abonnement Unibet Coolblue
pi_118139980

Dit topic is voor iedereen die aan mountainbiken doet. Of je nou net met je gezicht in de modder ligt, al een tijdje de heuvels aan het beklimmen bent, of al jarenlange ervaring hebt en een flink stukje door kan trappen. Hier kunnen we elkaar tips en adviezen geven, foto's delen en uiteraard een leuke anekdote de ether in gooien.


Om alle vorige topicdelen te bekijken ga je naar: [Centraal] Mountainbike Topic


Trek
Specialized
Cannondale Scott
Giant
Cube
Canyon Fuji
Merida
Stevens
Focus
GT Bergamont
Gary Fisher
Kona


alien1.jpeg StateOfMind
kaneel2.gif tomaat52
fokava.jpg kanovinnie
crazy.gif Crazy-M
SimifiedMe.png Jort227
GregMinnaar.jpg Unsub
anon.jpg Auti
athletic_bilbao.jpg Garagardo


Hoofdpagina's: Dirty-Pages Mountainbike.nl Mountainbike forum NL MTB Routes NL MTB Routes BE
Pagina's voor beginners: Dé pagina voor beginners! (bevat info over verschillende discipline's, onderdelen, fietskeuze, onderhoud etc.) Aanschaf van een MTB
Sleutelen en onderhoud: Repareerhulp voor gehele fiets Sleuteltips door bikers, voor bikers
Reviews en info over onderdelen Bandenreviews
Online (MTB) Winkels Cyclewear (Vooral kleding) Futurumshop Bobshop Chain Reaction Cycles Bike Components
__________________________________________________________________________ Hier is de OP.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118140009
O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118140036
Even volgen hier
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_118140109
Wat een mooie TT :D
-weg-
pi_118140258
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:55 schreef Auti het volgende:
Wat een mooie TT :D
:7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118140404
Ik kan haast niet wachten tot zaterdag, ik heb aardig wat frustraties weg te trappen en het weer is ook goed dus een betere start van de challenge kan ik mij bijna niet wensen.
-weg-
pi_118140522
Ik ben aan de beterende hand na een zware griep, dus ik hoop van jet weekend ook weer op de fiets te kunnen stappen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118141104
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:51 schreef Auti het volgende:

[..]

:D Kan ze een beetje fietsen? :D
Ze heeft al eens een stukje op mijn Ghost gereden.. Durfde ze alleen niet te remmen. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118141144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ze heeft al eens een stukje op mijn Ghost gereden.. Durfde ze alleen niet te remmen. :P
Dat is mooi! Gewoon vol gas :D
-weg-
pi_118141247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:14 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is mooi! Gewoon vol gas :D
10 km/u voor de winkel... :P
Heb het haar daarna maar even laten zien hoe het wel moet: met 25 km/u het trapje afgereden. (kort trapje, dus was meer vliegen als rijden.. )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118150181
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

10 km/u voor de winkel... :P
Heb het haar daarna maar even laten zien hoe het wel moet: met 25 km/u het trapje afgereden. (kort trapje, dus was meer vliegen als rijden.. )
Baumgartner style! Ik kom hier nooit amazones tegen, maar dat is een reeds behandelde klacht. 18 jaar, knap, goed in de omgang .... Klinkt een beetje alsof je er werk van moet maken!

De regen valt nu met bakken uit de lucht hier, dus morgen maar eens kijken wat dat heeft gedaan met mijn vaste route. Ik hoop op modderige taferelen!
pi_118150668
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:43 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Baumgartner style! Ik kom hier nooit amazones tegen, maar dat is een reeds behandelde klacht. 18 jaar, knap, goed in de omgang .... Klinkt een beetje alsof je er werk van moet maken!

De regen valt nu met bakken uit de lucht hier, dus morgen maar eens kijken wat dat heeft gedaan met mijn vaste route. Ik hoop op modderige taferelen!
Haha, ben er ook zeker mee bezig geweest, en tijdens het vrijwel maandelijkse stapavondje(al kan je beter nacht zeggen) dansen we ook wel eens samen, maargoed, dan zijn de mannelijke collega's mekaar ook gewoon aan't schuren(en nee, het zijn geen homo's...) Het niveau is dan echt absurd laag. Zo laag zelfs dat andere mensen in de kroeg/club gewoon vreemd naar ons kijken en het regelmatig gebeurt dat we met zijn allen op de grond belanden.. :P
Helaas ben ik haar type niet. :N (sowieso qua muziek niet, zij luistert echt luistermuziek, terwijl ik graag naar het soort muziek luister waar je automatisch harder van gaat rijden, dus een lekker potje rock ofzo. heb nu Dropkick Murphy's opstaan ^O^

Anyways, baal dat ik morgen geen tijd heb, word gewoon 20 graden in Drenthe. :o Ideaal bike weer dus.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:01:19 #13
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118151087
Waarschijnlijk morgen tot laat werken :( Misschien 's middags tussendoor er even tussenuit met de fiets, dat zou wel relaxed zijn. Of anders zaterdag (als alle wandelaars nog in de Praxis, Ikea en AH zitten).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118151225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:53 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Haha, ben er ook zeker mee bezig geweest, en tijdens het vrijwel maandelijkse stapavondje(al kan je beter nacht zeggen) dansen we ook wel eens samen, maargoed, dan zijn de mannelijke collega's mekaar ook gewoon aan't schuren(en nee, het zijn geen homo's...) Het niveau is dan echt absurd laag. Zo laag zelfs dat andere mensen in de kroeg/club gewoon vreemd naar ons kijken en het regelmatig gebeurt dat we met zijn allen op de grond belanden.. :P
Helaas ben ik haar type niet. :N (sowieso qua muziek niet, zij luistert echt luistermuziek, terwijl ik graag naar het soort muziek luister waar je automatisch harder van gaat rijden, dus een lekker potje rock ofzo. heb nu Dropkick Murphy's opstaan ^O^

Anyways, baal dat ik morgen geen tijd heb, word gewoon 20 graden in Drenthe. :o Ideaal bike weer dus.
Dat klinkt als een gevaarlijk maandelijks avondje stappen! De enige man in onze groep die met mannen schuurt is dus de homo, terwijl zijn vriend boos toekijkt. Je moet natuurlijk voor alles openstaan en als de drank is in de man dan zit de wijsheid in de kan :P Ik moet zeggen dat ik altijd de grootste lol heb met die gast, maar ik hou wel van mijn eigen persoonlijke ruimte.

Je kunt haar type toch wel zijn ondanks je muzieksmaak? Ik vind niet dat dat iets met elkaar te maken heeft eigenlijk. Mijn vriendin is ook van de typische radio-bagger en oude Spaanse muziek ( :r ). Ikzelf luister alles dat los en vast zit. Op dit moment luister ik St. Vincent, maar het kan ook zo naar Tito Puente, Django Reinhardt, de Dropkick Murphys (goede smaak heb je :P ) of Amon Amarth doorslaan :D

Voor fietsen is dat laatste eigenlijk best goede muziek zit ik nu te denken, maar ik heb nog steeds geen audio voor mee op de fiets.
pi_118151404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:01 schreef FHR het volgende:
Waarschijnlijk morgen tot laat werken :( Misschien 's middags tussendoor er even tussenuit met de fiets, dat zou wel relaxed zijn. Of anders zaterdag (als alle wandelaars nog in de Praxis, Ikea en AH zitten).
Als je morgen tot laat moet werken kun je toch in de ochtend nog net op de fiets? Of maak je lange dagen?

Ik heb voor mezelf morgen nog niets ingepland, maar dat kan nog maar zo komen. Je weet het nooit met mijn werk. Ik heb in elk geval tijd zat om even op de fiets te springen en door de modder te crossen in de bergen. Nu al zin in!
pi_118151832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:04 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Dat klinkt als een gevaarlijk maandelijks avondje stappen! De enige man in onze groep die met mannen schuurt is dus de homo, terwijl zijn vriend boos toekijkt. Je moet natuurlijk voor alles openstaan en als de drank is in de man dan zit de wijsheid in de kan :P Ik moet zeggen dat ik altijd de grootste lol heb met die gast, maar ik hou wel van mijn eigen persoonlijke ruimte.

Je kunt haar type toch wel zijn ondanks je muzieksmaak? Ik vind niet dat dat iets met elkaar te maken heeft eigenlijk. Mijn vriendin is ook van de typische radio-bagger en oude Spaanse muziek ( :r ). Ikzelf luister alles dat los en vast zit. Op dit moment luister ik St. Vincent, maar het kan ook zo naar Tito Puente, Django Reinhardt, de Dropkick Murphys (goede smaak heb je :P ) of Amon Amarth doorslaan :D

Voor fietsen is dat laatste eigenlijk best goede muziek zit ik nu te denken, maar ik heb nog steeds geen audio voor mee op de fiets.
Ach, laatste 2 keer hebben we mensen mee naar "huis"moeten slepen, en dat terwijl we altijd in Winschoten stappen. (want daar hebben we een woning boven de winkel waar we kunnen slapen.)
Opzich wel gevaarlijk inderdaad, maar o zo leuk altijd.
Alleen jammer dat we in de bus erheen vaak Volendamse musicalmuziek moeten aanhoren, dat vind de baas(chauffeur) en dat meisje dus zo leuk.. :( Vaak ga ik dus met eigen auto. :P
Klopt wel wat je zegt trouwens, maar verder ook: zij is echt absurd rustig.. Ik ben al heel rustig naar mijn mening, maar er waren vroeger dagen dat ze echt gewoon niets zei. Gelukkig begint ze een beetje los te komen. (heck, laatste keer zat ze op ten duur mij steeds op mijn kont te slaan enzo..

Maar goed, ik zie wel.. Komt er wat van is dat gewoon mooi meegenomen, anders maar niet.

Amon Amarth ken ik wel, kameraad waarmee ik altijd kayaktje luisterde daarnaar.

En inderdaad, als ik iets van AC/DC's Black Ice album langs hoor komen op de ipod ga ik ook direct een stuk harder fietsen.
Baal zo dat ik morgen geen tijd heb om naar Drenthe te gaan. Krijg smorgens een demo voor een CRM pakket wat ik overweeg aan te bevelen bij mn opdrachtgever en moet smiddags mijn broer naar een weekendopvang gebeuren brengen(gaat een weekend met een groep vrienden in een hotel slapen en activiteiten doen) en s'avonds begeleiden bij een computerclub.
Zal dan wel lekker rustig zijn, 3 van de 7 gaan mee met dat weekend, 1 komt niet de de andere 3 redden zichzelf. :) )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118152380
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ach, laatste 2 keer hebben we mensen mee naar "huis"moeten slepen, en dat terwijl we altijd in Winschoten stappen. (want daar hebben we een woning boven de winkel waar we kunnen slapen.)
Opzich wel gevaarlijk inderdaad, maar o zo leuk altijd.
Alleen jammer dat we in de bus erheen vaak Volendamse musicalmuziek moeten aanhoren, dat vind de baas(chauffeur) en dat meisje dus zo leuk.. :( Vaak ga ik dus met eigen auto. :P
Klopt wel wat je zegt trouwens, maar verder ook: zij is echt absurd rustig.. Ik ben al heel rustig naar mijn mening, maar er waren vroeger dagen dat ze echt gewoon niets zei. Gelukkig begint ze een beetje los te komen. (heck, laatste keer zat ze op ten duur mij steeds op mijn kont te slaan enzo..

Maar goed, ik zie wel.. Komt er wat van is dat gewoon mooi meegenomen, anders maar niet.

Amon Amarth ken ik wel, kameraad waarmee ik altijd kayaktje luisterde daarnaar.

En inderdaad, als ik iets van AC/DC's Black Ice album langs hoor komen op de ipod ga ik ook direct een stuk harder fietsen.
Baal zo dat ik morgen geen tijd heb om naar Drenthe te gaan. Krijg smorgens een demo voor een CRM pakket wat ik overweeg aan te bevelen bij mn opdrachtgever en moet smiddags mijn broer naar een weekendopvang gebeuren brengen(gaat een weekend met een groep vrienden in een hotel slapen en activiteiten doen) en s'avonds begeleiden bij een computerclub.
Zal dan wel lekker rustig zijn, 3 van de 7 gaan mee met dat weekend, 1 komt niet de de andere 3 redden zichzelf. :) )
Volendamse muziek... Ik begrijp je probleem nu volkomen :P Hier zijn er gelukkig weinig mensen die Volendam kennen, laat staan dat ik hier de laatste hits daarvandaan mee krijg. Wat dat betreft is het goed toeven in en rond Bilbao, haha. Ik knap ook vrij hard af op foute muzieksmaak, maar in een relatie hoeft dat geen problemen op te leveren dus.

Drukke dag morgen zo te zien. Hopelijk heb je nog tijd om van het (schijnbaar?) goede weer te genieten op de fiets!

Welk CRM systeem krijg je om te testen?
pi_118152760
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:26 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Volendamse muziek... Ik begrijp je probleem nu volkomen :P Hier zijn er gelukkig weinig mensen die Volendam kennen, laat staan dat ik hier de laatste hits daarvandaan mee krijg. Wat dat betreft is het goed toeven in en rond Bilbao, haha. Ik knap ook vrij hard af op foute muzieksmaak, maar in een relatie hoeft dat geen problemen op te leveren dus.

Drukke dag morgen zo te zien. Hopelijk heb je nog tijd om van het (schijnbaar?) goede weer te genieten op de fiets!

Welk CRM systeem krijg je om te testen?
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen Speedviewer, FreeCRM(ofzoiets) of of ik toch maar probeer wat extra budget los te peuteren en ook het MS Navision(toch?) Online ga testen.
Probleem is dat het voor een paardencentrum(revalidatie) en het dus eigenlijk volledig op die paarden moet zijn gericht, en waar men per paard een logboek bij kan houden en meerdere paarden aan 1 eigenaar kan koppelen.
Het bedrijf wou/wil dat ik zelf wat ervoor ga bouwen, maar het moet ook via een tablet of smartphone benaderbaar worden, dus dat zie ik totaal niet zitten(ben al een ramp in programmeren.. laat staan veiligheid..)

Ohja, en ik moet er ook een nieuw netwerk aanleggen, nieuwe website bouwen, narrowcasting opzetten en een paar kleine dingetjes(tablet uitzoeken, Facebook uitzoeken(waarom een bedrijfspagina zo anders is als een prive pagina. ) en er moet een app komen met de anatomie van een paard waarop ze vervolgens dingen kunnen selecteren om erover uit te leggen bij een klant.

Leuke klus dus. :) alleen jammer dat ik geen stagevergoeding krijg, maar dat is niet anders..

ontopic hoop ik echt dat het zondag ook nog zulks weer is. Dan duik ik echt wel even Drenthe of Friesland in( Appelscha is een erg gave route, alleen lag hij er de laatste keer echt loodzwaar bij. )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118153374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:34 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen Speedviewer, FreeCRM(ofzoiets) of of ik toch maar probeer wat extra budget los te peuteren en ook het MS Navision(toch?) Online ga testen.
Probleem is dat het voor een paardencentrum(revalidatie) en het dus eigenlijk volledig op die paarden moet zijn gericht, en waar men per paard een logboek bij kan houden en meerdere paarden aan 1 eigenaar kan koppelen.
Het bedrijf wou/wil dat ik zelf wat ervoor ga bouwen, maar het moet ook via een tablet of smartphone benaderbaar worden, dus dat zie ik totaal niet zitten(ben al een ramp in programmeren.. laat staan veiligheid..)

Ohja, en ik moet er ook een nieuw netwerk aanleggen, nieuwe website bouwen, narrowcasting opzetten en een paar kleine dingetjes(tablet uitzoeken, Facebook uitzoeken(waarom een bedrijfspagina zo anders is als een prive pagina. ) en er moet een app komen met de anatomie van een paard waarop ze vervolgens dingen kunnen selecteren om erover uit te leggen bij een klant.

Leuke klus dus. :) alleen jammer dat ik geen stagevergoeding krijg, maar dat is niet anders..

ontopic hoop ik echt dat het zondag ook nog zulks weer is. Dan duik ik echt wel even Drenthe of Friesland in( Appelscha is een erg gave route, alleen lag hij er de laatste keer echt loodzwaar bij. )
Interessant project wel. Ik heb zelf op CRM gebied ervaringen (advies gegeven iig) met Sugar (open source) en Salesforce (meer voor marketing/verkoop en SaaS dus potentieel duur). Navision (Dynamics tegenwoordig dacht ik) ken ik meer als een oplossing voor een ERP systeem, maar ik kan me voorstellen dat je er op CRM gebied ook wel wat mee kunt. Misschien is Sugar nog wel de meest interessante van dit lijstje.

De rest van de stage is ook wel interessant eigenlijk. Wel een volledige en diverse stage als ik het zo lees. Betrek er zo veel mogelijk de eindgebruiker bij trouwens, dat heeft mij destijds veel tijd en moeite gescheeld. Een beetje de typische MoSCoW zooi er op los laten enzo :P

De Appelscha route ken ik niet eens (shame on me!), maar ik had dan ook geen mtb in Friesland. Ik ken de omgeving daar wel en die is erg mooi en ... anders voor de Friese standaardomgeving haha.
pi_118153967
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:47 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Interessant project wel. Ik heb zelf op CRM gebied ervaringen (advies gegeven iig) met Sugar (open source) en Salesforce (meer voor marketing/verkoop en SaaS dus potentieel duur). Navision (Dynamics tegenwoordig dacht ik) ken ik meer als een oplossing voor een ERP systeem, maar ik kan me voorstellen dat je er op CRM gebied ook wel wat mee kunt. Misschien is Sugar nog wel de meest interessante van dit lijstje.

De rest van de stage is ook wel interessant eigenlijk. Wel een volledige en diverse stage als ik het zo lees. Betrek er zo veel mogelijk de eindgebruiker bij trouwens, dat heeft mij destijds veel tijd en moeite gescheeld. Een beetje de typische MoSCoW zooi er op los laten enzo :P

De Appelscha route ken ik niet eens (shame on me!), maar ik had dan ook geen mtb in Friesland. Ik ken de omgeving daar wel en die is erg mooi en ... anders voor de Friese standaardomgeving haha.
Haha, mail haar vrijwel dagelijks..
Ik gebruik DSDM, Hoewel daar het MoSCow gebeuren wel bijhoort, ben ik er vrij makkelijk in. Ik werk eerst het lijstje af wat ik van haar heb gehad, in een logische volgorde(aanbouw zal pas volgednd jaar klaar zijn, dus dan kan ik pas netwerk en narrowcasting aansluiten, dus daar hou ik me nu nog niet mee bezig.) Eerst het CRM, dan website, dan facebook, dan waarschijnlijk al de rest, en als ik dan of tussen facebook en de rest nog tijd heb, en ze wil dan nog meer, kan dat dan. Heb ik er geen tijd voor heeft ze pech.. maar zal ook eens naar Sugar kijken..

Zonde dat je die route niet kent joh! 1 van de mooiste routes van het Noorden(Na Sleen dan, maar dat is meer het oosten, en daar hebben ze nu zelfs een heuse rockgarden en northshore met drops.).
Ook direct 1 van de zwaarste omdat modder er erg lang blijft liggen. Zelfs wel eens door een modderplas gereden waarbij het modderige water tot aan de assen kwam!
Aan het eind was zowel ik als de fiets bedekt in een dikke laag mud en zaten beide derrailleurs helemaal vast.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118158850
Hopen dat mn verkoudheid zondag nog verder weg is :)
Met een dichte neus fietsen fietst niet zo fijn namelijk :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:37:47 #22
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118159201
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:07 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Als je morgen tot laat moet werken kun je toch in de ochtend nog net op de fiets? Of maak je lange dagen?

Ik heb voor mezelf morgen nog niets ingepland, maar dat kan nog maar zo komen. Je weet het nooit met mijn werk. Ik heb in elk geval tijd zat om even op de fiets te springen en door de modder te crossen in de bergen. Nu al zin in!
08:00 beginnen, met wat mazzel om 17:00 klaar, maar als we wat vertragingen oplopen kan het zo maar 23:00 worden. Experimenteel werk, altijd leuk. Aan de andere kant, als er een grote vertraging is, kan ik niks doen en even gaan fietsen :)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118161279
Rabobank trekt stekker uit wielerploeg

Al las ik wel in het wielrentopic dat het Pro team nog wel 1 jaar verder gaat onder de naam White label, en dat de Rabobank nog wel 1 jaar hun financiële verplichtingen nakomt aan het team, alleen dan wel zonder dat de naam Rabobank te zien is.

Wel netjes als dat idd zo gaat gebeuren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118161317
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 09:54 schreef StateOfMind het volgende:
Rabobank trekt stekker uit wielerploeg

Al las ik wel in het wielrentopic dat het Pro team nog wel 1 jaar verder gaat onder de naam White label, en dat de Rabobank nog wel 1 jaar hun financiële verplichtingen nakomt aan het team, alleen dan wel zonder dat de naam Rabobank te zien is.

Wel netjes als dat idd zo gaat gebeuren.
lijkt mij sterk als ze echt per 31 december stoppen, maar zullen we nog wel te horen krijgen denk
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118161365
Overigens is de natuur nu bijna op haar mooist :Y
Nog 1 of 2 weken verder en al het groen van de bomen is vervangen door al die schitterende herfstkleuren, een voorzichtig herfstzonnetje erop, en mooier wordt het niet O+ _O_
Schitterend!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118161881
vandaag om 12:00 huiswaarts, denk ondanks verkoudheid toch maar ff de fiets pak :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118163343
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 10:15 schreef Crazy-M het volgende:
vandaag om 12:00 huiswaarts, denk ondanks verkoudheid toch maar ff de fiets pak :D
Goed bezig ja. :)
Zelf al het plan gemaakt om zondag naar Sleen of Emmen te gaan om te biken mits het droog en redelijk weer is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118163577
Misschien morgen wat vrouwenkilometers maken. ;) Weet iemand toevalling een track die (komt de waslijst aan eisen): 1. Met het OV bereikbaar is. 2. Fietsverhuur heeft (en dan het liefst fietsen met 17" frames) 3. Een beetje technisch is.

Schoorl en Noordwijk zijn een optie, maar ik zou wel eens wat nieuws willen proberen. :Y
pi_118164585
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:09 schreef TinyTuna het volgende:
Misschien morgen wat vrouwenkilometers maken. ;) Weet iemand toevalling een track die (komt de waslijst aan eisen): 1. Met het OV bereikbaar is. 2. Fietsverhuur heeft (en dan het liefst fietsen met 17" frames) 3. Een beetje technisch is.

Schoorl en Noordwijk zijn een optie, maar ik zou wel eens wat nieuws willen proberen. :Y
Je zou eens Exloo kunnen proberen, al durf ik de bereikbaarheid niet zo goed te zeggen, maar in Exloo zit een MTB winkel waar je vast ook wel kunt huren, en je hebt er een best wel mooie route. (met een aantal behoorlijke klimmetjes en afdalingen.)
Bah, baal echt dat ik nu geen tijd heb, tís supermooi weer hier..

[ Bericht 2% gewijzigd door Marco001 op 19-10-2012 11:47:03 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118165248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:09 schreef TinyTuna het volgende:
Misschien morgen wat vrouwenkilometers maken. ;) Weet iemand toevalling een track die (komt de waslijst aan eisen): 1. Met het OV bereikbaar is. 2. Fietsverhuur heeft (en dan het liefst fietsen met 17" frames) 3. Een beetje technisch is.

Schoorl en Noordwijk zijn een optie, maar ik zou wel eens wat nieuws willen proberen. :Y
Route bij Rheden/Velp (arnhem)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118165671
Je kunt ook Leersum + Amerongen proberen. Met de trein naar Veenendaal, daar kun je een mtb huren, bijv. bij outlinetravel. Je kunt ook eens een uitgepijlde mountainbiketocht rijden, leuker dan de vaste routes imo - gevarieerder, langer en je komt op plekken waar je normaal niet mag fietsen. Het is ook nog niet zo eenvoudig om op een onbekende route steeds goed te rijden, vind die paaltjes-met-pijltjes maar klein bij Leersum. Morgen is er bijv. een mooie tocht in Ede, dicht bij het treinstation. Weet niet of je daar in het centrum ook mtb's kan huren maar vast wel.
pi_118174521
Zo fietstocht zit erop. Matige modderdoopje voor mn fiets dadelijk wel foto plaatsen. Hoorde tijdens een landing een harde tik onder het zadel, nog even kijken of er niks beschadigd is
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118180283


Zoals gezegd, de doop viel zwaar tegen


Even een shot van mn vering-ringetje.
Die moest ongeveer tot 3 kwart komen, dan staat de vering goed zeiden ze bij de fietsenboer. Ik vind dit een nette 3 kwarter :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:34:48 #34
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118180612
Die van mij gaat niet zo ver... :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_118180643
Ik haal bijna het einde van de veerweg.
-weg-
pi_118180729
Viel me trouwens op dat er nu veel "jumps" in het stukje zaten waar ik reed, toch een aantal keer een hang time gehad. Was eerst niet, je zag ook duidelijk op de rechte stukken in 1 keer een heuveltje maar je dan weer overheen sprong
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:41:48 #37
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118180866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:09 schreef TinyTuna het volgende:
Misschien morgen wat vrouwenkilometers maken. ;) Weet iemand toevalling een track die (komt de waslijst aan eisen): 1. Met het OV bereikbaar is. 2. Fietsverhuur heeft (en dan het liefst fietsen met 17" frames) 3. Een beetje technisch is.

Schoorl en Noordwijk zijn een optie, maar ik zou wel eens wat nieuws willen proberen. :Y
:W

De TT!!! :D Tof!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118180877
Goeiedag mede MTB Fokkers. Ik lees nu af en toe dit topic en zie allemaal enthousiaste fietsers, dus ik dacht laat ik eens iets posten. Fiets sinds augustus op mn Cube en tot nu ben ik niet te stoppen. Probeer toch wel 2x in de week te fietsen. Maar vandaag was best wel klote en vroeg me af of anderen ook wel eens zulke dagen hebben gehad.

Vandaag was het schitterend weer hier in Emmen, dus ik dacht ik ga mooi een paar rondjes wielerbaan (deels door de bush er naast), dan de vuilnisbult en verder naar het Valtherbos-mtb-route. Wat dus leuk leek werd best wel een drama dag. Wil ik de grasheuvel bij de wielerbaan op rijden zie ik ineens overal scholieren over de baan rijden en overal dopjes liggen. Naja, oke dan, dan fiets ik ze wel gewoon voorbij en neem ik de beboste stukjes wel. Na anderhalf rondje was ik die mede fietsers wel zat en dacht ik snel heuvel af te gaan en dan via een industrieterreintje door naar de vuilnisbult te gaan.
Er zijn blijkbaar 2 paden om die heuvel door het bos af te gaan. Vorige keer nooit gezien. Kom ik er met 25km/u aan rijden doemt er in eens een trap voor mn neus op met treden van een meter lang en vol met geel zand....vol in de remmen en 2 treden later lag ik zand te happen. Geluk dat ik goed kan vallen en de fiets niks mankeerde. Later bij het Valtherbos ging het eerst prima totdat er precies op hoofd hoogte een tak van zo'n 10 cm dik verticaal naar beneden hing midden op het pad. En wie had al een slechte dag, ik, en wie fietste er vol tegen aan, ik. Die tak dacht dus slim te zijn en zichzelf te camoufleren met de rest van het bos en dat werkte dus perfect. Scheelt dat ik altijd met helm fiets, maar de hoofdpijn was er niet minder om. Daarna was het plezier er wel vanaf en maar terug naar huis gefietst. }:|
pi_118181278
Dat klinkt als een baaldag..
Zulk soort pech heb ik niet gehad, wel dagen dat het erg druk is en ik mij erger aan medeweggebruikers.

Ik heb zin in morgen, de start van de challenge :9
-weg-
pi_118181522
Pff das wel pech hebben Barbewire.
Maar waarom vol in de remmen bij ee ntrap, als je ze goed neemt kom je gewoon beneden
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118181553
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:00 schreef Crazy-M het volgende:
Pff das wel pech hebben Barbewire.
Maar waarom vol in de remmen bij ee ntrap, als je ze goed neemt kom je gewoon beneden
Ik vermoed dat het een trap omhoog was.. ;)
-weg-
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:03:49 #42
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118181627
Mijn ultime pechmoment is toch wel toen ik die boomstam pakte in Spaarnwoude.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118181638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:01 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een trap omhoog was.. ;)
om die heuvel af te gaan zegt hij :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118181711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:41 schreef mmascha het volgende:

[..]

:W

De TT!!! :D Tof!
O-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:42 schreef Barbewire het volgende:
Goeiedag mede MTB Fokkers. Ik lees nu af en toe dit topic en zie allemaal enthousiaste fietsers, dus ik dacht laat ik eens iets posten. Fiets sinds augustus op mn Cube en tot nu ben ik niet te stoppen. Probeer toch wel 2x in de week te fietsen. Maar vandaag was best wel klote en vroeg me af of anderen ook wel eens zulke dagen hebben gehad.

Vandaag was het schitterend weer hier in Emmen, dus ik dacht ik ga mooi een paar rondjes wielerbaan (deels door de bush er naast), dan de vuilnisbult en verder naar het Valtherbos-mtb-route. Wat dus leuk leek werd best wel een drama dag. Wil ik de grasheuvel bij de wielerbaan op rijden zie ik ineens overal scholieren over de baan rijden en overal dopjes liggen. Naja, oke dan, dan fiets ik ze wel gewoon voorbij en neem ik de beboste stukjes wel. Na anderhalf rondje was ik die mede fietsers wel zat en dacht ik snel heuvel af te gaan en dan via een industrieterreintje door naar de vuilnisbult te gaan.
Er zijn blijkbaar 2 paden om die heuvel door het bos af te gaan. Vorige keer nooit gezien. Kom ik er met 25km/u aan rijden doemt er in eens een trap voor mn neus op met treden van een meter lang en vol met geel zand....vol in de remmen en 2 treden later lag ik zand te happen. Geluk dat ik goed kan vallen en de fiets niks mankeerde. Later bij het Valtherbos ging het eerst prima totdat er precies op hoofd hoogte een tak van zo'n 10 cm dik verticaal naar beneden hing midden op het pad. En wie had al een slechte dag, ik, en wie fietste er vol tegen aan, ik. Die tak dacht dus slim te zijn en zichzelf te camoufleren met de rest van het bos en dat werkte dus perfect. Scheelt dat ik altijd met helm fiets, maar de hoofdpijn was er niet minder om. Daarna was het plezier er wel vanaf en maar terug naar huis gefietst. }:|
Da's flink balen zo'n dag waarop alles tegen zit.

Wat voor een Cube heb je?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118181836
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn ultime pechmoment is toch wel toen ik die boomstam pakte in Spaarnwoude.
Dat was een flinke jah, omdat je het ook helemaal niet verwacht.

quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:04 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

om die heuvel af te gaan zegt hij :P
Oeps, daar heb ik even overheen gelezen.
-weg-
pi_118182101
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:04 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

om die heuvel af te gaan zegt hij :P
Normaal gesproken verwachtte ik dus een bospad naar beneden. Het steilste gedeelte van die heuvel is ongeveer 20-30% (schat ik). Ook waren het geen normale treden van 15-30cm maar treden van een 60-100cm lang met geel zand als opvulling. Toen ik de eerste tree nam zakte ik weg in de zandbak en vervolgens was die plank net een drempel waarbij je dus eerst omhoog stuiterde en dan weer een tree naar beneden (rock shock vering stond ook nog op de niet-veren stand). En dat gebeurde dus met het voorwiel en achterwiel dwars door elkaar en het viel met mn snelheid niet te controleren :r
pi_118182204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:17 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Normaal gesproken verwachtte ik dus een bospad naar beneden. Het steilste gedeelte van die heuvel is ongeveer 20-30% (schat ik). Ook waren het geen normale treden van 15-30cm maar treden van een 60-100cm lang met geel zand als opvulling. Toen ik de eerste tree nam zakte ik weg in de zandbak en vervolgens was die plank net een drempel waarbij je dus eerst omhoog stuiterde en dan weer een tree naar beneden (rock shock vering stond ook nog op de niet-veren stand). En dat gebeurde dus met het voorwiel en achterwiel dwars door elkaar en het viel met mn snelheid niet te controleren :r
ok, dat gele zand had ik even gemist, is wel een afremmer als het nog los is.
Had vandaag in een afrit in 1 keer 2 kuilen, ook lekker als je het niet verwacht :) maar wel gewoon continue op zadel gezeten of gecontroleerd gestaan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118182266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

O-)

[..]

Da's flink balen zo'n dag waarop alles tegen zit.

Wat voor een Cube heb je?
Ltd cc, geloof dat het 1 van 2009 is. heb hem van mn pa overgenomen want die fietste er toch nooit op.

quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:19 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ok, dat gele zand had ik even gemist, is wel een afremmer als het nog los is.
Had vandaag in een afrit in 1 keer 2 kuilen, ook lekker als je het niet verwacht :) maar wel gewoon continue op zadel gezeten of gecontroleerd gestaan
Misschien dat ik morgen wel weer ga fietsen en dan er een foto van maak ;)
pi_118182392
hmm ik heb weer max 73 gereden volgens mn gps :P
moment dat k stilstond bij de stoplichten :)
voor de rest toch weer een mooie gemiddelde 20, zie wel dat ik start met ruim 25, en dat ik dan in het bos langzaam afzak richting de 20 en de laatste stuk tussen de 15 en de 20.

toch wat rustiger beginnen denk ik zodat ik wat constanter kan rijden
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118182505
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:25 schreef Crazy-M het volgende:
hmm ik heb weer max 73 gereden volgens mn gps :P
moment dat k stilstond bij de stoplichten :)
voor de rest toch weer een mooie gemiddelde 20, zie wel dat ik start met ruim 25, en dat ik dan in het bos langzaam afzak richting de 20 en de laatste stuk tussen de 15 en de 20.

toch wat rustiger beginnen denk ik zodat ik wat constanter kan rijden
Wat voor GPS heb je?
-weg-
pi_118182617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:28 schreef Auti het volgende:

[..]

Wat voor GPS heb je?
ik gebruik GPS van telefoon
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:04:33 #52
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118183996
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 12:03 schreef eentwee het volgende:
Je kunt ook Leersum + Amerongen proberen. Met de trein naar Veenendaal, daar kun je een mtb huren, bijv. bij outlinetravel. Je kunt ook eens een uitgepijlde mountainbiketocht rijden, leuker dan de vaste routes imo - gevarieerder, langer en je komt op plekken waar je normaal niet mag fietsen. Het is ook nog niet zo eenvoudig om op een onbekende route steeds goed te rijden, vind die paaltjes-met-pijltjes maar klein bij Leersum. Morgen is er bijv. een mooie tocht in Ede, dicht bij het treinstation. Weet niet of je daar in het centrum ook mtb's kan huren maar vast wel.
Is dat een georganiseerde tocht in Ede? Of bedoel je de "mountainbikeroute" die daar is uitgezet? Die route vind ik nl. erg matig. Wat mij betreft zijn nog altijd Nijmegen/Groesbeek en Montferland de leukste routes in NL (uitgezonderd Limburg). Oh ja en Burgh-Haamstede is ook erg leuk, maar kort (en ver weg voor mij).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:05:37 #53
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118184051
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 18:25 schreef Crazy-M het volgende:

Even een shot van mn vering-ringetje.
Die moest ongeveer tot 3 kwart komen, dan staat de vering goed zeiden ze bij de fietsenboer. Ik vind dit een nette 3 kwarter :)
Eigenlijk zou je vering één keer per ritje tot z'n max moeten gaan. Dan maak je er maximaal gebruik van. Maar ja, dan is 'ie voor NL misschien weer iets te zompig.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118187086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:05 schreef FHR het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je vering één keer per ritje tot z'n max moeten gaan. Dan maak je er maximaal gebruik van. Maar ja, dan is 'ie voor NL misschien weer iets te zompig.
Dat is in NL bijna geen doen nee.
Vind dit al behoorlijk, maar wel goed mee te fietsen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:56:11 #55
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118208138
Zo dat was weer een lekker rondje. Beetje tegenvallende omgeving bij Putten. Ik had op meer heide gehoopt.
Voor het eerst mijn iphone op mijn stuur. Dat is wel erg handig om te zien hoe ver je van de auto bent en hoe je daar weer terug komt.

En: waar was de beloofde zon?
Ik had het niet koud maar was wel blij dat ik toch nog maar een jasje had aangetrokken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118208258
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:04 schreef FHR het volgende:

[..]

Is dat een georganiseerde tocht in Ede? Of bedoel je de "mountainbikeroute" die daar is uitgezet? Die route vind ik nl. erg matig. Wat mij betreft zijn nog altijd Nijmegen/Groesbeek en Montferland de leukste routes in NL (uitgezonderd Limburg). Oh ja en Burgh-Haamstede is ook erg leuk, maar kort (en ver weg voor mij).
Georganiseerd ja. In het winterseizoen zijn bijna elke week mooie georganiseerde tochten. Stuk leuker dan de vaste routes :)
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:31:49 #57
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118215901
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 15:00 schreef eentwee het volgende:

[..]

Georganiseerd ja. In het winterseizoen zijn bijna elke week mooie georganiseerde tochten. Stuk leuker dan de vaste routes :)
Helaas vandaag niet van gekomen. Morgenochtend ga ik wel fietsen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118234016
Ik ben nog steeds erg duizelig op momenten (herstellende van de griep), dus vandaag weer niet fietsen, al had ik er wel op gehoopt. Maar goed, misschien morgen dan maar :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118234741
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 08:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben nog steeds erg duizelig op momenten (herstellende van de griep), dus vandaag weer niet fietsen, al had ik er wel op gehoopt. Maar goed, misschien morgen dan maar :(
Zit te denken om vanmiddag eens richting Emmen ofzo te gaan..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118236012
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 08:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben nog steeds erg duizelig op momenten (herstellende van de griep), dus vandaag weer niet fietsen, al had ik er wel op gehoopt. Maar goed, misschien morgen dan maar :(
Ik zit ook grieperig thuis.
-weg-
  zondag 21 oktober 2012 @ 12:35:49 #61
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118237153
Net terug van een poging om de hele route Almere te fietsen. Tot mijn man over een heuveltje in een diepe plas terecht kwam en voorover in een modderpoel viel(helaas net vandaag de GoPro camera niet mee, was zijn eerste reactie). Hij viel vol op zijn arm en ik dacht: hoe krijg ik hem hier weg met een gebroken arm. Maar het viel allemaal mee gelukkig. Hij moet wel aan een nieuwe stuurbediening van de voorvork en de afdruk daarvan staat in zijn been.

Fietsen moeten toch nog een beurtje krijgen dus dan kan dit ook meteen gemaakt. We hebben een fietsverzekering voor schade. Eens kijken of dit onder het eigen risico valt of dat het duurder is dan dat.

Pff dat was me het dagje wel.

Fietsen staan weer schoon in de schuur. Het was nog best een nat en modderig parcour. Ik had hele graspollen mee naar huis genomen. Mijn man de hele modderpoel. Wat een bagger :D
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118247661
Helaas ben ik er niet meer toe gekomen om te gaan dit weekend (in plaats daarvan wezen kajakken in de branding - ook leuk), toch bedankt voor de tips, hopelijk komen ze in de komende weekenden nog van pas!
pi_118249070
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef mmascha het volgende:
Net terug van een poging om de hele route Almere te fietsen. Tot mijn man over een heuveltje in een diepe plas terecht kwam en voorover in een modderpoel viel(helaas net vandaag de GoPro camera niet mee, was zijn eerste reactie). Hij viel vol op zijn arm en ik dacht: hoe krijg ik hem hier weg met een gebroken arm. Maar het viel allemaal mee gelukkig. Hij moet wel aan een nieuwe stuurbediening van de voorvork en de afdruk daarvan staat in zijn been.

Fietsen moeten toch nog een beurtje krijgen dus dan kan dit ook meteen gemaakt. We hebben een fietsverzekering voor schade. Eens kijken of dit onder het eigen risico valt of dat het duurder is dan dat.

Pff dat was me het dagje wel.

Fietsen staan weer schoon in de schuur. Het was nog best een nat en modderig parcour. Ik had hele graspollen mee naar huis genomen. Mijn man de hele modderpoel. Wat een bagger :D
Lid van NTFU?
Dan kun je deze schade namelijk daar verhalen. En dan maakt het niks uit of eigen schuld is.
http://www.ntfu.nl/Producten/Verzekeringen/Fietsverzekering.aspx

en klote, zie net dat er hier weer een MTB toch georganiseerd was vandaag, afstanden van 25, 45 en 60
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:57:59 #64
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118249702
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:38 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Lid van NTFU?
Dan kun je deze schade namelijk daar verhalen. En dan maakt het niks uit of eigen schuld is.
http://www.ntfu.nl/Producten/Verzekeringen/Fietsverzekering.aspx

en klote, zie net dat er hier weer een MTB toch georganiseerd was vandaag, afstanden van 25, 45 en 60
Geen lid helaas. Wel een goeie deal.
De schadeverzekering zit bij ons in de diefstalverzekering.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118249936
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:57 schreef mmascha het volgende:

[..]

Geen lid helaas. Wel een goeie deal.
De schadeverzekering zit bij ons in de diefstalverzekering.
ik ben er dit jaar lid van geworden.
Krijg je ook gelijk netjes agenda met bekende toertocheten enzo, en een blad.
Ik heb het voornamelijk ook voor de verzekering geedaan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:11:31 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118250172
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:35 schreef mmascha het volgende:
Net terug van een poging om de hele route Almere te fietsen. Tot mijn man over een heuveltje in een diepe plas terecht kwam en voorover in een modderpoel viel(helaas net vandaag de GoPro camera niet mee, was zijn eerste reactie). Hij viel vol op zijn arm en ik dacht: hoe krijg ik hem hier weg met een gebroken arm. Maar het viel allemaal mee gelukkig. Hij moet wel aan een nieuwe stuurbediening van de voorvork en de afdruk daarvan staat in zijn been.

Fietsen moeten toch nog een beurtje krijgen dus dan kan dit ook meteen gemaakt. We hebben een fietsverzekering voor schade. Eens kijken of dit onder het eigen risico valt of dat het duurder is dan dat.

Pff dat was me het dagje wel.

Fietsen staan weer schoon in de schuur. Het was nog best een nat en modderig parcour. Ik had hele graspollen mee naar huis genomen. Mijn man de hele modderpoel. Wat een bagger :D
Route almere? Heb je een linkje?

Die plek zou nog best eens de plek kunnen zijn waar een collega van mij zijn sleutelbeen gebroken heeft en zijn ribben heeft gekneusd.


Tevens staan bij mij de eerste 8.15 uur van de strava challange op de klok. Hoe zit het met de rest? Zal ik trouwens een MTB club aanmaken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118250913
MTB club lijkt me wel leuk..:)
Doe zelf niet mee met de challenge.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:35:12 #68
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118251096
Vanochtend bijna 2 uur lekker bezig geweest. Volgens mij een groot deel van die georganiseerde tocht bij Ede van gisteren gereden. Althans, op veel van mijn standaard paadjes stonden nu veel meer bandensporen dan normaal. Gelukkig hadden ze een paar van de leukste/mooiste stukjes niet gevonden. Zou zonde zijn als die kapotgereden zouden worden. 8-)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118251319
http://www.mistertao.com/(...)tem-16439864402.html
zoiets vind ik stiekem eigenlijk best wel tof... :o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:12:48 #70
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118252772
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Route almere? Heb je een linkje?

Die plek zou nog best eens de plek kunnen zijn waar een collega van mij zijn sleutelbeen gebroken heeft en zijn ribben heeft gekneusd.


Tevens staan bij mij de eerste 8.15 uur van de strava challange op de klok. Hoe zit het met de rest? Zal ik trouwens een MTB club aanmaken?
Mtbroutes.nl is stuk. Maar daar staat ie gewoon tussen. Het is in het zuidelijkste deel van de Oostvaardersplassen.

Je kan af en toe duidelijk zien dat het is aangelegd. De stukken worteldoek zie je door het zand heen. Er is wel een lang stuk langs het spoor over het gras. Dat is vrij bobbelig en vond ik best irritant. Je gaat twee keer langs het spoor. Daar tussenin is een berg(je) met een stuk grof zand. Ik vind dat het mooiste stukje Oostvaardersplassen om fietsen maar dat zit niet in de route, helaas.
Er zijn ook veel smalle paadjes met kleine heuveltjes, dat fietst wel erg leuk.

En het kan er dus best gevaarlijk zijn! Ach jee, hoe kom je dat bos uit met een gebroken sleutelbeen? Wat erg!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:26:56 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118253500
Of het was Lelystad. Hij is iig 10 km naar de auto gereden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 21 oktober 2012 @ 20:29:49 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118253700
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:25:07 #73
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_118257316
ik weet dat er veel goede mountainbikefilmpjes bestaan, maar deze moest ik toch even met jullie delen:


wat een leipo's :')
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:33:01 #74
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118257826
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
Of het was Lelystad. Hij is iig 10 km naar de auto gereden.
Dat kan. Daar heb ik twee weken geleden een stuk van gefietst. Dat is echt een toffe route!
Maar met een gebroken sleutelbeen naar de auto terugfietsen? Respect!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:55:05 #75
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118259347
quote:
Ik heb mezelf toegevoegd.
Iets minder indrukwekkende routes dan die van jullie, maar misschien leuk om mijn vooruitgang te volgen ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:03:20 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118259858
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:55 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ik heb mezelf toegevoegd.
Iets minder indrukwekkende routes dan die van jullie, maar misschien leuk om mijn vooruitgang te volgen ;)
Die lange stukken zijn op mijn racefiets. De haibike is mijn mtb en de dracat is mijn racefiets.

120 km op mijn mtb zie ik nog niet zo snel gebeuren. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118269962
quote:
puik idee :)
zal even vandaag of morgen registreren
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118270067
Ook aangemeld, al heb ik nog niet veel op de mountainbike gezeten :@
pi_118275147
Zit er aan te denken deze te bestellen voor sávonds(en misschien de nachtrit in appelscha)
http://www.mistertao.com/(...)item-7684259396.html
Iemand ervaring met zoiets? Hij lijkt lekker fel te zijn, en is stukken goedkoper dan die dingen van 80,- die ik soms voorbij zie komen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:07:08 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118275594
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Marco001 het volgende:
Zit er aan te denken deze te bestellen voor sávonds(en misschien de nachtrit in appelscha)
http://www.mistertao.com/(...)item-7684259396.html
Iemand ervaring met zoiets? Hij lijkt lekker fel te zijn, en is stukken goedkoper dan die dingen van 80,- die ik soms voorbij zie komen.
Hoeveel lumen? Voor dat geld is het wel een goede gok zou ik zeggen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118275621
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:11 schreef kanovinnie het volgende:

Tevens staan bij mij de eerste 8.15 uur van de strava challange op de klok. Hoe zit het met de rest? Zal ik trouwens een MTB club aanmaken?
Netjes! Ik moet nog beginnen.. ben een beetje ziekjes. Zal mij ook even aanmelden bij de MTB club.
-weg-
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:56:31 #82
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118277330
Mijn uitdaging is wat meer km per keer te maken. Net even van het laatste warmere weer genoten: 15 km.
Die zijn binnen. Ik ben er trots op! (ik had nog wel langer gekund maar ik moet morgen nog wel normaal kunnen lopen. Eerst maar eens zien hoeveel spierpijn mij deze 15 km opleverd)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118281697
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoeveel lumen? Voor dat geld is het wel een goede gok zou ik zeggen.
240 lumen volgens een andere site
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:30:06 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118283450
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:48 schreef Marco001 het volgende:

[..]

240 lumen volgens een andere site
Das vrij weinig hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:56 schreef mmascha het volgende:
Mijn uitdaging is wat meer km per keer te maken. Net even van het laatste warmere weer genoten: 15 km.
Die zijn binnen. Ik ben er trots op! (ik had nog wel langer gekund maar ik moet morgen nog wel normaal kunnen lopen. Eerst maar eens zien hoeveel spierpijn mij deze 15 km opleverd)
Volgende keer 25?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:45:28 #85
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118287449
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Volgende keer 25?
20 ;)

Ik vond het nog best lastig om aan de 15 km te komen. Dicht bij huis nog een paar keer een wijkje rond gefietst. Huis voorbij gefietst en met een ruime boog terug.

Naar het centrum is 10 km volgens mij. Een retourtje dan maar.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:52:28 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118287821
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:45 schreef mmascha het volgende:

[..]

20 ;)

Ik vond het nog best lastig om aan de 15 km te komen. Dicht bij huis nog een paar keer een wijkje rond gefietst. Huis voorbij gefietst en met een ruime boog terug.

Naar het centrum is 10 km volgens mij. Een retourtje dan maar.
25 Red je ook wel, gewoon rustig aan door 't bos toeren ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118292503
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

25 Red je ook wel, gewoon rustig aan door 't bos toeren ^O^
25-35 is inderdaad redelijk te doen, als je maar constant fietst, ik moet alleen nog even die constante factor vinden :')
In het begin piek ik te veel als je gaat vergelijken met het einde
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118292808
Zo, ik ben ook lid van de strava groep :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:23:48 #89
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118294221
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:47 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

25-35 is inderdaad redelijk te doen, als je maar constant fietst, ik moet alleen nog even die constante factor vinden :')
In het begin piek ik te veel als je gaat vergelijken met het einde
Deze 15 km was over de straat. Redelijk rechtuit en aardig asfalt. Met een gemiddelde van 20km/uur kon ik dat best lang volhouden. Totdat ik de weg kwijt was en een woonwijk door moest rijden om weer op asfaltfietspad uit te komen. Daar ging mijn gemiddelde
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118295027
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Marco001 het volgende:
Zit er aan te denken deze te bestellen voor sávonds(en misschien de nachtrit in appelscha)
http://www.mistertao.com/(...)item-7684259396.html
Iemand ervaring met zoiets? Hij lijkt lekker fel te zijn, en is stukken goedkoper dan die dingen van 80,- die ik soms voorbij zie komen.
Ik heb hier naar zitten kijken, ook interessant ding gezien de prijs en XM-L 9W.

http://www.ebay.com/itm/C(...)&hash=item416110c895
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:38:59 #91
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118298429
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Ik heb hier naar zitten kijken, ook interessant ding gezien de prijs en XM-L 9W.

http://www.ebay.com/itm/C(...)&hash=item416110c895
Ik vraag me alleen af of die 1200 lumen ook echt gehaald word. Vaak wordt er gezegd dat je het wel door 2 kan delen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118301861
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:23 schreef mmascha het volgende:

[..]

Deze 15 km was over de straat. Redelijk rechtuit en aardig asfalt. Met een gemiddelde van 20km/uur kon ik dat best lang volhouden. Totdat ik de weg kwijt was en een woonwijk door moest rijden om weer op asfaltfietspad uit te komen. Daar ging mijn gemiddelde
ik behaal met mn fiets erg makkelijk de 20 in de bossen zonder enige vorm van extra inspanning. Denk dat het ook veel aan de ondergrond ligt, ik rij over stevige bosMTBweggetjes (nieuw nederlands woord :P )
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:02:54 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118303561
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:38 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af of die 1200 lumen ook echt gehaald word. Vaak wordt er gezegd dat je het wel door 2 kan delen.
Weet jij hoe fel 1200 lumen is? Ik heb zo'n soort lamp maar dan met 2 kleintjes erbij (1800 lumen totaal)
Al is het 1000, het is focking fel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118304557
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Weet jij hoe fel 1200 lumen is? Ik heb zo'n soort lamp maar dan met 2 kleintjes erbij (1800 lumen totaal)
Al is het 1000, het is focking fel.
Ik heb een Maglite 4D, die is iets van 70 lumen, maar ook al absurd fel(schijnt met gemak 100 meter ver..)
Ook heb ik een Ultrafire C3 (60 lumen ongeveer(1300Lux@1m)) maar die is duidelijk minder fel. (al zit daa rnu ook gewoon een AA batterij in..) en heeft te weinig straling.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118306296
Vandaag ook weer rondje gedaan, wat een topweer! Ging lekker, al was het kort rondje van iets meer dan een uur. Laatste stuk goed los gegaan, laatste 5 km rond de 35 km/u gereden (wel op de weg).
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:41:48 #96
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118316584
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Weet jij hoe fel 1200 lumen is? Ik heb zo'n soort lamp maar dan met 2 kleintjes erbij (1800 lumen totaal)
Al is het 1000, het is focking fel.
Ik zeg ook niet dat het niet fel is, maar meer dat het geroep met zulke getallen van Chinese fabrikanten beter met een korreltje zout genomen kan worden. Toch iets om rekening mee te houden wanneer je de lamp vergelijkt met andere lampen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118317218
Gisteren voor het eerst sinds een week weer gefietst en ondanks dat de benen nog niet helemaal goed waren (flinke griep gehad) toch nog een kleine 55 km gedaan. Moe maar voldaan weer thuis gekomen, heerlijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118318601
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:41 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet fel is, maar meer dat het geroep met zulke getallen van Chinese fabrikanten beter met een korreltje zout genomen kan worden. Toch iets om rekening mee te houden wanneer je de lamp vergelijkt met andere lampen.
Inderdaad, zie mijn eerder bericht maar. De chinese Ultrafire heeft maar iets minder Lumen, maar is overduidelijk minder fel(die red de bosjes hierachter net, de 4-D red de bosage 50-75 meter achter die eerdere bosjes zelfs, en dan zit er nog een weg met lantaarnpalen tussen!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118334700
En wat nieuwe kleding gekocht. een fel geel jasje en matching (zwart met gele strepen)Nike joggingsbroek.
Heb een hekel aan die strakke broeken, dus vandaar.
Kan ik mooi met deze wat koudere temperaturen gebruiken.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118344172
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:41 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet fel is, maar meer dat het geroep met zulke getallen van Chinese fabrikanten beter met een korreltje zout genomen kan worden. Toch iets om rekening mee te houden wanneer je de lamp vergelijkt met andere lampen.
Uiteraard, maar je zit hier naar een totaal andere prijscategorie te kijken. Mijn grootste zorg zou betrouwbaarheid/bouwkwaliteit zijn en niet eens de hoeveelheid licht. Maar voor dit geld leek het me het proberen waard: wie weet :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:46:43 #101
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118344341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:42 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je zit hier naar een totaal andere prijscategorie te kijken. Mijn grootste zorg zou betrouwbaarheid/bouwkwaliteit zijn en niet eens de hoeveelheid licht. Maar voor dit geld leek het me het proberen waard: wie weet :)
Het is inderdaad geen geld. Wanneer de lichtopbrengst niet hoog genoeg is kun je er altijd nog 1 bijkopen.

Ik ben alleen een beetje bang geworden voor Chinese elektronica aan de hand van een blog-post op Tweakers.net waar een Chinese laptop-adapter uit elkaar gehaald en beoordeeld werd. Was nogal brandgevaarlijk.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118345653
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen geld. Wanneer de lichtopbrengst niet hoog genoeg is kun je er altijd nog 1 bijkopen.

Ik ben alleen een beetje bang geworden voor Chinese elektronica aan de hand van een blog-post op Tweakers.net waar een Chinese laptop-adapter uit elkaar gehaald en beoordeeld werd. Was nogal brandgevaarlijk.
Adapters e.d. moet je ook niet uit China halen..
accu's zou je prima bij mymemory.uk (japanse webshopachtig) weg kunnen halen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118351042
Ik ben op zoek naar twee nieuwe buitenbandjes voor mijn MTB, ik rij alleen 60% verhard en overige 40% restant op grind/zand. Iemand (betaalbare) tips?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_118351763
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ben op zoek naar twee nieuwe buitenbandjes voor mijn MTB, ik rij alleen 60% verhard en overige 40% restant op grind/zand. Iemand (betaalbare) tips?
Zal ik geen dikke noppenbanden nemen.
In principe voldoet b.v. de Smart Sam ofzo al.
Ik heb zelf nu achter een Raceking. wel een noppenband, maar loopt erg licht.
een Sammy Slick zou ook kunnen.
Zijn allemaal Schwalbe, behalve de Continental RaceKing
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118352549
Smart Sam is wel goed ja.
-weg-
pi_118352759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:42 schreef Auti het volgende:
Smart Sam is wel goed ja.
Weet alleen niet zo hoe duur die is, maar de Raceking achter was een gigantische vooruitgang. Rolt stukken lichter. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118352839
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:45 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Weet alleen niet zo hoe duur die is, maar de Raceking achter was een gigantische vooruitgang. Rolt stukken lichter. :)
3 tientjes of minder, geloof ik. Niet duur iig.
-weg-
pi_118354956
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:18 schreef Marco001 het volgende:
En wat nieuwe kleding gekocht. een fel geel jasje en matching (zwart met gele strepen)Nike joggingsbroek.
Heb een hekel aan die strakke broeken, dus vandaar.
Kan ik mooi met deze wat koudere temperaturen gebruiken.
Komt die joggingbroek niet vervaarlijk dicht bij je ketting/tandwielen? Of fiets je dan met een pijp in je sokken? Ik ben ook niet zo van het strakke, maar praktisch is het uiteindelijk wel.

Donderdag weer vrij, al heb ik wel sociale verplichtingen. Hopelijk blijft er wat tijd over om wat te fietsen!

EuskadiExtrem 2012:


Toch een wat suffer filmpje dan 2011 eigenlijk:

pi_118355834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Zal ik geen dikke noppenbanden nemen.
In principe voldoet b.v. de Smart Sam ofzo al.
Ik heb zelf nu achter een Raceking. wel een noppenband, maar loopt erg licht.
een Sammy Slick zou ook kunnen.
Zijn allemaal Schwalbe, behalve de Continental RaceKing
Tnx! Ik ga ff mijn bandenmaat opzoeken en dan wat bestellen.

De Schwalbe Black Jack Draadband zag ik ook in een webshop is dat wat? Maar ¤9,95 :@

[ Bericht 5% gewijzigd door tongytongylickylicky op 23-10-2012 23:35:03 ]
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_118356943
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:12 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Komt die joggingbroek niet vervaarlijk dicht bij je ketting/tandwielen? Of fiets je dan met een pijp in je sokken? Ik ben ook niet zo van het strakke, maar praktisch is het uiteindelijk wel.

Donderdag weer vrij, al heb ik wel sociale verplichtingen. Hopelijk blijft er wat tijd over om wat te fietsen!

EuskadiExtrem 2012:


Toch een wat suffer filmpje dan 2011 eigenlijk:

Gewoon elastiekje of inderdaad boj de sok in.. niet moeilijk doen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118357046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Tnx! Ik ga ff mijn bandenmaat opzoeken en dan wat bestellen.

De Schwalbe Black Jack Draadband zag ik ook in een webshop is dat wat? Maar ¤9,95 :@
Draad is vaak el een stuk zwaarder. Vouw is beter(wel sneller lek, maar dat is voor jouw rijgedrag geen issue denk ik. )
Bandenmaat voor een mtb is standaard 26" of 29" breedte maakt niet uit voor de pasvorm. (tenzij je 2.5 breed ofzo neemt.. :P gewoon 2.2 zou altijd wel passen)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118362396
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:18 schreef Marco001 het volgende:
En wat nieuwe kleding gekocht. een fel geel jasje en matching (zwart met gele strepen)Nike joggingsbroek.
Heb een hekel aan die strakke broeken, dus vandaar.
Kan ik mooi met deze wat koudere temperaturen gebruiken.
Je hebt ook lossere lange broeken om te fietsen, die heb ik ook, die zitten onderin bij de voeten wat strakker dat ze niet bij de ketting komen, maar verder zitten ze lekker los.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 24 oktober 2012 @ 08:21:48 #113
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118362919
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen geld. Wanneer de lichtopbrengst niet hoog genoeg is kun je er altijd nog 1 bijkopen.

Ik ben alleen een beetje bang geworden voor Chinese elektronica aan de hand van een blog-post op Tweakers.net waar een Chinese laptop-adapter uit elkaar gehaald en beoordeeld werd. Was nogal brandgevaarlijk.
Hier draait toch echt een Chinese laptop adapter van 7 euro al een paar jaar zonder problemen. ;)
Heb ook telefoon en camera accu's voor vanalles en ook die werken gewoon prima. Maar had laatst wel twee dockingstations voor de telefoon waar rook uit kwam als je die aansloot :P Volgens mij waren er wat draadjes verkeerd om aangesloten. Volgens de Chinese webshop testten ze alle producten voor die verzonden werden (yeah right :') ), maar toch maar het geld teruggekregen...

Maar wat kan er mis gaan met een simpele zaklamp? Staat maximaal zo'n 6 volt op(?), daar ga je echt geen brand mee veroorzaken, zeker niet als je die buiten gebruikt.
Don't let my username fool you...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 08:31:14 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118363001
Ik begrijp het probleem met strakke kleding echt niet, het is op alle gebieden handiger.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118363170
Vooral joggingbroeken, die zitten zelfs bij de voetbal nog vervelend. Loeizwaar, gaat ontzettend zweten en als het nat wordt is het helemaal een ramp.

Ik snap wel dat het vooral image is, maar voor niet fietsers zie je er sowieso sneu uit op een MTB of racefiets en met een joggingbroek sta je voor je medefietsers ook nog eens voor gek ;)

Overigens ben ik sinds afgelopen weekend ook in het bezit van een MTB (2 zelfs) *O* Een vrij simpel dingetje, Trek 3400 geloof ik. Velgremmen en instapshimano groep. Deze winter eens proberen of het iets is voor mij en dan eventueel volgend jaar overstappen naar iets beters. Hopelijk dit weekend eens naar MTB parcours van Zeist ofzo.
pi_118363286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vooral joggingbroeken, die zitten zelfs bij de voetbal nog vervelend. Loeizwaar, gaat ontzettend zweten en als het nat wordt is het helemaal een ramp.

Ik snap wel dat het vooral image is, maar voor niet fietsers zie je er sowieso sneu uit op een MTB of racefiets en met een joggingbroek sta je voor je medefietsers ook nog eens voor gek ;)

Overigens ben ik sinds afgelopen weekend ook in het bezit van een MTB (2 zelfs) *O* Een vrij simpel dingetje, Trek 3400 geloof ik. Velgremmen en instapshimano groep. Deze winter eens proberen of het iets is voor mij en dan eventueel volgend jaar overstappen naar iets beters. Hopelijk dit weekend eens naar MTB parcours van Zeist ofzo.
tja, dat sneu staan vind ik dan weer die strakke broeken en ik vind zo'n zeem niet lekker zitten dus tja..
besides, hiervoor droeg ik altijd gewoon oude baggy pants, die waren stukken zwaarder als de joggingbroek.

Zo heb ik het trouwens ook aangepakt. :) eerst goedkoop 2ehandsje(al had ik direct XT) en na 1 seizoen een nieuwe bike gekocht.
Eerst dus gekeken of het wel wat voor mij was.
Die wijde broeken die onderaan nauw zijn heb ik hier nog nooit gezien bij de bikeshop of sportzaak.
Volgens mij hebben ze bij die 1e qua lange broeken nu zelfs alleen van die broeken met hupsailen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118363325
Hoe het eruit ziet boeit me niet zo, maar sporten met een losse flapperbroek vind ik sowieso zwaar irritant
pi_118363334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:52 schreef Marco001 het volgende:

[..]

tja, dat sneu staan vind ik dan weer die strakke broeken en ik vind zo'n zeem niet lekker zitten dus tja..
besides, hiervoor droeg ik altijd gewoon oude baggy pants, die waren stukken zwaarder als de joggingbroek.

Zo heb ik het trouwens ook aangepakt. :) eerst goedkoop 2ehandsje(al had ik direct XT) en na 1 seizoen een nieuwe bike gekocht.
Eerst dus gekeken of het wel wat voor mij was.
Die wijde broeken die onderaan nauw zijn heb ik hier nog nooit gezien bij de bikeshop of sportzaak.
Volgens mij hebben ze bij die 1e qua lange broeken nu zelfs alleen van die broeken met hupsailen.
Mooie is dat het nog allemaal gratis en voor niets is ook :P Fietsen worden gebruikt door familie als vakantiefietsjes. Kan dus iig tot de volgende zomer door de modder crossen. Moet wel nog ff nieuwe bandjes monteren.
pi_118363378
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:55 schreef cafca het volgende:
Hoe het eruit ziet boeit me niet zo, maar sporten met een losse flapperbroek vind ik sowieso zwaar irritant
Is bij deze stukken minder als bij wat ik eerst altijd aan had(oude, vaak te wijde baggy's..) wat dat betreft zou je dit dus als vooruitgang kunnen zien.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118363395
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:55 schreef cafca het volgende:
Hoe het eruit ziet boeit me niet zo, maar sporten met een losse flapperbroek vind ik sowieso zwaar irritant
mijn lange broek is geen flapperbroek maar zit ook niet strak om de benen. gewoon net ietsjes losser.

Flapperen is niks op de MTB
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:12:00 #121
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118365011
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik begrijp het probleem met strakke kleding echt niet, het is op alle gebieden handiger.
Mwah, comfort vind ik wat minder met strakke kleding. Maar wijde kleding heeft als nadeel dat er wind tussen holtes kan gaan zitten waardoor je zweet gaat afkoelen op een vrij vervelende manier.
Don't let my username fool you...
pi_118366640
Strakke fietskleding heeft geen nadelen vind ik. Warmer, comfortabeler, compressie op de spieren, niet druk hoeven maken over waar het tegenaan komt etc. Imagoprobleem is te treurig voor woorden, het past gewoon bij de sport. Je lacht schermers ook niet uit om hun rare astronautenpakkies, of voetballers om hun rare hoge kousen of hardlopers om dezelfde strakke broek. Iemand die het gay vindt is misschien bang dat-ie ontdekt wordt? :P Misschien is het dus een kwestie van wennen cq over een drempel heen zetten? Ik kan me totaal niet voorstellen dat je zonder zeem wilt mtb'en.
pi_118367590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:02 schreef eentwee het volgende:
Strakke fietskleding heeft geen nadelen vind ik. Warmer, comfortabeler, compressie op de spieren, niet druk hoeven maken over waar het tegenaan komt etc. Imagoprobleem is te treurig voor woorden, het past gewoon bij de sport. Je lacht schermers ook niet uit om hun rare astronautenpakkies, of voetballers om hun rare hoge kousen of hardlopers om dezelfde strakke broek. Iemand die het gay vindt is misschien bang dat-ie ontdekt wordt? :P Misschien is het dus een kwestie van wennen cq over een drempel heen zetten? Ik kan me totaal niet voorstellen dat je zonder zeem wilt mtb'en.
Zeem heb ik wel :)
maar het is meer mn persoonlijke voorkeur dan echt afkeer ofzo.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118368658
Je hebt ook MTB broeken die niet zo strak zitten. Ik vind die megastrakke pakkies er eerlijk gezegd niet uitzien. Ik ben toch geen wielrenner met geschoren benen :P Maar goed, smaak is natuurlijk heel persoonlijk.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:11:51 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118369088
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:02 schreef eentwee het volgende:
Strakke fietskleding heeft geen nadelen vind ik. Warmer, comfortabeler, compressie op de spieren, niet druk hoeven maken over waar het tegenaan komt etc. Imagoprobleem is te treurig voor woorden, het past gewoon bij de sport. Je lacht schermers ook niet uit om hun rare astronautenpakkies, of voetballers om hun rare hoge kousen of hardlopers om dezelfde strakke broek. Iemand die het gay vindt is misschien bang dat-ie ontdekt wordt? :P Misschien is het dus een kwestie van wennen cq over een drempel heen zetten? Ik kan me totaal niet voorstellen dat je zonder zeem wilt mtb'en.
Zoiets wilde ik ook zeggen met mijn post, maar was er nog niet wakker genoeg voor :P
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:00 schreef the85mc het volgende:
Je hebt ook MTB broeken die niet zo strak zitten. Ik vind die megastrakke pakkies er eerlijk gezegd niet uitzien. Ik ben toch geen wielrenner met geschoren benen :P Maar goed, smaak is natuurlijk heel persoonlijk.
Alle top MTB'ers rijden met strakke kleding. Ik snap niet waarom je de term megastrak gebruikt. Het zit strak om je lichaam heen als in niet flubberend. Megastrak is iets heel anders. En waarom geschoren benen iets met de kledingkeuze te maken hebben snap ik ook niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118369826
Megastrak is inderdaad te klein. Gewoon nauw aansluitend is passend en gesoigneerd. Niks mis mee. Blijkbaar is er toch een verschil in smaak tussen wielrenners en mtb'ers. ;)
pi_118369988
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Draad is vaak el een stuk zwaarder. Vouw is beter(wel sneller lek, maar dat is voor jouw rijgedrag geen issue denk ik. )
Bandenmaat voor een mtb is standaard 26" of 29" breedte maakt niet uit voor de pasvorm. (tenzij je 2.5 breed ofzo neemt.. :P gewoon 2.2 zou altijd wel passen)
Bedankt! Ga ff de webshops af.

(Liggen nu 26 x 1.95 omheen)

[ Bericht 2% gewijzigd door tongytongylickylicky op 24-10-2012 12:56:55 ]
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_118372555
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:31 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Zeem heb ik wel :)
maar het is meer mn persoonlijke voorkeur dan echt afkeer ofzo.
Inderdaad, vind zelf dat hele strakke vaak ook niet echt lekker zitten. bovendien wil dat niet goed bij mij: ik heb een beetje een knik in de rug, waardoor bij die strakke kleding mijn bilnaad zichtbaar zou zijn, iets waar ik bij sommige gewone broeken al snel last van heb, laat staan de combi strakke broek en strak shirt.
vandaar ook mijn keuze voor niet strakke kleding(en Downhill/freeride kleding vind ik gewoon stukken mooier. :) )
zoiets zou ik nog wel willen:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=79996

[ Bericht 16% gewijzigd door Marco001 op 24-10-2012 13:57:18 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118372643
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:33 schreef eentwee het volgende:
Megastrak is inderdaad te klein. Gewoon nauw aansluitend is passend en gesoigneerd. Niks mis mee. Blijkbaar is er toch een verschil in smaak tussen wielrenners en mtb'ers. ;)
Blijkbaar wel. Ik snap dat het op een racer fijner fietst omdat de snelheid hoger ligt. Op een mountainbike maakt luchtweerstand minder uit omdat het toch wat langzamer gaat. Dan vind ik iets lossere kleding fijn, want dat ademt beter en kun je beter afkoelen. Als ik in een bos loop te ploegen heb ik het eerder te heet dan te koud. Daarom rij ik liever wat lossere kleding. Als het echt koud wordt doe ik een thermo aan, houdt je temperatuur perfect.
pi_118374120
Ik ga op mijn crosser natuurlijk ook veel harder dan mtb's ;) Zelfs met 35 graden doe ik nog een ondershirt aan btw (craft cool/mesh).
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:26:21 #131
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118375869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 08:21 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hier draait toch echt een Chinese laptop adapter van 7 euro al een paar jaar zonder problemen. ;)
Heb ook telefoon en camera accu's voor vanalles en ook die werken gewoon prima. Maar had laatst wel twee dockingstations voor de telefoon waar rook uit kwam als je die aansloot :P Volgens mij waren er wat draadjes verkeerd om aangesloten. Volgens de Chinese webshop testten ze alle producten voor die verzonden werden (yeah right :') ), maar toch maar het geld teruggekregen...

Maar wat kan er mis gaan met een simpele zaklamp? Staat maximaal zo'n 6 volt op(?), daar ga je echt geen brand mee veroorzaken, zeker niet als je die buiten gebruikt.
Lees dit eens.

Het lampje ben ik ook niet zo bang voor, eerder de adapter die er bij zit.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118376221
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:35 schreef eentwee het volgende:
Ik ga op mijn crosser natuurlijk ook veel harder dan mtb's ;) Zelfs met 35 graden doe ik nog een ondershirt aan btw (craft cool/mesh).
Ploegend door mul zand, vol in de zon ook? Je hebt dan vrijwel geen rijwind en levert wel max vermogen. Op zulke dagen doe ik juist tennisshirt aan.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:37:15 #133
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_118376231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:51 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad, vind zelf dat hele strakke vaak ook niet echt lekker zitten. bovendien wil dat niet goed bij mij: ik heb een beetje een knik in de rug, waardoor bij die strakke kleding mijn bilnaad zichtbaar zou zijn, iets waar ik bij sommige gewone broeken al snel last van heb, laat staan de combi strakke broek en strak shirt.
vandaar ook mijn keuze voor niet strakke kleding(en Downhill/freeride kleding vind ik gewoon stukken mooier. :) )
zoiets zou ik nog wel willen:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=79996
Die broek. _O_

En ik hijs me niet in een strak pak omdat ik het geen porem vind bij mezelf, ik lijk dan een beetje op zo'n Michelin mannetje. :X
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_118377117
Zit ik per ongeluk in het skaterstopic? :P
pi_118377322
Kijk/ downloadtip: Red Bull Joyride 2012
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_118377621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:59 schreef eentwee het volgende:
Zit ik per ongeluk in het skaterstopic? :P
Zou je haast wel zeggen he.. :)
Tomaat, het enige wat me tegenhoud die broek te bestellen is het niet direct kunnen passen, maar verder... O+
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:22:25 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118377976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kijk/ downloadtip: Red Bull Joyride 2012
Link?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118378319
Al die pieperds die zeuren over strakke broeken en dat ze er niet als wielrenner uit willen zien, koop dan gewoon een stoere freeride broek ofzo. Die gasten willen ook al niet met XC MTB-ers geassocieerd worden, maar wel met de stoere petjes, wijde broeken en T-shirts uit de BMX scene.

Bijv een baggy freeride broek met ingebouwde zeem, wel het comfort van lekker zitten en lang in het zadel kunnen blijven, maar toch die o zo belangrijke stoere looks.


Ook met lange pijpen, nauw onderaan:


Dit is een full-downhill pak, nergens voor nodig op de veluwe. Je kunt op koude dagen ook een lange strakke fietsbroek dragen met zeem, en dan een korte of 3/4 baggy broek eroverheen.

Marco001 die zegt dat een zeem niet lekker zit maakt óf geen lange mtb tochten, óf hij rijdt als een pussy, óf hij heeft al geen gevoel meer in zn zitvlak :o

Een goeie zeem maakt alle verschil om lange tijd in het zadel te kunnen doorbrengen. Als ik op mn mountainbike of racefiets in gewone kleren even naar de stad rij, heb ik na 10 km fietsen pijn in mn reet en kramp in mn hamstrings. Als ik een goed broekje draag, kan ik 13 uur achter elkaar probleemloos op het zadel zitten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_118378652
Ik heb een strak en kort hardloopbroekje aan onder mijn 'baggy' nike urban broekje (hele mond vol :') ). Geen zeem meer nodig, één bonk eelt :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_118379121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:30 schreef Gripper het volgende:
Al die pieperds die zeuren over strakke broeken en dat ze er niet als wielrenner uit willen zien, koop dan gewoon een stoere freeride broek ofzo. Die gasten willen ook al niet met XC MTB-ers geassocieerd worden, maar wel met de stoere petjes, wijde broeken en T-shirts uit de BMX scene.

Bijv een baggy freeride broek met ingebouwde zeem, wel het comfort van lekker zitten en lang in het zadel kunnen blijven, maar toch die o zo belangrijke stoere looks.
[ afbeelding ]

Ook met lange pijpen, nauw onderaan:
[ afbeelding ]

Dit is een full-downhill pak, nergens voor nodig op de veluwe. Je kunt op koude dagen ook een lange strakke fietsbroek dragen met zeem, en dan een korte of 3/4 baggy broek eroverheen.

Marco001 die zegt dat een zeem niet lekker zit maakt óf geen lange mtb tochten, óf hij rijdt als een pussy, óf hij heeft al geen gevoel meer in zn zitvlak :o

Een goeie zeem maakt alle verschil om lange tijd in het zadel te kunnen doorbrengen. Als ik op mn mountainbike of racefiets in gewone kleren even naar de stad rij, heb ik na 10 km fietsen pijn in mn reet en kramp in mn hamstrings. Als ik een goed broekje draag, kan ik 13 uur achter elkaar probleemloos op het zadel zitten.
Zoiets als de bovenste heb ik al, van Endura..
Zonder zeem, maar zou wel heel eenvoudig 1 in kunnen.
Tja, geen gevoel weet ik niet, weet wel dat ik niet echt als een pussy rijd, zeker downhill niet(hoewel ik nog niet jump..) maar ik kan makkelijk 3 uur in het zadel zitten. Langer heb ik nog niet geprobeerd.
Moet wel zeggen dat het standaard Ghost zadel erg comfortabel is, de Selle Italia die ik eerst had niet(die is iets smaller en van Carbon..)
Ben zelf gewoon geen fan van strakke kleding, draag ook casual het graagst een baggy broek.

Die ik linkte was een freeride broek, en hoewel ik zoiets nog nooit in de praktijk heb uitgetest viel die volgens mij wel mee.
Tuurlijk, het bied extra bescherming, wat imho niet nodig is, maar wel een pluspunt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:18:10 #141
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118381584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:11 schreef kanovinnie het volgende:

Alle top MTB'ers rijden met strakke kleding.

De XC-rijders wel, maar de DH-, 4X- en Enduro-racers etc. niet. Het gaat er gewoon om dat je aan trekt wat voor jou prettig zit, wat functioneel is en wat je mooi vindt. Lekker boeiend wat de rest er van vindt. Just get out and ride! Zijn er nog mensen met leuke fietsverhalen of foto's? Leuke nieuwe wielen, voorvorken en dat soort meuk? Praten over kleren kan ook in LIF ;)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:40:08 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118382379
Nieuwe ketting voor mijn racefiets, 4 biba's voor de MTB en 2 biba's voor de racer binnen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118382489
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:18 schreef FHR het volgende:

[..]

De XC-rijders wel, maar de DH-, 4X- en Enduro-racers etc. niet. Het gaat er gewoon om dat je aan trekt wat voor jou prettig zit, wat functioneel is en wat je mooi vindt. Lekker boeiend wat de rest er van vindt. Just get out and ride! Zijn er nog mensen met leuke fietsverhalen of foto's? Leuke nieuwe wielen, voorvorken en dat soort meuk? Praten over kleren kan ook in LIF ;)
meeste mensen die op een All-Mountain fietsen (de discipline die mij het meest aanspreekt) dragen ook niet-strakke kleding.

en nope, niets bijzonders gedaan vandaag; alleen gesolliciteerd. Wil wel volgend jaar naar Finland en dan een drive/bike trektocht maken; via het 1000-meren gebied(bezoekje brengen aan mijn oude stage) naar het noorden en dan via Zweden terug.
Voor de heenweg weet ik de route al: Helsinki, Tamperé, Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Rovaniemi(Santa Town/poolcirkel ) en dan afhankelijk van de tijd of weer naar onder, Zweden in, of eerst nog een paar dagen naar Galivare.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118383026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:18 schreef FHR het volgende:

[..]

De XC-rijders wel, maar de DH-, 4X- en Enduro-racers etc. niet. Het gaat er gewoon om dat je aan trekt wat voor jou prettig zit, wat functioneel is en wat je mooi vindt. Lekker boeiend wat de rest er van vindt. Just get out and ride! Zijn er nog mensen met leuke fietsverhalen of foto's? Leuke nieuwe wielen, voorvorken en dat soort meuk? Praten over kleren kan ook in LIF ;)
ik ga zondag weer rondje crossen :)
kijken of ik nu weer last krijg van mn rechterbeen (slaperig gevoel in de voet)
Kreeg ik vorige week last van nadat ik een stukje airtime had en daarna weer neer kwam. Kwam ook een klap onder het zadel vandaan maar heb niks kunnen vinden van een scheur of iets dat afgebroken is. Als ik er zondag weer last van krijg even langs fietsenboer om te kijken of er niet iets is gebroken ofzo bij het zadel.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:26:12 #145
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118384154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:18 schreef FHR het volgende:

[..]

De XC-rijders wel, maar de DH-, 4X- en Enduro-racers etc. niet. Het gaat er gewoon om dat je aan trekt wat voor jou prettig zit, wat functioneel is en wat je mooi vindt. Lekker boeiend wat de rest er van vindt. Just get out and ride! Zijn er nog mensen met leuke fietsverhalen of foto's? Leuke nieuwe wielen, voorvorken en dat soort meuk? Praten over kleren kan ook in LIF ;)
Wel een vraagje over nieuwe banden.

Ik wil heeeeeel graag eens over het strand fietsen. Maar daar heb ik banden met minder profiel voor nodig. Zijn er ook speciale banden om over de weg te fietsen? Of zou ik daar dezelfde banden voor kunnen gebruiken?
Nou heb ik niet echt de illusie dat ik met minder profiel ineens veel harder over de weg ga of dat het me minder kracht kost ;)
Nog even over het strand(volgens mij heb ik al eerder zoiets gevraagd): is het zoute water nou echt zo slecht voor je fiets? Ik moet nog een uur naar huis rijden voordat ik mijn fiets kan afspoelen. Of valt het wel mee als ik door het zand fiets en het water mijd?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:31:03 #146
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_118387063
Strand en weg: Schwalbe Big Apple.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_118387292
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Strand en weg: Schwalbe Big Apple.
Super Moto zou ook kunnen toch?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118390177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Super Moto zou ook kunnen toch?
Absoluut!
-weg-
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:52:23 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118392203
Super moto of big apple ja, voordeel van welke band weet ik niet echt, super moto is lichter en big apple degelijker volgens mij. Ik heb iig de big apple en ben er tevreden over, al ben ik nog nooit over het strand geweest.

Tsjah, zout is slecht voor je fiets. Ben zelf nu 1 keer over het strand geweest en vanaf het strand ook dik een uur naar huis, daarna wel mijn fiets meteen afgespoelt. Hoe sneller je hem afspoelt hoe beter zou ik zeggen. Eventueel de blanken delen (veergedeelte van je vork, remmen, ketting en kettingbladen+derrie's) met een bidon kraanwater schoonspuiten om ze vervolgens thuis weer te doen. Maar die moeite heb ik niet genomen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118394032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
Super moto of big apple ja, voordeel van welke band weet ik niet echt, super moto is lichter en big apple degelijker volgens mij. Ik heb iig de big apple en ben er tevreden over, al ben ik nog nooit over het strand geweest.

Tsjah, zout is slecht voor je fiets. Ben zelf nu 1 keer over het strand geweest en vanaf het strand ook dik een uur naar huis, daarna wel mijn fiets meteen afgespoelt. Hoe sneller je hem afspoelt hoe beter zou ik zeggen. Eventueel de blanken delen (veergedeelte van je vork, remmen, ketting en kettingbladen+derrie's) met een bidon kraanwater schoonspuiten om ze vervolgens thuis weer te doen. Maar die moeite heb ik niet genomen.
Apple is draadband volgens mij en de Moto is een vouwband.
Die laatste zal je dus makkelijker lek kunnen rijden, maar als je gewoon op asfalt en strand rijd en verder niet gek doet kan je prima de Moto gebruiken, die is lichter en dus sneller.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:25:26 #151
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118395078
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
Super moto of big apple ja, voordeel van welke band weet ik niet echt, super moto is lichter en big apple degelijker volgens mij. Ik heb iig de big apple en ben er tevreden over, al ben ik nog nooit over het strand geweest.

Tsjah, zout is slecht voor je fiets. Ben zelf nu 1 keer over het strand geweest en vanaf het strand ook dik een uur naar huis, daarna wel mijn fiets meteen afgespoelt. Hoe sneller je hem afspoelt hoe beter zou ik zeggen. Eventueel de blanken delen (veergedeelte van je vork, remmen, ketting en kettingbladen+derrie's) met een bidon kraanwater schoonspuiten om ze vervolgens thuis weer te doen. Maar die moeite heb ik niet genomen.
Bidon kraanwater! Goed idee!

Dank voor de bandenadviezen!
Ik ga me eens in de prijzen verdiepen. (en de prijzen van velgen ook meteen maar even ;)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 06:26:54 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118404738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Apple is draadband volgens mij en de Moto is een vouwband.
Die laatste zal je dus makkelijker lek kunnen rijden, maar als je gewoon op asfalt en strand rijd en verder niet gek doet kan je prima de Moto gebruiken, die is lichter en dus sneller.
Zit er tussen draad en vouw dan zo'n groot verschil? Of is dit wat theoretisch geneuzel?
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:25 schreef mmascha het volgende:

[..]

Bidon kraanwater! Goed idee!

Dank voor de bandenadviezen!
Ik ga me eens in de prijzen verdiepen. (en de prijzen van velgen ook meteen maar even ;)
Velgen :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118404751
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 06:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zit er tussen draad en vouw dan zo'n groot verschil? Of is dit wat theoretisch geneuzel?

[..]

Velgen :?
Jah joh, je MTB uitrusten met van die vette 6 spaak velgen :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:08:53 #154
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118405149
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:58 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Kreeg ik vorige week last van nadat ik een stukje airtime had en daarna weer neer kwam. Kwam ook een klap onder het zadel vandaan maar heb niks kunnen vinden van een scheur of iets dat afgebroken is. Als ik er zondag weer last van krijg even langs fietsenboer om te kijken of er niet iets is gebroken ofzo bij het zadel.
Dat lijkt me heel verstandig om goed te controleren; als je zadel afbreekt en je gaat weer zitten :% . Ik heb zoiets ook een keer gehad, maar ik hoorde gelukkig mijn zadel vallen, dus ik keek kom voordat ik weer ging zitten. Wel blij dat ik niet eerst was gaan zitten :D

Het kan de bout van de klem van je zadelpen zijn, of de rails of de kunststof onderkant van je zadel. Het zou ook nog kunnen dat je zadel iets gekanteld is; er zitten van die ribbeltjes in de kop voor het voor- en achterover kantelen. Dat kan ook een knal geven als dat iets verspringt.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118405288
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:08 schreef FHR het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel verstandig om goed te controleren; als je zadel afbreekt en je gaat weer zitten :% . Ik heb zoiets ook een keer gehad, maar ik hoorde gelukkig mijn zadel vallen, dus ik keek kom voordat ik weer ging zitten. Wel blij dat ik niet eerst was gaan zitten :D

Het kan de bout van de klem van je zadelpen zijn, of de rails of de kunststof onderkant van je zadel. Het zou ook nog kunnen dat je zadel iets gekanteld is; er zitten van die ribbeltjes in de kop voor het voor- en achterover kantelen. Dat kan ook een knal geven als dat iets verspringt.
Jah ik vermoed eerlijk gezegd ook het laatste dat hij gewoon een tandje ofzo versprongen is, zeker omdat ik daarna die klachten in de been kreeg.

Lijkt me wel lullig als je eerst was gaan zitten :P maar lijkt me in elk geval geen fijne ervaring, zeker als je nog een stuk moet fietsen tot de auto of tot je thuis bent
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118407802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 06:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zit er tussen draad en vouw dan zo'n groot verschil? Of is dit wat theoretisch geneuzel?

[..]

Velgen :?
http://www.dirty-pages.ne(...)7d4e950ee766b5e919ef
Vouwband is dus wat duurder, maar flexibeler en een stuk lichter(200 gram scheelt nogal)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118409983
Volgens mij gaan vouwbanden niet per se sneller lek.. Wel hebben draadbanden vaak stugger rubber en zijn ze een stuk zwaarder. Soepel rubber maakt heel wat uit voor de rolweerstand.

Heb mezelf ook op nieuwe banden getrakteerd. Nu geen excuus meer om niet de modder in te gaan :P

pi_118410055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:26 schreef eentwee het volgende:
Volgens mij gaan vouwbanden niet per se sneller lek.. Wel hebben draadbanden vaak stugger rubber en zijn ze een stuk zwaarder.
Heb mezelf ook op nieuwe banden getrakteerd. Nu geen excuus meer om niet de modder in te gaan :P

[ afbeelding ]
Top! merk zegt me niks trouwens.


Met een beetje mazzel heb ik vanaf volgende week weer werk, dus dan kan ik eindelijk mijn fiets even een beurt laten geven en opnieuw laten afstellen(achter pakt hij 1 tandwiel niet, precies diegene die ik het meest gebruiktte. :( )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118413058
Geax Tattoo light is ook een leuk bandje, op strand reed het van de week lekker soepel en op de weg liep hij ook erg lekker, helemaal als ik het vergelijk met noppenband die er hiervoor op zat..
Ook 2 keer een rondje Schoorl gedaan, vorige week toen het nat was (was af en toe op het randje qua grip) en dinsdag terwijl het droog was, prima bandje!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_118414960
Cube Ready For Race Bar ends besteld en een nieuw shirt



:P

En een nieuwe hartslagsensor.
-weg-
pi_118415452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:36 schreef Auti het volgende:
Cube Ready For Race Bar ends besteld en een nieuw shirt

[ afbeelding ]

:P

En een nieuwe hartslagsensor.
Nice shirt ^O^
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118416488
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:50 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Nice shirt ^O^
Freeride shirt uit de Blackline serie. Voor als ik eens niet strak in het pak wil :D
-weg-
pi_118416817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:18 schreef Auti het volgende:

[..]

Freeride shirt uit de Blackline serie. Voor als ik eens niet strak in het pak wil :D
Ojeeh, je hebt Freeride kleding... ~O>
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118416933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:30 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ojeeh, je hebt Freeride kleding... ~O>
Ik moet nog een petje en een legerbroek :D
-weg-
pi_118417243
Morgen, of misschien vanmiddag al even kort, maar eens beginnen aan de Oktoberfest challenge, ben weer fit en vitaal en loop behoorlijk achter.
-weg-
pi_118417279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:33 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik moet nog een petje en een legerbroek :D
Legerprint broek heb ik al wel.. ;P Ik moet alleen nog een matching shirt hebben volgend jaar.
Maar ik ga dan toch naar het Bike Festival in Willingen, dus daar maar eens kijken.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:50:35 #167
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118420448
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 06:30 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Jah joh, je MTB uitrusten met van die vette 6 spaak velgen :P
Neuh joh, ik ben liever lui dan moe ;)
Het leek me handiger om een velg met de juiste band te wisselen dan alleen de band. Of doe ik dan heel erg moeilijk?
Ik kon nog even niet zo snel een prijs vinden van een velg maar dat wel schrikken zijn.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118420904
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef mmascha het volgende:

[..]

Neuh joh, ik ben liever lui dan moe ;)
Het leek me handiger om een velg met de juiste band te wisselen dan alleen de band. Of doe ik dan heel erg moeilijk?
Ik kon nog even niet zo snel een prijs vinden van een velg maar dat wel schrikken zijn.
Dat loopt aardig in de kosten ja, denk bijvoorbeeld ook aan een extra setje remschijven..
Bandje verwisselen is sneller, en hoe vaker je het doet hoe handiger en sneller je er in wordt.
Je kan de centen voor een reserve velgenset veel beter steken in andere zaken.
-weg-
pi_118421500
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:00 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat loopt aardig in de kosten ja, denk bijvoorbeeld ook aan een extra setje remschijven..
Bandje verwisselen is sneller, en hoe vaker je het doet hoe handiger en sneller je er in wordt.
Je kan de centen voor een reserve velgenset veel beter steken in andere zaken.
Nieuw setje velgen kost al snel 400,-

Maar toch wil ik ooit deze:

Crankbrothets Cobalt 3, vanaf 755,- Niet de beste velg op de markt, maar dat design is gewoon super!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118422043
Zwart met rood... :9

Maarja, dan heb je die velgen.. moeten er nog schijven op en een cassette..
-weg-
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:37:44 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118422389
Aan de andere kant, wel sneller, geen lek meer omdat er per ongeluk vuil in je band komt en geen smerige handen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:58:45 #172
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_118425671
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Nieuw setje velgen kost al snel 400,-

Maar toch wil ik ooit deze:
[ afbeelding ]
Crankbrothets Cobalt 3, vanaf 755,- Niet de beste velg op de markt, maar dat design is gewoon super!
Ja mooie velgen voor als je jezelf eens wil verwennen. Maar eigenlijk zijn dure wielen overkill voor ons goedbedoelende fantatieke liefhebbers. Wielen van zo'n 200 euries zijn meer dan goed genoeg.

Trouwens ook niet zo'n fan van wisselen van wielen, elke keer schijven calibreren, sleet op de tandwielen is anders, enz. gewoon elk jaar nieuw setje is veel doeltreffender.
pi_118426332
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:50 schreef mmascha het volgende:

[..]

Neuh joh, ik ben liever lui dan moe ;)
Het leek me handiger om een velg met de juiste band te wisselen dan alleen de band. Of doe ik dan heel erg moeilijk?
Ik kon nog even niet zo snel een prijs vinden van een velg maar dat wel schrikken zijn.
aah ok, nu ik snap :P

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Nieuw setje velgen kost al snel 400,-

Maar toch wil ik ooit deze:
[ afbeelding ]
Crankbrothets Cobalt 3, vanaf 755,- Niet de beste velg op de markt, maar dat design is gewoon super!
Das wel gaaf :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118427183
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:58 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja mooie velgen voor als je jezelf eens wil verwennen. Maar eigenlijk zijn dure wielen overkill voor ons goedbedoelende fantatieke liefhebbers. Wielen van zo'n 200 euries zijn meer dan goed genoeg.

Trouwens ook niet zo'n fan van wisselen van wielen, elke keer schijven calibreren, sleet op de tandwielen is anders, enz. gewoon elk jaar nieuw setje is veel doeltreffender.
Schijven calibreren?
Ik haal regelmatig de wielen uit de fiets(i.v.m. transport: geen trekhaak en anders past het niet in de auto) en heb ze nog nooit opnieuw hoeven te calibreren.
En als je het zo bekijkt zou een fiets van 1000,- ook als overkill kunnen worden beschouwd: de 2 fietsen van 500,- van mijn ouders zijn net zo goed. (En dat zijn Focus bikes.).

Al moet ik wel zeggen dat er voor mij misschien een nieuw achterwiel aan zit te komen: body krijgt speling, en i.i.g. voor mijn vaders bike was die los niet te krijgen(Alex DP velg, maar een "eenvoudigere" als ik heb. )

Crazy, ideaal zou zijn die velgen: Hope naaf en Sram X0 aandrijving.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:49:30 #175
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_118427278
Nee joh, je heb gewoon materiaal nodig waar je op kan rekenen.
En calibreren hoeft niet als je je wiel er gewoon uithaalt, maar andere schijven op andere wielen....
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:55:09 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118427509
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:47 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Schijven calibreren?
Ik haal regelmatig de wielen uit de fiets(i.v.m. transport: geen trekhaak en anders past het niet in de auto) en heb ze nog nooit opnieuw hoeven te calibreren.
En als je het zo bekijkt zou een fiets van 1000,- ook als overkill kunnen worden beschouwd: de 2 fietsen van 500,- van mijn ouders zijn net zo goed. (En dat zijn Focus bikes.).

Al moet ik wel zeggen dat er voor mij misschien een nieuw achterwiel aan zit te komen: body krijgt speling, en i.i.g. voor mijn vaders bike was die los niet te krijgen(Alex DP velg, maar een "eenvoudigere" als ik heb. )

Crazy, ideaal zou zijn die velgen: Hope naaf en Sram X0 aandrijving.
Had ik ook, maar was bij mij te verhelpen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:49 schreef mrPanerai het volgende:
Nee joh, je heb gewoon materiaal nodig waar je op kan rekenen.
En calibreren hoeft niet als je je wiel er gewoon uithaalt, maar andere schijven op andere wielen....
Zelfde wielen zelfde schijven?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:43:52 #177
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118429880
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:47 schreef Marco001 het volgende:

Crazy, ideaal zou zijn die velgen: Hope naaf en Sram X0 aandrijving.
SRAM XX1: kan je ook je voorderailleur eraf slopen 8-)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:37:37 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118435924
Voorderrie blijft er op toch?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118436315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Voorderrie blijft er op toch?
Waarom zou je? Alleen een chainguard is dan ook voldoende.
Maar ik wil toch nog voor 2 bladen hebben. en achter 10 of 11, en dan vooral 1 zwaarder verzet.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:45:55 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118436416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:44 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Waarom zou je? Alleen een chainguard is dan ook voldoende.
Maar ik wil toch nog voor 2 bladen hebben. en achter 10 of 11, en dan vooral 1 zwaarder verzet.
Waarom zou je een chainguard willen?

Ik dacht derrie om hem op het kettingwiel te houden?

11 achter zou ik niet doen, te duur.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:48:33 #181
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118436556
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
Voorderrie blijft er op toch?
Bij SRAM XX1 niet. Dat is een 1x11 aandrijving. De tanden van het voorste blad zijn ook anders dan van een crankstel met meerdere bladen: breed en smal zodat ze precies om-en-om in de ketting passen. Daardoor heb je in principe ook geen chain device nodig. Alhoewel de meeste fietsenbouwers die er uit voor zorg wel op zetten, maar dan alleen aan de bovenkant van het tandwiel.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:50:50 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118436684
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:48 schreef FHR het volgende:

[..]

Bij SRAM XX1 niet. Dat is een 1x11 aandrijving. De tanden van het voorste blad zijn ook anders dan van een crankstel met meerdere bladen: breed en smal zodat ze precies om-en-om in de ketting passen. Daardoor heb je in principe ook geen chain device nodig. Alhoewel de meeste fietsenbouwers die er uit voor zorg wel op zetten, maar dan alleen aan de bovenkant van het tandwiel.
Ik zie het, die tanden zien er raar uit ja. Nog nooit van dichtbij gezien zo'n xx1 :P Is denk ik alleen handig als je goed (sterk) genoeg bent om het op 1 voorblad te redden, en dat zullen er weinig zijn hier.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:51:09 #183
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118436705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou je een chainguard willen?

Als je een beetje ruig gaat fietsen is het wel prettig als je ketting erop blijft liggen. Vaak worden ze ook in combinatie met een bash guard gemonteerd zodat je niet je voorste bladen kapot beukt op een rots. En met een onderste guard wordt je fiets ook een stuk stiller als je over grote hobbels rijdt (minder chain slap tegen de achterbrug). Voor dat laatste schijnen de Shimano Shadow Plus derailleurs ook goed te helpen (en SRAM Type 2). Die hebben een systeem waardoor de derailleurkooi minder makkelijk naar voren zwiept op hobbels.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:52:24 #184
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118436770
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie het, die tanden zien er raar uit ja. Nog nooit van dichtbij gezien zo'n xx1 :P Is denk ik alleen handig als je goed (sterk) genoeg bent om het op 1 voorblad te redden, en dat zullen er weinig zijn hier.
Achter is het grootste tandwiel 42 tanden (in plaats van 36), dus je komt een heel eind, maar je moet zeker nog sterk zijn.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:00:24 #185
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118437234
Leuke zoektocht: ik ben op zoek naar een nieuwe fiets met:

• Liever geen carbon frame (ik wil 'em makkelijk in de auto en de lift kunnen smijten).
• 150 - 160 mm veerweg voor en achter (tot max 180 mm).
• Luchtvering voor en achter, bijvoorkeur van Fox met Kashima coating (achter Cane Creek Double Barrel is natuurlijk ook prima!).
• Achterdemper een beetje beschermd (dus niet net voor het achterwiel zodat alle modder erop valt, maar beschermd door de zadelpen o.i.d.).
• 2x10 aandrijving, bij voorkeur met chain device en bashguard.
• Shimano remmen (Saint, XT of XTR trail), 180mm of 200mm schijven.
• Dropper post (zo'n verstelbare zadelpen, bijvoorbeeld RockShox Reverb).
• Bij voorkeur UST wielen of Tubeless Ready.
• 26" of 29er, liever geen 650b (daar zijn nog zo weinig banden voor). 29er mag minder veerweg hebben dan hierboven staat.
• Bij voorkeur veel ruimte om de banden zodat er 2.4 of 2.5 banden in kunnen.
• 142x12 achteras (of Maxle o.i.d., in ieder geval iets dat steviger is dan een 9 mm QR).

Iemand suggesties? *)

[ Bericht 1% gewijzigd door FHR op 25-10-2012 22:11:06 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118438753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:00 schreef FHR het volgende:
Leuke zoektocht: ik ben op zoek naar een nieuwe fiets met:

• Liever geen carbon frame (ik wil 'em makkelijk in de auto en de lift kunnen smijten).
• 150 - 160 mm veerweg voor en achter (tot max 180 mm).
• Luchtvering voor en achter, bijvoorkeur van Fox met Kashima coating (achter Cane Creek Double Barrel is natuurlijk ook prima!).
• Achterdemper een beetje beschermd (dus niet net voor het achterwiel zodat alle modder erop valt, maar beschermd door de zadelpen o.i.d.).
• 2x10 aandrijving, bij voorkeur met chain device en bashguard.
• Shimano remmen (Saint, XT of XTR trail), 180mm of 200mm schijven.
• Dropper post (zo'n verstelbare zadelpen, bijvoorbeeld RockShox Reverb).
• Bij voorkeur UST wielen of Tubeless Ready.
• 26" of 29er, liever geen 650b (daar zijn nog zo weinig banden voor). 29er mag minder veerweg hebben dan hierboven staat.
• Bij voorkeur veel ruimte om de banden zodat er 2.4 of 2.5 banden in kunnen.
• 142x12 achteras (of Maxle o.i.d., in ieder geval iets dat steviger is dan een 9 mm QR).

Iemand suggesties? *)
Dat is nogal een indrukwekkend lijstje.

Een persoonlijke voorkeur voor een volgende fiets zou LaPierre zijn en die lijken vrij veel te hebben van wat er op je lijstje staat. Die heb je natuurlijk in verschillende soorten dus scroll er eens doorheen zou ik zeggen:

http://www.lapierrebikes.es/btt/trail-all-mountain

Ik vind zelf de Zesty 914 wel interessant, maar ik heb daar geen budget voor en bovendien acht ik mezelf nog niet in staat er het meeste uit te kunnen halen :P

http://www.lapierrebikes.(...)tain/zesty/zesty-914
pi_118438871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie het, die tanden zien er raar uit ja. Nog nooit van dichtbij gezien zo'n xx1 :P Is denk ik alleen handig als je goed (sterk) genoeg bent om het op 1 voorblad te redden, en dat zullen er weinig zijn hier.
klopt, mijn fiets fit leraar had dat 1x11, met een chainstay(zo heet dat eigenlijk schiet mij net te binnen, google maar) maar die was ook absurd sterk.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118438950
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:51 schreef FHR het volgende:

[..]

Als je een beetje ruig gaat fietsen is het wel prettig als je ketting erop blijft liggen. Vaak worden ze ook in combinatie met een bash guard gemonteerd zodat je niet je voorste bladen kapot beukt op een rots. En met een onderste guard wordt je fiets ook een stuk stiller als je over grote hobbels rijdt (minder chain slap tegen de achterbrug). Voor dat laatste schijnen de Shimano Shadow Plus derailleurs ook goed te helpen (en SRAM Type 2). Die hebben een systeem waardoor de derailleurkooi minder makkelijk naar voren zwiept op hobbels.
Ik heb achter een X9 type 2, en daarbij is dat inderdaad echt al stukken beter als de XT op mijn oude bike. Scheelt enorm :)
fhr, kijk eens bij Rotwild, of Ghost
Deze: http://www.ghost-bikes.co(...)ail/amr-lector-2990/ voldoet aan je eisen, en heeft een erg goede reputatie(net als de Canyon versie btw..)
Of neem het paradepaardje van GHost, de 2990 met E:I, das een soort elektronische demping, leest de ondergrond als het ware en past daar de sterkte van de demping op aan.
Wel Magura remmen i.p.v Shimano, maar die schijnen ook erg goed te zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 22:37:16 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118439133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:31 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik heb achter een X9 type 2, en daarbij is dat inderdaad echt al stukken beter als de XT op mijn oude bike. Scheelt enorm :)
Die van mij rammelt best wel, maar het is nog niet storend. Ik heb op dit moment sowieso geen ruimte om te investeren in de fiets en ik vraag me ook af of het een goed plan is om op dit relatieve basismodel grote aanpassingen door te voeren.

Misschien iets voor later :P
pi_118439228
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:34 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Die van mij rammelt best wel, maar het is nog niet storend. Ik heb op dit moment sowieso geen ruimte om te investeren in de fiets en ik vraag me ook af of het een goed plan is om op dit relatieve basismodel grote aanpassingen door te voeren.

Misschien iets voor later :P
Ik kreeg bij de mijne o.a. een bashguard. Volgens mij scheelt dat ook aanzienlijk.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118439353
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:36 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik kreeg bij de mijne o.a. een bashguard. Volgens mij scheelt dat ook aanzienlijk.
Die heb ik er niet opzitten en hoewel ik me veelal op rotsachtig gebied bevind met de fiets heb ik het gelukkig nog nooit nodig gehad. Het zou wel een goede investering zijn natuurlijk, want mocht het een keer fout gaan dan is de schade waarschijnlijk groter dan wat me een bashguard zou kosten :P

Maar dan nog ... geen geld etc. :P Que viva España :') |:(
pi_118439739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:38 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Die heb ik er niet opzitten en hoewel ik me veelal op rotsachtig gebied bevind met de fiets heb ik het gelukkig nog nooit nodig gehad. Het zou wel een goede investering zijn natuurlijk, want mocht het een keer fout gaan dan is de schade waarschijnlijk groter dan wat me een bashguard zou kosten :P

Maar dan nog ... geen geld etc. :P Que viva España :') |:(
bashgaurd die ik heb is gewoon een beschermer, geloof dat je die dingen van BBB voor 15,- kunt krijgen. Zorgt er vooral voor dat de lak op de achterbrug niet beschadigd door de ketting..
Ben toendertijd zelf alleen vergeten plakkertjes op de fiets te doen tegen cable-rub: heb nu een mooie grijze plek op mijn matzwarte stuurbuis(balhoofd heet dat ding toch?)

Ik heb trouwens hopelijk dinsdag goed nieuws: heb dan de voorlichting en het klikgesprek voor een part-time baantje op de technische Helpdesk van Tele 2 DSL. :) 1e gesprek ging al erg lekker, en de selectie testen(voicemailberichten luisteren en loggen) ook zeer goed gemaakt, dus heb hoge verwachtingen. Word geen vetpot(8,85 per uur) maar het is stukken beter als niks..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118440427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:44 schreef Marco001 het volgende:

[..]

bashgaurd die ik heb is gewoon een beschermer, geloof dat je die dingen van BBB voor 15,- kunt krijgen. Zorgt er vooral voor dat de lak op de achterbrug niet beschadigd door de ketting..
Ben toendertijd zelf alleen vergeten plakkertjes op de fiets te doen tegen cable-rub: heb nu een mooie grijze plek op mijn matzwarte stuurbuis(balhoofd heet dat ding toch?)

Ik heb trouwens hopelijk dinsdag goed nieuws: heb dan de voorlichting en het klikgesprek voor een part-time baantje op de technische Helpdesk van Tele 2 DSL. :) 1e gesprek ging al erg lekker, en de selectie testen(voicemailberichten luisteren en loggen) ook zeer goed gemaakt, dus heb hoge verwachtingen. Word geen vetpot(8,85 per uur) maar het is stukken beter als niks..
Balhoofd is waar het stuur in rond draait (met lagers enzo). Ik heb helemaal geen last van cablerub op mijn stuur trouwens. Ook hier is die matzwart :P

Bashguard is gewoon een stukje plastic dus op de plek waar de ketting contact kan maken met het metaal van de achterbrug? Weer wat geleerd! Daar doelde ik dus niet op. Ik doelde meer op een bescherming van mijn tandwielen voor in verband met het fietsen over rotsen.

Tot nu toe gelukkig geen problemen.

Zo slecht betaalt dat nog niet eens volgens mij. Ik had een bijbaantje destijds in de nacht op een logistiek centrum en dat betaalde iets van 100 euro per complete nacht. Ik kan het iedereen afraden trouwens om voltijd nachtwerk te gaan doen naast je studie .... Je bent echt compleet verrot op het einde van de week en je sociale leven is 0.

Ik moest alleen de studie en dingen daarvoor in het buitenland ergens mee bekostigen dus ik had weinig alternatieven.
pi_118442406
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:57 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Balhoofd is waar het stuur in rond draait (met lagers enzo). Ik heb helemaal geen last van cablerub op mijn stuur trouwens. Ook hier is die matzwart :P

Bashguard is gewoon een stukje plastic dus op de plek waar de ketting contact kan maken met het metaal van de achterbrug? Weer wat geleerd! Daar doelde ik dus niet op. Ik doelde meer op een bescherming van mijn tandwielen voor in verband met het fietsen over rotsen.

Tot nu toe gelukkig geen problemen.

Zo slecht betaalt dat nog niet eens volgens mij. Ik had een bijbaantje destijds in de nacht op een logistiek centrum en dat betaalde iets van 100 euro per complete nacht. Ik kan het iedereen afraden trouwens om voltijd nachtwerk te gaan doen naast je studie .... Je bent echt compleet verrot op het einde van de week en je sociale leven is 0.

Ik moest alleen de studie en dingen daarvoor in het buitenland ergens mee bekostigen dus ik had weinig alternatieven.
Niet het stuur zelf, maar het voorste gedeelte van het frame.. :P Qua IT ben ik best een nerd, maar met fietsen enzo...

Mjah, dat stuk plastic noemen ze ook een bashguard.. Ik bedoelde dat stuk stof wat je om de achterbrug kan doen ter bescherming..
Kan trouwens oo kzijn dat dat een frame protector is, ben een beetje in de war vandaag met al die termen.. :P Distirbutiecentrumwerk 1 maand gedaan, niet weer... (Jumbo in Peize..) wel ander enorm sociaal werk gedaan: in een handelsbedrijf drankflessen decoderen.. flutloon, maar een aantal erg leuke collega's..

Qua salaris: zelfde werk bij KPN leverde 2,- per uur meer op, plus betere reiskostenvergoeding en incentives(korting op Gstar, vakanties enzovoorts..)

Heb dan wel niet voltijd, maar wel 2 nachten en s'weekends taxi gereden, verdiende per nacht nog geen 100,- (9-12 uur werk voor bruto 9,-) best killing inderdaad(toen ook mijn enige 1slaapvallenachterstuur ongeluk gehad.. met een splinternieuwe Transit in Duitsland lak uitgewisseld met de vangrail..)

Dingen in het buitenland ging bij mij beter: Ondanks dat ik geen stagevergoeding kreeg, huur en eten en alles zelf moest betalen(hoewel ik op stage gratis warm kon eten tussen de middag) kwam ik met meer geld terug uit Finland dan ik ervoor had.. :P Hooray voor EU-subsidie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 23:42:13 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:50:06 #195
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118448665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:31 schreef Marco001 het volgende:

[..]

fhr, kijk eens bij Rotwild, of Ghost
Deze: http://www.ghost-bikes.co(...)ail/amr-lector-2990/ voldoet aan je eisen, en heeft een erg goede reputatie(net als de Canyon versie btw..)
Of neem het paradepaardje van GHost, de 2990 met E:I, das een soort elektronische demping, leest de ondergrond als het ware en past daar de sterkte van de demping op aan.
Wel Magura remmen i.p.v Shimano, maar die schijnen ook erg goed te zijn.
quote:
Ik vind zelf de Zesty 914 wel interessant, maar ik heb daar geen budget voor en bovendien acht ik mezelf nog niet in staat er het meeste uit te kunnen halen
Die fietsen heb ik inderdaad allemaal ook al bekeken (behalve Rotwild). LaPierre's zijn inderdaad erg leuk, maar Formula remmen (ik heb het een beetje gehad met DOT-olie in remmen) en geen chain device. Ghost zijn ook wel leuk, ik zat vooral naar de Cagua-serie te kijken. Zo'n 6590 ofzo, maar die heeft 650b wielen. De 26" Cagua heeft dan opeens weer geen chain device en andere remmen.

Een Canyon Strive AL 9.0 SL komt nog het dichtste in de buurt volgens mij. Alleen dus geen Shimano remmen maar Avid X0 Trail. Die schijnen ook erg goed te zijn, maar Avid's zijn volgens mij een drama om te ontluchten.

Leuk puzzelen!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118449496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:50 schreef FHR het volgende:

[..]

[..]

Die fietsen heb ik inderdaad allemaal ook al bekeken (behalve Rotwild). LaPierre's zijn inderdaad erg leuk, maar Formula remmen (ik heb het een beetje gehad met DOT-olie in remmen) en geen chain device. Ghost zijn ook wel leuk, ik zat vooral naar de Cagua-serie te kijken. Zo'n 6590 ofzo, maar die heeft 650b wielen. De 26" Cagua heeft dan opeens weer geen chain device en andere remmen.

Een Canyon Strive AL 9.0 SL komt nog het dichtste in de buurt volgens mij. Alleen dus geen Shimano remmen maar Avid X0 Trail. Die schijnen ook erg goed te zijn, maar Avid's zijn volgens mij een drama om te ontluchten.

Leuk puzzelen!
qua ontluchten zou ik het niet weten(nog nooit gedaan bij de mijne) maar ik heb de Avid X5 geloof ik(of X7) en 180mm schijven, remt prima. Zelfs na een lange downhill, waarbij de remmen op ten duur behoorlijk rookten(kwamen rookpluimen af..) had ik geen verlies van remkracht. :D (i.t.t. de Formula remmen op de bike van mijn vader.. )
Canyon's zijn erg gaaf, heb zelf ook nog overwogen om zo een te nemen.
Heb geloof ik nog wel ergens de Bike van vorige maand, staat een test in waar een Canyon als testsieger uit de bus kwam. Zou best wel eens de AL 9.0 kunnen zijn geweest.
Vorig jaar op een bike festival even een Rotwild bekeken, maar die ziet er uit alsof hij wel tegen flink wat mishandeling kan.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118457325
Hartslagmeter detected *O* .. Hoef ik voorlopig niet aan een Garmin, scheelt toch ff wat centen.
Heb de gok genomen om een nieuwe borstband van 60 euro te kopen, dingen blijken dus nogal schokgevoelig te zijn.. anyway, mijn Bryton werkt weer 100%. Ik hecht echt veel waarde aan hartslagmeting, stelt mij ook enorm gerust tijdens zware ritten.

Bar Ends ook binnen en gemonteerd, stuur is best breed geworden maar ik denk dat ik op lange afstandritten er wel profijt van heb en je kan ze er ook zo weer afhalen.
-weg-
pi_118464681
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:54 schreef Auti het volgende:
Hartslagmeter detected *O* .. Hoef ik voorlopig niet aan een Garmin, scheelt toch ff wat centen.
Heb de gok genomen om een nieuwe borstband van 60 euro te kopen, dingen blijken dus nogal schokgevoelig te zijn.. anyway, mijn Bryton werkt weer 100%. Ik hecht echt veel waarde aan hartslagmeting, stelt mij ook enorm gerust tijdens zware ritten.

Bar Ends ook binnen en gemonteerd, stuur is best breed geworden maar ik denk dat ik op lange afstandritten er wel profijt van heb en je kan ze er ook zo weer afhalen.
Barends zijn geweldig :) Gebruik ze ook bij de langere klimmen, kan je lekker aan het stuur trekken namelijk..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118465828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:09 schreef TinyTuna het volgende:
Misschien morgen wat vrouwenkilometers maken. ;) Weet iemand toevalling een track die (komt de waslijst aan eisen): 1. Met het OV bereikbaar is. 2. Fietsverhuur heeft (en dan het liefst fietsen met 17" frames) 3. Een beetje technisch is.

Schoorl en Noordwijk zijn een optie, maar ik zou wel eens wat nieuws willen proberen. :Y
Holterberg en dan fietsverhuur Jan Stam in Holten. Ligt praktisch naast het station.
pi_118468309
Morgen naar de fietsenboer, even reserve 29inch bandje halen, zadeltasje en energiedrank.

Zondag mn route weer met minimaal 4km offroad uitbreiden. Klinkt niet ver, maar is wel 4 km extra single track, duin, paar pittige klimmetjes.
De eerste aantal offroad KM is meer single en verharde bosgrond met wat kleine klimmetjes
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118468708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:56 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Barends zijn geweldig :) Gebruik ze ook bij de langere klimmen, kan je lekker aan het stuur trekken namelijk..
Heb net even gereden en kon inderdaad flink aan het stuur trekken, ik heb ze zelf meer voor de lange afstand en lange rechte stukken. Mijn handen raken dan soms gewoon een beetje verkrampt of moe en ik merk dat ik dan al vaak een andere (gevaarlijke) houding aanneem.. die barends helpen dat weer te voorkomen, je kan een soort van rustpositie innemen met die dingen.
-weg-
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:05:15 #202
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118469016
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

qua ontluchten zou ik het niet weten(nog nooit gedaan bij de mijne) maar ik heb de Avid X5 geloof ik(of X7) en 180mm schijven, remt prima. Zelfs na een lange downhill, waarbij de remmen op ten duur behoorlijk rookten(kwamen rookpluimen af..) had ik geen verlies van remkracht. :D (i.t.t. de Formula remmen op de bike van mijn vader.. )
Canyon's zijn erg gaaf, heb zelf ook nog overwogen om zo een te nemen.
Heb geloof ik nog wel ergens de Bike van vorige maand, staat een test in waar een Canyon als testsieger uit de bus kwam. Zou best wel eens de AL 9.0 kunnen zijn geweest.
Vorig jaar op een bike festival even een Rotwild bekeken, maar die ziet er uit alsof hij wel tegen flink wat mishandeling kan.
Ik heb zelf nu Formula The One remmen. Doen het echt zeer goed, ook op lange downhills, maar er zit DOT vloeistof in (bijtend) en een gepriegel om te ontluchten. Avid's remmen vast ook goed (krijgen ook wel goede review), maar ook DOT en de handleiding voor ontluchten zag er ook niet al te vriendelijk uit. Shimano is gewoon lekker makkelijk ontluchten, goed systeem en mineraal olie (moet je dus wel vaker vervangen). De nieuwe XT/XTR met Ice Tech enzo krijgen overal ook erg goede reviews.

De Rotwilds zien er trouwens wel goed uit inderdaad. Leuke afmontage ook. Nu alleen nog even een prijs en een dealer zoeken (en een zak met geld opgraven ofzo).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:10:47 #203
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118469236
Oeps, Rotwild R.E1 FS Edition ¤ 5999,-....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118470162
Morgen naar de Utrechtse Heuvelrug en zondag een tourtocht bij Gennep. In 2 dagen 75 km en zo'n 1000 hm. Wordt een leuk weekendje :)
Boodschap van algemeen nut.
pi_118476101
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:05 schreef FHR het volgende:

[..]

Ik heb zelf nu Formula The One remmen. Doen het echt zeer goed, ook op lange downhills, maar er zit DOT vloeistof in (bijtend) en een gepriegel om te ontluchten. Avid's remmen vast ook goed (krijgen ook wel goede review), maar ook DOT en de handleiding voor ontluchten zag er ook niet al te vriendelijk uit. Shimano is gewoon lekker makkelijk ontluchten, goed systeem en mineraal olie (moet je dus wel vaker vervangen). De nieuwe XT/XTR met Ice Tech enzo krijgen overal ook erg goede reviews.

De Rotwilds zien er trouwens wel goed uit inderdaad. Leuke afmontage ook. Nu alleen nog even een prijs en een dealer zoeken (en een zak met geld opgraven ofzo).
Volgens mij verkopen ze in Exloo Rotwild..
Hoewel ik de Juicy's zelf nog niet heb ontlucht, vind ik de handleiding(van wat ik herriner) wel duidelijk.
Al eens naar Magura gekeken? schijnen ook heel goed te zijn.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118476364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:10 schreef FHR het volgende:
Oeps, Rotwild R.E1 FS Edition ¤ 5999,-....
Tja, je wil een goede fiets of niet he...
(serieus, dat frame is in het echt echt enorm goed! en de rest van de onderdelen ook: wielset van c.a 700,- high end vering, Magura remmen enzovoorts.. en dat ding is gewoon net een tank.
Ghost is ook erg goed, bijna heel bikend Bayern rijd Ghost. (ben daar ook voor het eerst met hun in aanmerking gekomen). Die ik linkde is volgens mij maar iets goedkoper(een dikke 5k)

http://www.bikeradar.com/(...)-disc-brake-12-44665
Ook mineraalolie dus, en licht. :)
http://reviews.mtbr.com/magura-mt8-brake-review/3

Oh, heb nog een shirt erbij met lange mouwen, van de Aldi.. :P maar slechts 5,- dus kon hem niet laten liggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Marco001 op 26-10-2012 21:51:48 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118477168
Offtopic: veel mtb berijders zijn ook motorrijders is dat hier ook zo :D ?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_118477831
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Offtopic: veel mtb berijders zijn ook motorrijders is dat hier ook zo :D ?
Wil wel mijn motor rijbewijs(en een Ducati Naked bike. . O+ ) maar nog niet...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:17:49 #209
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118478070
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:44 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, je wil een goede fiets of niet he...
(serieus, dat frame is in het echt echt enorm goed! en de rest van de onderdelen ook: wielset van c.a 700,- high end vering, Magura remmen enzovoorts.. en dat ding is gewoon net een tank.
Ghost is ook erg goed, bijna heel bikend Bayern rijd Ghost. (ben daar ook voor het eerst met hun in aanmerking gekomen). Die ik linkde is volgens mij maar iets goedkoper(een dikke 5k)

http://www.bikeradar.com/(...)-disc-brake-12-44665
Ook mineraalolie dus, en licht. :)
http://reviews.mtbr.com/magura-mt8-brake-review/3

Oh, heb nog een shirt erbij met lange mouwen, van de Aldi.. :P maar slechts 5,- dus kon hem niet laten liggen.
Ik wil idd een goede fiets, maar als echte Nederlander natuurlijk niet te veel betalen ;). Rotwild komt in ieder geval wel op m'n shortlist. Lekker vlakke balhoofdshoek, dat ding moet wel hard gereden worden, krappe haarspeldbochten worden lastig.

Magura had vroeger inderdaad hele goede remmen (Louise FR enzo), maar als ik nu de reviews lees, is men er toch niet wild van. Althans, niet in dezelfde mate als waarin ik overal de XT's aangeprezen zie. Een voordeel van "the big S" is natuurlijk ook dat onderdelen en remblokken makkelijker verkrijgbaar zijn.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118479413
afgaand op de MTBR revieuw lijken de MT8 me toch best wel gaaf. :) en lekker eenvoudig blokjes wisselen. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 08:17:23 #211
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_118488435
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:44 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, je wil een goede fiets of niet he...
(serieus, dat frame is in het echt echt enorm goed! en de rest van de onderdelen ook: wielset van c.a 700,- high end vering,
Voor de ¤6000,- van die Rotwild R.E1 FS Edition kan ik beter de goedkopere versie (COMP) kopen en een Canyon Strive AL 9.0 SL erbij. Dan de onderdelen die ik wil van de Canyon op de Rotwild zetten en andersom, daarna de Canyon verkopen :D

Edit: oh nee, de voorvork van zo'n Strive is te kort, dan zou het een Torque EX Vertride moeten worden, maar daar zit weer geen dropper post op. Argh my brain hurts!

[ Bericht 8% gewijzigd door FHR op 27-10-2012 08:26:32 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_118497207
Zo, was weer een duur dagje fietsenboer voor weinig :P
1* Reserve Schwalbe light 29 binnenbandje
1* Zadeltas
1* Fietspompje met slangetje voor onderweg
1* Maxim Energy poeder voor in de bidon :)

Blijf het nog steeds een fijne winkel vinden. Fietstas had ik snel gevonden maar toen was ik nog voor de rest aan het kijken. Kreeg ik even hulp.

Ze pakken gewoon 2 attributen, 1 duurdere en 1 goedkopere, leggen er de voor en nadelen bij en kun je zelf kiezen. Met de band kreeg ik ook een persoonlijke advies om de light te kiezen omdat de 29 banden toch al wat zwaarder zijn. En ook met energy spul ook netjes geholpen.

Uitgelegd verschil met poeder, tabletjes en kant en klare drank

Trouwens hoe kun je zien of je je ketting geneog gesmeerd hebt ? :@
Mijn ketting is donker maar geeft niet af als je hem vastpakt

[ Bericht 11% gewijzigd door Crazy-M op 27-10-2012 15:10:27 ]
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118498563
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:03 schreef Crazy-M het volgende:
Zo, was weer een duur dagje fietsenboer voor weinig :P
1* Reserve Schwalbe light 29 binnenbandje
1* Zadeltas
1* Fietspompje met slangetje voor onderweg
1* Maxim Energy poeder voor in de bidon :)

Blijf het nog steeds een fijne winkel vinden. Fietstas had ik snel gevonden maar toen was ik nog voor de rest aan het kijken. Kreeg ik even hulp.

