abonnement Unibet Coolblue
pi_118799441
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 07:52 schreef Auti het volgende:

[..]

1600-1800.
Voor die prijsrange zul je denk ik qua fully's zo'n beetje aan de onderkant van de markt/instappers zitten?
Terwijl je voor dat bedrag ook een goede hardtail kunt kopen ( O-) )
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118799530
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voor die prijsrange zul je denk ik qua fully's zo'n beetje aan de onderkant van de markt/instappers zitten?
Terwijl je voor dat bedrag ook een goede hardtail kunt kopen ( O-) )
Het is dan ook geen freeride of downhill fully. En een instapper inderdaad.
Misschien koop ik ook wel gewoon een nieuwe hardtail tegen die tijd. Ik zit gewoon een beetje rond te kijken.
-weg-
  zondag 4 november 2012 @ 10:32:26 #103
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118799542
Ik heb mijn mtb een paar jaar geleden aan de man van mijn moeder geschonken. (mijn ouders zijn gescheiden)
Hij rijdt er nu een tijdje mee, niet zo heel veel, dus nu ga ik ze binnenkort even terug nemen en helemaal demonteren en alles schoonmaken en evt. vervangen.

Wellicht nieuwe kabels
Nieuw vet in de naven
Wielen richten
ketting derrailleurs en tandwielen schoonmaken
Voorvork van nieuwe olie laten voorzien (doe ik niet zelf)
Etc.
pi_118799586
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn mtb een paar jaar geleden aan de man van mijn moeder geschonken. (mijn ouders zijn gescheiden)
Hij rijdt er nu een tijdje mee, niet zo heel veel, dus nu ga ik ze binnenkort even terug nemen en helemaal demonteren en alles schoonmaken en evt. vervangen.

Wellicht nieuwe kabels
Nieuw vet in de naven
Wielen richten
ketting derrailleurs en tandwielen schoonmaken
Voorvork van nieuwe olie laten voorzien (doe ik niet zelf)
Etc.
Wat voor MTB en groep is het?
-weg-
  zondag 4 november 2012 @ 10:42:03 #105
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118799642
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:36 schreef Auti het volgende:

Wat voor MTB en groep is het?
XT naven, LX cranks, v-brakes en Sram 9.0 gripshifts en derrailleurs geloof ik. Marzocchi 100mm voorvork en Principia hardtail frame.
pi_118799681
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:42 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

XT naven, LX cranks, v-brakes en Sram 9.0 gripshifts en derrailleurs geloof ik. Marzocchi 100mm voorvork en Principia hardtail frame.
Dat is wel de moeite waard.
-weg-
pi_118802424
Mietje van de club:
http://app.strava.com/activities/26886347

Ik ga stoppen met roken en ik moet eens met mijn arts gaan praten, volgens mij moet ik overstappen op andere medicijnen want ik voelde mij even totaal niet veilig en prettig, kijken of het bijwerkingen zijn of mijn bloedspiegel is weer eens niet in orde. Begin dit jaar had ik een behoorlijk ernstig vitamine D tekort, misschien heb ik dat nu wel weer.

En ik ga mij eind deze maand aanmelden bij een sportschool, er zit er hier 1 die niet voor bodybuilders is, een rustige sportschool/zwembad met personal trainers en meer gericht op gezondheid en conditie ipv krachttraining en zo.

Ik ben gewoon boos op mijzelf..
-weg-
  zondag 4 november 2012 @ 14:24:55 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118806059
Je voelde je neit veilig en prettig want?

Ik voelde me net ook kut hoor, tegen wind terwijl de benen leeg zijn langs een dijk fietsen. Dan is het leuke er wel af.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118806995
Heb er vandaag ook vroegtijdig een eind aan gemaakt (het fietsen dan O-) ). Er was een of andere hardloopwedstrijd gaande en een hoop stukken waren afgesloten/afgezet. En de stukken waar je dan wel mocht komen werd het fietsen je bekant onmogelijk gemaakt door een niet aflatende stroom hardlopers; er kwam geen einde aan.
Stuk verderop was er ook een wandeltocht gaande. Alles bij elkaar meer stil gestaan en met de fiets in de hand gelopen dan gefietst. Toen was de lol er wel af voor mij en ben ik omgedraaid.

Morgen is het gelukkig weer lekker rustig in het bos *O*

Overigens is stoppen met roken een van de beste beslissingen geweest die ik ooit gemaakt heb. Ben nu alweer ruim 2½ jaar gestopt. Cold turky. Ik vond het eigenlijk een eitje (en ik rookte 19 jaar lang 4 pakken shag in de week :@ ).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118808550
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef StateOfMind het volgende:
Heb er vandaag ook vroegtijdig een eind aan gemaakt (het fietsen dan O-) ). Er was een of andere hardloopwedstrijd gaande en een hoop stukken waren afgesloten/afgezet. En de stukken waar je dan wel mocht komen werd het fietsen je bekant onmogelijk gemaakt door een niet aflatende stroom hardlopers; er kwam geen einde aan.
Stuk verderop was er ook een wandeltocht gaande. Alles bij elkaar meer stil gestaan en met de fiets in de hand gelopen dan gefietst. Toen was de lol er wel af voor mij en ben ik omgedraaid.

Morgen is het gelukkig weer lekker rustig in het bos *O*

Overigens is stoppen met roken een van de beste beslissingen geweest die ik ooit gemaakt heb. Ben nu alweer ruim 2½ jaar gestopt. Cold turky. Ik vond het eigenlijk een eitje (en ik rookte 19 jaar lang 4 pakken shag in de week :@ ).
Werkgever is ook cold turkey gestopt met koffie(dronk 20-30 koppen per dag, nu een stuk minder) en roken.
Laatste pakje heeft hij in 1 avond helemaal opgerookt(wel beetje uitgedeeld..) en toen gewoon geen nieuwe meer gekocht. 1e 3 weken zo chagrijnig als de pest. :P
Ik ben gewoon nooit begonnen(vind het ranzig...) dus dan hoef je ook niet te stoppen.

Morgen moet ik op bezoek bij stage, dus gooi de mountainbike achterin, en als ik op tijd klaar ben nog even naar Nieuw-Amsterdam, ben dan toch al in de buurt(Hollandscheveld).
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118808812
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef kanovinnie het volgende:
Je voelde je neit veilig en prettig want?

Ik voelde me net ook kut hoor, tegen wind terwijl de benen leeg zijn langs een dijk fietsen. Dan is het leuke er wel af.
Paniekstoornis.. morgen is het een jaar geleden dat ik een zware epileptische aanval heb gehad, gelukkig eenmalig, maar daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Als ik dan ook maar iets van flauwte voel of ik ga hyperventileren dan voel ik mij niet veilig in mij eentje. Mijn grootste angst is dan ook dat ik wakker word in een ziekenhuis of ambulance en dat mijn fiets gejat wordt... Klinkt heel stom misschien maar dat is een beetje de drempel op het moment.

Ik slik ook veel medicijnen, en die hebben bijwerkingen.. misschien dat het daar ook een beetje aan ligt en daarom wil ik daar even met de arts over praten.
-weg-
pi_118809356
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef kanovinnie het volgende:

Ik voelde me net ook kut hoor, tegen wind terwijl de benen leeg zijn langs een dijk fietsen. Dan is het leuke er wel af.
Ken het nu ook. Fiets normaal 35-40km. Paar weken geleden voor het eerst de 60km gehaald, maar na zo'n 45km waren de benen leeg en kwam ik ook op een kale weg met wind tegen. En toen moest ik dus nog 15km om thuis te komen.....afzien...

Vandaag was het prachtig weer, 41km gefietst op een compleet nieuwe route voor mij. Moeras/bosachtig en af en toe wat asfalt en op het eind de vuilnisbelt, kon wel merken dat het beste daar eraf was, in de 3-4de versnelling omhoog met zo'n 8-10km/h :9
pi_118809389


pi_118809887
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Paniekstoornis.. morgen is het een jaar geleden dat ik een zware epileptische aanval heb gehad, gelukkig eenmalig, maar daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Als ik dan ook maar iets van flauwte voel of ik ga hyperventileren dan voel ik mij niet veilig in mij eentje. Mijn grootste angst is dan ook dat ik wakker word in een ziekenhuis of ambulance en dat mijn fiets gejat wordt... Klinkt heel stom misschien maar dat is een beetje de drempel op het moment.

