abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:43:28 #226
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121346581
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

steeds beter al.blijf ik wel.moe.

Van de week intake bij spver gehad. Er wordt nu een behandelplan opgestelt.
Ok. Fijn dat er een plan wordt gemaakt! Die moeheid herken ik wel. Hoe is je gevoel bij de spver? En hoeveel werk je nu?
pi_121346624
Heb haar pas 1x gezien.. Beetje vreemd mens.. We gaan zien of het klikt..

Nu 6 uur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:29:49 #228
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121348099
Ok. Knap! Gaat het slapen nu helemaal goed?
pi_121348323
quote:
Op woensdag 9 januari 2013 12:29 schreef mikoxx het volgende:
Ok. Knap! Gaat het slapen nu helemaal goed?
met Tess? Op en af.. Soms slaapt ze door, soms niet.. So be it.
We wisselen af. De ene keer slaap ik naast Tess, de andsre keer M.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:45:17 #230
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121348529
Goede modus gevonden dus. Goed te horen!
pi_121355881
Marjolijntje, hoe oud is F? Wij hadden hetzelfde.met Noah en hij slaapt nu sinds 3 nachten door. Ik pm je vanavond even hoe wij het aangepakt hebben, ok?
Lotte!
Noah!
pi_121357107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:54 schreef Linda2205 het volgende:
Marjolijntje, hoe oud is F? Wij hadden hetzelfde.met Noah en hij slaapt nu sinds 3 nachten door. Ik pm je vanavond even hoe wij het aangepakt hebben, ok?
Ben ook wel benieuwd naar jullie aanpak :@
S is 1mnd ouder dan F, 8mnd bijna
pi_121357306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Mag ik hier stiekem melden dat ik echt op ben nu? Ik was vannacht heel erg boos op Faye, dat ze weer wakker was.. Ik vind het verschrikkelijk, ik wilde zo enorm graag een kindje en stiekem heb ik er steeds vaker 'spijt' van. Ik ben gek op haar, echt! Maar ik vind het zo enorm zwaar..
Heb hulp ingeschakeld mbt de nachtvoedingen, als dat beter gaat, ga ik me hopelijk ook weer wat beter voelen..
Lastig hoor en ik herken het "spijt" gevoel... :{.
Sterkte, ik heb geen supertip ofzo helaas :
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_121364498
De nachten doe ik zelf ja, Faye ligt naast me, wil alleen een voeding en slaapt dan wil verder. Buiten een flesje geven, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten wat mijn vriend voor me kan doen, verder. Maar als jullie ideeën hebben, graag!
Punt is ook dat mijn vriend gewoon door alles heen slaapt, ik moet hem echt wakker maken. Ik kan zelf ook pas weer verder slapen als Faye stil is.
En of het echt honger is of mama-honger, ik weet het niet. Ze drinkt wel goed, iedere voeding. Zo'n 5-10 minuten en dan leg ik haar weer neer en slaapt ze verder.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:54 schreef Linda2205 het volgende:
Marjolijntje, hoe oud is F? Wij hadden hetzelfde.met Noah en hij slaapt nu sinds 3 nachten door. Ik pm je vanavond even hoe wij het aangepakt hebben, ok?
Faye wordt vrijdag 7 maanden. En graag! Dankjewel!

Dankjewel Nijna, herkenning is ook al fijn.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:47:45 #235
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_121365144
Even ontlurken:

Marjolijntje als ik er echt doorheen zat liet ik mijn (8> het een nachtje doen. Zelf met oordoppen in op zolder slapen en hij mocht mij alleen wakker maken als M echt niets anders meer wilde dan de borst. Normaal slaapt hij ook door alles heen, maar als hij weet dat ik het echt niet kan horen gaat hij er heel anders op liggen. Resultaat was dan wel dat hij een heel slechte nacht had (want als M gewoon sliep, sliep hij nog steeds amper want bang hem niet te horen) maar na zo'n nacht kon ik er in ieder geval weer tegenaan.

Ik hoop voor jou en ook voor Zoë dat de nachten snel beter gaan :*
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:59:18 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121365627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:54 schreef Linda2205 het volgende:
Marjolijntje, hoe oud is F? Wij hadden hetzelfde.met Noah en hij slaapt nu sinds 3 nachten door. Ik pm je vanavond even hoe wij het aangepakt hebben, ok?
Jammer dat je het in een pm doet. Mss zijn er ook wel anderen die er baat bij hebben. ;)
***
pi_121365697
Ik gaf dan geen bv maar kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit Marjolijntje. De gebroken nachten die jij kent + werken breekt je op een gegeven moment helemaal op.

Herkenbaar dat de mannen er gewoon doorheen slapen, is hier ook zo. Als mijn man 'nachtdienst' had werd ik wakker van D en moest hem wakker trappen.

Drinkt F uit een flesje? In dat geval denk ik dat je er idd verstandig aan doet om voor een nacht de zorg uit handen te geven aan je man, omdat je schrijft dat er niemand is waar je F eventueel een nacht heen kan doen.
En desnoods een paar nachten meer .. totdat je ook een beetje over je oververmoeidheid heen bent (want dat word je wel op den duur denk ik).

Tips heb ik niet echt voor je helaas. Kan alleen maar zeggen: pas goed op jezelf!
pi_121365765
Faye drinkt met pijn en moeite uit een fles, als ik niet thuis ben -O-
En mn vriend de nachten laten doen.. Ik durf het echt niet aan, hij wordt echt helemaal nergens wakker van, helaas :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:04:45 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121365896
Heb je een babyfoon Marjolijntje (of kan je die eventueel ergens lenen)? Ik heb 2 weken mijn oren dicht gehad en ik zette dan de babyfoon op de allerhardste stand naast mijn bed als mijn man weg was....
pi_121366039
Dat wat kyara zegt. Is het idd mogelijk dat jij op zolder met oordoppen gaat liggen? En dan die babyfoon knetterhard naast je vent?

Of als het echt niet anders is.. dat als je wakker wordt van F, dat je je man wakker maakt en jij jezelf weer omdraait?
pi_121366311
Ik por mijn vriend wakker,ik kan niet 100x heen en weer lopen en in zijn vakantie haalde hij S uit bed. Hij vond het ook zwaar en had respect voor alles wat ik deed.
Op een gegeven moment is ze weer vaker op onze kamer gaan slapen, dat wilde hij eerst niet omdat hij het romantische gebeuren ook belangrijk vind. Maar nu zag hij dus ook hoe zwaar het was.

Begrip is ook fijn, gedeelde smart enzo
Is ook goed voor onze relatie trouwens, dat hij echt weet wat ik deed terwijl hij sliep, lang weg was voor z'n werk en overdag enz.

We hadden de afspraak dat hij tot 1u snachts hielp, dus ik maakte hem wakker, en na 1u deed ik het omdat hij om 5:30 anderhalf u moet rijden naar z'n werk en dan moet hij wel uitgerust zijn.

Tijdens zijn vakantie heeft hij S steeds vaker op bed gebracht en het troosten ging ook goed.
En de babyfoon.. Heb m weleens op z'n hardst gezet en dan op mijn vriend zijn nachtkastje.. Werd hij echt niet wakker van

Dankjewel klavertje4
pi_121366359
De babyfoon staat al naast ons bed, op zijn hardst. Maar hij slaapt echt overal doorheen, onweer, vuurwerk, alles. En ik kan zelf pas weer slapen als Faye stil is (ik heb altijd al heel licht geslapen, helaas) en stil is ze pas weer als ze slaapt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:14:38 #243
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121366430
Marjolijntje in dat geval is het accepteren dat het zo is... :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121366498
Je kunt hem ook wakker maken marjolijntje, is echt geen schande, het is ook zijn dochter
pi_121366507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:01 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye drinkt met pijn en moeite uit een fles, als ik niet thuis ben -O-
En mn vriend de nachten laten doen.. Ik durf het echt niet aan, hij wordt echt helemaal nergens wakker van, helaas :(
Normaal wordt ik ook niet snel wakker van de kids :@
Maar als ik weet dat ik moet lopen (man ziek of weg). Dan hoor ik ze wel. Dus misschien is dat bij je vriend ook wel zo. in combi met een babyfoon naast zijn kussen..
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:16:04 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_121366521
En accepteren scheelt echt enorm in hoe je je voelt. En daarnaast dan maar ongezellig t.ov. Anderen op tijd slapen elke kans pakken :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_121366767
Kan je er echt niet op vertrouwen dat hij wel wakker wordt als zij ook echt wakker wordt? En het dus op een brullen zet ;-). Kijk, jij wordt waarschijnlijk van het eerste smakgeluidje al wakker. Begrijpelijk, denk ik, dat een ander daar misschien niet van wakker wordt. Maar misschien dat als ze er net wat harder voor moet werken, dat ze hem toch wel wakker krijgt?

