abonnement Unibet Coolblue
pi_115563735
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_115563917
Mijn kraam had zelf geen tepelhoedjes mee, die zou ik zelf dan maar vast kopen.. Ik kreeg in het zkh ook pas een tepelhoedje na 36 uur ofzo.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115563975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:55 schreef Mangostine het volgende:
Nou ja, het gaat me dus ook niet zozeer om het moment en tempo van afbouwen, daar krijg ik deskundig advies bij, en is natuurlijk afhankelijk van hoe (en of) het loopt.
Maar dus over die fles/ speen plz? :+
Wij hebben flesspenen van avent. Vanaf dag 1 combi fles/bv en ook tepelhoedjes.
Die combi accepteerde ze prima.
Wel was ik blij dat ik van de tepelhoedjes af was.

S pakte de eerste dagen een zachte/vlakke tepel niet, maar na een tip van hier, deed ik een paar keer met de kolf zodat ze de tepel makkelijker kon pakken. Op een gegeven moment lukt het ook 'gewoon' en heeft ze het door.

Wij hadden de eerste dagen speen 1 en later speen 2 en die gebruiken we nu nog.
Speen 1 mag je wel overnemen als je avent spenen wilt proberen?

Verder ging bv hier pas na 2maanden echt goed. Die 1e 2maanden was het echt uitzoeken,proberen,herstellen van borstontsteking en veel lezen over borstvoeding.

Waarom wil je na 4weken 2 keer per dag voeden?


Phaidra
Zou fijn zijn als je minder hoeft te kolven! Tijdens je werk moet er idd al genoeg gekolft worden.
ben er zelf ook geen fan van heb nu al 5dagen(!) niet gekolft.

En als er bezoek oid was ben ik haar gewoon boven gaan voeden of bijv bij mijn ouders boven ^O^ zo fijn!
pi_115563983
Ik zie nu dat mensen mijn vraag (of "stelligheid") misschien verkeerd kunnen interpreteren.
Ik heb begrepen dat vanaf 4 weken (op zijn vroegst) begonnen zou moeten worden met het aanbieden van een flesje, enerzijds met het oog op de gewenste afbouw en combi borst- en flesvoeding, anderzijds vanwege de mogelijke speenverwarring.
Maar dat betekent niet dat ik van plan ben om na die 4 weken ook al te starten met afbouwen. Dat zal eerst afkolven worden, en voeden uit de borst aangevuld met één dagelijkse fles.
En vervolgens, zoals ik al aangaf, hoop ik in een reëel tempo geleidelijk voedingen af te kunnen bouwen.

Hoop dat het zo wat meer duidelijk is. En bedankt voor jullie reacties so far.
pi_115564095
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Mijn kraam had zelf geen tepelhoedjes mee, die zou ik zelf dan maar vast kopen.. Ik kreeg in het zkh ook pas een tepelhoedje na 36 uur ofzo.
Hier ook zelf gekocht, pas na 3 dagen.
Elke keer een huilende baby omdat ze niet kon aanhappen..pff. Was echt niet fijn, uiteindelijk blij met tepelhoedje maar had gewild dat ik er toen meer van wist. Kraamhulp deed of het de normaalste zaak van de wereld was en zei dat ze niet begreep waarom ze er veel commentaar op kreeg dat ze snel tepelhoedjes adviseerde.
Wist ik ook niet :+ had ook niet de energie om me er in te verdiepen toen. Blij dat ik na 2weken? hier advies heb gekregen!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:36:38 #6
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115564263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:29 schreef Mangostine het volgende:
Ik zie nu dat mensen mijn vraag (of "stelligheid") misschien verkeerd kunnen interpreteren.
Ik heb begrepen dat vanaf 4 weken (op zijn vroegst) begonnen zou moeten worden met het aanbieden van een flesje, enerzijds met het oog op de gewenste afbouw en combi borst- en flesvoeding, anderzijds vanwege de mogelijke speenverwarring.
Maar dat betekent niet dat ik van plan ben om na die 4 weken ook al te starten met afbouwen. Dat zal eerst afkolven worden, en voeden uit de borst aangevuld met één dagelijkse fles.
En vervolgens, zoals ik al aangaf, hoop ik in een reëel tempo geleidelijk voedingen af te kunnen bouwen.

Hoop dat het zo wat meer duidelijk is. En bedankt voor jullie reacties so far.
Je zou je natuurlijk ook eens kunnen verdiepen in wat voor je baby prettig zou zijn. Midden in de krampjes periode overstappen naar deels kv en deels bv, dat lijkt mij niet fijn. Ik zou dan gewoon tussen 4 en 6 maanden afbouwen, als je dat zo graag wil. En dan dat even kolven voor lief nemen, sowieso zou ik dat eerst een kans geven, wie weet gaat het je heel gemakkelijk af en is het helemaal geen gedoe.

Maar wie ben ik he? :+
pi_115564945
BJ, wat een geweldige curve, je meisje heeft tijdens de gewichts groeidip zeker alle energie in de lengtegroei gestopt.

Sverbern en Juud, wat goed dat jullie al zolang voeden.

Mango, ik begrijp dat je graag op alles voorbereid wil zijn, maar misschien maak je het jezelf juist makkelijker als je het laat gaan en pas tepelhoedjes koopt als je ze nodig hebt. Je kunt die ook elke dag wel kopen, op een zondag na misschien en s'nachts niet. Hoe doe je dat dan met de kolf? Die kun je pas huren nadat je bent bevallen of heb je er zelf een gekocht?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinuviel op 14-08-2012 19:58:30 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115564993
Ik zag ook op tegen het gehannes met kolven Mango, omdat ik een drukke baan met veel afspraken binnes- en buitenshuis. Maar het is mij 100% meegevallen :)
Kijk het eens aan zou ik zeggen, maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt.
Maar bij hoeveel weken zou je weer willen gaan werken? Want dat bepaald je afbouwsnelheid.. Ik zou wel een second opinion vragen wb het afbouwen, want de meeste vrouwen kunnen productiegewijs niet wat jij zou willen..

Hier weer een mijlpaal, borstvoeden op 2100 meter hoogte op de Krippensteinberg in Oostenrijk :) warme melk in de kou ;)
pi_115565024
:D gave mijlpaal Nirak
pi_115565596
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:32 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hier ook zelf gekocht, pas na 3 dagen.
Elke keer een huilende baby omdat ze niet kon aanhappen..pff. Was echt niet fijn, uiteindelijk blij met tepelhoedje maar had gewild dat ik er toen meer van wist. Kraamhulp deed of het de normaalste zaak van de wereld was en zei dat ze niet begreep waarom ze er veel commentaar op kreeg dat ze snel tepelhoedjes adviseerde.
Wist ik ook niet :+ had ook niet de energie om me er in te verdiepen toen. Blij dat ik na 2weken? hier advies heb gekregen!
Ik ben wel heel blij dat ze er zijn hoor, daardoor drinkt Faye wel weer bij mij :)

Nog steeds bezig met afbouwen trouwens, maar dat gaat steeds beter! Mijn tepels kunnen meer hebben en Faye drinkt ook steeds netter. Vannacht / vanochtend vroeg nog het hoedje gebruikt (moe, hoef ik minder op te letten) maar alle voedingen daarna zonder O+ (stuk of 5-6) en het gaat nog steeds prima! Echt heel fijn dat we de LK daarvoor ingeschakeld hebben :)

Mijn kraam (en vlos) was niet echt een voorstander van tepelhoedjes, die gaven me allebei het advies om er toch voor te zorgen dat we ermee konden stoppen :) Heeft voor mezelf nog even geduurd voordat ik dat ook durfde.

