abonnement Unibet Coolblue
pi_124038226
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:07 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

var yolo = document.getElementById('YOLOSWAG');

Maar je hebt wel gelijk. :)
Nog steeds nachtmerrie van uit de tijd van .net Controls welke een eigen id genereren :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124038228
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mwah ik nog dagelijks dat ik er gemak van heb ook redelijk wat pure javascript ervaring te hebben, maar ik ben zeker niet alwetend zo blijkt maar weer.
Waar ik meer "last" van heb is mijn google-gedrag. Ik voer heel veel functies die ik gebruik eerst in google in om even snel de docs erbij te hebben, waardoor ik zelf weinig paraat heb. Daar heb je echt last van als je een keer op een offline omgeving zit.
Het is nuttig om ook het DOM model enigzins te begrijpen, omdat JQuery altijd minder efficient is dan direct het dom model te gebruiken, zeker als je high performance sites oplevert is JQuery niet altijd ideaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124208758
Weet iemand waarom alle markers dezelfde uitkomst hebben?

Ik heb een overzicht van markers met 5 waarden in de array,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,

bv
1
2
3
4
5
6
    var locations = [
      ['Hamburgervijver, Groningen', 53.219383, 6.566502, 129, 13],
      ['Groningen, Corpus den Hoorn', 53.192940, 6.548663, 116, 8],
      ['Groningen, Kardine', 53.219383, 6.566502, 0, 7],
      ['Hoornsediep, Groningen', 53.206360, 6.561688, 103, 1],
    ];
deze lees ik zo uit en maak zo de 'markers' aan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    for (i = 0; i < locations.length; i++) { 
      var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
      var url   = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
      marker = new google.maps.Marker({
        position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]),
        map: map,
        url: url,
        icon: image
      });
Alle afbeeldingen zijn allemaal goed, echter de link naar de URL niet? deze is voor alle markers het zelfde?
1
2
3
      google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() {
          window.location.href = marker.url;
      });
Weet iemand waar ik de fout in ga?
Just say hi!
  maandag 18 maart 2013 @ 15:59:12 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124209094
je krijgt vast alleen de url van de laatste marker?

je moet die eventlistner wel in de for-lus fixen. En die markers een unique identifier geven
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124209259
Of de eerste, tis maar net hoe je het ziet :7
dus als ik de urls vast in de marker zet zonder de var url/image dan zou het moeten werken? :D het rare is dat de afbeeldingen wel goed zijn maar de link niet.

En weet je ook een oplossing om te centreren op provincie?
1var geocoder = new GClientGeocoder(); geocoder.getLatLng(this.value, function (point) {if (point) { map.setCenter(point, 8, G_PHYSICAL_MAP); }});
werkt alleen op google maps v2 maar ik gebruik natuurlijk v3 en daar zou ik dan google.maps.geoCoder() moeten gebruiken maar die werkt op een of andere manier niet... :{
Just say hi!
  maandag 18 maart 2013 @ 16:13:44 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124209639
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 maart 2013 @ 16:15:43 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_124209715
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen :X
pi_124209718
quote:
11s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:13 schreef Catch22- het volgende:
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Hoeft ook niet ala minute catch, tis toch voor mijn vis projectje waar ik al jaren mee bezig ben en nog lange niet klaar heb :+

(was dit je antwoord op de 1e vraag? :P)

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Cue_ het volgende:
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen :X
Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
Just say hi!
  maandag 18 maart 2013 @ 16:26:25 #109
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_124210277
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Chandler het volgende:

Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
Misschien zou een V3 wel goed voor ons zijn. Maar het werkt, dus we laten het maar even zoals het nu is :+
pi_124213014
Openlayers FTW *O*
pi_124215264
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error. :(
Lekker happen
  maandag 18 maart 2013 @ 18:21:34 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_124215346
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:19 schreef -Datdus- het volgende:
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error. :(
Dan doe je het verkeerd.
pi_124216979
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
var player = new Player();
player.test();

function player(){
    this.test = test;
    
    function test(){
        alert('pff');
    }
}

Uncaught ReferenceError: Player is not defined

Er is duidelijk iets waar ik geen weet van heb. Kan iemand me bijspijkeren?
Lekker happen
pi_124217014
OH... Player, player.. :@
Lekker happen
  maandag 18 maart 2013 @ 19:07:34 #115
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_124217113
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan doe je het verkeerd.
Open deur gevonden ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 18 maart 2013 @ 19:08:10 #116
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124217141
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124217204
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Catch22- het volgende:
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
Ook voor de variabel?

var Player = new Player();

Zo?
Lekker happen
  maandag 18 maart 2013 @ 19:14:23 #118
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_124217391
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Ook voor de variabel?

var Player = new Player();

Zo?
Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_124217438
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef mstx het volgende:

[..]

Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
Lekker happen
  maandag 18 maart 2013 @ 19:18:27 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124217555
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
nee dat doe je niet

Je initieert de class player met Player()
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 18 maart 2013 @ 19:22:32 #121
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_124217771
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
nounounou.
Je weet het verschil tussen een class en een variabele?

1
2
3
4
5
6
7
8
function Player() {
     this.test = function(){
         alert('pfffff');
     }
}

var player = new Player();
player.test();


[ Bericht 27% gewijzigd door Crutch op 18-03-2013 19:29:26 ]
Je moeder is een hamster
  maandag 18 maart 2013 @ 19:38:24 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_124218642
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Catch22- het volgende:
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:

1
2
3
4
5
6
7
var player = {
  property: "test",
  doeIets: function() {
    this.property = "iets anders";
    return this.property;
  }
};

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
pi_124225795
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Openlayers FTW *O*
Heb ik even bekeken maar openlayers is niet echt mijn ding..

Iemand trouwens nog een oplossing? zo niet dan zoeken we verder....

[edit]

oplossing voor centreren op provincie op basis van geocoder werkt, en was vrij simpel
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var geocoder, map;
function codeAddress(address) {
    geocoder = new google.maps.Geocoder();
    geocoder.geocode( { 'address': address + ', the netherlands'}, function(results, status) {
      if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) {
        map.setCenter(results[0].geometry.location);
      }
    });
  }

maar oplossing voor links werkt nog niet, catch? had jij nog een idee?

Oplossing voor meerdere links is deze ;)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    var marker, i;

    for (i = 0; i < locations.length; i++) { 
        var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
/*        var url   = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; */
        marker = new google.maps.Marker({
            position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]),
            map: map,
/*            url: url, */
            icon: image
        });

        google.maps.event.addListener(marker, "click", (function(url) {
            return function() {
                window.location = 'http://xxx/object/' + url;
            }
        })(locations[i][4]));
    }

de addlistener is iets aangepast en ik heb de URL gewoon verwijderd :) naar oplossing via
http://www.helpmij.nl/for(...)n-Google-Maps-API-V3

[ Bericht 44% gewijzigd door Chandler op 18-03-2013 22:06:55 ]
Just say hi!
  maandag 18 maart 2013 @ 21:33:33 #124
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_124226024
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_124227008
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')