Turquaz52 | woensdag 22 augustus 2012 @ 12:44 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
Mikkie | woensdag 22 augustus 2012 @ 12:45 |
Dan had ik er nog wel twee liter in gegooid, gewoon voor de zekerheid en om geen ultiem schrale indruk achter te laten bij de dealer | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 12:46 |
Haha, dat is inderdaad aardig kansloos | |
Mikkie | woensdag 22 augustus 2012 @ 12:48 |
Koop je een Z4 voor een berg geld, maar vertik je het om vijf euro peut in je bak te laten zitten . Heel principieel, dat wel, maar toch. Toen ik m'n vorige auto verkocht heb ik tijdens m'n laatste rit ook nog even getankt. Niet vol natuurlijk, maar wel nog een liter of tien erin zodat hij in elk geval probleemloos naar huis kon rijden. Vond ik wel zo chique, en wat is nou vijftien euro op het totaalbedrag? Daar dacht de verkoper van m'n huidige auto overigens anders over, onderweg naar de het overschrijvingskantoor moesten we al tanken . Maakt op zich niet veel uit, maar een beetje matig is het wel. | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 13:59 |
andersom, had vorige keer dat de tank practisch vol zat... toch weer 75 euro van de prijs af | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:13 |
gisteren gezellig BBQen met een zooitje BMW liefhebbers en dan komt er een maat ineens met zijn nieuwe wagen aanzetten! de mijne is echt niet langzaam maar dit is toch wel ander speelgoed | |
boegschroef | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:35 |
Tja op zich heb je gelijk, maar toen ik de E92 (nieuw) kocht brande het brandstof lampje ook al. Dus ik had niet zo'n hoge verwachting van de hoeveelheid brandstof in de Z4, en jawel na de eerste 3 km "pling" lampje aan... Vandaar inderdaad van mij krijgen ze een lege auto terug | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:43 |
Cool
| |
Mikkie | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:53 |
Oh, dan snap ik 't wel ja. Overigens snap ik dat van zo'n dealer echt niet, zo zou ik geen auto durven verkopen. Bij m'n vorige Nissan was de tank leeg en gaf de garagehouder nog los 25 euro in m'n hand om even te gaan tanken, want hij vond 't niet chique dat ik al met een brandend lampje de deur uit ging. Als je dan een E92 of een Z4 koopt, zit je wel met een prijs van ruim in de vijf cijfers. Ik zou me als garagehouder/dealer de ogen uit m'n kop schamen als ik zo'n auto met een lege tank mee gaf. Neem voor mijn part bij de verkoop in je achterhoofd mee dat je dat ding tenminste met een halve tank brandstof aflevert. Zak dan dus maar 50 of 100 euro minder ver. Dat heet 'sier' en 'service'. | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 14:59 |
Eens. Toen m'n moeder haar E46 (2e hands) bij de dealer ophaalde was dat ding helemaal klaar, afgetankt, bloemetjes erbij. Zat net geen strik omheen. Zo hoort het als je het mij vraagt, helemaal als je aardig wat geld uitgeeft. | |
boegschroef | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:00 |
Als ik een auto particulier verkoop en de prijs die ik ervoor krijg dan gooi ik er ook nog wat brandstof in. Maar als ik alleen de bodem prijs kan vangen dan krijgen ze er geen druppel teveel bij Zo zal de dealer ook wel gedacht hebben | |
Mikkie | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:01 |
Dat vind ik ook normaal. Daarmee maak je een goede beurt en zorg je voor goede reclame, met tot gevolg dat mensen terugkomen. Als je dan ook nog goed onderhoud tegen een normale prijs levert, zit je prima. Het gaat om flinke bedragen, dan is juist die psychologische feelgoodfactor erg belangrijk. Dan heeft ie niet goed onderhandeld. Kun je beter 100 euro minder zakken en wel de boel netjes meegeven. Onder de streep blijft er hetzelfde over, maar heeft ie wel een nettere naam. Op die 100 euro op een occasions van duizenden euro's kijkt niemand. Als particulier ben je misschien niet bedreven in onderhandelen en snap ik nog dat je bij de neus genomen kan worden en daarom niet aftankt. Maar er zit een verschil tussen een compleet leeggereden auto verkopen, of voor de netheid nog een paar liter erin ketsen, zodat ie in elk geval niet om de hoek al stilvalt. | |
YoshiBignose | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:08 |
Inderdaad, toen ik m'n E46 inruilde bij de dealer zat er nog een halve tank in zo gul ben ik dan weer. Wel aardig van ze dat ze m'n iQ dan volgooien, maar dat was dus nog minder liters | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:10 |
Wacht, ik ben ff weggeweest he...maar heb jij je E46 ingeruild voor een iQ? | |
YoshiBignose | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:13 |
Ja | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:16 |
YoshiBignose | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:20 |
wééééééééééééééééh ja kreeg teveel problemen mee en was er klaar mee. kan je wel stoer in je bmw doen in de file maar kost gewoon veel. Nu CRUISE ik met een automaatje en in de binnenstad keren wanneer ik wil nog geen moment spijt van gehad eerlijk gezegd, ook al lever je wel heel veel in. Maar zit nu een eibach pro kit onder binnenkort ff mooiere velgen/banden en dan ga ik gewoon hoeken hoor | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:26 |
Een praktisch ingegeven oplossing dus. Nouja, soms moet dat he. Mijn E46 blijft voorlopig nog in de stalling staan omdat ik de komende maanden in A'dam woonruimte tegenover het kantoor heb, heeft dus niet veel zin om daar een auto te hebben (kan er amper parkeren, tenzij voor een godsvermogen). Ergens rond januari gaat hij er wel weer uit, ook omdat ik dan ergens anders woon. File of geen file, er blijft een BMW voor de deur. Tenzij ik ooit overstap op een A5, maar dat zal niet heel snel gebeuren. | |
YoshiBignose | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:35 |
Ja... A5 is gaar, die golvende lijnen zijn echt lelijk aan de zijkant, maar hij is wel dik verder. Waar in a'dam werk je dan? | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:40 |
Ik vind die golvende lijnen eigenlijk wel wat hebben.
| |
YoshiBignose | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:42 |
Ik hou van 1 rechte lijn, zoals veel oude BMW's hebben en eigenlijk vaker oude dan nieuwe auto's, Oh wist niet dat je gestopt was... is wel handig als je naast je werk kan wonen op zich In Amsterdam is de iQ echt zo handig, met de 7-serie een hel telkens bij stoplichten en je kan nergens parkeren en als je dan een straatje te ver rijdt moet je 3x steken om te keren. | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:45 |
Per september he, dus ik moet nog stoppen . Wel gewoon het vakgebied waar ik al in werkte. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Was er afgelopen weekend nog met een vriend van mij, die rijdt zo'n gigantische (erg) oude Volvo (op gas ), zonder stuurbekrachtiging. Kerel ging half dood toen we een paar keer moesten keren. | |
YoshiBignose | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:50 |
Hahaha ja... laatst stond het vrij vol hier maar kon ik nog een prachtig plekje vinden Valt me nu pas op dat die invalideauto voor me zelfs langer is hahaha. En toen ik weg ging toen dacht zo'n kleine Fiat dat hij er wel in paste, maar dat ging hem niet lukken Als je met 2 auto's op 1 parkeerplek staat, hoef je dan maar 1x te betalen? | |
Mikkie | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:52 |
Zo'n IQ is wel praktisch ja. Maar ik blijf erbij, van een E46 naar een IQ, da's puur masochisme. | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:54 |
Ik geloof dat je per auto betaalt, en niet per vak. | |
YoshiBignose | woensdag 22 augustus 2012 @ 15:54 |
Ja omdat jij er niet in past Maar je moet er in gereden hebben, het is heel anders dan Aygo/C1/107 hoor maar genoeg gelul steeds over m'n Toyota haha. | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:03 |
ja klopt! en ja die rode stond er zaterdag sowieso de hele dag. want toen waren we aan de cabrio daar aan het werk... Kom volgende keer een bakkie doen | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:04 |
Ik zat bij iemand in de auto, ging dus lastig Geloof ook dat ik er zondag was. Goed, vanaf september woon ik in A'dam dus dan kan ik altijd ff bij je E30's komen kijken natuurlijk. Ik mis m'n E30 wel een beetje | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:07 |
kan niet anders zeggen dan... +1 | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:09 |
op zondag probeer ik daar zo min mogelijk te zijn gezellig, doen we een rondje in die rode! | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:10 |
Sounds good Wat hing er ook alweer in je rode? | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:11 |
M52 van een 328i. | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:11 |
Oja, dat was 'm | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:15 |
Ik wil binnenkort de cabrio de deur uit doen. dan hebben we alleen nog 2 coupes staan. van het vrijgekomen budget wil ik dan op zoek naar een S50(M3) of S38(M5) motor..... dan gaat het pas echt leuk worden | |
Mikkie | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:20 |
Dat ook, ja . M'n E46 is al krap. Stiekem spiek ik wel eens naar een E39 Maar wel een geinige foto, dan heb je echt profijt van je kleine kar | |
Maharbal | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:31 |
Klinkt goed. Ben benieuwd wat dat doet voor zo'n E30 | |
rival | woensdag 22 augustus 2012 @ 16:48 |
ik ken het alleen van youtube filmpjes maar als je er vleugels op maakt stijg je op gok ik zo | |
Andyy | woensdag 22 augustus 2012 @ 23:16 |
als het een bredere parkeerplek is kan je 'm gewoon recht erin zetten ipv file te parkeren | |
YoshiBignose | donderdag 23 augustus 2012 @ 01:10 |
Ja de mogelijkheden zijn eindeloos Maar goed, zit te twijfelen om de E23 nu weg te doen, moet e.e.a. gebeuren waar ik eigenlijk geen zin meer in heb. Voorkant moet gespoten worden, accu laadt nog steeds niet op en remmen piepen nog een beetje. Probleem is dat ik er dan niet veel meer voor krijg EN je moet bij zo'n auto best wel lang wachten voor een kenner. Maar weinig mensen/garages die zo'n ding willen inruilen | |
Turquaz52 | donderdag 23 augustus 2012 @ 10:47 |
Gewoon strippen en opnieuw opbouwen, is je oldtimer een heel stuk meer waard.. En kun je lekker alles op je dooie gemak doen/opbouwen op je eigen smaak en gevoel.. | |
Maharbal | donderdag 23 augustus 2012 @ 10:48 |
Ja, inderdaad 'gewoon' ff doen. Fuck je baan, fuck geld. Gewoon een roller kopen en latex RAL 9000 op je auto flikkeren. Is 'ie meteen een stuk meer waard. | |
Turquaz52 | donderdag 23 augustus 2012 @ 10:50 |
Er bestaat iets als vakantie enzo.. En hoe kom je bij roller en latex verf..? En geld, tja.. Je hebt je eigen budget zelf in de handen.. | |
Maharbal | donderdag 23 augustus 2012 @ 10:59 |
Het was meer om aan te geven dat je 'oplossingen' aandraagt die helemaal niet zo heel praktisch zijn. Die jongen heeft ook zijn E46 ingeruild ivm kosten, dan heb je geen zin om je andere auto ook helemaal te gaan restaureren denk ik. En nee, je hebt je eigen budget niet altijd volledig zelf in je handen. Je moet ruimte hebben, niet iedereen kan ergens klussen, niet iedereen kan uberhaupt klussen etc. Verder zou het de auto wel goed doen, dat wel. | |
Turquaz52 | donderdag 23 augustus 2012 @ 11:13 |
Dan schorsen die hap en repareren wanneer het hem financieel wel uit komt.. | |
YoshiBignose | donderdag 23 augustus 2012 @ 12:32 |
Ja, geen plek, geen tijd, geen geld, maar vooral geen SKILLS om zoiets te doen Je hebt gelijk dat het de auto zeker goed zal doen en eigenlijk zijn dat ze ook waard, daarom denk ik dat ik hem beter kan verkopen ipv nu laten verrotten. Je ziet ze al zo weinig en deze heeft voor een type 1 echt weinig roest. | |
Prullenbak6 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:07 |
Zo ik ben nog steeds beetje aan het rond neuzen voor een E38, maar kan iemand mij vertellen of er nadelen zitten aan E38s die uit Azië zijn geïmporteerd? bijv uit Japan of Zuid-Korea? | |
Hyperdude | zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:12 |
Japanners schijnen wel zuinig te zijn met hun spullen. Maar verder heb je natuurlijk te maken met de standaard import nadelen zoals het mogelijk totaal ontbreken van historie qua km. stand en onderhoud. Zelf iets in Zwitserland of Duitsland halen geen, betere/goedkopere, optie? Tijdje geleden werden er nogal wat 911's gehaald uit Japan. Paar bedrijven zaten in die handel; maar zat ook nogal wat UK crap tussen. Nooit echt goedkoop/goede deal wmb.. [ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 25-08-2012 12:20:38 ] | |
Prullenbak6 | zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:42 |
Deze bedoel ik: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=186405393 De site van hun is nogal traag dus kan niet de foto laten zien van de benzine tank klep waar stickers opstaan met wat het mij lijkt Japanse letters. | |
Hyperdude | zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:54 |
In Japan zit het stuur toch aan de andere kant? \ site schiet idd niet op | |
dester_martijn | zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:15 |
Zwitserland goedkoop? De koers t.o.v. de euro is gunstig voor de Zwitsers, maar niet voor ons? Jij woont toch in Zwitserland? | |
Hyperdude | zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:34 |
Beter/goedkoper in de zin van betere waar voor je geld omdat je zelf gaat halen/kijken en mogelijk meer inzicht hebt in onderhoudsgeschiedenis. Denk dat D. idd. goedkoper is dan CH; maar een goede dure Zwitser is op de wat langere termijn altijd nog goedkoper dan een gare goedkope bak uit Apeldoorn. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 25-08-2012 18:15:47 ] | |
mitchelll0181 | dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:59 |
He ff dom vraagje .. Heb een set velgen nu onder de e46 waarvan zowel voor als achter 225/40/18 is .. Normaal is voor toch smaller ? Ik heb wel heel veel last van spoorvorming enzo nu .. Kan ik gewoon bv 205/40/18 voor erop gooien ? Deze dus | |
Hyperdude | dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:07 |
Ik heb al jaren, voor en achter, 225/40/18 (zomer-)banden op de E46 Nergens last van. Wanneer is ie voor het laatst uitgelijnd? Of 205/40/18 past, hangt af van de breedte(hoeveel J ) van je velg. [ Bericht 20% gewijzigd door Hyperdude op 28-08-2012 23:15:09 ] | |
mitchelll0181 | dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:22 |
Haha lang geleden... TE lang Hmm ok Vd week ff nieuwe voorbanden erop en dan ff laten uitlijnen.. Nog n vraagje, vandaag 100 km gereden .. Airco deed raar .. Soms wel soms niet.. Als hij niet koelde zette ik de airco uit, hierna kwam er koude lucht voor een aar minuten Wtf .. Als de lucht dan normaal werd zette ik de airco weer aan en deedtie et weer .. Na de rit stond de auto een half uur geparkeerd, toen ik terugkwam lag er zeker een halve liter water onder de auto ... Pcies int midden vd auto Wtf.. Iemand enig id ? | |
Mikkie | woensdag 29 augustus 2012 @ 00:14 |
Geen idee. Wel is de kachelweerstand een bekend probleem van de E46... die misschien kapot? Betreffende je banden: 225 is een normale breedte bij 18". Een breedset heeft 225 voor en 255 achter. Non-breedset heeft 205 bij 16". Ik weet niet of ik 205 bij 18" zou doen, lijkt me ook wel erg smal in verhouding. | |
knoblaucha6 | woensdag 29 augustus 2012 @ 00:24 |
Zie nu pas het BMW fantopic. Heb altijd een aversie gehad tegen BMW (altijd die bumperklevers ) maar met een autoliefhebber als man wen je wel ergens aan. Z4 coupé en een 120 hier dus, beiden zwart, past zo mooi bij mijn inrichting . Man wil niet meer anders en ik ben ook teruggekomen op mijn aversie en love mijn 120 HI, het rijdt zó lekker. Nadeel is, we rijden te braaf met die kachelbakken (ik dan qua braaf rijden) Rij zelf niet in de Z4 want met mijn 1.61 zie ik heul die motorkap niet ) [ Bericht 15% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-08-2012 21:27:56 ] | |
Jaimito | zaterdag 1 september 2012 @ 13:01 |
1 vraagje, hoe goed is een BMW e46 320D? Ik hoor er wisselende verhalen over, de een rijdt 4 ton zonder problemen, de ander moet na 50.000 alweer de ophangrubbers vervangen, pech kun je altijd hebben. En vanaf welke km stand moet ik hem niet kopen? Ik reed in een peugeot 405 diesel met 6(!!!! gekocht met 4 ton) ton erop, echt nooit problemen gehad op de uitlaat na. | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 13:34 |
Diegene die bedacht heeft dat het superhandig is om koplamplampjes niet meer normaal via de motorrruimte verwisselbaar te houden doch via een praktisch onbereikbaar veel te klein smerig vastzittend plastic klepje in de wielkast, die mag ontslag aangezegd worden wegens inzichtloos design | |
Gokhan03 | zaterdag 1 september 2012 @ 13:52 |
Tja je moet er geluk mee hebben denk ik. Zo staat de E36 (en E46?) bekend om het probleem met de subframe dat afbreekt. | |
Mikkie | zaterdag 1 september 2012 @ 13:59 |
Een E46 320d... daar staat het internet vol mee . In de basis prima auto's en ze rijden heerlijk, maar hebben wel een paar kwaaltjes. Van de PFL gaat de brandstofpomp vaak na twee ton een keer kapot, van de FL 01-03 is de turbo niet goed, vanaf de FL van 2003 weer wel. Verder inderdaad over op de draagarmen letter, die rubbers willen nog wel eens voortijdig heen gaan en compleet nieuwe draagarmen (incl. fuseekogels) zijn vrij prijzig. Check verder, zoals Gokhan zegt, voor de zekerheid het subframe. Vooral bij de sterkere modellen (200+pk) willen de bevestigingspunten het nog wel eens begeven. | |
YoshiBignose | zaterdag 1 september 2012 @ 14:10 |
Inderdaad volgens mij kan dat niet eens. 225 overal, of 225/255 zijn meest voorkomende. Spoorvorming hou je sowieso, dan terug naar 16/17 inch en 205. | |
Mikkie | zaterdag 1 september 2012 @ 14:11 |
Lijkt me ook. 215 zou, enigszins getrokken, misschien nog kunnen. Maar dan zou ik gewoon een velgmaatje kleiner gaan rijden. | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 17:56 |
Een velgenvraag... Elke 5-steeks velg kun je toch onder een BMW zetten? Maakt toch niet uit verder? Ik zag namelijk een keer een setje 'speciaal geschikt voor BMW' maar volgens mij is dat dikke onzin. | |
YoshiBignose | zondag 2 september 2012 @ 00:46 |
Natuurlijk kan dat niet zomaar, je hebt toch te maken met veel meer factoren? Je kan toch ook niet zomaar 3-5 en 7-serie velgen gaan wisselen. Meeste standaardmaten gaan wel, maar echt niet alles hoor. Ik zou toch altijd even checken of het past, maar weet ff de site niet meer waar die maten en ET waardes stonden die je kon gebruiken per BMW. | |
gebrokenglas | zondag 2 september 2012 @ 10:37 |
oops. | |
gebrokenglas | zondag 2 september 2012 @ 10:38 |
http://www.steekmaat.nl/ volgens mij bedoel je. Goh, komt dus wel even wat meer bij kijken. | |
YoshiBignose | zondag 2 september 2012 @ 10:40 |
Die kende ik niet maar is inderdaad duidelijk Daar zie je ook meteen dat je dus idd niet zomaar alle velgen overal kan monteren, maar de E46 bijv. kan wel met veel andere types delen zie ik zelfs een Land Rover Discovery | |
gebrokenglas | zondag 2 september 2012 @ 10:43 |
Toch goed om het ff te vragen. Anders had ik echt zo maar wat gekocht. Bedankt! EDIT: Ahh, www.realoem.com heeft zelfs dat soort informatie vermeld staan. Wat een fijne site. | |
YoshiBignose | zondag 2 september 2012 @ 11:30 |
Ja zo zie je maar weer, domme vragen bestaan niet alleen domme mensen | |
Gokhan03 | zondag 2 september 2012 @ 12:17 |
Zo had mn oude E39 ook een aparte maat voor een naaf gat | |
mitchelll0181 | zondag 2 september 2012 @ 14:03 |
Zo... Alles weer doorgespoeld Uiteraard op de snelweg richting Oberhausen Gaat nie harder met 18 inch .. Heb een 6 cilinder nodig .. [ Bericht 15% gewijzigd door mitchelll0181 op 02-09-2012 14:10:00 ] | |
YoshiBignose | zondag 2 september 2012 @ 14:28 |
Cruisen jij had een 318i toch, maar de oude motor? Mijn 318ci haalde namelijk met 18" wel gewoon 225 op de teller. Maar ik had dus die nieuwe motor met 143 paarden | |
mitchelll0181 | zondag 2 september 2012 @ 14:40 |
Ja m43 heb k.. 118 pk uit mn hoofd | |
YoshiBignose | zondag 2 september 2012 @ 14:47 |
Zielig | |
mitchelll0181 | zondag 2 september 2012 @ 15:30 |
Zielig ..? Gewoon bruut .. Hoe kunnen ze dat nou ooit zo uitbrengen .. Schaamteloos.. | |
gebrokenglas | zondag 2 september 2012 @ 15:38 |
Nouja, vroeger was je een baas als je een 90pk diesel had. 90pk, waarom moet je meer hebben? De verkoper begreep het niet. Kon er niet bij. Echt meer dan zat om gewoon in te kunnen halen, vond 'ie. | |
Gokhan03 | zondag 2 september 2012 @ 23:04 |
Wat kost een nieuwe zwarte hemel voor een E36 323ti? | |
Turquaz52 | zondag 2 september 2012 @ 23:18 |
Veel, belachelijk veel zeg ik je.. | |
Turquaz52 | zondag 2 september 2012 @ 23:19 |
90PK TDI is ook wel te doen in het dagelijks verkeer hoor.. Alleen het went heel snel en eenmaal op gang zijn ze niet meer te doen.. Maar zo in de stad is het wel te rijden.. | |
Gokhan03 | dinsdag 4 september 2012 @ 11:56 |
Had Monroe schokdempers besteld uit duitsland via ebay maar werd net gebeld door de winkel dat ze niet meer leverbaar waren. Gesprek ging zo: Ik: Hallo ich bin gokhan auf niederland und ich spreche niederlands und english. Zij: <lachend> Sir, we also speak english. Think that is better Ik: Doh Maarja nu andere leverancier vinden. 2 schokdempers van Monroe Reflex voor de voorkant voor rond 235 euro. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 september 2012 @ 12:41 |
M'n iQ is 68pk en zelfs daarmee kan je makkelijk meekomen in de binnenstad (ik rij de meeste mensen er nog makkelijk uit met de CVT, je gaat vaak harder dan 50). Snelweg is alleen soms wat tricky maar als je vol gas trapt (waar je natuurlijk niet echt op zit te wachten) kom je niks tekort. | |
Gokhan03 | dinsdag 4 september 2012 @ 12:43 |
Weet iemand anders nog een webshop voor degelijke schokdempers? Ik heb de optielijst van mn 323ti opgevraagd en hij heeft geen m-tech onderstel. Tevens zie ik op verschillende websites dat het de ene keer wel uitmaakt en de andere keer niet of het een m-tech is of niet. Realoem partnrs: 31311091269 31311091270 Ook zie ik bij monroe dat de schokbreker op beide kanten kan. Klopt dit? Dan zit ik dus beide bmw partnrs in het lijstje staan en zou ik er in feite 2 moeten kopen. Moet ik daadwerkelijk rekening houden met links en rechts? Ze hebben immers 2 partnrs voor specifiek linker en rechterkant. | |
gebrokenglas | dinsdag 4 september 2012 @ 13:46 |
Zo'n iQ is best een grappig ding. En Japans, dus superbetrouwbaar. Die CVT is natuurlijk niet te versmaden - eigenlijk is handgechakeld niet meer van deze tijd. Vooral filerijden, bah, na een half uur krijg ik last van mijn knie. En volgens mij wordt het tijd om mijn koppelingsplaten te laten vervangen, ik vind m wat ruwer oppakken tegenwoordig. kassa! | |
Turquaz52 | dinsdag 4 september 2012 @ 13:58 |
Niet om het een of om het ander, maar een IQ Aygo is echt , maar gister zag ik er een rijden dat was gewoon een bazenbak.. Zwarte BBS honingraat velgen er onder met gepolijste rand, stevig verlaagd een een subtiele dubbele uitlaat in het midden.. [ Bericht 1% gewijzigd door Turquaz52 op 04-09-2012 13:58:43 ((was ff in de war met iQ en Aygo)) ] | |
YoshiBignose | dinsdag 4 september 2012 @ 14:02 |
iQ is heel wat anders dan een Aygo en ALTIJD een bazenbak. CVT is heeerlijk maar meer vermogen had wel gemogen | |
gebrokenglas | dinsdag 4 september 2012 @ 14:03 |
18" velgen onder een E90, rijdt dat een beetje? Of ben je dan een stuiterbal? Dat betekent dus van 16" met bandenmaat 205/55/R16 naar 18": 225/40/R18 Dit heeft best gevolgen voor de draaicirkel enzo. [ Bericht 29% gewijzigd door gebrokenglas op 04-09-2012 14:22:48 ] | |
YoshiBignose | dinsdag 4 september 2012 @ 14:24 |
Natuurlijk rijdt dat goed i.c.m. verlagingssetje natuurlijk. Ja minder comfort, maar wel HOEKEN en ziet er mooier uit. | |
gebrokenglas | dinsdag 4 september 2012 @ 14:26 |
vooral dat.... | |
daNpy | dinsdag 4 september 2012 @ 14:32 |
Weet iemand precies wat een M-Tech I pakket op een E30 inhoud? Spoiler, sideskirts, bumpers en ook onderstel? | |
rival | dinsdag 4 september 2012 @ 14:50 |
ook onderstel inderdaad! en ik dacht een zwart hemel...... | |
YoshiBignose | dinsdag 4 september 2012 @ 14:52 |
Officieel via de dealer M-tech dan kreeg je dacht ik de body kit (bumpers, skirts etc.), ander onderstel / vering, speciaal interieur, 15" velgen, m-tech badges en voor je deuren, leer dashboard en volgens mij je handrem was wat mooier leer. | |
rival | dinsdag 4 september 2012 @ 14:58 |
ik zat te twijfelen..... dat geruite interieur.. was dat nou speciaal voor een mtech of voor een 318is? dat dashboard zegt me niks maar die handremhoes is wel mooier ja. | |
YoshiBignose | dinsdag 4 september 2012 @ 16:37 |
Geen idee... Dashboard bedoel ik niet uhhh heet dat console? Die is van leer iig | |
Gokhan03 | dinsdag 4 september 2012 @ 19:09 |
Zijn schokdempers aan de voorkant beide hetzelfde of heb je echt specifiek een linker en een rechter? | |
Gokhan03 | dinsdag 4 september 2012 @ 19:19 |
nvm heb al besteld. Kijken of het gaat passen. | |
Impry | dinsdag 4 september 2012 @ 19:53 |
Dit weekend voor m'n verjaardag wat OEM BMW kadootjes gekregen: Rubberen vloermatten. Zodat ik bij een modderige rally niet met m'n smerige schoenen in één keer m'n originele vloermatten om zeep help. Een nieuwe cover voor op m'n stuur omdat de originele af begint te bladderen, zie deze foto. Hier een voor-en-na situatie, volgende week bij de garage laten monteren, dan moet de airbag los enzo, dat ga ik zelf niet doen. Und ein Kurzstabantenne! | |
gebrokenglas | dinsdag 4 september 2012 @ 21:26 |
Veel netter, zo'n klein antennepookje. | |
Anne | dinsdag 4 september 2012 @ 22:06 |
Wie het kleine niet eert.. Netjes Impry. En nog van harte! | |
Impry | dinsdag 4 september 2012 @ 22:16 |
Bedankt! Met die lange antenne was ik net zo'n Pool met een 'bakkie'. | |
Andyy | dinsdag 4 september 2012 @ 23:19 |
Is dat bovenstaande een 1 serie? | |
Impry | dinsdag 4 september 2012 @ 23:47 |
Jep, E87 130i, hier nog met oude antenne. | |
Mikkie | woensdag 5 september 2012 @ 02:22 |
Die antenne ziet er wel een stuk beter uit ja. En blijft tof speelgoed natuurlijk, zo'n 130i! | |
gebrokenglas | woensdag 5 september 2012 @ 09:52 |
Impry, heb jij 2 CD spelers daar zitten in je middenconsole? | |
Mikkie | woensdag 5 september 2012 @ 10:18 |
Lijkt me dat er eentje voor de navi is? | |
gebrokenglas | woensdag 5 september 2012 @ 10:27 |
Ja, dat zou kunnen, maar ik zie geen display... Ach, nu zie ik het pas, dat is eentje met IDrive. | |
Anne | woensdag 5 september 2012 @ 10:29 |
Bovenop het dashboard . Onderste is zo te zien een DVD-speler iig. | |
Gokhan03 | woensdag 5 september 2012 @ 10:56 |
Heb mn schokdempers besteld via Winparts. Was zelfs 20 euro goedkoper dan op ebay en dit is ook nog eens in Nederland. Ik dacht ik maak een account aan voor mn neef met de adres van de zaak zodat alles wordt afgeleverd bij de garage. Bij het afrekenen staat opeens dat er nog eens 10% van af gaat Dus 2 monroe Reflex schokdempers voor 240 euro incl verzendkosten. | |
amenth | woensdag 5 september 2012 @ 14:17 |
bmw had 2 weke geleden mn bmw m3 e46 vrkocht nu een 328 ci dubbele uitlaat maar binnkort ff m5 halen ofzo | |
Turquaz52 | woensdag 5 september 2012 @ 14:20 |
Hoe oud ben je 12? | |
amenth | woensdag 5 september 2012 @ 15:01 |
hoe heb ik dan een bmw | |
YoshiBignose | woensdag 5 september 2012 @ 15:29 |
1:24 natuurlijk.... 12 september PVV [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 05-09-2012 15:47:22 ] | |
maart78 | woensdag 5 september 2012 @ 15:49 |
pvv | |
Impry | woensdag 5 september 2012 @ 23:37 |
Is voor navigatie DVD inderdaad. MP3 DVD's zou ook moeten kunnen, maar dat gaat nog niet zo soepeltjes vind ik. | |
boegschroef | donderdag 6 september 2012 @ 09:43 |
En dan werkt je navigatie niet. | |
Impry | donderdag 6 september 2012 @ 16:06 |
Nee, klopt, maar die gebruik ik toch niet heel vaak. | |
dester_martijn | donderdag 6 september 2012 @ 21:52 |
Daarom navi dvd erin en stickie erin! | |
gebrokenglas | donderdag 6 september 2012 @ 23:53 |
Ik heb vaak mijn iPod op de aux aangesloten, zeker op de wat verdere ritten. tig keer reclame op de radio en al dat domme gelul van die dj's, nee dat irriteert snel. Wel een beetje geklooi met het volgende nummer selecteren onder het rijden, maarja. | |
Gokhan03 | vrijdag 7 september 2012 @ 00:03 |
Ik heb dan wel eens het syndroom om 100 keer te skippen naar het volgende nr | |
jitzzzze | vrijdag 7 september 2012 @ 13:25 |
Hoi, Ik heb weer eens een vraag : Momenteel heb ik een e36 met dit stuur erin: Omdat dit plastic stuur na 17 jaar wel een beetje versleten is (happen eruit, plastic zit niet meer vast aan het frame) heb ik onderstaande stuurwiel gekocht: Een leren sportstuur. Leek mij wel een goede koop Maar goed, nu moet dat ding er nog in. Beide sturen hebben een airbag. Hoe kan ik het nieuwe stuur monteren? Is het moeilijk, of kan ik het beter laten doen? | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 13:40 |
Volgens mij is het prima zelf doen. Wel eerst de accu loskoppelen hè | |
jitzzzze | vrijdag 7 september 2012 @ 13:44 |
Inderdaad, wil niet de airbag in m'n gezicht krijgen Beide polen loshalen? En dan doen wat er in de TIS staat? Als in airbag eraf, stekkertje loshalen, centrale moer losdraaien en dan alles omgekeerd bij het nieuwe stuur? Dan een kwartiertje wachten en de accu weer aansluiten? | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 14:14 |
Als je TIS volgt mag het niet mis gaan lijkt me. Genoeg mensen die zoiets doen. Je nieuwe sportstuur heeft ook een 1-fase airbag, net als je oude stuur, dus ook op dat gebied geen problemen als 't goed is. | |
jitzzzze | vrijdag 7 september 2012 @ 14:28 |
Moet lukken dan. Maar wil natuurlijk niet op de snelweg ineens het stuur eraf trekken. Of die sleepring verkeerd monteren waardoor de airbag het niet meer doet. | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 14:33 |
Ah kom op man, een beetje spanning in 't leven | |
jitzzzze | vrijdag 7 september 2012 @ 14:35 |
Whehe Dat de airbag niet werkt zou ik nog wel mee kunnen leven, maar een los stuur bij 130? Daar wil ik niet bij zijn | |
gebrokenglas | vrijdag 7 september 2012 @ 16:14 |
Als 'ie goed gebalanceerd is rijdt 'ie gewoon rechtuit. Kwestie van heel hard remmen dan. Maar ik zou het laten doen, weet je zeker dat het goed komt. Vooral remmerij en stuurinrichting, daar wil je geen gedonder mee. | |
YoshiBignose | vrijdag 7 september 2012 @ 17:18 |
Niet als je een bocht om gaat en het stuur breekt af | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 17:19 |
Dan moet je heel hard remmen en hopen dat de bocht linksom gaat | |
Gokhan03 | vrijdag 7 september 2012 @ 18:09 |
Komt dat vaak voor bij BMW dan? | |
jitzzzze | vrijdag 7 september 2012 @ 18:30 |
Maar laten doen, als het een kwestie is van drie bouten en twee stekkers? Sinds ik ook zelfs de remmen vervang geloof ik er wel in dat ik het zelf kan. Vooral nu ik gezien heb dat de stuurnaaf groeven heeft waar het stuurwiel in moet vallen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 7 september 2012 @ 21:41 |
Kijk gwn hoe t in elkaar zit ... Kan niet missen | |
Turquaz52 | zaterdag 8 september 2012 @ 01:30 |
1 accupool er af halen is al voldoende, je verbreekt namelijk het elec. circuit. | |
Andyy | zaterdag 8 september 2012 @ 01:50 |
We zijn hier een beetje rond aan het kijken voor winterbanden, want RWD en sneeuw is wel leuk, maar wegrijden lijkt me een stuk lastiger We hebben 225/45 R18 banden nu, zou het goedkoper zijn om kleinere velgen te halen en banden daarbij te scoren of de velgen houden en ander rubber eronder? | |
Turquaz52 | zaterdag 8 september 2012 @ 04:26 |
Dun mogelijke banden, 7J banden met 185/50(of 60-70)/15 bandjes is na mijn mening wel perfect.. | |
Hyperdude | zaterdag 8 september 2012 @ 07:44 |
Welke maat wordt in je instructieboekje geadviseerd? Moeten er eventueel kettingen op kunnen? Ik heb 225/40/18 en 's winters 205/50/17 op een e46 330i. De BMW maten, zeg maar. Bevalt mij prima. Winterbanden zou ik op aparte velgen willen. 18 Inch winterbanden zijn ook niet echt goedkoop. | |
gebrokenglas | zaterdag 8 september 2012 @ 09:33 |
Als het goed is heb je geen last van snelheidsmeterafwijkingen, wel? de 205/50/17 vs de 225/40/18 zal als het goed is de omtrek van de band gelijk doen zijn? | |
YoshiBignose | zaterdag 8 september 2012 @ 09:37 |
Ik doe ze altijd allebei eraf, welke wordt nou ook alweer aangeraden eerst eraf te halen + of - ? Snap niet echt waarom dat is je gaat toch niet dood van een schok van de accu? | |
gebrokenglas | zaterdag 8 september 2012 @ 09:43 |
stroom eraf halen: eerst de min, dan de plus. stroom erop zetten: eerst de plus, dan de min. Hetzelfde als een andere auto jumpstarten: eerst de plussen verbinden, en dan de min. En na het starten: eerst de min eraf. | |
YoshiBignose | zaterdag 8 september 2012 @ 09:45 |
Oke en waarom? | |
maart78 | zaterdag 8 september 2012 @ 09:48 |
ivm tegen het chasis aankomen met een steeksleutel | |
Hyperdude | zaterdag 8 september 2012 @ 09:48 |
Het klopt niet helemaal, maar goed genoeg. Met de GPS is de 18 bijna 100% correct. 17 geeft iets tellerafwijking (wijst te veel aan) | |
gebrokenglas | zaterdag 8 september 2012 @ 09:49 |
Tsja. zo is het mij geleerd | |
xaban06 | zaterdag 8 september 2012 @ 09:49 |
Hoe bedoel je? | |
YoshiBignose | zaterdag 8 september 2012 @ 09:51 |
Oh zo, als je de min niet eerst eraf haalt maar de plus, dan ben JIJ de min en als je dan iets dat geleid aanraakt met metaal ofzo krijg je een schok? Ik ben niet zo technisch | |
gebrokenglas | zaterdag 8 september 2012 @ 09:55 |
Weet het niet precies. Het metaal van de auto zelf fungeert als de min-pool van elk circuit. Daarom ook kun je een auto ook jumpstarten met alleen de plussen van de polen direct verbonden en de kabel voor de min van elk willekeurig metaal op elke auto. Advies in mijn instructieboekje luidt ook dat je niet de min kabel aan de min-pool moet verbinden maar gewoon aan bv de een schroef van de vering, of een ander stuk metaal. | |
Hyperdude | zaterdag 8 september 2012 @ 09:57 |
Omdat je de plus eigenlijk pas raakt als je het juiste rode draadje pakt of de pluspool raakt. Alle andere 99% van je auto is minpool. Daar is de kans op sluiting iets groter. | |
YoshiBignose | zaterdag 8 september 2012 @ 10:00 |
Klinkt logisch ja | |
mitchelll0181 | zaterdag 8 september 2012 @ 10:30 |
En als je eerst de plus erop zet en geen massa dan kunnen er er vreemde stroompjes gaan lopen omdat er geen goed massapunt is. Dus idd altijd eerst de - | |
Mikkie | zaterdag 8 september 2012 @ 16:07 |
Dus precies andersom tov wat gebrokenglas zegt? Winterbanden zo smal mogelijk, 195 ofzo dus. Meer druk per cm² is meer grip. Ik weet dat er bij een 330d sowieso 17" onder moet, voor de zespitter benzines weet ik niet. De vierpitter benzines kunnen prima met 15" overweg, die banden en velgen zijn het goedkoopst en dan kun je voor 300 à 350 euro een A-merk kopen. | |
Hyperdude | zaterdag 8 september 2012 @ 16:48 |
330i en 330d hebben beide minimaal 17" velgen nodig. Weet niet wat voor BMW Andyy heeft. De Styling 73 velgen voor 17"(destijds de originele "wintervelg" voor de e46 330) haal je voor weinig in Duitsland.ebay.de bv. Te smal is ook niet fijn. De 205/50/17 is wmb. een prima compromis tussen kosten en prestaties. In NL rij je ook niet de hele dag in de diepe sneeuw; minstens net zoveel op koud en/of nat wegdek. | |
Andyy | zaterdag 8 september 2012 @ 16:59 |
Volgens mij moeten er minimaal 17`onder vanwege de remschijven, zal vanavond het boekje er eens bijpakken | |
Hyperdude | zaterdag 8 september 2012 @ 17:03 |
Styling 73 op 330 | |
gebrokenglas | zaterdag 8 september 2012 @ 17:27 |
Sowieso is achterwielaandrijving qua grip heel wat rottiger dan de voorwielers. Hoevaak ik al niet vast zat op parkeerplaatsen en bijvoorbeeld - muurvaststaand op het parkeerterrein bij kantoor - een collega naar buiten moest bellen of hij even wilde duwen.... Straks toch maar winterbanden doen. En dan van het voorjaar andere velgen eronder. | |
mitchelll0181 | zaterdag 8 september 2012 @ 17:56 |
Ik heb votig jaar nergens last van gehad joh .. Ja alleen bij stoplichten wat trager weg kunnen komen | |
YoshiBignose | zaterdag 8 september 2012 @ 22:16 |
Wacht maar tot je 255 achter hebt zoals ik toen, dat was echt niet leuk meer. Dan ben je verplicht winterbanden te nemen want is niet te doen en levensgevaarlijk. Toen vorige winter of alweer jaar daar voor was er opeens een gigantische sneeuwstorm op de A10 en die stond vol met files, ik reed daar gewoon rechtdoor en uit het niets vloog m'n achterkant weg ging bijna 180 graden daar haha. | |
Mikkie | zondag 9 september 2012 @ 00:36 |
Het ligt er ook aan waar je rijdt. Hier in de buurt heb je nog wel wat hellinkjes bij verkeerslichten waar je altijd stil staat. Met je zomerbanden kom je dan heuvelop gewoon echt amper meer weg, al helemaal niet in combinatie met RWD. Ik heb het al vaak genoeg kunnen aanschouwen. En als je al weg komt, is het inmiddels rood en rol je óf daar doorheen, of je staat weer stil met een hele stoet achter je die ook niet opschiet en dankzij jouw geklungel weer een stoplichtserie mag wachten. Zal niet de eerst keer zijn dat ik een auto of zes voorbij rij die allemaal staan te klooien om weg te komen, terwijl ik probleemloos wegrij. Dikke lul dat ik dan ga helpen of duwen, dan moet je ook maar investeren . Winterbanden zijn geen wonderbanden en je hebt ze een groot deel van de winter niet nodig, maar datzelfde deel van de winter presteren ze ook niet slechter dan zomerbanden. Voor die dagen dat het wél winters is en je er behoorlijk profijt van hebt, heb ik ze dan graag eronder liggen. Dat is me de investering ruimschoots waard. | |
Andyy | zondag 9 september 2012 @ 01:57 |
Had vorig jaar met een FWD op zomerbanden al vrij veel moeite met wegrijden ja. De handrem maakte wel wat goed toen, maar alsnog niet fijn | |
Hyperdude | zondag 9 september 2012 @ 08:47 |
Eerste winterbandentopic van het jaar | |
Tarado | zondag 9 september 2012 @ 08:56 |
Ja is wat vroeg inderdaad | |
Matty___ | zondag 9 september 2012 @ 21:53 |
nog een BMW+WINTER+STOPLICHT youtube filmpje erbij. | |
gebrokenglas | zondag 9 september 2012 @ 22:34 |
Ja, terwijl het buiten 30 graden was vandaag... | |
Andyy | zondag 9 september 2012 @ 23:28 |
Sorry heren Ouders vroegen er van de week naar | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 08:11 |
Zoiets? | |
rival | maandag 10 september 2012 @ 08:50 |
maar bij loshalen, als je dus de - los haalt, kom je toch op hetzelfde uit? alleen de plus aangesloten. dus kans op wat jij hier nu zegt? | |
mitchelll0181 | maandag 10 september 2012 @ 10:26 |
Ik haal altijd eerst de plus los ... En als laatste vast .. Nooit problemen gehad | |
rival | maandag 10 september 2012 @ 10:33 |
eerst de - loshalen is veiliger, staat hierboven al uitgelegt. | |
YoshiBignose | maandag 10 september 2012 @ 10:44 |
Patssss... als jij je haren zoals Einstein wilt mitch dan moet je dus altijd eerste plus loshalen en het liefst met een steeksleutel in je hand. | |
rival | maandag 10 september 2012 @ 10:46 |
ja die 12 volt is pittig hoor Yoshi | |
YoshiBignose | maandag 10 september 2012 @ 10:53 |
Nou kan toch best pittig zijn hoor snotneus met 60 amp. bijvoorbeeld en de steeksleutel kan smelten en je kan kortsluiting krijgen. Dus... | |
rival | maandag 10 september 2012 @ 10:54 |
snotneus | |
YoshiBignose | maandag 10 september 2012 @ 10:55 |
en heb je je cabrio al gespoten? | |
rival | maandag 10 september 2012 @ 10:57 |
Nee, vorlopig nog ff niet | |
Den_Haag | maandag 10 september 2012 @ 14:49 |
3-serie bestelling doorgegeven. In liquid blue. | |
mitchelll0181 | maandag 10 september 2012 @ 15:08 |
Electrotechnisch gezien heb ik gelijk .. Sorry maar | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 17:01 |
Best een nette kleur! Niet superopvallend, maar wel iets anders dan het standaard grijs of zwart. Ook mooi kleuren (vooral voor een Touring) zijn Estoril Blau, Tansanit Blau of Sparkling Bronze | |
Den_Haag | maandag 10 september 2012 @ 17:03 |
Wilde Estoril maar dat doen ze alleen op het M-pakket van 4000 euro. En dan moet je nog 1500 euro betalen voor de lak | |
rival | maandag 10 september 2012 @ 17:09 |
jij hebt meer kans op kortsluiting dan iemand die eerst de - loshaalt simpel toch? | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 17:13 |
Sowieso bizar, zit net even te spelen met die configurator, maar een 320d loopt met wat opties al gauw richting 60k. Mafketels . En bizar hoe die uitrustingsniveaus allemaal door elkaar lopen. A kan niet zonder B, maar als je B hebt kan C weer niet, en als je graag E wil hebben moet je eerst B, maar ook D selecteren. Maar wel per se zonder F en de dure variant van G. Ik had een bekledingsoort en wat opties uitgezocht, ging ik later naar m'n eindproduct kijken, was alles weer veranderd omdat twee opties niet met Luxury Line samen gingen. Ofzo. . | |
Den_Haag | maandag 10 september 2012 @ 19:12 |
True. Was een behoorlijke puzzel voor 49k | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 20:34 |
Wat is 't nu geworden? Heb je foto's uit de configurator? Wel proefgereden van tevoren? | |
Andyy | maandag 10 september 2012 @ 21:41 |
sparkling bronze zag er niet uit, of althans, niet op het model die wij rijden Stond er 1 van in de showroom | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 21:45 |
Oh, ik vind 'm op een touring wel chique, maar heb 'm nog niet in het echt gezien. Zag net wel een mooie F11 online staan, vooral wel 'n chique kleur | |
Den_Haag | maandag 10 september 2012 @ 21:56 |
ff geen plaatje maar 320d ede sedan. Heb er de 395 velgen op besteld. Zwart leer, pro navi en hifi set | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 22:02 |
Da's een net model, ja. De 397, 400M en 403M zijn ook mooi, maar ook groter en dus weer duurder... Wel jammer van zwart leer, da's zo standaard vind ik. Het past wel bij het exterieur, maar ik zou bij m'n volgende auto een voorkeur hebben voor een licht interieur. | |
mitchelll0181 | maandag 10 september 2012 @ 22:05 |
Tot je elke maand je stoelen op mag poetsen dan ben je dat ook snel zat | |
Den_Haag | maandag 10 september 2012 @ 22:07 |
De 397 is ook leuk maar onbetaalbaar vrees ik. En niet comfortabel met veel km's per jaar | |
Hyperdude | maandag 10 september 2012 @ 22:17 |
Heb ook (erg) licht leer. Vvalt wel mee qua verkleuring vind ik. Na 11 jaar en 280000 km zie je wel dat de bestuurder vaak een spijkerbroek draagt. Maak het 2/3 keer per jaar schoon met zo´n BMW setje met spons | |
FBRacing | maandag 10 september 2012 @ 22:49 |
Speciaal voor de bmw liefhebbers, gisteren gezien bij de Nordschleife, geen idee welke types het zijn dus ik ben benieuwd wat de kenners er van zeggen. Groeten Floris | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 08:00 |
Da's waar. Looks zijn leuk, maar uiteindelijk zit je de meeste tijd ín de auto en moet vooral dat goed bevallen. Ik vrees dat ik dat wel een nadeel ga vinden ja Heb je leer of stof? Beige leer vind ik erg mooi. Maar ja, ik ben geen echte fan van poetsen ofzo, dus da's wel een lastig puntje De bovenste herken ik zo gauw niet zeker, de onderste is een 2002. | |
YoshiBignose | dinsdag 11 september 2012 @ 09:36 |
Bovenste is de 3.0 CSL natuurlijk (E9), een echte masterbak en toen al dat roostertje zo aan de zijkant. | |
Den_Haag | dinsdag 11 september 2012 @ 12:03 |
Met 50.000km per jaar moet er wel een beetje comfort zijn. | |
justmattie | dinsdag 11 september 2012 @ 15:00 |
Goedemiddag. Ik heb gister mijn sleutels laten vallen en de AB van de CV spatte open. Gelijk de batterij er weer in gedaan en het lampje brandde gelukkig nog. Maar eenmaal bij de auto gekomen ging de CV+startonderbreker er niet af. Ik heb 'm geprobeerd opnieuw te programmeren maar dat werkt niet. Waarschijnlijk wordt dat een nieuwe AB bestellen, maar kan dat gewoon via elke garage? Het gaat om een E36 uit '94 en m'n AB ziet er zo uit: | |
Hyperdude | dinsdag 11 september 2012 @ 19:33 |
Sorry, geen enkel goed idee betreffende bovenstaande vraag. Als het een origineel BMW AB si ben je waarschijnlijk overgeleverd aan de BMW dealert Binnenkant maak ik vaker schoon dan de buitenkant. Bijna. [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 11-09-2012 19:40:00 ] | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 20:04 |
Dat interieur zou ook mijn voorkeur hebben een volgende keer ja . Maar ja, eerst nog maar een paar jaar doorrijden met dit beestje | |
Den_Haag | woensdag 12 september 2012 @ 09:01 |
Ik hou het bij zwart leer | |
Hyperdude | woensdag 12 september 2012 @ 17:24 |
Wij hadden thuis ooit een Volvo 265GLE stationbak met zwart leer en geen airco. Ikke in de zomer lekker stoer doen op de tennisclub met mijn verse rijbewijs en zwarte rug. (Witte kleding was nog verplicht) | |
tha_rizzo | woensdag 12 september 2012 @ 17:58 |
Dat wil ik ook nog eens in m'n 5er plaatsen. Mooi licht leder interieur. | |
jitzzzze | woensdag 12 september 2012 @ 21:01 |
Zo, nieuw stuur gefixt. Blijkt het gerammel onder de auto afkomstig te zijn van een loshangende uitlaat Rubbers van de ophangbeugel doormidden gescheurd. Het is ook altijd wat | |
mitchelll0181 | woensdag 12 september 2012 @ 22:19 |
Wees blij mKkelijk klusje | |
Andyy | woensdag 12 september 2012 @ 23:56 |
Een vriend zijn E36 heeft ook een uitlaat die rammelt en nu ook een beetje lek is | |
jitzzzze | donderdag 13 september 2012 @ 07:37 |
Daar ben ik al heel blij mee, ik zag de euro's al uit mijn portemonnee vliegen. Nu ben ik voor minder dan een tientje klaar. Inclusief montage en BTW Hier dus geen lekke uitlaat; ik hou niet van een sportief geluid bij 140+ | |
OxygeneFRL | donderdag 13 september 2012 @ 08:04 |
Collega van mij heeft een M5 hier op het parkeerterrein staan...v10..kwijl kwijl | |
mitchelll0181 | donderdag 13 september 2012 @ 08:24 |
Das wel sexy ja | |
Mikkie | donderdag 13 september 2012 @ 08:49 |
Da's waar. Als ik ondefinieerbare rammeltjes hoor vrees ik vaak al voor een lege portemonnee... | |
Andyy | donderdag 13 september 2012 @ 14:38 |
Ik zag gisteren een F30, met M-sportpakket, tot nu toe nog goed. Maar hij had ook 4 uitlaatpijpjes en een M3 logo erop, royal sadness | |
jitzzzze | donderdag 13 september 2012 @ 15:15 |
Ja, ben nu voor een tientje klaar. Inclusief onderdelen en brughuur. Maar had eigenlijk wat anders willen doen op mijn vrije avond | |
Den_Haag | donderdag 13 september 2012 @ 15:21 |
True. Zet dan meteen een petje op | |
boegschroef | donderdag 13 september 2012 @ 16:09 |
Niks mis met 4 pijpjes.... Ik ben ook aan het wachten op mijn eisenmann. | |
Den_Haag | donderdag 13 september 2012 @ 16:13 |
Ik doelde op het M3 logo. | |
YoshiBignose | donderdag 13 september 2012 @ 16:30 |
Ach ja ik zou dat ook nooit doen maar ieder zijn smaak. 4 pijpjes is wel mooi hoor als het netjes is afgewerkt. M'n vader heeft ook een Audi A4 (2.0 motortje) maar met S4 erop Naja verder wel s-line uitgevoerd dus het ziet er wel dik uit maar ik hou meer van geen typenummers etc. op de achterkant en vooral niet meer voordoen dan het is want echte kenners zien dat toch wel. | |
Andyy | donderdag 13 september 2012 @ 16:41 |
4 pijpjes vind ik iets voor echte M modellen of Alpina oid. 2 pijpjes zijn meer dan voldoende | |
YoshiBignose | donderdag 13 september 2012 @ 18:03 |
Is ook zo, maar als jij zo'n heel sportpakket erom hebt dan kan ik begrijpen dat je ook wel 4 pijpjes wil en tja, dan denk je weer, hoeveel mensen kan ik wijsmaken dat dit een echte M is? Naja, best wel veel denk ik | |
Mikkie | donderdag 13 september 2012 @ 18:12 |
Zo wannabe inderdaad. Veel mensen zullen er in tuinen; gelukkig weten de kenners wel beter. | |
dester_martijn | donderdag 13 september 2012 @ 19:03 |
Precies! Alleen jammer dat het hier een nieuwe auto betreft en niet een auto van 10 jaar en ouder. | |
Alicey | donderdag 13 september 2012 @ 19:27 |
Heeft iemand een idee wat er met mijn E38 aan de hand is? Regelmatig (maar niet altijd) loopt de motor een paar seconden erg onregelmatig na het starten. Vervolgens loopt de motor enigszins onregelmatig (het is niet heel merkbaar, maar hij maakt iets meer geluid en je voelt het ook trillen in de auto). Vervolgens licht er een check engine lampje op, dat na een paar seconden ook weer uit gaat. Hierna is het getril en meer geluid weg en rijdt de auto de rest van de dag, ook na weer een paar uur stil gestaan te hebben, probleemloos. Ik heb het idee dat dit iets met de temperatuur te maken heeft en dat het daarom alleen 's ochtends is en niet altijd (toevallig is het deze week iets koeler dan de afgelopen weken). | |
mitchelll0181 | donderdag 13 september 2012 @ 22:41 |
Luchtmassa meter mischien | |
Turquaz52 | donderdag 13 september 2012 @ 23:33 |
Of stationair regelklep.. | |
boegschroef | vrijdag 14 september 2012 @ 12:03 |
Het verschil met de e89 is dat er geen M versie van is Zelf vind ik 2 pijpjes links ook heel mooi, maar de 1 links 1 rechts vind ik niet mooi. Dus ja dan maar 2 aan beide kanten of: Ik heb de M uitlaten zelf nooit mooi gevonden... de pijpjes zitten te dicht bij elkaar | |
gebrokenglas | vrijdag 14 september 2012 @ 12:07 |
Je kunt ook van die nep pijpjes nemen, ben je voor heel weinig geld klaar. Alleen als het koud is valt het op, want dan rookt 'ie alleen aan de linkerkant. | |
YoshiBignose | vrijdag 14 september 2012 @ 12:30 |
Dat is triest Die 4 pijpjes is idd mooier onder een Z4. | |
Alicey | vrijdag 14 september 2012 @ 18:51 |
Luchtmassameter klinkt redelijk. Gaan we als eerste checken, waarschijnlijk dit weekend. | |
Mikkie | zaterdag 15 september 2012 @ 01:14 |
Dat is wel zo treurig en wannabe hè. Doe het goed, of doe het niet. | |
Gokhan03 | zaterdag 15 september 2012 @ 16:59 |
Het "goed" doen kost je zo n 1000~2000 euro meer... | |
jitzzzze | zaterdag 15 september 2012 @ 17:11 |
Vraagje, mijn auto heeft af fabriek geen derde remlicht. Nu zou ik dat toch wel een klein beetje fijn vinden als mijn auto dat wel zou hebben. Het is niet heel belangrijk, maar belangrijk genoeg om eventjes uit te zoeken. Nu wil ik natuurlijk geen goedkopie Halfords lampje aan het dak schroeven; een OEM onderdeel heeft uiteraard de voorkeur. Nou heeft de onderdelencatalogus het wel over een derde remlicht. http://bmwfans.info/parts(...)_stoplamp_reflector/ Maar is deze ook geleverd op het eerste model van de e36? En het mistachterlicht aan de rechterkant werkt niet, hoort dit zo? Of is er iets stuk? Lampje is nieuw, dus dat zou het niet kunnen zijn. | |
Hyperdude | zaterdag 15 september 2012 @ 17:56 |
Je hebt maar 1 mistlicht achter Dus dat klopt wel. | |
jitzzzze | zaterdag 15 september 2012 @ 20:17 |
Heb zowel links als recht een fitting en een lens, dus zo'n hele gekke gedachte vind ik het nog niet eens | |
Fer | zondag 16 september 2012 @ 10:13 |
Wanneer is de olie ververst en welke olie zit erin? Misschien krijgen de kleppenstoters in het begin ff te weinig oliedruk. Binnenkort rijdt er een BMW met 3 cylinders ;-) [ Bericht 7% gewijzigd door Fer op 16-09-2012 10:20:05 ] | |
YoshiBignose | zondag 16 september 2012 @ 11:46 |
jitzzzze | zondag 16 september 2012 @ 12:19 |
Zeker ook nog eens dwars geplaatst , zo aan de stand van de intercooler te zien. | |
Hyperdude | zondag 16 september 2012 @ 13:22 |
Natuurlijk dwarsgeplaatst. Anders mis je het grootste voordeel; ruimtegebruik. Daarom is FWD ook handiger/beter voor kleine autootjes. Als je in een CLS rondcrosst maak je je toch ook niet druk over Aatjes en Beetjes. | |
mitchelll0181 | zondag 16 september 2012 @ 13:28 |
[TK] Bmw 318i e46 Ik zoek een audio liefhebber | |
Turquaz52 | zondag 16 september 2012 @ 13:32 |
Binnekort komt er dan geen BMW maar een Audi voor de deur.. Begin langzaamaan meer haat te krijgen aan BMW, het begon met de introductie van de 1 serie, de nieuwe 1 serie, de 5 serie GT en nu ook dit? En dan praat ik niet eens over de downsizing v.d. V8's en V10's.. | |
Fer | zondag 16 september 2012 @ 13:52 |
Lijkt erop dat ze willen focussen op een cylinder van 500cc met turbo. Dus dan krijg je een 3-cilinder 1,5l, de 4-cilinder 2,0 is al reeds een groot succes (520-528i) en de i6 3,0l (335i bijvoorbeeld) is er ook al. Dan is nog de vraag of er nog een 4,0l V8 komt of dat ze de i6 gewoon hardstikke opfokken of voorzien van Hybride techniek. Ben ik alleen bang wat de instapmotor wordt voor de 1 serie, voor de huidige 114i. Een 1,0 2-poot van 120pk? | |
Mikkie | zondag 16 september 2012 @ 13:59 |
Eh ja, want Audi gaat dat niet doen? VAG heeft al voldoende driepitters rijden, het is een kwestie van tijd tot die in de A1 en de A3 komen. Ook ivm kostenbesparing inderdaad. Door motoren dezelfde basis de laten hebben, sparen ze de nodige kosten uit op lange termijn. Het is telkens 'een cilindertje erbij'. | |
jitzzzze | zondag 16 september 2012 @ 14:04 |
Ja maar, dwarsgeplaatst en BMW in één zin | |
Hyperdude | zondag 16 september 2012 @ 14:10 |
Ze moeten wel downsizen/zuiniger motoren maken. In andere landen is het natuurlijk niet zo erg (door de belachelijke accijnzen)als in NL, maar hoeveel 6-cilinders E90 werden er in NL verkocht tov. 4-cilinder modellen. 1 op 10 of 1 op 25? In principe moet een moderne 2 liter met turbo en balansassenmeuk wel genoeg vermogen kunnen leveren voor 1500 kg aan auto. Benzine en diesel. Probleem is alleen dat een beetje auto tegenwoordig allemaal eigenlijk altijd meer weegt. Levensduur is nog even afwachten, maar de meeste auto's zijn ergens tussen en 200-250K kms wel economisch op. En iig. de 320d en 330d hebben dat bewezen makkelijk aan te kunnen. | |
Mikkie | zondag 16 september 2012 @ 14:15 |
Ik ben inderdaad vooral benieuwd hoe lang de boel mee gaat. Vermogens peuren lukt ze wel, maar als ze door te veel in de marges knutselen aan betrouwbaarheid inboeten, schiet 't niet op. Voor een groot deel van de mensen is een auto bij twee ton tegenwoordig op, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Met de (hernieuwde) opkomst van de turbotechniek kan dat echter wel meer gaan kloppen: die krengen geven relatief vaak de pijp aan Maarten na twee ton. | |
Hyperdude | zondag 16 september 2012 @ 14:22 |
Een motor in de lengte plaatsen en FWD kan je alleen maar maken als je klanten zo dom zijn geen Quattro te kopen. Als Turquaz en jij niet willen dat ze de V10 afschaffen moet je zo nu en dan ééntje kopen zodat het voor BMW loont om die dingen te blijven maken. Rond 1980 had je ook al een 315. Toen was het vast ook een beetje crisis. | |
jitzzzze | zondag 16 september 2012 @ 15:20 |
Ach, ik zal er niet minder van slapen. Maar het doet wel een beetje afbreuk aan de waarden waar BMW voor staat. Dat vind ik tenminste. | |
Piet__Piraat | zondag 16 september 2012 @ 20:34 |
Mja, als de tijd verandert onder invloed van milieu en overheden, verandert ook de BMW-iconologie. | |
gebrokenglas | zondag 16 september 2012 @ 20:40 |
De Mitsubishi Outlander is een 4WD maar heeft de motor dwars zitten. En sowieso de vroegere Audi had FWD met de motor in de lengte. Dus alles is mogelijk. | |
YoshiBignose | zondag 16 september 2012 @ 21:23 |
Ach ja misschien gaat de M3 dan eindelijk weer terug naar z'n roots, een 4-cilinder turbo | |
Turquaz52 | maandag 17 september 2012 @ 00:47 |
Het zou mij iig niets verbazen.. | |
rival | maandag 17 september 2012 @ 10:36 |
het gewicht gaat omlaag dus we gaan alleen maar beter rijden | |
jitzzzze | maandag 17 september 2012 @ 10:46 |
Nog steeds niemand die antwoord heeft op mijn 3e remlicht en mistlamp achter vraag? | |
rival | maandag 17 september 2012 @ 10:50 |
3e remlicht weet ik niet maar krijg al van 2 E36 rijders door dat ze maar 1 mistlicht hebben. | |
jitzzzze | maandag 17 september 2012 @ 10:58 |
Dus er hoort rechts wel een fitting en lens te zitten, maar het lampje hoort niet aan te gaan? | |
gebrokenglas | maandag 17 september 2012 @ 11:14 |
Dat weet ik niet maar mijn E36 had ook maar 1 mistachterlicht. Verder uberhaupt nooit gecheckt hoe het zat oid. Dus dat zijn er al 3 dit het roepen. Nu moet ik zeggen dat vroegah een van mijn autos (een Fiat) 2 mistachterlichten had, die het ook beide tegelijk deden. Handig (doch ook wel gevaarlijk) bij bumperklevers, ff die lampen aan en er werd direct ruimte gemaakt... | |
jitzzzze | maandag 17 september 2012 @ 11:25 |
Dat had 'mijn' 1 serie ook. Kan ze met een draadje wel aan elkaar door verbinden, maar dan lijkt het misschien weer teveel op remlichten voor een agentje. | |
gebrokenglas | maandag 17 september 2012 @ 11:47 |