Nirak, gaaf! :D

Voeden met bezoek erbij: tegenwoordig blijf ik gewoon zitten, thuis. Ik voed ook gewoon buiten / in de stad enzo. Als het hele huis vol zit (verjaardag schoonvader oid) dan ga ik wel even ergens rustig zitten. Maar ik was het zat om mezelf steeds op te sluiten in mijn eigen slaapkamer. Als mensen het niet willen zien, kijken ze de andere kant maar op.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:33:17 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115566192
Mangostine, ik heb/had rechts een ingetrokken tepel, maar die doet het prima. Ook zonder tepelhoedje. Ik zou ze persoonlijk nog niet in huis halen, want dan grijp je er ook eerder naar en het is harder werken voor je kindje...
Voor wat betreft de flessen/spenen gebruik ik Tommee Tippee flessen met een Closer to Nature speen maat 0+. Die speen blijft altijd hetzelfde want dan moeten de jongens ook wat harder werken, net als aan de borst.
Ik heb nooit andere flessen/spenen gebruikt dus daar kan ik verder niks zinvols over zeggen.
pi_115566964
Thanx voor de reacties op onze curve. Ik ben er blij mee. Ik ben afgelopen week gestopt met kolven op het werk. Ik voed Liene thuis op verzoek, meestal 2/3 keer per dag en verder drinkt ze andere dingen, sap/karnemelk/yoghi.
Voelt een stuk vrijer, nu ik niet meer kolf.

@mango; alles is al wel gezegd. Maar idd ontspan en verwacht en bedenk niet teveel. Bv is geen makkie de eerste weken en een beetje bloed, zweet en tranen hoort er wel bij...
In elk geval alvast suc6!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115567003
Fijn topic om te lezen! Ik had een vraag. Mijn zoon is nu vijf weken en ik ben begonnen met het oefenen met de fles, nu tweemaal gedaan. Gisteren pakte hij de fles heel even, vandaag helemaal niet. Hoelang duurde het bij jullie voordat de fles gepakt werd? Of na hoeveel tijd probeerden jullie een ander soort fles? Heb nu een avent fles en speen.
pi_115567485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:29 schreef Mangostine het volgende:
Ik zie nu dat mensen mijn vraag (of "stelligheid") misschien verkeerd kunnen interpreteren.
Ik heb begrepen dat vanaf 4 weken (op zijn vroegst) begonnen zou moeten worden met het aanbieden van een flesje, enerzijds met het oog op de gewenste afbouw en combi borst- en flesvoeding, anderzijds vanwege de mogelijke speenverwarring.
Maar dat betekent niet dat ik van plan ben om na die 4 weken ook al te starten met afbouwen. Dat zal eerst afkolven worden, en voeden uit de borst aangevuld met één dagelijkse fles.
En vervolgens, zoals ik al aangaf, hoop ik in een reëel tempo geleidelijk voedingen af te kunnen bouwen.

Hoop dat het zo wat meer duidelijk is. En bedankt voor jullie reacties so far.
Bedankt voor je uitleg!
Personelijk denk ik...eerst bevallen, dan je productie opbouwen..afbouwen kan altijd! en je kan natuurlijk altijd hier ook vragen stellen :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:18:21 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115567634
Fenne, hier was het gewoon op een gegeven moment regelmatig oefenen totdat ze het licht zagen. Ik heb nooit een andere fles geprobeerd. Baby's vinden het gewoon raar om iets in hun mond geduwd te krijgen dus ze zullen het er altijd eerst uitwerken. Als ze eenmaal begrijpen dat er iets uitkomt, gaat het al een stuk beter :)

Hier kan de jongste prima uit een fles drinken maar hij belieft hem niet van een ander. Alleen mama is goed genoeg dus tot op heden ben ik nog alle dagen door oma opgebeld of ik alsjeblieft wilde komen om Huubke de fles te geven. Oma zegt dan steeds dat ik moet oefenen met de fles (ene oor erin, andere eruit) maar de fles geven is het probleem niet, want hij drinkt prima uit een fles. Hij heeft alleen voorkeur voor degene die de fles vasthoudt :P

Mooi stats hoor BJ! En fijn dat het zo lekker loopt O+

Nirak, ik win lekker qua hoogte: Zugspitze op 2962 meter ;)
Maar handig hè? Die mooi verpakte warme melk O+
pi_115567707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:59 schreef Fenne het volgende:
Fijn topic om te lezen! Ik had een vraag. Mijn zoon is nu vijf weken en ik ben begonnen met het oefenen met de fles, nu tweemaal gedaan. Gisteren pakte hij de fles heel even, vandaag helemaal niet. Hoelang duurde het bij jullie voordat de fles gepakt werd? Of na hoeveel tijd probeerden jullie een ander soort fles? Heb nu een avent fles en speen.
Op welk moment geef je de fles, na een borstvoeding, voor een borstvoeding of als vervanging van een borstvoeding?
Geef de speen die je nu hebt even de kans, als het echt niet wil kun je altijd nog gaan expirimenteren met andere spenen :)
pi_115567764
Ow BJ, nu vergeet ik 2 x te jompelen voor je curve *O*, die is echt mooi :)

En Asy, baas boven baas ;) idd hartstikke handig. Je zoekt een rotsblok op tijdens een wandeling en kunt voeden :)
pi_115569366
Mango, ik sluit me bij de andere reacties aan maar wil vooral ook zeggen dat je nu echt nog niet kunt weten wat je straks wilt. Toen mijn kraamverzorgster over kolven op het werk begon, dacht ik dat ik dat niet zou willen. En nu doe ik het al acht maanden. Dus ik zou zeggen: richt je op een goede start en zie dan verder.
pi_115569810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:03 schreef sverbern het volgende:
Mango, ik sluit me bij de andere reacties aan maar wil vooral ook zeggen dat je nu echt nog niet kunt weten wat je straks wilt. Toen mijn kraamverzorgster over kolven op het werk begon, dacht ik dat ik dat niet zou willen. En nu doe ik het al acht maanden. Dus ik zou zeggen: richt je op een goede start en zie dan verder.
Mooi gesproken
+1
pi_115570390
Lol, ik zei van tevoren dat ik niet tegen elke prijs borstvoeding wilde geven... Toen het zover was heb ik geknokt om het tóch voor elkaar te krijgen, stoppen wilde ik absoluut niet. Het deed me veel meer dan ik gedacht had.

En mijn moeder zit steeds te vitten dat het zo vermoeiend moet zijn, dat het toch niet vol te houden is zo vaak voeden, en als ik ga werken dan zal het heus niet meer gaan, etc etc. En nu wil ik zeker 2 jaar voeden, alleen om haar het tegendeel te bewijzen :')

Nirak, ik wilde ook niet alle kolftijd gebruiken om eerder weg te gaan, maar misschien een deel, 30 minuten scheelt bijvoorbeeld al.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115570471
Ja ik heb ook allerlei dingen gezegd... :@
Zwanger..bevallen..baby aan de tiet..het veranderd je :P O+

Ik begin om 10uur, kolf om 13uur en ga weg om 16uur! werkt als een tiet :7
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115570586
Oh de opmerking voor Nirak had in het babytopic gemoeten. Ben even kwijt wat waar hoorde. Naja, het 'past' hier beter ook ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115570657
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Op welk moment geef je de fles, na een borstvoeding, voor een borstvoeding of als vervanging van een borstvoeding?
Geef de speen die je nu hebt even de kans, als het echt niet wil kun je altijd nog gaan expirimenteren met andere spenen :)
We probeerden het gister toen hij honger had, maar dat werkte niet (ik had het vantevoren kunnen bedenken natuurlijk) en het beetje wat hij wel dronk was nadat ik hem gevoed had. Vandaag dus ook na een voeding geprobeerd, al heb ik wel het idee dat hij toch nog honger had (ik ben nog niet goed in bekijken wanneer hij klaar is).

Morgen denk ik overdag proberen, 's avonds heeft hij perioden dat hij alleen maar wil drinken, drinken, drinken en ik kan me voorstellen dat zo'n fles in je snuit dan niet fijn is....
pi_115570958
Fenne als je 2 borsten geeft, kun je de fles ook tussendoor doen. Ik gaf maar een hele kleine hoeveelheid en alleen s'avonds, sliep hij wat langer door.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115572900
Misschien wil je kleine in de avond ook graag mama tanken Fenne, probeer maar eens op andere momenten :)

En Phaidra, het hoort hier ook meer thuis :)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:40:41 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115573163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:21 schreef Nirak het volgende:
Ow BJ, nu vergeet ik 2 x te jompelen voor je curve *O*, die is echt mooi :)

En Asy, baas boven baas ;) idd hartstikke handig. Je zoekt een rotsblok op tijdens een wandeling en kunt voeden :)
ik win! *O*
paar maanden geleden op weg naar vakantie in het vliegtuig! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_115573175
Onze D poept sinds een week weer een paar keer per dag.. 2 tot 3 keer, en het is bijzonder smeuïg, is dat normaal voor een baby van 9,5 maand die nog maar 4 borstvoedigen per dag krijgt? De rest is vaste voeding: fruit, brood, tussendoor babykoekje en 's avonds met de pot mee (als het gezond is).
pi_115573199
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:40 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik win! *O*
paar maanden geleden op weg naar vakantie in het vliegtuig! *O*
Dat ga ik in oktober misschien nog wel eens doen :) ik hoop dat ik dat haal in ieder geval!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:49:57 #29
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115573591
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:40 schreef Nirak het volgende:
Onze D poept sinds een week weer een paar keer per dag.. 2 tot 3 keer, en het is bijzonder smeuïg, is dat normaal voor een baby van 9,5 maand die nog maar 4 borstvoedigen per dag krijgt? De rest is vaste voeding: fruit, brood, tussendoor babykoekje en 's avonds met de pot mee (als het gezond is).
Tanden op komst toevallig?

Gek trouwens, ik voed nu bijna een jaar en de laatste tijd merk ik steeds meer hoe ongebruikelijk dat blijkbaar is :o Merk dat ik ook nauwelijks nog in het bijzijn van anderen voed en ik er ook niet zomaar meer over praat. Stom eigenlijk :{
Oude (on)bekende.
pi_115573600
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:40 schreef Nirak het volgende:
Onze D poept sinds een week weer een paar keer per dag.. 2 tot 3 keer, en het is bijzonder smeuïg, is dat normaal voor een baby van 9,5 maand die nog maar 4 borstvoedigen per dag krijgt? De rest is vaste voeding: fruit, brood, tussendoor babykoekje en 's avonds met de pot mee (als het gezond is).
Hier dronk ze dan nog wel meer dan vier keer (minimaal het dubbele), maar rond die leeftijd gingen we idd ook van vaste keutels naar prak. En dat heeft best lang geduurd. Later kwam ik er trouwens ook achter dat kiwi bepaalt niet helpt.
pi_115574166
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:49 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Tanden op komst toevallig?

Gek trouwens, ik voed nu bijna een jaar en de laatste tijd merk ik steeds meer hoe ongebruikelijk dat blijkbaar is :o Merk dat ik ook nauwelijks nog in het bijzijn van anderen voed en ik er ook niet zomaar meer over praat. Stom eigenlijk :{
Ik voed elf maanden en doe net alsof dat heel normaal is. En mijn omgeving doet net alsof ze het heel normaal vinden :-)

Vliegtuig en op een rots tijdens een wandeling: check. Heb een mooie foto boven op een berg, zal die morgen uploaden als ik eraan denk.
pi_115574648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:34 schreef Nirak het volgende:
Misschien wil je kleine in de avond ook graag mama tanken Fenne, probeer maar eens op andere momenten
Ga ik inderdaad proberen, maar G zijn papa wil zo graag de fles geven.

Wel weer toevallig dat hij nu wel al ligt te slapen en niet bij mij. Wel even lekker want hij is zo warm en dat is voor ons beiden erg plakkerig!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:11:55 #33
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_115574771
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:01 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ik voed elf maanden en doe net alsof dat heel normaal is. En mijn omgeving doet net alsof ze het heel normaal vinden :-)

Vliegtuig en op een rots tijdens een wandeling: check. Heb een mooie foto boven op een berg, zal die morgen uploaden als ik eraan denk.
Wat fijn dat dat zo gaat! Bij familie of goede vriendin voed ik nog wel gewoon, maar ik merk dat het steeds minder gewoon wordt gevonden.
Oude (on)bekende.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:14:31 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115574941
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:49 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Tanden op komst toevallig?

Gek trouwens, ik voed nu bijna een jaar en de laatste tijd merk ik steeds meer hoe ongebruikelijk dat blijkbaar is :o Merk dat ik ook nauwelijks nog in het bijzijn van anderen voed en ik er ook niet zomaar meer over praat. Stom eigenlijk :{
Ik kreeg vorige week van een vriendin een verbijsterde, afkeurende "voed je hem nog steeds dan?"
De "waar slaat dat op?" ontbrak er nog net aan, maar het scheelde niet veel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115575468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kreeg vorige week van een vriendin een verbijsterde, afkeurende "voed je hem nog steeds dan?"
De "waar slaat dat op?" ontbrak er nog net aan, maar het scheelde niet veel :')
En hoe oud is de jouwe ook alweer?
pi_115586379
Gisterochtend echt de laatste voeding gegeven. Afsluiten van een bijzondere periode, laatste kindje aan m'n borst...

Fenne: mijn zoontje drinkt juist beter uit de fles als iemand anders hem geeft (nog steeds). Misschien kun je toch nu om te oefenen kiezen voor een moment overdag, als hij niet al te veel honger heeft, en in het weekend kan je man / vriend het dan doen. Als G het flesje goed doorheeft, kun je dan wellicht 's avonds een keer een flesje laten geven, maar echt ideaal is dat waarschijnlijk niet, als hij dan wil clusteren.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 09:01:20 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115586466
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:23 schreef sverbern het volgende:

[..]

En hoe oud is de jouwe ook alweer?
Eind november wordt hij 2.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115588008
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eind november wordt hij 2.
Dat is ook wel belachelijk lang natuurlijk ;) Ik vind het knap :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:49 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Tanden op komst toevallig?
Ja, dat dacht ik een laar weken geleden ook... Maar de twee boventanden zijn nu al twee weken door en het blijft smeuig..
En kwa eten.. Tja, hij proeft wel steeds vaker mee van ons bord, ook als we uit eten zijn, maar er zitten genoeg dagen rust tussen om dan normale ontlasting te hebben.. Ach, het is dus niet zo heel raar :)

En hier vroeg een vriendin laatst voor de derde keer: "je geeft geen borstvoeding meer, toch?"
Volgende maand wordt dat waarschijnlijk weer gevraagd. Maar ik neem het ze niet kwalijk, want ik riep altijd dat ik dat waarschijnlijk nog geen drie maanden vol zou houden, dus tja...
pi_115588604
Mijn oma vraagt dat ook altijd met een soort doorklinkende hoop dat het antwoord eindelijk eens nee gaat zijn :')
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:46:14 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115589002
Toen ik zwanger was van mijn oudste (1991) had ik met diezelfde vriendin al afgesproken dat ik een half jaar na de bevalling met haar zou gaan stappen, want ik zou een half jaar BV geven.
En we hadden een paar dagen na de bevalling ook al een datum geprikt, de eerste zaterdag nadat zoonlief 6 maanden was.
Destijds in een weekje afgebouwd (hij kreeg al bijvoeding) en nooit meer zo'n geweldig decolleté gehad als die avond :')

Ik denk dat ze dus ook echt niet verwacht had dat ik nu zolang zou voeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115589595
Haai, nieuw hier... En bv newbie
Vorige week dinsdag is ons dochtertje M. geboren. Bv gaat op zich goed. Tijdens de stuwing dronk ze maar een kwartier aan één borst, en dan zat ze echt prop vol. Kon de andere aanbieden, maar daar deed ze helemaal niks mee.

Nu had wilde ze gisteravond ineens elk uur drinken (regeldag?) , één borst was niet meer genoeg. Maar vroeg me ineens af hoe het ook al weer zat, je begin met links bijvoorbeeld, daar drinkt ze dan een 15 / 20 minuten en daarna rechts misschien 10 minuten als ze het al haalt. Die keer erna begin je toch met rechts dan?

Maar wat nou als ze maar 10 minuten aan één borst drinkt, loslaat en niks mee wil? Was dus vanochtend, deed ze alleen rechts best kort, lipjes stijf op elkaar. Moet ik dan de volgende voeding weer met rechts beginnen? Want stel, ze doet weer heel kort en wil daarna niks, dan komt links dus niet aan de beurt :X

Voel me echt een newbie :P
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:08:09 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115589661
Ik deed de ene borst als voeding, en de andere als "toetje", en idd de volgende voeding beginnen met de borst die je de keer daarvoor als laatste of helemaal niet gehad had.

