abonnement Unibet Coolblue
pi_115762422

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.gifq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgbeardwarioklein.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPG695057.gifMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Abyss*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera*Philippe Rochard
*Alphaverb*Dj Titan*Pulse
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Slim Shore
*Beat Providers*Francesco Zeta*Southstylers
*Beholder*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Gizmo*Technoboy
*Blutonium Boy*Grandmaster Q*The Machine
*Brainkicker*Hardstyle Masterz*The Partycrushers
*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3bels
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex*Unloaders
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
#151 - #200
Vanaf #200: Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:



De OP

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_115762470
Even de laatste posts zodat niks gemist wordt:

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:51 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Decibel was weer erg geslaagd

Na het terrein een beetje over te zijn gelopen gelijk naar het "watergevecht" gegaan, kwamen toevallig gelijk Tiefors en Krullie tegen maar het watergevecht zelf was nogal een flop, paar groepjes die elkaar een beetje natspoten maar geen epische battles...

Daarna meegegaan naar Mindustries, lekker setje maar het geluid was behoorlijk kut, linkerboxxen vielen steeds weg waardoor set niet tot zijn recht kwam. Daarna naar de Remember vertrokken. Beholder stond leuk te draaien, het was verder ook niet al te druk, Pila daarna was ook goed vertoeven, paar Scot Project plaatjes en ook wat onbekender werk.

Daarna naar de Techno vertrokken, laatste stukje van Reeko gezien wat niet echt mijn ding was. Daarna was het de beurt aan Joey Beltram in de techno. Langzaam maar zeker stroomde de techno area vol, vond het ook een heerlijke set en de sfeer was erg goed, veel ouder volk en de area was lekker buiten tussen de bomen. Tot het einde van de set blijven staan, toppie :)

Vervolgens via de main richting Loudness / Remember gelopen, 10/15 minuten blijven staan op de main maar daar was echt niets te beleven. Kutsfeer, kutmuziek, bah. De Loudness was ons nog steeds te vol dus weer terug naar de Remember waar het eerder ook goed vertoeven was.

Toen kwam de set van de dag, Daniele Mondello. Wat een topsfeer was daar zeg, zelden zo'n goede sfeer gezien, dan denk ik aan het niveau Activator afsluiting 2010. Mondello kreeg de hele zaal mee en het werd steeds mooier, zag alleen maar blije losgaande mensen om me heen, zijn als het goed is door die chick van Mondello ook wat filmpjes van gemaakt dus ik ben benieuwd hoe dat er uit zag. Mondello _O_ O+ >:)

Na de set van Mondello naar de Loudness gegaan voor Thera. Gelijk een stukje minder sfeer in het begin maar dat is logisch in een grotere area als de Loudness. Kwam daarna nog helemaal goed trouwens en was een heerlijke afsluiting, aan het eind nog even maximaal gas rammen met wat industriële herrie >:)

After daarna was ook erg geslaagd, bedankt Krullie en Tiefors was allemaal top geregeld en weer enorm gezellig met alle Fokkerts en andere genodigden :D
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:24 schreef benniesnugger het volgende:
Krullie en T-force bedankt voor de after. Was top. Op decibel ook zeer goed vermaakt. De hitte was echt slopend. Nu ook echt helemaal kapot. Energievretend weekend.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_115762532
Menno, heeft ie nou jouw watergun in zijn handen?

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_115762608
whehehe, hij lijkt wel op het plaatje dat hier laatst voorbij kwam :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:22:11 #5
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_115764855
Decibel was vet en stoffig! Veel goede muziekjengs gehoord :D Overal waar ik was lekker de ruimte om los te gaan O+ Heul veul gelachen met alle fokers + aanhang :D
Derb _O_ Mind.Industries _O_ Yves Deruyter :s)

Thera die eerder dan Tom en Claudia op de after was _O- Heb me goed vermaakt ook al wouden de voetjes niet meer :P Maarja dan moet M.I. maar geen hard-techno set weg geven >:)

Benniesnugger, hoevaak heb je op de terug weg nog in de boesboes gelegen ? :P
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:41:46 #6
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_115765760
Zoo Len Fake set van Nature One 2012 maar aangeknalt :D Thx voor de reminder Tim ;)
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2012 @ 01:00:25 #7
159915 -Menn0-
MNO
pi_115768577
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Menno, heeft ie nou jouw watergun in zijn handen?

[ afbeelding ]
Ja man! Hij heeft een paar minuten gefilmd!
,,/
pi_115769396
Zany _O_ _O_ _O_. Je set op de Euphoria stage afsluiten met Octavius Augustus ( _O_ ) en Bitch! :D
  maandag 20 augustus 2012 @ 01:44:31 #9
338299 DjThera
www.dj-thera.com
pi_115769422
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:22 schreef Sc0tTy het volgende:
Thera die eerder dan Tom en Claudia op de after was _O-
Ik hou nu eenmaal van early xD
pi_115769424
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Menno, heeft ie nou jouw watergun in zijn handen?

[ afbeelding ]
Tijdens Zany had Villain er een Bacardi fles aangehangen _O_ :D
  maandag 20 augustus 2012 @ 01:47:10 #11
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_115769489
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 01:44 schreef DjThera het volgende:

[..]

Ik hou nu eenmaal van early xD
:9 Was een lekker setje trouwens!
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_115769583
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 01:47 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

:9 Was een lekker setje trouwens!
Jap _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_115769678
Het geluid klapperde er ook lekker op in de schuur :D
pi_115773003
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:40 schreef ReMcOrE het volgende:
whehehe, hij lijkt wel op het plaatje dat hier laatst voorbij kwam :P
Ik maar zoeken in de TT's of ik die niet eerder had gebruikt.... _O- Gaat het om de afbeelding. Was gisteravond niet echt meer wakker volgens mij :P

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 01:43 schreef luckass het volgende:
Zany _O_ _O_ _O_. Je set op de Euphoria stage afsluiten met Octavius Augustus ( _O_ ) en Bitch! :D
Zo de sample van Bitch werd elke keer in gemixt in de set van de Frequendinges. En iedereen helemaal schreeuwen, maar die plaat werd wel ff tot het laatst bewaard. Tent ging er toen wel los op _O-

En heb die dag ook geen km's gemaakt zoals ik normaal doe. Mooi tussen loudness , remember en main gelopen. Ideaal!
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2012 @ 09:04:26 #15
159915 -Menn0-
MNO
pi_115773142
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Menno, heeft ie nou jouw watergun in zijn handen?

[ afbeelding ]
,,/
pi_115773177
quote:
_O_

Heul vet :Y

Goed geluid ook je hoort echt alles :D
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  maandag 20 augustus 2012 @ 10:17:38 #17
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_115774472
quote:
Haha, het is net of hij zich aftrekt en dan zijn zaad over het publiek spuit :D

Welk nr is dat ook alweer?
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 20 augustus 2012 @ 10:24:43 #18
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_115774614
ON THE GO! voemp voemp voemp

owja decibel was warm en vet, heel de dag op de main lekker chillen met de mooiboyssssssss
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:08:44 #19
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_115775787
Welke outside agency plaat draaide Thera op het einde? Het is ergens gepost en ik kan het niet meer terugvinden :P
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_115775834
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:08 schreef Tha_Bartman het volgende:
Welke outside agency plaat draaide Thera op het einde? Het is ergens gepost en ik kan het niet meer terugvinden :P
The flux capacitor ;)
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:03:53 #21
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_115777484
quote:
Hoe vet _O_ _O_ _O_ On the go!
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_115777805
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 08:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik maar zoeken in de TT's of ik die niet eerder had gebruikt.... _O- Gaat het om de afbeelding. Was gisteravond niet echt meer wakker volgens mij :P

nu ook niet :P hij heeft het over dat waterpistool? plaatje als in foto :')

oh wacht ik ben zelf nog niet helemaal hersteld, je had het al door :P
pi_115777870
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

nu ook niet :P hij heeft het over dat waterpistool? plaatje als in foto :')

oh wacht ik ben zelf nog niet helemaal hersteld, je had het al door :P
:')
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_115777897
Ik heb jullie allemaal niet opzettelijk gezien op decibel. Zonde heur. Lekkor warm wel. :')
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:00:27 #25
296234 benniesnugger
Stiekem toch wel snugger
pi_115779222
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:22 schreef Sc0tTy het volgende:
Benniesnugger, hoevaak heb je op de terug weg nog in de boesboes gelegen ? :P
0x, toen begon het al licht te worden en dat is toch een stuk gemakkelijker fietsen dan wanneer je geen hand voor ogen ziet O-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')