Nog steeds nachtmerrie van uit de tijd van .net Controls welke een eigen id genererenquote:Op woensdag 13 maart 2013 18:07 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
var yolo = document.getElementById('YOLOSWAG');
Maar je hebt wel gelijk.
Het is nuttig om ook het DOM model enigzins te begrijpen, omdat JQuery altijd minder efficient is dan direct het dom model te gebruiken, zeker als je high performance sites oplevert is JQuery niet altijd ideaal.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:31 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mwah ik nog dagelijks dat ik er gemak van heb ook redelijk wat pure javascript ervaring te hebben, maar ik ben zeker niet alwetend zo blijkt maar weer.
Waar ik meer "last" van heb is mijn google-gedrag. Ik voer heel veel functies die ik gebruik eerst in google in om even snel de docs erbij te hebben, waardoor ik zelf weinig paraat heb. Daar heb je echt last van als je een keer op een offline omgeving zit.
1 2 3 4 5 6 | var locations = [ ['Hamburgervijver, Groningen', 53.219383, 6.566502, 129, 13], ['Groningen, Corpus den Hoorn', 53.192940, 6.548663, 116, 8], ['Groningen, Kardine', 53.219383, 6.566502, 0, 7], ['Hoornsediep, Groningen', 53.206360, 6.561688, 103, 1], ]; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | for (i = 0; i < locations.length; i++) { var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; var url = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; marker = new google.maps.Marker({ position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]), map: map, url: url, icon: image }); |
1 2 3 | google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() { window.location.href = marker.url; }); |
1 | var geocoder = new GClientGeocoder(); geocoder.getLatLng(this.value, function (point) {if (point) { map.setCenter(point, 8, G_PHYSICAL_MAP); }}); |
Hoeft ook niet ala minute catch, tis toch voor mijn vis projectje waar ik al jaren mee bezig ben en nog lange niet klaar hebquote:Op maandag 18 maart 2013 16:13 schreef Catch22- het volgende:
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Cue_ het volgende:
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen
Misschien zou een V3 wel goed voor ons zijn. Maar het werkt, dus we laten het maar even zoals het nu isquote:Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Chandler het volgende:
Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
Dan doe je het verkeerd.quote:Op maandag 18 maart 2013 18:19 schreef -Datdus- het volgende:
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | var player = new Player(); player.test(); function player(){ this.test = test; function test(){ alert('pff'); } } |
Open deur gevondenquote:
Ook voor de variabel?quote:
Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ook voor de variabel?
var Player = new Player();
Zo?
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef mstx het volgende:
[..]
Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
nee dat doe je nietquote:Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed.
nounounou.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed.
1 2 3 4 5 6 7 8 | function Player() { this.test = function(){ alert('pfffff'); } } var player = new Player(); player.test(); |
JS heeft geen classesquote:
1 2 3 4 5 6 7 | var player = { property: "test", doeIets: function() { this.property = "iets anders"; return this.property; } }; |
Heb ik even bekeken maar openlayers is niet echt mijn ding..quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | var geocoder, map; function codeAddress(address) { geocoder = new google.maps.Geocoder(); geocoder.geocode( { 'address': address + ', the netherlands'}, function(results, status) { if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) { map.setCenter(results[0].geometry.location); } }); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | var marker, i; for (i = 0; i < locations.length; i++) { var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; /* var url = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; */ marker = new google.maps.Marker({ position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]), map: map, /* url: url, */ icon: image }); google.maps.event.addListener(marker, "click", (function(url) { return function() { window.location = 'http://xxx/object/' + url; } })(locations[i][4])); } |
Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().quote:Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
JS heeft geen classes
Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]
Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
JS heeft geen classes
Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]
Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |