abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 september 2012 @ 10:54:09 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116557645
Australië
Australië #2
Australië #3
Australië #4
Australië #6

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 21,807,000 (2009)



Nuttige links

Department of immigration: alles over visa, paspoort en verblijfsvergunning.
Medicare Australia: volksverzekering waar je als nederlander gebruik van kunt maken.
Seek.com.au: banensite.
Gumtree: markplaats voor wonen, spullen, werk en diensten (aanrader voor backpackers).
Domain: appartementen en huizen. Huur en koop.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 9 september 2012 @ 10:56:32 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116557687
Laatste posts uit deel 6:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 01:25 schreef superheist het volgende:

[..]

Chill. Automaat ben ik wel gewend. Heb 4 jarig 457 visum dus ook fijn dat ik niks hoef te regelen!
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 02:58 schreef anarchitect het volgende:
Je moet er wel voor zorgen dat je Nederlandse rijbewijs geldig is. Als je langer dan 6 maanden wilt blijven (op je 457) zou je kunnen overwegen om toch een Australisch rijbewijs te halen (geen test nodig, gewoon afspraak maken en ze maken er ter plekke eentje aan): voor veel dingen moet je je identificeren en je Australische rijbewijs, met daarop je lokale adres, in credit card formaat is handiger meenemen dan je paspoort plus extra documenten om je adres aan te tonen.
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 09:02 schreef SlamD het volgende:

[..]

In NSW geven ze je alleen een rijbewijs als je daadwerkelijk op een permanent visum zit volgens mij. Ik dacht dat ik er een nodig had toen ik een provisional spouse visa had, maar blijkbaar niet dus. In NSW heb je ook een vertaling van je rijbewijs nodig.

Geen idee of er verschil zit tussen staten.
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 10:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Inderdaad. Heel agressief. Je moet straks in de lente nog uitkijken dat ze je niet aanvallen ('swoopen'). Met name fietsers hebben er last van; die zie je soms met een helm vol stekels fietsen om ze af te weren :D

[ afbeelding ]
Waar is deeltje 5 trouwens gebleven (OP)?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_116591292
Ik heb een Australisch rijbewijs in NSW en heb een student visa, dus permanent visa is daar niet voor nodig. Een voordeel van je Nederlandse rijbewijs houden is wel dat je geen punten kan verliezen voor te hard rijden.
pi_116591427
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 02:40 schreef Ozzykev het volgende:
Een voordeel van je Nederlandse rijbewijs houden is wel dat je geen punten kan verliezen voor te hard rijden.
:D
slim.
Het is dat ik te jong ben om een auto te huren/te arm ben om er een te kopen, anders had ik het best eens geprobeerd. Links rijden lijkt me zo vreemd, hoewel het op m'n fiets nog best goed gaat. :D
pi_116591554
Geen idee of het in iedere staat is, maar in VIC houden ze de punten gewoon bij en op het moment dat je je Nederlandse rijbewijs voor een Australische omwisselt krijg je die punten er gratis bij...
pi_116591899
Misschien dat ik gewoon luie agenten getroffen heb die het niet door voerden, maar ze tickten altijd de 'demerit points apply' op m'n docket toen ik nog m'n Nederlandse gebruikte, en heb toch nog steeds 0 punten op m'n Australische, in NSW.
pi_116592317
altijd? rij je niet zo netjes?
pi_116592335
Wat is nou leuk, niet te zwaar/duur en makkelijk om naar mijn ouders op te sturen als souvenirtje? Iets dat gewoon in zo'n gele brievenbus past zeg maar.
pi_116596345
Een boemerang _O-
Anoniem
  maandag 10 september 2012 @ 13:13:07 #10
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_116598774
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 02:40 schreef Ozzykev het volgende:
Ik heb een Australisch rijbewijs in NSW en heb een student visa, dus permanent visa is daar niet voor nodig. Een voordeel van je Nederlandse rijbewijs houden is wel dat je geen punten kan verliezen voor te hard rijden.
Ik ben echt een keer weggestuurd vanwege die reden, maar het zou best kunnen dat ze zelf de regels niet kennen bij de RTA.

Of wellicht had het met mijn type visum te maken.
pi_116632431
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 11:46 schreef shaderon het volgende:
Een boemerang _O-
<insert flauwe inkopper over het niet aankomen omdat ie toch terug komt.>
pi_116632447
Ja nu je het zegt, ik had wel redelijk wat gedoe bij de rta om het uiteindelijk voor elkaar te krijgen, manager er bij moeten vragen etc. Maar uiteindelijk kon het allemaal wel.
Zo'n boemerang heb ik ook ooit aan m'n ouders gegeven, kon zelf ook niks originelers verzinnen :')
pi_116632589
Ik zat te denken aan een pak timtams of zo. Of een ander typisch Australische snack. Maar ik heb geen idee of ik dan genoeg heb aan 2 postzegels en of ik die gewoon in de brievenbus kan douwen :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 04:21:43 #14
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_116632689
Kangaroo of crocodile jerky. Past prima door de brievenbus :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 04:24:43 #15
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_116632691
jij komt vast uit australië, want je haar sydney!
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_116632717
Nee die was echt te flauw :')
pi_117331567
Na 8 maanden rondom Sydney geleefd te hebben ben ik nu weer terug in Nederland om m`n studie af te maken. Baal er echt ontzettend van om weer thuis te zijn eigenlijk.
Voelde me met de familie aldaar en de vrienden en vriendin die ik daar heb opgedaan echt zó goed thuis dat ik Australië meer als thuis zie als Nederland :')

Ik kan serieus niet wachten om weer terug te gaan. Hopelijk augustus volgend jaar, en dan hopelijk minimaal een jaar.
pi_117456009
Toch even zeiken op Australia Post, die $73 rekenen voor een pakketje van 2kg naar NL terwijl het omgekeerd vanuit NL $22 kost :(

Hetzelfde geldt voor vliegtickets trouwens. Geldkloppers die maatschappijen!
pi_117635269
Blegh.. Nu ruim 1,5 week geleden vertrokken uit Australië en zo`n ontzettende heimwee!
Ben nu al aan het kijken voor een afstudeerstage voor september volgend jaar. Heb de ambitie om m`n afstudeer stage op het occupational trainee visa te gaan doen, en dan vervolgens daar werk te zoeken. Wat is dan de slimste keuze m.b.t visum?
pi_117650342
Denk dat je dan al snel aan een tijdelijk gesponsord visum zit.
Occupational trainee is echt een bitch trouwens, op tijd mee beginnen :D
pi_117655303
Ik heb toestemming van school om open dagen te bezoeken aan universiteiten :)
Anoniem
pi_117655360
Jammer Levitas, hoop dat je snel weer terug kunt. Wat vond jij nou echt de hoogtepunten van je verblijf?
Anoniem
pi_117664751
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:27 schreef shaderon het volgende:
Jammer Levitas, hoop dat je snel weer terug kunt. Wat vond jij nou echt de hoogtepunten van je verblijf?
De hele ervaring is in principe één groot hoogtepunt geweest. Wat mij vooral erg aansprak is het feit dat alles vrij dicht bij elkaar ligt, ook al is het zo`n enorm land. Je bent in 3-4 uur van Thredbo (sneeuw) naar prima stranden (Wollongong), nog even door en je zit in een wereldstad (Sydney). Daarnaast beviel het klimaat, de cultuur en levensstijl mij heel erg goed.
Daarnaast heb ik daar familie die ik voordat ik naar Australië vertrok nog nooit had gezien en gesproken. Maar ik zie ze daar nu meer als mijn familie dan de familie die ik in Nederland heb. Tot slot had ik een hele leuke vriendengroep en heb er een geweldige vriendin aan overgehouden.
pi_117723261
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:08 schreef Kontiki het volgende:
Toch even zeiken op Australia Post, die $73 rekenen voor een pakketje van 2kg naar NL terwijl het omgekeerd vanuit NL $22 kost :(

Hetzelfde geldt voor vliegtickets trouwens. Geldkloppers die maatschappijen!
Met post niet zoveel ervaring maar tickets... god damn. sinds die belachelijke carbon tax is ingevoerd ben je teminste 250 dollar duurder uit!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 04:53:49 #25
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_117762085
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 11:46 schreef shaderon het volgende:
Een boemerang _O-
En dan terug sturen inderdaad :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 04:54:09 #26
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_117762086
Zijn er nog meer mensen naar Defqon.1 Sydney geweest?

In Januari ga ik trouwens waarschijnlijk op voor employer sponsored permanent residency. Mijn baas heeft me al schriftelijk steun toegezegd *O* *O* *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_117762591
:D tof! Gefeliciteerd!

Dat is trouwens best wel snel, je zit nog niet zo heel lang in AU right?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:42:34 #28
164283 Luco
Buongiorno!
pi_117765945
Defqon.1 is toch gratis voor Nederlanders in Sydney, mits in oranje en paspoort erbij.?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_117766103
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 01:31 schreef _Loki het volgende:
Denk dat je dan al snel aan een tijdelijk gesponsord visum zit.
Occupational trainee is echt een bitch trouwens, op tijd mee beginnen :D
Hoe op tijd moet je hiermee beginnen ongeveer? Natuurlijk is hoe eerder hoe beter, maar ik heb verder nog helemaal geen idee wat voor eisen mijn school in Nederland stelt voor afstuderen in het buitenland, etc. Die voorlichting zal dan ook pas rond februari 2013 komen, verwacht ik zo, terwijl ik in september 2013 moet beginnen met afstuderen
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:52:12 #30
164283 Luco
Buongiorno!
pi_117766217
Ik ben in November begonnen (met nominatie van de universiteit) n had begin Maart mijn 442 visum binnen
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_117786789
Mij lukt het voor geen meter om mijn belasting, van toen ik in Australie werkte, terug te vragen. Ik zit er dus aan te denken om een tax agency aan te vragen. Mijn vraag aan jullie is, welke is goed? Wil natuurlijk zo veel mogelijk belasting terug kunnen krijgen.
pi_117802811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:42 schreef balloetje het volgende:
Mij lukt het voor geen meter om mijn belasting, van toen ik in Australie werkte, terug te vragen. Ik zit er dus aan te denken om een tax agency aan te vragen. Mijn vraag aan jullie is, welke is goed? Wil natuurlijk zo veel mogelijk belasting terug kunnen krijgen.
Kom je er via ato.gov.au niet uit? Gewoon e-tax downloaden en invullen, toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 02:20:28 ]
  woensdag 10 oktober 2012 @ 02:27:37 #33
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_117802843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:42 schreef Luco het volgende:
Defqon.1 is toch gratis voor Nederlanders in Sydney, mits in oranje en paspoort erbij.?
Ja, maar je moet je wel aanmelden via q dance.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 02:27:56 #34
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_117802845
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 07:47 schreef _Loki het volgende:
:D tof! Gefeliciteerd!

Dat is trouwens best wel snel, je zit nog niet zo heel lang in AU right?
precies 2 jaar in januari.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_117802882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:47 schreef Levitas het volgende:

[..]

Hoe op tijd moet je hiermee beginnen ongeveer? Natuurlijk is hoe eerder hoe beter, maar ik heb verder nog helemaal geen idee wat voor eisen mijn school in Nederland stelt voor afstuderen in het buitenland, etc. Die voorlichting zal dan ook pas rond februari 2013 komen, verwacht ik zo, terwijl ik in september 2013 moet beginnen met afstuderen
Het visum zelf zou zo'n 2-3 maanden moeten duren, maar je moet ook rekening houden met dingen die je aan moet vragen als een brief van je verzekering, school en DUO, bank statement, verklaring van goed gedrag etc. Die kunnen makkelijk 10 werkdagen in beslag nemen. Ik zie net dat ik op 17 april als een malle alles ben gaan verzamelen. 7 dagen voor mijn vertrek (24 juli ging ik) had ik mijn visum binnen, met enorm veel mazzel. Omdat ik al mijn spullen apart opgestuurd had ipv als een pakket samen met de papieren van het stagebedrijf, zou alleen het analyseren van mijn spullen 2 maanden in beslag nemen. Bij mij duurde het 10 dagen :')

je kan dus zeggen dat het verkrijgen van alle documenten zo'n 2,5 maand duurt. Daar bovenop komt dus nog de 'processing time' van je visum zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 10-10-2012 02:46:51 ]
pi_117812366
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 02:38 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het visum zelf zou zo'n 2-3 maanden moeten duren, maar je moet ook rekening houden met dingen die je aan moet vragen als een brief van je verzekering, school en DUO, bank statement, verklaring van goed gedrag etc. Die kunnen makkelijk 10 werkdagen in beslag nemen. Ik zie net dat ik op 17 april als een malle alles ben gaan verzamelen. 7 dagen voor mijn vertrek (24 juli ging ik) had ik mijn visum binnen, met enorm veel mazzel. Omdat ik al mijn spullen apart opgestuurd had ipv als een pakket samen met de papieren van het stagebedrijf, zou alleen het analyseren van mijn spullen 2 maanden in beslag nemen. Bij mij duurde het 10 dagen :')

je kan dus zeggen dat het verkrijgen van alle documenten zo'n 2,5 maand duurt. Daar bovenop komt dus nog de 'processing time' van je visum zelf.
Dus, ruim 5-6 maanden vantevoren beginnen zou voldoende moeten zijn? Mits alles normaal loopt.
pi_117820364
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 02:19 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Kom je er via ato.gov.au niet uit? Gewoon e-tax downloaden en invullen, toch?
Je kan je dan op 2 manieren identificeren. 1) met een Notice Of Asessment, ik weet niet wat dat is en heb het ook niet binnengekregen. 2) met je taxfilenumber en 'secret information', dus die ging ik proberen maar mijn tax file numer en geboortedatum komen al niet overeen? Het kutte is dat het daar 8 uur later is om ze op te bellen dus moet ik het in de nacht gaan doen. Aan telefoonkosten zal ik dan wel weer tientallen euro's kwijt zijn en een hoop gedoe en tijd.

Dus ik zat te denken om gwn een tax agent in te schakelen, die alles mooi voor me regelt, dan maar een beetje minder geld ontvangen.

Het liefst wil ik een Nederlands agent, iemand tips?
pi_117820518
Tot wanneer kan je eigenlijk de belasting terug vragen van dit jaar?
pi_117821200
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:23 schreef balloetje het volgende:

[..]

Je kan je dan op 2 manieren identificeren. 1) met een Notice Of Asessment, ik weet niet wat dat is en heb het ook niet binnengekregen. 2) met je taxfilenumber en 'secret information', dus die ging ik proberen maar mijn tax file numer en geboortedatum komen al niet overeen? Het kutte is dat het daar 8 uur later is om ze op te bellen dus moet ik het in de nacht gaan doen. Aan telefoonkosten zal ik dan wel weer tientallen euro's kwijt zijn en een hoop gedoe en tijd.

Dus ik zat te denken om gwn een tax agent in te schakelen, die alles mooi voor me regelt, dan maar een beetje minder geld ontvangen.

Het liefst wil ik een Nederlands agent, iemand tips?
Ondertussen 9 uur later, de klok is al vooruit in Australië. Overigens zal een tax agent wel iets meer kosten dan een paar tientjes? Gooi wat tegoed op Skype en je belt voor 2 cent per minuut (naar vaste nummers). 1300 en 13x nummers zijn 5 cent per minuut.
pi_117840963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:27 schreef balloetje het volgende:
Tot wanneer kan je eigenlijk de belasting terug vragen van dit jaar?
Staat allemaal op ato.gov.au: 31 October

Notice of Assessment is een aanslag van voorgaande jaren. Die heb je niet dus moet je op een andere manier je identiteit bewijzen: How to verify your identity

Maar als je TFN/geboortedatum al niet klopt gaat een tax agent denk ik niet echt helpen. Mocht je tegen error 2055 aan zijn gelopen dan is er nog hoop, kijk hier. Zo niet dan kun je een H+R Block of zo zoeken, maar ik zou gewoon de ATO zelf bellen. Ja, dan moet je laat opblijven of vroeg op o|O

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 01:03:19 ]
pi_117841450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:55 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dus, ruim 5-6 maanden vantevoren beginnen zou voldoende moeten zijn? Mits alles normaal loopt.
Denk het wel! :) Gewoon overal zo snel mogelijk mee aan de slag, dan moet het zeker goed komen.
pi_117986143
Godsamme zeg, dit had ik niet aan zien komen :') Sinds ik hier ben, heb ik enorme last van hooikoorts. Blijkbaar is dat echt iets voor Melbourne omdat het zo'n groene stad is, aan zee dus winderig, met weinig regen om de pollen weg te werken. Het versterkt ook m'n astma flink. Hoe prettig :')

Misschien maar eens langs een huisarts hier. Hoe werkt zoiets? Gewoon bellen en afspraak maken?
Ik moet ook binnenkort naar de tandarts want m'n verstandskies komt door. Hoe moet ik dat regelen en qua kosten en zo, voor tandarts en huisarts?
pi_117987600
Zoek een GP in de buurt, bel hem op om te zien of ze nieuwe patienten aannemen en zo ja, maak een afspraak. Medicare card mee zodat je ter plekke je refund krijgt anders moet je een formulier gaan invullen. Als je geluk hebt vind je een GP die aan bulk billing doet, dan hoef je niks uit eigen zak te betalen (maar dan kan het een tijdje duren voordat je een afspraak kunt maken). Reken op zo'n $50-$60 per consult, daar krijg je nog niet eens de helft van Medicare van terug.

Tandarts moet je ook gewoon rondbellen. Afhankelijk van je private verzekeraar hebben ze misschien een lijst met voorkeurstandartsen zodat je niet (al teveel) out of pocket bent. Heb je geen aanvullende verzekering dan moet je alles zelf betalen, Medicare dekt tandarts niet. Tandarts = duur, reken op honderden dollars voor een eerste bezoek en een gaatje vullen. Laat staan serieuzer werk. Ik weet niet hoe het met verstandskiezen werkt, misschien dat je daarvoor naar het ziekenhuis moet, en dat kan dan misschien wel door Medicare gedekt zijn. In ieder geval loont het om een paar tandartsen te bellen en te vragen wat een en ander gaat kosten.
  maandag 15 oktober 2012 @ 11:11:55 #44
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_117990229
Ik moest een half jaar geleden naar de tandarts, ook initieel vanwege een verstandskies die doorkwam.

Eerste consult was schoonmaken, foto's en basic tandjes bekijken en wat er zoal mis mee was. Daar kon ik $210 voor betalen, uit eigen zak (geen private health care). Er bleek een beginnend gaatje in een kies te zitten waar ik voor terug moest, dat kostte me $220.

Uiteindelijk hoefde er aan de verstandskies gelukkig niks te gebeuren, hij liet de keuze aan mij om 'm te laten zitten of eruit te laten halen. Blijkbaar is de ideale leeftijd tussen de 18-22 om ze te laten verwijderen en daar zit ik een jaar of 5 overheen :P Ik weet niet hoeveel het zou kosten om de kies/kiezen eruit te laten halen, maar als wilde gok zou ik van $1000 niet raar opkijken in elk geval. Dat is dus maar een gok, deels gebaseerd op wat een collega me vertelde.
pi_118000418
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 05:12 schreef _Loki het volgende:
Godsamme zeg, dit had ik niet aan zien komen :') Sinds ik hier ben, heb ik enorme last van hooikoorts. Blijkbaar is dat echt iets voor Melbourne omdat het zo'n groene stad is, aan zee dus winderig, met weinig regen om de pollen weg te werken. Het versterkt ook m'n astma flink. Hoe prettig :')

Misschien maar eens langs een huisarts hier. Hoe werkt zoiets? Gewoon bellen en afspraak maken?
Ik moet ook binnenkort naar de tandarts want m'n verstandskies komt door. Hoe moet ik dat regelen en qua kosten en zo, voor tandarts en huisarts?
haha, ik had in Tasmanie ook voor het eerst in me leven last van hooikoorts.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 00:58 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Staat allemaal op ato.gov.au: 31 October

Notice of Assessment is een aanslag van voorgaande jaren. Die heb je niet dus moet je op een andere manier je identiteit bewijzen: How to verify your identity

Maar als je TFN/geboortedatum al niet klopt gaat een tax agent denk ik niet echt helpen. Mocht je tegen error 2055 aan zijn gelopen dan is er nog hoop, kijk hier. Zo niet dan kun je een H+R Block of zo zoeken, maar ik zou gewoon de ATO zelf bellen. Ja, dan moet je laat opblijven of vroeg op o|O
Oke, heb toch maar de ETO gebeld. Blij dat ik dat gedaan heb, moet nu even alles invullen met dat programma e-tax zonder internet verbinding en dan alles opsturen naar hun kantoor.

En Levitas, bedankt voor de tip met skype, alleen jammer dat je minimaal 10 euro erop kan zetten en dat gesprek kost 80 cent. Zal het nog wel een keer nodig hebben.
pi_118123869
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:26 schreef anarchitect het volgende:
Zoek een GP in de buurt, bel hem op om te zien of ze nieuwe patienten aannemen en zo ja, maak een afspraak. Medicare card mee zodat je ter plekke je refund krijgt anders moet je een formulier gaan invullen. Als je geluk hebt vind je een GP die aan bulk billing doet, dan hoef je niks uit eigen zak te betalen (maar dan kan het een tijdje duren voordat je een afspraak kunt maken). Reken op zo'n $50-$60 per consult, daar krijg je nog niet eens de helft van Medicare van terug.

Tandarts moet je ook gewoon rondbellen. Afhankelijk van je private verzekeraar hebben ze misschien een lijst met voorkeurstandartsen zodat je niet (al teveel) out of pocket bent. Heb je geen aanvullende verzekering dan moet je alles zelf betalen, Medicare dekt tandarts niet. Tandarts = duur, reken op honderden dollars voor een eerste bezoek en een gaatje vullen. Laat staan serieuzer werk. Ik weet niet hoe het met verstandskiezen werkt, misschien dat je daarvoor naar het ziekenhuis moet, en dat kan dan misschien wel door Medicare gedekt zijn. In ieder geval loont het om een paar tandartsen te bellen en te vragen wat een en ander gaat kosten.
Of naar een medical centre gaan die bulk billen. Dan wordt wel alles vergoedt door Medicare.
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 04:54 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er nog meer mensen naar Defqon.1 Sydney geweest?
Beetje laat, maar yup. Ik was er! :)
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 15:41 schreef balloetje het volgende:
En Levitas, bedankt voor de tip met skype, alleen jammer dat je minimaal 10 euro erop kan zetten en dat gesprek kost 80 cent. Zal het nog wel een keer nodig hebben.
Kijk dan ook eens op http://www.belkampioen.nl/tarieven/goedkoop_bellen_australie/
Regelmatig hebben mijn ouders daarmee gebeld en dat is ook goedkoop (4 cent/min naar vast, 20 naar mobiel) en werkt prima.
pi_118569359
Ik ga dit topic ook eens volgen. Zit nu sinds een maand in Australie, Sydney op een WHV, plan is wel om een 2nd year visa te krijgen en wellicht daarna sponsorship. Ik houd wel van het land :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:47:37 #48
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_118571390
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 10:48 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga dit topic ook eens volgen. Zit nu sinds een maand in Australie, Sydney op een WHV, plan is wel om een 2nd year visa te krijgen en wellicht daarna sponsorship. Ik houd wel van het land :)
Dat wordt fruit plukken mate! :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_118572440
Ja of op een boerderijwerken toch? Ach zal fruit plukken niet eens zo erg vinden, al is het alleen al voor de ervaring
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_118573654
Was het altijd al 2000 AUD voor een partner visa application? :{
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 03:17:28 #51
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_118608805
Nog wel meer dacht ik. $2,500 ofzo.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:35:53 #52
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_118614583
Ik heb het even opgezocht: Partner Category Visa Charges

Het is inderdaad $2,060 als het buiten Australië aangevraagd wordt. Ik zie dat het voor een aanvraag binnen Australië tot $3,060 is opgelopen :o

Dat was toen ik mijn visum twee jaar geleden aanvroeg toch zo'n $500 goedkoper...Pfew.
pi_118615655
Tering, wat een prijzen!

Dit jaar is begin september voorlichting gegeven over het afstuderen aan afstudeerders voor februari 2013. Dit is dus ruim 5 maanden vantevoren. Nu weet ik dat er enige tijd overheen gaat om een visum aan te vragen (occupational trainee lijkt me het meest geschikt voor een afstudeer stage, aangezien ik WHV al gehad heb). Eigenlijk ben ik best wel bang dat 5 maanden niet genoeg tijd gaat zijn om een afstudeerbedrijf te vinden, zij als sponsor goed te laten keuren en vervolgens mijn visum aan te vragen en goed te keuren.. Wat denken jullie?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:50:38 #54
164283 Luco
Buongiorno!
pi_118622033
Proces van Sponsorship aanvragen tot aan goedkeuren van m'n 442 OT duurde van begin December tot begin Maart bij mij.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  woensdag 14 november 2012 @ 01:41:34 #55
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_119189480
Iemand de zonsverduistering gezien vanochtend? Hier in Sydney was er niks van te zien; het wil niet echt vlotten met de zomer -O-
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 14 november 2012 @ 01:53:15 #56
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_119189526
Nee, toen ik vanochtend rond 7u even keek zag ik wel dat er een 'hapje' uit de zon was, maar ik had geen speciale eclips bril dus heb alleen even een snelle blik geworpen. Wij zitten net ten zuiden van Brisbane.

Ik hoorde dat het in Cairns ook niet top was qua zichtbaarheid.
pi_119196259
Totaal niet aan gedacht, las het pas zojuist op ad.nl :P Anders was ik er ook niet voor opgestaan overigens
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_119200692
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:35 schreef OzBunyip het volgende:
Ik heb het even opgezocht: Partner Category Visa Charges

Het is inderdaad $2,060 als het buiten Australië aangevraagd wordt. Ik zie dat het voor een aanvraag binnen Australië tot $3,060 is opgelopen :o

Dat was toen ik mijn visum twee jaar geleden aanvroeg toch zo'n $500 goedkoper...Pfew.
Maar dan vraag ik me dus wel af hoe duur het is als ik eerst een Prospective Marriage VIsa aanvraag (2000$ ?) en dan nog eens 1000$ voor het aanvragen van het Partner Visa? Dan is het toch goedkoper om op vakantie daar te trouwen en dan in NL een Partner Visa aanvragen?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_119703679
Zo, morgen lekker 38 graden in Melbourne :D

of meer ;( Dat wordt plakken.
pi_119706292
Is er iemand, of gaat er iemand nog, naar een van de Stereosonic festival's geweest? Ik heb 'm afgelopen zaterdag in Sydney gepakt, WAT een fantastisch feest _O_ Qua organisatie ook vele malen beter geregeld dan elk willekeurig Nederlands festival.

Iets anders, ik heb nu een nieuw paspoort (oude verliep), hoe moet ik dit precies regelen bij de immigratie met mn whv? Is het te mailen, of moet ik ergens op een kantoor langs, etC?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 28 november 2012 @ 12:50:39 #61
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_119707133
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:01 schreef _Loki het volgende:
Zo, morgen lekker 38 graden in Melbourne :D

of meer ;( Dat wordt plakken.
Maar daarna wel meteen terug naar 26 graden en in het weekend zelfs 21, hier een steady 33 graden elke dag ;) Wil wel ruilen hoor, hihi!

Bij de weg, ik kreeg vandaag bericht dat ik een permanent visum heb! Nu mag ik écht blijven. En leningen afsluiten, 'goedkoop' studeren, geld van Centrelink krijgen etc etc :)
pi_119707340
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:50 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Maar daarna wel meteen terug naar 26 graden en in het weekend zelfs 21, hier een steady 33 graden elke dag ;) Wil wel ruilen hoor, hihi!

Bij de weg, ik kreeg vandaag bericht dat ik een permanent visum heb! Nu mag ik écht blijven. En leningen afsluiten, 'goedkoop' studeren, geld van Centrelink krijgen etc etc :)
Gefeliciteerd! *O*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_119734808
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:50 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Maar daarna wel meteen terug naar 26 graden en in het weekend zelfs 21, hier een steady 33 graden elke dag ;) Wil wel ruilen hoor, hihi!

Bij de weg, ik kreeg vandaag bericht dat ik een permanent visum heb! Nu mag ik écht blijven. En leningen afsluiten, 'goedkoop' studeren, geld van Centrelink krijgen etc etc :)
Eigenlijk vind ik het wel lekker zo, een hele hete dag en daarna weer fijn afkoelen ;)

En natuurlijk: gefeliciteerd! :D
  donderdag 29 november 2012 @ 11:28:40 #64
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_119741560
Bedankt Xaryna en Loki, het voelt goed om permanent resident te zijn :)
pi_119745156
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:28 schreef OzBunyip het volgende:
Bedankt Xaryna en Loki, het voelt goed om permanent resident te zijn :)
Hoe lang ben je al in Australie?
Ik las dat je studeerde, kun je een pr dan krijgen terwijl je studeert? Ben hier erg geinterresseerd in, omdat ik over 1,5 jaar studeer in het beloofde land Australie :)
Anoniem
  donderdag 29 november 2012 @ 21:48:07 #66
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_119762303
Ik ben hier nu bijna 3 jaar en getrouwd met een Australiër, ik heb dan ook een partner visum (dat is eerst 2 jaar tijdelijk, na een review wordt het dan omgezet in permanent).

Ik studeer niet, en volgens mij kun je geen PR krijgen terwijl je studeert.
pi_119763602
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:48 schreef OzBunyip het volgende:
Ik ben hier nu bijna 3 jaar en getrouwd met een Australiër, ik heb dan ook een partner visum (dat is eerst 2 jaar tijdelijk, na een review wordt het dan omgezet in permanent).

Ik studeer niet, en volgens mij kun je geen PR krijgen terwijl je studeert.
Oh da's wel goed om te weten. Ik heb namelijk de intentie om door te studeren in Aus wanneer ik met mijn partner visum daar zit (moet nog beginnen met het proces)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  vrijdag 30 november 2012 @ 03:12:05 #68
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_119771021
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:10 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Oh da's wel goed om te weten. Ik heb namelijk de intentie om door te studeren in Aus wanneer ik met mijn partner visum daar zit (moet nog beginnen met het proces)
Oh maar dat is denk ik geen probleem, reken alleen op erg hoog collegegeld zolang je visum temporary is. Alleen als permanent resident of citizen kom je in aanmerking voor domestic fees, anders betaal je international fees.
pi_119776146
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 03:12 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Oh maar dat is denk ik geen probleem, reken alleen op erg hoog collegegeld zolang je visum temporary is. Alleen als permanent resident of citizen kom je in aanmerking voor domestic fees, anders betaal je international fees.
Oh ja, dat is waar ook... Dan is het sowieso handig om het even uit te stellen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_120143264
Zijn er nog mensen in Sydney? Zit hier de komende 8 weken voor werk in CBD (muv kerst). Biertje iemand?

[ Bericht 4% gewijzigd door superheist op 10-12-2012 11:54:17 ]
  maandag 10 december 2012 @ 11:48:17 #71
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_120143622
In februari ga ik de molen in voor PR _O_ Even IELTS doen (hoef maar een 5 te halen omdat mijn PR employer sponsored is), mijn medicals rondbreien, mijn employer nomination indienen en huppa... Aanvragen die hap! Januari 2011 binnen gekomen, februari 2013 aanvraag PR. Als alles meezit ben ik dus in april 2013 permanent resident :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_120780934
Allereerst aan een ieder daar in Aussie land een fijne kerst als die nog niet gevierd is.
Ten tweede wil ik weten of het echt waar is dat Australië zo duur geworden is als vakantieland of dat dit schromelijk is overdreven.

En wat is dan zo duur i.v.g met ons hier in Nederland?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2012 13:04:31 ]
  woensdag 26 december 2012 @ 13:22:44 #73
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_120781509
Het is duur ja, zeker doordat de dollar het zoveel beter doet dan de euro. Bijna alles is in dat opzicht dan duurder dan in Nederland. Behalve de benzine.

Maar uiteindelijk is het maar net wat je voor je vakantie wilt uitgeven... Vijfsterrenhotel of hostel etc. etc.
pi_120781626
druk bezig met een studieplaats te regelen aan de uni of sydney. we komen er wel :)
Anoniem
pi_120782479
Eindelijk besloten in maart voor onbepaalde tijd naar Brisbane te vertrekken. Nu "alleen" nog werk zien te vinden... ;)
  donderdag 27 december 2012 @ 02:53:11 #76
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_120806877
Brisbane ^O^
Waarom de keuze voor Brisbane als ik vragen mag?

Wat voor werk zoek je? Succes ermee in elk geval!
pi_120815340
Ik ben er nu 4 keer geweest en vind het de leukste van de grote Australische steden die ik heb bezocht (alleen Perth ken ik niet).

Werk moet iets worden in de software ontwikkeling. Heb wel gehoord dat dit nog wel eens lastig zou kunnen worden, maar ik heb ook de Australische nationaliteit en hoop dat dat gaat helpen. ;)
pi_120836137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:34 schreef Nic1 het volgende:
Werk moet iets worden in de software ontwikkeling. Heb wel gehoord dat dit nog wel eens lastig zou kunnen worden
Dat klopt, Brisbane komt er wat IT werkgelegenheid betreft bekaaid af. Afhankelijk van je specifieke skills en de hoeveelheid geluk die je hebt, reken op of veel vliegen naar waar het werk is, of een lager betaalde baan dan in Sydney/Melbourne, of een baan in een andere bedrijfstak.
quote:
maar ik heb ook de Australische nationaliteit en hoop dat dat gaat helpen. ;)
Nee.
pi_120837973
Bah :P

Ach, ik zal het zien. Het verbaasd me wel enigszins dat er in deze bedrijfstak zo'n verschil is met Nederland, hier liggen de banen voor het oprapen.
  zondag 30 december 2012 @ 03:00:29 #80
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_120944203
quote:
6s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:04 schreef Iwanius het volgende:
Allereerst aan een ieder daar in Aussie land een fijne kerst als die nog niet gevierd is.
Ten tweede wil ik weten of het echt waar is dat Australië zo duur geworden is als vakantieland of dat dit schromelijk is overdreven.

En wat is dan zo duur i.v.g met ons hier in Nederland?
Ik zit hier nu een maand in Darwin en feitelijk kan ik alleen oordelen over de supermarkt: duur. :)
pi_120957890
Over 23 uur vuurwerk in Sydney :P Ik heb alleen nog geen idee waar ik het ga kijken, geloof dat het mooiste uitzicht is in de Botanical Gardens maar dan moet ik ongeveer NU daar al zijn om een plekje te hebben. Het irriteert me wel dat er van de 70 view-plekken ( http://www.sydneynewyearseve.com/vantage-points/# ) er maar een kleine 10-15 zijn waar je alcohol kan drinken. For fuck sake tis toch geen islamtisch dorp, tis een westerse wereldstad |:(
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_120961953
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 15:23 schreef kalinhos het volgende:
Over 23 uur vuurwerk in Sydney :P Ik heb alleen nog geen idee waar ik het ga kijken, geloof dat het mooiste uitzicht is in de Botanical Gardens maar dan moet ik ongeveer NU daar al zijn om een plekje te hebben. Het irriteert me wel dat er van de 70 view-plekken ( http://www.sydneynewyearseve.com/vantage-points/# ) er maar een kleine 10-15 zijn waar je alcohol kan drinken. For fuck sake tis toch geen islamtisch dorp, tis een westerse wereldstad |:(
Ook een hoop minder overlast van dronkelappen die zich niet in kunnen houden. Begrijp het wel, een biertje of een flesje champagne zou wel ideaal zijn op zo'n moment, maar ach.. Er zijn ergere dingen op de wereld. Ik zou er nu een moord voor doen op m'n meisje in Australië te zijn om naar het vuurwerk te kijken!
pi_120988378
Ja er zijn altijd ergere dingen :P Maar ik ben persoonlijk meer voor de aanpak om overlastgevers gewoon hard aan te pakken in plaats van de makkelijke oplossing en gelijk maar een hele groep collectief straffen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_120989191
Zag een video van iemand die tegenover de botanic gardens stond, andere kant van het water dus. Dat zag er wel mooi uit.
Anoniem
pi_120993361
quote:
10s.gif Op maandag 31 december 2012 00:07 schreef shaderon het volgende:
Zag een video van iemand die tegenover de botanic gardens stond, andere kant van het water dus. Dat zag er wel mooi uit.
sta je dan niet bij 't Opera House? Of in 't noorden?



de rij already, om 11 uur sochtends
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_120994140
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

sta je dan niet bij 't Opera House? Of in 't noorden?

[ afbeelding ]

de rij already, om 11 uur sochtends
Wauw dat is wel een lange rij ja. Lijkt me wel luxe als je een appartementje met uitzicht op de brug hebt :)

Ik bedoel van de noord kant idd.

edit: verkeerde foto
Ah cremorne point heet het

[ Bericht 6% gewijzigd door shaderon op 31-12-2012 02:03:41 ]
Anoniem
pi_120994807
Heeft iemand een live stream trouwens?
Anoniem
pi_121005788
quote:
10s.gif Op maandag 31 december 2012 02:10 schreef shaderon het volgende:
Heeft iemand een live stream trouwens?
pi_121006630
thanks. sydney cove view is wel leuk om te zien. alvast happy new year aussies ^O^
Anoniem
pi_121007086
Ik zit te kijken naar de live stream. Beetje saai nu nog (weinig muziek zo te horen?).

Wel grappig hoe ik zelf echt helemaal naar het 0:00 (14:00 in Nederland dus) moment in Australië toe leef.
pi_121007541
er is brand. kijk sydney cove view
Anoniem
pi_121007690
Er is brand :o Brandweer komt net aan rijden.Sydney cove camera op de bovenstaande link
pi_121008117
Mooi vuurwerk :)
Anoniem
pi_121008163
HAPPY NEW YEAR!
pi_121008277
Yaj Happy new year! *O* *O*
Anoniem
pi_121008510
Prachtig vuurwerk _O_ _O_
pi_121019942
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:54 schreef Nic1 het volgende:
Bah :P

Ach, ik zal het zien. Het verbaasd me wel enigszins dat er in deze bedrijfstak zo'n verschil is met Nederland, hier liggen de banen voor het oprapen.
Geldt dat ook voor Sydney/Melbourne? Ik dacht dat daar ook zat IT werk was.
pi_121031202
Wat een vuurwerk _O_ Uiteindelijk naar Balmain gegaan, op de hoek was daar een heel klein parkje waar maximaal 30 mensen zaten, slijterij op 5 minuten lopen en lekker weer. Wat wil een mens nog meer :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_121074992
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor Sydney/Melbourne? Ik dacht dat daar ook zat IT werk was.
In Sydney en Melbourne is veel meer te doen in de IT. In Perth en Brisbane zijn meer mijnbouw banen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:11:57 #100
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121334946
Zo jongens! Lekker weertje allemaal?

Gisteren hier in Sydney 43 graden :') Het gemiddelde over het gehele land lag ook boven de 40 graden, dus jullie zullen allemaal wel lekker gezweet hebben. 130 bosbranden in NSW en zelfs Tassie staat in de fik. Niet normaal!

Hier is de voorspelling voor maandag aanstaande. 54 graden in de Simpson desert :D

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121335101
http://www.welingelichtek(...)rden-toegevoegd.html

quote:
Het is zo heet in Australië dat het niet meer te meten is. Letterlijk. Het Australisch meteorologisch instituut was genoodzaakt nieuwe kleuren toe te voegen aan hun weerkaart door de extreme hitte die op dit moment in het land wordt gemeten. Het diep paars en roze op bovenstaande kaart zijn gloednieuw. De kleuren staan voor 129.2° F of 54 °C waar de weersvoorspelling voorheen slechts tot 50 °C ging. David Jones, hoofd climate monitoring and prediction: De schaal is vandaag aangepast dus ik verwacht dat de weersvoorspelling van het instituut temperaturen van boven de 50 °C zal laten zien.
Holy shit!

of eigenlijk bloody hell, en dat vrij letterlijk
pi_121336502
Kaola dat is heet zeg.
Anoniem
pi_121541705
Als ik het goed heb, zitten hier ook een aantal mensen die een permanent visum hebben.. Ik ben al een tijdje bezig om het één en ander uit te zoeken wat betreft visa en ik DENK nu een redelijk overzicht te hebben van wat mogelijk is.

Van februari 2012 t/m september 2012 heb ik op een Working Holiday Visa in Australië gezeten. Ik heb daar een hele leuke vriendin aan over gehouden, waar ik nu bijna 7 maanden een relatie mee heb. Echter, zijn we nu 3 maanden niet bij elkaar. In April komt zij naar Nederland en eventueel naar Schotland waar zij familie heeft (dat is immers dichterbij dan Australië). Ons plan is om daarna weer in Augustus 2013 naar Australië te gaan. Ik kan met mijn studie in het buitenland afstuderen, wat dus ook mijn plan is.

Als ik het zo goed zie op immi.gov.au, is de enige keuze voor het afstuderen de Occupational Trainee Visa, die ik dan voor 6 maanden kan gebruiken. Daarna is mijn afstudeerstage afgelopen en vervalt dit visum dus ook weer.
Ik zou heel graag de grote stap willen nemen om naar Australië te emigreren, en dit is dan weer een stuk lastiger, gezien onze situatie. Op het moment dat mijn stage is afgelopen, hebben wij een relatie van 1,5 jaar (waarvan 6 maanden in verschillende landen, en ervan uitgaande dat de relatie standhoudt).

Als ik het zo goed heb, hebben we dan 2 mogelijkheden:
1) Een bedrijf dat mij sponsort voor een vaste baan, dus Employer Nomination Scheme visa
2) Haar ten huwelijk vragen en binnen de 9 maanden trouwen (dus Prospective Marriage visa), vervolgens het Partner Visa aanvragen.

Uiteraard is trouwen wel een hele grote stap en ik wil niet trouwen puur voor het visum. Mijn vraag aan jullie is nu, heb ik deze informatie zo correct op een rijtje? We zitten in een lastige situatie (komen bijv. niet in aanmerking voor een de facto visa, omdat we niet 12 maanden hebben samengewoond), maar ik neem aan dat dit soort dingen wel vaker voorkomen.
Zijn er nog meer visa waar ik aan zou kunnen denken? etc. etc.
pi_121541927
Ik had laatst een boek gekocht. emigreren naar Australie bij bol.com. Daar staan alle soorten visa in en meer informatie :)
Anoniem
pi_121542341
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:26 schreef Levitas het volgende:
Als ik het goed heb, zitten hier ook een aantal mensen die een permanent visum hebben.. Ik ben al een tijdje bezig om het één en ander uit te zoeken wat betreft visa en ik DENK nu een redelijk overzicht te hebben van wat mogelijk is.

Van februari 2012 t/m september 2012 heb ik op een Working Holiday Visa in Australië gezeten. Ik heb daar een hele leuke vriendin aan over gehouden, waar ik nu bijna 7 maanden een relatie mee heb. Echter, zijn we nu 3 maanden niet bij elkaar. In April komt zij naar Nederland en eventueel naar Schotland waar zij familie heeft (dat is immers dichterbij dan Australië). Ons plan is om daarna weer in Augustus 2013 naar Australië te gaan. Ik kan met mijn studie in het buitenland afstuderen, wat dus ook mijn plan is.

Als ik het zo goed zie op immi.gov.au, is de enige keuze voor het afstuderen de Occupational Trainee Visa, die ik dan voor 6 maanden kan gebruiken. Daarna is mijn afstudeerstage afgelopen en vervalt dit visum dus ook weer.
Ik zou heel graag de grote stap willen nemen om naar Australië te emigreren, en dit is dan weer een stuk lastiger, gezien onze situatie. Op het moment dat mijn stage is afgelopen, hebben wij een relatie van 1,5 jaar (waarvan 6 maanden in verschillende landen, en ervan uitgaande dat de relatie standhoudt).

Als ik het zo goed heb, hebben we dan 2 mogelijkheden:
1) Een bedrijf dat mij sponsort voor een vaste baan, dus Employer Nomination Scheme visa
2) Haar ten huwelijk vragen en binnen de 9 maanden trouwen (dus Prospective Marriage visa), vervolgens het Partner Visa aanvragen.

Uiteraard is trouwen wel een hele grote stap en ik wil niet trouwen puur voor het visum. Mijn vraag aan jullie is nu, heb ik deze informatie zo correct op een rijtje? We zitten in een lastige situatie (komen bijv. niet in aanmerking voor een de facto visa, omdat we niet 12 maanden hebben samengewoond), maar ik neem aan dat dit soort dingen wel vaker voorkomen.
Zijn er nog meer visa waar ik aan zou kunnen denken? etc. etc.
Er zijn imho wel (unsponsored) mogelijkheden voor skilled workers, maar dan moet je wel het juiste beroep (en ws. lastiger: werkervaring) hebben. Met een voltooide AUS opleiding zou het wellicht wel kunnen :)

http://www.immi.gov.au/sk(...)/visas/subclass-189/

geen idee wat de kans van slagen of het tijdspad is, overigens.
pi_121542525
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Er zijn imho wel (unsponsored) mogelijkheden voor skilled workers, maar dan moet je wel het juiste beroep (en ws. lastiger: werkervaring) hebben. Met een voltooide AUS opleiding zou het wellicht wel kunnen :)

http://www.immi.gov.au/sk(...)/visas/subclass-189/

geen idee wat de kans van slagen of het tijdspad is, overigens.
Marketing staat niet op de lijst van skilled workers en een volledige studie als buitenlander is echt onbetaalbaar ($20,000 per semester aan collegegeld).
Overigens vraag ik me ook wel af hoe groot de kans van "slagen" is bij een Occupational Trainee Visa. Ik neem aan dat het bedrijf iets moet kunnen aantonen waarom zij een (buitenlandse) trainee kunnen gebruiken enzo? Hoe zit dat?

Wat zijn overigens goede bureaus om dit soort zaken te regelen? Wellicht dat het verstandiger/makkelijker/veiliger is om een bureau in te schakelen.
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Fair enough, nevermind ;(
Daarnaast ben ik in februari 2014 net afgestuurd (bachelor) en zie ik het niet zitten om nog eens 3 jaar studie te doen. Als het moet, dan moet het. Maar met $120,000 in totaal aan collegeld, is dat toch wel een beetje veel te veel.
pi_121542601
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:52 schreef Levitas het volgende:

[..]

Marketing staat niet op de lijst van skilled workers en een volledige studie als buitenlander is echt onbetaalbaar ($20,000 per semester aan collegegeld)
Fair enough, nevermind ;(
pi_121542905
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:52 schreef Levitas het volgende:

Daarnaast ben ik in februari 2014 net afgestuurd (bachelor) en zie ik het niet zitten om nog eens 3 jaar studie te doen. Als het moet, dan moet het. Maar met $120,000 in totaal aan collegeld, is dat toch wel een beetje veel te veel.
Als je een nieuwe opleiding moet gaan doen is dat nogal een omweg (en in Australia idd een erg dure omweg als international student, daar was ik ook al achter), en bovendien geen enkele garantie dat de regelingen niet binnen 3 jaar veranderen....

Je kan niet in NL makkelijk een titel halen voor een beroep dat wel op de lijst staat, door een schakeljaar ofzo? (ik denk maar even mee?)
pi_121544533
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als je een nieuwe opleiding moet gaan doen is dat nogal een omweg (en in Australia idd een erg dure omweg als international student, daar was ik ook al achter), en bovendien geen enkele garantie dat de regelingen niet binnen 3 jaar veranderen....

Je kan niet in NL makkelijk een titel halen voor een beroep dat wel op de lijst staat, door een schakeljaar ofzo? (ik denk maar even mee?)
Ik zit nu overigens op de SOL te kijken. Ik heb wel een MBO applicatie ontwikkelaar behaald (september 2009). Op die lijst staat dus wel "developer programmer", "Software engineer". Zou dat eventueel helpen, of is MBO niet hoog genoeg voor de SOL?
pi_121544963
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 13:43 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik zit nu overigens op de SOL te kijken. Ik heb wel een MBO applicatie ontwikkelaar behaald (september 2009). Op die lijst staat dus wel "developer programmer", "Software engineer". Zou dat eventueel helpen, of is MBO niet hoog genoeg voor de SOL?
Ik zie bij de SOL geen gradatie staan, dus als je overigens aan de points test kan voldoen (min. 60) waarom niet? Misschien kun je dat navragen bij de assessing authority?
pi_121548707
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:52 schreef Levitas het volgende:

Wat zijn overigens goede bureaus om dit soort zaken te regelen? Wellicht dat het verstandiger/makkelijker/veiliger is om een bureau in te schakelen.

Bureaus komen op xpdite regelmatig ter sprake (http://xpdite.net/forum). Daar zitten wellicht ook mensen in vergelijkbare, complexe, situaties waar je waarschijnlijk professionele hulp wel kunt gebruiken.
pi_121566987
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:23 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Bureaus komen op xpdite regelmatig ter sprake (http://xpdite.net/forum). Daar zitten wellicht ook mensen in vergelijkbare, complexe, situaties waar je waarschijnlijk professionele hulp wel kunt gebruiken.
Daar ga ik ook eens vragen. Bedankt daarvoor! :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 04:07:10 #113
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_121579224
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef Levitas het volgende:

[..]

Daar ga ik ook eens vragen. Bedankt daarvoor! :)
Ik zag je topic daar al ja :)
Het is best een complexe situatie en ik hoop dat je goede tips krijgt. Ik heb zelf een Spouse PR maar via iets andere weg dan jij, wij hebben ook niet direct samengewoond maar pas na het trouwen. Daarvoor had ik een WHV maar als ik het goed begrijp heb jij die al opgebruikt.

Succes met alles, hou ons op de hoogte :)

[ Bericht 0% gewijzigd door OzBunyip op 15-01-2013 04:07:56 (Woordje vergeten) ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 04:17:30 #114
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121579245
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 12:26 schreef Levitas het volgende:
Als ik het goed heb, zitten hier ook een aantal mensen die een permanent visum hebben.. Ik ben al een tijdje bezig om het één en ander uit te zoeken wat betreft visa en ik DENK nu een redelijk overzicht te hebben van wat mogelijk is.

Van februari 2012 t/m september 2012 heb ik op een Working Holiday Visa in Australië gezeten. Ik heb daar een hele leuke vriendin aan over gehouden, waar ik nu bijna 7 maanden een relatie mee heb. Echter, zijn we nu 3 maanden niet bij elkaar. In April komt zij naar Nederland en eventueel naar Schotland waar zij familie heeft (dat is immers dichterbij dan Australië). Ons plan is om daarna weer in Augustus 2013 naar Australië te gaan. Ik kan met mijn studie in het buitenland afstuderen, wat dus ook mijn plan is.

Als ik het zo goed zie op immi.gov.au, is de enige keuze voor het afstuderen de Occupational Trainee Visa, die ik dan voor 6 maanden kan gebruiken. Daarna is mijn afstudeerstage afgelopen en vervalt dit visum dus ook weer.
Ik zou heel graag de grote stap willen nemen om naar Australië te emigreren, en dit is dan weer een stuk lastiger, gezien onze situatie. Op het moment dat mijn stage is afgelopen, hebben wij een relatie van 1,5 jaar (waarvan 6 maanden in verschillende landen, en ervan uitgaande dat de relatie standhoudt).

Als ik het zo goed heb, hebben we dan 2 mogelijkheden:
1) Een bedrijf dat mij sponsort voor een vaste baan, dus Employer Nomination Scheme visa
2) Haar ten huwelijk vragen en binnen de 9 maanden trouwen (dus Prospective Marriage visa), vervolgens het Partner Visa aanvragen.

Uiteraard is trouwen wel een hele grote stap en ik wil niet trouwen puur voor het visum. Mijn vraag aan jullie is nu, heb ik deze informatie zo correct op een rijtje? We zitten in een lastige situatie (komen bijv. niet in aanmerking voor een de facto visa, omdat we niet 12 maanden hebben samengewoond), maar ik neem aan dat dit soort dingen wel vaker voorkomen.
Zijn er nog meer visa waar ik aan zou kunnen denken? etc. etc.
Zoek eens op het de facto visum.

Overigens kun je met een 457-sponsorship ook de CSOL gebruiken: http://www.immi.gov.au/skilled/_pdf/sol-schedule1-2.pdf. Dan moet je dus wel een bedrijf vinden dat je wil sponsoren voor een beroep op die lijst.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121583139
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 04:17 schreef star_gazer het volgende:
Zoek eens op het de facto visum.
Ook naar gekeken, maar moet je daar niet 12 maanden voor aanvraag voor hebben samengewoond?
pi_121583366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ook naar gekeken, maar moet je daar niet 12 maanden voor aanvraag voor hebben samengewoond?
Het antwoord daarop ben ik ook wel geinteresseerd naar :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:26:18 #117
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_121587584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ook naar gekeken, maar moet je daar niet 12 maanden voor aanvraag voor hebben samengewoond?
12 maanden in totaal zover ik weet
pi_121590717
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:26 schreef SlamD het volgende:

[..]

12 maanden in totaal zover ik weet
Dat zit er dus ook niet in. In deze 7 maanden niet bij elkaar gewoond..
pi_121594047
Als je echt naar aussie wilt verhuizen, ook zonder vriendin, dan zou ik gewoon met haar trouwen. Als het niet lukt kan je altijd nog scheiden, boeie. Dan kan je tenminste wel in aussie blijven.
pi_121596099
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:11 schreef balloetje het volgende:
Als je echt naar aussie wilt verhuizen, ook zonder vriendin, dan zou ik gewoon met haar trouwen. Als het niet lukt kan je altijd nog scheiden, boeie. Dan kan je tenminste wel in aussie blijven.
Als partner krijg je voor de eerste twee jaar een tijdelijk visa. Einde relatie betekent bijna per definitie dat je geen permanent visa krijgt = exit Australie.
pi_121596205
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:54 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Als partner krijg je voor de eerste twee jaar een tijdelijk visa. Einde relatie betekent bijna per definitie dat je geen permanent visa krijgt = exit Australie.
Kun je dan geen deal sluiten mocht de relatie op een eind lopen. :P
Anoniem
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:30:24 #122
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121619322
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ook naar gekeken, maar moet je daar niet 12 maanden voor aanvraag voor hebben samengewoond?
Nee. Ik zou de eisen nog eens goed doornemen.

quote:
Living together is regarded as a common element in most on-going relationships. Partners who are currently not living together may be required to demonstrate a high level of proof that they are not living separately and apart on a permanent basis.
Je moet 12 maanden aantoonbaar een relatie hebben (tip: bewaar foto's, chat logs, bonnetjes, tickets, bankafschriften, etc!). Samenwonen is een sterk stuk bewijs, maar in principe niet verplicht. Of je toont 12 maanden aan, of je moet een geregistreerd partnerschap aangaan bij het NSW registry of births, deatsh and marriages. Dan moet je alsnog je relatie aantonen, maar de 12 maanden eis vervalt dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 15-01-2013 23:36:34 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:48:36 #123
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_121620074
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. Ik zou de eisen nog eens goed doornemen.

[..]

Je moet 12 maanden aantoonbaar een relatie hebben (tip: bewaar foto's, chat logs, bonnetjes, tickets, bankafschriften, etc!). Samenwonen is een sterk stuk bewijs, maar in principe niet verplicht. Of je toont 12 maanden aan, of je moet een geregistreerd partnerschap aangaan bij het NSW registry of births, deatsh and marriages. Dan moet je alsnog je relatie aantonen, maar de 12 maanden eis vervalt dan.
Je hebt gelijk, maar volgens mij bedoelen ze in dit geval wel een de-facto relatie. De relatie moet echt zo serieus zijn (tenminste, zo vatte ik het op 5 jaar geleden), dat het voor de wet gelijk staat met getrouwd zijn. Dus zaken als een gedeelde bankrekening, huurovereenkomst op naam van beiden en/of een gedeelde hypotheek zijn erg belangrijk. Dat moet dan ook nog 12 maanden overspannen.

Tenminste in mijn geval... wij hadden 10 maanden samen een huurcontract, gedeelde bankrekening en dergelijke, en de enige vraag die gesteld werd is of we eerder ook nog samengewoond hadden (ook al was duidelijk dat we al veel langer een relatie hadden, hoewel dat niet de-facto was).
pi_121621891
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. Ik zou de eisen nog eens goed doornemen.

[..]

Je moet 12 maanden aantoonbaar een relatie hebben (tip: bewaar foto's, chat logs, bonnetjes, tickets, bankafschriften, etc!). Samenwonen is een sterk stuk bewijs, maar in principe niet verplicht. Of je toont 12 maanden aan, of je moet een geregistreerd partnerschap aangaan bij het NSW registry of births, deatsh and marriages. Dan moet je alsnog je relatie aantonen, maar de 12 maanden eis vervalt dan.
bit lost here.

Bedoel je dat, als je -onder welk visum of citizinship dan ook- je een geregistreerd partnership aangaat, het voldoende is dat je aantoont je dat je (duurzame) relatie hebt, zonder dat je feitelijk 12 maanden prior heb samengehokt (op z'n Nederland gezegd)? Want dat laatste kan immers niet op een visitor of anderszins < 1 year visa.

Het is een beetje een catch 22, althans dat is mijn gevoel als ik de regeltjes lees. Je kan niet 12 maanden onafgebroken samenleven zonder 'de facto visum', en je kan geen 'de facto visum' krijgen zonder dat je 12 maanden onafgebroken hebt samengewoond.
  woensdag 16 januari 2013 @ 01:25:32 #125
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121622543
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

bit lost here.

Bedoel je dat, als je -onder welk visum of citizinship dan ook- je een geregistreerd partnership aangaat, het voldoende is dat je aantoont je dat je (duurzame) relatie hebt, zonder dat je feitelijk 12 maanden prior heb samengehokt (op z'n Nederland gezegd)? Want dat laatste kan immers niet op een visitor of anderszins < 1 year visa.

Het is een beetje een catch 22, althans dat is mijn gevoel als ik de regeltjes lees. Je kan niet 12 maanden onafgebroken samenleven zonder 'de facto visum', en je kan geen 'de facto visum' krijgen zonder dat je 12 maanden onafgebroken hebt samengewoond.
Om die 12 maanden te omzeilen, kun je dus een geregistreerd partnerschap aangaan. dan ben je de-facto partner, onafhankelijk van de duur. Het enige wat je dan nog hoeft aan te tonen, is het feit dat je een duurzame relatie hebt. Dat kun je prima doen met vliegtickets, bonnetjes, foto's, etc. Samenwonen wordt gezien als een zeer sterk stuk bewijs, maar ze begrijpen ook wel dat dit niet altijd mogelijk is.

Ik ga me vandaag inschrijven voor IELTS ten behoeve van mijn PR-application die ik volgende maand wil indienen. Zodra ik mijn PR heb, wil ik mijn vriendin voor een de facto gaan sponsoren. Wordt spannend :)

[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 16-01-2013 01:35:40 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121622822
Hee toevallig, was me ook van plan binnenkort in te schrijven voor de IELTS. Die heb je zeker al eens gedaan? Valt die te doen?
Anoniem
pi_121629945
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:25 schreef star_gazer het volgende:
Om die 12 maanden te omzeilen, kun je dus een geregistreerd partnerschap aangaan. dan ben je de-facto partner, onafhankelijk van de duur. Het enige wat je dan nog hoeft aan te tonen, is het feit dat je een duurzame relatie hebt. Dat kun je prima doen met vliegtickets, bonnetjes, foto's, etc. Samenwonen wordt gezien als een zeer sterk stuk bewijs, maar ze begrijpen ook wel dat dit niet altijd mogelijk is.
Dus, kort: In principe is het geen probleem om niet 12 maanden onafgebroken samengewoond te hebben, zolang je maar kunt aantonen dat de relatie wel echt en "duurzaam" is, door bewijs te leveren als vliegtickets, bonnetjes van etentjes etc.?

Goed dat ik onze hele facebook gesprekken niet heb gewist, alle Whatsapp berichten van elke dag sinds 26 september nog heb, de Skypelog waarin staat dat we minimaal 1 keer per week 1,5 uur Skypen, afschriften van de juwelier voor een cadeautje, etentjes, en nog wel een paar dingen heb bewaard
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:24:07 #128
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121665152
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 01:57 schreef shaderon het volgende:
Hee toevallig, was me ook van plan binnenkort in te schrijven voor de IELTS. Die heb je zeker al eens gedaan? Valt die te doen?
Nog nooit gedaan, maar ik hoef maar een 5 te halen voor mijn visum :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:28:24 #129
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121665315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:14 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dus, kort: In principe is het geen probleem om niet 12 maanden onafgebroken samengewoond te hebben, zolang je maar kunt aantonen dat de relatie wel echt en "duurzaam" is, door bewijs te leveren als vliegtickets, bonnetjes van etentjes etc.?

Goed dat ik onze hele facebook gesprekken niet heb gewist, alle Whatsapp berichten van elke dag sinds 26 september nog heb, de Skypelog waarin staat dat we minimaal 1 keer per week 1,5 uur Skypen, afschriften van de juwelier voor een cadeautje, etentjes, en nog wel een paar dingen heb bewaard
Tja, ik ben ook geen immigratie consultant dus pin me er niet op vast, maar zo ga ik het waarschijnlijk ook doen met mijn vriendin zodra ik PR heb. lees de immi site nog eens goed door.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121673941
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:28 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Tja, ik ben ook geen immigratie consultant dus pin me er niet op vast, maar zo ga ik het waarschijnlijk ook doen met mijn vriendin zodra ik PR heb. lees de immi site nog eens goed door.
Zover ik nu op xpdite zie, klopt het wat ik zei. Zolang je het maar echt kunt bewijzen zou het niet zo`n groot probleem moeten zijn.
Eerst maar eens een stageplek vinden en m`n Occupational Trainee Visa aanvragen.. Voordat dat allemaal geregeld is zijn we zo weer een paar maanden verder en heb ik een relatie van 12 maanden en ben ik als het goed is bij haar om in Australië de aanvraag van het partner visum in werking te zetten :)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 09:03:33 #131
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_121710917
Nou, weer een mijlpaal in Australië voor mij vandaag: we hebben ons eerste huis gekocht :)

Vrijstaand, in een rustige buurt, met een lekkere lap grond van bijna 900m2. Het ziet er allemaal goed uit, het was een huurhuis maar staat nu leeg en de eigenaren hebben het gerenoveerd. Ik wil wel wat verven, de plinten en raamkozijnen zijn nu donker hout en ik wil het wit/crème verven.

Nu nog de building & pest inspection afwachten, financiering rondkrijgen en dan kunnen we aan de slag!
pi_121730925
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef OzBunyip het volgende:
Nou, weer een mijlpaal in Australië voor mij vandaag: we hebben ons eerste huis gekocht :)

Vrijstaand, in een rustige buurt, met een lekkere lap grond van bijna 900m2. Het ziet er allemaal goed uit, het was een huurhuis maar staat nu leeg en de eigenaren hebben het gerenoveerd. Ik wil wel wat verven, de plinten en raamkozijnen zijn nu donker hout en ik wil het wit/crème verven.

Nu nog de building & pest inspection afwachten, financiering rondkrijgen en dan kunnen we aan de slag!
Proficiat! Een hele mooie stap :)
Geniet ervan.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 03:55:42 #133
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121753409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef OzBunyip het volgende:
Nou, weer een mijlpaal in Australië voor mij vandaag: we hebben ons eerste huis gekocht :)

Vrijstaand, in een rustige buurt, met een lekkere lap grond van bijna 900m2. Het ziet er allemaal goed uit, het was een huurhuis maar staat nu leeg en de eigenaren hebben het gerenoveerd. Ik wil wel wat verven, de plinten en raamkozijnen zijn nu donker hout en ik wil het wit/crème verven.

Nu nog de building & pest inspection afwachten, financiering rondkrijgen en dan kunnen we aan de slag!
*O*

Woon jij ook echt in Bunyip? Is dat niet een klein gat in Vic?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 05:40:13 #134
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_121753696
Dank u heren!

We wonen vlakbij Brisbane :) Eigenlijk precies tussen Brisbane en de Gold Coast in.
pi_121756349
Wauw gefeliciteerd :D

Hoop dat iedereen hier snel terecht komt in Australië. Het wachten is echt klote.
Anoniem
pi_121833700
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef OzBunyip het volgende:
Nou, weer een mijlpaal in Australië voor mij vandaag: we hebben ons eerste huis gekocht :)

Vrijstaand, in een rustige buurt, met een lekkere lap grond van bijna 900m2. Het ziet er allemaal goed uit, het was een huurhuis maar staat nu leeg en de eigenaren hebben het gerenoveerd. Ik wil wel wat verven, de plinten en raamkozijnen zijn nu donker hout en ik wil het wit/crème verven.

Nu nog de building & pest inspection afwachten, financiering rondkrijgen en dan kunnen we aan de slag!
Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Een huis kopen is onze volgende ambitie maar de prijzen in Melbourne vallen me heel erg tegen. Er gaan hier in de straat inmiddels units/town houses de markt op voor $800,000. Belachelijk.
pi_121833996
Ik zie dat er hier wat mensen benieuwd zijn naar de prijzen in Australie. Ik zal bij onze volgende boodschappen ons lijstje eens omrekenen en hier plaatsen. Om kort te zijn: Ja, Australie is erg duur geworden. Ik was in september in Nederland en kon amper geloven hoe goedkoop de supermarkten in hartje Amsterdam zijn. In december hadden we dan weer vrienden en familie op bezoek in Australie, en zij klaagden steen en been over de prijzen.

Deels komt dat door het koersverschil. Als je hier woont heb je er iets minder last van omdat de lonen ook hoger liggen.

Voorproefje:
Kratje bier: EUR 30 - EUR 35
1 paprika: EUR 1,70
Dagkaartje OV (Melbourne): EUR 9,80
Bioscoop kaartje: EUR 14 (3D/groter scherm: EUR 17)
2 Kipfilets (600 gram) EUR 6
Yoghurt (1 liter) EUR 4,34

verder heb je hier niet echt goedkope merken zoals Euroshopper, dus boodschappen tikken aardig aan.
  maandag 21 januari 2013 @ 10:47:02 #138
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_121835623
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:23 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Een huis kopen is onze volgende ambitie maar de prijzen in Melbourne vallen me heel erg tegen. Er gaan hier in de straat inmiddels units/town houses de markt op voor $800,000. Belachelijk.
Thanks Kontiki! Ik ben erg blij dat we dicht genoeg bij Brisbane wonen om het goed met auto en OV te kunnen bereiken, maar niet zo dichtbij dat de huizenprijzen de lucht in schieten. We hebben nog geen $300,000 betaald en daar hebben we dan een vrijstaand huis op 900m2 voor in een prima buurt.

Kan me niet voorstellen om $800,000 voor een unit neer te tellen... Pfoe hee!
  maandag 21 januari 2013 @ 23:16:12 #139
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_121871038
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:39 schreef Kontiki het volgende:
EUR 6
Yoghurt (1 liter) EUR 4,34

verder heb je hier niet echt goedk
Grappig, 5 jaar geleden lag het prijspijl voor ons Nederlanders een stuk lager, veel prijzen waren vergelijkbaar, sommige dingen wat duurder, sommige wat goedkoper,maar ik herinner me nog wel ongeveer 10 dollar te hebben betaald voor de bios meerdere malen, dat was toen zo'n 6 euro, wat een verschil joh.. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_121874120
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 10:47 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Thanks Kontiki! Ik ben erg blij dat we dicht genoeg bij Brisbane wonen om het goed met auto en OV te kunnen bereiken, maar niet zo dichtbij dat de huizenprijzen de lucht in schieten. We hebben nog geen $300,000 betaald en daar hebben we dan een vrijstaand huis op 900m2 voor in een prima buurt.

Kan me niet voorstellen om $800,000 voor een unit neer te tellen... Pfoe hee!
Sydney eastern suburbs doen units ruim $10k per m2. Wie het kan betalen gaat aan me voorbij. Garden units kun je helemaal met een loepje zoeken.

Mij viel trouwens de prijs van brood op. Wordt het meel business class ingevlogen ofzo? :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 02:08:07 #141
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121875586
Iemand enig idee waar ik betaalbaar kwark kan kopen? Bij de coles hebben ze echt alleen maar yoghurt en huttenkase... Ik mis de C1000 huismerk kwark van 69 cent per halve kilo ;(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121876014
Over ruim een week kom ik voor een half jaar in Sydney wonen en werken, dus ik blijf even meelezen hier. Het is niks vergeleken met de mensen hier die een permanent visa aan het redelijk zijn, maar het is een begin :)
pi_121876183
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 23:16 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Grappig, 5 jaar geleden lag het prijspijl voor ons Nederlanders een stuk lager, veel prijzen waren vergelijkbaar, sommige dingen wat duurder, sommige wat goedkoper,maar ik herinner me nog wel ongeveer 10 dollar te hebben betaald voor de bios meerdere malen, dat was toen zo'n 6 euro, wat een verschil joh.. :)
Klopt, ik was in 2005 voor het eerst in AU en toen was het een stuk goedkoper. En de koers was toen geloof ik rond de 0,55 EUR voor 1 AUD.

We moeten nu wat creatiever zijn. Voor de bios halen we kaartjes via Optus ($10) of gratis via Coles Flybuys.
pi_121876791
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 02:08 schreef star_gazer het volgende:
Bij de coles hebben ze echt alleen maar yoghurt en huttenkase... Ik mis de C1000 huismerk kwark van 69 cent per halve kilo ;(
Uh oh :(
pi_121884250
Woohoo, in april komt m`n lieve Australische vriendinnetje een maand naar Nederland, waarna ze een paar maanden in Schotland blijft wonen & werken. Heb haar dan 7 maanden niet gezien, dus dat gaat echt fantastisch worden!

Tegen die tijd hoop ik ook wat meer duidelijkheid te hebben m.b.t een afstudeerstage in Sydney en dan kan ik hopelijk eind juli of begin augustus weer terug voor 5 maanden :)
  woensdag 23 januari 2013 @ 00:56:18 #146
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121922048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 08:28 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Uh oh :(
Whey is hier ook duur :N
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 23 januari 2013 @ 03:58:58 #147
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121923681
Nou jongens, we gaan weer gratis feesten dankzij Q-dance! IQON is een nieuw Australisch hardstyle concept waar we als Nederlanders gratis naartoe mogen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121957337
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 03:58 schreef star_gazer het volgende:
Nou jongens, we gaan weer gratis feesten dankzij Q-dance! IQON is een nieuw Australisch hardstyle concept waar we als Nederlanders gratis naartoe mogen.
Alle Q-Dance evenementen over de hele wereld (behalve Nederland) zijn vanaf nu gratis voor Nederlanders ;)

Had toch wel heel graag naar IQON gegaan.. Maarja, beetje een duur geintje om alleen voor IQON over te vliegen ;)
  donderdag 24 januari 2013 @ 00:23:29 #149
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_121969086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:26 schreef Levitas het volgende:

[..]

Alle Q-Dance evenementen over de hele wereld (behalve Nederland) zijn vanaf nu gratis voor Nederlanders ;)

Had toch wel heel graag naar IQON gegaan.. Maarja, beetje een duur geintje om alleen voor IQON over te vliegen ;)
Vriend van mij is overgevlogen voor Defqon.1. Tja, hoe gek wil je ze hebben ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_121974368
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 00:23 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Vriend van mij is overgevlogen voor Defqon.1. Tja, hoe gek wil je ze hebben ;)
Afgelopen jaar ben ik ook 3 maanden langer in Australië gebleven, speciaal voor Defqon. Heb daarvoor ook een halfjaar studievertraging gepakt, wat eigenlijk nog duurder is dan vliegen (6 maanden die ik langer studeer geen studiefinanciering, extra kosten om te wonen/leven, vlucht omboeken, etc.)
2 vrienden van me zijn ook overgevlogen, maar hebben wel meteen 3 weken vakantie gehad.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 01:55:33 #151
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122058837
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 11:53:58 #152
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122064130
Happy Australia Day to you too!

Een dagje strand zat er helaas niet in vandaag, de regen komt hier met bakken uit de hemel. Maar da's op zich eigenlijk ook wel fijn na weken droogte.

Heeft iemand zich aan een Coat of Arms snag gewaagd? Worst met kangaroe en emu?
pi_122094380
Zit al het hele weekend binnen door de regen
  zondag 27 januari 2013 @ 04:38:28 #154
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122102086
We zijn fish & chips aan het halen, maar daarna blijf ik ook mooi binnen de rest va de dag... Las net dat er een tornado was in Mooloolaba en dat is niet zo bizar ver weg. Het huis dat we hebben gekocht zou buiten de flood zone moeten liggen, net an, vandaag lijkt een goede dag om die theorie te testen!
  zondag 27 januari 2013 @ 05:35:53 #155
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122102163
Gisteren was het redelijk weer in Sydney, maar vandaag plenst het als een idioot :X Ik vind het wel een beetje typisch Sydney; als je vrij bent, is het takkeweer. Als je werkt, is het prachtig :P

Overigens hebben wij er een echte 'bogan' Australia day van gemaakt. Singlets met de vlag erop, een bucket hat, temporary tattoos op de schouder, heel veel bier, een doos 'goon' (goedkope pakkenwijn) en de triple J hottest 100 beluisterd :P STRAYA CUNT! :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_122102333
Nog nooit zo hard zien regenen, en volgens Nine is het ergste nog onderweg. En nu valt net de electriciteit ook nog uit.
pi_122112757
Zijn er mensen hier die in Sydney wonen en advies hebben over waar ik een goedkope gebruikte fiets kan kopen?
pi_122113019
Donders, zit nu in Byron Bay en wil eigenlijk naar Brisbane komende dagen maar als ik een beetje de nieuws-sites in de gaten houd is dat ongeveer de enige plaats in Oz waar je nu NIET moet zijn. Hoewel Byron Bay ook pokkeweer is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 28 januari 2013 @ 01:12:02 #159
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122149178
Het zal wel meevallen, je kunt best naar Brisbane komen. Misschien niet meteen morgen, maar eind van de week zal het best kunnen.

Ik zou wel het weer in NSW in de gaten houden als ik jou was, want dat is waar dit weersysteem nu naar op weg is.
  maandag 28 januari 2013 @ 07:32:18 #160
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122151009
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 01:12 schreef OzBunyip het volgende:
Het zal wel meevallen, je kunt best naar Brisbane komen. Misschien niet meteen morgen, maar eind van de week zal het best kunnen.

Ik zou wel het weer in NSW in de gaten houden als ik jou was, want dat is waar dit weersysteem nu naar op weg is.
aaargh! het plenst hier al twee dagen non stop :{
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_122152330
Hier in Melbourne al weken mooi weer.
pi_122196935
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:29 schreef idiot_abroad het volgende:
Zijn er mensen hier die in Sydney wonen en advies hebben over waar ik een goedkope gebruikte fiets kan kopen?
Bij de begraafplaats waar ze platgereden fietsers begraven hebben ze vaak goede deals.
pi_122285700
Ik gooi 'm hier ook even in de groep.
Wat is nou een normaal antwoord op mensen die je begroeten met ‘ how are ya.’
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
  donderdag 31 januari 2013 @ 03:17:23 #164
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122286216
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 02:17 schreef _Loki het volgende:
Ik gooi 'm hier ook even in de groep.
Wat is nou een normaal antwoord op mensen die je begroeten met ‘ how are ya.’
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
Good ta, how are you? :)

Of je zegt alleen 'good ta' als het zo vlug gaat. Vindt niemand erg.
  donderdag 31 januari 2013 @ 03:21:03 #165
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122286236
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 02:17 schreef _Loki het volgende:
Ik gooi 'm hier ook even in de groep.
Wat is nou een normaal antwoord op mensen die je begroeten met ‘ how are ya.’
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
"good, yourself?"
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_122286911
Daar heb ik meestal geen tijd meer voor omdat ze dan al bijna weg zijn, dat maakt het lastig :')
pi_122290750
Het is typisch Australisch wat juist zo vet is aan dit land. Heeft niets te maken of ze daadwerkelijk geinteresseerd zijn hoe het met je gaat.

Ik zeg meestel " Good mate yourself? " Of je nu een antwoord krijgt of niet gaat erom dat je die persoon respecteer wie die dan ook is.
pi_122291542
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 03:21 schreef star_gazer het volgende:

[..]

"good, yourself?"
Gebruikte deze inderdaad ook altijd :) Makkelijk en snel te zeggen, want vaak gebeurd het als je langs elkaar loopt o.i.d en dus weinig tijd hebt
pi_122330885
Enig idee waar de Australische studenten hun stagebedrijven vinden? Of iemand van jullie hier toevallig connecties bij een bedrijf in/rondom Sydney die nog wel een marketing student kunnen gebruiken voor een afstudeeronderzoek?

Heb denk ik al 10 bedrijven een berichtje gestuurd, maar op mails wordt niet beantwoord, telefoongesprekken worden ook vrij vlug afgekapt eigenlijk. En de tijd begint een beetje te dringen. Moet in september beginnen, 3-4 maanden voor het aanvragen van visum uittrekken, dus wil toch half februari (2 weken!) een bedrijf hebben die heeft toegezegd. Begin hem stiekem te knijpen..
pi_122368942
Ik denk dat er veel iets vinden via hun eigen uni. Ik weet dat Psych studenten een placement krijgen via hun uni, ze kunnen dus niet kiezen.
Ik zal eens kijken voor HRM-studenten van mijn school, waar die gezeten hebben. Misschien zit daar iets tussen voor je.
pi_122370329
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:22 schreef Levitas het volgende:
Enig idee waar de Australische studenten hun stagebedrijven vinden? Of iemand van jullie hier toevallig connecties bij een bedrijf in/rondom Sydney die nog wel een marketing student kunnen gebruiken voor een afstudeeronderzoek?

Heb denk ik al 10 bedrijven een berichtje gestuurd, maar op mails wordt niet beantwoord, telefoongesprekken worden ook vrij vlug afgekapt eigenlijk. En de tijd begint een beetje te dringen. Moet in september beginnen, 3-4 maanden voor het aanvragen van visum uittrekken, dus wil toch half februari (2 weken!) een bedrijf hebben die heeft toegezegd. Begin hem stiekem te knijpen..
Toen ik afstudeerde waren er een aantal die via de universiteit in Sydney een afstudeeropdracht konden krijgen. Je zou het daar kunnen proberen.
pi_122388734
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 04:30 schreef _Loki het volgende:
Ik denk dat er veel iets vinden via hun eigen uni. Ik weet dat Psych studenten een placement krijgen via hun uni, ze kunnen dus niet kiezen.
Ik zal eens kijken voor HRM-studenten van mijn school, waar die gezeten hebben. Misschien zit daar iets tussen voor je.
Thanks. Hoor het graag van je :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:22 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Toen ik afstudeerde waren er een aantal die via de universiteit in Sydney een afstudeeropdracht konden krijgen. Je zou het daar kunnen proberen.
Dat is ook het bellen waard :)
pi_122404152
Sinds een week ben ik ook een kaaskop in Melbourne! Eerste indruk van de stad is erg goed. Het is zo goed georganiseerd, schoon, mooi en heel veel te doen. Enige nadeel is natuurlijk dat het duur is o.a. door die stomme Euro.

Maandag begin ik met een stage voor 6 maanden bij het Murdoch Children's Research Insititute!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 3 februari 2013 @ 03:15:08 #174
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122407015
Ah Melbourne, ik hou van die stad. Als je van macarons houdt moet je die van Cacao eens proberen. En als je niet weet wat macarons zijn moet je ze alsnog proberen ;)

En Koko Black in Lygon Street, hun salted caramels zijn echt delish.

Jep, Melbourne is mijn gourmet destination! :)
pi_122408333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 02:17 schreef _Loki het volgende:
Ik gooi 'm hier ook even in de groep.
Wat is nou een normaal antwoord op mensen die je begroeten met ‘ how are ya.’
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
Not too bad, thanks.

En je kunt er nog een 'Yourself?' achteraan gooien als je een gesprek wilt starten.
pi_122408347
Huizeneigenaars, waar hebben jullie je hypotheek afgesloten? We zijn inmiddels op huizenjacht. People's Choice en Members Equity Bank zien er goed uit.
pi_122408536
Commbank, 5.6%, variabel.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 07:41:19 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 07:27:19 #178
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122408557
ING Direct
  zondag 3 februari 2013 @ 07:53:52 #179
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_122408626
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 03:15 schreef OzBunyip het volgende:
Ah Melbourne, ik hou van die stad. Als je van macarons houdt moet je die van Cacao eens proberen. En als je niet weet wat macarons zijn moet je ze alsnog proberen ;)

En Koko Black in Lygon Street, hun salted caramels zijn echt delish.

Jep, Melbourne is mijn gourmet destination! :)
En als je in Sydney bent moet je eens naar de macaron workshop van Adriano Zumbo :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 3 februari 2013 @ 08:03:23 #180
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_122408654
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 07:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

En als je in Sydney bent moet je eens naar de macaron workshop van Adriano Zumbo :D
I know!!! Vorige keer dat ik in Sydney was wist ik nog niet eens van het bestaan van de beste man, wist ik het maar, dan had ik de halve winkel leeggekocht :P
pi_122453906
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 03:15 schreef OzBunyip het volgende:
Ah Melbourne, ik hou van die stad. Als je van macarons houdt moet je die van Cacao eens proberen. En als je niet weet wat macarons zijn moet je ze alsnog proberen ;)

En Koko Black in Lygon Street, hun salted caramels zijn echt delish.

Jep, Melbourne is mijn gourmet destination! :)
Oh god, het eten hier. Veel te veel en veel te lekker.
Ik kom echt niet snel aan maar ik ben hier al een paar kilootjes rijker geworden :')
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:55:36 #182
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_122592220
Iemand hier nog iets gemerkt van de bosbranden de afgelopen tijd? Zit op het moment in Hobart, Tasmanie, en zit hier in de rook van een nabije bosbrand. Spannend toch wel!
pi_122628835
Merkte het in NSW op de weg tussen Jervis Bay en Sydney (ong 250 km onder sydney denk ik). Werden gestopt door de brandweer omdat de weg aan beide kanten 'onder vuur' lag. Uiteindelijk kwamen de vlammen niet hoger dan een halve meter en was het onder controle, maar bizar was het wel. Het rook als een gigantische bbq kilometers van tevoren en toen we eenmaal door het gebied reden waren alle bomen etc zwartgeblakerd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_122740633
Momenteel doe ik een stage van 6 maanden met een occupational trainee visa, weet iemand of je daarnaast nog een bijbaantje mag hebben?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122740644
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 05:24 schreef MaxC het volgende:
Momenteel doe ik een stage van 6 maanden met een occupational trainee visa, weet iemand of je daarnaast nog een bijbaantje mag hebben?
Nope, je mag op dat visum geen geld verdienen. Ook geen stagevergoeding
pi_122817451
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 05:44 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nope, je mag op dat visum geen geld verdienen. Ook geen stagevergoeding
Iemand nog tips om toch aan geld te komen of te besparen? :+

Begroting van een half jaar in Melbourne was prima en wel sluitend, alleen ik krijg een paar duizend euro aan beurzen pas achteraf, niet zo handig :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122818865
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 05:50 schreef MaxC het volgende:

[..]

Iemand nog tips om toch aan geld te komen of te besparen? :+

Begroting van een half jaar in Melbourne was prima en wel sluitend, alleen ik krijg een paar duizend euro aan beurzen pas achteraf, niet zo handig :P
(Bij)lenen bij de IB-Groep. Dan kun je zodra je beurzen binnen komen meteen je schuld afbetalen.
Of ergens zwart werken, maar dat is altijd een beetje riskant.. Voor de rest zou ik het ook niet weten eigenlijk
pi_122913422
Damn, nu al een maand of 2 op zoek naar een bedrijf voor m`n afstudeerstage. Al zoveel sollicitaties de deur uit gedaan, maar 0.0 reactie.
Ik kan misschien(!) terecht bij het bedrijf waar een Nederlands meisje (een vriendin van mijn Aussie vriendin) stage heeft gelopen, maar ook die hebben, op een mailtje met "dank voor je mail" na, nog geen contact gezocht. Heb wel gebeld, maar toen was de baas niet aanwezig.

Via een collega in Nederland ben ik al kerst in gesprek met een ander bedrijf, ook mijn onderzoeksvoorstellen opgestuurd, maar nog steeds geen uitsluitsel. Wel stuur ik regelmatig een bericht om te vragen hoe het gaat, maar elke keer krijg ik "We zijn ermee bezig".

Het is nu half februari. Visum aanvragen (Occ. Trainee Visa) kan zo`n 4 maanden in beslag nemen, dus ik moet écht een bedrijf vinden voor maart, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk. Zit er toch aan te denken om een bemiddelingsbureau in te schakelen, hoewel dat echt tegen mijn principes is. ¤800 alleen om in contact gebracht te worden met een bedrijf vind ik toch best belachelijk (voor dat geld krijg je wel een betaalde + ¤800 voor het regelen van het visum.

Begint toch een beetje moedeloos te worden zo :')
pi_122914127
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 05:44 schreef Levitas het volgende:

[..]

Nope, je mag op dat visum geen geld verdienen. Ook geen stagevergoeding
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:20 schreef Levitas het volgende:
Het is nu half februari. Visum aanvragen (Occ. Trainee Visa) kan zo`n 4 maanden in beslag nemen, dus ik moet écht een bedrijf vinden voor maart, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk. Zit er toch aan te denken om een bemiddelingsbureau in te schakelen, hoewel dat echt tegen mijn principes is. ¤800 alleen om in contact gebracht te worden met een bedrijf vind ik toch best belachelijk (voor dat geld krijg je wel een betaalde + ¤800 voor het regelen van het visum.
dat mocht toch niet? :P
pi_122914132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:38 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

[..]

dat mocht toch niet? :P
Oh shit! Niet eens meer aan gedacht. Stomme ik!
pi_122914159
ik wist niet eens dat dat niet mocht, kan het ook niet terug vinden? heb je een bron?
pi_122914256
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik wist niet eens dat dat niet mocht, kan het ook niet terug vinden? heb je een bron?
Volgens mij ben ik helemaal de kluts kwijt.. Ik heb net nog eens (voor de zekerheid) nagekeken, en dit staat er op de website:
quote:
Salary or wages

The salary or wages payable to you must be in accordance with Australian laws and practices.

