Tipje, koop er een rond de 130.000km met volledig onderhoud, dan zijn de eerste slijtageonderdelen meestal vervangen en zit er een nieuwe riem op.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zit er aan te denken om of een Z3 cabrio of een TT aan te schaffen, obv tweede hands, heeft rond de 100K km gereden. Zijn er bekende toekomstige gebreken waar ik rekening mee dien te houden? Zoals bij de Mercedes 200 series die rond de 120K de motor van de ruitenwisser defect geraakt of iets dergelijks? Toevallig iemand een idee?
geen weg terug? alle asfalt wordt achter je weggefreesd?quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:38 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb sterk zitten twijfelen of ik niet de grens over zou gaan wonen, Is maar een km of 2 verderop en de voordelen zijn niet op 2 handen te tellen.
Er zijn 2 nadelen, er is geen weg terug naar Nederland als je eenmaal in Duitsland woont en de TüV.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:41 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_naar_7_euro__.html
Zoiets.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:56 schreef gateway het volgende:
[..]
geen weg terug? alle asfalt wordt achter je weggefreesd?
In vervolg toch maar de platen eraf als ik een beetje gek wil doenquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:41 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_naar_7_euro__.html
Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat sowieso, maar dat wisten we al langer.
"Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie!"
Ben benieuwd of in het regeerakkoord nog een boeteverhoging van 10% ofzo zit. Zou best kunnen, na alle bezuinigingsmaatregelen die zijn weggestreept. Linksom of rechtsom zal de automobilist verder uitgemolken gaan worden.
Ach kom op, vind je de boetes nu in verhouding?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....
Ik zou het absoluut niet weten hoe hoog de boetes zijn. Maar blijkbaar zijn ze nog te laag want mensen hebben nog steeds schijt aan de regels... (en dat de rest van de strafmaat te laag is, ben ik het wel zeker mee eens, alles verhogen!)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ach kom op, vind je de boetes nu in verhouding?
De helft van de tijd zijn de limieten een lachertje, maar de bonnen absurd hoog. Vergelijk het eens met de rest van het (straf)recht. Je kunt beter een overval plegen dan 140 rijden op een lege A2 midden in de nacht.
Inderdaad.. waarom moeten die bekeuring hier zo hoog zijn(claxoneren/overbodig lawaai maken) b.v 350,- geloof ik, terwijl ze in onze buurlanden absurd veel lager zijn, en ook goed lijken te werken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo... VVD hier?
Het is nu totaal uit verhouding. +10 in een nutteloze 30km-zone kost je 100 euro. Da's bizar. Telefoon vasthouden...220 euro. Terwijl het bellen de afleidingsfactor is, niet het vasthouden van de telefoon. Buiten proportie.
+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo... VVD hier?
Het is nu totaal uit verhouding. +10 in een nutteloze 30km-zone kost je 100 euro. Da's bizar. Telefoon vasthouden...220 euro. Terwijl het bellen de afleidingsfactor is, niet het vasthouden van de telefoon. Buiten proportie.
Snap ze sowieso niet op de N360, laatst een heel stuk voorzien van nieuw asfalt, terwijl het asfalt wat er lag ook nog in goede staat was..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....
Het valt me op dat mensen slecht kijken... Ze hebben pas geleden de N360 iets aangepast. Of eigenlijk, een aanpassing gedeeltelijk ongedaan gemaakt.
http://goo.gl/maps/jdDp2
Oorspronkelijk was dit deel van de N360 een 60km tot net voorbij de rotonde (die er toen nog niet in zat). Toen is er een wijk bij gekomen en is die rotonde gemaakt. En de bebouwde kom verplaatst naar voorbij die nieuwe rotonde. Zo goed als niemand reed op het stuk voorbij de afslag (iets achter het punt op googlemaps) en de rotonde 50 (behalve die mensen die achter ons zaten natuurlijk, omdat wij niet te hard rijden...).
Maar dat hebben ze nu weer ongedaan gemaakt. Er staat nu een bord einde bebouwde kom net voorbij de afslag en een 60km beperking. En nu rijdt iedereen daar ineens 50!
laatst een bekeuring gehad: 6 km/h te hard buiten bebouwde kom kost al 41,-!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!
(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
De gehele 360 is nu opnieuw gedaan. En de stukken die laatst vervangen zijn waren echt wel aan vervanging toe... Alleen het stuk bij Wirdum was goed en dat is ook niet opnieuw gedaan (zodat we daar konden oversteken en niet het gehele stuk naar Appingedam langs het Damsterdiep hoefden...)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Snap ze sowieso niet op de N360, laatst een heel stuk voorzien van nieuw asfalt, terwijl het asfalt wat er lag ook nog in goede staat was..
Dat stuk bij Ten Boer ken ik.. Heb altijd "moeite" om op het stuk na die rotonde(dus bij de brug) me aan de 60 te houden, en trek hem meestal direct door naar de 80.. ). Bij het stuk op de link hou ik me ook vrijwel nooit aan de snelheid, meestal 60 km/h.
Maar wat ik daar helemaal vreemd vind: bij die nieuwe wijk heb je een afslag op de N360(bij de Kia garage), na die garage word die weg echter een voetpad volgens de borden terwijl het ontworpen is als gewone weg(en er dus ook een brede lap asfalt ligt). Volgens mij houd er ook vrijwel niemand zich aan het verbod om daar met de auto te rijden, maar maakt men gretig gebruik van die weg.
hmmm, ik kan me niet herinneren dat de weg slecht was (zeker het stuk bij Ekenstein viel mij altijd best mee.) Maar goed, ik ga tegenwoordig ook vaak via het Damsterdiep terug naar huis, leuker weggetje.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De gehele 360 is nu opnieuw gedaan. En de stukken die laatst vervangen zijn waren echt wel aan vervanging toe... Alleen het stuk bij Wirdum was goed en dat is ook niet opnieuw gedaan (zodat we daar konden oversteken en niet het gehele stuk naar Appingedam langs het Damsterdiep hoefden...)
Niet alle plekken waren even slecht, dat klopt. Maar dan kun je alleen die paar plekken even doen en dan worden die minder slechte plekken weer slecht, moet je die weer doen, etc. Ze hebben hem nu gewoon over de gehele lengte afgesloten (met uitzondering de Wirdum kruising) en in z'n geheel opnieuw gelegd. Het is niet dat het zin had om de weg maar gedeeltelijk af te sluiten aangezien er toch niet zo heel veel afslagen op zitten vanaf de rotonde naar Loppersumquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hmmm, ik kan me niet herinneren dat de weg slecht was (zeker het stuk bij Ekenstein viel mij altijd best mee.) Maar goed, ik ga tegenwoordig ook vaak via het Damsterdiep terug naar huis, leuker weggetje.
Inderdaad. Toen ik nog bij KPN werkte, ging in als ik in de spits moest rijden altijd over Overschild en dan langs Eemskanaal. Hoewel daar ook sluipverkeer is, is het er vaak stukken rustiger. Zo probeer i ks'zomers en rond spits ook altijd Damsterdiep te mijden, sinds ik een keer bijna frontaal op een andere auto ben gebotst(Mevrouw in een Ka, die in een blinde bocht 2 scholieren inhaalde)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet alle plekken waren even slecht, dat klopt. Maar dan kun je alleen die paar plekken even doen en dan worden die minder slechte plekken weer slecht, moet je die weer doen, etc. Ze hebben hem nu gewoon over de gehele lengte afgesloten (met uitzondering de Wirdum kruising) en in z'n geheel opnieuw gelegd. Het is niet dat het zin had om de weg maar gedeeltelijk af te sluiten aangezien er toch niet zo heel veel afslagen op zitten vanaf de rotonde naar Loppersum
(en die weg langs het Damsterdiep is wel leuk, maar niet in de spits en helemaal niet als hij gebruikt wordt als sluipverkeer route... Teveel auto's die niet kunnen sturen...)
Dat had ik twee keer achter elkaar (twee dagen na elkaar), alleen al tijdens die periode dat de N360 dicht was en dan alleen nog maar op het stukje Garrelsweer en Wirdum.... Ik was altijd blij dat ik daar van het Damsterdiep weg kon en via de andere kant naar huis kon rijdenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik nog bij KPN werkte, ging in als ik in de spits moest rijden altijd over Overschild en dan langs Eemskanaal. Hoewel daar ook sluipverkeer is, is het er vaak stukken rustiger. Zo probeer i ks'zomers en rond spits ook altijd Damsterdiep te mijden, sinds ik een keer bijna frontaal op een andere auto ben gebotst(Mevrouw in een Ka, die in een blinde bocht 2 scholieren inhaalde)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |