Turquaz52 | vrijdag 23 november 2012 @ 23:48 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 november 2012 @ 00:20 |
Voor een E36 vallen die prijzen toch wel mee? Laatst voort een E46 nog 4 schijven en 8 blokken besteld voor 200 euro, goed te doen. Alleen die slijtagecontacten niet... gewoon tijdig vervangen | |
YoshiBignose | zaterdag 24 november 2012 @ 02:44 |
Echt weer typisch turk met z'n E36jes zag jouw witte er maar zo uit. | |
jitzzzze | zaterdag 24 november 2012 @ 07:48 |
Was nog geen 200 kwijt voor alles, en alles van Bosch. | |
jitzzzze | zaterdag 24 november 2012 @ 07:51 |
Maar deze glimmen | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 november 2012 @ 09:13 |
Precies. Prima prijs, toch? Hoop geld, maar goed te overzien voor wat je krijgt, vind ik. Paar keer flink remmen, dan is die glans er zo vanaf. | |
jitzzzze | zaterdag 24 november 2012 @ 09:22 |
Het is een acceptabel bedrag, maar vooral omdat ik het zelf monteer. Met montage was ik zeker het driedubbele kwijt geweest en dan nog zonder bosch spullen. Ik hou mijn auto goed schoon, dus ik weet niet of dat glimmende eraf gaat. | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 november 2012 @ 23:49 |
Bij goed poetsen zal het glimmende er niet af gaan nee . En inderdaad, zelf monteren scheelt een hoop. Heb ik laatst ook gedaan, twee uurtjes sleutelen en het zat eronder (alleen de achterkant). Da's makkelijk geld besparen... | |
jitzzzze | zondag 25 november 2012 @ 08:10 |
Ik neem er twee avondjes voor, ene avond de voorkant en de andere de achterkant samen met de handremmen als ik het spul toch open heb liggen. De vorige keer in één avond alle blokjes vervangen en dat ging prima. | |
Bananenvlaflip | zondag 25 november 2012 @ 14:42 |
Ik ben ondertussen aardig verkocht aan het rijden in een BMW. Het is de enige bmw waarin ik heb gereden tot zover, maar dat stuurgevoel, de stabiele wegligging, heerlijk! | |
daNpy | zondag 25 november 2012 @ 14:45 |
E46 kopen? | |
Bananenvlaflip | zondag 25 november 2012 @ 15:34 |
Heb ik onlangs dus gedaan. | |
daNpy | zondag 25 november 2012 @ 15:45 |
Jammer. | |
Maharbal | zondag 25 november 2012 @ 15:53 |
Jij hebt je E46 best al lang in de verkoop, of niet daNpy? Ik zag 'm vorig jaar al ergens op bimmerportal geloof ik. | |
daNpy | zondag 25 november 2012 @ 16:04 |
Ja klopt, wil eigenlijk een Touring 320 FL of 325, die mogen 1600kg trekken. Dit scheelt me weer de X5 lenen (héél vervelende auto natuurlijk ) als ik naar het circuit ga. Heb nu een mooie gezien dus zet wat meer vaart achter de verkoop Heb zojuist een bod ontvangen van 1750,- van een handelaar | |
Bananenvlaflip | zondag 25 november 2012 @ 16:14 |
Ik heb je advertentie even bekeken, maar ziet er netjes uit! De vraagprijs lijkt me nou ook niet onredelijk, jammer dat ie al zo lang te koop staat! Het is ook een goeie kleur dus dat zou ook moeten helpen. | |
Turquaz52 | zondag 25 november 2012 @ 18:03 |
Zwarte spuitbus van 2euro is het zo gefixt en/of je neemt ff een hele fijne schuurpapier en schuur je het dof.. | |
rival | maandag 26 november 2012 @ 13:28 |
Van het weekend was er een driftdag op circuit zandvoort! en wij mochten ook nog even het circuit op zo over het circuit is wel een ander verhaal zeg, echt tof om te doen!! | |
Tarado | maandag 26 november 2012 @ 13:32 |
Beetje fijn staalwol kan ook | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 19:07 |
Mja, het kan wel een mooi exemplaar zijn, maar in 2013 is het gewoon een auto van 15 jaar oud met een vierpitter en bijna twee ton op de klok. Da's niets bijzonders en daarom zijn er denk ik niet veel mensen die er nog 3k voor willen neertellen. Voor dat geld zijn er ook 328i's te koop, die zou ik dan eerder kopen. | |
daNpy | maandag 26 november 2012 @ 19:09 |
Meer gewicht, hoger verbruik, je moet dat maar willen Een auto kopen is 1, een auto blijven rijden is 2. En daarnaast rijdt deze ook prima en hij ziet er nog netjes uit. | |
FkTwkGs2012 | maandag 26 november 2012 @ 19:10 |
koop dan een fiat panda | |
daNpy | maandag 26 november 2012 @ 19:10 |
Het gaat niet om mij slimmerik | |
spectrumanalyser | dinsdag 27 november 2012 @ 13:35 |
hoe heb je die 'handelaar' vervolgens beantwoord. op welke toon. wat een bod ... | |
daNpy | dinsdag 27 november 2012 @ 13:41 |
Gewoon vriendelijk, handelsprijzen van auto's zijn nou eenmaal laag, extreem laag. Maar hij zal er toch echt wel wat bij moeten doen wil hij hem krijgen hoor | |
TommyGun | dinsdag 27 november 2012 @ 20:59 |
Iemand nog interesse in een wintersetje? Michelin M+S 130 winterbanden incl velgen en BMW wieldoppen www.marktplaats.nl/a/auto(...)-bmw-wieldoppen.html Over de prijs valt te praten! | |
daNpy | dinsdag 27 november 2012 @ 21:59 |
DOT code van de banden? | |
TommyGun | dinsdag 27 november 2012 @ 23:13 |
Op één band staat "256" en een andere "136". De overige 2 kon ik zo niet zien. Maar geen tekenen van haarscheurtjes of uitdroging... | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 07:45 |
De dot code is 4 cijfers | |
TommyGun | woensdag 28 november 2012 @ 09:13 |
http://www.velgenhuis.nl/dot-code-band-i75.html | |
mitchelll0181 | woensdag 28 november 2012 @ 11:33 |
Yeahh, smd leds binnen, dalijk stuurbediening solderen laat het resultaat vanavond weten | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 12:27 |
Als ze ouder als 2009 zijn hoef ik ze sowieso niet, maar van voor 2000 moet je ze niet eens willen verkopen | |
TommyGun | woensdag 28 november 2012 @ 13:33 |
Viel mij ook pas onlangs op maar volgens de bandenspecialisten alhier kan het geen kwaad. Temeer omdat er geen uitdrogingsverschijnselen zijn. Maarja, we zien wel. | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 14:38 |
welke reden heb je hiervoor? | |
boegschroef | woensdag 28 november 2012 @ 14:56 |
Veel van de zomerbanden/ all-season banden van > 2010 zijn beter in de winter dan winterbanden van < 2005 heb ik ergens gelezen. Ik zal de bron nog eens opzoeken. | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 15:19 |
De weekmakers in de banden houden ook een keer op en dan is het nu van winterbanden zo'n beetje weg Dit is zo ongeveer na 4 jaar. | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 15:57 |
heb je hier een bron voor? | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 16:07 |
Ervaring | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 16:11 |
fabeltje dus. anders waren ze vast verplicht er een houdbaarheidsdatum op te zetten. | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 16:15 |
Dat het gros van de mensen het niet merkt, maakt het nog geen fabeltje | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 16:16 |
ik zit in de banden en ik hoor het nu voor het eerst. dat vind ik best vreemd. vandaar dat ik om een bron vroeg. | |
TommyGun | woensdag 28 november 2012 @ 16:38 |
