onzekerheden zijn na zo'n ramp !

Ik denk dat stralingschade erger is, omdat deze genetisch wordt doorgegeven, generatie op generatie op generatie.(zoals dat ook geldt voor EM straling maar dat is off topic). Ik denk ook dat het schadelijker is omdat 1 radioactief deeltje in de duizenden jaren dat het schadelijk is meerdere slachtoffers kan maken. In het geval van Fukushima spreken we met de mox fuel zelfs over halfwaardetijden van 24.000 jr. . Bovendien blijkt zoals eerder gequote dat in Chernobyl om onbekende redenen de halfwaardetijd van Cesium 137 geen 30 jr is maar 240.
Ik vind het risico iig veel te groot om er mee om te gaan zoals de mensheid nu doet.
Ja er zijn inderdaad risico's. Maar die zijn er bij alles. Feit is en blijft dat we een onstilbare honger hebben naar energie en we totaal niet bereid zijn om dat te minderen (stom voorbeeld maar je leest dit waarschijnlijk als zwarte letters tegen een witte achtergrond en laat dat nu net de meest energy verslindende manier van lezen zijn, Witte letter tegen een zwarte achtergrond is vele malen zuiniger). We hebben geen alternatieven voor kernenergie op dit moment. Buiten dat vind ik het aantal doden door de verbranding van fosiele brandstoffen vele malen erger 92 miljoen per jaar). Nu kan de mensheid wel blij zijn dat Duitsland geen kern energie meer gebruikt alleen is het alternatief vele malen erger. Ze zullen nu nog meer bruinkool gaan gebruiken wat zo'n beetje de meest smerige vorm van fosiele brandstof is. Over de halfwaarde tijden. Die liggen natuurkundig vast. De meest voorkomende isotoop van cesium heeft inderdaad een halfwaardetijd van 30 jaar. Maar er zijn ook cesium isotopen die een halfwaarde tijd heeft van ik dacht 2.500.000 jaar. Dat ze deeltjes vinden met een halfwaarde tijd van 240 is niet echt vreemd. Er zijn dacht ik uit mijn hoofd iets van 37 verschillende Cesium isotopen.

quote:
Maaruh, onderken je nu wel het verschil tussen 'n gewoon radioactief deeltje en 'n partikel ?
Nee. Niet om heel vervelend te doen maar er is geen verschil. Een gewoon radioactief deeltje kan namelijk in allerlei vormen voorkomen. In het water, de lucht of de grond. De letterlijke vertaling van particle is namelijk ook gewoon deeltje.

quote:
Snap je mijn "angst" dat de fuel pools in fukushima die vol met die rotzooi zitten ieder ogenblik kunnen omvallen ?
Ik snap dat je bang bent voor plutoinium. Van alle radioactive deeltjes is dit toch een van de meest smerige. Maar alleen reactor 3 gebruikte plutonium (en voor zover we weten is die er "redelijk" vanaf gekomen. Ik kan niet bewijzen dat er niks in het milieu is terrecht gekomen en ook niet zeggen dat dat wel het geval is. Ze hebben in ieder geval in 2 van de 5 grond samples plutonium gevonden maar ze zeggen er ook eerlijk bij dat dit ook kan komen van de gigantische hoeveelheid nucleaire tests die ze vanaf de jaren 50 in het pacifisch gebied hielden (iedere atoom explosie produceert plutonium). Ook de twee atoombommen op japan zelf kunnen dit gedaan hebben.
pi_119801367
Vroeger zag ik greenpeace met hun zodiac, radioactief afval blokkeren in de Noordzee, toen viel er zo'n vat op de zodiac, hoppa daar gingen ze, ooh wat was dat toch erg, hoor.
maar nu hoor ik die hippies niet meer, nu het dus echt gevaarlijk is, zijn ze muisstil!
pi_119801873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:54 schreef THEFXR het volgende:
Vroeger zag ik greenpeace met hun zodiac, radioactief afval blokkeren in de Noordzee, toen viel er zo'n vat op de zodiac, hoppa daar gingen ze, ooh wat was dat toch erg, hoor.
maar nu hoor ik die hippies niet meer, nu het dus echt gevaarlijk is, zijn ze muisstil!
Zo vreemd is dat niet als je bedenkt dat de oprichter van greenpeace nu een van de grootste voorstanders is van kernenergie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Moore_(environmentalist)

(link kopieren en plakken, laatste deel gaat niet mee en dan krijg je een andere patrick moore)
pi_119810388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Mooie plaatjes (ik heb ook die andere bekeken) alleen zeggen ze niet zoveel. Ze zeggen in ieder geval niks over de oorzaak. Maar om alles weer in perspectief te plaatsten. Ik heb nooit ontkend dat straling niet gevaarlijk is. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat het dat wel is. Maar ik kan die toename in kankers ook wel aan andere dingen wijten. Aan asbest bijvoorbeeld. Dat was een zeer populair bouwmiddel (ook in de Sovjet Unie) en na 20 jaar geen onderhoud aan gebouwen zullen die vergaan. Hierbij is de kans groot dat er een aanzieklijke hoeveelheid asbest in de lucht komt.
En asbest is verantwoordelijk voor de vergroeiingen/kleinere hersenen bij b.v. vogels, en de asbest is toevalligerwijs vooral aanwezig in het gebied waar veel van de fall out vanTsjernobyl terecht kwam ?
Ben nu ff met het gezin bezig maar kom er uitgebreid op terug, en ter verduidelijking de wetenschappers spreken specifiek over cesium 137 waarvan de halfwaardetijd hoger ligt dan 30 jr. Lees svp de linkjes die ik gepost heb. Anders lullen we zo langs elkaar heen.
Deze zijn eigenlijk wel genoeg om bovenstaande bewering te ondersteunen:
http://www.wired.com/wiredscience/2009/12/chernobyl-soil/
http://sti.srs.gov/fulltext/SRNL-STI-2009-00770.pdf
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119811568
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:33 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En asbest is verantwoordelijk voor de vergroeiingen/kleinere hersenen bij b.v. vogels, en de asbest is toevalligerwijs vooral aanwezig in het gebied waar veel van de fall out vanTsjernobyl terecht kwam ?
Ben nu ff met het gezin bezig maar kom er uitgebreid op terug, en ter verduidelijking de wetenschappers spreken specifiek over cesium 137 waarvan de halfwaardetijd hoger ligt dan 30 jr. Lees svp de linkjes die ik gepost heb. Anders lullen we zo langs elkaar heen.
Deze zijn eigenlijk wel genoeg om bovenstaande bewering te ondersteunen:
http://www.wired.com/wiredscience/2009/12/chernobyl-soil/
http://sti.srs.gov/fulltext/SRNL-STI-2009-00770.pdf
Rechtstreeks uit een van je van je artikkelen die je gepost hebt

quote:
The physical properties of cesium haven’t changed, so scientists think there must be an environmental explanation. It could be that new cesium is blowing over the soil sites from closer to the Chernobyl site. Or perhaps cesium is migrating up through the soil from deeper in the ground. Jannik hopes more research will uncover the truth.
De halfwaarde tijd van Cesium137 is altijd 30,07 jaar. Er is dus, zoals je artikkelen ook zeggen, een andere oorzaak. Welke dat is is nog niet duidelijk.
pi_119812365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:27 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Rechtstreeks uit een van je van je artikkelen die je gepost hebt

[..]

De halfwaarde tijd van Cesium137 is altijd 30,07 jaar. Er is dus, zoals je artikkelen ook zeggen, een andere oorzaak. Welke dat is is nog niet duidelijk.
nietus.

quote:
de radioactieve vervalsnelheid is niet altijd constant.
http://www.visionair.nl/w(...)mmen/comment-page-1/
Rechtstreeks uit het meer wetenschappelijker artikel (had verwacht dat jij als wetenschapper eerder daaraan zou refereren)

quote:
It was found that the 137Cs absolute T1/2 16 ecol values are 3–7 times higher than its radioactive decay half17 life value.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119812602
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:55 schreef Resonancer het volgende:

[..]

nietus.

[..]

Rechtstreeks uit het meer wetenschappelijker artikel (had verwacht dat jij als wetenschapper eerder daaraan zou refereren)

[..]

Ik zou echt eens wetenschappelijk artikkelen leren te lezen. Dat is de enige tip die ik je kan geven.

P.S. Nergens in het laatste artikel staat ook maar vermeld dat de halfwaarde trijd van Cesium137 moet worden bijgesteld. Waar ze het over hebben is de ecologische halfwaarde tijd en die kan inderdaad varieren (mede omdat er nieuw cesium bijkomt zoals het andere artikel al fijn vermelde).

P.S. 2 I dat artikel gaat het om 10-den van procent. Ruim binnen de foutmarge van het onderzoek. Zoals vermeld in het artikel zou het bij C14 gaan om 400 jaar op een totale tijdspanne van 400.000 jaar. Waar jij het over hebt is over tien-tallen procenten tot zelfs 700%!!!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 01-12-2012 15:15:17 ]
pi_119819251
edit, kut, post over reactor 3 en fuel pool 3 om zee geholpen met editten.
Nou ja onderstaand artikel vat het wel samen:
quote:
How would you feel, if someone tried to hide a nuclear accident that resulted in a release of 200-600 pounds of plutonium dust, and an estimated 20 tons of uranium dust? What if a potentially global life extinction event was also being covered up?

http://agreenroad.blogspo(...)ed-at-fukushima.html


[ Bericht 14% gewijzigd door Resonancer op 03-12-2012 20:14:12 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119821573
hier een interview met een expert over nuclaire energie, waardes en de toekomst

pi_119888955
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
De schatting van het totale aantal extra kanker-doden ten gevolgen van Chernobyl op de wereldbevolking van 6 miljard is een schokkende 34.000 mensen.
Zegt wie ?

quote:
UN official back from Fukushima exposes nuclear cover-up: “Large number of different cancers and other diseases” after Chernobyl are not reported — Tells Japan to pay attention
http://enenews.com/offici(...)ying-attention-audio
De WHO ?

quote:
Exposed: World Health Organization beholden to nuclear interests — “Like having Dracula guard the blood bank”

Well, according to the local doctors, the mission members didn’t enter the heavily-contaminated areas.

Besides, they brought their food, sourced from far away, and didn’t eat anything local.

Still, they declared it’s safe.

:30 – Agreement between IAEA and WHO – WHO cannot research health effects of radiation or effects of nuclear accidents if IAEA does not agree
7:00 – Former head of WHO admits they answer to IAEA
14:00 – Chernobyl had no effect -UN
30:50 – UN refutes internal radiation; Norman Gentner, Secretary of UN UNSCEAR (United Nations Scientific Committee on the Effects of Atomic Radiation), ~2001 (See Gentner speak at 13:55 — No increase in leukemia, even among liquidators)
34:15 – Claims internal or external it makes no difference

http://enenews.com/expose(...)ear-interests-videos
De WHO zit compleet onder de plak bij de IAEA, er is maw geen onafhankelijk onderzoeksorgaan.
Maar dat is oud nieuws.

Maar er is zowaar 's goed nieuws:
quote:
TV: Gov’t seeking to empty Fukushima No. 4 fuel pool much sooner than planned — Worries it could become ‘unsafe’ (VIDEO)
http://enenews.com/kyodo-(...)-sooner-than-planned
Hopelijk zijn ze op tijd.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119896742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:02 schreef Resonancer het volgende:
edit, kut, post over reactor 3 en fuel pool 3 om zee geholpen met editten.
Nou ja onderstaand artikel vat het wel samen:

[..]

|Ik heb die post gisteren nog gelezen maar heb het te druk met Sinterklaas voor de kinderen. Ik kom er donderdag weer op terug. Ook op de post die hierboven staat.
pi_119907928
Na bijna 2 jr verteld men:

quote:
Japan Newspaper: New 3/11 footage reveals “highly radioactive liquid” from Fukushima reactor leaked into sea

The 336 hours of new footage include scenes from conferences in which TEPCO confirmed leaks of highly radioactive liquid into the sea from the No. 2 reactor at its plant in Fukushima on the morning of April 2, 2011.

“We have confirmed a worst-case situation. Water containing extremely high levels of radiation is flowing into the sea,” Masao Yoshida, then manager of the plant, says in the footage released Friday. [...]
http://enenews.com/jiji-n(...)eaked-into-sea-video
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119951710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 08:32 schreef Resonancer het volgende:
Na bijna 2 jr verteld men:

[..]

