quote:
Eddy Zoëy gaat voor SBS 6 elke werkdag het spelprogramma The Price Is Right maken. De tv-show, beter bekend als Prijzenslag, krijgt tachtig nieuwe afleveringen. Dat heeft de presentator laten weten in De Telegraaf. Zoëy is niet bang dat de serie oubollig overkomt. “Expeditie Robinson gaat zijn 14e seizoen in, Nu We Er Toch Zijn is sinds 2004 op tv… Volgens mij is dat hetzelfde als bij een leuk liedje: het maakt niet uit hoe oud het is, eens in de zoveel tijd wil je het horen.“
De originele, Engelse titel, past volgens Zoëy beter bij de huidige tijd. “Als je naar The Price Is Right -serie kijkt die nu in Frankrijk met veel succes loopt, zul je zien dat het echt eigentijds is. Maar ik denk dat naast de opzet van de show vooral het tempo doorslaggevend is. Tegenwoordig gaat alles een stuk sneller.”
In The Price Is Right moeten kandidaten raden wat een product kost. “Gewoon lekker, pretentieloos entertainment. Ik doe mijn best, maar ik ben niet bezig met wat aandeelhouders ervan vinden. Ik denk dan toch: ’Het zal allemaal wel’.”
Het nieuwe SBS-gezicht ziet de toekomst na een somber vooruitzicht bij RTL 5 met vertrouwen tegemoet. “Met mijn eigen productiehuis We Are TV maak ik dit najaar een serie voor een aantal Veronica-presentatoren; zelf ben ik alleen op SBS 6 te zien. En er komt nog wat aan, maar daar kan ik nu echt niet meer over zeggen.”
“Kortom, het wordt druk. Alles bij elkaar een combinatie die prima bij me past.
Vanaf maandag iedere werkdag vanaf 18:20 uur op SBS6. Jammer van het tijdstip, een beetje te vroeg op de avond naar mijn mening. Het idee van het programma lijkt me wel leuk en ook Eddy Zoëy lijkt me zeker geschikt als presentator van deze show. Probeer zoveel mogelijk te gaan kijken