abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 november 2012 @ 21:49:51 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119405709
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:47 schreef iFok. het volgende:
Wat is volgens jullie de mooiste telefoon? :)
Nou ja, de Jiayu G3 ziet er lekker eigenzinnig uit. :D _O_
Zelf vind ik de Ascend D1 Quad met zwart/rode accenten erg chique.
De Oppo Find 5 met zeer dunne bezels links/rechts leek ook wel hip.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119405728
De mooiste telefoon is de telefoon die ik heb en kan veroorloven, Neo Rio n002 aka Neo N02-M. :P
pi_119405886
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:47 schreef iFok. het volgende:
Wat is volgens jullie de mooiste telefoon? :)
Umi X1 en de Jiayu G3 hebben bij mij een gedeelde eerste plek.
pi_119406008
Doe mij deze maar als we serieus zijn; http://www.gizchina.com/2(...)9-cpu-leaked-details

Als die volgend jaar voor een zacht prijsje beschikbaar is, gaat mijn Neo N02-M naar iemand anders in de familie. *O*
pi_119406043
CUSTOM RECOVERY FLASHEN TUTORIAL

Om straks eigen custom roms met bijv NL taal te kunnen flashen, moeten we af van de stock recovery
(die je mogelijk gezien hebt bij het flashen van de T10 rom). Ipv deze stock recovery gaan we gebruik maken van Clockworkmod recovery.

Dankzij Xenorium hebben wij nu de beschikking over een versie van CWM die geschikt is voor onze NEO!

Zorg voor dat je begint aan deze tutorial, dat je eerst geroot bent en ik beveel je aan om ook eerst de officiële laatste rom te flashen doormiddel van de stock recovery.. het laatste is dus niet noodzakelijk maar ik beveel het wel aan..

Hier vind je een turorial om via de stockrecovery de firmware te upgraden van T09 naar T10

Hier vind je een tutorial om te rooten ( letop: je hoeft dus de playstore methode NIET te volgen, dit gebeurd later met het flashen van gapps in deze tutorial!)

We gaan nu beginnen met het flashen van de nieuwe cwm recovery.

1. Download eerst alle benodigdheden hier

De aangepaste CWR ( met dank aan Xenorium ^O^ )

de Mobile uncle apk

De gapps ( google apps) die je een volledige google playstore geven

2. Zorg doormiddel van bijvoorbeeld USB aansluiten, dat je de 3 benodigde bestanden op je sdkaartje zet, bij voorkeur in de root van de sd(root wil in dit geval zeggen, in het begin van je sd kaart.. dus niet in een mapje.. gewoon je sdkaartje openen in deze computer en daar gelijk plakken!)

3. Ga nu met een filemanager naar de bestanden toe, en klik op de mobile uncle.apk
(zorg wel dat je bij settings>security> Unknown sources hebt aangevinkt!). Er word je nu gevraagd om mobile uncle te installeren, kies uiteraard voor install. Klik na de install op open.

4. indien je de neo goed heb geroot komt nu de SU (Super User) met een popup om mobile uncle root rechten te geven, ga hiermee akkoord:

Nu zal mobile uncle openen. en dat zier er als volgt uit:

5. Kies vervolgens uiteraard voor de optie, Recovery update.
nu zal mobile uncle gaan zoeken naar aanwezige recovery images op je sd kaartje.
( zorg er dus voor dat je niet meerdere images op je sd kaartje hebt staan, zodat je niet perongeluk een verkeerde image flasht :P!)

indien je er 1 op hebt staan, zal hij boven aan worden gevonden:

6. kies nu voor de image file en ga akkoord met de 2 popups die volgen:

7. Nu zal de neo opstarten in de recovery, en ja hoor daar hebben we de CWM :D!

We gaan nu verder met het installeren van de Gapps.zip om zodoende dus google playstore volledig te krijgen!

8. Kies in de CWM menu voor de 2de optie, apply zip from SD card, je scrollt dus door volume up of down en bevestig in tegenstelling to de stockrecovery met power!

Vervolgens kom je op je sd kaart, en indien je de gapps op in de root van de sd hebt gezet zul je hem onderaan vinden:

9. scroll naar de gapps.zip en bevestig met power, je krijgt nu de vraag of je zeker weet of je hem wil flashen, kies uiteraard voor de optie yes:

Nu zal het flashproces gaan lopen, dit duurt ongeveer 1 minuut, na deze minuut zal hij aangeven dat hij succesfull is geupdate:

10. Reboot nu je telefoon weer, en laat hem gewoon normaal opstarten..
hij zal waarschijnlijk de melding geven dat hij android aan het upgraden is, en wat apps aan het optimaliseren is:

11. Na dat hij volledig is gereboot;
open nu de playstore en zoek vervolgens alle apps die je maar wilt.. de playstore is immers volledig :D!

Wederom ben ik weer niet aansprakelijk voor de eventuele schade die jullie oplopen bij het volgen van deze tutorial O-)

Succes mannen/vrouwen :D!

[ Bericht 2% gewijzigd door Downstar op 19-11-2012 22:07:07 ]
pi_119406064
Zelf even een beetje rondgekeken. Ik ken Chinese mobieltjes alleen van Apple namaak. Maar de Oppo Find 5 is wel prachtig!
pi_119406190
Nice tut Downstar, je zou er een PDF van moeten maken.. _O_
pi_119406657
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:57 schreef Xenorium het volgende:
Nice tut Downstar, je zou er een PDF van moeten maken.. _O_
Bedankt :D, en jij natuurlijk ook bedankt voor je recovery :D!

De juiste volgorde is dus

Updaten Naar T09 > T10 middels normale recovery

Rooten middels mijn methode ( geen playstore methode doen!)

Middels mobile uncle CMW flashen + Gapps flashen

en dan indien je naar andere rom ooit nog wil, kun je dus makkelijker rooten doormiddel van dit te flashen in de CWM recovery :D

aan shiznutsje de eer om dit alles maar in de OP te proppen :P
pi_119406875
Super die tut. Heb je terwijl jij dit voor her eerst deed gelijk alle foto's gemaakt of heb je alle stappen opnieuw gedaan?
pi_119406899
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:07 schreef Casper_nl het volgende:
Super die tut. Heb je terwijl jij dit voor her eerst deed gelijk alle foto's gemaakt of heb je alle stappen opnieuw gedaan?
tijdens de eerste keer fotos gemaakt gelijk ;)
pi_119407193
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:08 schreef Downstar het volgende:

[..]

tijdens de eerste keer fotos gemaakt gelijk ;)
Zeer duidelijke uitleg! Dit gaat mij gewoon lukken zo!
Geweldig werk allemaal.
pi_119407796
Ik begin straks mijn eigen neo zaakje, voor de a-technische mensen;

Rooten: 10 euro
Rooten + 90% playstore werkend: 15 euro
Rooten+ CWM + volledig werkende playstore: 20 euro

_O_
  maandag 19 november 2012 @ 22:27:55 #263
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119408074
Haha, ff in je signature een Paypal-donate link: 'buy me a coffee/beer'. c_/

Netjes gedaan, de OP is uiteraard alweer van een update voorzien.

Iemand die de richtprijs van de N03 en de Subor Dream S inmiddels weet trouwens?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119408154
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:23 schreef Downstar het volgende:

_O_
Slechte zakenman dan. Je uitleg is zo goed dat a-technische mensen het zelfs kunnen.. ;-)
pi_119408358
Heerlijk die duidelijke tutorials met foto's.
Ik zal morgen laten weten als het is gelukt.
pi_119408404
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 22:29 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Slechte zakenman dan. Je uitleg is zo goed dat a-technische mensen het zelfs kunnen.. ;-)
ik maak enorm veel handleidingen/tutorials/review, maar geloof t of niet..
er zijn altijd nog mensen die t niet snappen, tegen fouten aan lopen (doordat ze vaak niet lezen etc :P)

voor die mensen Downstars neo shop :D!

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:27 schreef shiznuts het volgende:
Haha, ff in je signature een Paypal-donate link: 'buy me a coffee/beer'. c_/

Netjes gedaan, de OP is uiteraard alweer van een update voorzien.