Dat geeft vertrouwen | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 17:01 |
Ik durf het hier dan bijna niet te vragen, maar wat vind je van winterbanden voor iemand die alleen in Nederland blijft rijden? | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 17:02 |
Weer wat geleerd | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:06 |
voorkomen is beter dan genezen zeg ik maar. ik heb met mijn wanlitjes namelijk echt drama meegemaakt. maar als jij banden met nog aardig wat profiel hebt, we hebben hier geen steile bergen oid... | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:06 |
ja fabeltje | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 17:07 |
Als jij in de banden zit kun je me wel vertellen hoe je banden het beste op kan slaan? | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 17:09 |
Ik heb fatsoenlijke, normale, banden van een A merk. Die voor zijn nieuw, en achter zit er nog meer dan genoeg profiel op. | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:10 |
in een bak met weekmakers natuurlijk! | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 17:10 |
En toch is het verschil goed merkbaar | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 17:10 |
Zegt weer genoeg. | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:11 |
dan is het geen noodzaak imho. maar, als je vlak achter mij zit dan zal je erop knallen als ik flink rem. (in de sneeuw) | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 17:13 |
I know, maar ik pas mijn rijstijl aan aan de omstandigheden. Ik bumperkleef sowieso al niet en met sneeuw/gladheid helemaal niet. Ik hou wel van een beetje afstand | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:13 |
met een velgenboom. | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 17:14 |
Nu in de actie bij de Halfords | |
daNpy | woensdag 28 november 2012 @ 17:17 |
Je moet wel bij de profile werken met zulke antwoorden | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:19 |
leuke poging gappie, ik werk in een ziekenhuis | |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:19 |
warm en droog. | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 17:20 |
| |
rival | woensdag 28 november 2012 @ 17:20 |
ik wilde toch weer behulpzaam zijn | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 17:21 |
Maar je werkt in een ziekenhuis, in de banden? | |
Hyperdude | woensdag 28 november 2012 @ 17:48 |
Beter andersom. Toch? Ik doe altijd de beste banden op de achteras. | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 17:49 |
Ik heb die discussie inderdaad gelezen. Het kwam toevallig zo uit, de banden voor waren versleten. Dus heb ik daar nieuwe op gezet. | |
mitchelll0181 | woensdag 28 november 2012 @ 19:33 |
Nice Morgen airco paneel en switches doen, en witte enrode leds voor de tellers | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 19:37 |
Ik hou niet van blauwe verlichting (VAG rommel en het kijkt niet fijn), maar je hebt het prima in elkaar gezet. | |
mitchelll0181 | woensdag 28 november 2012 @ 19:42 |
Gedimd is het heeel chique.. Voluit vallen ze op ja | |
Hyperdude | woensdag 28 november 2012 @ 19:47 |
Bijna 3 ton Die van mij ook bijna. Crisis, je weetz Mijn Klima staat altijd op auto en meestal op 19,5. Zit daar trouwens een accu/batterij in? Sinds een jaar ofzo heb ik wel eens de indruk dat ie terugspringt naar 19,5 (vanuit een andere temp. dan 19,5) nadat het contact er af is geweest. | |
jitzzzze | woensdag 28 november 2012 @ 19:48 |
Die van mij ook (292), begin volgend jaar ga ik erover heen. | |
Maharbal | woensdag 28 november 2012 @ 19:49 |
164k | |
Hyperdude | woensdag 28 november 2012 @ 19:50 |
Stilstand is achteruitgang. | |
Maharbal | woensdag 28 november 2012 @ 19:52 |
Ghehe Ook in april stond er 164k op Kleine 20.000 km in 6 maanden gereden toen. Wellicht niet handig. | |
Hyperdude | woensdag 28 november 2012 @ 19:55 |
De Porsj is hier ook aan de jaarlijkse winterslaap begonnen. Druppelaar. Ramen op een kier Lakentje er over. Paar keer in de winter het ding even een kwart bandomtrek naar voren of achteren duwen tegen platvoeten. Motor NIET laten draaien. Doet ie al 10 winters prima. | |
Piet__Piraat | woensdag 28 november 2012 @ 19:59 |
300k, net stand voor een 318! Het stuur vind ik niks trouwens, met die blauwe leds. De tel, maar contrasteert ook te hard met de rest van het interieur. Ik heb altijd graag rust en één kleur voor me, vind dit wat te druk. Wel netjes gedaan though. | |
mitchelll0181 | woensdag 28 november 2012 @ 20:39 |
En rijdt als een zonnetje. Klopt daarom gaat de rest ook aangepast worden, alles wit blauw Ik zal de voortgang posten haha | |
Piet__Piraat | woensdag 28 november 2012 @ 20:50 |
Dan scheelt het al. Airco-unit, tellers e.d. allemaal dus? Dat zou me net iets te wannabe-VAG zijn, maar kan me best voorstellen dat mensen het mooi vinden. Ik vind het oranje op de zachtste stand wel prima. | |
mitchelll0181 | woensdag 28 november 2012 @ 22:25 |
Ben je gek.. Gwn lekker custom. Heb allemaal van die aparte dingen haha, gewoon lekker customizen | |
Piet__Piraat | woensdag 28 november 2012 @ 23:30 |
Ieder z'n ding hè . Snap best dat mensen dat leuk vinden. Voor mij moet een auto gewoon lekker rijden, voldoende vermogen hebben en het doen Geld en tijd die jij in customizen steekt, zou ik -op dit moment- eerder in onderhoud steken. Misschien als ik over een paar jaar veel tijd en geld over heb, dat ik er dan anders over denk | |
mitchelll0181 | donderdag 29 november 2012 @ 00:02 |
pff onderhoud genoeg gedaan haha. Nieuwe koppakking Nieuwe banden Nieuwe lmm Nieuwe silent blocks Nieuwe remmen rondom inc handrem Nieuwe ( verlaagde ) veren Beurtje gehad | |
mitchelll0181 | donderdag 29 november 2012 @ 13:09 |
Ahhh yeahh | |
Goddelijker | donderdag 29 november 2012 @ 13:20 |
Je moet er maar zin in hebben! En het kunnen. | |
mitchelll0181 | donderdag 29 november 2012 @ 13:52 |
Mijn motto is : als iemand het heeft kunnen bedenken hoe moeilijk kan het zijn dan. | |
Piet__Piraat | donderdag 29 november 2012 @ 19:04 |
Nouja... dit soort spul wordt met de machine gemaakt hè, je kunt zomaar iets verprutsen en je tellerbak om zeep helpen. Eén voordeel: als je een andere tellerbak moet kopen, zal de kmstand in jouw geval waarschijnlijk wel lager worden | |
mitchelll0181 | donderdag 29 november 2012 @ 19:27 |
Ik zie niet in hoe.. Haha ik doe alles met zorg joh Zelfs anti statisch polsbandje enz | |
mitchelll0181 | donderdag 29 november 2012 @ 19:29 |
Wel ff raar .. hahaha | |
Hyperdude | donderdag 29 november 2012 @ 19:38 |
Lijkt wel een Saab | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 december 2012 @ 20:41 |
GVD! Display te hard aangedrukt.. zat niet helemaal lekker... BOE!... Iemand een tellerbak over ? | |
daNpy | zaterdag 1 december 2012 @ 20:46 |
Je moet je ruitenwisservloeistof bijvullen | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 december 2012 @ 20:49 |
Wanneer ik uitgehuild ben ok... Haal je alles uit elkaar vervang je leds en shit... druk je t display te hard aan ... Boehoeee!! | |
jitzzzze | zaterdag 1 december 2012 @ 21:17 |
Misschien kan je het reservoir ermee vullen | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 december 2012 @ 21:20 |
Ahwell . Moest em eigenlijk toch al vervangen.. Klok instelling was ook al kapot. Maja gkan dr niet zo goed tegen , onnodig iets slopen.. Boer .. | |
daNpy | zaterdag 1 december 2012 @ 21:37 |
Dat is het risico he Niets meer aan te doen nu, behalve een nieuw display proberen te bestellen en anders een complete unit | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 december 2012 @ 21:46 |
Inderdaad Staat op MP een complete met defecten, heb em al gemailed .. Hoop die voor 20 ofzo over te kunnen nemen | |
Turquaz52 | zaterdag 1 december 2012 @ 21:50 |
Voor 30 euro kan ik je er wel eentje leveren, maakt het wat uit wat voor een het is? | |
mitchelll0181 | zaterdag 1 december 2012 @ 22:30 |
Super! Ik wacht ff die van mp en anders een van een 318 benzine | |
daNpy | zaterdag 1 december 2012 @ 22:37 |
Ik heb er wel een auto bij | |
Turquaz52 | zaterdag 1 december 2012 @ 22:43 |
Voor 30 euro..? | |
daNpy | zaterdag 1 december 2012 @ 23:18 |
x100 | |
Turquaz52 | zaterdag 1 december 2012 @ 23:22 |
Dure teller.. Is het een kleurenscherm? | |
Piet__Piraat | zondag 2 december 2012 @ 00:36 |
Misschien kun je er ook pacman op spelen, dan is ie wel 3k waard | |
jitzzzze | zondag 2 december 2012 @ 12:15 |
E36 cabrio kopen? http://www.domeinenrz.nl/(...)tos=7100&kterug=7100 En nee, hij is niet van mij | |
daNpy | zondag 2 december 2012 @ 12:41 |
Als je in de krant wil komen met de kop "Dode na vermoedelijke afrekening in het criminele circuit" moet je die nemen Wel vreemd, voor een niet meegespoten bumper en achter wel. Sowieso ziet hij er niet helemaal jofel uit. | |
Andyy | zondag 2 december 2012 @ 14:05 |
Ze hebben wel dikke dingen staan, S63 AMG, Abarth, RS Audi's etc | |
Turquaz52 | zondag 2 december 2012 @ 14:48 |
Is misschien vervangen..? | |
Hyperdude | zondag 2 december 2012 @ 14:57 |
Vrouwen | |
mitchelll0181 | zondag 2 december 2012 @ 15:30 |
Omg | |
daNpy | zondag 2 december 2012 @ 15:43 |
Goeiekoop dus | |
jitzzzze | zondag 2 december 2012 @ 16:55 |
Mensen die er in de stofzuigerhal achterkomen dat mijn 17 jaar oude 3 serie in een betere conditie is dan hun 3 jaar oude leaseslet Ik heb me weer kapot gelachen vanmiddag | |
mitchelll0181 | zondag 2 december 2012 @ 21:01 |
He turq, kan je geen oude gare bak regelen voor minder als die 30.. Hrb alleen t display nodig | |
Turquaz52 | maandag 3 december 2012 @ 00:05 |
Ik koop hem ook alleen compleet, werkend. En dan gelijk op de post voor jou.. Alleen ik kan het niet voor je testen dus pixelfouten e.d. kan ik ook niet buitensluiten helaas.. | |
Piet__Piraat | maandag 3 december 2012 @ 00:08 |
Ik ga misschien voor de grap wel een bod doen | |
XSbig | maandag 3 december 2012 @ 13:22 |
Ik heb een BMW 318I E90 uit 2007, nu zit er alleen een aux-aansluiting. Aangezien muziek veranderen nu dus via m'n telefoon moet is dit best kut zegmaar. Is er een mogelijkheid om er eventueel een iPod aansluiting in te laten bouwen zodat ik de muziek via m'n stuur kan veranderen? | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 17:48 |
Lekker hoor, op glad privé terrein rijden Ben er alweer achter dat als je je gewoon gedraagt er niet zoveel aan de hand is. Zo'n e36 laat zich makkelijk door de sneeuw sturen | |
mitchelll0181 | maandag 3 december 2012 @ 20:18 |
Kicken man, asc uit en lekker spelen | |
jitzzzze | maandag 3 december 2012 @ 20:48 |
ASC? Dat heb ik niet | |
daNpy | maandag 3 december 2012 @ 21:50 |
Hier sneeuwde het even en daarna regen Van mij mag er een dik pak sneeuw vallen, lekker dwars! | |
Oksel | maandag 3 december 2012 @ 22:02 |
Alweer 160k gereden met m'n Einzer, staat nu 225k op de teller. Nog 1-2 jaar, dan staat hij op 300k, tijd voor wat nieuws dus. Vorige week de nieuwe 3 gereden, topbak. 320d touring wordt 't dan. Nog even wachten tot hij 50% v/d nieuwprijs is (stond een mooie voor 56k, koop in Duitsland op Duits kenteken), en dan ben ik koper. Wel even chippen nog, natuurlijk. | |
jitzzzze | dinsdag 4 december 2012 @ 07:26 |
toen ik vanmorgen door de poort reed waarschuwde de portier er al voor. En nog geen drie meter verderop kon ik de abs weer testen. En de aandrijving. Beide werken perfect | |
rival | dinsdag 4 december 2012 @ 08:10 |
geen sneeuw gezien ja oke wel in de lucht | |
Piet__Piraat | dinsdag 4 december 2012 @ 23:18 |
Nergens last van vanmorgen, behalve van heel vieze ruiten door alle strooizut. Collega van me was op een aangevroren stuk wel alweer goed gaan glijden. Winter's coming! | |
jitzzzze | woensdag 5 december 2012 @ 07:54 |
ook nergens last van vanmorgen. Normaal blijven rijden dan is er niets aan de hand. Vanmiddag belooft het weer feest te worden. | |
Piet__Piraat | woensdag 5 december 2012 @ 17:36 |
Niks aan 't handje straks. Vrijdag wordt volgens de berichten dramatisch, ik ga lachen als er geen vlokje valt | |
jitzzzze | woensdag 5 december 2012 @ 17:40 |
Ik ook, al vind ik het ook wel prima dat ik niet de weg op hoef. | |
Piet__Piraat | woensdag 5 december 2012 @ 17:54 |
Eh, ja, die keuzevrijheid heb ik helaas niet | |
jitzzzze | woensdag 5 december 2012 @ 19:34 |
Nou ja, ik had toevallig al een vrije dag opgenomen Anders was ik ook de klos. | |
rival | donderdag 6 december 2012 @ 08:38 |
let it snow let it snow let it snow | |
jitzzzze | donderdag 6 december 2012 @ 09:44 |
Heerlijk Vanmorgen op tijd vergelijken, en heerlijk ontspannen met 90km/h naar mijn werk gereden. Geen spinnende bandjes, geen glijpartijen. Fatsoenlijke banden en een aangepaste rijstijl deden wonderen. | |
rival | donderdag 6 december 2012 @ 09:48 |
vreemd, ik gleed alle kanten op | |
jitzzzze | donderdag 6 december 2012 @ 10:03 |
dubieus | |
Piet__Piraat | donderdag 6 december 2012 @ 19:06 |
Vanmorgen al een half uur extra reistijd door al die angsthazen. En je kunt er nergens voorbij natuurlijk, omdat dat lint zo lang is . Dat wordt dramatisch morgen | |
jitzzzze | donderdag 6 december 2012 @ 19:42 |
45 minuten. Om het beeld nog beter te maken, dat is 100% overschrijding van de normale reistijd | |
YoshiBignose | donderdag 6 december 2012 @ 20:02 |
Kon nog maar net naar de garage rijden met m'n nankangs, hemeltje lief dat is levensgevaarlijk. Gelukkig heb ik nog m+s banden liggen... ze zijn wel vierkant maar alles beter dan kangs APK trouwens, uitlaat lek op diverse plekken, dimlicht stuk, koplampen stellen, mistlamp stuk, accu niet vast, ruitenwissersproeiers verstopt. Ach ¤275 verder maar dan wel weer 2 jaar geen gelul. Iemand interesse in een E23 732i? | |
Piet__Piraat | donderdag 6 december 2012 @ 20:05 |
Dat heb ik ook al eens gehad met een kleine file. 55 minuten ipv 20. Procentueel gaat het dan erg hard Nu moet ik wat verder, dus valt het procentueel wel mee | |
Turquaz52 | donderdag 6 december 2012 @ 21:09 |
Kut sneeuw Mis mijn BMW.. | |
Andyy | vrijdag 7 december 2012 @ 10:04 |
Driftweer | |
jitzzzze | vrijdag 7 december 2012 @ 10:18 |
| |
Matty___ | vrijdag 7 december 2012 @ 11:24 |
ergens nog goede ervaringen met chippen (bedrijf bedoel ik) | |
Turquaz52 | vrijdag 7 december 2012 @ 11:51 |
Van Vught Tuning, Johan. | |
jitzzzze | vrijdag 7 december 2012 @ 12:01 |
Ik zoek een dakantenne voor de autotelefoon van een E36 touring. Iemand tips? Nee, ik heb geen autotelefoon. Maar wel zo'n antenne op mijn dak die afgebroken is. En dat ziet er kut uit. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 december 2012 @ 15:27 |
| |
jitzzzze | vrijdag 7 december 2012 @ 15:29 |
Had je je tijd maar niet in die golf moeten steken | |
Turquaz52 | vrijdag 7 december 2012 @ 15:50 |
Jaaa.. Zowiezo als de golf klaar is gelijk de BMW opknappen.. Duurt mij een beetje te lang.. | |
jitzzzze | vrijdag 7 december 2012 @ 15:52 |
Ik ga nu vast weer de knuppel in het hoenderhok gooien, maar waarom ben je überhaupt aan die Golf begonnen? | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 7 december 2012 @ 15:55 |
Is een E24 een goede koop? | |
Tarado | vrijdag 7 december 2012 @ 15:56 |
Geen idee maar ik vind ze wel mooi | |
jitzzzze | vrijdag 7 december 2012 @ 15:57 |
Dat verschilt natuurlijk per afzonderlijke auto. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 7 december 2012 @ 16:03 |
Ja dat snap ik maar het lijkt me geweldig om een keer zo'n auto te hebben. Maar als bijvoorbeeld het onderhouden me elke keer een nier kost dan houdt het natuurlijk op. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 december 2012 @ 16:03 |
Waarom geen E23? E24 zijn vaak in slechtere staat, maar ze delen wel veel onderdelen. Beide hebben wel onderhoud nodig natuurlijk en roesten ook. Als je veel zelf kan scheelt het een hoop, onderdelen worden wel schaarser. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 december 2012 @ 16:05 |
Omdat belasting vrij, sneller dan de BMW, veel koppel en super zuinig.. En omdat de Golf er niet uit zag en afgekeurd was op een paar punten.. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 december 2012 @ 16:06 |
Durf eens nee te zeggen.. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 7 december 2012 @ 16:07 |
Doe sowieso alles zelf. En waarom E24? Omdat coupé. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 7 december 2012 @ 16:08 |
Uiterlijk ken ik wel, daar koop ik 'm in eerste instantie ook voor. En natuurlijk 6-cylinder en RWD. En coupé. Het is sowieso toekomstmuziek maar 'iets anders' is altijd leuk. Of nouja, eerder ietsjes groters. | |
Turquaz52 | vrijdag 7 december 2012 @ 16:11 |
Mijn eerste beste auto wat ik na de Golf zal gaan kopen is de E24 M635CSI.. | |
jitzzzze | vrijdag 7 december 2012 @ 16:16 |
Maar het is een golf, een VAG auto | |
YoshiBignose | vrijdag 7 december 2012 @ 17:25 |
Ja is een stoerdere auto, maar 7-serie is praktischer en ze zijn beide te zwaar om echt als sportieve auto door te gaan. Als je wilt hoeken neem je een E21, als je wilt cruisen een E23. E28 voor de tussenweg, maar een E24 is echt zinloos, alleen voor de looks... | |
mitchelll0181 | vrijdag 7 december 2012 @ 19:37 |
Naaais | |
Piet__Piraat | vrijdag 7 december 2012 @ 20:46 |
Een E24 Pornobak. Helaas zijn de goede exemplaren daardoor ook flink prijzig. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 7 december 2012 @ 21:11 |
Want? Roest? Slechte motor? Kapot interieur? | |
jitzzzze | vrijdag 7 december 2012 @ 21:15 |
Dat is toch genoeg reden? | |
jitzzzze | zaterdag 8 december 2012 @ 15:24 |
Een tank lang ontspannen rijden doet een boel voor het verbruik: van 1 op 14 naar 1 op 16 gecombineerd Dat moet ik maar eens vol gaan houden | |
Fer | zaterdag 8 december 2012 @ 16:27 |
Mijn E30 deed het na bijna 3 maanden stilstand gewoon in 1x. Zonder startkabels of spray of andere starthulpen. Best goed voor een accu van de sloop. Ging ik gelijk langs om zo;n superaccu te scoren, had ie niks goed dit keer. Helaas. Was trouwens een Marokaan, vroeg ie aan mij: Een E30, oldtimer? Waarom rij jij oldtimer, jij bent toch geen Marokaan! [ Bericht 21% gewijzigd door Fer op 08-12-2012 21:14:56 ] | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 8 december 2012 @ 22:14 |
Oude accu's kunnen makkelijk een paar maanden stilstaan. Nieuwe accu's zijn dan meteen leeg. | |
Matty___ | maandag 10 december 2012 @ 10:19 |
waar baseer je dit op? | |
daNpy | maandag 10 december 2012 @ 11:23 |
Inderdaad waar is die onzin op gebaseerd? | |
invine | maandag 10 december 2012 @ 11:42 |
| |
ZwartmetSuiker | maandag 10 december 2012 @ 11:49 |
Ervaring. Weet het fijne er niet van maar mijn oude accu's kunnen makkelijk een half jaar los liggen en hebben daarna nog meer dan genoeg kracht om een auto te starten. Als je nieuwe accu's lang niet gebruikt lopen ze leeg. | |
invine | maandag 10 december 2012 @ 11:56 |
Los liggen en aangesloten is wel een ander verhaal he | |
rival | maandag 10 december 2012 @ 11:57 |
ervaring, de nieuwe bron op fok | |
ZwartmetSuiker | maandag 10 december 2012 @ 11:58 |
Ik hoor het ook van mensen in mijn omgeving, dus ja. Sorry ben geen accudeskundige maar ik maak soms wel dingen mee | |
Fer | maandag 10 december 2012 @ 22:08 |
Volgens mij koop je beste accu's bij de Japanse dealer, als deze nog niet in "accu's voor de vervangingsmarkt" doen. Mooiste voorbeeld: De Nissan Micra van me opa en oma heeft na 11 jaar eindelijk de orginele accu defect. Er gaat vervolgens een no name accu van brezan in, echter deze begeeft het na amper een jaar. Das bijna een factor 10 korter. Gelukkig wel nog garantie. Maar vraag me af of je die accu;s hier kan kopen. | |
mitchelll0181 | maandag 10 december 2012 @ 22:22 |
Ja no name. Ik zweer bij Exide. Ik mishandel hem aardig en blijft het perfect doen al 2 jaar. Kom voor het mooie een 2e accu tekort ( mishandelen als in 2000 watt rms vragen regelmatig ) | |
invine | maandag 10 december 2012 @ 22:44 |
Mijn ouders rijden al 7 jaar met een renault accu in hun scenic, doet het nog prima. Anyway ik zat te kijken voor een e30, maar wat zijn die krengen duur geworden | |
mitchelll0181 | maandag 10 december 2012 @ 23:26 |
Accuweb.nl | |
mitchelll0181 | dinsdag 11 december 2012 @ 00:20 |
Heeft iemand hier ervaring met een shortshifter op een e46.. Ding is te hoog.. Erger me er de latate tijd aan haha | |
mitchelll0181 | dinsdag 11 december 2012 @ 00:32 |
Hmm .. Z4 3.0 een optie.. Gaat wel minder soepel voelen http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=9850 | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 08:03 |
Koop een ///M sportpook. Die is korter, en zwaarder waardoor het schakelen een stuk aangenamer wordt. Ik heb zo'n ding, en die gaat gewoon mee naar de volgende BMW. | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 09:12 |
Ik heb nog een echte n00bvraag Nieuwe remschijven, moet je die schoonmaken met remmenreiniger voordat je ze monteert? | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 december 2012 @ 09:14 |
Absoluut! Beide kanten! Er zit altijd een beschermende vette laag op. Als je die niet schoonmaakt dan kun je niet remmen. | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 09:16 |
Nice, dan is het altijd net alsof je in de sneeuw rijd Thanks, gewoon afnemen net alsof je de badkamerspiegel poetst? | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 december 2012 @ 09:18 |
Brandschoon maken. En dan niet met je vette klauwen aanzitten anders blijf je ze schoon maken. | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 09:23 |
Hoe kan je zien dat ze schoon zijn? Gaan ze dan glimmen? Ze zijn nu helemaal mat zilver. En je maakt toch alleen het remvlak schoon? Waar de blokken tegenaan schuren? En na het schoonmaken alleen vasthouden aan de buitenrand, waar de remblokjes niet tegenaankomen | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 09:35 |
kan ook een beschermende coating omheen zitten. die rem je er gewoon af.... maarja, schoonmaken kan sowieso geen kwaad | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 december 2012 @ 09:41 |
Remvlak inderdaad. En als je klaar bent zijn ze niet vet meer en tja, gewoon schoon. In het begin remt een auto met nieuwe remmen al ietsjes minder, laat staan als die coating er nog opzit ±P | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 09:49 |
Ach, even inspuiten en afnemen is de moeite niet. Ben er toch wel twee avondjes mee zoet. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 december 2012 @ 09:56 |
Heb trouwens laatst de remschijven vervangen alleen de blokken niet omdat de verkeerde waren meegegeven. Blokken zijn nog goed maar ze adviseerde mij om nieuwe te koppen vanwege slijtage. Ik heb er inmiddels 100-200km mee gereden, zal ik alsnog de blokken vervangen voor nieuwe of maak het niet meer uit? | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 10:00 |
Ik geloof er niet in dat het heel veel uitmaakt. Na 200 km zullen ze vast niet zo erg ingesleten zijn, tenzij je altijd bovenop je rem gaat staan natuurlijk. | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 10:01 |
jij haalt dan ook de coating van je nieuwe banden af neem ik aan? | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 10:04 |
Die poets ik er juist weer op | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 december 2012 @ 10:04 |
Rem nooit hard maar het is wel een automaat. Straks even de schijven bekijken of het nog de moeite is. Alleen de stickers | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 10:33 |
Hoe kan je het beste de handrem stellen? Nu ik het zooitje toch open heb liggen vervang ik die remschoenen ook direct. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 11 december 2012 @ 10:52 |
Welke auto? kan zijn dat er in het midden onder de auto een soort fietsremsysteem zit. | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 10:56 |
ben jij zo'n bandenwang poetser? | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 10:57 |
E36 318tds. De handrem zit in de remschijven achter, een ouderwets trommelrem systeem. + de rest van de auto | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 10:58 |
euhm zegmaar bij je handrem hendel zo 'slap' mogelijk en zo strak mogelijk bij de rem zelf. zodat je later het bijstellen alleen hoeft te doen dmv het aandraaien bij de hendel... hoef je niet weer de boel los te maken bij de rem zelf... | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 10:59 |
ik haat poetsen/schoonmaken gelukkig lopen er hier jongens rond die het wel graag doen | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 11:00 |
Dus beide kabels onder de hendel helemaal los draaien, en na montage het stelwieltje in de trommel aandraaien zodat de schoenen net niet pakken op de remschijf? | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 11:01 |
Mijn lak is nu in betere staat dan vrij jonge auto's De kleur is echt prachtig, alsof ie nieuw is. En vuil blijft veel minder goed plakken, even wassen en hij is weer als nieuw. | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 11:38 |
correct! | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 11:38 |
ja ik heb het bij de 5 serie van mijn maatje gezien.. die was ineens een stuk zwarter dan de mijne. | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 12:24 |
En zoveel tijd hoeft het niet te kosten, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Maar net niet pakken is natuurlijk net niet aanlopen. De schijf moet zeker vrij kunnen draaien? En daarna alleen maar stellen door de kabels wat aan te draaien? Heb je nog tips om dat te doen? Schijf eraf, wieltje draaien, schijf erop en kijken of ie vrij draait. En dat net zolang herhalen tot ie niet meer vrij draait? En dan het wieltje terug draaien? Want dat stelwieltje, daar kom je wat lastig bij met de schijf erop. [ Bericht 10% gewijzigd door jitzzzze op 11-12-2012 12:30:43 ] | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 12:42 |
jij hebt geen tips nodig merk ik. je omschrijft het exact goed. ja zeker lastig, daar zit toch dat geweldige gaatje waardoor je milimeter voor milimeter kan stellen? | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 13:41 |
ja, door een velgboutgat moet je hem stellen Dat leek me een beetje omslachtig | |
rival | dinsdag 11 december 2012 @ 14:17 |
ben ik weleens 10 minuten mee bezig geweest. toen de boel maar uit elkaar en was in 5 minuten klaar tijden zijn een schatting | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 15:16 |
ach, heb er twee avonden voor gepland. Het komt wel goed | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 21:14 |
Nou, de achterremmen zijn vervangen. En de handremschoenen goed afgesteld, morgen bij de handremhendel de kabels aandraaien en klaar. Oh ja, en de remmen voor vervangen. Het is prima zelf te doen, helemaal als je binnen kan werken op een brug. En het is niet moeilijker dan neUken Je wordt er alleen zo ontzettend smerig van, niet gewoon vies, maar echt zwart op plekken waarvan je niet wist dat je zwart kon worden | |
Piet__Piraat | dinsdag 11 december 2012 @ 21:14 |
Dat dus. Ik had laatst ook zo'n zilvergrijze coating van Bosch erop zitten. Heb niet alle vier de schijven tegelijk vervangen dus nog wel voldoende remkracht, heb die coating er gewoon af geremd dus. Alleen een beetje voorzichtig doen in het begin .
Wat jitzzzze zegt. Die M-sportpook voldoet voor mij prima. Genoeg vooruitgang, maar niet te gek. Ik heb de oude inderdaad ook nog liggen voor als deze kar eruit gaat en er een nieuwe Bimmer komt, dan gaat de sportpook zeker mee. Mod waar ik tot nu toe het meeste plezier van heb | |
jitzzzze | dinsdag 11 december 2012 @ 21:16 |
Hij is die 6/7 tientjes meer dan waard. Echt een goede investering waar je elke dag plezier van hebt. | |
Piet__Piraat | dinsdag 11 december 2012 @ 21:25 |
Jep. Ik twijfelde in het begin ook maar raad 'm nu iedereen aan | |
Andyy | dinsdag 11 december 2012 @ 22:15 |
Ik vraag me toch af welke teringmongool onze auto steeds krast.. Dit keer is het een kras op de hele zijkant van de X1 | |
Piet__Piraat | dinsdag 11 december 2012 @ 22:25 |
Die lui verdienen een nekschot. En als ze zelf eenmaal een auto van waarde hebben, eentje waar week na week ingebroken, bekrast of velgen vanaf gejat worden | |
Andyy | dinsdag 11 december 2012 @ 22:28 |
Het gebeurt echt stelselmatig, hij staat steeds op dezelfde plekken als hij bekrast wordt. Ik hoop echt dat ik de persoon een keer het zie doen | |
Hyperdude | dinsdag 11 december 2012 @ 22:30 |
Idioten zijn dat idd. Je mag mijn Marlin .45-70 wel een weekje lenen. Man ben ik blij met mijn garage. Zeker met dit weer. | |
mitchelll0181 | dinsdag 11 december 2012 @ 23:36 |
Ga ik googlen... verwacht ik een ultra moderne night vison cam ofzo hahaha | |
invine | woensdag 12 december 2012 @ 09:41 |
Ik dacht een .45 geweer | |
ZwartmetSuiker | woensdag 12 december 2012 @ 13:19 |
Is vast heel effectief maar dan moet je wakker blijven. | |
mitchelll0181 | woensdag 12 december 2012 @ 13:21 |
Cam met motion detection met een extern alarm en een servotje eraan, tadaaaa hahaha | |
jitzzzze | woensdag 12 december 2012 @ 22:08 |
Remmen aan de voorzijde ook vervangen. Schijven en blokken, en dat remt toch fijner. Nu al, na nog geen 5 km ermee gereden te hebben Heb er een boutje voor moeten uitboren, die de remschijf aan de wielnaaf houdt. Die zat zo vastgeroest dat kruipolie en de luchtsleutel niet meer holpen. Niet dat het echt uitmaakt, maar het maakt de montage wel iets eenvoudiger. Moet ook beide stuurstangen vervangen zag ik. Aan één zijde heb ik twee rubbers i.p.v. ééntje Daarom voel ik dus dat wiel altijd een beetje zwabberen Is het moeilijk om ze te vervangen? | |
mitchelll0181 | woensdag 12 december 2012 @ 22:27 |
Nee man, wel ff 2e krikje onder je draagarm en easyyyy | |
jitzzzze | woensdag 12 december 2012 @ 22:29 |
Zodat het hele zwikkie met carrosserieveer en schokdemper niet naar beneden lazert? En dan boutje los achter de ankerplaat en uit het stuurhuis draaien? Uitlijnen erna noodzakelijk | |
mitchelll0181 | woensdag 12 december 2012 @ 22:51 |
Nee anders staatie onder spanning je wiel wordt naar beneden gedrukt he. En dan idd 2 x m8 moer losdraaien en klaar. En ja uit laten lijnen | |
Turquaz52 | donderdag 13 december 2012 @ 00:18 |
Man wat ben ik blij met mijn loods | |
jitzzzze | donderdag 13 december 2012 @ 08:11 |
Aha. Maar zoveel verschil in prijs ook voor zo'n stuurstang. Op de ene site gaan ze voor 40/50 euro en ergens anders voor 2 tientjes het stuk. Zo vreemd. Uitlijnen, serieus? Is zeker weer een duur grapje? | |
rival | donderdag 13 december 2012 @ 08:43 |
50-80 euro zo'n beetje...... afhankelijk van bedrijf uiteraard en of je de achterwielen ook kan/moet stellen... | |
jitzzzze | donderdag 13 december 2012 @ 08:52 |
Als je daar niet aan hebt gezeten dan zou dat niet nodig zijn, zou je denken | |
mitchelll0181 | donderdag 13 december 2012 @ 10:40 |
koop ze op mijnautoonderdelen.nl van moog. Ik was geloof ik ietsd van 18 ps kwijt | |
jitzzzze | donderdag 13 december 2012 @ 10:47 |
Ik dacht zelf aan Schmiedmann, al vaker gekocht en uitstekende service, prijs en assortiment. Ze kosten daar ook 18 het stuk. | |
YoshiBignose | donderdag 13 december 2012 @ 10:58 |
POEP TROEP m'n spanningsregelaar vervangen maar de accu laadt nog niet. Afgezien van dat de dynamo stuk is, wat kan het nog meer zijn? | |
Maharbal | donderdag 13 december 2012 @ 11:07 |
Accu zelf? | |
rival | donderdag 13 december 2012 @ 11:09 |
ik heb bumperstrips liggen van een E36. strips met parkeersensoren.... van de achterbumper. heeft iemand daar interesse in toevallig? | |
jitzzzze | donderdag 13 december 2012 @ 11:11 |
Ik heb helaas de rest van de installatie niet | |
rival | donderdag 13 december 2012 @ 11:17 |
dan heb je in ieder geval alvast de sensoren | |
jitzzzze | donderdag 13 december 2012 @ 11:27 |
14.gif | |
Andyy | donderdag 13 december 2012 @ 11:42 |
Beetje frustrerend winterbanden, heel vroeg onderstuur en het is niet te corrigeren met gas omdat de auto amper gedraaid is en gewicht dus nog niet verplaatst is | |
Turquaz52 | donderdag 13 december 2012 @ 11:49 |
OEM? Zo ja, heb ik al.. ///M3 bumper met PDC.. | |
rival | donderdag 13 december 2012 @ 11:56 |
wat heb je wel nog nodig dan? ik moet ff snel 1500 bij elkaar sparen voor een mooi setje 3delige bbs. ik heb nog een M52 motor met M50 inlaat e.d. compleet met werkende ecu. je kan de motor nog horen zelfs. interesse? | |
Turquaz52 | donderdag 13 december 2012 @ 11:57 |
Ja, maar niet voor 1500 euro.. En is het een 2.5 of 2.8? | |
YoshiBignose | donderdag 13 december 2012 @ 12:44 |
Hmmm maar gemeten met zo'n spanningsmeter en er gebeurde niets. | |
mitchelll0181 | donderdag 13 december 2012 @ 12:50 |
Dat is raaarr... zo veel zit er niet tussen. gwn eerst dynamo meten en dan regulator.. | |
Fer | donderdag 13 december 2012 @ 13:01 |
Er nog een truukje met een hele lichte zekeren 0,2A ofzo en dan tussen de +pool en +klem. Alles natuurlijk uitlaten en zekering eruit, en dan 1 voor 1 de zekeringen erin totdat ie 0,2A doorslaat, dan weet je wel segment een eventueele lekspanning heeft. Of accu opladen en dynamo afkoppelen en gaan rijden, gaat ie dan langer mee is het wellicht de dynamo die sluiting maakt. | |
rival | donderdag 13 december 2012 @ 13:06 |
dat snap ik! het is een 2.8 | |
mitchelll0181 | donderdag 13 december 2012 @ 13:13 |
Moet dat kosten dan | |
rival | donderdag 13 december 2012 @ 15:14 |