If there is no award, and it is not a volunteer position, you must receive at least the minimum federal award rate.
See: Fair Work Australia
pi_122931868
Als het de 442 is: http://www.immi.gov.au/students/sponsored/otv/ en dan onder obligations:

During your stay in Australia, you must not:

stop undertaking the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted
undertake any work outside of the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted.
pi_122932761
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:43 schreef anarchitect het volgende:
Als het de 442 is: http://www.immi.gov.au/students/sponsored/otv/ en dan onder obligations:

During your stay in Australia, you must not:

stop undertaking the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted
undertake any work outside of the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted.
Dus het visum loopt af zodra je stopt met je stage/training en je mag niet naast je training/stage werken. Dat zegt niks over het salaris dat je mag verdienen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik wist niet eens dat dat niet mocht, kan het ook niet terug vinden? heb je een bron?
Ik weet al waar ik mee in de war was. Je mag niet náást je stage werken. Salaris mag dus wel (als ik het zo goed begrijp..)
pi_122938684
Klopt.
pi_122940355
Ligt het aan mij of heeft Melbourne CBD veel meer winkelstraten dan Sydney CBD?
Anoniem
pi_122943601
Misschien dat dit je vraagt beantwoord?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:12:10 #198
164283 Luco
Buongiorno!
pi_122944372
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 05:24 schreef MaxC het volgende:
Momenteel doe ik een stage van 6 maanden met een occupational trainee visa, weet iemand of je daarnaast nog een bijbaantje mag hebben?
442 visum? Toen ik die had mocht ik tot max 20 uur per week werken. Staat gewoon in je visumvoorwaarden
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_122948010
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:24 schreef Iwanius het volgende:
Misschien dat dit je vraagt beantwoord?
He handig! bedankt
Anoniem
pi_122962400
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:12 schreef Luco het volgende:

[..]

442 visum? Toen ik die had mocht ik tot max 20 uur per week werken. Staat gewoon in je visumvoorwaarden
What the..? Hoe kun je in godsnaam maar 20 uur per week stage lopen? Ik denk dat geen enkele universiteit of hogeschool in Nederland dat goedkeurt. En vrijwel alle stagebemiddelingbureaus bieden een service aan om de occupational trainee visa (442 dus) te regelen, voor stage.

I`m confused now..
  zondag 17 februari 2013 @ 00:35:42 #201
164283 Luco
Buongiorno!
pi_122974001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:34 schreef Levitas het volgende:

[..]

What the..? Hoe kun je in godsnaam maar 20 uur per week stage lopen? Ik denk dat geen enkele universiteit of hogeschool in Nederland dat goedkeurt. En vrijwel alle stagebemiddelingbureaus bieden een service aan om de occupational trainee visa (442 dus) te regelen, voor stage.

I`m confused now..
Naast m'n stage (onbetaald) mocht ik max 20u pw werken.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_122979657
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:35 schreef Luco het volgende:

[..]

Naast m'n stage (onbetaald) mocht ik max 20u pw werken.
Aah, dus ik sla de plank helemaal mis.

Kort dus?
-Er mag wel een stagevergoeding gegeven worden
-Naast je stage mag je 20 uur extra werken
pi_122979921
Ligt er aan wanneer Luco zijn visum kreeg en wat de voorwaarden toen waren. Visum voorwaarden willen nog wel eens veranderen.
pi_122980644
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:18 schreef anarchitect het volgende:
Ligt er aan wanneer Luco zijn visum kreeg en wat de voorwaarden toen waren. Visum voorwaarden willen nog wel eens veranderen.
Dit staat er vermeld op immi.gov.au:
quote:
The salary or wages payable to you must be in accordance with Australian laws and practices.

If there is no award, and it is not a volunteer position, you must receive at least the minimum federal award rate.
quote:
During your stay in Australia, you must not:

- stop undertaking the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted
- undertake any work outside of the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted.
Dus er staat dat je NIET naast je training mag werken.

Wat betreft het aantal uren staat er niets vermeld. Alleen voor de sponsored secondary applicants (familie die je meeneemt dus) staat er dit:
quote:
The following visa conditions will apply to sponsored secondary applicants who are accompanying you or joining you later in Australia.

During their stay in Australia they:

must not engage in work for more than 40 hours per fortnight
Dus, als ik het goed begrijp: Je bent dus verplicht om in ieder geval het minimum loon te ontvangen, je mag niet naast je stage een bijbaan hebben en als stagiair mag je dus gewoon 40 uur per week werken (meegebrachte familie dus maar 20).
pi_122981084
Zo lees ik het ook ja.

Geen idee trouwens of het gebruikelijk is om een stagevergoeding te krijgen.
pi_123019545
Er zaten hier volgens mij mensen die op de uni of sydney zaten. Hoe zit het met je cijfer gemiddelde van je vwo eindexamen? er stond op de site dat je cijfer voor de studie architectuur niet van belang is alleen dat je advanced math. en advanced english moet hebben gedaan en dat er verder geen vereisten zijn.
Anoniem
pi_123198524
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:14 schreef anarchitect het volgende:
Zo lees ik het ook ja.

Geen idee trouwens of het gebruikelijk is om een stagevergoeding te krijgen.
Voor zover ik weet worden er heel zelden stagevergoedingen gegeven in Australia. Van alle mensen die ik hier ken met stages is er maar één iemand die wat krijgt.
pi_123266672
Vraagje: ik ben niet lang geleden getrouwd met een Australische, in Australie. Moet ik wat betreft mijn huwelijk nog iets doorgeven in NL aan de Belastingdienst/gemeentelijk register, etc.? Ik woon al jaren niet meer in NL dus ik denk niet dat dat nodig is?
  maandag 25 februari 2013 @ 00:01:07 #209
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123309637
Van het weekend heb ik mijn IELTS examen gedaan ten behoeve van mijn permanente visum.

Teeeeering dat is simpel zeg _O- Mijn leestoets had ik binnen 20 minuten klaar; moest serieus 40 minuten wachten. Dacht dat ik het niveau middelbare school wel overstegen was :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_123322506
Klinkt goed, ik moet hem binnenkort maken
Anoniem
pi_123358021
Ik ben er nu twee weken op vakantie. Godverdomme, wat een prachtig land _O_
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_123359202
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2013 00:01 schreef star_gazer het volgende:
Van het weekend heb ik mijn IELTS examen gedaan ten behoeve van mijn permanente visum.

Teeeeering dat is simpel zeg _O- Mijn leestoets had ik binnen 20 minuten klaar; moest serieus 40 minuten wachten. Dacht dat ik het niveau middelbare school wel overstegen was :')
Zit er ook aan te denken een IELTS test te doen. Qua opleiding heb ik niet zoveel en zo'n IELTS is altijd handig. Wanneer hoor je het resultaat? Hoe is het grammaticale gedeelte?
pi_123359443
Ik zit stiekem ook al te kijken of het lucratief is hier een master of iets dergelijks te gaan doen :@ De tering, wat zie ik er tegenop om terug naar Nederland te gaan...
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:42:39 #214
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123359539
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:26 schreef HokkaHokka het volgende:

[..]

Zit er ook aan te denken een IELTS test te doen. Qua opleiding heb ik niet zoveel en zo'n IELTS is altijd handig. Wanneer hoor je het resultaat? Hoe is het grammaticale gedeelte?
Duurt een week of twee. Je hebt geen gerichte grammatica-toets, maar je wordt in je schrijf- en spreektoets uiteraard wel afgerekend op grammatica. Het gaat echt om taalbeheersing.Zie ielts.org.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 10:43:43 #215
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123359571
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik zit stiekem ook al te kijken of het lucratief is hier een master of iets dergelijks te gaan doen :@ De tering, wat zie ik er tegenop om terug naar Nederland te gaan...
Doen. Als je in de juiste sector zit, kun je na je master een graduate visa scoren. Dikke kans dat je langs die weg PR kunt verkrijgen. Master is overigens wel tering duur hier :{
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_123359882
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Doen. Als je in de juiste sector zit, kun je na je master een graduate visa scoren. Dikke kans dat je langs die weg PR kunt verkrijgen. Master is overigens wel tering duur hier :{
Volgende week in Nederland nog eens goed over nadenken, wil zoiets niet in een opwelling doen.

Alleen in elk ander vakantieland heb ik na afloop zoiets van het was leuk, maar ik ga graag weer naar huis. Hier heb ik dat absoluut niet! Zit bij wat verre familie in een suburb van Sydney nu.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_123362199
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Doen. Als je in de juiste sector zit, kun je na je master een graduate visa scoren. Dikke kans dat je langs die weg PR kunt verkrijgen. Master is overigens wel tering duur hier :{
Yup, tyfusduur.
Ik heb er ook eens naar gekeken, 20.000 dollar per jaar voor een 2-jarige master :') exclusief boeken. En dan ook nog huur, onderhoud, reiskosten naar stageplekken die ook in geelong kunnen zijn... Nee, wordt 'm niet.

Ik weet overigens ook niet of ik hier nog 2 jaar zou kunnen blijven. Ik heb het echt heel erg naar m'n zin, maar ik moet zeggen dat ik veel lastige momenten heb. Ik heb hier niet zo'n strak leventje opgebouwd als de meesten in dit topic.
Een van de dingen die ik wel echt ga missen is het eten hier. Verdomme man, voor 20 dollar helemaal dood eten aan dumplings, sushi, thai, indisch, Ethiopisch, alles. Dat wordt bout als ik terug ben.
pi_123442859
Tering, die onderwijsprijzen joh :o

Zit nu weer op Sydney Airport om naar Hong Kong te vliegen maar ik baal als een stekker. In Nederland :N maar eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor een nieuwe (werk) vakantie naar Nieuw Zeeland en Australië :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_123450970
Net strip the city - Sydney gezien op discovery channel, was wel interessant hoe de stad in elkaar zit en is ontstaan.
Anoniem
pi_123493628
Pfoe, ik sta weer voor een dilemma!
Heb vanochtend een uitgebreid gesprek gehad met een stagebureau. Heel kort gezegd: Kans op een betaalde afstudeerstage op het Occupational Trainee Visa is extreem groot. Het punt waar ik mee zit: Het kost ¤1600 om alles te regelen (stagebedrijf en visum).

M`n vriendin is ook bereid om in Schotland te blijven, als ik daar mijn afstudeerstage doe. Geen hoge kosten voor stagebureau, vlucht, visum en verzekering, maar wel extra kosten voor onderdak. Daarnaast het risico dat ze heimwee krijgt o.i.d, wat ik niet heb in Australië. Beide situaties zijn kosten een probleem (ik zal hoe dan ook bij moeten lenen bij IB-groep)..
pi_123494240
Zijn er geen goedkopere stagebureaus? Ik heb nog nooit van eentje gehoord die 1600 euro vraagt.
Wat zit daar allemaal bij in, alleen stage en visum?
pi_123494959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 11:43 schreef _Loki het volgende:
Zijn er geen goedkopere stagebureaus? Ik heb nog nooit van eentje gehoord die 1600 euro vraagt.
Wat zit daar allemaal bij in, alleen stage en visum?
Het stagebureau rekent ¤800 voor een betaalde stage. ¤500 voor een onbetaalde. Je zou dus eigenlijk dom zijn om die ¤300 niet extra te betalen (dit haal je er dus na één maand stage al uit!). Elk stagebureau rekent rond deze prijs, alleen de meesten vertellen je dat onbetaalde stages gebruikelijk zijn.

De andere ¤800 is voor het regelen van m`n Occupational Trainee Visa. Iets waar andere stagebureaus dus ook al moeite mee hebben, of zelfs helemaal niet mee om willen/kunnen gaan.
pi_123495186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:10 schreef Levitas het volgende:

[..]

Het stagebureau rekent ¤800 voor een betaalde stage. ¤500 voor een onbetaalde. Je zou dus eigenlijk dom zijn om die ¤300 niet extra te betalen (dit haal je er dus na één maand stage al uit!). Elk stagebureau rekent rond deze prijs, alleen de meesten vertellen je dat onbetaalde stages gebruikelijk zijn.

De andere ¤800 is voor het regelen van m`n Occupational Trainee Visa. Iets waar andere stagebureaus dus ook al moeite mee hebben, of zelfs helemaal niet mee om willen/kunnen gaan.
Wut, maar 800 euro voor een OTV is echt heel veel.
Moet dat per se via hun? Als je t zelf doet, is het 350 dollar of zo.
pi_123495233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:19 schreef _Loki het volgende:

[..]

Wut, maar 800 euro voor een OTV is echt heel veel.
Moet dat per se via hun? Als je t zelf doet, is het 350 dollar of zo.
Het moet per sé via hen, omdat - zo is mij vanochtend verteld - een contactpersoon hebben zitten in de immigratiedienst in Adelaide, die al hun aanvragen regelt. Nogmaals, ik ben al ruim 4 maanden bezig met het zoeken en solliciteren, maar vrijwel geen bedrijf wilt me aannemen omdat ze door het visum proces moeten. Dit bureau heeft connecties met bedrijven die al genomineerd zijn. Ja, het is heel veel geld. En dat is nu precies mijn dilemma..

Die $350 is overigens als je als applicant je eigen deel betaald. Ik zie het nog gerust gebeuren dat bedrijven zeggen dat de applicant hun deel ook moeten betalen (en dan komt het ook neer op $800).
pi_123495342
Ah zo.
Misschien heb ik gewoon veel geluk met mijn stageplek :')
pi_123498943
Iemand enig idee of iemand met een bachelors degree in bedrijfseconomie (business economics) een goede kans maakt op een baan in Australië? Mijn beheersing van de Engelse taal is trouwens uitstekend, haalde er altijd 10'nen en negens voor op het VWO.

Ik ben zelf een maand naar Australië op vakantie geweest en het beviel me zo enorm goed, ik had voor het eerst dat ik na zo'n periode niet blij was dat ik weer naar huis ging, ik wilde eigenlijk blijven.

De pracht van het land, de aard van de mensen , het mooie weer en de ongedwongen sfeer ten opzichte van het hectische leven hier in Nederland.

Wat voor mij ook echt een verbazing was dat er in Cairns een openbaar zwembad was, waar openbare barbecues stonden die mensen gewoon mochten gebruiken. Het mooiste was dat iedereen alles netjes achterliet na gebruik, hier in Nederland kan zoiets gewoon niet. Hier zou het stuk gemaakt worden of de onderdelen zouden gestolen worden en binnen de kortste keren zou het verwaarloosd zijn. Zoiets zegt gewoon een hoop over de cultuur van de mensen in de omgeving.

Mijn kaak viel trouwens ook op de grond toen ik keek naar de inkomstenbelasting vergeleken met die in Nederland, wat een enorm verschil! ik weet niet of andere kosten daar een stuk hoger zijn, zorgkosten, woning etc maar anders dan worden we hier echt een partij uitgemolken.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 14:15:37 #227
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123499583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:00 schreef Elkedagwatanders het volgende:
Wat voor mij ook echt een verbazing was dat er in Cairns een openbaar zwembad was, waar openbare barbecues stonden die mensen gewoon mochten gebruiken. Het mooiste was dat iedereen alles netjes achterliet na gebruik, hier in Nederland kan zoiets gewoon niet. Hier zou het stuk gemaakt worden of de onderdelen zouden gestolen worden en binnen de kortste keren zou het verwaarloosd zijn. Zoiets zegt gewoon een hoop over de cultuur van de mensen in de omgeving.
Ook in Airlie Beach. Gratis BBQ's staan door het hele land, heb ze in Sydney ook gezien.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 maart 2013 @ 22:27:29 #228
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_123519856
Gratis BBQs kun je in vrijwel elk park wel vinden :)
pi_123542168
Deze zomer naar Tasmanië, Brisbane, en weer Sydney. Ben vooral benieuwt naar Brisbane, schijnen veel mensen boven de grote steden Sydney en Melbourne te prefereren.
Anoniem
pi_123601716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 14:15 schreef Luco het volgende:

[..]

Ook in Airlie Beach. Gratis BBQ's staan door het hele land, heb ze in Sydney ook gezien.
Maar ik begrijp wat hij bedoelt met Cairns wat is het lekker relax daar.
Ik ben in Cairns begonnen met mijn aussie reizen.
Steeds verder naar beneden.
De laatste keer ben ik gestopt in Melbourne
Nu wil ik nog naar Adelaide,Perth,en Darwin en ook weer naar Cairns.
grtz Mario
pi_123622670
Tja zie het als een personal investment. Je zal ten alle tijden moeten investeren in je zelf om ergens te komen.. Destijds heb ik 2500 euro moeten investeren om hier te blijven/wonen. Tis het waard!

Trouwens, wie gaat er naar kings day Sydney?
pi_123741559
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 07:41 schreef Kontiki het volgende:
Vraagje: ik ben niet lang geleden getrouwd met een Australische, in Australie. Moet ik wat betreft mijn huwelijk nog iets doorgeven in NL aan de Belastingdienst/gemeentelijk register, etc.? Ik woon al jaren niet meer in NL dus ik denk niet dat dat nodig is?
Niemand een idee?
pi_123752698
Vraagje aan de die-hard Australiërs,

Waar begin ik ?!?!!?

Ik wil graag voor een jaar of iets gaan werken in australie om te kijken hoe het is... en het liefst emigreren !

Zit al aardig dit topic door te lezen en ik moet gewoon weg hier !

Hoe is de ICT daar ? ben momenteel werkzaam in de IT en het mooiste is om te emigreren en 4 dagen in de week down-under te werken... of zit ik nu te dromen ?
Stom paard
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:31:29 #234
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123753309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:16 schreef giepen het volgende:
Vraagje aan de die-hard Australiërs,

Waar begin ik ?!?!!?

Ik wil graag voor een jaar of iets gaan werken in australie om te kijken hoe het is... en het liefst emigreren !

Zit al aardig dit topic door te lezen en ik moet gewoon weg hier !

Hoe is de ICT daar ? ben momenteel werkzaam in de IT en het mooiste is om te emigreren en 4 dagen in de week down-under te werken... of zit ik nu te dromen ?
IT/ICT is volgens mij rond Brisbane relatief veel werk in te vinden.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  donderdag 7 maart 2013 @ 17:31:49 #235
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123753326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:42 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Niemand een idee?
Vraag het de Nederlandse Ambassade?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_123754465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:16 schreef giepen het volgende:
Ik wil graag voor een jaar of iets gaan werken in australie om te kijken hoe het is
Working Holiday Visa! Dat is denk ik de beste manier om te kijken of het werken, het land en de levensstijl je bevalt, denk ik.
Hoe verder, dat hangt er een beetje van af.

- Werk een tijdje op het platteland, om zo je 2e Working Holiday Visa aan te vragen (dus je oude te verlengen.
- Heb je een werkgever die je wilt sponsoren, maar nog belangrijker: Ook KAN sponsoren? (m.a.w. kan je werkgever aantonen dat er voor die positie geen locals aangenomen/gevonden kunnen worden?) Dan kun je gewoon voor het Employer Nominaton Scheme gaan.
- Heb je een vriend(in) opgedaan, waar je langer dan 1 jaar een relatie mee hebt? Partner Visa

Let wel, dat emigreren naar Australië op basis van een baan (dus gesponsord worden door een werkgever) echt heel erg moeilijk is.
pi_123755231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:02 schreef Levitas het volgende:

[..]

Working Holiday Visa! Dat is denk ik de beste manier om te kijken of het werken, het land en de levensstijl je bevalt, denk ik.
Hoe verder, dat hangt er een beetje van af.

- Werk een tijdje op het platteland, om zo je 2e Working Holiday Visa aan te vragen (dus je oude te verlengen.
- Heb je een werkgever die je wilt sponsoren, maar nog belangrijker: Ook KAN sponsoren? (m.a.w. kan je werkgever aantonen dat er voor die positie geen locals aangenomen/gevonden kunnen worden?) Dan kun je gewoon voor het Employer Nominaton Scheme gaan.
- Heb je een vriend(in) opgedaan, waar je langer dan 1 jaar een relatie mee hebt? Partner Visa

Let wel, dat emigreren naar Australië op basis van een baan (dus gesponsord worden door een werkgever) echt heel erg moeilijk is.
Het liefst heb ik natuurlijk meteen een baan in mijn branche! ... ik ben een goede systeembeheerder, maarja die zullen ze lokaal ook wel hebben !

Is het dan gewoon eerst erheen gaan en een tijdje fruit plukken terwijl je een " echte" baan zoekt ?

Koop je eerst je vliegticket en zie je dan wel of je daar een baantje krijgt ? of regel je van te voren een fruitpluk baantje ?

vragen...zoveel vragen...
Stom paard
  donderdag 7 maart 2013 @ 20:54:32 #238
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_123762591
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:42 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Niemand een idee?
Nadat ik met m'n Australische vriend getrouwd ben heb ik de gemeente in Nederland een email gestuurd met de vraag of ze dat nog moesten aanpassen ergens, maar ze zeiden dat het niet nodig was. Pas als ik evt. weer in Nederland zou komen wonen moet het aangepast worden. Ik heb het bij de Belastingdienst niet gevraagd.
pi_123781453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 17:31 schreef Luco het volgende:

[..]

IT/ICT is volgens mij rond Brisbane relatief veel werk in te vinden.
Nope. In Melbourne en Sydney liggen de banen momenteel ook niet voor het opraken terwijl het daar doorgaans veel eenvoudiger banen vinden is. In Brisbane is altijd al veel minder te doen in de IT. En momenteel is het helemaal pet.
pi_123781806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:23 schreef giepen het volgende:

[..]

Het liefst heb ik natuurlijk meteen een baan in mijn branche! ... ik ben een goede systeembeheerder, maarja die zullen ze lokaal ook wel hebben !

Is het dan gewoon eerst erheen gaan en een tijdje fruit plukken terwijl je een " echte" baan zoekt ?

Koop je eerst je vliegticket en zie je dan wel of je daar een baantje krijgt ? of regel je van te voren een fruitpluk baantje ?

vragen...zoveel vragen...
Ik weet niet hoe oud je bent maar Working Holiday Visa krijg ja volgens mij maar tot je 30e.

Schiet niet echt op hier ook. Geen werk momenteel, mijn plan om rond september/oktober die kant op te gaan wordt langzaam onbetaalbaar :r
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_123785438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent maar Working Holiday Visa krijg ja volgens mij maar tot je 30e.

Schiet niet echt op hier ook. Geen werk momenteel, mijn plan om rond september/oktober die kant op te gaan wordt langzaam onbetaalbaar :r
22.. dus nog tijd zat !

Maar zoek je werk in de IT in australie ? waar zoek je naar dan ?
Stom paard
pi_123785986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:24 schreef giepen het volgende:

[..]

22.. dus nog tijd zat !

Maar zoek je werk in de IT in australie ? waar zoek je naar dan ?
Ik zoek voorlopig nog even werk in Nederland ;)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_123813526
Volgend week een lang weekend naar Tasmanië, iemand nog aanraders? :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_123910844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:21 schreef MaxC het volgende:
Volgend week een lang weekend naar Tasmanië, iemand nog aanraders?
Wat wil je bijvoorbeeld weten? Ga je daar rondreiden met een eigen auto? Ik heb in 4 dagen een rondje door het eiland gereden, maar dat is wel iets te kort tijd. Voorderest heb ik heeeeel veeel rondom Hobart gezien.
pi_123916545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent maar Working Holiday Visa krijg ja volgens mij maar tot je 30e.

Schiet niet echt op hier ook. Geen werk momenteel, mijn plan om rond september/oktober die kant op te gaan wordt langzaam onbetaalbaar :r
Is het slim om eerst met een working holiday visa fruit te gaan plukken..... en in de tussentijd een baan zoek in de IT ? Ik begreep dat als je 3 maanden werkt tijdens je WHV, je de mogelijkheid hebt om nog een visa te krijgen....

Stel ik krijg de kans op een goede baan daar..... is het dan mogelijk om te emigreren ? of gaat dat niet zo makkelijk ?
Ik heb al wat op de banensite gekeken en er zijn zat banen waar ik goed in pas.... en het verdiend ook niet verkeerd

[ Bericht 0% gewijzigd door giepen op 11-03-2013 16:47:34 ]
Stom paard
pi_123917158
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:39 schreef giepen het volgende:

[..]

Is het slim om eerst met een working holiday visa fruit te gaan plukken..... en in de tussentijd een baan zoek in de IT ? Ik begreep dat als je 3 maanden werkt tijdens je WHV, je de mogelijkheid hebt om nog een visa te krijgen....

Stel ik krijg de kans op een goede baan daar..... is het dan mogelijk om te emigreren ? of gaat dat niet zo makkelijk ?
Ik heb al wat op de banensite gekeken en er zijn zat banen waar ik goed in pas.... en het verdiend ook niet verkeerd
Kun je beter even aan anderen vragen :) Ik ben er pas een paar keer op vakantie geweest, nooit gewoond of gewerkt ;)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_123917301
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kun je beter even aan anderen vragen :) Ik ben er pas een paar keer op vakantie geweest, nooit gewoond of gewerkt ;)
Oh... dan is het volgende vanaf nu voor iedereen te beantwoorden :

Is het slim om eerst met een working holiday visa, fruit te gaan plukken..... en in de tussentijd een baan zoek in de IT ? Ik begreep dat als je 3 maanden werkt tijdens je WHV, je de mogelijkheid hebt om nog een visa te krijgen....

Stel ik krijg de kans op een goede baan daar..... is het dan mogelijk om te emigreren ? of gaat dat niet zo makkelijk ?
Ik heb al wat op de banensite gekeken en er zijn zat banen waar ik goed in pas.... en het verdiend ook niet verkeerd
Stom paard
pi_123952670
immi.gov.au begin daar eens, daar staat alles over wat je wel en niet mag doen met je WHV en hoe je gesponsord kunt worden.
pi_124208726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:18 schreef anarchitect het volgende:
immi.gov.au begin daar eens, daar staat alles over wat je wel en niet mag doen met je WHV en hoe je gesponsord kunt worden.
Ik heb het een beetje doorgelezen ja... en het begint inderdaad met een Work Holiday Visa....

Maar het is meer mijn vraag of het reeel is.....
Stom paard
pi_124209154
Voor mijn volgende reis was er oa een week tasmanie gepland, maar toch maar verandert naar een week darwin met een 4 daagse safari rondreis :D
Lekker warm in vergelijking met tasmanie.
Anoniem
pi_124235562
Warm wel, maar vond het weer niet lekker in Darwin. ;)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:39:22 #253
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_124236667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:11 schreef Nic1 het volgende:
Warm wel, maar vond het weer niet lekker in Darwin. ;)
Darwin is lekker in het droge seizoen (mei-oktober). In het natte seizoen is het niet te harden. Vind het op zich een leuk stadje, met veel te doen in de omgeving (Kakadu, Litchfield, croc cruises) :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_124236763
Klopt, ben er zelf alleen in februari geweest, wel prachtige omgeving ja. :)
pi_124238880
Afgelopen 5 dagen in Tazmanië geweest, wat een prachtig eiland. Echt een fantastische tijd gehad. Mona museum(gaafste museum waar ik ooit ben geweest) _O_ Mt Cradle _O_ Wineglass bay O+ :9~ _O_
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_124241318
Wow klinkt leuk, nog een beetje goed weer bij gehad?

Ik sta nu voor de keuze, of vanuit brisbane naar fraser island of vanuit brisbane naar gold coast :P
Anoniem
  dinsdag 19 maart 2013 @ 11:01:08 #257
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_124243200
Daar kan ik je wel mee helpen: Fraser Island :)

Gold Coast is een beetje het Las Vegas van Queensland. De stranden zijn momenteel ook niet super door de erosie na de Australia Day stormen, ik heb het zelf nog niet gezien, maar vrienden zeggen dat het een trieste aanblik is.
pi_124251115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:01 schreef OzBunyip het volgende:
Daar kan ik je wel mee helpen: Fraser Island :)

Gold Coast is een beetje het Las Vegas van Queensland. De stranden zijn momenteel ook niet super door de erosie na de Australia Day stormen, ik heb het zelf nog niet gezien, maar vrienden zeggen dat het een trieste aanblik is.
Ah oke :)
Vond dit op google:
Anoniem
pi_124582278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 04:12 schreef MaxC het volgende:
Afgelopen 5 dagen in Tazmanië geweest, wat een prachtig eiland. Echt een fantastische tijd gehad. Mona museum(gaafste museum waar ik ooit ben geweest) _O_ Mt Cradle _O_ Wineglass bay O+ :9~ _O_
Mt Cradle vind ik zwaar overrated
pi_124734687
Misschien een hele stomme vraag maar dit vraag ik uit pure interesse. Wat haalt of hield jullie eigenlijk over jullie in Australië te gaan vestigen? Zijn het de mensen, het land, de steden, wat je daar kan doen? Vinden jullie het niet erg om in een verre uithoek van de wereld te zitten? Ik hoor juist van Australiërs dat zij dolgraag in Europa willen wonen vanwege de historie, cultuur en het feit dat alles dichtbij is.
pi_124744030
Tja. het gras is altijd groener ergens anders. ;)
pi_124744107
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:39 schreef Nic1 het volgende:
Tja. het gras is altijd groener ergens anders. ;)
Dat kan je over alles zeggen. Niet echt een antwoord op mijn vraag. :) Ik kijk namelijk met een grote (positive) interesse naar Australië op dit moment.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 01-04-2013 00:42:01 ]
pi_124744929
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 21:52 schreef o.us2.0 het volgende:
Misschien een hele stomme vraag maar dit vraag ik uit pure interesse. Wat haalt of hield jullie eigenlijk over jullie in Australië te gaan vestigen? Zijn het de mensen, het land, de steden, wat je daar kan doen? Vinden jullie het niet erg om in een verre uithoek van de wereld te zitten? Ik hoor juist van Australiërs dat zij dolgraag in Europa willen wonen vanwege de historie, cultuur en het feit dat alles dichtbij is.
Een beetje alles wat je daar noemt. Zulke steden vind je niet in europa. Voor mijn studierichting liggen er ook veel meer kansen daar. Ook speelt het klimaat een rol en de manier van leven. Ik vind de mensen en de sfeer totaal anders dan in nederland.
Anoniem
pi_124745158
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 00:57 schreef shaderon het volgende:

[..]

Een beetje alles wat je daar noemt. Zulke steden vind je niet in europa. Voor mijn studierichting liggen er ook veel meer kansen daar. Ook speelt het klimaat een rol en de manier van leven. Ik vind de mensen en de sfeer totaal anders dan in nederland.
Aan Anglosaksische landen heb ik er veel bezocht (Canada, USA, CA, UK). Is het enigzins te vergelijken met een Anglosaksisch land?
Vind je het ook niet erg om ver van alles vandaan te zijn? :o Dat hoor ik vaak van Aussies zelf namelijk. Kan het mij ook goed voorstellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 01-04-2013 01:03:34 ]
pi_124745579
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 01:02 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Aan Anglosaksische landen heb ik er veel bezocht (Canada, USA, CA, UK). Is het enigzins te vergelijken met een Anglosaksisch land?
Vind je het ook niet erg om ver van alles vandaan te zijn? :o Dat hoor ik vaak van Aussies zelf namelijk. Kan het mij ook goed voorstellen.
Ik denk dat je een heel erge mix kunt verwachten met noord amerikaanse landschappen en steden die veel invloeden van europa hebben gehad, melbourne lijkt op het eerste ook vrij amerikaans met alle blokken in het cbd en de suburbs, maar bevat veel victoriaanse bouwsels. Waar andere steden weer andere kenmerken hebben. Ook merk je wat aziatische invloeden,een (behoorlijk) deel van de bevolking komt natuurlijk uit azie.
Anoniem
  maandag 1 april 2013 @ 01:29:44 #266
188728 Lyzio
why do we fall
pi_124746141
Hallo FOK!kers :)

Ik heb een vraagje. En het zal hoogstwaarschijnlijk een vraag zijn die al vele malen gesteld is, daarvoor mijn excuses. Ik ben er sterk over na aan het denken om te emigreren naar Australië en om daar ook te gaan studeren. Ik heb alleen werkelijk geen IDEE waar ik moet beginnen met informatie in te winnen.

Kan iemand mij een zetje in de rug geven? :)
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_124746210
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 01:29 schreef Lyzio het volgende:
Hallo FOK!kers :)

Ik heb een vraagje. En het zal hoogstwaarschijnlijk een vraag zijn die al vele malen gesteld is, daarvoor mijn excuses. Ik ben er sterk over na aan het denken om te emigreren naar Australië en om daar ook te gaan studeren. Ik heb alleen werkelijk geen IDEE waar ik moet beginnen met informatie in te winnen.

Kan iemand mij een zetje in de rug geven? :)
Info over emigreren / het land/ je studie?

Weet je al waar precies?

Probeer het eens op kilroy education, die helpen je gratis en vertalen gratis als je papieren.
Anoniem
  maandag 1 april 2013 @ 01:33:38 #268
188728 Lyzio
why do we fall
pi_124746258
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 01:31 schreef shaderon het volgende:

[..]

Info over emigreren / het land/ je studie?

Weet je al waar precies?

Probeer het eens op kilroy education, die helpen je gratis en vertalen gratis als je papieren.
Ik weet in feite nog helemaal niets. Alleen dat ik hier niet blijf en weg wil en ga. Dus jij zegt contact opnemen met Kilroy Education?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_124746368
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 01:33 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Ik weet in feite nog helemaal niets. Alleen dat ik hier niet blijf en weg wil en ga. Dus jij zegt contact opnemen met Kilroy Education?
Daar ben ik begonnen. Die hebben mij over alles ingeligt, dwz de kosten, wat er nodig is (to do list) , alle papieren die je nodig hebt etc.
Zitten heel aardige mensen met een kantoor in Utrecht waar je ook langs kunt komen als een gesprek meer duidelijkheid aan jou kan bieden.
Anoniem
  maandag 1 april 2013 @ 01:40:07 #270
188728 Lyzio
why do we fall
pi_124746490
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 01:36 schreef shaderon het volgende:

[..]

Daar ben ik begonnen. Die hebben mij over alles ingeligt, dwz de kosten, wat er nodig is (to do list) , alle papieren die je nodig hebt etc.
Zitten heel aardige mensen met een kantoor in Utrecht waar je ook langs kunt komen als een gesprek meer duidelijkheid aan jou kan bieden.
Oh super :) Ik dacht al direct aan de ambassade in Den Haag, maar gewoon info bij Kilroy verkrijgen dus?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_124746565
Hoe ik zelf begon:
-Boeken kopen
-Sites bezoeken (sites van emigratie, van universiteiten, forums met ervaringen zoals hier)
-Veel mailen en praten met bijv. Kilroy , uni's en bijv.bedrijven als IELTS (taal test die je moet doen)
- er heen gaan, open dagen bezoeken, de sfeer proefen zeg maar.
- alles laten regelen door kilroy en inschrijven bij de uni, taaltest (deze stap zit ik nu)
- en dan de laatste dingen als een visum en woning enzo. Je kunt pas denken aan een visum als je door de uni bent aangenomen.
- ? Het betere leven :D
Anoniem
  maandag 1 april 2013 @ 01:43:59 #272
188728 Lyzio
why do we fall
pi_124746590
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 01:42 schreef shaderon het volgende:
Hoe ik zelf begon:
-Boeken kopen
-Sites bezoeken (sites van emigratie, van universiteiten, forums met ervaringen zoals hier)
-Veel mailen en praten met bijv. Kilroy , uni's en bijv.bedrijven als IELTS (taal test die je moet doen)
- er heen gaan, open dagen bezoeken, de sfeer proefen zeg maar.
- alles laten regelen door kilroy en inschrijven bij de uni, taaltest (deze stap zit ik nu)
- en dan de laatste dingen als een visum en woning enzo. Je kunt pas denken aan een visum als je door de uni bent aangenomen.
- ? Het betere leven :D
-O-
Ja, inderdaad :) Ik heb het over het hele pakket; studeren/wonen/leven. The whole package.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_124746727
Al met al nu al een aardige tijd mee bezig.
Deze zomer zou het afgerond moeten zijn en dan ben ik er ongeveer een jaar vanaf de eerste Australië boeken kopen mee bezig geweest.

Maar goed dat gaat natuurlijk allemaal in je eigen tempo
Anoniem
  maandag 1 april 2013 @ 01:50:45 #274
188728 Lyzio
why do we fall
pi_124746761
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 01:49 schreef shaderon het volgende:
Al met al nu al een aardige tijd mee bezig.
Deze zomer zou het afgerond moeten zijn en dan ben ik er ongeveer een jaar vanaf de eerste Australië boeken kopen mee bezig geweest.

Maar goed dat gaat natuurlijk allemaal in je eigen tempo
Oké, dus even concreet. Ik wil er gaan studeren, een baantje hebben en een woning hebben (nothing fancy). Wat is de allereerste stap?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_124746991
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 01:50 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Oké, dus even concreet. Ik wil er gaan studeren, een baantje hebben en een woning hebben (nothing fancy). Wat is de allereerste stap?
Je gaat waarschijnlijk alleen in aanmerking komen voor een studenten visum. Tenzij je bijzonder werk wil doen waardoor werkgevers jou naar Australië kunnen halen. Studie regelen dus op plaats 1, woningen zijn er genoeg en vormen geen probleem. Werk lijkt me dan iets voor bij de studie al heb je dan aan bepaalde eisen te voldoen aan een maximaal aantal uren per week


Ik weet niet wat precies je prioriteit is, werk of studie?
Anoniem
  maandag 1 april 2013 @ 02:17:14 #276
188728 Lyzio
why do we fall
pi_124747414
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 01:59 schreef shaderon het volgende:

[..]

Je gaat waarschijnlijk alleen in aanmerking komen voor een studenten visum. Tenzij je bijzonder werk wil doen waardoor werkgevers jou naar Australië kunnen halen. Studie regelen dus op plaats 1, woningen zijn er genoeg en vormen geen probleem. Werk lijkt me dan iets voor bij de studie al heb je dan aan bepaalde eisen te voldoen aan een maximaal aantal uren per week

Ik weet niet wat precies je prioriteit is, werk of studie?
Prioriteit ligt bij studie. Ik ben 25 overigens. Misschien dat leeftijd nog iets van betekenis heeft in het voordeel of nadeel? Moet ik geen inburgeringscursus doen of iets dergelijks?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
pi_124747641
Je moet een taaltest doen. Verder hoef ik iig niets te doen. Ook wordt je geen Australisch burger. Je krijgt alleen een studenten visum, waarna je PR kan krijgen door werkgevers die je willen aannemen na je studie in Australië of je gaat trouwen met een Australische. (En dergelijke andere visums, bv een eigen onderneming starten waar dan ook zware eisen aan hangen)
Anders moet je weer terug na je studie. Ze zijn er erg streng qua immigratiebeleid
Anoniem
pi_124747700
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 02:27 schreef shaderon het volgende:
Je moet een taaltest doen. Verder hoef ik iig niets te doen. Ook wordt je geen Australisch burger. Je krijgt alleen een studenten visum, waarna je PR kan krijgen door werkgevers die je willen aannemen na je studie in Australië of je gaat trouwen met een Australische. (En dergelijke andere visums, bv een eigen onderneming starten waar dan ook zware eisen aan hangen)
Anders moet je weer terug na je studie. Ze zijn er erg streng qua immigratiebeleid
Ook tegen Nederlanders? Je zou denken eerder tegen mensen die wenig toevoegen in de maatschappij oid.
pi_124747729
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:30 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ook tegen Nederlanders? Je zou denken eerder tegen mensen die wenig toevoegen in de maatschappij oid.
Ja. Als je er niets toevoegt kun je teruggaan als het ware.
Anoniem
pi_124747829
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 02:32 schreef shaderon het volgende:

[..]

Ja. Als je er niets toevoegt kun je teruggaan als het ware.
Hoe moet ik dat zien? Dus als je een permanent resident visum krijgt en je raakt werkloos. Heb je dan nog recht op sociale zekerheid e.d.? Of word je dan teruggestuurd?

Ik hoor juist van mensen dat je met een Nederlandse nationaliteit veel makkelijker kunt reizen en emigreren maar naar Australië is het wel moeilijk zeg.
pi_124747907
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:37 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien? Dus als je een permanent resident visum krijgt en je raakt werkloos. Heb je dan nog recht op sociale zekerheid e.d.? Of word je dan teruggestuurd?

Ik hoor juist van mensen dat je met een Nederlandse nationaliteit veel makkelijker kunt reizen en emigreren maar naar Australië is het wel moeilijk zeg.
PR zegt al genoeg he, dan mag je altijd blijven naar mijn weten. Het blijft spannend tot je die weet te krijgen. Ik ben nou alleen zeker van 5 jaar studeren en stage en hoop dat een werkgever mij aan die PR kan helpen.
Het punt is dat dat ding niet 1, 2, 3 te krijgen is als een PR voor bijv thailand.
Anoniem
pi_124747941
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:37 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien? Dus als je een permanent resident visum krijgt en je raakt werkloos. Heb je dan nog recht op sociale zekerheid e.d.? Of word je dan teruggestuurd?

Ik hoor juist van mensen dat je met een Nederlandse nationaliteit veel makkelijker kunt reizen en emigreren maar naar Australië is het wel moeilijk zeg.
Ik bedoel met als je niks toevoegt kun je terug gaan dat een fietsenmaker laten we zeggen die even naar Australië wil emigreren slecht nieuws te horen zal krijgen.
Anoniem
pi_124748204
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 02:44 schreef shaderon het volgende:

[..]

Ik bedoel met als je niks toevoegt kun je terug gaan dat een fietsenmaker laten we zeggen die even naar Australië wil emigreren slecht nieuws te horen zal krijgen.
Gelukkig doe ik geen opleiding tot fotografie of iets dergelijks :') Dus dat scheelt. Als er iets is waar het (denk ik) niet aan zal liggen is het mijn studie wel. Heb al een beetje research gedaan naar hoe en wat. :)
pi_124748454
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:41 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dat kan je over alles zeggen. Niet echt een antwoord op mijn vraag. :) Ik kijk namelijk met een grote (positive) interesse naar Australië op dit moment.
Ja ok, daar heb je gelijk in. :)

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 00:57 schreef shaderon het volgende:

[..]

Zulke steden vind je niet in europa.
Sinds ik de steden in Australië (alleen Perth niet) heb bezocht, kan ik de Europese steden veel meer waarderen. Vooral als toerist. Verder ben ik het met je eens (sfeer, natuur en de mensen).

Ik moet wel zeggen dat nu ik hier woon ik merk dat veel dingen toch weer hetzelfde is. Zo is de politiek een nog grotere puinhoop, TV programma's zijn nog slechter (in NL keek ik al geen TV), veel zaken achterlijk duur (al compenseren hogere lonen dit enigszins) en het viel me ook op dat de mode bijna een half jaar tot een jaar achter lijkt te lopen op Nederland.

Vast nog wel meer dingen, maar dit schiet me even te binnen. :)

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 02:37 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat zien? Dus als je een permanent resident visum krijgt en je raakt werkloos. Heb je dan nog recht op sociale zekerheid e.d.? Of word je dan teruggestuurd?
Sociale zekerheid stelt hier overigens niet zo veel voor, itt in Nederland.

quote:
Ik hoor juist van mensen dat je met een Nederlandse nationaliteit veel makkelijker kunt reizen en emigreren maar naar Australië is het wel moeilijk zeg.
Je Nederlandse nationaliteit zal emigreren niet veel makkelijker maken denk ik. Je hebt bijv. wel voordelen als je een Australisch rijbewijs wil hebben, want die "krijg" je dan gewoon. Maar goed, dat is lang niet alleen bij Nederlands het geval.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nic1 op 01-04-2013 03:27:12 ]
  maandag 1 april 2013 @ 05:21:35 #285
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_124748980
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 03:01 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig doe ik geen opleiding tot fotografie of iets dergelijks :') Dus dat scheelt. Als er iets is waar het (denk ik) niet aan zal liggen is het mijn studie wel. Heb al een beetje research gedaan naar hoe en wat. :)
Kijk eens op www.immi.gov.au, daar kun je alle informatie betreffende visa vinden. Ik ben hier op een partner visum gekomen (man is Australisch) dus weet niet zoveel over studenten- en werkvisa, maar van wat ik gehoord heb willen ze het moeilijker maken om na een studie hier te blijven.

Is het niet een idee om hier eerst eens op een WHV naar toe te komen, voor een (half) jaar ofzo, beetje reizen beetje werken? Zo krijg je een beter idee van hoe alles in Australië werkt, wat het kost etc. En je zou kunnen kijken in welke stad je naar de universiteit zou willen gaan. Let wel dat studeren hier ERG duur is, zeker voor buitenlanders. Denk dan aan tienduizenden dollars.
pi_124783992
Nu weet ik niet het fijne ervan maar

Als je PR in je pocket hebt (wat overigens steeds moeilijker wordt..) dan kan je werken bij welke organisatie dan ook, wellicht geen Gov. instellingen. Sociale voorzieningen blijf je houden want je kan namelijk MediCard aanvragen. Dus dat is no problem. En je wordt ZEKER niet het land uitgekickt als je werkloos wordt. Tenzij je rest van je leven op CentreLink gaat leven dan is het wellicht another story
pi_125019443
Verkopen ze in Australie geen houten tandenstokers? Ik zie ze nergens, niet bij de drogist of supermarkt.

(en dan bedoel ik niet van die cocktailprikkers, maar echte driehoekige tandenstokers)
  maandag 8 april 2013 @ 06:44:04 #288
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125019485
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 06:03 schreef Kontiki het volgende:
Verkopen ze in Australie geen houten tandenstokers? Ik zie ze nergens, niet bij de drogist of supermarkt.

(en dan bedoel ik niet van die cocktailprikkers, maar echte driehoekige tandenstokers)
Ik koop altijd piksters. Jewetwel, van die kleine borsteltjes :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125149944
Whoei, zo hoor je maanden niets van sollicitaties voor een afstudeerstage en zo zit er ineens schot in de zaak. Ben nu in gesprek met een bedrijf in Sydney, dat me wilt sponsoren (Occ. Trainee Visa)! :D

Aanvankelijk wilde ik september - januari afstuderen (dit is ook de periode die school beschikbaar heeft gesteld), maar het bedrijf wilt me - als het door gaat - al begin augustus laten beginnen, i.v.m de zomervakantie (die in december begint). Dit geeft me dus een maand extra de tijd om individueel aan mijn scriptie te werken. En het zou betekenen dat ik half juli al zou vertrekken en eind januari/begin februari pas weer terug kom naar Nederland :)
pi_125150007
Dat is natuurlijk wel helemaal mooi ja :Y handig visum, en je zit niet met die belachelijke collegegelden toch?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_125150710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:45 schreef BlackLining het volgende:
Dat is natuurlijk wel helemaal mooi ja :Y handig visum, en je zit niet met die belachelijke collegegelden toch?
Is dit een reactie op mijn post? Zo ja, Ik betaal helemaal geen collegegeld in Australië. In principe ben ik gewoon voor bepaalde werkzaam bij een bedrijf als trainee, als onderdeel van mijn studie in Nederland (waar ik dus collegegeld betaal)
pi_125150858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:04 schreef Levitas het volgende:

[..]

Is dit een reactie op mijn post? Zo ja, Ik betaal helemaal geen collegegeld in Australië. In principe ben ik gewoon voor bepaalde werkzaam bij een bedrijf als trainee, als onderdeel van mijn studie in Nederland (waar ik dus collegegeld betaal)
Ja, quoten is een ramp op deze telefoon, vandaar.

Maar ehh, netjes geregeld. Ik wist niet dat je occ trainee kon krijgen als je niet in AU bij een onderwijsinstelling ingeschreven staat.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_125193859
A.s dinsdag heb ik mijn interview met een potentieel afstudeerbedrijf. Ik heb echt hele goede gevoelens bij dit bedrijf. Het is zeker geen "gebruikelijk bedrijf": Betaalde stage, ze zijn geïnteresseerd in het scriptie wat ik ga schrijven, ze willen me er zelfs werktijd voor geven! :o
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:13:56 #294
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125195639
Gaat goed zo, erg positief allemaal! Succes alvast voor dinsdag :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 14:38:15 #295
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125196474
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 01:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Vind je het ook niet erg om ver van alles vandaan te zijn? :o Dat hoor ik vaak van Aussies zelf namelijk. Kan het mij ook goed voorstellen.
Dat vind ik juist fijn. Zoek het allemaal maar uit in de wereld.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125196838
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat vind ik juist fijn. Zoek het allemaal maar uit in de wereld.
Gezien de gang van zaken hier zou ik het niet zo'n probleem vinden om in ieder geval ver weg te zijn van Europa :P

Maar goed, het is er daar ook op ingericht he. De volgende stad is ver weg, maar elke stad heeft zo'n beetje alles wat je nodig hebt. Waar ik in Nederland wekelijks in 5 a 6 verschillende steden ben. Niet te vergelijken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:18 schreef Levitas het volgende:
A.s dinsdag heb ik mijn interview met een potentieel afstudeerbedrijf. Ik heb echt hele goede gevoelens bij dit bedrijf. Het is zeker geen "gebruikelijk bedrijf": Betaalde stage, ze zijn geïnteresseerd in het scriptie wat ik ga schrijven, ze willen me er zelfs werktijd voor geven! :o
Doe je zoiets dan via Skype, of zit je nu daarvoor in AU?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_125198738
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef BlackLining het volgende:
Doe je zoiets dan via Skype, of zit je nu daarvoor in AU?
Via Skype inderdaad. Hoop overigens wel dat dit bedrijf/persoon wel een webcam heeft. M`n vorige stagebegeleider in Australië heb ik nooit gezien voordat ik daadwerkelijk in Australië met stage begon, dat was best wel "weird"..

Daarnaast ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd wat de "dress code" is bij dit bedrijf. Even opgezocht op ZoomInfo.com en daaruit blijkt dat het toch best wel een flinke omzet per jaar draait. Natuurlijk wil dit niet per definitie zeggen dat er elke dag een pak gedragen moet worden, maar het is toch wel prettig om vantevoren te weten waar je mee te maken krijgt (zowel persoon als kledingstijl)
pi_125223321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 14:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gezien de gang van zaken hier zou ik het niet zo'n probleem vinden om in ieder geval ver weg te zijn van Europa :P

Maar goed, het is er daar ook op ingericht he. De volgende stad is ver weg, maar elke stad heeft zo'n beetje alles wat je nodig hebt. Waar ik in Nederland wekelijks in 5 a 6 verschillende steden ben. Niet te vergelijken.
De steden zijn wel erg uitgestrekt, dus waar je in Nederland 5-6 steden naast elkaar hebt, heb je er hier 1.

Al vraag ik me wel af waarom je wekelijks 5-6 steden zou bezoeken, zelfs middelgrote Nederlandse steden hebben genoeg. :)
pi_125223482
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 01:34 schreef Nic1 het volgende:

[..]

De steden zijn wel erg uitgestrekt, dus waar je in Nederland 5-6 steden naast elkaar hebt, heb je er hier 1.

Al vraag ik me wel af waarom je wekelijks 5-6 steden zou bezoeken, zelfs middelgrote Nederlandse steden hebben genoeg. :)
Werk ;)

Ik bedoel dat Australië weliswaar uitgestrekt is, maar dat wil niet zeggen dat de dingen die je nodig hebt ook meteen ver weg zijn.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_125223665
Ah, ok. :)

Het ligt er maar net aan waar je woont. Zo kun je in Nederland in een klein dorp wonen, en toch alles dichtbij hebben. Ik zou hier niet echt buiten de 5 grote steden willen wonen, en zelf als je daar woont kan alles toch nog ver weg zijn. :) (al is de definitie van ver hier natuurlijk anders)
pi_125230817
Het irritante van Australische steden vind ik dat de goede banen vaak in het CBD zitten. Het zou heel fijn zijn als je ergens in een buitenwijk een goede baan kan vinden, scheelt een hoop ergernis met het OV/de spits.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')