abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 oktober 2012 @ 11:55:46 #51
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117459218
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:32 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zit er aan te denken om of een Z3 cabrio of een TT aan te schaffen, obv tweede hands, heeft rond de 100K km gereden. Zijn er bekende toekomstige gebreken waar ik rekening mee dien te houden? Zoals bij de Mercedes 200 series die rond de 120K de motor van de ruitenwisser defect geraakt of iets dergelijks? Toevallig iemand een idee?
Tipje, koop er een rond de 130.000km met volledig onderhoud, dan zijn de eerste slijtageonderdelen meestal vervangen en zit er een nieuwe riem op.

Heb je meer aan dan een auto met 100.000 op de klok die veel van dat onderhoud nog krijgen gaat.

1.8T's van VW/Audi hebben nog wel eens wat met de oliezeef (raakt verstopt en de hele auto loopt dan in de soep) en de bobines zijn zwak (is volgens mij een terugroepactie van geweest).

Verder weet ik eigenlijk niets over beide auto's te vertellen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:41:58 #52
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:56:13 #53
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117477240
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:38 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb sterk zitten twijfelen of ik niet de grens over zou gaan wonen, Is maar een km of 2 verderop en de voordelen zijn niet op 2 handen te tellen.

Er zijn 2 nadelen, er is geen weg terug naar Nederland als je eenmaal in Duitsland woont en de TüV.
geen weg terug? alle asfalt wordt achter je weggefreesd?
pi_117478022
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:12:54 #55
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117494264
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:56 schreef gateway het volgende:

[..]

geen weg terug? alle asfalt wordt achter je weggefreesd?
Zoiets.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:16:28 #56
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117494281
quote:
In vervolg toch maar de platen eraf als ik een beetje gek wil doen
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_117494690
Jep, deze euro is de druppel :D
Schip ahoy!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:51:28 #58
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117495115
Crimineels!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_117501348
Dat sowieso, maar dat wisten we al langer.

"Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie!"

Ben benieuwd of in het regeerakkoord nog een boeteverhoging van 10% ofzo zit. Zou best kunnen, na alle bezuinigingsmaatregelen die zijn weggestreept. Linksom of rechtsom zal de automobilist verder uitgemolken gaan worden.
Schip ahoy!
pi_117501588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat sowieso, maar dat wisten we al langer.

"Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie!"

Ben benieuwd of in het regeerakkoord nog een boeteverhoging van 10% ofzo zit. Zou best kunnen, na alle bezuinigingsmaatregelen die zijn weggestreept. Linksom of rechtsom zal de automobilist verder uitgemolken gaan worden.
Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....

Het valt me op dat mensen slecht kijken... Ze hebben pas geleden de N360 iets aangepast. Of eigenlijk, een aanpassing gedeeltelijk ongedaan gemaakt.

http://goo.gl/maps/jdDp2
Oorspronkelijk was dit deel van de N360 een 60km tot net voorbij de rotonde (die er toen nog niet in zat). Toen is er een wijk bij gekomen en is die rotonde gemaakt. En de bebouwde kom verplaatst naar voorbij die nieuwe rotonde. Zo goed als niemand reed op het stuk voorbij de afslag (iets achter het punt op googlemaps) en de rotonde 50 (behalve die mensen die achter ons zaten natuurlijk, omdat wij niet te hard rijden...).

Maar dat hebben ze nu weer ongedaan gemaakt. Er staat nu een bord einde bebouwde kom net voorbij de afslag en een 60km beperking. En nu rijdt iedereen daar ineens 50!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:33:57 #61
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117502070
Laat ze de accijnzen op tabak maar weer eens verhogen ofzo, boetes waren vorig jaar al aan de beurt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_117502169
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....
Ach kom op, vind je de boetes nu in verhouding? _O-
De helft van de tijd zijn de limieten een lachertje, maar de bonnen absurd hoog. Vergelijk het eens met de rest van het (straf)recht. Je kunt beter een overval plegen dan 140 rijden op een lege A2 midden in de nacht. :{w
Schip ahoy!
pi_117502466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:36 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ach kom op, vind je de boetes nu in verhouding? _O-
De helft van de tijd zijn de limieten een lachertje, maar de bonnen absurd hoog. Vergelijk het eens met de rest van het (straf)recht. Je kunt beter een overval plegen dan 140 rijden op een lege A2 midden in de nacht. :{w
Ik zou het absoluut niet weten hoe hoog de boetes zijn. Maar blijkbaar zijn ze nog te laag want mensen hebben nog steeds schijt aan de regels... (en dat de rest van de strafmaat te laag is, ben ik het wel zeker mee eens, alles verhogen!)
pi_117503281
Zo... VVD hier? :D

Het is nu totaal uit verhouding. +10 in een nutteloze 30km-zone kost je 100 euro. Da's bizar. Telefoon vasthouden...220 euro. Terwijl het bellen de afleidingsfactor is, niet het vasthouden van de telefoon. Buiten proportie.
Schip ahoy!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:13:15 #65
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117503524
PP, gisteren pakketje ontvangen, gelukt! :)
pi_117503635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo... VVD hier? :D

Het is nu totaal uit verhouding. +10 in een nutteloze 30km-zone kost je 100 euro. Da's bizar. Telefoon vasthouden...220 euro. Terwijl het bellen de afleidingsfactor is, niet het vasthouden van de telefoon. Buiten proportie.
Inderdaad.. waarom moeten die bekeuring hier zo hoog zijn(claxoneren/overbodig lawaai maken) b.v 350,- geloof ik, terwijl ze in onze buurlanden absurd veel lager zijn, en ook goed lijken te werken?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117503738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo... VVD hier? :D

Het is nu totaal uit verhouding. +10 in een nutteloze 30km-zone kost je 100 euro. Da's bizar. Telefoon vasthouden...220 euro. Terwijl het bellen de afleidingsfactor is, niet het vasthouden van de telefoon. Buiten proportie.
+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!

(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
pi_117503846
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....

Het valt me op dat mensen slecht kijken... Ze hebben pas geleden de N360 iets aangepast. Of eigenlijk, een aanpassing gedeeltelijk ongedaan gemaakt.

http://goo.gl/maps/jdDp2
Oorspronkelijk was dit deel van de N360 een 60km tot net voorbij de rotonde (die er toen nog niet in zat). Toen is er een wijk bij gekomen en is die rotonde gemaakt. En de bebouwde kom verplaatst naar voorbij die nieuwe rotonde. Zo goed als niemand reed op het stuk voorbij de afslag (iets achter het punt op googlemaps) en de rotonde 50 (behalve die mensen die achter ons zaten natuurlijk, omdat wij niet te hard rijden...).

Maar dat hebben ze nu weer ongedaan gemaakt. Er staat nu een bord einde bebouwde kom net voorbij de afslag en een 60km beperking. En nu rijdt iedereen daar ineens 50!
Snap ze sowieso niet op de N360, laatst een heel stuk voorzien van nieuw asfalt, terwijl het asfalt wat er lag ook nog in goede staat was..
Dat stuk bij Ten Boer ken ik.. Heb altijd "moeite" om op het stuk na die rotonde(dus bij de brug) me aan de 60 te houden, en trek hem meestal direct door naar de 80.. ). Bij het stuk op de link hou ik me ook vrijwel nooit aan de snelheid, meestal 60 km/h.
Maar wat ik daar helemaal vreemd vind: bij die nieuwe wijk heb je een afslag op de N360(bij de Kia garage), na die garage word die weg echter een voetpad volgens de borden terwijl het ontworpen is als gewone weg(en er dus ook een brede lap asfalt ligt). Volgens mij houd er ook vrijwel niemand zich aan het verbod om daar met de auto te rijden, maar maakt men gretig gebruik van die weg.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117503922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!

(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
laatst een bekeuring gehad: 6 km/h te hard buiten bebouwde kom kost al 41,-!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117504196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:22 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Snap ze sowieso niet op de N360, laatst een heel stuk voorzien van nieuw asfalt, terwijl het asfalt wat er lag ook nog in goede staat was..
Dat stuk bij Ten Boer ken ik.. Heb altijd "moeite" om op het stuk na die rotonde(dus bij de brug) me aan de 60 te houden, en trek hem meestal direct door naar de 80.. ). Bij het stuk op de link hou ik me ook vrijwel nooit aan de snelheid, meestal 60 km/h.
Maar wat ik daar helemaal vreemd vind: bij die nieuwe wijk heb je een afslag op de N360(bij de Kia garage), na die garage word die weg echter een voetpad volgens de borden terwijl het ontworpen is als gewone weg(en er dus ook een brede lap asfalt ligt). Volgens mij houd er ook vrijwel niemand zich aan het verbod om daar met de auto te rijden, maar maakt men gretig gebruik van die weg.
De gehele 360 is nu opnieuw gedaan. En de stukken die laatst vervangen zijn waren echt wel aan vervanging toe... Alleen het stuk bij Wirdum was goed en dat is ook niet opnieuw gedaan (zodat we daar konden oversteken en niet het gehele stuk naar Appingedam langs het Damsterdiep hoefden...)
pi_117504546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

De gehele 360 is nu opnieuw gedaan. En de stukken die laatst vervangen zijn waren echt wel aan vervanging toe... Alleen het stuk bij Wirdum was goed en dat is ook niet opnieuw gedaan (zodat we daar konden oversteken en niet het gehele stuk naar Appingedam langs het Damsterdiep hoefden...)
hmmm, ik kan me niet herinneren dat de weg slecht was (zeker het stuk bij Ekenstein viel mij altijd best mee.) Maar goed, ik ga tegenwoordig ook vaak via het Damsterdiep terug naar huis, leuker weggetje. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117504896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:40 schreef Marco001 het volgende:

[..]

hmmm, ik kan me niet herinneren dat de weg slecht was (zeker het stuk bij Ekenstein viel mij altijd best mee.) Maar goed, ik ga tegenwoordig ook vaak via het Damsterdiep terug naar huis, leuker weggetje. :)
Niet alle plekken waren even slecht, dat klopt. Maar dan kun je alleen die paar plekken even doen en dan worden die minder slechte plekken weer slecht, moet je die weer doen, etc. Ze hebben hem nu gewoon over de gehele lengte afgesloten (met uitzondering de Wirdum kruising) en in z'n geheel opnieuw gelegd. Het is niet dat het zin had om de weg maar gedeeltelijk af te sluiten aangezien er toch niet zo heel veel afslagen op zitten vanaf de rotonde naar Loppersum :P

(en die weg langs het Damsterdiep is wel leuk, maar niet in de spits en helemaal niet als hij gebruikt wordt als sluipverkeer route... Teveel auto's die niet kunnen sturen...)
pi_117506338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Niet alle plekken waren even slecht, dat klopt. Maar dan kun je alleen die paar plekken even doen en dan worden die minder slechte plekken weer slecht, moet je die weer doen, etc. Ze hebben hem nu gewoon over de gehele lengte afgesloten (met uitzondering de Wirdum kruising) en in z'n geheel opnieuw gelegd. Het is niet dat het zin had om de weg maar gedeeltelijk af te sluiten aangezien er toch niet zo heel veel afslagen op zitten vanaf de rotonde naar Loppersum :P

(en die weg langs het Damsterdiep is wel leuk, maar niet in de spits en helemaal niet als hij gebruikt wordt als sluipverkeer route... Teveel auto's die niet kunnen sturen...)
Inderdaad. Toen ik nog bij KPN werkte, ging in als ik in de spits moest rijden altijd over Overschild en dan langs Eemskanaal. Hoewel daar ook sluipverkeer is, is het er vaak stukken rustiger. Zo probeer i ks'zomers en rond spits ook altijd Damsterdiep te mijden, sinds ik een keer bijna frontaal op een andere auto ben gebotst(Mevrouw in een Ka, die in een blinde bocht 2 scholieren inhaalde)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117506493
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:26 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad. Toen ik nog bij KPN werkte, ging in als ik in de spits moest rijden altijd over Overschild en dan langs Eemskanaal. Hoewel daar ook sluipverkeer is, is het er vaak stukken rustiger. Zo probeer i ks'zomers en rond spits ook altijd Damsterdiep te mijden, sinds ik een keer bijna frontaal op een andere auto ben gebotst(Mevrouw in een Ka, die in een blinde bocht 2 scholieren inhaalde)
Dat had ik twee keer achter elkaar (twee dagen na elkaar), alleen al tijdens die periode dat de N360 dicht was en dan alleen nog maar op het stukje Garrelsweer en Wirdum.... Ik was altijd blij dat ik daar van het Damsterdiep weg kon en via de andere kant naar huis kon rijden :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:28:22 #75
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117509088
Auto is klaar, morgen weer halen. *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')