Zelf ging ik, bij extreme vermoeidheid, om zeven of acht uur maar gewoon mee naar bed. Zodat ik in het totaal toch aan mijn slaap kwam.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:23:48 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121366959
Ik snap wel dat het dan eng is om het over te laten aan je man als je er niet zeker van bent dat hij wakker wordt eigenlijk. En ook dat als je toch wakker bent, er zelf uit gaan en niet je man wakker maakt en vervolgens ligt af te wachten tot ze weer stil is.

Hoop echt dat jullie een oplossing vinden.

Tot die tijd inderdaad accepteren, hoe lullig dat ook klinkt maar alleen dan kun je meeveren. En alle slaap pakken die je pakken kan (vroeg naar bed, al is het ongezellig) en als het echt niet meer gaat toch ziek melden en op die manier bijslapen.

sterkte :*
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 20:24:51 #249
5428 crew  miss_sly
pi_121367020
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:34 schreef Marjolijntje het volgende:
De nachten doe ik zelf ja, Faye ligt naast me, wil alleen een voeding en slaapt dan wil verder. Buiten een flesje geven, zou ik eerlijk gezegd ook niet weten wat mijn vriend voor me kan doen, verder. Maar als jullie ideeën hebben, graag!
Punt is ook dat mijn vriend gewoon door alles heen slaapt, ik moet hem echt wakker maken. Ik kan zelf ook pas weer verder slapen als Faye stil is.
En of het echt honger is of mama-honger, ik weet het niet. Ze drinkt wel goed, iedere voeding. Zo'n 5-10 minuten en dan leg ik haar weer neer en slaapt ze verder.

[..]

Faye wordt vrijdag 7 maanden. En graag! Dankjewel!

Dankjewel Nijna, herkenning is ook al fijn.
Voed je nog niet liggend? Dan kun je misschien verder dommelen terwijl ze drinkt en slaap je gemakkelijker in. En Faye misschien ook wel als ze gewoon de tepel los kan laten en in slaap kan sukkelen?

Verder wat Evenstar zegt, dat hielp (en helpt) mij altijd door de moeilijke periodes heen: accepteren dat het is zoals het is. Die acceptatie kan zoveel schelen. En dan maar op tijd naar bed, middagdutjes, niet gezellig zijn maar voor jezelf en je eigen slaap zorgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121367401
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Jammer dat je het in een pm doet. Mss zijn er ook wel anderen die er baat bij hebben. ;)
Dan gewoon hier :) Ik dacht dat het verder niet echt in het topic zou passen

De situatie bij ons is wel anders als bij jullie Marjolijntje, want Noah was al wat ouder (14-15mnd). Al die tijd werd hij echter alle 3u wakker. Op een goede nacht zaten er ergens 5u tussen, maar dat was dan meestal de eerste ruk, waar ik dus weinig aan had.

Hij liet zich niet troosten met iets anders als de borst, maar was daar ook niet meer tevreden mee. KV, speen, water, sap, knuffelen, alles tegelijk, niks hielp. Hij kon zich ook heel erg overstuur huilen, waardoor hij dan één hele cyclus van 3u oversloeg en die uren wakker bleef. Sowieso ging ik altijd vrij snel naar hem toe, omdat ik bang was dat Lotte anders wakker zou worden.