helemaal compleet is de vraagprijs 1000 euro. dan krijg je een M52B28TU. met grotere luchtinlaat (M50) aangepaste ecu(413). aangepast door Rica incl versnellingsbak op dit moment geschikt voor een E30 of E34. voor een E36 zal er een andere carterpan onder moeten.... | |
mitchelll0181 | donderdag 13 december 2012 @ 15:26 |
E46... Hahaha Als mn motor kapot gaat wil ik iets geks doen met da ding.. Beetje aant informeren dus. | |
rival | donderdag 13 december 2012 @ 15:30 |
ik weet niet hoe de carterpan van een E46 eruit ziet..... als het carterhuis voor het subframe zit dan is het zoals de E30 en E34. zit het carterhuis achter het subframe dan is dat zoals de E36. als jij al een 6 cilinder hebt, en die motor gaat stuk dan kan je die carterpan gewoon overzetten. (en dan krijg ik het antwoord dat je 4 cilinders hebt gok ik? ) | |
mitchelll0181 | donderdag 13 december 2012 @ 17:32 |
Uiteraard hahahaha | |
Turquaz52 | donderdag 13 december 2012 @ 20:26 |
Je mag de grotere lucht inlaat houden, heb zelf een M50 nu waarvan ik de inlaat kan gebruiken.. En wat is er aangepast aan de ECU dan? Wat is je prijs excl. bak dan..? | |
Turquaz52 | donderdag 13 december 2012 @ 20:41 |
Past daar een M50 kabelboom op? | |
rival | zondag 16 december 2012 @ 12:33 |
het is een ECU van een M50 (413 aan het einde) en dus aangepast voor deze motor. (door rica) met M50 inlaat moet je ook sensoren e.d. vervangen dus het is allemaal aangesloten met een M50 kabelboom. motor gaat zo weg, ik ga hem niet uit elkaar halen turq. zonder versnellingsbak 900. | |
Hyperdude | zondag 16 december 2012 @ 13:08 |
ff jullie Marktplaats geleuter onderbreken Voor een 330i ben ik ¤600 kwijt +BTW voor 13 PK en 18 Torkjes. http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=1809 Best prijzig Kan ik hier goedkoper terecht: http://www.regelin.de/chi(...)6_330i_231_PS_37.htm Niet dat ik mijn oude bak ga opvoeren; krijgt ie een hartaanval Iemand trouwens ervaring met de Sachs Performance koppeling, of alternatieven? http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Kupplung-Sportkupplung/BMW/BMW-3-E46-02-98-02-05/330-i/xi-170-kW-;-06/2000-02/2005:::2_449_480_4430.html En waar je die een beetje schappelijk kunt aanschaffen? Kosten ¤700 ipv. ¤350 voor origineel. Ben bijna de klos, vrees ik, 290K kms. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 16-12-2012 13:21:52 ] | |
Piet__Piraat | zondag 16 december 2012 @ 14:02 |
Een non-turbo zou ik überhaupt niet chippen. Vermogenswinst is meestal nihil en amper merkbaar. | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 14:20 |
Valt best mee hoor, heb wel is in een gechipte 318 gereden en dat liep toch een stukje vlotter door zn toeren heen, ook was de gasreactie beter | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 14:25 |
Claxon overleden, sleepring en zekering zijn oke. Dus dan moet het wel de claxon zelf zijn | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 14:32 |
Ff meten op de claxon he | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 14:34 |
Ik ben echt heel slecht met elektrische zaken. Mechanische gedeelte dat snaai ik allemaal wel, maar elektrische is echt niet aan mij besteed Wat moet ik meten en aan het stekkertje van één van de claxons? | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 14:37 |
Er zitten 2 aansluiting op, dat is dus de plus rn min, dus daar meet je op | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 14:38 |
In de stekker bedoel je hé? En bij welke meting is het 'goed' ? | |
Hyperdude | zondag 16 december 2012 @ 14:42 |
Als je metertje uitslaat :-) Relais kan ook nog problemen veroorzaken. Of hebben ze die niet meer? | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 14:43 |
Moet gewoon 12-13 volt op komen staan op het moment dat je je claxon indrukt | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 15:11 |
Niets, nul volt op het stekkertje | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 15:14 |
Aaaii, dan ga je een schema nodig hebben om uit te zoeken waarvandaan die geschakeld wordt. | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 15:18 |
Volgens dit plaatje heeft de toeter inderdaad een relais, nr 4: Hoe kan je daaraan zien of ie stuk is? Of moet je die op goed geluk vervangen? | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 15:20 |
Als jij je claxon indrukt moet die een klikkend geluidje maken, verwissel het claxon relais met een ander, zo kan je makkrlijk testen | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 15:22 |
Dan maar eens hopen dat ik dat relais ook heb, en er nog eentje in de zekeringdoos heb zitten | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 15:22 |
Relais zitten niet in een zekeringdoos | |
Fer | zondag 16 december 2012 @ 15:24 |
Bij een E30 wel, onder de motorkap tegen het schutbord, bestuurderszijde. | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 15:26 |
Wow.. Service | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 15:31 |
Die blokken zijn toch de relais'? | |
Hyperdude | zondag 16 december 2012 @ 15:32 |
Ja. Die rooie is van de ABS Je kan ook ff 12V op de claxon zetten; weet je iig. of die niet het probleem is. Zo ja: Stebel Nautilus http://www.stebel.it/stebel2012/suoni.asp?IDsuono=shnautilus.swf | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 15:32 |
Wat een wijze mensen hier .. | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 15:33 |
Die grijze ernaast ook Maar verder? Ik begrijp er niets meer van. De relais klikt niet, verwisselen maakt ook niets uit. Ik ga toch bijna denken dat de sleepring wel kapot is. | |
Turquaz52 | zondag 16 december 2012 @ 15:42 |
Vermogen? Km's? Staat? Onderhoud..? Ik wacht zowiezo met uitgaves aan de bimmer voordat de Golf klaar is, dan wil ik wel een bod uitbrengen... | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 16:05 |
