abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 11:41:00 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116596193
Ik vond nog geen centraal recent topic over windsurfen dus bij deze.

Ikzelf surf al vanaf mijn 10de ongeveer, eerst op de lokale plas voornamelijk zonder zeil peddelen maar al snel met een 1m² zeiltje net zo lang prutsen totdat je vooruit komt. Maar al snel werd het belangrijker om wat meer wind en meer zeil te hebben. Toen zijn wij (mijn vader en ik) kwa stek verplaatst naar strand horst... en daar surf ik denk ik al weer een jaar of 14.

Na lang op een semi-deur gevaren te hebben hadden we een klein zinkertje (ten cate fury) op de kop getikt en dat is nogsteeds mijn vaste plankje. Vlak voordat mijn pa overleed kocht hij een wat modernere plank (bic rumba) die veel lichter is en veel meer drijfvermogen heeft dan mijn zinkertje maar toch ben ik maar wat blij met mijn kleine plankie...

Helaas surf ik niet zo vaak als ik zou willen maar donderdag en vrijdag gaat het weer eens waaien en heb ik tijd dus zal ik maar weer eens naar strand horst trekken...

tijd om deze foto up te daten



Nog meer windsurfers hier op FOK! (ik zie altijd genoeg windsurf foto's in fotoboeken)

ps. :6 kitesurfers openen maar lekker hun eigen topic :6 ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_116601006
nog nooit gedaan, maar het lijkt me erg lastig (maar dat denk ik ook van skateboarden enzo :P)
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 13:36:26 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116684986
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:31 schreef Gehenna het volgende:
nog nooit gedaan, maar het lijkt me erg lastig (maar dat denk ik ook van skateboarden enzo :P)
Ah volgend zomer moet je dan maar een keer mee :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_116685061
Vorig jaar voor het eerst gedaan en direct een mooie set gekocht. Ik moet het zeker nog leren, dus ik moet in de buurt een mooie plas zoeken zonder al te veel diepte, zodat ik een beetje leuk kan oefenen. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_116685103
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah volgend zomer moet je dan maar een keer mee :)
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 13:40:18 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116685176
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Vorig jaar voor het eerst gedaan en direct een mooie set gekocht. Ik moet het zeker nog leren, dus ik moet in de buurt een mooie plas zoeken zonder al te veel diepte, zodat ik een beetje leuk kan oefenen. :)
Als je een goede drijvende plank hebt is diepte geen issue. (gewoon optrekkoord gebruiken)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_116685277
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je een goede drijvende plank hebt is diepte geen issue. (gewoon optrekkoord gebruiken)
Diepte is wel relevant voor als je er telkens in dondert :'). Dan is telkens klimmen wel een beetje vermoeiend. Qua drijfvermogen maak ik me niet zo'n zorgen (Starboard Go 155 ;) )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 13:43:29 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116685325
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Diepte is wel relevant voor als je er telkens in dondert :'). Dan is telkens klimmen wel een beetje vermoeiend. Qua drijfvermogen maak ik me niet zo'n zorgen (Starboard Go 155 ;) )
Valt wel mee hoor, je gebruikt toch alleen maar de eerste 2 meter.. en vermoeiend is het sowieso. :D

Ik verbaas me trouwens over de breedte van die planken van tegenwoordig :D grappige ontwikkeling.

Ik zit voor morgen nog te twijfelen ik neem denk ik mijn ten cate fury maar ook een wat nieuwere plank mee :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 12-09-2012 13:50:19 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_116685883
Mja, ik ben er wel al achter dat m'n zeil net wat te groot is om het een beetje onder de knie te krijgen, dus deze winter maar eens op zoek naar een iets kleiner zeiltje.... (en mast, waarschijnlijk...)

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 12-09-2012 15:03:15 ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_116688305
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:

ps. :6 kitesurfers openen maar lekker hun eigen topic :6 ;)
Wij zijn al bij deel 2 :6 Kitesurfen #2 Nieuwe kiters op FOK!

Geen interesse in kiten dus?
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 15:02:54 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116688325
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, ik ben er wel al achter dat m'n zeik net wat te groot is om het een beetje onder de knie te krijgen, dus deze winter maar eens op zoek naar een iets kleiner zeiltje.... (en mast, waarschijnlijk...)
Hoe groot is je zeil?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 15:03:58 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116688366
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:02 schreef OverRated het volgende:

[..]

Wij zijn al bij deel 2 :6 Kitesurfen #2 Nieuwe kiters op FOK!

Geen interesse in kiten dus?
nee ik vind kitesurfers irritant met hun lijnen, meters water in beslag nemen, heel veel in het water staan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_116688417
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee ik vind kitesurfers irritant met hun lijnen, meters water in beslag nemen, heel veel in het water staan.
Ja het is lastig om met elkaar om te gaan. Kiters hebben zo hun eigen irritaties bij windsurfers. En veel stilstaan zijn de beginners ja, veel te veel tegenwoordig.. -O-
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 15:06:11 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116688458
quote:
2s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:05 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ja het is lastig om met elkaar om te gaan. Kiters hebben zo hun eigen irritaties bij windsurfers. En veel stilstaan zijn de beginners ja, veel te veel tegenwoordig.. -O-
Moet ook zeggen toen dat kitesurfen aan populariteit begon te winnen een jaartje of 5 geleden dat het mijn pret in surfen behoorlijk heeft bedorven... ben je lekker aan het surfen klapt er 5 meter rechts van je een vlieger naar beneden en 5 meter links van je een mannetje van een plank.

En ze nemen nu ook nog eens 3/4 van strand horst in zodat ik niet meer bij mijn favoriete strandje kan staan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 13 september 2012 @ 22:48:49 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116762631

Het was weer actievol

Ik was niet alleen

Pittoresk nederlands tafreel :D

Met andere woorden ik was weer een dag te vroeg.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:06:12 #16
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_116776149
Ondiep water betekend ook weinig tot geen golven.

Neem Strand Horst/Veluwemeer, daar kun je in zo'n 80% van het hele meer staan, dat scheelt enorm qua krachten met elke keer op de plank klimmen , net zoals dat er geen golven zijn die je board alle kanten op duwen terwijl je nog net blijft staan.

Weet nog eerste keer dat ik ging surfen op het veluwemeer, ik op de plank, ik val ergens in het midden van het meer, ik zwem terug naar de plank, aangekomen voel ik ineens de bodem en kijk wat verrast als het water maar tot mijn middel komt.

Even verder ontopic.

Ik surfde vroegah! zo'n 12-18 jaar geleden, nog met deur en doekzeil eerst, later op kleinere Ten Cate Dizzy en een Gaastra CSX 6.4 zeil uit 1992.
Dit jaar ineens weer het gevoel te pakken gekregen en ben weer wat setjes gaan huren, enorm verschil met stabiliteit van zowel boards als zeilen tegenwoordig :)

En ja, ik merk dat er veel irritaties zijn van windsurfers naar kitesurfers toe.
Kitesurfers nemen dan ook veel meer ruimte in beslag met hun gear dan windsurfers dat doen, en je weet niet als ze gaan springen waar ze dan gaan landen.
Had met een kerel gesproken die een keer een kitesurfer die zat te showen vlak bij hem die door zijn tuigage donderde, zeil gescheurd, mast gebroken en giek verbogen..omdat meneer het stoer vond om vlak bij hem die stunts uit te halen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:50:23 #17
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_117065199
Om het topic even in leven te houden..

Windsurf fails! :)

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  Moderator vrijdag 21 september 2012 @ 16:00:20 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117067954
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:06 schreef ZodiaX het volgende:

Even verder ontopic.

Ik surfde vroegah! zo'n 12-18 jaar geleden, nog met deur en doekzeil eerst, later op kleinere Ten Cate Dizzy en een Gaastra CSX 6.4 zeil uit 1992.
Dit jaar ineens weer het gevoel te pakken gekregen en ben weer wat setjes gaan huren, enorm verschil met stabiliteit van zowel boards als zeilen tegenwoordig :)

Ja die planken van tegenwoordig zijn zo ontzettend breed :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:18:27 #19
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_118078858
Ghosts of Speed, docu over speedsurfen komt eraan, opgenomen in NL bij onder ander 'The Brace' en Strand Horst.

Wat teasers:

Voornamelijk the Brace.


Strand Horst


En tips van bekende NL namen over het trimmen van racezeilen voor speedsurfen.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 13:56:22 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118080255
_O_ toffe beelden _O_ daar krijg je zin van...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120735553
Hey ik weet dat dit een beetje laat is, maar dit is toch nog een van de recentere windsurf forums die ik kon vinden. Ik surf zelf nu al een aantal jaar maar met wel redelijk oud materiaal. Ik heb geen giekklem dus ik bind hem nog met een touwtje vast om de mast. Maar desondanks heb ik deze zomer eindelijk leren surfen met trapeze.

Maar ik had even een vraagje en misschien dat één van jullie, als dit forum nog een beetje actief is, me hiermee kan helpen. Als ik bv. halve wind/aan de wind vaar met m'n mast bijna helemaal voor op m'n plank en het zeil gewoon op halve windse koers blijf ik toch oploeven. Ik weet niet echt hoe het kan want ik zorg er ook voor dat ik niet te ver achter op m'n plank sta en ik sta ook altijd aan de loefkant van de plank. Dus misschien heeft één van jullie hier een tip voor? Of een ideetje hoe dit zou kunnen komen?

Groetjes Anna
pi_121099271
Ik weet het niet zeker, maar misschien heeft het wel met de vorm van je zeil te maken.
Met mijn eigen zeil kan ik redelijk surfen, maar met het zeil van een vriend van me (Zo'n ouder model) lukt het me voor geen meter (hem trouwens ook niet). Mijn zeil heeft aan de bovenkant een relatief groot oppervlak aan zeil en hij juist aan de achterkant, en daardoor reageert mijn plank misschien sneller als ik mijn zeil naar voren duw.

Zoiets heb ik:


Zoiets heeft hij:


Snap je een beetje wat ik bedoel? Misschien heeft dat invloed.
Hoelahoeperdepoep...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')