aaargh! het plenst hier al twee dagen non stopquote:Op maandag 28 januari 2013 01:12 schreef OzBunyip het volgende:
Het zal wel meevallen, je kunt best naar Brisbane komen. Misschien niet meteen morgen, maar eind van de week zal het best kunnen.
Ik zou wel het weer in NSW in de gaten houden als ik jou was, want dat is waar dit weersysteem nu naar op weg is.
Bij de begraafplaats waar ze platgereden fietsers begraven hebben ze vaak goede deals.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:29 schreef idiot_abroad het volgende:
Zijn er mensen hier die in Sydney wonen en advies hebben over waar ik een goedkope gebruikte fiets kan kopen?
Good ta, how are you?quote:Op donderdag 31 januari 2013 02:17 schreef _Loki het volgende:
Ik gooi 'm hier ook even in de groep.
Wat is nou een normaal antwoord op mensen die je begroeten met ‘ how are ya.’
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
"good, yourself?"quote:Op donderdag 31 januari 2013 02:17 schreef _Loki het volgende:
Ik vind het nog steeds zo lastig om in te schatten wanneer ik geacht wordt te reageren of wanneer het alleen een begroeting is. En als het alleen een begroeting is, wat moet ik dan zeggen? :’) In de supermarkt zeg ik voortaan iets van ‘good thanks’ maar als iemand snel langs je loopt en het zegt, wat dan? Iksnaphetniet.
Gebruikte deze inderdaad ook altijdquote:
Toen ik afstudeerde waren er een aantal die via de universiteit in Sydney een afstudeeropdracht konden krijgen. Je zou het daar kunnen proberen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:22 schreef Levitas het volgende:
Enig idee waar de Australische studenten hun stagebedrijven vinden? Of iemand van jullie hier toevallig connecties bij een bedrijf in/rondom Sydney die nog wel een marketing student kunnen gebruiken voor een afstudeeronderzoek?
Heb denk ik al 10 bedrijven een berichtje gestuurd, maar op mails wordt niet beantwoord, telefoongesprekken worden ook vrij vlug afgekapt eigenlijk. En de tijd begint een beetje te dringen. Moet in september beginnen, 3-4 maanden voor het aanvragen van visum uittrekken, dus wil toch half februari (2 weken!) een bedrijf hebben die heeft toegezegd. Begin hem stiekem te knijpen..
Thanks. Hoor het graag van jequote:Op zaterdag 2 februari 2013 04:30 schreef _Loki het volgende:
Ik denk dat er veel iets vinden via hun eigen uni. Ik weet dat Psych studenten een placement krijgen via hun uni, ze kunnen dus niet kiezen.
Ik zal eens kijken voor HRM-studenten van mijn school, waar die gezeten hebben. Misschien zit daar iets tussen voor je.
Dat is ook het bellen waardquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:22 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Toen ik afstudeerde waren er een aantal die via de universiteit in Sydney een afstudeeropdracht konden krijgen. Je zou het daar kunnen proberen.
Not too bad, thanks.quote:Op donderdag 31 januari 2013 02:17 schreef _Loki het volgende:
En als je in Sydney bent moet je eens naar de macaron workshop van Adriano Zumboquote:Op zondag 3 februari 2013 03:15 schreef OzBunyip het volgende:
Ah Melbourne, ik hou van die stad. Als je van macarons houdt moet je die van Cacao eens proberen. En als je niet weet wat macarons zijn moet je ze alsnog proberen
En Koko Black in Lygon Street, hun salted caramels zijn echt delish.
Jep, Melbourne is mijn gourmet destination!
I know!!! Vorige keer dat ik in Sydney was wist ik nog niet eens van het bestaan van de beste man, wist ik het maar, dan had ik de halve winkel leeggekochtquote:Op zondag 3 februari 2013 07:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En als je in Sydney bent moet je eens naar de macaron workshop van Adriano Zumbo
Oh god, het eten hier. Veel te veel en veel te lekker.quote:Op zondag 3 februari 2013 03:15 schreef OzBunyip het volgende:
Ah Melbourne, ik hou van die stad. Als je van macarons houdt moet je die van Cacao eens proberen. En als je niet weet wat macarons zijn moet je ze alsnog proberen
En Koko Black in Lygon Street, hun salted caramels zijn echt delish.
Jep, Melbourne is mijn gourmet destination!
Nope, je mag op dat visum geen geld verdienen. Ook geen stagevergoedingquote:Op maandag 11 februari 2013 05:24 schreef MaxC het volgende:
Momenteel doe ik een stage van 6 maanden met een occupational trainee visa, weet iemand of je daarnaast nog een bijbaantje mag hebben?
Iemand nog tips om toch aan geld te komen of te besparen?quote:Op maandag 11 februari 2013 05:44 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nope, je mag op dat visum geen geld verdienen. Ook geen stagevergoeding
(Bij)lenen bij de IB-Groep. Dan kun je zodra je beurzen binnen komen meteen je schuld afbetalen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 05:50 schreef MaxC het volgende:
[..]
Iemand nog tips om toch aan geld te komen of te besparen?![]()
Begroting van een half jaar in Melbourne was prima en wel sluitend, alleen ik krijg een paar duizend euro aan beurzen pas achteraf, niet zo handig
quote:Op maandag 11 februari 2013 05:44 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nope, je mag op dat visum geen geld verdienen. Ook geen stagevergoeding
dat mocht toch niet?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:20 schreef Levitas het volgende:
Het is nu half februari. Visum aanvragen (Occ. Trainee Visa) kan zo`n 4 maanden in beslag nemen, dus ik moet écht een bedrijf vinden voor maart, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk. Zit er toch aan te denken om een bemiddelingsbureau in te schakelen, hoewel dat echt tegen mijn principes is. ¤800 alleen om in contact gebracht te worden met een bedrijf vind ik toch best belachelijk (voor dat geld krijg je wel een betaalde + ¤800 voor het regelen van het visum.
Oh shit! Niet eens meer aan gedacht. Stomme ik!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:38 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
[..]
dat mocht toch niet?
Volgens mij ben ik helemaal de kluts kwijt.. Ik heb net nog eens (voor de zekerheid) nagekeken, en dit staat er op de website:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik wist niet eens dat dat niet mocht, kan het ook niet terug vinden? heb je een bron?
quote:Salary or wages
The salary or wages payable to you must be in accordance with Australian laws and practices.
If there is no award, and it is not a volunteer position, you must receive at least the minimum federal award rate.
See: Fair Work Australia
Dus het visum loopt af zodra je stopt met je stage/training en je mag niet naast je training/stage werken. Dat zegt niks over het salaris dat je mag verdienen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:43 schreef anarchitect het volgende:
Als het de 442 is: http://www.immi.gov.au/students/sponsored/otv/ en dan onder obligations:
During your stay in Australia, you must not:
stop undertaking the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted
undertake any work outside of the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted.
Ik weet al waar ik mee in de war was. Je mag niet náást je stage werken. Salaris mag dus wel (als ik het zo goed begrijp..)quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik wist niet eens dat dat niet mocht, kan het ook niet terug vinden? heb je een bron?
442 visum? Toen ik die had mocht ik tot max 20 uur per week werken. Staat gewoon in je visumvoorwaardenquote:Op maandag 11 februari 2013 05:24 schreef MaxC het volgende:
Momenteel doe ik een stage van 6 maanden met een occupational trainee visa, weet iemand of je daarnaast nog een bijbaantje mag hebben?
He handig! bedanktquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:24 schreef Iwanius het volgende:
Misschien dat dit je vraagt beantwoord?
What the..? Hoe kun je in godsnaam maar 20 uur per week stage lopen? Ik denk dat geen enkele universiteit of hogeschool in Nederland dat goedkeurt. En vrijwel alle stagebemiddelingbureaus bieden een service aan om de occupational trainee visa (442 dus) te regelen, voor stage.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:12 schreef Luco het volgende:
[..]
442 visum? Toen ik die had mocht ik tot max 20 uur per week werken. Staat gewoon in je visumvoorwaarden
Naast m'n stage (onbetaald) mocht ik max 20u pw werken.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:34 schreef Levitas het volgende:
[..]
What the..? Hoe kun je in godsnaam maar 20 uur per week stage lopen? Ik denk dat geen enkele universiteit of hogeschool in Nederland dat goedkeurt. En vrijwel alle stagebemiddelingbureaus bieden een service aan om de occupational trainee visa (442 dus) te regelen, voor stage.
I`m confused now..
Aah, dus ik sla de plank helemaal mis.quote:Op zondag 17 februari 2013 00:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Naast m'n stage (onbetaald) mocht ik max 20u pw werken.
Dit staat er vermeld op immi.gov.au:quote:Op zondag 17 februari 2013 11:18 schreef anarchitect het volgende:
Ligt er aan wanneer Luco zijn visum kreeg en wat de voorwaarden toen waren. Visum voorwaarden willen nog wel eens veranderen.
quote:The salary or wages payable to you must be in accordance with Australian laws and practices.
If there is no award, and it is not a volunteer position, you must receive at least the minimum federal award rate.
Dus er staat dat je NIET naast je training mag werken.quote:During your stay in Australia, you must not:
- stop undertaking the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted
- undertake any work outside of the nominated and approved occupational training program in relation to which your visa was granted.