Iemand die de richtprijs van de N03 en de Subor Dream S inmiddels weet trouwens?
heeeee das nog niet eens zo gek idee, Donaties zijn altijd welkom natuurlijk haha
pi_119408510
Hoe is het met dat accu verhaal van de Neo? Is dat al opgelost?
pi_119408632
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:34 schreef Harde_Mepper het volgende:
Hoe is het met dat accu verhaal van de Neo? Is dat al opgelost?
jep, met de nieuwste firmware zou dat blijkbaar (zo goed als) opgelost zijn :)
  maandag 19 november 2012 @ 22:40:32 #269
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_119408805
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:23 schreef Downstar het volgende:

_O_
Ik zou je haast willen vragen of je me kan helpen om cwm op m'n Mi2 werkbaar te krijgen :)
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_119408820
Volgens xenorium is het wel verbeterd maar nog niet helemaal goed..

echter lijk ik nergens geen last van te hebben, mijne loopt nu in vloeiende lijn naar beneden :D!
( echter nog niet aan de lader gehad naar T10 update, mogelijk dat hij dan pas weer sprongen gaat maken?)
pi_119408837
Bazen! _O_
pi_119408969
Heeft iemand inmiddels nog een mooi passend (chinees) hoesje voor de N02-M gevonden ?
Dus waar je de Neo in en uit kan schuiven.
Ik zie alleen die rubber snapon.
pi_119409246
Mooi Downstar! Hartelijk bedankt voor de mooie tut ;)
I love the smell of china electroncs in the morning!
  maandag 19 november 2012 @ 22:52:20 #274
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119409423
Geweldig werk mannen, ben diep onder de indruk van jullie gezamenlijke inspanningen!

Dankzij de tutorial ziet het er super eenvoudig uit, ik krijg het idee dat het zelfs mij moet gaan lukken :-)

Echt gaaf!!
pi_119409476
Nee nog geen prijs bekend van de Neo N003 zover ik kan lezen, de specificaties daarin tegen zien wel mooi uit.

http://www.mtksj.com/html/MTKshoujizixun/1806.html
  maandag 19 november 2012 @ 22:56:19 #276
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119409637
Oh noes. :X Bricked? Hij doet niks meer! :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee nog geen prijs bekend van de Neo N003 zover ik kan lezen, de specificaties daarin tegen zien wel mooi uit.

http://www.mtksj.com/html/MTKshoujizixun/1806.html
Aha, eens zo'n tile voor aanmaken voor in de OP dan maar. :)
pi_119409807
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:40 schreef Downstar het volgende:
Volgens xenorium is het wel verbeterd maar nog niet helemaal goed..

echter lijk ik nergens geen last van te hebben, mijne loopt nu in vloeiende lijn naar beneden :D!
( echter nog niet aan de lader gehad naar T10 update, mogelijk dat hij dan pas weer sprongen gaat maken?)
Alleen toen van 100% naar 93. Heb net even een spelletje gedaan, ging van 52% naar 50%. Dus dat ziet er wel goed uit.

Misschien is mijn batterij nog niet zo ingewerkt. We shall see.
pi_119410155
Hey Thxn voor de tutorial. net geflashed en idd nu.nl etc werkt ook latitude werkt nu. Ik kan hem gaan gebruiken zodra mijn sd kaartje binnen is. Dan dag dag SGS1.
Cirus the Virus
pi_119410320
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:59 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Alleen toen van 100% naar 93. Heb net even een spelletje gedaan, ging van 52% naar 50%. Dus dat ziet er wel goed uit.

Hmm ik vond toenstraks dat hij aardig lang op 24% stond :P.. was even bang dat dat kwam door flashen van cwm etc..