Ik slik ook veel medicijnen, en die hebben bijwerkingen.. misschien dat het daar ook een beetje aan ligt en daarom wil ik daar even met de arts over praten.
Dat soort aanvallen zijn kut inderdaad.. Heb een keer zoiets meegemaakt als begeleiding tijdens een vakantie.. Was een "meisje" (100 kg, 1.70 lang) die bijna om de dag wel een aanval had op ten duur. Was gewoon niet leuk meer. (Ik had dan de taak om met de rest van de clieënten maar een wandeling te maken ofzo..) Zelfs 1 keer op de snelweg, op de vluchtstrook haar uit de auto getild, wegvlak af laten kruizen en maar direct ambulance laten komen.
Waren zelf met 3 auto's, maar op ten duur stonden er(nog voordat Ambu en Politie er was, Wegbeheerder was er binnen 5 minuten, Kudos! (ambu duurde 1 kwartier..) 6 auto's, incl die van rijkswaterstaat en was dus de rechter rijstrook ook afgekruist door 1 auto.
Ik begrijp je angst dus. Zou zelf niet je fiets jatten, maar er zijn voldoende die dat wel zouden doen, helemaal bij zo'n dure mountainbike.
Zelfs als de fiets op het fietsenrek achter de Opel staat, en we die gewoon ergens parkeren, leg ik een kettingslot om de fiets.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118810509
Ik gebruik nu Rivotril zodat ik eigenlijk geen aanval meer kan krijgen, en je voelt het ook aankomen.. Maar dat laatste is dus een beetje een probleem.. Ik denk nog te vaak dat ik een aanval ga krijgen en dan raak ik angstig en paniekerig en wil ik gewoon naar huis...
Daarnaast gebruik ik ook nog medicijnen voor mijn bloeddruk (maakt suf) en slik ik ook 4 maal daags 2mg Valium per dag (spierkracht zat, ik trap gewoon door) en een antipsychotica.. Sinds dat laatste ben ik ook 14 kilo aangekomen }:| En ik heb de laatste tijd gewoon veel te weinig gesport.

Die combinatie van factoren breekt mij nu even op.. Zodra ik duizelig wordt of wazig ga zien dan denkt mijn hoofd automatisch aan een toeval... terwijl die kans heel klein is.
Vandaar ook sportschool... anders blijf ik schommelen. Gezond lichaam = gezonde geest en vice versa.
-weg-
  zondag 4 november 2012 @ 20:36:38 #116
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118821244
Ik heb vanmiddag ook nog 2,5 uur gefietst. 2x beide routes van Havelte gedaan. Ik was net voor de regen weer thuis. Wat wel betekende dat ik in de stromende regen mijn fiets nog schoon moest spuiten. :'(

1x gevallen doordat het profiel van het voorwiel dichtliep met modder en ik weggleed. Een groot gedeelte van de route bestaat nu uit 3 cm drab op een harde onderlaag. Lekker glibberen dus.

Tijd voor andere banden dus. Ik denk dat ik voor en achter maar voor een Nobby Nic ga. Misschien ietswat overkill voor achter, maar liever teveel grip als te weinig.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118823437
Havelte is mooi!
  zondag 4 november 2012 @ 21:08:04 #118
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118823681
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:04 schreef Tommeke het volgende:
Havelte is mooi!
Ik woon 3 km van de route, op een of andere manier wordt het wel minder mooi wanneer je hem een paar honderd keer gereden hebt. :P

Volgende week denk ik Diever maar eens doen. Maar dan moet ik eerst 10 km fietsen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118824241
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 20:36 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik heb vanmiddag ook nog 2,5 uur gefietst. 2x beide routes van Havelte gedaan. Ik was net voor de regen weer thuis. Wat wel betekende dat ik in de stromende regen mijn fiets nog schoon moest spuiten. :'(

1x gevallen doordat het profiel van het voorwiel dichtliep met modder en ik weggleed. Een groot gedeelte van de route bestaat nu uit 3 cm drab op een harde onderlaag. Lekker glibberen dus.

Tijd voor andere banden dus. Ik denk dat ik voor en achter maar voor een Nobby Nic ga. Misschien ietswat overkill voor achter, maar liever teveel grip als te weinig.
Word nog wat dan morgen.. Ik heb achter een SpeedKing, (weliswaar verkeerd om gemonteerd)
Lekker glibberen dus(en dat op een hele smalle route..)

Diever heb ik wel eens gereden. Kan me er helaas weinig meer van herinerren, maar ik dacht dat hij toen nogal ingekort was i.v.m. werkzaamheden langs de A28 daar.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 4 november 2012 @ 21:42:33 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118825975
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Paniekstoornis.. morgen is het een jaar geleden dat ik een zware epileptische aanval heb gehad, gelukkig eenmalig, maar daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Als ik dan ook maar iets van flauwte voel of ik ga hyperventileren dan voel ik mij niet veilig in mij eentje. Mijn grootste angst is dan ook dat ik wakker word in een ziekenhuis of ambulance en dat mijn fiets gejat wordt... Klinkt heel stom misschien maar dat is een beetje de drempel op het moment.

Ik slik ook veel medicijnen, en die hebben bijwerkingen.. misschien dat het daar ook een beetje aan ligt en daarom wil ik daar even met de arts over praten.
Haal ik je toch een keer op? Fietsen we samen een rondje en breng ik je thuis ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:38 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Ken het nu ook. Fiets normaal 35-40km. Paar weken geleden voor het eerst de 60km gehaald, maar na zo'n 45km waren de benen leeg en kwam ik ook op een kale weg met wind tegen. En toen moest ik dus nog 15km om thuis te komen.....afzien...

