Ja, want jij zou als gewone jongen ook deserteren. Waarbij doodgeschoten worden misschien nog wel de mildste straf is die jou en je familie kan overkomen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik kan Duitsers toch moeilijk zien als slachtoffers, ze waren immers zelf de agressor. Duitsers die weigerden of deserteerden en vervolgens werden doodgeschoten, dat waren slachtoffers. Niet de militairen de de ballen niet hadden dat te doen en meevochten met de nazi moordmachine.
Ongetwijfeld zou er verzet en oppositie zijn, maar in beperkte mate en door het regime sterk onderdrukt. Het klopt wel dat mensen van nature een ingebouwd gevoel van goed en kwaad hebben, dat is in (onschuldige) psychologische experimenten bij baby's al aangetoond. Maar opvoeding zal dat instinct overschrijven bij de meesten. Mensen zijn voor een erg groot deel het product van hun opvoeding en de jonge geest is bijzonder kneedbaar. Kinderen kijken op naar volwassenen en geloven hen oprecht. Een op jonge leeftijd begonnen en zorgvuldig uitgevoerd 'lesprogramma' zou leiden tot burgers die volkomen geloven in hun land, haar idealen en de complete geschiedenis die daaraan vooraf ging.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk van nature na, denk dat het niet echt gewerkt zou hebben op mij. Denk dat mensen wel een idee blijven houden van wat goed is zegmaar.
Dat zeg ik niet, maar ze kozen er voor om te vechten. Dan ben je geen slachtoffer als je sneuvelt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want jij zou als gewone jongen ook deserteren. Waarbij doodgeschoten worden misschien nog wel de mildste straf is die jou en je familie kan overkomen.
Nee, alle slachtoffers, dat is iets anders.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tja, nu zijn alle namen verwijderd, maar zie de tekst, ook de bezetter wordt herdacht.
Ik ondevind wel last van het gebruik van comic sans. Dat lettertype moet systematisch uitgeroeid worden!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja dikke lul, je gaat zelf maar lekker niet duitsers herdenken, dring mij niks op svp, helemaal niet als het gaat om iets fucking symbolisch waar niemand last van ondervindt wat puur gebeurt in het hoofd.
Dat kanquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:00 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ondevind wel last van het gebruik van comic sans. Dat lettertype moet systematisch uitgeroeid worden!
Alle slachtoffers van oorlogsgeweld daar vallen ook de Duitse soldaten onder. Men had bezwaar tegen de namen ervan op het monument. Nu blijven dezelfde mensen ermee herdacht, maar zonder dat men bezwaar kan maken er tegen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:58 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Nee, alle slachtoffers, dat is iets anders.
En daar maak je een denkfout.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ze kozen er voor om te vechten. Dan ben je geen slachtoffer als je sneuvelt.
Ga die militairen herdenken waar dat hoort, in Duitsland, mocht daar behoefte aan zijn. Niet hier.
slacht·of·fer (het; o; meervoud: slachtoffers)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alle slachtoffers van oorlogsgeweld daar vallen ook de Duitse soldaten onder. Men had bezwaar tegen de namen ervan op het monument. Nu blijven dezelfde mensen ermee herdacht, maar zonder dat men bezwaar kan maken er tegen.
Waaronder Duitse soldaten dus. Zijn we er toch samen uitgekomen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:08 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
slacht·of·fer (het; o; meervoud: slachtoffers)
1
(historisch) offerdier dat op een altaar werd geslacht
2
iemand die buiten zijn schuld lichamelijke, financiële of geestelijke schade lijdt; iemand die het moet ontgelden
Let vooral op definitie 2
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waaronder Duitse soldaten dus. Zijn we er toch samen uitgekomen.
Gast wat doe je nou moeilijk domquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dan lees jij de tekst op de steen toch gewoon anders dan ik! Prima of ben jij iemand die er over zeventig jaar nog over doorzeurt?
O, mijn excusesquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Misschien moet je eens lezen. Ik heb geen bezwaren tegen het herdenken van Duitsers.
Dat ook weer niet. Wat bekijk je zijn opmerking toch zwart-wit.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:05 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, dat is totaal niet waar.
[..]
Oh, dus we moeten het maar 'vergeten', zeg je? Ga eens wat aan jezelf doen psycho.
Leuk voor een uitnodiging van een kinderpartijtje misschien, maar past totaal niet op een monument.quote:
In mijn woonplaats waren geen joden, die waren al jaren weg voor de duitse bezetting, ook maar geen joden meer herdenken tijdens de jodenherdenking?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Prima, maar die herdenken ze dan maar fijn in Duitsland...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |