abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119454127
Hallo allemaal, vandaag ben ik een brenger van goed nieuws(hoop ik) en voor sommige zal dit een trap na zijn..

12 November stap ik uit de trein alleen om erachter te komen dat ik mijn portommonnee ben kwijt geraakt/ heb laten liggen/god weet wat.

Als reactie hierop heb ik mijn pasjes laten blokkeeren en ben op een ingeving naar de duo gegaan, jawel gewoon naar het kantoor van de duo in groningen.

Daar zei ik het volgende (of iets in die strekking) ik ben mijn ov pas kwijt en ik moet iedere dag een eind reizen.

Ik verblijf momenteel in den haag en ga met de trein naar groningen (dat was mijn situatie toen)

Het gesprek ging als volgt :

Sp : Goedenmiddag
Duo: Waarmee kan ik u van dienst zijn
Sp : (legt situatie uit) en daarachter Ik zou graag een bewijs hebben van mijn ov reisproduct kan dat ?
Duo : Nou vervelend om te horen ja dat kan zeker, maar je weet dat dat geen geldig vervoers bewijs is ?
Sp : Dat weet ik maar dan kan ik iig bij de ns onderbouwen wat ik zeg.
Duo : Heb je een momentje dan loop ik naar de printer
Sp : Wacht een momentje en krijgt 2 papieren in de handen gedrukt met de gegevens van jawel mijn ov reisproduct met daarop o.a mijn naam etc datum ingang ov activatie datum etc etc.

WEL EVEN EEN STEMPEL VRAGEN !

Hiermee kun je dus wel degelijk reizen.

Dat heb ik gedaan (en doe ik tot ik mijn ov weer heb ) als volgt.

Je zoekt op hoelaat de trein gaat die je moet hebben en probeert er iets eerder te staan (wacht doe je dit niet altijd !?)

Vervolgens zoek je zelf even de conducteur op en legt het even uit en legitimeer je ergens mee (ik gebruik het process verbaal dat je krijgt bij het verliezen van je ID) en voila

Sinds 12 nov geen een boete ontvangen gratis gereden tussen Den haag<->Groningen<->Almelo en de andere kant op.

Ik reis iedere dag met de trein en ben maar een student 40euro per dag opbrengen was voor mijn geen optie en dus kwam ik met dit idee.

Het idee werkt, dus ik wens jullie suc6 maar geef het niet zomaar op en ga niet zomaar kaartjes kopen want in de praktijk blijkt maar weer dat dat helemaal niet hoeft..

Gepost vanuit de trein, waar ik zojuist ben gecontroleert en je raad het al.

Geen boete

[ Bericht 0% gewijzigd door sp-1070 op 21-11-2012 08:21:23 (Spelfoutje) ]
Vendi, Vidi, Vici
pi_119454193
Prima tip, had wat korter gekund. Maar geen klacht, dus we gaan je ov bewijs doorknippen :{w
Soms
  woensdag 21 november 2012 @ 07:53:23 #3
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_119454218
Hey ts je bent echt fokking slim man. Dit wist nog niemand verwacht ik en ik denk dat vele studenten je hun leven lang dankbaar zullen zijn. Verder wens ik je nog veel succes met je mbo 3 opleiding!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_119454246
@dikke daniel

KLB / godverdomme m'n OV jaarkaart kwijt
KLB / OV chipkaart kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SES / OV-Studentenkaart verloren; hoe lang duurt vervanging?

Omdat smartass spelen tegen nieuwe leden overrated is kun je dat even lezen en voor het geval je het niet snapt forum.fok betekent hier op het fok forum.

of zoals kelso het zou zeggen : BURN
Vendi, Vidi, Vici
pi_119454269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:56 schreef sp-1070 het volgende:
@dikke daniel

KLB / godverdomme m'n OV jaarkaart kwijt
KLB / OV chipkaart kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SES / OV-Studentenkaart verloren; hoe lang duurt vervanging?

Omdat smartass spelen tegen nieuwe leden overrated is kun je dat even lezen en voor het geval je het niet snapt forum.fok betekent hier op het fok forum.

of zoals kelso het zou zeggen : BURN
:')_!
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_119454340
Kan ik daar weer op reageren mooi is dat.

Als je een bewijs wilt van je reisproduct moet je dus een reisproduct hebben in de eerste plaats. Een kaartje moet je niet kopen omdat je met dit bewijs van het recht op je vrij reizen doorkan gaan met reizen alsof je je ov wel bij je hebt.

door eerst naar het ns personeel van de betreffende trein te wandelen en uit te leggen hoe het zit die daarna zal controleren of je daadwerkelijk het bewijs bij je hebt dat je GRATIS mag reizen met je ov kaart.

Je wordt dus wel degelijk gecontroleert.

smh

[ Bericht 0% gewijzigd door sp-1070 op 21-11-2012 08:11:28 (Spel foutje) ]
Vendi, Vidi, Vici
pi_119454362
Ik vind het slim van TS jazeker wel. :Y ! Doordacht.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  woensdag 21 november 2012 @ 08:12:49 #8
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_119454367
En wat is nou precies de klacht?
pi_119454393
Geie tip, werkt dit ook in de bus in groningen? Want daar hoor ik wisselende verhalen over.

Officieel is het standpunt van Qbuzz (lokale busmaatschappij) dat als je je OV-chip met reisproduct (abonnement) kwijt bent of deze kapot is je een vervangende pas moet aanvragen.
Dit duurt een paar weken (op zich al bijzonder!!!) en dan krijg je een nieuwe pas met het betreffende reisproduct met originele ingangsdatum. In de tussentijd moet je kaartjes kopen.
Nu denk je natuurlijk, prima geregeld.... Echter als je een maandabonnement op je kaart hebt staan krijg je drie weken later een nieuwe OV met een mandabonnement dat dus (bijna) verlopen is. Dan heb je dus twee keer betaald voor je OV reis, namelijk een abo die je niet kon gebruiken en de losse kaartjes.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119454410
Bedankt :)
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_119454431
@Don_vanelli

Meer oplossing dan klacht maar nadat ik mijn ov kwijt was heb ik eerst gegoogled en kwam ik hier meer mensen met dat probleem tegen (in de trein naar de duo).
En ik nam mij voor dat als het mij zou lukken ik dit hier zou posten. (dat is ook direct de reden dat ik me hier heb aangemeld) Als dit ergens anders thuis hoort zet ik het daar graag neer.
Vendi, Vidi, Vici
  Forum Admin woensdag 21 november 2012 @ 08:23:52 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_119454470
Schopje naar PTA
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 21 november 2012 @ 08:33:30 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_119454561
TS zet een mooie lifehack, laat het voetvolk maar haten
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_119454599
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:53 schreef dikkedaniel het volgende:
Hey ts je bent echt fokking slim man. Dit wist nog niemand verwacht ik en ik denk dat vele studenten je hun leven lang dankbaar zullen zijn. Verder wens ik je nog veel succes met je mbo 3 opleiding!
Deed ik jaren geleden al. Niet eens met een bewijs van Duo, maar alleen met m'n proces verbaal van de aangifte van m'n tas.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_119455164
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:37 schreef Nailpolish het volgende:

[..]

Deed ik jaren geleden al. Niet eens met een bewijs van Duo, maar alleen met m'n proces verbaal van de aangifte van m'n tas.
Don't steal his thunder.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_119455392
En hoe zit het als je door poortjes heen moet? :')
pi_119456381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:29 schreef koekii het volgende:
Snel achter iemand aanlopen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:11:27 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_119459636
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:29 schreef koekii het volgende:
Daar staat altijd wel iemand te controleren (9 van de 10keer) gewoon hetzelfde doen als bij de conducteur.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_119460157
Volgens mij kun je ook gewoon binnen een paar dagen een nieuwe OV-chipkaart krijgen, maar tot die tijd is dit een prima oplossing.
  woensdag 21 november 2012 @ 17:49:17 #20
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_119471552
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:37 schreef Nailpolish het volgende:

[..]

Het was ook sarcastisch bedoeld
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_119493130
quote:
3s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:30 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij kun je ook gewoon binnen een paar dagen een nieuwe OV-chipkaart krijgen, maar tot die tijd is dit een prima oplossing.
Volgens het "ov" bedrijf kun j geen tijdelijke krijgen en duurt het iig 7 werkdagen..
Duo zegt ja je moet bij ov zijn en de ns zegt het is niet ons probleem.
Vendi, Vidi, Vici
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')