Een van de sites waar je met gedetineerden in contact kan komen (VS): http://writeaprisoner.comquote:Op maandag 30 juli 2012 16:43 schreef seiramu het volgende:
Op sites zoals WriteAPrisoner.com is het mogelijk om te corresponderen met gedetineerden uit de VS. Je kunt de profielen van de gevangenen bekijken en zien welke misdaden zij hebben gepleegd.
Vroeger toen ik 15-18 jaar was liep ik vaak rond met de gedachte om te schrijven met gevangenen omdat ze zich vast eenzaam voelen en omdat het gevangenis leven en wat een gedetineerde nou allemaal doormaakt mij interessant leek. Maar ik durfde er nooit aan te beginnen omdat ik mijn adresgegevens niet wil vrijgeven. Ik keek net rond op de site en zocht naar profielen van mensen die houden van tekenen. Maar wanneer ik op 'see crime' druk en lees dat hij of zij iemand heeft ontvoerd of vermoord word ik gelijk bang en denk ik 'laat maar'.
Ik vroeg af of er mensen op FOK! zijn die schrijven met gedetineerden of mensen kennen die dat doen. Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie mening is hierover.
Ik bedoelde niet cash maar via GWK oid.quote:[quote]Op vrijdag 5 oktober 2012 11:51 schreef abhinnaya het volgende:
Volgens mij is het normaal dat je postzegels meestuurt met je brief. Geld geven mag vaak niet
Mensen maken nu eenmaal (grote) fouten, dan zijn ze niet direct gestoord/labiel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Nou sorry hoor, ik zie niet in waarom je met die mensen zou willen gaan schrijven? De mensen die dit doen zijn vaak ook een beetje labiel imo.
Buiten dat ze niet altijd labiel zijn, waarom zouden labiele mensen geen leuke brief mogen ontvangen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Nou sorry hoor, ik zie niet in waarom je met die mensen zou willen gaan schrijven? De mensen die dit doen zijn vaak ook een beetje labiel imo.
Ow ja, nu ik de zin nogmaals lees lijkt ze inderdaad de schrijvers te bedoelenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:29 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij bedoelt hij niet dat de gedetineerden labiel zijn, maar de schrijvers
Precies. Er zijn toch tig betere goede doelen te vinden dan schrijven met een geditineerde? Wat heb je eraan? De meeste vrouwen die dit doen hebben toch vaak een laag zelfbeeld van zichzelf en denken ook nog eens dat ze zo'n geditineerde kunnen veranderen door hun briefjes.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:29 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij bedoelt hij niet dat de gedetineerden labiel zijn, maar de schrijvers
Ik ben een man.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Er zijn toch tig betere goede doelen te vinden dan schrijven met een geditineerde? Wat heb je eraan? De meeste vrouwen die dit doen hebben toch vaak een laag zelfbeeld van zichzelf en denken ook nog eens dat ze zo'n geditineerde kunnen veranderen door hun briefjes.
Je komt behoorlijk over als een zelfbenoemd psycholoog.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies. Er zijn toch tig betere goede doelen te vinden dan schrijven met een geditineerde? Wat heb je eraan? De meeste vrouwen die dit doen hebben toch vaak een laag zelfbeeld van zichzelf en denken ook nog eens dat ze zo'n geditineerde kunnen veranderen door hun briefjes.
O really? Bron?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kwestie van realistisch en logisch denken. Een beetje gezond denkende vrouw gaat niet met een bajesklant schrijven, wat heb je eraan, wat is je doel en wat schiet je ermee op? En voor de mannen: met wie wil je dan gaan schrijven? Met een kerel of met een griet die in de bak zit? Maar goed, er zijn mensen die het doen idd, die een crimineel persoon op één of andere manier aantrekkelijk vinden iets in de trant van, mmmmm lekker a bad guy/girl wie weet verander ik hem wel. Iemand als Dutroux of zelfs Charles Manson krijgen stapels post en vergeet onze eigen gesjeesde Joran niet!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Je komt behoorlijk over als een zelfbenoemd psycholoog.
Waarop baseer je deze mening?
Gelukkig hebben we dr. controlaltdelete in ons midden die op basis van goed wetenschappelijk onderzoek een zelfbedachte en niet geteste theorie even uitlegt hoe het zit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Kwestie van realistisch en logisch denken. Een beetje gezond denkende vrouw gaat niet met een bajesklant schrijven, wat heb je eraan, wat is je doel en wat schiet je ermee op? En voor de mannen: met wie wil je dan gaan schrijven? Met een kerel of met een griet die in de bak zit? Maar goed, er zijn mensen die het doen idd, die een crimineel persoon op één of andere manier aantrekkelijk vinden iets in de trant van, mmmmm lekker a bad guy/girl wie weet verander ik hem wel. Iemand als Dutroux of zelfs Charles Manson krijgen stapels post en vergeet onze eigen gesjeesde Joran niet!
Tja ga maar eens zoeken via google, daar heb ik op dit moment geen tijd voor en kijk eens wat reportages via you tube.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dr. controlaltdelete in ons midden die op basis van goed wetenschappelijk onderzoek een zelfbedachte en niet geteste theorie even uitlegt hoe het zit.
Wat een verschrikkelijk slechte generalisering dit, ongelofelijk.
Ah Youtube, de broedplaats van valide onderzoekquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja ga maar eens zoeken via google, daar heb ik op dit moment geen tijd voor en kijk eens wat reportages via you tube.
Ik denk dat er meerdere redenen zijn. Ten eerste is het een vorm van charity-werk. Immers, de gevangenen zijn heel erg blij met dit soort contacten. De voldoening die dat geeft is voor sommigen genoeg.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Hoef je niet zo kippig te doen elk mens met een gezonde beredering kan zien dat de meeste vrouwen die dit soort types schrijven vaak onzekere vrouwen zijn, het is ook nog eens spannend schrijven met een crimineel, denkende dat ze zo'n man wel weer goed krijgen, gaan vaak ook nog geloven in zijn onschuld en krijgen zo eens wat aandacht bla bla etc etc. Noem me dan eens een goede reden waarom iemand zou moeten gaan schrijven met een gedetineerde? Ik ga liever met een bejaarde wandelen als ik iets goed wil doen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah Youtube, de broedplaats van valide onderzoekKom als je tijd hebt maar met een echte bron.
Oh en nog hier over; er zijn inderdaad mensen die smoorverliefd worden op dat soort types. Ik wil ook niet ontkennen dat veel er van zelf niet helemaal sporen. Maar die doen over het algemeen niet mee aan dit soort projecten en zitten zeker niet in dit topic.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar goed, er zijn mensen die het doen idd, die een crimineel persoon op één of andere manier aantrekkelijk vinden iets in de trant van, mmmmm lekker a bad guy/girl wie weet verander ik hem wel. Iemand als Dutroux of zelfs Charles Manson krijgen stapels post en vergeet onze eigen gesjeesde Joran niet!
Elk mens dat gezond kan redeneren weet dat je niet zomaar kunt generaliseren uit iets dat je "eens een keer hebt gehoord/gezien".quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:10 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
elk mens met een gezonde beredering kan zien dat de meeste vrouwen die dit soort types schrijven vaak onzekere vrouwen zijn,
Ik zou niet weten waarom iemand zou moeten schrijven met een gedetineerde, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het interessant vinden. Ten eerste omdat het weer eens wat anders is als hobby, sommige mensen vinden het leuk om nieuwe en wellicht wat abnormale dingen uit te proberen en ten tweede omdat ze het interessant vinden om eens te zien wat zo iemand nou bezig houdt, en wat voor denkbeelden hij/zij heeft. Lijkt mij ook wel interessant om een kijkje te nemen in het leven van een gedetineerde, ook al is dat 'maar' per brief.quote:Noem me dan eens een goede reden waarom iemand zou moeten gaan schrijven met een gedetineerde?
Dat kan.quote:Ik ga liever met een bejaarde wandelen als ik iets goed wil doen.
Leuk, maar als zo'n onderzoek op youtube wordt besproken is er ook een papieren versie van, en die wil ik zien omdat juist daar de belangrijkste informatie in staat.quote:FYI: op You Tube kun je tevens tig docu's vinden niet alleen filmpjes over honden& katten of muziekvideo's, zelfs over wetenschappelijke onderzoeken.
Ik wel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:36 schreef kwiwi het volgende:
Schrijven de FOK!kers hier allemaal met gedetineerden uit de VS?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:56 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik word genegeerd door mijn gevangene
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |