-Dries- | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:32 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2012: • Keskiyo (2 januari) • Daantke (3 januari) • Chocolate-chick (3 januari) • Pino112 (13 januari) • Greenpeas (16 januari) • Repeating (26 januari) • Swomp (27 januari) • zeebeschuit (27 januari) • EdNoolk (30 januari) • XxSwollie (30 januari) • Morenoo (15 februari) • Marrije (17 februari) • Mieska (24 februari) • Barbapapapamama (5 maart) • Etsu (19 maart) • Dutchlike (20 maart) • lindsay.ooh-00 (21 maart) • HeetBoven (21 maart) • RichardRichard (27 maart) • Pinklady89 (4 april) (BE) • Pizza_Boom (12 april) (BE) • meneer_valk (13 april) • Warsaw (19 april) • Hartigan (19 april) • Crientj (23 april) • .aeon (23 april) • Prequel (23 april) • Me031093 (24 april) • Keselo (4 mei) • Mss (24 mei) • mitchelll018 (30 mei) • Aardbeilove (30 mei) • IrCute (31 mei) • mapampa (1 juni) • Ridocar (20 juli) (LZV) • Crowned (9 augustus) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! De OP is hier terug te vinden. | |
-Dries- | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:32 |
Laatste post:
| |
tomaat52 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:38 |
Als deze rijles een examen zou zijn was ik feilloos geslaagd. Eerst remmen dan terugschakelen. | |
Gezicht | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:40 |
Afhankelijk van je snelheid kun je ook eerst terugschakelen, maar dan moet je wel de koppeling heel rustig op laten komen. | |
tomaat52 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:41 |
Dan rem je af op de motor. Ik moet eerst remmen, dan terugschakelen omdat je anders op de motor remt. En dat mag niet omdat dat niet het nieuwe rijden is. | |
Gezicht | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:42 |
Ik dacht dat op de motor remmen juist wél het nieuwe (mileubewuster) rijden was. | |
Andyy | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:43 |
Nee, gas bijgeven. Beste is natuurlijk heel and toe, dus tegelijk remmen en terugschakelen, maar voor het opkomen van de koppeling gas geven zodat die soepel in de juiste toerental valt. | |
Andyy | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:47 |
Elke keer als ik rij zou ik diep zakken als het een rijexmane is Behalve als m'n moeder in de auto zit | |
tomaat52 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:50 |
Nee, want dan schiet het toerental behoorlijk omhoog he. | |
Pizza_Boom | zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:17 |
Dus? Moderne auto's knijpen de toevoer van brandstof af. Oudere niet. Ik merk het ook als ik in mijn oude auto rem op de motor, verbruik knalt omhoog terwijl nieuwe auto en remmen op de motor lager verbruik is. | |
tomaat52 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:03 |
Als de motor in de toeren gaan krijgen ze toch meer brandstof, of ben ik nou gek? Heb nog iets van 12 lessen of zo te gaan, dus tijd zat om alles nog rustig door te nemen. | |
mitchelll0181 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:48 |
Je bent gek, als jij je auto zou duwen in zn versnelling gaat de toerenteller ook omhoog .. Verbruik je dan wat ? Nee. Zolang je geen gas geeft wordt er niks ingespoten dus verbruik je niks ( op het stationair mengsel na ) | |
Pizza_Boom | zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:26 |
Als je geen gas geeft schiet je toerenteller wel omhoog, maar wordt de inspuiting afgeknepen. Dat betekent dat hij alleen lucht staat te malen. Bij de ene soort auto's wordt er nog iets ingespoten, maar er zijn er ook die hem helemaal knijpen. | |
borisz | zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:28 |
Woensdag mijn eerste rijles. | |
Nafi | zondag 26 augustus 2012 @ 00:07 |
Morgen mijn 5e rijles inmiddels. Kan al sinds mijn eerste les 'prima rijden', dus zelf schakelen en al maar ik heb een nogal foute stuurtechniek.. Bij de doorgeefmethode geef ik het stuur niet door met mijn ene hand maar trek ik hem juist naar beneden met mijn andere, het gaat helemaal automatisch alsof ik het al jaren zo doe Zijn er nog anderen die moeite hadden met de juiste stuurtechniek in het begin? | |
tomaat52 | zondag 26 augustus 2012 @ 00:08 |
Ik deed soms de knoop-methode. | |
Nafi | zondag 26 augustus 2012 @ 00:14 |
Knoop-methode? | |
tomaat52 | zondag 26 augustus 2012 @ 00:15 |
Ja, stuur op kwart voor drie vasthouden, en dan de bocht om gaan. Dan zit je linkerhand rechts en je rechterhand links. | |
Nafi | zondag 26 augustus 2012 @ 00:26 |
Haha hoe flikte je dat nou weer Is het trouwens zo dat je bij het rijexamen verplicht de doorgeef- of overpakmethode moet gebruiken? Laten ze je zakken als je bijvoorbeeld zoiets gaat proberen: | |
tomaat52 | zondag 26 augustus 2012 @ 00:30 |
Doorgeven doe ik eigenlijk alleen maar. Overpakken alleen tijdens inparkeren. | |
Nafi | zondag 26 augustus 2012 @ 00:33 |
Moet van mijn instructeur altijd overpakken bij scherpe bochten, ga morgen eens doorgeefmethode proberen dan. | |
HeetBoven | zondag 26 augustus 2012 @ 09:17 |
Nee, overpak of doorgeef zijn beiden toegestaan en je moet die techniek gebruiken die op dat moment het beste van toepassing is. -Hoge snelheid en flauwe bochten: handen aan het stuur houden, -medium scherpe bochten met matige tot hoge snelheid: doorgeef methode -scherpe bocht met lage snelheid: overpak methode bij inparkeren of het inrijden van een smal straatje bijvoorbeeld . | |
Pizza_Boom | zondag 26 augustus 2012 @ 12:50 |
Steken op lage snelheid: Bal van je hand op het stuur en draaien. Bocht op lage snelheid: Vingers in de spaken en zo doortrekken | |
-Erick- | zondag 26 augustus 2012 @ 13:13 |
Ik pakte het stuur altijd over in de lessen, doorgeven ben je zo traag mee. Als ik dan een bocht door was gaf ik ietsje gas bij en liet ik het stuur tussen mijn handen glijden. Ik vroeg aan mijn instructeur of dit mocht, hij gaf daarop het antwoord je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Ik heb dit ook zo gedaan bij de 2 examens die ik gereden heb, werd niks van gezegd. | |
H-D | zondag 26 augustus 2012 @ 14:29 |
Ik vind doorgeven echt de meest irritante methode van sturen | |
pfefferkatze | zondag 26 augustus 2012 @ 19:54 |
Misschien is het heel vanzelfsprekend en ik heb het al eens tijdens de les gevraagd maar het is weer weggezakt, maar ik heb de volgende vraag: In de volgende afbeelding, wanneer pas je de linkersituatie toe en wanneer de rechter? Als er genoeg ruimte is dan lijkt de rechter me mogelijk, maar zijn hier ook geschreven regels voor? Hoe communiceer je met de andere bestuurder hoe het gaat gebeuren, etc.? Zoals dit praktijkvoorbeeld: De bruine Peugeot gaat naar zijn links richting de stoplichten, en wij gaan naar onze links van de stoplichten af. Hoe los je dit op en wie gaat eerst? | |
HeetBoven | zondag 26 augustus 2012 @ 20:03 |
vuistregel is voor elkaar door (rechter schema) en zo te zien kan het in dit praktijkvoorbeeld ook. Niet met te hoge snelheid, maar dat kan toch al niet omdat je rekening moet houden met kruisend verkeer op de voorrangsweg. | |
pietkanarie | zondag 26 augustus 2012 @ 22:34 |
Ik doe precies hetzelfde inderdaad. Kan ook nogal in de knoop raken! | |
das_phantom | maandag 27 augustus 2012 @ 12:27 |
Zo, ik heb m volgens mij gehaald. Later een mooi verhaal maar eerst zeker weten of het allemaal goed geregistreerd is. Het moment van feliciteren was ik heel blij (tranen sprongen letterlijk in mn ogen) maar nu zit ik te denken, wat als computerstoring (alle examens van vandaag moeten helaas overnieuw ) | |
H-D | maandag 27 augustus 2012 @ 14:27 |
Dat gebeurd nooit man. Dus feliciteerd. | |
Oceanview | maandag 27 augustus 2012 @ 14:33 |
Daarom hand op het midden van het stuur en dan pak je wel vanzelf over. | |
tomaat52 | maandag 27 augustus 2012 @ 14:41 |
Heb het me al afgeleerd. | |
Ridocar | maandag 27 augustus 2012 @ 15:07 |
Sjonnie! | |
Oceanview | maandag 27 augustus 2012 @ 15:19 |
Alleen voordat je gaat sturen het is niet zo dat ik de hele tijd zo rijd. | |
#ANONIEM | maandag 27 augustus 2012 @ 18:34 |
Morgenvroeg weer rijden | |
Pizza_Boom | maandag 27 augustus 2012 @ 18:52 |
Hoe laat en waar? Weet ik dat ik uit de buurt moet blijven | |
#ANONIEM | maandag 27 augustus 2012 @ 18:53 |
hiahohoaha, ik ben goed hoor.
| |
Pizza_Boom | maandag 27 augustus 2012 @ 18:54 |
Te hard rijden, al 4 weken niet gedaan... Tuf iets harder van de vrachtwagens en alleen bij eentje inhalen geef ik even een dot gas bij... Mja, 1:14 of 1:18 ga je wel merken... | |
-Erick- | woensdag 29 augustus 2012 @ 03:02 |
Vandaag mijn moeder ophalen van haar werk, word ik half klem gereden door een politie auto (ja kon er met een bocht omheen, maar leek me niet zo verstandig). Mevrouw komt naast me staan en doet haar raampje los, ik uiteraard ook en kijk mevrouw aan... ongemakkelijke stilte want tja ik heb vrij weinig te zeggen als ik niet weet waar het over gaat. Zegt mevrouw: u was even aan het stilstaan? Ik: ja.. Mevrouw: Wat doet u hier? Ik: mijn moeder ophalen. Mevrouw: ok dan is het goed... Werkelijk wat droog.. Had het gevoel dat ik een verkeersovertreding had begaan ofzo haha. Voelde me erg ongemakkelijk op dat moment, nog geen week een rijbewijs en nu al politie? Vraag: ik rij nu in een benzine auto, neem aan dat onder de 3k toeren je zuinig aan het rijden bent toch? Als ik 50km/u rijd dan zit ik er net ietsje onder in zijn 3, of is het toch beter naar zijn 4 te schakelen. Heb het wel gedaan maar dat is zo k*t als je moet remmen of gas los moet laten. [ Bericht 18% gewijzigd door -Erick- op 29-08-2012 03:08:40 ] | |
borisz | woensdag 29 augustus 2012 @ 11:18 |
Nou net mijn eerste rijles gehad. . Ik leef nog. Even wennen Sturen via de overpakmethode . Eerst op de parkeerplaats leren bochten maken en daarna direct een plaatselijk rondje. Gas geven gaat makkelijk en bleef vaak 'te rechts' rijden. Al ging dat al beter het einde van de les. Volgende week weer daarna ook vaker in de week. | |
LDS | woensdag 29 augustus 2012 @ 11:41 |
Leuk! Dat te rechts rijden herken ik ook van mn eerste lessen, en volgens mij. Instructeur deed eigenlijk iedereen dat in t begin | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 19:41 |
Zo lang hij niet te hard moet werken (onder de 1500 a 2000 dus) is het prima. Overigens prefereer ik bij een koude motor om wat hoger te blijven draaien. Loopt allemaal net iets soepeler, merk 's ochtends wel eens dat hij inhoud (plankgas geven en gewoon geen snelheidsverhoging zien). | |
JochemP | woensdag 29 augustus 2012 @ 19:43 |
Dafuq? | |
tomaat52 | woensdag 29 augustus 2012 @ 19:45 |
Overduidelijk C. | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 19:49 |
A. Is een goede kandidaat, maar toch ergens fout (groot licht aan ) B. is overduidelijk fout. C. kan op hetzelfde neerkomen als A. Bovendien, hoe wil jij je remlichten aandoen als je niet meer in de auto zit? | |
JochemP | woensdag 29 augustus 2012 @ 19:56 |
Krijg je een boete als je zonder verlichting aan te zetten uit je auto zwemt? | |
tomaat52 | woensdag 29 augustus 2012 @ 20:07 |
Meer licht trekt meer aandacht en valt sneller op. | |
JochemP | woensdag 29 augustus 2012 @ 20:08 |
Ja dat geloof ik maar de lampjes zouden echt het laatste zijn waar ik aan zou denken als ik met auto en al het water in tyf | |
tomaat52 | woensdag 29 augustus 2012 @ 20:11 |
Ik ook niet hoor. | |
-Dries- | woensdag 29 augustus 2012 @ 20:16 |
Leuke vraag. Persoonlijk lijkt mij, in het geval van je praktijkvoorbeeld, het linker schema (dus achter elkaar langs) de beste manier in deze situatie. Wat ik persoonlijk vreemd vind is dat er haaientanden in het midden van de kruisende rechter rijbaan zijn geplaatst. Lijkt mij niet dat je midden op de weg gaat stoppen; zo blokker je het verkeer op de voorangsweg. | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:39 |
Ik denk dat je het voorsorteervak niet goed ziet. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:43 |
Mijn aandachtspuntjes zijn nu naderingssnelheid rotondes en plek op de weg. Ik kom soms met te hoge snelheid aan of heb de koppeling nog niet laten opkomen als ik de rotonde oprijd, hetgeen m'n instructeur wel wil. Daarnaast rij ik soms blijkbaar bijna stoepjes aan de rechterkant aan als ik wil remmen of krappe straatjes doormoet [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2012 21:43:29 ] | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:45 |
Hoeveel lessen heb je nog om eraan te werken? | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:47 |
Oh genoeg, volgens mij heb ik nog iets van 20 uur over van m'n pakket Maar er zal vast nog wel meer aan schorten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2012 21:47:35 ] | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:48 |
Ooh das wel genoeg voor die dingetjes toch Heb je ook alle bijzondere verrichtingen al gedaan enzo? | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:49 |
Grappig is dat, je krijgt tijdens rijles geleerd te schakelen voor de rotonde, bocht o.i.d. Ik ben eigenlijk altijd aan het schakelen in het uitkomen van een bocht/rotonde. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:50 |
Ja volgens mij wel... Parkeren: achteruit, vooruit, achteruit file, vooruit file, Stilzetten Hellingproef Keren: 3x steken, bochtje achteruit, halve draai Dat zijn ze toch? | |
Pino112 | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:52 |
Ik heb helemaal niks geleerd met de les qua overpakken/weetikveel? . Tis me ook niet gezegd door een examinator dat ik het niet goed doe. | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:52 |
Handrem en donut? | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:53 |
Je hoort, voor het goede, je schakelen voor de actie gedaan te hebben, zodat je daar met 2 handen kan rijden. Echter, eerste beste keer dat jij voor een rood VKItje loopt en links/rechtsaf wilt, moet je ook in de bocht schakelen. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:54 |
I dont get it... | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:56 |
Handrembocht | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:56 |
Dat zijn ze idd:P | |
Pino112 | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:56 |
Ik heb het over hoe je je stuur vast 'moet' houden. | |
Andyy | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:56 |
In de winter met sneeuw lukt dat wel erg goed, toen kon ik in bredere straatjes met de handrem in 1x omdraaien | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 21:58 |
Nu ik er over nadenk weet ik niet eens meer hoe vooruit file moet.. Insturen als je spiegel bij de voorkant van de auto naast je is en wanneer moet je weer terugsturen? | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:00 |
Vooruit filé? Zullen we het bij achteruit houden? Vooruit lukt alleen als je 2 of 3 plaatsen vrij hebt of als je over de stoep heen draait. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:01 |
Oh... vandaar dat ik me het niet kon herrineren dan.. het bestaat gewoon niet? | |
Pizza_Boom | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:02 |
Vooruit fileparkeren waarbij je 1 plaats in wilt is zo goed als onmogelijk zonder half op straat te blijven staan. | |
princess-a | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:06 |
Het bestaat wel maar je hebt tenminste 2 plaatsen nodig | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:07 |
Jawel maar gewoon niet handig vaak. | |
H4ppy | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:10 |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:10 |
Oh.. nouja bij het lessen moet ik telkens achteruit doen dus dat zal dan inderdaad wel niet erg praktisch zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:10 |
| |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:11 |
Heb je parkeersensoren? | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:12 |
Volgens mij niet, nooit iets van gehoord. Wel een schermpje waarop staat welke versnelling ik zit en dat aangeeft wanneer ik moet schakelen. | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:14 |
Okee...ook iets waar reed je ook alweer in? | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:14 |
Een volkswagen golf V ofzo | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:15 |
Aaah oke | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:15 |
Die koppelingspook gaat trouwens fokking stroef Vooral naar z'n 1 en naar z'n 5 | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:16 |
Versnellingspook. je hebt een versnellingspook en een koppelingspedaal. Verschillende dingen | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:17 |
Oh | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:19 |
Ach omdat jij het bent en we straks studiegenoten zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:19 |
| |
Pino112 | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:21 |
Geen Polo? Dat had mijndes ook namelijk . | |
The_Voice_Within | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:25 |
Heb me vandaag over de drempel heen gezet om een paar opfris-rijlesjes te nemen... Heb 9 jaar geleden zonder problemen m'n rijbewijs gehaald en vind het heerlijk om auto te rijden en ben ook totaal niet bang in de auto. Maar heb eigenlijk altijd in een automaat gereden (Smart van het werk, en de auto van moeder), en nu heb ik eindelijk, sinds vandaag, m'n eigen auto, maar die is schakel... Ben het gevoel en zelfvertrouwen hierin dan ook echt een beetje kwijt, en heb vandaag na wat mislukte pogingen besloten om toch even een opfriscursus te nemen. Merk wel in m'n omgeving dat mensen hier wat dom op kunnen reageren, dus stiekem schaam ik me wel een beetje... Maar vond de rijlessen toen altijd harstikke leuk en hoop dat ik snel met m'n eigen auto de weg opkan. | |
Pino112 | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:28 |
Niks van aantrekken, alsof zij zulke goede chauffeurs zijn . Succes | |
The_Voice_Within | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:31 |
Thanks! Kan wel wat motivatie gebruiken, want hoor nu constant mensen zeggen dat ik niet zo moeilijk moet doen en gewoon gaan rijden. Nou, ik ga mezelf en andere echt niet in gevaar brengen met m'n gestuntel. Vanmiddag wel wat op een parkeerterrein geoefend met m'n vriend erbij, maar dat ging niet echt vloeiend. Dus dan maar even opnieuw wat lesjes. [ Bericht 0% gewijzigd door The_Voice_Within op 29-08-2012 22:37:58 ] | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:33 |
Volgens mij niet, maar ben niet helemaal zeker Heb er niet zoveel verstand van. Wat ik wel weet ik dat ik (ooit) deze auto wil kopen: | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:35 |
En dan ben ik benieuwd...waarom dan een Peugeot 207 ? | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:35 |
Gewoon het uiterlijk Specificaties heb ik geen verstand van en maken me ook niet zoveel uit | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:37 |
Alleen het is niet echt de auto die ik bedoel maar ik heb ongeveer alle types gegogled maar dit komt het dichtstebij. Die ik nog mooier vind ik wat blokkiger, maar die kan ik dus niet vinden maar zie die wel eens rijden en dan denk ik echt '' '' | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:37 |
Maar wat aan het uiterljk? Het lijnenspel ofzo? Niet? de motor enzo? | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:38 |
En het is wel Peugeot? | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:38 |
Ja ik weet niet wat het is En motor enzo maakt me niks uit. Rijden doen ze allemaal wel en heb niet echt behoefte aan 250km/u ofzo. Zuinigheid zou voor mij nog wel een issue zijn want dat vind ik wel belangrijk. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:39 |
Ja absoluut | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:41 |
Okeee. Apart:P Het is geen 307/308/208? | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:45 |
Nee volgens mij niet.. 308 lijkt er op maar die ik in m'n hoofd heb is minder lang.. | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:47 |
Wel nieuw? Dan zou je toch echt 207/208 zeggen... | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:48 |
Ja wel redelijk nieuw volgens mij. Als ik er weer één zie die ik bedoel ga ik wel even op de achterkant kijken en onthouden | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:50 |
Het is ook geen 206+ ? | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:52 |
Volgens mij niet, iets groter/hoekiger | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 22:55 |
Als ie dan iets korter is dan een 308 moet het bijna een 307 zijn...:P | |
JochemP | woensdag 29 augustus 2012 @ 23:01 |
Dat dacht ik eerst ook maar nu rij ik af en toe in een Citroen C1 en dan zit ik me te ergeren aan het feit dat ie zo vreselijk langzaam optrekt in de 4e en 5e versnelling. Dan trap je vol je gas in maar gebeurt er niks Lijkt me heerlijk om een keer in een auto te rijden met een beetje power, zoals mijn lesauto (VW nog wat, met 6 versnellingen ) | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 23:02 |
Is ook heerlijk en ontzettend leuk ook bovendien | |
Pino112 | woensdag 29 augustus 2012 @ 23:05 |
Touran? | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 23:06 |
Kan ook een Golf zijn. | |
-Dries- | woensdag 29 augustus 2012 @ 23:10 |
Heel verstandig en verantwoordelijk van je! Niks van al die mensen aantrekken en pas gaan rijden als jij je comfortabel voelt. Zowel jij als de rest van het verkeer heeft hier baat bij. | |
#ANONIEM | woensdag 29 augustus 2012 @ 23:18 |
Ja ik weet niet.. vreemd | |
H-D | woensdag 29 augustus 2012 @ 23:24 |
Laat wel weten als je erachter bent...ben wel benieuwd nu | |
#ANONIEM | donderdag 30 augustus 2012 @ 15:17 |
haha ja | |
Nafi | donderdag 30 augustus 2012 @ 22:55 |
Vandaag mijn 6e rijles achter de rug. Mijn verkeerde stuurtechniek waar ik het over had lijkt verholpen te zijn maar nu heb ik opeens moeite gekregen met de koppeling. Hoewel het de voorgaande lessen goed ging trek ik mijn voet nu te snel weg We hebben de keerproef geprobeerd (steken ofzo?) en vooruit inparkeren maar dat ging nogal dramatisch omdat ik die slippende koppeling maar niet onder controle krijg Na hoeveel lessen waren jullie die koppeling meester? | |
-Erick- | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:08 |
Eerste paar lessen is me de motor nooit afgeslagen.. later krijg je een beetje gemakzucht omdat je de auto beter onder controle krijgt en dan wil het nog wel eens mis gaan. Ik heb nu een week mijn rijbewijs en de motor is me een stuk of 7 keer afgeslagen bij het achteruit inparkeren. Verder bij stoplichten nooit tot vandaag 1x. Tja wanneer ben je de koppeling meester, meer gevoel krijgen voor de koppeling tijdens de lessen. Straks ga je rijden in een andere auto en zal je de motor ook wel afslaan of een beetje stotend rijden. Verder bij bijzondere verrichtingen, doe dat lekker in de eerste versnelling.. ga desnoods even stilstaan en neem gewoon de tijd, daar heb je lessen voor. | |
tomaat52 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:09 |
De 5e heb ik theorie-examen. | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:10 |
Vandaag tijdens de rijles had ik weer de hele tijd zo'n irritante bumperklever. Echt irritant de hele tijd iemand zo vlak voor je. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:11 |
Vlak achter dan toch? | |
-Erick- | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:14 |
Als je dat overkomt gewoon negeren! Niet even de rem licht aantikken etc Als hij/zij bovenop je poft is het zijn/haar schuld! | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:14 |
Niemand snapt mijn grap | |
-Erick- | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:15 |
Haal die grap maar uit tijdens het afrijden dan | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:16 |
Iemand in mijn vriendenlijst op FB maakte dezelfde grap en kreeg 50 likes. Ik zal m wel verkeerd herhaalt hebben | |
-Erick- | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:20 |
Haha het is meer omdat ik me kapot erger aan klevers en dan vervolgens rechts gaan inhalen, so be it! Nog erger is mensen die remmend van rijstrook verwisselen of geen gas bijgeven. Maarja ik heb weinig te zeggen, heb pas net dat pasje, moet nog leren autorijden. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:21 |
Hier kan je ook geen likes krijgen ...mss is dat het | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:26 |
Ik vind klevers (achter me dus) juist geweldig. Ik irriteer me er niet aan, ik ga ze juist pesten, langzamer rijden, vaker de rem aantikken terwijl het niet nodig is, heerlijk! | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:32 |
Dat is ook irritant eigenlijk als je dat echt elke keer blijft doen. Geef gewoon gas ben je ervan af. | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:33 |
Nee, dat doe ik uiteraard alleen bij klevers als ik gewoon 50 rij maar hun willen dat ik 60 rij ofzo, dat doe ik dus echt niet, dan ga ik juist 40 rijden omdat ze zitten te kleven. Ik ga echt niet 60 rijden omdat hun haast hebben, dan halen ze maar lekker in. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:35 |
40 rijden is ook enorm irritant. Blijf dan iig gewoon 50 rijden. Nu ben je net zo raar bezig als de klever zelf imo. | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:37 |
Wat een onzin. Ik rij netjes precies 50. Hij zit achter me te douwen zodat ik onderhand 60 moet rijden om veilige afstand achter me te hebben. Hij kan me gewoon inhalen. Dan laat ik me niet opjagen en ga ik 40 rijden. Als hij zo nodig harder wil haalt hij me maar in. 40 rijden is ook niet verboden overigens, kleven daarentegen wel. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:40 |
40 rijden waar je 50 mag is irritant. Als je dat doet om iemand te treiteren die jou treitert is dat ook irritant. Waarom ga je niet gewoon door met normaal autorijden ipv terug treiteren? | |
Nagelschaartje | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:41 |
Ik heb tot de laatste les de auto af laten slaan Af laten slaan is niet erg, als je het maar direct oplost. | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:43 |
Omdat dat niet veilig is. Als ik een noodstop maak zit hij in mn achterbak. Als ik met 40 een noodstop maak is het een stuk veiliger. Ik snap echt niet dat je het voor de klevers opneemt, je zult er zelf ook wel één zijn? Niks mis met 40 rijden waar je 50 mag, totaal niet verboden, nogmaals, ze kunnen me ook inhalen als ze haast hebben. Iemand naar de 60 toe drukken, DAT is wel ontzettend irritant, verboden, en gevaarlijk. | |
Pizza_Boom | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:45 |
Het hinderen van andere automobilisten is echter wel verboden. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:46 |
Nee hr ik kleef nooit. En 40 rijden waar je 50 mag ìs gewoon irritant als het zonder reden is. Je houdt iedereen op. En ik vind het gewoon onzin om fouten/pesterijen van anderen structureel op te lossen door zelf net zo hard terug te gaan treiteren. Dan ben je gewoon hypocriet bezig. Want iemand mag jou niet kleven maar jij mag dan wel terugzakken en met je rem gaan spelen. Hypocriet in mijn ogen. Deal with it and move on. Dat is de volwassen en beste oplossing. | |
Nagelschaartje | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:46 |
Dat "bad-ass" plaatje blijft van toepassing Het onderwerp is echter niet zo van toepassing op dit topic | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:49 |
40 rijden waar je 50 mag is echt absoluut niet verboden. hij hindert mij en zet mij in een gevaarlijke situatie (als ik een noodstop moet maken heb ik een whiplash) hij kan mij inhalen. Waarom nemen jullie het op voor de bumperklevers, niemand hier die ooit van inhalen heeft gehoord ofzo? Dat hij zichzelf de prak in wil rijden is zijn keus, hoeft hij mij niet mee te nemen. Waarom zou een klever mij liever naar de 60 toe drukken dan me inhalen, dat is zijn probleem, niet de mijne. Ik hoop echt dat jullie beide een keer achter me zitten te kleven, super aso en gevaarlijk, dan verdien je het om afgeremd te worden. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:52 |
40 rijden waar je 50 mag is toch ook hinderen van anderen? Of telt dat argument even niet omdat jij het doet? En Ik hoop dat je een wat meer volwassenere mentaliteit krijgt mbt autorijden. Oh en ik kleef nooit. Dus ik kleef jou ook niet dus. | |
Pizza_Boom | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:54 |
Waarom heb ik het vermoeden dat jij oorzaak en gevolg door elkaar haalt. | |
DX11 | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:57 |
Dus 110 rijden op de snelweg is volgens jou ook hinderen? Dan doet half nederland het fout. Stel je niet aan man. Iedereen die kleeft, creeërt een gevaarlijke situatie voor zichzelf & "het slachtoffer", en verdient het dus om afgeremd te worden. Nogmaals, als iemand VLAK achter mij zit te drukken terwijl ik 50 rij, dan brengt hij mij in gevaar, een noodstop zou dan een whiplash veroorzaken. Als datzelfde gebeurt met 40 is het al stukken veiliger. Maar als de klever zich irriteert aan mijn 40 rijden, dan haalt hij toch gewoon lekker in? Ik snap echt niet waarom jullie het beide voor de klevers opnemen, volgens mij hebben jullie geen idee hoe gevaarlijk het is. Waarom denk je dat er een boete van ¤240,- tot ¤650,- op staat (afhankelijk snelheid/afstand)?? Ja dat zijn echt de bedragen, doen ze niet voor niks.
[ Bericht 1% gewijzigd door DX11 op 31-08-2012 00:03:15 ] | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:03 |
Als je 110 rijdt op de linkerbaan wel ja. En tuurlijk weet ik wel hoe gevaarlijk het is. Waarschijnlijk heb ik al meer km's gereden dan jij. Maar wat mij tegen staat aan jouw verhaal is het feit dat je gewoon kinderachtig terug gaat pesten en dat ook weer goed praat. Dat vind ik gewoon kinderachtig en hypocriet. En je doet niks om de gevaarlijke situatie op te lossen. Je maakt het alleen maar erger. | |
Nagelschaartje | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:03 |
Delano, wat zegt jouw instructeur van jou als jij expres langzaam gaat rijden? Je blijft op de wet hameren, maar de wet zegt ook dat je geen eigen rechter mag spelen. En als jij 40 gaat rijden om een bumperklever een lesje te leren, is dat precies wat je doet. En als jij nu al zo redeneert terwijl je je rijbewijs nog niet eens hebt, dan beloofd dat wat Dat bumperklevers irritant zijn en gevaarlijk blijft trouwens een feit, maar dat geeft jou niet het recht om het zelf op te lossen. het erger te maken | |
DX11 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:05 |
Ik doe wel degelijk iets om de gevaarlijke situatie op te lossen, 2 dingen zelfs: -Langzamer rijden zodat de eventuele crash achter op mij minder hard is. -Langzamer rijden/meer remmen zodat de klever meer aanleiding heeft om mij in te halen en dus niet meer kleeft. De instructeur is het met mij eens trouwens, en heeft mij ook duidelijk gemaakt hoe gevaarlijk kleven is. We gaan het duidelijk niet eens worden, ik laat het hierbij. | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:14 |
Man, je hebt nog rijles, ga eerst eens een half tot een heel tonnetje (100 dkm) ofzo wegstoken en kom dan terug met wat ervaring. Als je rijles hebt, rijd je keurig de maximale snelheid op de teller en is je instructeur heilig. Ergo, als jij 50 op de teller rijdt, rijd je in werkelijkheid iets van 40 a 45. Verder is het eigenlijk not done om een lesvoertuig in te halen als dat niet is toegestaan omdat een leerling daarvan zou kunnen schrikken en rare dingen zou kunnen doen. Verder heb je veel eerder het idee dat iemand kleeft dan dat deze dat daadwerkelijk doet. Vaak is er als jij vindt dat iemand dicht achter je rijdt, nog zat ruimte, zeker bij 50 km/h. Als jij trouwens echt overtuigd bent van je gelijk, moet je dat met je examen doen. Mag je omkeren en terug naar het CBR, want je moet gewoon met het verkeer meerijden. Rijdt iedereen 10 km/h boven de vmax, dan probeer jij dat ook enig zins te doen. Ik weet nog de eerste keer dat ik zelfstandig een eind ging rijden. Ik kwam geen moment boven de vmax en had ook een pesthekel aan mensen die sneller wilden. Waarom? Omdat dit erin gestampt was. Je zou me nu moeten zien... | |
DX11 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:22 |
Juist ja, dus jij springt ook van de brug omdat iedereen dat doet. Overigens heb ik het hierboven elke keer gehad over een situatie waarbij de klever mij ook gewoon veilig had kunnen inhalen, maar hij koos ervoor dat niet te doen, en te kleven. Kleven = verboden, bij 50 km/h rijd je 14 m/s, dus moet de auto achter mij officieel gezien 28 meter afstand houden. Als hij dan ongeveer 3 meter afstand houd (wat echt wel in te schatten is) heb ik alle recht om af te remmen (zodat hij mij eerder in gaat halen en de situatie dus weer veilig is) Maargoed, laten jullie de klevers maar lekker zitten, knalt er een keer een boven op je, dan denk je, ik had ook kunnen afremmen zodat hij me had ingehaald. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:27 |
Als iedereen Vmax +10 rijdt maar jij niet zak je waarschijnlijk voor niet assertief genoeg rijden en gebrek aan verkeersinzicht. | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:31 |
Nee, dat heb je niet, het opzettelijk veroorzaken van gevaar (in dit geval door opzettelijk te gaan remmen) is verboden. Ga je wetboekje nog maar eens een keer lezen. Die bumperklever zit fout, maar jij zit nog veel fouter door opzettelijk het risico op een ongeluk een stuk groter te maken. Overigens moet je eens proberen in de spits op de snelweg 28 meter afstand te houden (bij 100 km/h). Als het je lukt om meer dan 20 meter van je voorganger te rijden ben je een knap figuur. En als iedereen van een brug af springt heeft niets te maken met het gevalletje met het verkeer meerijden. Je kan beter zeggen: Als iedereen 180 gaat rijden, doe jij dat dan ook als vergelijking met je als iedereen van een brug af springt. Het is duidelijk dat je nog wat verkeersinzicht moet ontwikkelen, want veilig deelnemen in het verkeer betekent dat je constant de fouten van anderen aan het oplossen bent. Geeft niet, verkeersinzicht moet je ontwikkelen, maar neem dan ook wat aan van mensen die wel veel rijden. Maargoed, deze discussies voeren met iemand die nog rijles heeft is hetzelfde als een discussie over de regels met onderhoud e.d. gaan voeren met iemand die nog nooit in de industrie heeft gewerkt, maar alleen alles op papier kent. De praktijk is namelijk altijd anders en komt praktisch nooit overeen met de situatie die degene uit de theorie zal kennen. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:35 |
En daar komt nog bij wat jij eerder zei. Dat tijdens rijles en in het begin van je rijbewijs mensen veel sneller lijken te kleven dan in werkelijkheid zo is. En je voelt je veel sneller opgejaagd. Daar gaan enige km's overheen voordat dat weg is. Dat moet meneer maar van ons aannemen. | |
DX11 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:39 |
Dat doet er niet toe, ik ben niet helemaal achterlijk, en zie echt wel een verschil tussen 3 of 28 meter. Ik voel me totaal niet opgejaagd, ik vind het alleen ontzettend asociaal als iemand anders hemzelf EN MIJ in gevaar brengt door onnodig te douwen terwijl ik gewoon de goede snelheid (50 bij 50, 80 bij 80) heb. Dan heb ik het ook nog over een situatie waarbij je niet in de spits zit, en hij me gewoon kan inhalen. Volgens mij heb ik juist meer inzicht dan jullie door veilig langzamer te gaan rijden, zodat hij me inhaalt. Jullie laten je dus liever opjagen tot 60 en incasseren desnoods de boete. Dat is gewoon dom als je het mij vraagt. Maargoed, ieder voor zich. | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:40 |
Dus je vindt iemand asociaal dat hij kort op je rijdt en je daarmee in gevaar brengt, dus ga je remmen... Tevens, zoals ik al zei, 50 op jouw teller is in werkelijkheid 40 a 45 als je mazzel hebt, dus als jij 60 op de teller rijdt, rijd je 55 werkelijke km/h's maximaal en men heeft een marge van 4 of 5 km/h voordat men gaat bekeuren én een meetcorrectie, mooie boete zal dat worden. Verder doet ervaring in het verkeer er wel toe! | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:43 |
Neuh ik rij gewoon 50 of 80 . Laat me niet opjagen naar 60 of 90. Maar ik ga ook niet op die rem stampen. Dat heet nou verkeersinzicht. Maar jij zal het als lesser vast wel beter weten natuurlijk! My mistake. | |
D0808 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 02:08 |
Ach, ik kan me de gedachtegang van delano wel enigszins voorstellen (niet helemaal maar deels). 2004 reed ik op een 80 weg met doorgetrokken streep (80 op de teller). Nu heb je in die weg wat uitritten zitten aan beide kanten, er kwam dus een auto uit een van de uitritten en die zag mij te laat waardoor ik moest remmen (niet belachelijk hard maar toch wel iets meer dan normaal). Niets aan de hand, eind goed al goed. Echter die klootzak die achter me zat en die al geruime tijd mijn kofferbak aan het bestuderen was, was dus te laat en bracht een bezoekje aan diezelfde kofferbak, schade 3700 euro + een hap gedoe omdat ik niet meer verder kon rijden en bedankt!! Sindsdien los ik mijn gas ook enigszins als er zo'n aap achter me zit (met opzet remmen doe ik overigens niet, dat is te gevaarlijk daar hij/zij zou kunnen schrikken). Want ik kan me niet aan het idee onttrekken dat wanneer ik daar toen 70 was gaan rijden, dat die klootzak achter me, me net niet geraakt had of dat ik iig. nog mijn weg had kunnen vervolgen door wat minder schade (en dus ook niet de veiling had gemist waar ik wat euro'tjes had kunnen verdienen aangezien ik voor enkele objecten al kopers had ). Binnen de bebouwde kom los ik mijn gas niet daar 50 best al langzaam is en je honderden opties hebt om je van een kleefbeest te ontdoen (andere route nemen bijv.). | |
The_Voice_Within | vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:36 |
Mijn eerste opfrisles is gepland voor komende dinsdag… Ben benieuwd wat ik ervan ga maken, rijinstructeur denkt overigs dat ik niet veel lessen nodig heb. Eerste/tweede les gaan we in zijn VW Golf doen, en als dat goed gaat wilt hij nog een les in mijn eigen Renault Scenic doen. Nadeel is natuurlijk wel dat ik in 9 jaar tijd mijn eigen rijstijl heb ontwikkeld, dus hoop dat hij daarlangs af kan kijken… | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:34 |
Mag ik vragen waarom je opfrislessen neemt? Heb je lang niet gereden waardoor je onzeker bent? | |
tomaat52 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:39 |
Wat een gedoe over de snelheid zeg. Ik moet met het verkeer meerijden. Zo rij ik dus hier op de brug 60 waar je maar 30 mag. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:06 |
Staat 2/3 pagina's terug Edit: "Heb me vandaag over de drempel heen gezet om een paar opfris-rijlesjes te nemen... Heb 9 jaar geleden zonder problemen m'n rijbewijs gehaald en vind het heerlijk om auto te rijden en ben ook totaal niet bang in de auto. Maar heb eigenlijk altijd in een automaat gereden (Smart van het werk, en de auto van moeder), en nu heb ik eindelijk, sinds vandaag, m'n eigen auto, maar die is schakel... Ben het gevoel en zelfvertrouwen hierin dan ook echt een beetje kwijt, en heb vandaag na wat mislukte pogingen besloten om toch even een opfriscursus te nemen. Merk wel in m'n omgeving dat mensen hier wat dom op kunnen reageren, dus stiekem schaam ik me wel een beetje... Maar vond de rijlessen toen altijd harstikke leuk en hoop dat ik snel met m'n eigen auto de weg opkan. " | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:26 |
Ah, bedankt voor het opzoeken. Ik lees hier niet dagelijks dus wist niet of het al gezegd was. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:28 |
Yw. Je bent toch een van de vedettes van dit topic hea | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:31 |
Geweest misschien, ik doe al jaren iets anders dan lesgeven. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:17 |
Ja weet ik maar je bent toch nog wel vaak hier met tips/tricks/uitleg enzo | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:35 |
Da's waar, dat ik het niet meer doe betekent gelukkig niet dat ik alles vergeten ben. | |
-Dries- | vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:33 |
Nog vier lessen te gaan tot m'n examen! Heb er nu 26 van de 30 gehad. Toch zijn er kleine dingetjes die ik af en toe nog vergeet, zoals richting aangeven, borden checken, binnenspiegel kijken (nacontrole), bochten rustiger nemen.. Ik hoop maar dat ik op mn examen dag perfect rijd. Ik denk dat ik waarschijnlijk wel op het gewenste examen niveau zit, maar aan de andere kant maak ik nog wel veel kleine foutjes. | |
The_Voice_Within | vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:08 |
Nou, antwoord heb je al gekregen. Ben ook absoluut niet bang in het verkeer, over de snelweg scheuren is echt een van m'n favoriete hobby's. Kan dan ook echt niet wachten om in m'n eerste echte eigen auto de weg op te gaan. Baal er nu alleen van dat de auto mooi staat te zijn op de oprit, maar nog altijd even moet meeliften met een collega naar het werk. | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:26 |
Scheelt je weer dure brandstof... | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:51 |
Jeps, gelezen. Gaat helemaal goed komen, is net als met schaatsen en fietsen als je dat een tijdje niet gedaan hebt: 1e 5 minuten is het onwennig maar daarna weer als vanouds. | |
tuut-chips | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:35 |
Morgen (hopelijk!) laatste rijles en maandagochtend in Doetinchem op voor mijn examen... Word nu toch wel een beetje zenuwachtig! | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:39 |
Succes! | |
tuut-chips | zaterdag 1 september 2012 @ 13:22 |
Rijles ging in ieder geval prima (130 gereden ) dus we zien wel hoe het maandag loopt Moet zeggen dat 130 toch net wel iets lekkerder doorrijdt dan 120! | |
#ANONIEM | zaterdag 1 september 2012 @ 14:09 |
Gister bijna een fietsen aangereden toen ik wou afslaan Slecht [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2012 14:09:31 ] | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 15:12 |
Iets met dodehoek ofzo? Ja echt een verschil idd. Met 120 heb je echt het gevoel dat je niet opschiet mja is ook gewenning natuurlijk want als je altijd 150 rijdt zul je dat gevoel met 130 ook wel hebben. | |
_Twinkle | zaterdag 1 september 2012 @ 15:22 |
Maandag voor de derde keer | |
#ANONIEM | zaterdag 1 september 2012 @ 15:23 |
Nee ik keek gewoon niet in m'n spiegel toen ik wou afslaan | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 15:24 |
Oh ja dat kan ook natuurlijk. Gelukkig heb je nog een instructeur dan | |
#ANONIEM | zaterdag 1 september 2012 @ 15:26 |
Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem. Als dat maar niet bij m'n examen gebeurt . Oh en volgens hem moet ik als ik uitwijk steeds in m'n spiegel kijken (oké, dat snap ik nog) maar ook als ik dan weer terugwil naar m'n eigen weghelft (bijvoorbeeld bij een wegversmalling) terwijl ik daar net naar toe rijd en dus heb gezien dat er niemand voor me rijdt | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 15:38 |
Ja maar CBR enzo wil dat je dat doet. Dus doe maar gewoon. Later kan je altijd nog besluiten het niet te doen omdat je immers, zelf ziet dat er niemand voor je rijdt. Al kan er natuurlijk altijd een scooter ofzo langs je heen glippen en dan in je dode hoek zitten. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 september 2012 @ 18:42 |
Ja precies.. | |
LDS | zaterdag 1 september 2012 @ 19:06 |
Vandaag vroeg mijn instructeur waarom ik stopte, ik had wel 3x voor die auto langs kunnen rijden. Hij had even een fietser over het hoofd gezien die ik gelukkig wel zag | |
Ridocar | zaterdag 1 september 2012 @ 19:21 |
Als je bij iedere zijdelingse verplaatsing even de bijbehorende handelingen doet is het makkelijker onthouden en gaat het straks op het examen op de autopilot. een zorg minder dan. stel je voor dat je bij iedere handeling eerst gaat beslissen of het wel zin heeft ben je altijd te laat. die kostbare tijd kun je beter nuttig besteden aan kijken enzo. | |
princess-a | zaterdag 1 september 2012 @ 19:34 |
De man die m'n moeder vanmiddag op een centimeter na aanreed dacht ook zo Iemand die tijdens het rijden nog best ver achter je lijkt te zitten, kan tijdens het uitwijken ineens naast je zijn komen rijden | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 20:07 |
Dat kan. Maar opzich is zijn gedachtegang niet heel vreemd. 9/10 keer is het in die situaties gewoon praktisch fysiek onmogelijk dat er nog iets naast je zit. En dan kijk je gewoon niet over je schouder. Of je hebt gewoon vaak genoeg gespiegeld voor je verplaatsing dat je gewoon zeker weet dat er niks is. Maar op je examen moet je natuurlijk wel over je schouder kijken. Gelukkig had de instructeur jou nog dan. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 17:41 |
Hmm ik heb mijn rijbewijs nu al een tijdje, maar mijn rijstijl is toch angstaanjagend. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 17:50 |
Hoezo? | |
Ferdo | zondag 2 september 2012 @ 17:50 |
Goed of slecht? | |
vannelle | zondag 2 september 2012 @ 18:06 |
Spijker op z'n kop. Heb ook leerlingen gehad die vonden dat ze niet altijd nog een keer hoefden te kijken WANT het was logisch dat er niks reed. Mijn tegenargument: En hoe bepaal je dat? Door te kijken. En daarna door er over na te denken en dan te beslissen dat je niet nog een keer hoeft te kijken. Meer tijd kwijt idd en veel meer geestelijke aandacht nodig dan dat je je aanwent gewoon ff nog een keer te kijken. Die tijd gaat ten koste van de rest van je verkeersdeelname. Bovendien: Nog nooit iemand meegemaakt die voor de uitvoegstrook begint al via de vluchtstrook rechts van je zit? Nooit denken dat iedereen altijd alles volgens de regels doet, altijd blijven kijken! Al lijkt het nog zo (on)logisch: Kijken, kijken en nog eens kijken. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 18:24 |
Gekke manoeuvres soms. En soms nog weg komen met super veel gas Dat klinkt dan weer heel aso, verder gaat het wel goed. | |
Gezicht | zondag 2 september 2012 @ 19:02 |
Donderdag praktijk om 8 uur 's morgens. | |
tuut-chips | zondag 2 september 2012 @ 20:37 |
Morgenochtend 5 voor 9 praktijk in Doetinchem... | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:09 |
Misschien meer/vaker rijden, dat je meer routine en rijervaring krijgt. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:15 |
Ja het gaat zo wel goed maar ik ben dan ook redelijk veel aan het rijden. Het zijn vaak de kleine dingen die ik vergeet. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:16 |
Komt vanzelf met meer gereden km | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:24 |
Ja ben allang blij dat parkeren wel redelijk goed gaat, hoewel soms scheef. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:27 |
Je reed een Toyota toch? Ook wel een vriendelijke eerste auto lijkt me das ook handig. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:28 |
Ja klopt een Corolla, die rijdt eigenlijk super fijn. Dat is echt een auto waar je niet veel moeite voor hoeft te doen. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:29 |
Precies dat bedoel ik en zuinig denk ik? | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:30 |
Geen idee, dat moet nog blijken. Ik denk het wel eerlijk gezegd. Alleen weet ik nog niet goed wanneer ik moet schakelen. Dat moet ik volgens mij veel vroeger doen. Nu doe ik rond de 40 pas de 3 en rondt de 60 pas de 4 en boven de 70-80 de 5. Maar ik kan bij de 30 al in de 3 en bij 50 in de 4 en bij 70 misschien de 5. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik moet schakelen. Ik ben daar nu aan mee aan het experimenteren. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:37 |
Ergens tussen 2000-2500 toeren opschakelen kan vaak wel...hangt ook wel van je motor af...als die pas veel koppel bij hoge toerentellen heeft zul je 'm wat hoger in de toeren/lagere versnelling kunnen houden omdat je anders weinig trekkracht hebt . Tenzij je niet schakellui rijdt en niet erg vind om regelmatig terug te schakelen om weg te komen/in te halen als je wat in snelheid weggezakt bent. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:38 |
Ja dat is het probleem ik heb geen tachometer in mijn corolla. Maar ik ben niet schakel lui. Maar op zich is te vroeg schakelen nooit schadelijk en altijd zuiniger? | |
Gezicht | zondag 2 september 2012 @ 21:39 |
Schakelen jullie dan ook echt op basis van je toerenteller? Ik schakel namelijk altijd op het geluid van de motor... | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:41 |
Toerenteller noemen we zo'n ding in normaal nederlands Tè vroeg is ook niks...als je bij 1500 toeren opschakelt zak je veeeeel te ver terug jn je toeren en is je motor te lui om iets te doen. Je voelt het ook wel. Dacht dat jij een vrij kleine turboloze motor hebt ofniet? Meestal moet je die wel een beetje op toeren te houden om 'm levendig te houden. | |
tuut-chips | zondag 2 september 2012 @ 21:42 |
Ik schakel altijd op mijn snelheid Bij ongeveer 15km/u naar 2, dan 30, 50 (als je 60 of harder mag trek ik hem altijd nog even door naar 60 voordat ik naar 4 ga), 80/90, 110. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:42 |
Ik laat de auto meestal zelf schakelen als ik het wel zelf doe is het geluid/ gevoel vaak | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:44 |
Ja ik heb een 1.3 met heel wat kleppen, hij kan wel prima mee op de autoweg. 130 vandaag Dat was wel sjiek. Hij kan goed mee, maar ik denk dat ik hem gewoon wat vroeger in de 3 ga zetten en vroeger in de 4 en vroeger in de 5 dan zit ik altijd wel goed. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:47 |
16 kleppen gok ik? 130 rijdt wel lekkerder toch en als ie genoeg kracht even om ff snel iets in te halen....dat vind ik altijd wel belangrijk | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:48 |
Ja 16 kleppen ja. Geen idee wat dat inhoudt maar is meer dan 12. Verder heb ik niet zo heel veel turbo maar hij kan wel redelijk hard, voor een eerste auto is hij heel net. Binnenkort moet ik nog de winterbanden erop laten zetten. Maar dat is pas in oktober geloof ik? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 21:49:01 ] | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:55 |
3 kleppen per cillinder komt niet zo vaak voor dus 12 lijkt me apart. 4kleppen per cillinder in jouw geval. Die hebben te maken met de inlaat van lucht en uitstroom van verbrandingsgassen enzo. Je hebt helemaal geen turbo want je hebt een atmosferisch blok geen blok met een turbo. Uhmm ja heb weleens gehoord winterbanden vanaf de 'R' in de maand. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 21:58 |
Aah ok ik snap er allemaal niets van van auto-zaken. Ik hoop alleen dat ik nog een hele tijd met die van mij kan doen. En dan hoop ik ooit een gloednieuwe Corolla te kunnen aanschaffen. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:06 |
De Corolla wordt niet meer gemaakt dus dat wordt vrij lastig | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:08 |
http://www.toyota.com/corolla/ Deze dan? | |
The_Voice_Within | zondag 2 september 2012 @ 22:11 |
Kon het uiteraard niet laten om voor m'n opfrisles van komende dinsdag, toch zelf nog te gaan oefenen. Eerst op parkeerterrein, daarna over rustige weggetjes. Gaat me beter af dan verwacht, vooral bij de hellingproef! Alleen dat optrekken blijft een minpuntje... De hele tijd gaat het redelijk, maar in mijn ogen net iets te traag. Maar op het moment dat iemand achter me staat gaat het mis. Ben er wel heilig van overtuigd dat het allemaal goedkomt, hoop alleen echt dat optrekken beter gaat. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:12 |
Moet je 'm wel importeren dan want volgens mij is die niet voor de Nederlandse markt in principe.... | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:13 |
Dat is wel jammer, ik moet dan maar naar een auto zoeken die op de corolla lijkt. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:14 |
Een Toyota Avensis maar waarom koop je niet iets spannenders ofzo | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:16 |
Hee H-D. Ik heb nou twee keer de auto gespot die ik bedoelde en de ene keer was het een 207 en de andere keer een 307 Maar ze hadden beide zo'n kleine spoiler, dus ik denk dat dat is wat het voor mij ''afmaakt'' | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:18 |
Wat is spannend dan? | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:19 |
Dus je wilt een van die twee met een spoiler...:P maar Pax..neem dan wel een lekkere motorisatie die bij je spoiler past | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:19 |
Een BMW 3 series. Een Alfa 159. Een Jaguar XF. Een Saab 9-3 Aero. Zoiets | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:20 |
Wat? Motorisatie? Ik ga dan ooit een 307 met subtiele spoiler kopen Wat een toffe auto is dat. Nu eerst een rijbewijs en geld, dus dat duurt nog wel een paar jaar. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:21 |
Geen bmw. De Alfa is wel erg tof. | |
Sneezeechu | zondag 2 september 2012 @ 22:22 |
Smaken verschillen een G klaas ASMA als ik ooit weer eens een rijbewijs heb en mijner spaarvarken vol zit | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:28 |
De motor die erin ligt...neem eentje met beetje sportieve aspiraties....past bij je spoiler | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:28 |
Alfa | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:29 |
Oh nou weet niet hoor , als het maar goedkoop is en er mooi uitziet | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:30 |
Wat kost die alfa nieuw? En waar rij je zelf in? | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:30 |
Pax neem wel iets leuks en klein beetje snels | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:30 |
Ja maar ik hoef geen boetes enzo En zo'n Peugeot 307 ís leuk! [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2012 22:31:09 ] | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:31 |
Hij wordt uitgefaseerd alleen nog uit voorraad leverbaar. Maar begint ergens bij 30k dacht ik. Ik rij zelf een Alfa 166 3.0 V6 | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:32 |
Boetes heb je zelf in de hand hea Maar nog leuker met leuke motor! | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:34 |
Ach ik heb er toch geen gevoel voor. Vandaag ook behoorlijk gefaald met karten We gingen met z'n vieren karten (collega's) en ik ben door alledrie in 12 minuten een ronde ingehaald Ik reed ook per ronde 4-8 seconden langzamer dan de rest . | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:34 |
Wauw dat is wel een baze bak. Dat doe je goed kerel. Mijn Corolla valt in het niet naast z'n ding. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:37 |
Ahw arme jongen komt vanzelf wel. Gewoon doen/durven Disclaimer:Nu niet meteen allemaal onverantwoorde dingen gaan doen. Denk aan je juridische carriere. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:38 |
Achja ik durfde ook wel, maar ik heb ook helemaal geen ideale lijnen gereden volgens mij En ik ben ook een paar keer wezen tollen omdat ik gewoon te hard/te scherp stuurde. Kost ook weer lekker veel tijd. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:38 |
Dankje! En ach ieder zn ding he | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:38 |
Dan stel ik het kartbedrijf gewoon aansprakelijk. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:38 |
True.:P That's the spirit ^^ | |
tomaat52 | zondag 2 september 2012 @ 22:40 |
Tis geen SC hier he. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:41 |
Precies, mijn auto is zuiniger. Die van jou is wel stoer, maar ach ik heb toch geen dames die ik kan oppikken in mijn auto. Had wel bijna een civic gewild. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:43 |
Zuiniger is ie wel denk ik ja waarom een civic? en dit is idd geen slow. Kom anders in autorijtopic ofzo | |
tuut-chips | maandag 3 september 2012 @ 19:11 |
Deze motherfucker heeft een RIJBEWIJS! | |
tomaat52 | maandag 3 september 2012 @ 19:12 |
Gefeliciteerd chipstuut. | |
H-D | maandag 3 september 2012 @ 20:47 |
Gefeliciteerd! | |
Nafi | maandag 3 september 2012 @ 23:44 |
Gefeliciteerd | |
mvm. | dinsdag 4 september 2012 @ 14:14 |
Ik heb al een aantal rijlessen gedaan en dat gaat me allemaal wel redelijk af maar moet nog steeds iets aan me theorie doen. Maar weet niet echt hoe te beginnen. Wat is nou een beetje een goede manier om goed te leren voor de theorie? | |
Ferdo | dinsdag 4 september 2012 @ 14:17 |
Zorg in de eerste plaats voor een goed en vooral recent theorieboek en lees dat grondig door. | |
The_Voice_Within | dinsdag 4 september 2012 @ 14:18 |
Vandaag m'n eerste opfrisles gehad, en het ging goed... Rijinstructeur heeft me eerst op een parkeerplaats twee rondjes laten rijden en had daarna zoiets van: rij maar de weg op, denk niet dat ik je nog vaak zal zien want dit komt helemaal goed. Donderdag nog een les, maar dan al in m'n eigen auto! | |
tomaat52 | dinsdag 4 september 2012 @ 15:13 |
Morgen theorie-examen. | |
mitchelll0181 | dinsdag 4 september 2012 @ 15:28 |
Mn vriendinnetje vandaag gezakt .. 2 teveel fout Morgen herkansing | |
Isdezenaamalbezet | dinsdag 4 september 2012 @ 15:46 |
Eindelijk mijn rijbewijs bemachtigd. Na 4 rijexamens en ontelbaar veel lessen. Dus voor mensen die denken dat ze rampzalig zijn: Er is nog hoop! En natuurlijk meteen de auto van mijn ouders in de coniferen geparkeerd. | |
mitchelll0181 | dinsdag 4 september 2012 @ 16:37 |
Hoe bedoel je dat laatste ? | |
DX11 | dinsdag 4 september 2012 @ 16:40 |
Is dat niet standaard dan? Dat je de auto van je ouders in de heg neerzet? Lijkt me heel normaal! | |
Kermit. | dinsdag 4 september 2012 @ 19:16 |
Als iemand nog een goedkope theorie boek nodig heeft voor rijbewijs B dan kan je me pm'en | |
tomaat52 | woensdag 5 september 2012 @ 09:20 |
Ben zo zenuwachtig als de neten. Om 10:15 gaat het beginnen. | |
H-D | woensdag 5 september 2012 @ 09:28 |
Succes! | |
tomaat52 | woensdag 5 september 2012 @ 11:25 |
Geslaagd. Gestelde vragen gevaarherkenning: 25 Goed beantwoord: 17 Gestelde vragen verkeersregels en verkeersinzicht: 40 Goed beantwoord: 38 | |
Anne | woensdag 5 september 2012 @ 11:41 |
. Gefeliciteerd! | |
H-D | woensdag 5 september 2012 @ 12:00 |
Gefeliciteerd! | |
PAAC | woensdag 5 september 2012 @ 12:14 |
Wist niet dat er een topic voor was, ben zelf nu ook met rijlessen bezig (eindelijk) en gisteren theorie gehaald (7 fout gevaar herkenning, 3 fout regels en inzicht). Hoop dat ik morgen avond geen "op het zebrapad overstekende voetgangers" over het hoofd zie (al 3x gedaan ) | |
tomaat52 | woensdag 5 september 2012 @ 12:15 |
Thanks. En: Gefeliciteerd. | |
H-D | woensdag 5 september 2012 @ 12:16 |
Feli met je theorie. | |
PAAC | woensdag 5 september 2012 @ 12:18 |
Gefeliciteerd | |
tomaat52 | woensdag 5 september 2012 @ 12:50 |
Dankje. | |
mitchelll0181 | woensdag 5 september 2012 @ 13:27 |
Bij auto te water ? Asap eruit of wachten tot de auto kopje onder is ? Asap eruit toch ? | |
Anne | woensdag 5 september 2012 @ 13:42 |
http://www.hulpbijautotewater.nl/stappenplan/ Het belangrijkste is dat u zo snel mogelijk de auto verlaat. | |
PAAC | woensdag 5 september 2012 @ 13:49 |
Belangrijk is dan wel te letten op stap 3. U krijgt het zijraam niet open Het kan gebeuren dat u het zijraam toch niet open krijgt. Dit kan alleen als er meerdere factoren tegenzitten, namelijk de elektrische ramen functioneren niet èn het raam is niet te verbrijzelen. Dit laatste kan als u geen veiligheidshamer onder handbereik heeft of als de zijramen, net zoals de voorruit, uit gelaagd glas bestaan. Een dakraam of achterruit zijn ook zeer geschikt om uit de auto te ontsnappen. Probeer hoe dan ook zo snel mogelijk de auto te verlaten! Mocht u de ramen op geen enkele manier open krijgen, dan kunt u op de volgende manier uit de auto ontsnappen: • Lichten aan • Gordels los • Haal diep adem vlak voordat de auto met water volloopt • Duw de deuren rustig open; dit kan pas als de auto al grotendeels gezonken is en daarmee de druk binnen en buiten de auto gelijk is. Hard duwen is minder effectief dan rustig en stevig de deur openduwen. De deuren openen slechts langzaam vanwege de druk! | |
tuut-chips | woensdag 5 september 2012 @ 14:28 |
Rijbewijs maandag aangevraagd en net al opgehaald! Supersnel dus! Wat ik wel iedereen die zijn praktijk gaat doen: niet opgeven als het even niet lukt of je een ingreep hebt! Ik had na ongeveer 10 minuten een ingreep (niet goed gekeken bij een kruispunt), maar daarna reed ik blijkbaar een stuk overtuigender. Examinator heeft me toen nog een keer langs het stuk waar ik een ingreep had laten rijden, en toen ging het wel goed. Gewoon je examen uitrijden dus, ook al denk je dat je gezakt bent! | |
borisz | woensdag 5 september 2012 @ 16:31 |
Dat was les twee. Heul veul links en rechts afgeslagen vandaag . Ik geef stuur nog te veel naar links/rechts . Al ging het al beter dan in het begin. | |
Gezicht | woensdag 5 september 2012 @ 21:26 |
Morgenvroeg praktijkexamen. | |
H-D | woensdag 5 september 2012 @ 21:27 |
Succes! | |
tomaat52 | woensdag 5 september 2012 @ 21:28 |
Succes. | |
Oceanview | woensdag 5 september 2012 @ 21:29 |
Dit inderdaad, in het begin dacht ik ook van shit ik heb een fout gemaakt ik ga zakken en toen ontspande ik mijzelf, je hebt heel examen nog om je te laten zien en dat was ook zo, dat punt noemde ze op samen met een ander punt en ik was geslaagd. | |
Pizza_Boom | woensdag 5 september 2012 @ 21:29 |
Je beseft dat je heel veel mazzel hebt gehad? Ingreep is normaal gesproken rechtsomkeert naar CBR. | |
Oceanview | woensdag 5 september 2012 @ 21:33 |
Tegenwoordig niet meer hoor, ze laten je examen gewoon afmaken. | |
tuut-chips | woensdag 5 september 2012 @ 21:42 |
Examinator zei ook dat bij bijna 50% van alle examens hij daar een ingreep moest doen omdat dat een ontzettend kut kruispunt is. Bij mij viel het zelfs nog wel mee Blijkbaar reed ik verder wel overtuigend genoeg. | |
princess-a | woensdag 5 september 2012 @ 21:46 |
Je mag het wel afmaken maar dan ben je wel gezakt | |
Oceanview | woensdag 5 september 2012 @ 21:47 |
Je kan je nog wel bewijzen. | |
tuut-chips | woensdag 5 september 2012 @ 21:54 |
Blijkbaar niet dus he | |
tomaat52 | woensdag 5 september 2012 @ 21:56 |
Vandaag iemand zien zakken op de parkeerplaats van het Cbr. Wij reden over de parkeerplaats toen iemand plotseling naar voren schoot. Dus mijn moeder d'r auto parkeren, zien we dat meisje en haar examinator weer uitstappen en naar binnen lopen. | |
Ridocar | woensdag 5 september 2012 @ 22:18 |
Tegenwoordig? In principe rijdt men altijd het examen uit. Tenzij leerling er echt een potje van maakt. * ook geslaagd is met ingreep. | |
Oceanview | woensdag 5 september 2012 @ 22:36 |
Is dat niet dat ze geparkeerd is? Tof. | |
Ridocar | woensdag 5 september 2012 @ 22:48 |
Moet ik er wel bijzeggen dat 't ruim 11 jaar geleden was. Een man in een scootmobiel wilde oversteken (geen vop), maar het was voor mij niet duidelijk of 'ie door zou rijden, dus ik hield in maar stopte niet. Ik had eigenlijk voorrang, maar examinator greep in en liet het mannetje voorgaan omdat ik aan het tapdansen was op de pedalen. (voorrang nemen mag niet, omdat je geen recht hebt op een aanrijding). Bij terugkomst hadden we het er even over, maar ik was toch geslaagd, want de rest van de rit ging wel goed. | |
PAAC | woensdag 5 september 2012 @ 23:23 |
Ik doe hetzelfde met de rijlessen. Mijn instructeur zegt dan dat omdat ik afrem/voorzichtig ben de andere de indruk kan geven om hem voor te laten gaan en dat die dan dus eerder kan gaan oversteken. Maarja, als er een fietser met hoge snelheid aan komt zetten en dan op het laatste moment pas gaat remmen helpt ook niet altijd... | |
Pizza_Boom | woensdag 5 september 2012 @ 23:28 |
En dat rijdt nu met 25,5 meter over 's lands wegen. Ik weet nog, mijn examen. 300 meter op weg en toen hing ik zelf vol op de rem. Fietsers voor mij vonden het nodig om zonder te kijken vanaf de fietsstrook naar links te gaan om over te steken. Geluk was dat ik het al zag aankomen en wist dat er daar een oversteek was, dus al het gas los had. Gelijktijdig ook nog een moeder met klein kindje op apart fietsje die ook over staken en ik had de eerste plus bij de examinator alweer te pakken. Had slechts 1 fout gemaakt, verkeerd voorgesorteerd (linkerstrook van de twee, want licht werd groen, maar kwam niet voorbij alles) en bleef, omdat er iemand in mijn dode hoek hing, links rijden, hardop denkend dat ik niet naar rechts kon omdat ik niet exact kon uitvinden waar die auto uithing. Daarbij nog even zweten omdat de examinator toen zei: "Dat is het gevolg van je eigen rijstrookkeuze even terug." Fuck, dacht ik toen, hele rit rijd ik perfect en nu dit. Zweet brak nog even erger uit omdat hij ook nog even de instructeur, die buiten voor het CBR stond te wachten, wou spreken... | |
das_phantom | donderdag 6 september 2012 @ 08:46 |
Op mijn examen vertelde de examinator nog na een actie dat ik niet zo gevaarlijk moest rijden. Zag de voeten ook al naar de pedalen gaan voor een ingreep Heeft me trouwens ook nog geholpen met parkeren. | |
Gezicht | donderdag 6 september 2012 @ 09:23 |
Geslaagd! Enige opmerking was dat ik af en toe in gevaarlijke situaties nog net iets te snel wil zijn. | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 10:54 |
Proficiat! | |
xzaz | donderdag 6 september 2012 @ 12:15 |
Gister me eerste les gehad; alleen maar sturen, ik kom dan ook uit een situatie 0,0. Me ouders hebben geen auto en ik rij ongeveer 10x per jaar met een auto. De rest doe ik alles met die fiets en OV. Maar goed, alleen maar sturen dus; ging in principe wel prima toch wennen in een auto rijden. | |
tomaat52 | donderdag 6 september 2012 @ 12:18 |
Gefeliciteerd. | |
mitchelll0181 | donderdag 6 september 2012 @ 12:54 |
Hmm net theorie voor motor aangevraagd.. helemaal geen zin om te lessen.. Marr wil wel motor rijden .. | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 14:18 |
Tja moet je toch gaan lessen he. | |
tomaat52 | vrijdag 7 september 2012 @ 18:55 |
Net 2 uur rijles gehad. Laatste 20 minuten met een andere instructeur. Ik moet van hem eerst gas geven en dan de koppeling op laten komen. En airco scheelt ook een hoop. Lekker koel in de auto maar de motor is dan nog slomer. | |
Gezicht | vrijdag 7 september 2012 @ 19:13 |
Kan m'n rijbewijs volgende week vrijdag pas gaan ophalen. | |
Hartm | zaterdag 8 september 2012 @ 10:52 |
Donderdag eerste rijles, ben benieuwd hoe dat zal gaan. | |
RandomMoron | maandag 10 september 2012 @ 10:32 |
Ik heb hier topics doorgespit nadat ik mn praktijkexamen geboekt heb. Vannacht heb ik alles wat ik gelezen heb verwoven in n bizarre droom over lessen in een andere auto omdat ik te laat kwam aangefietst, ik vervolgens auto's schampte en wel geslaagd was omdat ik de auto niet af liet slaan omdat ik twintig reed in zn drie. Als ik de volgende drie weken tot mn toets zo droom vrees ik voor de afloop | |
DX11 | maandag 10 september 2012 @ 12:10 |
Ik heb gelukkig hopelijk niet heel lang meer nodig voordat ik examen kan doen, want mijn instructeur irriteert me een beetje. Vandaag heb ik tussentijdse test, en dat zou hij me nog laten weten of dat inderdaad door gaat. Ik belde hem net zegt hij dat hij me ge smst heb, maar ik heb dus absoluut geen sms gehad. Dat gebeurde een tijdje geleden ook al met een mail. Volgens mij is hij gewoon een beetje te lui om mij op de hoogte te houden, beetje jammer. | |
mitchelll0181 | maandag 10 september 2012 @ 12:48 |
Gelijk een andere instructeur vragen .. Sms komt altijd aan.. | |
DX11 | maandag 10 september 2012 @ 12:49 |
Ik ga nu geen ruzie zitten maken heb nog 5 uur te gaan ofzo. | |
Nafi | maandag 10 september 2012 @ 17:14 |
Gister weer een rijles gehad, nummertje 8 inmiddels Ik heb wel het gevoel dat ik redelijk vooruitgang boek. Koppeling lijkt goed te gaan, hoewel ik hem eerst niet vasthield op het aangrijpingspunt doe ik dat nu wel maar met het gassen tijdens het optrekken heb ik nog moeite. Of mijn instructeur roept dat ik moet gas geven of de motor slaat op hol omdat ik teveel gas geef Motor is wel een paar keertjes afgeslagen helaas.. | |
tomaat52 | maandag 10 september 2012 @ 18:57 |
Op hol? Gewoon 1800 toeren is zat om mee op te trekken. | |
LDS | maandag 10 september 2012 @ 20:17 |
Morgen theorie examen, voor de tweede keer. Ben best zenuwachtig, vorige keer had ik echt super goed geleerd en gezakt. ben benieuwd. | |
Nafi | maandag 10 september 2012 @ 20:44 |
Naja niet op hol maar hij maakt dan behoorlijk wat geluid. Of maakt dat niet uit zolang je zonder schokken wegkomt? Ik kijk trouwens nooit op de toerenteller, lijkt me eigenlijk wel handig in dit geval.. | |
LDS | dinsdag 11 september 2012 @ 11:58 |
Yes, geslaagd voor mn theorie. Dit examen was echt tien keer zo makkelijk | |
Peanutnootje | dinsdag 11 september 2012 @ 14:04 |
Gefeliciteerd! | |
Pizza_Boom | dinsdag 11 september 2012 @ 15:06 |
Nee, SMS heeft soms tijd nodig, afgelopen weekend nog ervaren op Vlieland. SMS had soms een halve dag nodig. | |
xzaz | woensdag 12 september 2012 @ 09:10 |
Gister 2de les; geschakeld, gas rem.. | |
LDS | woensdag 12 september 2012 @ 17:13 |
Hoezo die ? |