Maar wat is er mis met gewoon 1 mistachterlicht? Het ding heb je toch nooit nodig. | |
jitzzzze | maandag 17 september 2012 @ 12:12 |
Niets, vroeg me gewoon af hoe de configuratie in elkaar stak. | |
rival | maandag 17 september 2012 @ 12:14 |
Als ik rem met mijn E30 gaan de mistlampen branden | |
rival | maandag 17 september 2012 @ 13:21 |
euhm Jitzzze, 2 andere vrienden hebben een E36 met 2 mistlichten achter. dus euhm... ja | |
jitzzzze | maandag 17 september 2012 @ 13:54 |
Ja, maar godver. Hoe zit het nou? Hoor je er nou 1 of 2 te hebben? Wat is de OEM configuratie? | |
YoshiBignose | maandag 17 september 2012 @ 13:59 |
Standaard 1, maar er zit wel plek voor een tweede. Waarom die uiteindelijk niet gebruikt is?? De reden dat 1 beter werkt dan twee lijkt mij omdat mensen dan misschien denken dat het je remlichten zijn.. | |
Hyperdude | maandag 17 september 2012 @ 18:49 |
Nu je het zegt. Heb ik geloof ik ook wel eens gezien. Ik had een Duitse import bak; compleet origineel. Met 1 werkend mistachterlicht. Andere kant zat geen lampje in/kabel doorgeknipt of geen kabel aanwezig; weet ik niet meer. Zo ééntje dus uit 1992. Oud piccie Zijn die achterlichten soms in de tussentijd bij een facelift oid. veranderd? Ik zou er ééntje nemen. Heeft de E46 ook. Toch? | |
mitchelll0181 | maandag 17 september 2012 @ 19:45 |
Wat een foto! NICE | |
jitzzzze | maandag 17 september 2012 @ 20:24 |
Ik net de auto uitlezen. Alles aangesloten, contactje aan en wachten. Zo, verbinding Op naar de foutcodes. Hmm eentje maar: "Schakelaar cruise control fout" "Nou ja, het zal wel" Hop, resetten die meuk. Zo, nog een keer codes bekijken. Hé? Weer die cruise control code? 2 seconden later.. Maar wacht eens; ik heb helemaal geen cruisecontrol. WTF, ik begrijp er steeds minder van | |
Piet__Piraat | maandag 17 september 2012 @ 20:36 |
Alicey | dinsdag 18 september 2012 @ 00:40 |
De olie is een paar weken geleden ververst. Wat voor olie er in zit weet ik niet, het was nl. een introductieaanbod van de locale garage om het gratis te doen. 3 cylinders? Hmm.. apartig. | |
jitzzzze | dinsdag 18 september 2012 @ 19:36 |
Jongens, wat houden jullie aan als interval om olie te verversen? Heb nu een ruime 10.000 km gereden met 0W40 longlife olie en vroeg het me ineens af | |
Hyperdude | dinsdag 18 september 2012 @ 20:00 |
Zo'n ouwe diesel hoef je alleen maar bij te vullen. Wat zegt BMW/je boekje? | |
jitzzzze | dinsdag 18 september 2012 @ 20:14 |
Geen idee, ik heb geen boekje. Maar bijvullen kan inderdaad ook. Sinds kort lekt ie ergens, toch maar eens zo'n leakstop flesje erin mikken. | |
Hyperdude | dinsdag 18 september 2012 @ 20:17 |
dat is meuk, man. Zou ik alleen gebruiken als ik aan een sukkel wilde verkopen. Zoek het lek en fix het. Of laat het doen. | |
jitzzzze | dinsdag 18 september 2012 @ 20:18 |
Ach, een lek is een groot woord. Je zou het geconcentreerd zweten kunnen noemen. Misschien doe ik er wel gewoon niets aan, gewoon bijvullen en klaar. | |
Hyperdude | dinsdag 18 september 2012 @ 20:19 |
OK Zo hoort het niet, maar het is vaak wel een goede "oplossing". | |
jitzzzze | dinsdag 18 september 2012 @ 20:21 |
Het zit ergens vooraan, ergens bij één van de poelies van de multiriem. Dat is me teveel gekloot gezien de grootte van het lek en way to expensive om te laten fixen. | |
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 22:10 |
Iets dikkere olie gebruiken.. Ben er vrijwel zeker van dat de lek weg is of iig zo dusdanig verminderd is dat het je niet eens meer op valt. 0w40 is echt te dun.. Gebruik 10 of 15w40.. | |
Goddelijker | dinsdag 18 september 2012 @ 22:27 |
Vandaag hing er bij ons ineens een briefje aan de spiegel: "Alstublieft. Omdat wij uw BMW zo mooi vinden. Goede motorolie is essentieel om uw BMW in topconditie te houden. Daarom sturen wij u graag kostenloss een flacon Castrol Edge motorolie (t.w.v. ¤ 20,-) toe." Grappige actie. http://www.bmw.nl/nl/nl/o(...)edge_motorolie_.html | |
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 22:32 |
Dat meen je niet, waar had je je auto geparkeerd dan..? | |
Goddelijker | dinsdag 18 september 2012 @ 22:36 |
In de omgeving van Utrecht, ergens op een industrieterrein. | |
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 22:41 |
Tof.. | |
YoshiBignose | dinsdag 18 september 2012 @ 22:50 |
Haha master. Bij Toyota hoeven ze zo'n actie niet te doen, verbruiken geen olie | |
Hyperdude | dinsdag 18 september 2012 @ 22:54 |
¤20 voor een litertje van die dunne Castrol waterolie | |
Goddelijker | dinsdag 18 september 2012 @ 22:59 |
Weer eens wat anders inderdaad. Zo is er voor elk merk wel wat te zeggen natuurlijk. Mja, maar je zou 't maar net nodig hebben. | |
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 23:01 |
Dan is er iets goed mis! | |
YoshiBignose | dinsdag 18 september 2012 @ 23:09 |
Nou ja, buiten het standaard onderhoud (olie verversen) om dan Ik zie geen verbruikte olie bij m'n iQ in ieder geval, nu 10.000 km verder | |
Andyy | dinsdag 18 september 2012 @ 23:09 |
In de buurt van de wetering? Waar Ekris zit | |
YoshiBignose | dinsdag 18 september 2012 @ 23:10 |
Is dat eigenlijk een Nederlandse naam Ekris? | |
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 23:22 |
Dunno, maar daar is mijn BMW toen nieuw gekocht.. | |
Goddelijker | dinsdag 18 september 2012 @ 23:24 |
Nee, tegen Nieuwegein. | |
Piet__Piraat | woensdag 19 september 2012 @ 00:18 |
Dealerprijs hè . En voor dat geld, lever je wel weer je adresgegevens aan, waarna je de komende tien jaar platgespamd wordt | |
rycemasta | woensdag 19 september 2012 @ 00:24 |
Dat zijn toch echt oliën die op bedrijfstemperatuur dezelfde viscositeit hebben.. Heeft dat wel zin? | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 00:26 |
En daarvoor? | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 00:29 |
Dus dat moment van koud naar warm.. | |
Goddelijker | woensdag 19 september 2012 @ 08:20 |
Ze weten je toch al te vinden als je een auto van een bepaald merk koopt. | |
Piet__Piraat | woensdag 19 september 2012 @ 08:46 |
Mijn zwager wel, ja. Maar ik heb zelf echt nog niets gehoord van m'n dealer. Maar goed, ben er ook in twee jaar maar één keer geweest om een onderdeel te halen. | |
gebrokenglas | woensdag 19 september 2012 @ 09:26 |
Dit ja. Heel irritant. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 10:15 |
Dealer raadde 10w40 aan. 0w40 kan ik voor 8 euro de liter krijgen, ook nog Castrol longlife 4. Dus ja, de choice is obvious lijkt me. | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 12:17 |
Ga naar de action, 10w40 voor 8 euro per 4 liter.. Je gaat toch niet bezuinigen op olie..? | |
YoshiBignose | woensdag 19 september 2012 @ 12:29 |
Waarom niet? Olie is olie hoor ga echt geen castrol kopen. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 12:31 |
Maar goed, dit beantwoord nog steeds niet mijn vraag over de interval om de olie te wisselen. | |
Tinos85 | woensdag 19 september 2012 @ 12:36 |
Omdat in landen waar ze aan de andere kant rijden zoals de UK het mistlicht aan de andere kant zit. Geen idee waarom. | |
rival | woensdag 19 september 2012 @ 12:37 |
ik rij benzine ik vervang minimaal elke 15k. (volgens boekje) in de praktijk rij ik meestal nog geen 5k voor er een oliebeurtje doorheen gaat! | |
rival | woensdag 19 september 2012 @ 12:38 |
klinkt op zich best logisch. | |
Turquaz52 | woensdag 19 september 2012 @ 12:57 |
Ik vervang de olie van mijn Golf tussen de 5 en 7000km.. Grote kans dat er dan ook altijd Castrol in komt, tot nu toe wel iig.. | |
YoshiBignose | woensdag 19 september 2012 @ 13:15 |
Ja, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ze geen 2 mistlampen erin doen. Dan denk ik dat mijn reden de juiste is | |
Tinos85 | woensdag 19 september 2012 @ 14:30 |
Lijkt teveel op remlichten dan. | |
jitzzzze | woensdag 19 september 2012 @ 14:50 |
15k? Dat is niet veel, dan zou ik elke drie maanden bezig zijn | |
mitchelll0181 | woensdag 19 september 2012 @ 14:51 |
Leuk als je ermee rijdt als een circuit auto anders echt nutteloos | |
YoshiBignose | woensdag 19 september 2012 @ 14:54 |
Gvd dat zei ik toch ook |