Fuck, ik ben goed Na een beetje googleen was ik erachter welke connectoren je in de relais moet doorverbinden om de relais na te bootsen, dus paperclipje erin en TOET Hmm, dat kan ik ook aan de stuurkolom dacht ik En ja hoor, ook TOET. So that narrows it down tot toch de sleepring of het stuur zelf. Omdat het stuur net zo technisch net zo ingewikkeld is als een lichtschakelaar moet het bijna wel de sleepring zijn. Nu kan ik twee dingen doen, of een andere sleepring regelen of een knopje op het dashboard maken voor de toeter | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 16:53 |
Sleepring waarschijnlijk ja, overigens kan het ook zijn dat er een massa kabeltje losgeschoten is op de je stuur.. moet je ff goed kijken. maarre los knopje is geen optie denk ik ivm apk | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 17:18 |
Ik heb het gisteren nog helemaal uit elkaar gehaald. Het stuur, de sleepring en dus ook het massa kabeltje. De sleepring ziet er gewoon oké uit. Ik denk dat er ergens binnenin toch een kabeltje gebroken is. Maar eens kijken hoe ik aan een andere ga komen. Op marktplaats staan ze i.i.g. niet los. Een los knopje was ook niet heel serieus, dat ziet er gewoon kut uit en dat wil ik dan sowieso niet. | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 17:39 |
Niet los ? E46 : http://www.marktplaats.nl(...)de=3207BJ&distance=0 E36 : http://www.marktplaats.nl(...)de=3207BJ&distance=0 | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 17:46 |
Het gaat om een e36. Alleen die onderste komt in aanmerking. Die had ik helemaal niet gezien De rest is allemaal een ander type. | |
invine | zondag 16 december 2012 @ 17:49 |
Ik heb in mijn auto ook een los knopje, geen probleem bij APK. | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 17:54 |
Ok ok.. ik dacht dat die op het stuur moest zitten.. | |
Fer | zondag 16 december 2012 @ 18:46 |
Nee hoor, hij moet het doen, thats all. Ik heb een ook knopje aan een kabeltje voor de apk. Mijn sleepcontact is gebroken. Jittsme: Je kan toch massa op je sleepcontact zetten met een kabeltje, massa meten of de sleepring en het knopje doormeten. | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 18:51 |
Vast wel , maar hier heb ik toch echt extra uitleg bij nodig | |
mitchelll0181 | zondag 16 december 2012 @ 19:00 |
Waar woon je ergens ? Btw zit naar Najib te kijken nu, de show alles komt goed Geniaal weer hahaha | |
xaban06 | zondag 16 december 2012 @ 20:29 |
V&A / [TK] BMW M6 style 17" velgen | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 20:49 |
Daar zit serieuze schade op, daar heb je nog best wat werk aan om ze weer mooi te krijgen. Er vanuit gaande dat de andere twee onbeschadigd zijn. | |
xaban06 | zondag 16 december 2012 @ 20:59 |
ach leuk voor de winter en daar is de prijs ook naar | |
jitzzzze | zondag 16 december 2012 @ 21:13 |
Dat is waar | |
rival | maandag 17 december 2012 @ 09:17 |
heb je de relais nagebootst of heb je gewoon 2 punten doorverbonden? want bij dat tweede kan natuurlijk nog steeds het relais stuk zijn.... | |
jitzzzze | maandag 17 december 2012 @ 15:00 |
Doorverbonden, je hebt gelijk. Dat is iets heel anders. Maar omdat de toeter ook werkte toen ik de stekker aan de stuurkolom doorverbond kan ik concluderen dat het relais wel werkt. | |
rival | maandag 17 december 2012 @ 15:01 |
ik zal volgende keer verder lezen | |
jitzzzze | maandag 17 december 2012 @ 15:05 |
Heb al een andere sleepring gevonden. En een hemel voor weinag En vanmorgen deed die fucking toeter het dus wel gewoon. Maar niet elke keer als ik de airbag sloeg. Er moet dus een los contact in de sleepring zitten. | |
Maharbal | maandag 17 december 2012 @ 17:54 |
Kun je niet een nieuwe sleepring fixen van de sloop oid? | |
jitzzzze | maandag 17 december 2012 @ 18:27 |
Al gefixt Komt deze week mijn kant op. | |
daNpy | maandag 17 december 2012 @ 20:55 |
BMW verkocht | |
Maharbal | maandag 17 december 2012 @ 21:18 |
Heeft even geduurd, maar dan toch eindelijk. | |
daNpy | maandag 17 december 2012 @ 22:05 |
Tjah soms moet je keuze's maken. Was wel een fijne auto. Vandaag wezen kijken bij een 325i Touring uit 2003. Nette auto, alleen het interieur was blauw Een velg en de achterruit beschadigd, verder niks echt geks voor een auto van bijna 10jr. Alleen de prijs kwam (incl nieuwe banden, beurt, apk enz) nog op 9k. En dan wil ik er nog een trekhaak onder hebben (volgens verkoper 800 euro). Op een of andere manier vind ik dat toch veel geld. De km stand was 185dkm en binnen 1 a 2 jaar staat hij over de 2 ton en dan is hij een stuk minder waard en schrijf je dus enorm af op een tweedehands auto. Terwijl je voor 11-12k een E91 hebt van 2005 of nieuwer met een km stand tussen 150 en 200 dkm. | |
Maharbal | maandag 17 december 2012 @ 22:06 |
Doet een 325i touring nog zoveel? Mijn 325ci heeft 168k op de teller, maar volgens mij krijg ik daar geen 9k meer voor. Moet blij zijn met 8/8,5 gok ik zo. | |
daNpy | maandag 17 december 2012 @ 22:08 |
Kijk maar op mp, gaspedaal. Allemaal rond de 9 of 10k als je zoekt onder 200.000km. En daar staat dus al af en toe een E91 tussen. En laat ik er ook nog bij zetten dat de auto's niet eens netjes zijn. Flink beschadigd interieur (is de E46 gevoelig voor) en soms ook flinke krassen/deuken of andere rarigheden aan de buitenkant. | |
Maharbal | maandag 17 december 2012 @ 22:08 |
Als iemand 8,5k/9k zou bieden op m'n ci nu zou ik hevig gaan twijfelen. Omdat ik eigenlijk misschien ook wel een E92 330/335i wil. | |
Hyperdude | maandag 17 december 2012 @ 22:11 |
Als je nu een E46 koopt, kan je ´m, volgens mij, beter helemaal oprijden. Die van mij heeft bijna 3 ton gelopen. Er is weinig mis mee, maar ik koop zelf ook geen auto met 3 ton op de teller; iig. niet voor een redelijke prijs. Is een 330i veel duurder dan een 325? Qua verbruik maakt het weinig uit. Qua PK´s wel. | |
daNpy | maandag 17 december 2012 @ 22:12 |
330i is niet veel duurder. Maar die valt precies in een MRB klasse hoger, waar zowel de 320 als 325 mooi onder de 1450kg blijven en beide 1600kg mogen trekken. | |
daNpy | maandag 17 december 2012 @ 22:13 |
Dat was ook het idee met de 318. Maar toen had ik nog geen racer en met 16dkm per jaar schiet het sowieso niet op | |
Hyperdude | maandag 17 december 2012 @ 22:14 |
OK. Ik heb geeneens een trekhaak | |
quer | maandag 17 december 2012 @ 22:30 |
Hiephoi nieuw deel |