Ik merkte ook dat ik aan het einde van mn Latijn kwam. Ik werk 30u pw, heb daarna de kindjes alleen omdat Ronny 's avonds werkt en de nachten kwamen ook voor mijn rekening. En dat resulteerde dus in het feit dat ik Noah midden in de nacht toeschreeuwde dattie nu godverdomme eindelijk eens moest gaan slapen. Hij huilen, ik huilen, Ronny over de zeik. Dat was in elk geval iets wat niet hielp en ik ook niet meer wilde.

Uiteindelijk heb ik het avondritueel iets aangepast. Ook met Noah blijf ik nu wat langer zitten. Soms kijken we een boekje, soms tellen we de Nijntjes op het schilderij aan de muur. Ik bied de borst nog aan, maar heb ook een flesje sap klaar staan (75-25 verhouding van water en sap) zodat hij na de borst nog wat extras kan drinken. Dat extra drinken gaat ook met knuffelen gepaard. Vanuit zichzelf doet hij het niet, maar als ik zeg "kom je knuffelen" dan komtie lekker bij me liggen. De fles gaat daarna mee naar bed en toen we daar net mee begonnen was hij 's morgens leeg, maar ondertussen wordt hij 's nachts niet meer aangeraakt.

De overgang is geleidelijk gegaan. Als Noah weer begon te huilen, ging ik er wel heen, maar had express en hemdje aan zodat hij niet aan de borst kon. Ik nam 'm op schoot zoals anders en bood 'm dan zn flesje aan, de speen en knuffelde een beetje. In het begin werd hij hier heel boos van, want het was niet wat hij wilde. Ik kon echter niet meer met hem meegaan in zijn nachtelijke behoefte aan BV (zie: OUD / Borstvoeding deel 144)

Uiteindelijk ben ik hem uit gaan leggen dat er een flesje drinken stond wat hij kon pakken en dat mama alleen nog kwam als er iets aan de hand was, niet voor drinken. Hij is echter niet gek en heeft dus ook een tijdlang boos in zn bedje gestaan en knuffel en speen eruit gegooid, dan kwamen we tenminste :') Ik heb 'm ook best wel een beetje laten huilen, maar wel alleen als ik hoorde dat het huilen was omdat hij zn zin niet kreeg. Hij kreeg tijdens deze veranderingen namelijk ook een tandje en als hij daar last van had en moest huilen namen we hem gewoon in ons bed.

Al met al heeft het best wat voeten in de aarde gehad, ook tussen mij en Ronny. Hij wilde niet dat ik Noah liet huilen (zoals gezegd, geen verdriet of pijn, alleen maar boos dat hij geen borst kreeg). Toen ben ik wel op mn strepen gaan staan. Ik krijg geen ondersteuning van hem, dus mag ik het ook oplossen zoals ik denk dat het goed is. En als hij dat anders ziet, is het ook prima, maar dan neemt hij de nachten dus over. Onnodig te zeggen dat dat slechts 1 of 2 keer is voorgekomen :+

Samengevat: meer/langer knuffelen bij het naar bed brengen; meer/alternatief drinken aanbieden: langer laten mopperen ipv meteen opspringen; uitleggen waarom ik niet meer meteen kom.

Disclaimer: Noah is 16mnd, dus deze tips zijn misschien helemaal niet handig voor jullie. Ik zou in elk geval proberen te voorkomen dat het zolang door gaat als bij ons. Achteraf gezien had ik ook al eerder de rem moeten zetten op het inwilligen van zijn wensen 's nachts. (Daarbij, hij weegt 15kilo en eet prima. Hongerhad hij dus ook niet, blijkt wel uit het feit dat er in zijn voedingspatroon niks veranderd is en het dus wel beter gaat nu)

Disclaimer 2: Ik weet dat 's nachts sap slecht is, ookal is het met water gemengd, maar op dit moment is mijn slaap en zijn rust belangrijker. Hij poetst thuis 2x per dag met tandpasta en op de opvang 1x zonder tandpasta en hij drinkt over de hele nacht ong. 75ml, waarvan dus 1/4e sap. So be it for now. Daar gaan we straks wel weer aan sleutelen
Lotte!
Noah!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')