Volgens mij was dat al veel eerder bekend. Ik meen zoiets gelezen te hebben een paar weken/maanden na de ramp.
pi_119986512
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:26 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Volgens mij was dat al veel eerder bekend. Ik meen zoiets gelezen te hebben een paar weken/maanden na de ramp.
Daar kun je best gelijk in hebben,
Van dit weet ik zeer zeker dat ik het voor het eerst hoor: (en de mensen daar helaas ook)

quote:
Fukushima 3/11 Fallout Figures Released: Over 4,000,000 Bq/m2 in major city — Contamination did NOT come from much talked about Iodine-131 or Cesium-137

Using a high-purity germanium detector, both indoor and outdoor radionuclides that had deposited 1.5 d after the radioactive fallout events in the city of Fukushima [pop. 290,000] were experimentally measured. Eleven artificial (131I, 132I, 134Cs, 136Cs, 137Cs, 129Te, 129mTe, 131mTe, 132Te, 140La and 99mTc) and 5 natural radionuclides were identified. Total air kerma rates were mainly due to 132I, 134Cs and 136Cs from 4 to 6 µGy/h at a 7.5-cm height from the ground. Radioactive contamination on the ground was contributed by 132I and 132Te, from 330 to 420 Bq/cm2 [3,300,000 to 4,200,000 Bq/m2]. In a worst-case scenario, the maximum skin dose rates were estimated to be from 520 to 670 µGy/h [microsieverts per hour]. Effective dose rates were evaluated to be 10 to 15 µSv/h and reached 17.9 µSv/h at 4 a.m. on 16 March. In the effective dose rates, 132I, 134Cs and 132Te were the main contributors. Our measurements are useful for estimating dose levels in the public in the city of Fukushima during the days after radioactive fallout contamination.

http://rpd.oxfordjournals(...)/rpd.ncs320.abstract

http://enenews.com/fukush(...)ne-131-or-cesium-137



[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 06-12-2012 10:04:19 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_120045108
quote:
Outrage as AP exposes Japan scientists taking money from nuke industry — But we usually only fly coach so it’s OK — Radiation standards ‘twisted’ after 3/11 to limit evacuations

Some of these same scientists have consistently given optimistic assessments about the health risks of radiation, interviews with the scientists and government documents show.

http://enenews.com/just-i(...)-usually-only-fly-co
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_120100554
quote:
Reports: “Something may have happened at Fukushima II Nuclear Power Plant” after M7.3 quake — Tepco “did not know cause of pressure rise”
http://enenews.com/report(...)use-of-pressure-rise
Filmpje van die dag, probeert men (weer) iets te verbergen ?


Wat achtergrondinfo over de zooi waar we mee opgescheept zitten:

quote:
93 Long life Radiation Contaminants, A Problem For Billions Of Years

http://agreenroad.blogspo(...)uclear-elements.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_120597479
Off topic: maar WTF..

quote:
Did you know that the Los Angeles-area had a nuclear plant meltdown not too long ago? It was 300 times to 1000 times worse than Three Mile Island, but the whole thing was covered up in complete secrecy.

Even today, Cesium-137 is still being found up to 1,000 times higher than standard. Plutonium is also being detected.

13 fuel rods melted with no containment

http://agreenroad.blogspo(...)-plant-meltdown.html
http://enenews.com/us-nuk(...)no-containment-video
On topic: Men heeft nog steeds geen idee..
quote:
Gov’t Experts: No knowledge of what state melted fuel is in at Fukushima plant — Don’t know where it’s located — Persistent danger surrounds reactors — Collapses of facilities a threat
http://enenews.com/japan-(...)s-of-plant-facilitie
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_120673914
quote:
Plutonium reported in 3/11 disaster debris

Plutonium-239, 240 and Strontium were measured from soil and wooden chips of Ohtsuchi cho Iwate [...] Niigata prefecture accepted the debris from Ohtsuchi cho Iwate, started test incineration on 10/11/2012.

http://enenews.com/plutonium-found-in-311-disaster-debris
Ach de fik erin en weg is het he...
quote:
Tepco finds bent, damaged spent fuel assemblies in multiple fuel pools at Japan nuclear plant — Concern about prompt moderated criticality


After a Level 1 incident was announced upon the disclosure of two deformed fuel rods which were stick together at the Kashiwazaki-Kariwa nuclear power plant, TEPCO investigated 65 spent fuel assemblies at the Unit 5 spent fuel pool and discovered that 18 of the 65 assemblies were found to be bent.

Of the 65 rods, TEPCO found some where deformation was found in the weaker areas on the lower parts of the rod [...] They also discovered that some of the fuel rods adjacent to the deformed water rods were now touching or closer to one another in the rack.

As a result of inspecting 31 fuel assemblies in Unit 2, part of the 2 spent fuel assembly water rods were found to be bent [...]

http://enenews.com/tepco-(...)oderated-criticality
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')