Dus, als ik het goed begrijp: Je bent dus verplicht om in ieder geval het minimum loon te ontvangen, je mag niet naast je stage een bijbaan hebben en als stagiair mag je dus gewoon 40 uur per week werken (meegebrachte familie dus maar 20).quote:The following visa conditions will apply to sponsored secondary applicants who are accompanying you or joining you later in Australia.
During their stay in Australia they:
must not engage in work for more than 40 hours per fortnight
Voor zover ik weet worden er heel zelden stagevergoedingen gegeven in Australia. Van alle mensen die ik hier ken met stages is er maar één iemand die wat krijgt.quote:Op zondag 17 februari 2013 12:14 schreef anarchitect het volgende:
Zo lees ik het ook ja.
Geen idee trouwens of het gebruikelijk is om een stagevergoeding te krijgen.
Zit er ook aan te denken een IELTS test te doen. Qua opleiding heb ik niet zoveel en zo'n IELTS is altijd handig. Wanneer hoor je het resultaat? Hoe is het grammaticale gedeelte?quote:Op maandag 25 februari 2013 00:01 schreef star_gazer het volgende:
Van het weekend heb ik mijn IELTS examen gedaan ten behoeve van mijn permanente visum.
Teeeeering dat is simpel zegMijn leestoets had ik binnen 20 minuten klaar; moest serieus 40 minuten wachten. Dacht dat ik het niveau middelbare school wel overstegen was
Duurt een week of twee. Je hebt geen gerichte grammatica-toets, maar je wordt in je schrijf- en spreektoets uiteraard wel afgerekend op grammatica. Het gaat echt om taalbeheersing.Zie ielts.org.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:26 schreef HokkaHokka het volgende:
[..]
Zit er ook aan te denken een IELTS test te doen. Qua opleiding heb ik niet zoveel en zo'n IELTS is altijd handig. Wanneer hoor je het resultaat? Hoe is het grammaticale gedeelte?
Doen. Als je in de juiste sector zit, kun je na je master een graduate visa scoren. Dikke kans dat je langs die weg PR kunt verkrijgen. Master is overigens wel tering duur hierquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:37 schreef BlackLining het volgende:
Ik zit stiekem ook al te kijken of het lucratief is hier een master of iets dergelijks te gaan doenDe tering, wat zie ik er tegenop om terug naar Nederland te gaan...
Volgende week in Nederland nog eens goed over nadenken, wil zoiets niet in een opwelling doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Doen. Als je in de juiste sector zit, kun je na je master een graduate visa scoren. Dikke kans dat je langs die weg PR kunt verkrijgen. Master is overigens wel tering duur hier
Yup, tyfusduur.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Doen. Als je in de juiste sector zit, kun je na je master een graduate visa scoren. Dikke kans dat je langs die weg PR kunt verkrijgen. Master is overigens wel tering duur hier
Het stagebureau rekent ¤800 voor een betaalde stage. ¤500 voor een onbetaalde. Je zou dus eigenlijk dom zijn om die ¤300 niet extra te betalen (dit haal je er dus na één maand stage al uit!). Elk stagebureau rekent rond deze prijs, alleen de meesten vertellen je dat onbetaalde stages gebruikelijk zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:43 schreef _Loki het volgende:
Zijn er geen goedkopere stagebureaus? Ik heb nog nooit van eentje gehoord die 1600 euro vraagt.
Wat zit daar allemaal bij in, alleen stage en visum?
Wut, maar 800 euro voor een OTV is echt heel veel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
Het stagebureau rekent ¤800 voor een betaalde stage. ¤500 voor een onbetaalde. Je zou dus eigenlijk dom zijn om die ¤300 niet extra te betalen (dit haal je er dus na één maand stage al uit!). Elk stagebureau rekent rond deze prijs, alleen de meesten vertellen je dat onbetaalde stages gebruikelijk zijn.
De andere ¤800 is voor het regelen van m`n Occupational Trainee Visa. Iets waar andere stagebureaus dus ook al moeite mee hebben, of zelfs helemaal niet mee om willen/kunnen gaan.
Het moet per sé via hen, omdat - zo is mij vanochtend verteld - een contactpersoon hebben zitten in de immigratiedienst in Adelaide, die al hun aanvragen regelt. Nogmaals, ik ben al ruim 4 maanden bezig met het zoeken en solliciteren, maar vrijwel geen bedrijf wilt me aannemen omdat ze door het visum proces moeten. Dit bureau heeft connecties met bedrijven die al genomineerd zijn. Ja, het is heel veel geld. En dat is nu precies mijn dilemma..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Wut, maar 800 euro voor een OTV is echt heel veel.
Moet dat per se via hun? Als je t zelf doet, is het 350 dollar of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |