abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 14:56:53 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_119085169
Ik kan me herinneren dat ik vroeger elke week wel een paar muziektijdschriften kocht, de Hitkrant, De Muziek Expres, de Popfoto, de Duitse Bravo, soms Oor of Rolling Stone, noem maar op.

Worden dit soort tijdschriften nog verkocht en welke lezen jullie? Ik heb het idee dat het niet meer zo populair is als vroeger, logisch waarschijnlijk, iedereen leest tegenwoordig alles op internet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 11 november 2012 @ 14:57:37 #2
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_119085218
ik lees tegenwoordig alles op internet
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zondag 11 november 2012 @ 15:21:06 #3
139330 TNA
For the stars that shine
  Trouwste user 2022 zondag 11 november 2012 @ 15:37:10 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_119086914
Van 1979 tot 2007 geabonneerd geweest op de OOR. Las hem op het laatst amper meer. Haalde en haal alles van internet.

Als iemand interesse heeft. Voor een schappelijke prijs zijn ze van jou. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:39:18 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_119087003
Ik vraag me opeens af, welke tijdschriften bestaan er nog? OOR dacht ik wel, maar kan me niet herinneren dat ik die de laatste tijd heb zien liggen eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_119087024
Ik lees de Uncut en de Downbeat. Beiden prima bladen en relatief goedkoop als je het digitaal leest, zeker vergeleken met wat je zou betalen als je het naar Nederland zou laten sturen. Je ziet heel duidelijk dat bladen die m.i. geen kwaliteit bieden zoals Q en NME elk jaar 20%! verliezen qua oplage (bron Audit Bureau of Circulations) en bladen die dat wel doen zoals Mojo en Uncut relatief stabiel zijn ookal verliezen ook zij. De toekomst van muziekbladen is louter nog digitaal, dan betalen mensen niet veel en hebben zij niet de hoge distributiekosten e.d. Er verschijnt heel veel gratis op internet, maar dan mis ik de duiding en veel sites die gratis cd's krijgen zijn vervolgens nauwelijks meer kritisch.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:42:35 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_119087108
Eigenlijk best jammer: een fysiek blad lezen is leuker dan een verhaaltje op internet, plus je kunt het bewaren en later nog even doorbladeren.

Niet dat ik nog bladen koop... maar komt misschien ook doordat ik minder vaak bij tijdschriftenwinkels kom PLUS de tijdschriften die ik weleens zie liggen, bijvoorbeeld bij de supermarkt, vind ik allemaal best duur.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 zondag 11 november 2012 @ 15:43:24 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_119087142
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:39 schreef GeorgKacher het volgende:
Je ziet heel duidelijk dat bladen die m.i. geen kwaliteit bieden zoals Q en NME elk jaar 20%! verliezen qua oplage (bron Audit Bureau of Circulations) en bladen die dat wel doen zoals Mojo en Uncut relatief stabiel zijn ookal verliezen ook zij.
The Sound en Melody Maker zijn dan ook gestopt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119087374
Dat kan op de Ipad ook, bewaren en later nog doorbladeren. De apps zijn zo mooi geworden dat ik niet goed zou weten waarom je nog een echt exemplaar zou willen voor veel meer geld met dezelfde inhoud. Voor Downbeat betaal je 10 dollar voor 12 nummers, dat is 7.86 euro om precies te zijn, oftewel 65 cent per nummer. Dat is zo goed als gratis.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:49:18 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_119087445
Ik heb geen iPad of wat voor soort tablet dan ook. Boeken lees ik ook liever op de "ouderwetse" manier.
Voor de posters zou ik de tijdschriften niet meer kopen overigens, daar ben ik inmiddels een beetje te oud voor ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_119088280
Ik ben nooit zo'n lezer geweest als 't op muziekbladen aankomt. Eigenlijk haalde ik alle info altijd van internet als ik wat wilde weten. Allmusic.com en wikipedia zijn ok en soms een docu op DVD of Tv maar ik ben een beetje uit de bands en artiesten. Ik las de Sound on Sound weleens en een Nederlands blad over muziekproductie waar me de naam van ontschoten is, maar dat zit in een andere richting en is inmiddels ook wel een ruime tijd geleden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 11-11-2012 17:54:16 ]
  Trouwste user 2022 zondag 11 november 2012 @ 16:33:39 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_119089428
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:08 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nooit zo'n lezer geweest als 't op muziekbladen aankom. Eigenlijk haalde ik alle info altijd van internet als ik wat wilde weten. Allmusic.com en wikipedia zijn ok en soms een docu op DVD of Tv maar ik ben een beetje uit de bands en artiesten. Ik las de Sound on Sound weleens en een Nederlands blad over muziekproductie waar me de naam van ontschoten is, maar dat zit in een andere richting en is inmiddels ook wel een ruime tijd geleden.
Welke richting ? Klassiek ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119090279
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Welke richting ? Klassiek ?

:P
hehe nee, 't was een blad voor producers. Ging voornamelijk over software en hardware. Ik heb wel een mega boek over de piano liggen ergens op zolder bij mn ouders in Nederland.
pi_119090939
quote:
99s.gif Op zondag 11 november 2012 15:42 schreef Karina het volgende:
Eigenlijk best jammer: een fysiek blad lezen is leuker dan een verhaaltje op internet, plus je kunt het bewaren en later nog even doorbladeren.
Zeker van de serieuzere snap ik eigenlijk sowieso niet zo goed dat ze lang hebben bestaan. Een radioprogramma over schilderkunst lijkt me ook niet zo heel interessant.

Ik kan het wel plaatsen als surrogaat, je vindt muziek belangrijk, en bij gebrek aan iets nieuws om te beluisteren ga je er maar over lezen omdat je toch wat met die brandende interesse moet doen. Of je gaat vast lezen wat je wil gaan beluisteren. Maar als ook het youtube filmpje mét geluid kunt gaan opzoeken dan zie ik niet in welke behoefte het nog voorziet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Trouwste user 2022 zondag 11 november 2012 @ 17:30:38 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_119091554
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zeker van de serieuzere snap ik eigenlijk sowieso niet zo goed dat ze lang hebben bestaan. Een radioprogramma over schilderkunst lijkt me ook niet zo heel interessant.

Ik kan het wel plaatsen als surrogaat, je vindt muziek belangrijk, en bij gebrek aan iets nieuws om te beluisteren ga je er maar over lezen omdat je toch wat met die brandende interesse moet doen. Of je gaat vast lezen wat je wil gaan beluisteren. Maar als ook het youtube filmpje mét geluid kunt gaan opzoeken dan zie ik niet in welke behoefte het nog voorziet.
Dus een voetballiefhebber is niet wijs als ie de Voetbal International leest :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 11 november 2012 @ 18:43:49 #16
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_119094286
Toen ik nog van poppunk hield (paar jaar terug, Marnixos twaalf jaar) lies ik altijd het Britse Kerrang! en soms UPmagazine
katten zijn lief
pi_119094949
Laatst bij de nationale popquiz het blad "muziek.nl " gekregen. Is een redelijk nieuw blad geloof ik. Nog niet aan toegekomen om het echt te lezen, wel ff doorgebladerd. Vrouwlief merkte terecht op dat er nogal veel "ouwelullen muziek" in stond. Maar dat sluit dan wel weer aan bij de gemiddelde popquiz deelnemer ;)
pi_119096254
Voor een jaar of 10 terug kocht ik nog wel eens de OOR.
Tegenwoordig koop ik nog wel eens de Uncut of Q Mag als er een special is over één van mijn favo artiesten.

Q had vorig jaar een leuke U2 special over de 20th anniversary van Achtung Baby. Helaas was deze dan weer in geen een boekhandel te koop en heb ik 'm maar online besteld.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 11 november 2012 @ 23:57:06 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_119111322
Vroeger achtereenvolgend de Muziek Expres, Hitkrant en Oor gelezen en tussendoor kocht ik nog wel eens Bravo, NME en Melody Maker. Nu koop ik nooit meer muziekbladen en heb ook geen abonnement meer.

Enige wat ik nog wel graag lees is de Plato Mania, het boekje van de winkels van Plato en Velvet en Sounds en nog een paar... staan eigenlijk alleen maar recensies in dus muziekblad kun je het ook niet echt noemen.
  maandag 12 november 2012 @ 00:00:10 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
  Trouwste user 2022 maandag 12 november 2012 @ 01:48:53 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_119113100
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:01 schreef cafca het volgende:
Laatst bij de nationale popquiz het blad "muziek.nl " gekregen. Is een redelijk nieuw blad geloof ik. Nog niet aan toegekomen om het echt te lezen, wel ff doorgebladerd. Vrouwlief merkte terecht op dat er nogal veel "ouwelullen muziek" in stond. Maar dat sluit dan wel weer aan bij de gemiddelde popquiz deelnemer ;)
:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 12 november 2012 @ 01:50:37 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_119113111
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:57 schreef ranja het volgende:
Vroeger achtereenvolgend de Muziek Expres, Hitkrant en Oor gelezen en tussendoor kocht ik nog wel eens Bravo, NME en Melody Maker. Nu koop ik nooit meer muziekbladen en heb ook geen abonnement meer.

Enige wat ik nog wel graag lees is de Plato Mania, het boekje van de winkels van Plato en Velvet en Sounds en nog een paar... staan eigenlijk alleen maar recensies in dus muziekblad kun je het ook niet echt noemen.
Ik ben 15 jaar geabonneerd geweest op het VERA-krantje. Concertzaal uit Groningen. Waren en zijn overal als eerste bij.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119120581
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dus een voetballiefhebber is niet wijs als ie de Voetbal International leest :?

:P
Ik weet niet wat je erin zoekt. Maar als je muziek wil leren kennen zul je toch echt moeten luisteren, als dat niet wil dan kun je je honger stillen met lezen erover maar het lijkt me surrogaat, zoals je ook je honger kunt stillen met een sigaret ipv een boterham.

Tegenwoordig kun je bijna alles binnen 5 minuten beluisteren, en dan vraag ik me af in welke behoefte muziekbladen nog voorzien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 12 november 2012 @ 12:58:47 #24
27648 Weakling
available in strong mint
pi_119121628
Ik lees zo af en toe OOR en Mojo. Tijdschriften hebben voor mij nog wel een voordeel ten opzichte van internet (afgezien van de digitale variant van het tijdschrift wellicht): ik stuit op weg naar de artikels die ik wilde lezen nog weleens op een voor mij onbekende band of CD, die door het verhaaltje mijn interesse wekt. Dat is bij internet toch een heel stuk minder, omdat ik dan vaak al wat gerichter zoek. Een bladzijde omslaan en je verwonderen over iets waar je het bestaan niet van wist is er niet echt bij.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_119124154
Ik lees nog maandelijks MOJO en Mixmag. Waxpoetics, Uncut en Spex (Duits alternatief blad) regelmatig als er wat leuks instaat.Oor dit jaar opgezegd na 20+ jaar... beetje gevoel dat Oor erg het buitenland volgt en geen trendsetter meer is als in de 80s/90s.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')