Ze pakken gewoon 2 attributen, 1 duurdere en 1 goedkopere, leggen er de voor en nadelen bij en kun je zelf kiezen. Met de band kreeg ik ook een persoonlijke advies om de light te kiezen omdat de 29 banden toch al wat zwaarder zijn. En ook met energy spul ook netjes geholpen.

Uitgelegd verschil met poeder, tabletjes en kant en klare drank

Trouwens hoe kun je zien of je je ketting geneog gesmeerd hebt ? :@
Mijn ketting is donker maar geeft niet af als je hem vastpakt
Tof!
Dat laatste hangt echt af van de smeermiddel.
Zelf smeer ik mijn ketting na elke wasbeurt(dus na elke tocht) in met Squirt. Dit is echter een wax, dus de ketting blijft droog aanvoelen(en er droog uitzien). Toch zit er genoeg op(mede omdat ik vaker smeer als nodig is bij een wax.. )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:50:16 #214
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118498734
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:03 schreef Crazy-M het volgende:
Zo, was weer een duur dagje fietsenboer voor weinig :P
1* Reserve Schwalbe light 29 binnenbandje
1* Zadeltas
1* Fietspompje met slangetje voor onderweg
1* Maxim Energy poeder voor in de bidon :)

Blijf het nog steeds een fijne winkel vinden. Fietstas had ik snel gevonden maar toen was ik nog voor de rest aan het kijken. Kreeg ik even hulp.

Ze pakken gewoon 2 attributen, 1 duurdere en 1 goedkopere, leggen er de voor en nadelen bij en kun je zelf kiezen. Met de band kreeg ik ook een persoonlijke advies om de light te kiezen omdat de 29 banden toch al wat zwaarder zijn. En ook met energy spul ook netjes geholpen.

Uitgelegd verschil met poeder, tabletjes en kant en klare drank

Trouwens hoe kun je zien of je je ketting geneog gesmeerd hebt ? :@
Mijn ketting is donker maar geeft niet af als je hem vastpakt
Ik heb net ook wat geld bij de fietsenwinkel achter gelaten.

Fiets van mijn man laten maken. Nieuwe voorvorkstuurbediening. Kost alleen eigen risico van de verzekering. Zijn ketting had al een beetje roest. Ketting moet vet aanvoelen zei de meneer van de werkplaats. Teflonspray was niet voldoende. Nu dus het juiste kettingvet en meteen ook maar een voorvorkdeo.

Voor mij een nieuwe bidonhouder. Elke keer als ik mijn bidon eruit haalde ging ik langs de kabels en mijn frame. Nu eentje waarbij je de bidon er aan de zijkant uithaalt. Keurig omgeruild door de fietsenwinkel. Nette service.

We kunnen er voorlopig weer tegen!

Ik vroeg me alleen af wanneer we de volgende beurt moeten laten doen. Elk half jaar ofzo? Misschien kunnen we het best zelf maar ik vind het fijn als er iemand even naar kijkt.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:03:54 #215
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118499185
Conclusie van vandaag: mountainbiken in de kou is KUT.
Don't let my username fool you...
pi_118499487
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
Conclusie van vandaag: mountainbiken in de kou is KUT.
Hopelijk is het morgen nog wel mooi weer, dan duik ik een middagje Drenthe in, Sleen of Emmen even doen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118500391
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
Conclusie van vandaag: mountainbiken in de kou is KUT.
ik wil morgen weer ff 35km gaan fietsen, of als ik lekker op dreef ben mn MTB stukje met 5 km verlengen waardoor de gehele route denk rond de 10km langer wordt
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118500449
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:50 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ik heb net ook wat geld bij de fietsenwinkel achter gelaten.

Fiets van mijn man laten maken. Nieuwe voorvorkstuurbediening. Kost alleen eigen risico van de verzekering. Zijn ketting had al een beetje roest. Ketting moet vet aanvoelen zei de meneer van de werkplaats. Teflonspray was niet voldoende. Nu dus het juiste kettingvet en meteen ook maar een voorvorkdeo.
Ok, thanks, voelde wel wat vettig aan jah, morgen voor ik ga fietsen nog een keer checken
quote:
Voor mij een nieuwe bidonhouder. Elke keer als ik mijn bidon eruit haalde ging ik langs de kabels en mijn frame. Nu eentje waarbij je de bidon er aan de zijkant uithaalt. Keurig omgeruild door de fietsenwinkel. Nette service.
mijn fles moet ik ook gewoon omhoog halen, als je hem er aan de zijkant uit moet klikken, dan niet bang dat hij losschiet bij de hevigere stukken?
quote:
We kunnen er voorlopig weer tegen!

Ik vroeg me alleen af wanneer we de volgende beurt moeten laten doen. Elk half jaar ofzo? Misschien kunnen we het best zelf maar ik vind het fijn als er iemand even naar kijkt.
Mja, weet eigenlijk ook niet met deze colorado, wil hem na de winter sowieso ff laten checken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:58:28 #219
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_118500800
Vandaag 50km in Merksplas...aangenaam ritjes met een extra kunstmatig klimmetje van een metertje of 40 en 30% stijgingspercentage.
pi_118501684
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:14 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hopelijk is het morgen nog wel mooi weer, dan duik ik een middagje Drenthe in, Sleen of Emmen even doen.
Waar rij je in Emmen, Valtherbos/Emmerdennen?
pi_118501692
Weet nog niet, ben nog niet eerder in Emmen wezen biken..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118502293
Route is niet al te lastig, maar de route volgen is waardeloos. Ik heb ongeveer 3/4 keer nodig gehad om de hele route te vinden. Op internet de route bekijken en beetje bij beetje geluk hebben. Er missen vrij veel wegwijzers en er is 1 plek waar mensen 2 wegwijzers hebben opgehangen om je de verkeerde kant op te sturen.

Zelf rij ik de laatste tijd de wielerbaan en vuilnisbelt in Emmen en dan via Emmerschans door het bos naar de Valtherbosroute. Wil binnenkort (als ik weer tijd heb) de wielerbaan en vuilnisbelt ook op het einde doen, dat is toch wel het zwaarste gedeelte van mijn rondje.
pi_118507561
Morgen ook maar weer eens fietsen, zijn te vaak dingen tussen door gekomen afgelopen week. Zin in.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
Conclusie van vandaag: mountainbiken in de kou is KUT.
Goed aankleden ;)

Voordeel van de kou: lekker rustig in het bos en dus lekker het rijk alleen hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118508020
Ga over drie weken weekje op vakantie in de buurt van Hattem en Heerde. Iemand bekend met deze routes en zijn ze leuk voor beginners?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:48:17 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118508746
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:58 schreef mrPanerai het volgende:
Merksplas
30%??? Een viaduct ofzo?
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
Conclusie van vandaag: mountainbiken in de kou is KUT.
Hoezo?

Vandaag 100.1 km op de MTB. Meeste onverhard, misschien iets van 20 km onverhard en 2.5 km strand. Op het strand kwam ik totaal niet vooruit. En ik merkte dat ik tijdens sprintjes bergop, of om gewoon even bij het stoplicht weg te racen erg slap was.

Morgen nog even een lange rit maken en dan maar een dag rust, want zo te merken is de koek een beetje op na deze belachelijke week van 27 uur en 20 minuten fietsen, goed voor 696 km. (Gerekend vanaf vorige week zaterdag)
Morgen denk nog iets van 100 km voor de boeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:02:01 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118526455
Pffff

Geen zin om te fietsen, maar moet wel :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118526599
Ach, het is iig schitterend fietsweer nu. Hier in Nijmegen althans. Ik ga ff snel eten en dan het bos in.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118526749
quote:
6s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:10 schreef StateOfMind het volgende:
Ach, het is iig schitterend fietsweer nu. Hier in Nijmegen althans. Ik ga ff snel eten en dan het bos in.
Moet ik ook nog eens gaan proberen.

Vandaag wat nieuw terrein verkennen bij Renkum en Bennekom en door naar de bekende zuidelijk route van Ede en een stuk Papendal.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:18:38 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118526752
Ik ga ook zo een klein rondje doen.

Strandrijden:

Moet je band breder worden als normaal? Net alsof hij lek is zegmaar? ik had dat gister op het strand (had wat lucht uit mijn band laten lopen) en vroeg me af of ik 't goed deed.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118526878
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
Pffff

Geen zin om te fietsen, maar moet wel :P
Herkenbaar.. :P Hier net zo.

Overigens, de band word gewoon platter ja, meer grip en snelheid. (gewicht word over groter oppervlak verdeeld.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:25:51 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118526883
Ja, maar hoe plat is nog goed?

Heb al bijna 700 km gefietst deze week :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:26:05 #232
117107 MarcoD
.........
pi_118526888
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga ook zo een klein rondje doen.

Strandrijden:

Moet je band breder worden als normaal? Net alsof hij lek is zegmaar? ik had dat gister op het strand (had wat lucht uit mijn band laten lopen) en vroeg me af of ik 't goed deed.
Ja! je moet zoveel mogelijk oppervlakte verkrijgen.
Wel één kleine maar, met zo'n lage druk rijdt je wel iets sneller lek (had ik van de week nog, snakebite)
En te zacht zou ik ook niet doen, dat zwabberen vind ik maar niks klein beetje zwabberen is nog wel ok.

Ik ga nog van die anti-lek vloeistof in m'n binnenband doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door MarcoD op 28-10-2012 10:31:08 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:27:29 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118526919
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:26 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ja! je moet zoveel mogelijk oppervlakte verkrijgen.
Mooi, dan zat ik goed. Vroeg me af of het misschien slecht was voor de wang van de band. Voor dus ook op die manier?

Het zwabberde wel evengoed, zeker als ik flink aanzette, maar daar moet ik dus aan wennen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118527064
Gister 2,5 rondje Noordwijk gedaan. Het weer was druilerig toen ik wegging, in de bus nog een aantal hoosbuien tegengekomen maar toen ik eenmaal in Noordwijk was, was het echt schitterend weer. Het parcours was een stuk leuker dan ik verwachtte/herinnerde, dus dat was een leuke verassing, zeker voor herhaling vatbaar.
Ik heb deze keer trouwens voor een 16" fiets gekozen, eigenlijk is het net iets te klein maar fiets het toch een stuk lekkerder dan een 18", waarbij ik altijd het idee heb dat ik nauwelijks bij het stuur kan.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:35:04 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118527120
Dus je hebt een 17" nodig?
Waren de 16 en 18" van dezelfde model? Tussen modellen zitten vaak geometrische verschillen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118527293
Wat trekken jullie eigenlijk aan met dit weer?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_118527297
Ik heb het liefst een 17" (komt waarschijnlijk ook omdat ik daar aan gewend ben omdat mijn vorige mtb 17" was - helaas was het iets te duur om die vanaf de andere kant van de wereld naar Nederland te laten verschepen dus heb ik die weer verkocht), maar dat is een maat in Nederland niet heel gangbaar is heb ik het idee (in ieder geval bij de verhuur).

De 18" die ik de vorige 2 keren had waren van een ander model maar allebei te groot. Ik vind het opvallend dat de verhuurders in Nederland niet echt naar je lengte kijken, ik heb het idee dat omdat je volwassen bent, je automatisch een 'grote' fiets krijgt. De aantal keren dat ik in Nieuw-Zeeland huurde werd er altijd wat meer gekeken naar je lengte en welke fiets het beste bij je past en kreeg ik altijd een 16" of 17". Misschien omdat elk dorp daar zowat een aantal single tracks/routes heeft dat ze zich er iets meer in verdiepen, in Nederland is het natuurlijk niet zo'n grote business.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:45:28 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118527317
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Wat trekken jullie eigenlijk aan met dit weer?
Beenstukken, koersbroek, thermoshirt, armstukken, lang fietsshirt, sjaal, handschoenen. Eigenlijk volledig bedekt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:46:22 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118527343
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:43 schreef TinyTuna het volgende:
Ik heb het liefst een 17" (komt waarschijnlijk ook omdat ik daar aan gewend ben omdat mijn vorige mtb 17" was - helaas was het iets te duur om die vanaf de andere kant van de wereld naar Nederland te laten verschepen dus heb ik die weer verkocht), maar dat is een maat in Nederland niet heel gangbaar is heb ik het idee (in ieder geval bij de verhuur).

De 18" die ik de vorige 2 keren had waren van een ander model maar allebei te groot. Ik vind het opvallend dat de verhuurders in Nederland niet echt naar je lengte kijken, ik heb het idee dat omdat je volwassen bent, je automatisch een 'grote' fiets krijgt. De aantal keren dat ik in Nieuw-Zeeland huurde werd er altijd wat meer gekeken naar je lengte en welke fiets het beste bij je past en kreeg ik altijd een 16" of 17". Misschien omdat elk dorp daar zowat een aantal single tracks/routes heeft dat ze zich er iets meer in verdiepen, in Nederland is het natuurlijk niet zo'n grote business.
Zelf een fiets kopen? Huren is al snel 10-15 euro per stuk. Elke keer een andere fiets die je niet kan afstellen, moet er niet aan denken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118527447
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zelf een fiets kopen? Huren is al snel 10-15 euro per stuk. Elke keer een andere fiets die je niet kan afstellen, moet er niet aan denken.
Staat ook in de langetermijnplanning. :) Heb alleen nu even de helft van m'n spaargeld aan een inboedel besteed ivm nieuwe flat en remigratie en dergelijke, dus het zal nog eventjes moeten wachten.
pi_118527470
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beenstukken, koersbroek, thermoshirt, armstukken, lang fietsshirt, sjaal, handschoenen. Eigenlijk volledig bedekt.
Moet nog even een paar geschikte schoenen vinden maar dan is het gewoon joggingbroek, tshirt, toerjack en handschoenen.

btw, lees dat meeste mensen tussen de 1.5 en 2.5 bar hebben op het strand.. Weinig dus!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118527618
Trainingsbroek of waterafstotende broek (vrij warm is die) of legerbroek. Heb nog een ademende regenbroek en een bijpassend jack dat tevens een windstopper is.

Als ik vandaag zou gaan fietsen (kan mij er even niet toe aanzetten) dan zou ik legerbroek aantrekken, t-shirt met trui en daaroverheen mijn nieuw freeride shirt (flinterdun) met in mijn rugzak regenpak mee.
Kan ook nog thermoshirt met Teamline multi-jacket doen.

Edit en handschoenen, daar is het nu wel de temperatuur voor.
-weg-
pi_118527940
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:56 schreef Auti het volgende:
Trainingsbroek of waterafstotende broek (vrij warm is die) of legerbroek. Heb nog een ademende regenbroek en een bijpassend jack dat tevens een windstopper is.

Als ik vandaag zou gaan fietsen (kan mij er even niet toe aanzetten) dan zou ik legerbroek aantrekken, t-shirt met trui en daaroverheen mijn nieuw freeride shirt (flinterdun) met in mijn rugzak regenpak mee.
Kan ook nog thermoshirt met Teamline multi-jacket doen.

Edit en handschoenen, daar is het nu wel de temperatuur voor.
Beetje zelfde als ik dus..
Ook hetzelfde motivatieprobleem: Ik wil wel, maar heb geen zin omdat het mij direct sowieso 2 uur kosten(auto inladen, naar route rijden en terug..)
de 3e ga ik wel een toertocht doen: die in Zuidlaren(Dobberieders). Erg mooie omgeving, met verrassend veel heuvels.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:11:05 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118527984
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:09 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Beetje zelfde als ik dus..
Ook hetzelfde motivatieprobleem: Ik wil wel, maar heb geen zin omdat het mij direct sowieso 2 uur kosten(auto inladen, naar route rijden en terug..)
de 3e ga ik wel een toertocht doen: die in Zuidlaren(Dobberieders). Erg mooie omgeving, met verrassend veel heuvels.
Fietsend heen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118528008
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:09 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Beetje zelfde als ik dus..
Ook hetzelfde motivatieprobleem: Ik wil wel, maar heb geen zin omdat het mij direct sowieso 2 uur kosten(auto inladen, naar route rijden en terug..)
Ik heb al een tijd niet meer gefietst, ja kleine ritjes naar de supermarkt of even iets testen, en het slechte grauwe weer van de afgelopen tijd stemde mij ook wat negatief. Ik heb eigenlijk even een schop onder mijn kont nodig, misschien doe ik straks even een kort rondje.. om weer in te komen, maar een paar uur fietsen zit er vandaag niet in ben ik bang.

Al ben ik wel eens eerder gegaan voor een kort rondje en dat werd toen 70km, maar toen was het super mooi weer, lekker in korte broek en zo.
-weg-
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:23:42 #246
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118528381
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:33 schreef TinyTuna het volgende:
Gister 2,5 rondje Noordwijk gedaan. Het weer was druilerig toen ik wegging, in de bus nog een aantal hoosbuien tegengekomen maar toen ik eenmaal in Noordwijk was, was het echt schitterend weer. Het parcours was een stuk leuker dan ik verwachtte/herinnerde, dus dat was een leuke verassing, zeker voor herhaling vatbaar.
Ik heb deze keer trouwens voor een 16" fiets gekozen, eigenlijk is het net iets te klein maar fiets het toch een stuk lekkerder dan een 18", waarbij ik altijd het idee heb dat ik nauwelijks bij het stuur kan.
Hoe lang ben je?

Ik had eerst het idee dat ze mij een te kleine fiets wilde verkopen(daar was ik altijd nog zelf bij natuuurlijk). Maar ik vind het goed zo: ik ga er met de fiets vandoor en niet de fiets met mij.

Net terug van een rondje. Wat een heerlijk weer zeg! Gister nog druk gezocht naar een lange fietsbroek. Niet gevonden helaas. Maar met mijn strakke hardloopbroek over mijn korte fietsbroek ging het top! Wel een beetje jammer dat mijn (zwarte) lange broek zo afgeeft. Op mijn witte zadel. Ik kreeg het er niet af met een doekje. Beetje balen. Maarja, als het goed is ziet niemand mijn zadel omdat ik er toch op zit :D
Ik heb nog wel handschoenen nodig. Brr.

[ Bericht 1% gewijzigd door mmascha op 28-10-2012 11:36:32 ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:34:28 #247
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118528727
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:47 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ok, thanks, voelde wel wat vettig aan jah, morgen voor ik ga fietsen nog een keer checken

[..]

mijn fles moet ik ook gewoon omhoog halen, als je hem er aan de zijkant uit moet klikken, dan niet bang dat hij losschiet bij de hevigere stukken?

[..]

Mja, weet eigenlijk ook niet met deze colorado, wil hem na de winter sowieso ff laten checken
Ik heb ongeveer zo'n bidonhouder:
http://www.martens-tweewi(...)211&aid=7982&lang=NL
Maar dan niet van Cube. Hij klemt echt heel stevig. De krassen zitten nu al op mijn bidon door een paar keer gebruiken.

En ik denk dat ik deze binnenkort ga bestellen:
http://www.martens-tweewi(...)211&aid=9062&lang=NL
De linker.

En even passen of ik een 750ml kwijt kan, dan ook nog dze rechter:
http://www.martens-tweewi(...)211&aid=9063&lang=NL

Jammer dat de kleuren net andersom zijn.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118528865
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:23 schreef mmascha het volgende:

[..]

Hoe lang ben je?

Ik had eerst het idee dat ze mij een te kleine fiets wilde verkopen(daar was ik altijd nog zelf bij natuuurlijk). Maar ik vind het goed zo: ik ga er met de fiets vandoor en niet de fiets met mij.

Net terug van een rondje. Wat een heerlijk weer zeg! Gister nog druk gezocht naar een lange fietsbroek. Niet gevonden helaas. Maar met mijn strakke hardloopbroek over mijn korte fietsbroek ging het top! Wel een beetje jammer dat mijn (zwarte) lange broek zo afgeeft. Op mijn witte zadel. Ik kreeg het er niet af met een doekje. Beetje balen. Maarja, als het goed is ziet niemand mijn zadel omdat ik er toch op zit :D
1,66m, kleiner dan de gemiddelde Nederlander dus, misschien dat ze daarom niet zo goed weten wat ze met me aanmoeten bij de verhuur. ;)
pi_118529049
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Fietsend heen!
Ja daag.. moet ik al om 6 uur sóchtends weg.. ZUidlaren is een dikke 50 rijden.
Wil vbanmiddag ook nog wel een stukje fietsen, maar er is hier nergens echt een mooi bike-bos in de buurt, en ik heb niet echt zin om gewoon kilometers te gaan maken. bovendien heb ik dan wel wat beters te doen(stage-opdracht)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:46:57 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118529131
Dat is 2 uur heen, rondje zuidlaren 2 uur terug?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118529222
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is 2 uur heen, rondje zuidlaren 2 uur terug?
Klopt. Voor mij nog net wat te veel, dat is namelijk 125-150 km in totaal. Alleen terugfietsen ofzo zou wel kunnen misschien.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118529259




Modeshow :') _O-
-weg-
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:56:03 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118529438
Heb je nou bergschoenen aan? :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118529554
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:56 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je nou bergschoenen aan? :o
Wandel/hike schoenen ja.. Gewoon laag model hoor.
-weg-
pi_118529874
Ik zal waarschijnlijk ook nooit met SPD gaan rijden, het zal iig de laatste upgrade worden mocht ik het eventueel toch willen proberen.
-weg-
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:13:12 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118529986
Waarom niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118530286
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom niet?
Ik heb nog nooit met die dingen gereden, en eigenlijk ook nooit de behoefte eraan gehad ook al weet ik van de voordelen. Ik zit liever niet vast aan mijn pedalen, hoe makkelijk je ze ook kan uitklikken.
Ik denk aan een wheelie of sprongetje dat fout gaat en dat ik dan niet kan uitklikken. Steile stilval stukjes op Spaarnwoude..

Ik heb nog nooit echt gehad dat ik van mijn pedalen afschiet, ik heb altijd van die stevige schoenzolen die zich aardig vast weten te zetten.
-weg-
pi_118531049
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit met die dingen gereden, en eigenlijk ook nooit de behoefte eraan gehad ook al weet ik van de voordelen. Ik zit liever niet vast aan mijn pedalen, hoe makkelijk je ze ook kan uitklikken.
Ik denk aan een wheelie of sprongetje dat fout gaat en dat ik dan niet kan uitklikken. Steile stilval stukjes op Spaarnwoude..

Ik heb nog nooit echt gehad dat ik van mijn pedalen afschiet, ik heb altijd van die stevige schoenzolen die zich aardig vast weten te zetten.
Inderdaad, Ik heb wel combipedalen, maar rij zeker 75% van de tijd uitgeklikt. Vind ik stukken fijner(en als ik wel ingeklikt ben krijg ik altijd last van mijn benen somehow..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118534267
Nou, zo zijn er toch ook klimmetjes bij die ik niet gehaald zou hebben zonder klikpedalen.. :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_118536096
Ik ben kapot!! :X

http://www.endomondo.com/workouts/103561228

Lekkere ronde. Alleen op een gegeven moment slaat ketting dubbel en zit compleet vast. Als beginnende mountainbiker met 2 linkerhanden is dat geen pretje. Maar gelukkig het euvel kunnen verhelpen.
Fiets op de kop. Achterwiel los en wat rammen op de trappers.
Gelukkig de ronde zonder veel problemen af kunnen maken, alleen wel een keer de voorderailleur afstellen. De tikt in sommige versnellingen en gaat niet lekker van de grote tandwiel naar de middelste.
Moet dan eerst schakelen naar de kleinste om bij de middelste te komen.

Maar dat zijn zorgen voor een andere dag. Eerst ff bijkomen...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_118536384
Leuk, mtb-topic. Rij op een Merida 29er, voornamelijk verhard/strand en duinpaadjes.

Foto:

  zondag 28 oktober 2012 @ 14:41:57 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118536695
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:29 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik ben kapot!! :X

http://www.endomondo.com/workouts/103561228

Lekkere ronde. Alleen op een gegeven moment slaat ketting dubbel en zit compleet vast. Als beginnende mountainbiker met 2 linkerhanden is dat geen pretje. Maar gelukkig het euvel kunnen verhelpen.
Fiets op de kop. Achterwiel los en wat rammen op de trappers.
Gelukkig de ronde zonder veel problemen af kunnen maken, alleen wel een keer de voorderailleur afstellen. De tikt in sommige versnellingen en gaat niet lekker van de grote tandwiel naar de middelste.
Moet dan eerst schakelen naar de kleinste om bij de middelste te komen.

Maar dat zijn zorgen voor een andere dag. Eerst ff bijkomen...
Ghehe, lekker toch? Helemaal kapot zijn?
Als je merkt dat je ketting klem komt te zitten moet je meteen stoppen met trappen en afstappen of achteruit trappen. En heuvelop of als je veel kracht zet niet schakelen.
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:35 schreef keesfietst het volgende:
Leuk, mtb-topic. Rij op een Merida 29er, voornamelijk verhard/strand en duinpaadjes.

Foto:

[ afbeelding ]
Camelbag?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118537050
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:35 schreef keesfietst het volgende:
Leuk, mtb-topic. Rij op een Merida 29er, voornamelijk verhard/strand en duinpaadjes.

Foto:

[ afbeelding ]
nice, ook een 29rijder :)

Vandaag ook motivatie probleem met fietsen, en nog echt lam. Maar de hond in de auto gegooid en naar het bos gereden
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_118537935
Ik merkte vandaag al gauw dat ik geen goede benen had, dus maar besloten om de groene route maar eens te rijden, die had ik nog nooit gedaan (op kleine stukjes als aanrij route naar mijn vaste rondje na dan) en die is niet zo lang.
Leuk om een keer gereden te hebben, maar mijn 'vaste' ronde is leuker. Al met al een schamele 32 kilometer.

Verder wel mijn complete set winterkleding uit kunnen proberen, want het was koud (tussen de 2 en de 5 graden). Kleding is goedgekeurd: hield me goed warm. Te warm soms zelfs :P
Alleen de overschoenen zijn gesneuveld, maar goed dat waren cheapass dingen dus geen man overboard.

Schitterend weer vandaag 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118538010
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ghehe, lekker toch? Helemaal kapot zijn?
Als je merkt dat je ketting klem komt te zitten moet je meteen stoppen met trappen en afstappen of achteruit trappen. En heuvelop of als je veel kracht zet niet schakelen.

[..]

Camelbag?
Het is zeker lekker, mits je thuis bent. Als je het al bent 10 km van je huis vandaan is het wat minder. Maar des te meer voldoening als je op de bank ploft.

Tevens heb ik ook gebruik gemaakt van een camelback. Paar maande terug een bike gekocht en 3 weken later 1 gekregen van mijn vriendin. Merk Lobo.
Ideaal dan zo'n modderige bidon. :Y
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:18:09 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118538169
Ja, ik zat gister in Alkmaar en zat er helemaal doorheen, toen moest ik nog 25 km met zachte bandjes van het strand. Toen had ik er ook echt geen zin meer in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118538694
Vanmorgen een tocht rond groesbeek gereden. In totaal 55 km met 700 hoogtemeters. Ging vrij goed alleen ben ik na een paar km gevallen. Op het einde van een afdaling ging ik iets te hard een bocht in met los zand. Nu dus last van mijn heup.

Gisteren ook al 30 kilometer op de Utrechtse Heuvelrug gereden. Dit was dus een geslaagd weekend als test voor mijn mountainbiketrip naar Argentinie.
Boodschap van algemeen nut.
pi_118539020
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Camelbag?
Nope, deze: http://www.futurumshop.nl(...)ak-fire-silver.phtml
pi_118539378
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:31 schreef hetsjhokleek het volgende:
Vanmorgen een tocht rond groesbeek gereden. In totaal 55 km met 700 hoogtemeters. Ging vrij goed alleen ben ik na een paar km gevallen. Op het einde van een afdaling ging ik iets te hard een bocht in met los zand. Nu dus last van mijn heup.

Gisteren ook al 30 kilometer op de Utrechtse Heuvelrug gereden. Dit was dus een geslaagd weekend als test voor mijn mountainbiketrip naar Argentinie.
Het is mooi rijden daar he :Y

Ik rij daar ook altijd (Heumensoord, Maldens Vlak, Groesbeekse Bossen, Sint Jansberg, stukje Reichswald soms, De Bisselt, Mookerheide, kortom het gehele groene stuk op Maps bij Nijmegen.

2 Officiële routes (groen en rood) en een aantal zwart aanrij- en verbindingsroutes. En daarnaast ook nog talloze mogelijkheden voor eigen routes. Meestal zit ik zo tussen de 50 en de 60 kilometer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118539460
Net uit de douche na de route van overloon gefietst te hebben. Voor mij de eerste keer, maar wat een mooie route zeg, helemaal het begin was erg mooi.

Het is helaas voor mij een 45min rijden met de auto er naartoe, maar het was het wel zeker waard. Ga dat toch vaker doen!
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:01:54 #271
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_118542775
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:50 schreef Auti het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Modeshow :') _O-
:W :s)
Toffe combi bij je fiets!
Kom je niet met de broekspijpen tegen je ketting?
Ik las vandeweek al iets over of een strakke broek er wel/niet uitziet Ik durf het met wijde pijpen eigenlijk niet aan.

Ik fiets nu nog met hardloopschoenen met een beetje grof profiel. Ik wil deze graag nog:

O+

Ik ga eens googlen naar combipedalen. En de Agu site verder afsnuffelen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_118543580
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:01 schreef mmascha het volgende:

[..]

:W :s)
Toffe combi bij je fiets!
Kom je niet met de broekspijpen tegen je ketting?
Ik las vandeweek al iets over of een strakke broek er wel/niet uitziet Ik durf het met wijde pijpen eigenlijk niet aan.

Ik fiets nu nog met hardloopschoenen met een beetje grof profiel. Ik wil deze graag nog:
[ afbeelding ]
O+

Ik ga eens googlen naar combipedalen. En de Agu site verder afsnuffelen.
Als ik met de broekspijpen mijn ketting raak dan steek hem in mijn sok of gebruik een elastiekje.
Ik moet nog een goede strakke broek kopen.
-weg-
pi_118570861
En weer een nieuw shirt :P

-weg-
pi_118572651
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Als ik met de broekspijpen mijn ketting raak dan steek hem in mijn sok of gebruik een elastiekje.
Ik moet nog een goede strakke broek kopen.
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:35 schreef Auti het volgende:
En weer een nieuw shirt :P

[ afbeelding ]
_O-

Wel een vet shirt.

Jammer dat ik geen Cube rij. :{
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_118572833
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:22 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

[..]

_O-

Wel een vet shirt.

Jammer dat ik geen Cube rij. :{
Strakke broek is voor bij de strakke shirts, dit is een wijd shirt.
-weg-
pi_118574028
Nou, dan smijt ik er ook een paar stoere MTB plaatje tegenaan. Afgelopen zomer in Noorwegen, een 2 daagse MTB-trip met overnachting in een berghutje.




Tijdens die tocht gaf mn oude zwarte manitou black helemaal de geest; stroef inveren, en een wel erg trage rebound. Niet prettig en soms zelfs gevaarlijk als ie op een boomwortel gewoon besloot niet in te veren. :X
Nu sinds afgelopen weekend een fijne witte rock shox reba team erin (er hoort ook origineel een witte vork in dit frame) en alles veert weer naar behoren!
Afgelopen zaterdag mooi kunnen testen tijdens een rondje op de rode&groene route in Nijmegen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_118574957
Mooie foto's. ^O^
-weg-
pi_118575737
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:02 schreef Gripper het volgende:
Nou, dan smijt ik er ook een paar stoere MTB plaatje tegenaan. Afgelopen zomer in Noorwegen, een 2 daagse MTB-trip met overnachting in een berghutje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tijdens die tocht gaf mn oude zwarte manitou black helemaal de geest; stroef inveren, en een wel erg trage rebound. Niet prettig en soms zelfs gevaarlijk als ie op een boomwortel gewoon besloot niet in te veren. :X
Nu sinds afgelopen weekend een fijne witte rock shox reba team erin (er hoort ook origineel een witte vork in dit frame) en alles veert weer naar behoren!
Afgelopen zaterdag mooi kunnen testen tijdens een rondje op de rode&groene route in Nijmegen :)
Die 3e foto, gaaf! Dat zijn de betere tochtjes :)
pi_118578175
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:52 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Die 3e foto, gaaf! Dat zijn de betere tochtjes :)
Zeker :)
Was wel erg nat, en het nadeel van met een gps fietsen is dat je niet echt ziet of een pad wat op je scherm staat (wat ze in Noorwegen al zo noemen als tenminste 3 mensen in een jaar tijd op een bepaalde plek wat afdrukken in het mos gemaakt hebben) voor de MTB geschikt is. Dus dan begin je op iets wat best ok is, en na een tijdje loop je door de bosjes te sjouwen zoals op die middelste foto.

Sommige paden zijn ook gewoon echt te technisch voor mijn niveau, grote rotsblokken, enorme drops etc. En met een hardtail heb je dan echt beperkingen, ik zou nog wel eens een mooie fully willen voor dat soort terrein.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_118579951
Ok, de waterafstotende broek van de Lidl werkt dus niet in een hoosbui.. en ik moet maar eens gaan kijken naar overschoenen. Of gewoon met legerkisten gaan fietsen.
-weg-
pi_118582980
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:02 schreef Gripper het volgende:
Nou, dan smijt ik er ook een paar stoere MTB plaatje tegenaan. Afgelopen zomer in Noorwegen, een 2 daagse MTB-trip met overnachting in een berghutje.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tijdens die tocht gaf mn oude zwarte manitou black helemaal de geest; stroef inveren, en een wel erg trage rebound. Niet prettig en soms zelfs gevaarlijk als ie op een boomwortel gewoon besloot niet in te veren. :X
Nu sinds afgelopen weekend een fijne witte rock shox reba team erin (er hoort ook origineel een witte vork in dit frame) en alles veert weer naar behoren!
Afgelopen zaterdag mooi kunnen testen tijdens een rondje op de rode&groene route in Nijmegen :)
Schitterend fietsen daar _O_
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 15:40 schreef Auti het volgende:
Ok, de waterafstotende broek van de Lidl werkt dus niet in een hoosbui.. en ik moet maar eens gaan kijken naar overschoenen. Of gewoon met legerkisten gaan fietsen.
Ik zat gisteren op de site van Itek te kijken: 15 euro voor warme, waterafstotende overschoenen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118583244
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Schitterend fietsen daar _O_

[..]

Ik zat gisteren op de site van Itek te kijken: 15 euro voor warme, waterafstotende overschoenen.
Vandaar dat ik volgend jaar ook een tocht wil maken: Door Finland naar boven, en dan door Zweden weer naar beneden..
Ben al eens in de winter in Jyväslyä geweest/ Erg gaaf gebied, waar je denk ik zeer goed kunt biken. Alleen lag er toen een dikke meter sneeuw en was het -30..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118584822
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:46 schreef StateOfMind het volgende:

Ik zat gisteren op de site van Itek te kijken: 15 euro voor warme, waterafstotende overschoenen.
Ik kan ze niet vinden op die site.
Wel Cube Teamline overschoenen gevonden voor 20 euro, maar die zijn niet warm of waterafstotend.
Mijn schoenen waren vanmiddag binnen 5 minuten helemaal doorweekt.
-weg-
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:34:28 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118585383
Godverdomme achterderrie licht in de soep, 1 van de wieltjes eruit. Blijf er van balen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118585793
quote:
13s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:34 schreef kanovinnie het volgende:
Godverdomme achterderrie licht in de soep, 1 van de wieltjes eruit. Blijf er van balen.
Als in dat er iets is gebroken of is het schroefje gewoon losgeraakt? Die wieltjes zijn toch vervangbaar?
-weg-
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:43:54 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118585817
Schroefje los, hopelijk zit alles wat ik nodig heb bij die nieuwe set.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118586240
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
Schroefje los, hopelijk zit alles wat ik nodig heb bij die nieuwe set.
Dan valt de schade gelukkig mee, kan je mooi die derrie oppoetsen :)
Zou alleen niet durven zeggen of er schroefjes bij zo'n setje zitten, weet wel dat die wieltjes er in allerlei kleurtjes en materialen zijn.
-weg-
pi_118590703
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:23 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik kan ze niet vinden op die site.
Wel Cube Teamline overschoenen gevonden voor 20 euro, maar die zijn niet warm of waterafstotend.
Mijn schoenen waren vanmiddag binnen 5 minuten helemaal doorweekt.
http://itek-webwinkel.be/kleding/fietskledij/overschoenen.html

En dan die onderste.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:41:23 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118591189
quote:
Hoe goed zijn die?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118592613
Net voor en achterband vervangen. Ik ben trots :D
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:08:01 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118592676
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Net voor en achterband vervangen. Ik ben trots :D
Goed zo jochie, wat voor banden heb je nu? En zit de draairichting goed?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118592944
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Goed zo jochie, wat voor banden heb je nu? En zit de draairichting goed?
Schwalbe Smart Sam Performance, draairichting zit goed ;)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:27:53 #293
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118594014
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zat gisteren op de site van Itek te kijken: 15 euro voor warme, waterafstotende overschoenen.
Altijd als ik daar in de winkel kom hebben ze allesbehalve de gangbare maten...
Don't let my username fool you...
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:33:05 #294
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118594339
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoezo?
Waar moet ik beginnen?

1. Ik heb een hekel aan kou...
2. Ik kreeg geen lucht door die kou.
3. MIjn neus liep vanzelf leeg door die kou.
4. Ik was mijn bidon thuis op tafel vergeten.
5. Ow ja, ik heb een schijthekel aan kou...

Ben na een half uur omgedraaid en lekker warm gaan douchen. :6
Don't let my username fool you...
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:35:09 #295
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118594483
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waar moet ik beginnen?

1. Ik heb een hekel aan kou...
2. Ik kreeg geen lucht door die kou.
3. MIjn neus liep vanzelf leeg door die kou.
4. Ik was mijn bidon thuis op tafel vergeten.
5. Ow ja, ik heb een schijthekel aan kou...

Ben na een half uur omgedraaid en lekker warm gaan douchen. :6
1. Kan ik weinig aan doen
2. Wat? Hoe kan dat?
3. Tsjah, ff rochelen en weer verder
4. Dat kan ook met zon gebeuren.
5. Warmtrappen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_118597111
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:51 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Vandaar dat ik volgend jaar ook een tocht wil maken: Door Finland naar boven, en dan door Zweden weer naar beneden..
Ben al eens in de winter in Jyväslyä geweest/ Erg gaaf gebied, waar je denk ik zeer goed kunt biken. Alleen lag er toen een dikke meter sneeuw en was het -30..
Op die hoogte kun je 2 maanden per jaar biken: in juli en augustus. De rest van de tijd ligt er verse sneeuw of smeltende sneeuwprut. En in een meter sneeuw heb je meer aan ski's dan aan een fiets. Misschien met een fiets met van die hele dikke ballonbanden, zo'n surley bijv.

De Alpen zijn toch beter ontsloten voor bikers, met meer keuze in verschillende nivo's. In Scandinavië rijd je of op wandelpaadjes die voor veel bikers te technisch zijn of op brede gravelwegen (niet zo spannend)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:15:52 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118597216
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waar moet ik beginnen?

1. Ik heb een hekel aan kou...
2. Ik kreeg geen lucht door die kou.
3. MIjn neus liep vanzelf leeg door die kou.
4. Ik was mijn bidon thuis op tafel vergeten.
5. Ow ja, ik heb een schijthekel aan kou...

Ben na een half uur omgedraaid en lekker warm gaan douchen. :6
Tja, patatgeneratie
pi_118610907
Brunox Vorkdeo wordt behalve door Fox, ook door Rockshox afgeraden! Ondanks dat er op de busjes vermeld staat dat zij het wel aanraden, wat dus niet zo is, integendeel.
Er schijnt een rechtzaak te lopen zelfs.

Ik was net aan het rondbellen bij wat verkooppunten hier in de buurt, en nergens was het te krijgen. En mijn eigen dealer wist mij bovenstaand verhaal te vertellen.

Dat vond ik het vermelden waard!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_118624789
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
Brunox Vorkdeo wordt behalve door Fox, ook door Rockshox afgeraden! Ondanks dat er op de busjes vermeld staat dat zij het wel aanraden, wat dus niet zo is, integendeel.
Er schijnt een rechtzaak te lopen zelfs.

Ik was net aan het rondbellen bij wat verkooppunten hier in de buurt, en nergens was het te krijgen. En mijn eigen dealer wist mij bovenstaand verhaal te vertellen.

Dat vond ik het vermelden waard!
Klote, heb hier een busje staan wat nog maar 1x gebruikt is(op een RST vork..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:03:47 #300
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118625022
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:15 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tja, patatgeneratie
Frietgeneratie dan toch :6
Don't let my username fool you...
pi_118625040
quote:
16s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Frietgeneratie dan toch :6
Friet :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:04:44 #302
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_118625044
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
Brunox Vorkdeo wordt behalve door Fox, ook door Rockshox afgeraden! Ondanks dat er op de busjes vermeld staat dat zij het wel aanraden, wat dus niet zo is, integendeel.
Er schijnt een rechtzaak te lopen zelfs.

Ik was net aan het rondbellen bij wat verkooppunten hier in de buurt, en nergens was het te krijgen. En mijn eigen dealer wist mij bovenstaand verhaal te vertellen.

Dat vond ik het vermelden waard!
Ik gebruik het constant. Wat moet ik anders gebruiken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')