dus brightness volop 3g aan, muziek op apps open laten staan :P.. en toen ging hij opeens toch weer van 24 > 20% .. toch lijkt hij wel veel beter te werken als ik naar mijn batterij statistiek kijk zie ik ook een mooie dalende lijn .. t is in iedergeval beter dan de T09 versie :D
pi_119410548
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:59 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Als dat het enige is, zou het wel kunnen zijn wat ik een tijdje geleden dacht dat het was. Een veiligheid van de batterij/android, eens hij 100% opgeladen is, stopt hij met stroom te nemen en gaat hij terug op batterij, zodat de batterij niet overladen wordt.
Hij zal wel gewoon 100% aangeven tot je hem loskoppelt en dan snel zakken naar het echte percentage :)
pi_119411831
Geweldig werk jongens!
M'n Neo is inmiddels in Nederland, dus deze week vast binnen, kan ik meteen aan de slag :D
pi_119412182
Nou ik heb T10 erop staan. Wauw deze kleuren zijn veel echter en veel minder flets.
Nu wil ik weer rooten via de pc methode DIG / Chinese Smartphones #5 - A shipment of WIN is about to arrive!?
Maar die share website ligt er half uit. Ik heb die file in een ander huis op de pc in de downloadmap. Kan iemand ff in zijn downloadfolder kijken en die file in een dropbox zetten ofzo? :'(
  maandag 19 november 2012 @ 23:53:27 #283
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119412296
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:50 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Nou ik heb T10 erop staan. Wauw deze kleuren zijn veel echter en veel minder flets.
Nu wil ik weer rooten via de pc methode DIG / Chinese Smartphones #5 - A shipment of WIN is about to arrive!?
Maar die share website ligt er half uit. Ik heb die file in een ander huis op de pc in de downloadmap. Kan iemand ff in zijn downloadfolder kijken en die file in een dropbox zetten ofzo? :'(
http://www.sendspace.com/file/qbqewj (latest)
pi_119412373
quote:
wopwop danku. Kan ik direct weer verder
pi_119412776
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 22:56 schreef shiznuts het volgende:
Oh noes. :X Bricked? Hij doet niks meer! :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Aha, eens zo'n tile voor aanmaken voor in de OP dan maar. :)
Gelukkig maar :P
pi_119412807
Topic moet vol schnellllllllll
pi_119413108
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:08 schreef Xenorium het volgende:
Topic moet vol schnellllllllll
but why? :p
pi_119413447
Ik heb me voorlopig deze case cover besteld (dondardag aangekocht - maandag in de brievenbus!)
http://www.ebay.co.uk/itm(...)id=p3984.m1497.l2649
Supergoedkoop, maar het is dan ook superdun fake leder.
Mijn Neo past er wel perfect in (one X versie)
pi_119413675
Misschien is dat wel wat voor mij, wel lekker goedkoop. Gewoon in de brievenbus! Lekker hoor.
pi_119413855
Ik kan bij deze bevestigen dat de tutorials werken. Heb net in een uur tijd alles achter elkaar gedaan: rom resetten naar factory settings -> T10 -> rooten -> CMW en gapps erop geflashed :D
Probleemapps zoals Buienradar, NS reisplanner en Strava heb ik hier nu draaien met vanuit de Play store zonder dat de build.prop hoefde te worden aangepast.

Complimenten voor de mooie samenwerking tussen de handige computerjongens en de tutorialschrijver _O_
pi_119414068
Ik heb net een andere rom erop geflashed, gebaseerd op de T10, die al root heeft en hij lijkt ook retesnel. Er is veel onnodige zooi uitgesloopt. Heb alvast de rom veranderd dat hij standaard de eerste keer gelijk in het Engels opstart en de tijd correct is. Scheelt weer ;)

Deze lijkt me ook iets makkelijker om naar NL te krijgen, werkt niet met een odex + apk systeem.

Ben er wel enthousiast over.
pi_119414420
Ik heb alle system apps van de SX3.0 T10 ROM met APK Fire bewerkt en het WestEuropese taalpakket geintegreerd. Ik heb er echter nog geen CWM zip van gebakken. Dit zijn alleen de apk's.
Testen kan ik zelf helaas niet, omdat ik nog geen Neo bezit.

Wie interesse heeft kan evt met RootExplorer oid de originele apps vervangen voor deze set. Of bv alleen één apk met veel tekst (settings?)
Wel eerst een Nandroid backup maken voor het geval het misgaat.
pi_119415997
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:29 schreef Joerii90 het volgende:
Ik heb me voorlopig deze case cover besteld (dondardag aangekocht - maandag in de brievenbus!)
http://www.ebay.co.uk/itm(...)id=p3984.m1497.l2649
Supergoedkoop, maar het is dan ook superdun fake leder.
Mijn Neo past er wel perfect in (one X versie)
Bedankt voor de tip! :)
I love the smell of china electroncs in the morning!
pi_119416383
Vandaag bevestiging ontvangen dat myn Neo is shipped, trackingnumber is met 2 dagen pas zichtbaar? Afwachten dan maar.

Zo te lezen zijn er heel wat stappen gemaakt, ben maar getsopt want het begon mij beetje te duizelen alle technische stappen die mij om de oren vlogen:)

Maar respect guys dat jullie het toch geflikt hebben en Downstar heldere uitleg hoor..topper.

Xenorium is blijkbaar nog aan het finetunen, dus mochten jullie ook kortere oplossingen(veilige) vinden waarbij bv niet geroot/geflasht/gerecoverd/geboot en noem ze maar op hoeft te worden...dan houdt ik mij HEEL graag aanbevolen :Y
pi_119416681
Geduldig wachten totdat ik uit ben en de neo kan proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:19 schreef elinx het volgende:
Ik heb alle system apps van de SX3.0 T10 ROM met APK Fire bewerkt en het WestEuropese taalpakket geintegreerd. Ik heb er echter nog geen CWM zip van gebakken. Dit zijn alleen de apk's.
Testen kan ik zelf helaas niet, omdat ik nog geen Neo bezit.

Wie interesse heeft kan evt met RootExplorer oid de originele apps vervangen voor deze set. Of bv alleen één apk met veel tekst (settings?)
Wel eerst een Nandroid backup maken voor het geval het misgaat.
Verwerkt in de stock rom, plus wat apps vervangen. Als ik thuis ben ga ik het proberen.

Trouwens heb een off-topic probleempje. Ik eerder een order gedaan bij mistertao en geannuleerd, en nu staat er een bedrag van zo'n 157 dollar op m'n balance. Ik probeer dit terug te laten storen om mijn paypal maar ze werken niet echt mee. Ik heb een mailtje gestuurd naar de service mail, en via de site.
De laatste message die ik terug kreeg:
quote:
Dear .....,
thanks for your message, we are sorry to tell you that, as the paypal is limited, we can't send that for you, so we sincerely hope that you can buy some items in our site, how about your idea? sorry and please understand us on the issue, sky
Kan iemand mij een tip geven wat ik hier mee aan moet, want dat geld wil ik gewoon terug.

[ Bericht 38% gewijzigd door RedVultures op 20-11-2012 09:43:22 ]
pi_119417848
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:00 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb net een andere rom erop geflashed, gebaseerd op de T10, die al root heeft en hij lijkt ook retesnel. Er is veel onnodige zooi uitgesloopt. Heb alvast de rom veranderd dat hij standaard de eerste keer gelijk in het Engels opstart en de tijd correct is. Scheelt weer ;)

Deze lijkt me ook iets makkelijker om naar NL te krijgen, werkt niet met een odex + apk systeem.

Ben er wel enthousiast over.
Nice, "retesnel" klinkt wel zoals ik het graag heb :D ^^
pi_119419861
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 08:48 schreef vuurpaard66 het volgende:
Vandaag bevestiging ontvangen dat myn Neo is shipped, trackingnumber is met 2 dagen pas zichtbaar? Afwachten dan maar.

Zo te lezen zijn er heel wat stappen gemaakt, ben maar getsopt want het begon mij beetje te duizelen alle technische stappen die mij om de oren vlogen:)

Maar respect guys dat jullie het toch geflikt hebben en Downstar heldere uitleg hoor..topper.

Xenorium is blijkbaar nog aan het finetunen, dus mochten jullie ook kortere oplossingen(veilige) vinden waarbij bv niet geroot/geflasht/gerecoverd/geboot en noem ze maar op hoeft te worden...dan houdt ik mij HEEL graag aanbevolen :Y
Zonder deze stappen zul je nooit andere roms, of een volledig werkende playstore krijgen :P..
veiliger, en met duidelijke uitleg dan dit kan haast niet :P..
pi_119419899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:18 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Nice, "retesnel" klinkt wel zoals ik het graag heb :D ^^
ik ben benieuwd wat hij onder retesnel verstaat :P. ik vind dit(de standaard T10) al fucking snel gaan!
pi_119420812
Draai nu dus op de T10 rom, en heb dus nu een vloeiende leegloop van de batterij ten opzichte van T09 rom :D

T09 rom:

T10 rom:

je ziet wel dat bij de T09 rom, hij soms in een rechte lijn zakt, dus bijvoorbeel van 40 naar 30% in 1 minuut.. bij de T10 dus voorlopig geen last meer van :D
pi_119421632

Ik vind het een apart toestel, ( Maar vind toetsenbordjes fijn! ) en hij heeft goede specs.. Ik ga hier eens een beetje mee lezen met hoe het zit om iets naar NL te krijgen. Heb er totaaaaal geen verstand van! :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')