Vandaag was het prachtig weer, 41km gefietst op een compleet nieuwe route voor mij. Moeras/bosachtig en af en toe wat asfalt en op het eind de vuilnisbelt, kon wel merken dat het beste daar eraf was, in de 3-4de versnelling omhoog met zo'n 8-10km/h :9
Neem je eten mee als je zo'n stuk (60 km) gaat doen?
Bij mij zijn de benen vooral op omdat ik al 405 km gefietst heb deze week en vorige week 480.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat soort aanvallen zijn kut inderdaad.. Heb een keer zoiets meegemaakt als begeleiding tijdens een vakantie.. Was een "meisje" (100 kg, 1.70 lang) die bijna om de dag wel een aanval had op ten duur. Was gewoon niet leuk meer. (Ik had dan de taak om met de rest van de clieënten maar een wandeling te maken ofzo..) Zelfs 1 keer op de snelweg, op de vluchtstrook haar uit de auto getild, wegvlak af laten kruizen en maar direct ambulance laten komen.
Waren zelf met 3 auto's, maar op ten duur stonden er(nog voordat Ambu en Politie er was, Wegbeheerder was er binnen 5 minuten, Kudos! (ambu duurde 1 kwartier..) 6 auto's, incl die van rijkswaterstaat en was dus de rechter rijstrook ook afgekruist door 1 auto.
Ik begrijp je angst dus. Zou zelf niet je fiets jatten, maar er zijn voldoende die dat wel zouden doen, helemaal bij zo'n dure mountainbike.
Zelfs als de fiets op het fietsenrek achter de Opel staat, en we die gewoon ergens parkeren, leg ik een kettingslot om de fiets.
Ik neem vaak wel een kettingslot mee, sowieso zitten er in de aandraaidingen van de fietshouders al sloten, als je het sleuteltje eruit haalt kan je draaien wat je wilt, maar los gaan ze niet.

Slot helpt alleen tegen de gelegenheidsdief. Sowieso parkeren tegen een muur/bosjes en tussen andere auto's om het nog moeilijker te maken. En het liefst niet buiten laten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118826273
Hmm rondje Tilburg, het sport evenement van Tilburg waar voornamelijk voor Spieren voor Spieren wordt gereden, gaan de MTB routes weer aanpassen dit jaar.

Zoals ik lees komen er 3 lussen maar nog niet echt duidelijk hoe en wat.
Afstanden zijn weer net als vorig jaar:
25, 40 en 55 km. Ga komend jaar waarschijnlijk de 55 rijden, vorig jaar had ik bij de 40 nog wel energie over
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118826634
Vinnie, wij hebben nog zo'n ouderwetse gietijzeren fietsenrek(ding weegt ook zo'n 30 kilo.. XD ) zonder sloten erop.

Als ik met eigen auto weg ben heb ik de fiets toch in de auto liggen. Dan hoef ik niet echt perse een slot mee dus. (De Seat heeft geen trekhaak.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 4 november 2012 @ 21:57:29 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118827092
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Marco001 het volgende:
Vinnie, wij hebben nog zo'n ouderwetse gietijzeren fietsenrek(ding weegt ook zo'n 30 kilo.. XD ) zonder sloten erop.

Als ik met eigen auto weg ben heb ik de fiets toch in de auto liggen. Dan hoef ik niet echt perse een slot mee dus. (De Seat heeft geen trekhaak.)
Mijn ouders hebben zo'n sjiek nieuw ding gekocht. Maar ik heb geen trekhaak en vind het net zo makkelijk om mijn voorwiel eruit te halen en hem in mijn auto te schuiven. Met 2 of meer fietsen pak ik de auto van mijn ouders :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118827902
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben zo'n sjiek nieuw ding gekocht. Maar ik heb geen trekhaak en vind het net zo makkelijk om mijn voorwiel eruit te halen en hem in mijn auto te schuiven. Met 2 of meer fietsen pak ik de auto van mijn ouders :P
Precies.. dat ding van ons is zeker al 10 jaar oud..
Bij mijn auto moet ik alleen de achterbank helemaal plat gooien(gaat tegenwoordig iets lastiger, de voorstoel rechts wil niet meer voorover, kabeltje is lam. :( ) waardoor ik eerst de kofferbak in moet duiken.
En dan moeten nog eens zowel voor als achterwiel uit de fiets.
Doe je trouwens ook wat tussen de remblokjes of?
Ik heb daar ooit 2 asjes voor gekocht met een stukje plastic wat tussen de remklauwen past.
Ideaal: die asjes doe je in de houder, en ik draai ze altijd aan, want ik til de fiets ook aan die asjes uit de auto.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 4 november 2012 @ 22:10:04 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118828030
Neuh, mijn rechter handvat steekt in de lucht dus die kan niet ingedrukt worden.
En ik pak hem toch bij het frame bij het in en uitstappen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')