Gefeliciteerd en welkom!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115591339
Hoi sorry, maar weer een vraage. Ik heb koorts en diarree, erg fijn.
Eergister hebben we de regeldag gehad en gister dronk ze elke keer al een stuk korter als eerst, maar vandaag nog korter. Is dit normaal? Of komt het omdat ik ziek ben? Vind het een beetje eng met die warmte.
Ik leg haar iig om de drie uur aan, of zal ik het vandaag vaker doen?
pi_115591514
troeta, wat vervelend. blijf je zelf goed drinken? ik denk dat je productie nu wel lager is (ik haddat ook met borstontsteking), daarom zou ik vaker aanleggen dan elke3 uur. vraagt ze zelf niet vaker om voeding? hoe oud is ze ook alweer?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115591530
Als je ziek bent, kan je productie achteruit lopen, dus vaak aanleggen idd. Sowieso ook met deze warmte, alle vocht halen ze uit je melk.

SE, ik heb ook ooit geprobeerd netjes om en om te voeden. Fail :') Ondanks elastiekjes om de polsen, strikjes om bh-bandjes en borstvoedingsarmbanden bleek ik er niet voor gemaakt ofzo. Dus toen maar gewoon even aanvoelen welke borst het hardst staat te springen.
En dat ze 's ochtends minder lang drinkt dan de rest van de dag kan goed kloppen: je hebt dan de meeste melk, dus snel klaar. Luxe trouwens dat je met een half uur klaar bent, heerlijk!
pi_115591847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:05 schreef WupWup het volgende:
Als je ziek bent, kan je productie achteruit lopen, dus vaak aanleggen idd. Sowieso ook met deze warmte, alle vocht halen ze uit je melk.

SE, ik heb ook ooit geprobeerd netjes om en om te voeden. Fail :') Ondanks elastiekjes om de polsen, strikjes om bh-bandjes en borstvoedingsarmbanden bleek ik er niet voor gemaakt ofzo. Dus toen maar gewoon even aanvoelen welke borst het hardst staat te springen.
En dat ze 's ochtends minder lang drinkt dan de rest van de dag kan goed kloppen: je hebt dan de meeste melk, dus snel klaar. Luxe trouwens dat je met een half uur klaar bent, heerlijk!
Herkenbaar :D. Heb een elastiekje om mijn pols, dat dus de hele dag om dezelfde pols blijft zitten :').

Hier heeft de mini duidelijk last van de warmte, het is weer elk uur drinken en weinig slapen. Jammer van het huishouden :+.

Heb trouwens dit shirt besteld, mooie pasvorm en zit wel fijn! Hoe het met voeden gaat moet ik nog zien.

Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:16:54 #47
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115594164
Niet bijgelezen, ga ik zo doen. Maar ik kom even trots doen... *O*
14 maanden, 10520 gram en 77 cm.


  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:17:27 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115594194
Wow, keurig ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115594572
Wat doet Lientje het goed, Juud!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:47:08 #50
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115595472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:32 schreef WupWup het volgende:
Mijn oma vraagt dat ook altijd met een soort doorklinkende hoop dat het antwoord eindelijk eens nee gaat zijn :')
Mijn oma vraagt het ook soms, of ik haar nog bv geef. Als ik dat dan bevestig zegt ze, oh heb je nog steeds voeding dan, hoe is het mogelijk....
Waarop ik het vraag aanbod, stabiele productie na 9 maanden verhaal nog maar eens uit de doeken doe.
Vervolgens geeft ze een compliment en vraag dan hoe lang ik nog doorga (toch niet todat ze 4 is), waarop ik antwoord dat ik echt wel gestopt zal zijn tegen de tijd dat ze 18 is.
Dat zeg ik tegenwoordig tegen iedereen die me dat vraagt en daarna zeg ik dan ''We zien wel''
pi_115595795
Bedankt! Ze is twaalf dagen en nu kwam ze Gelukkig een uurtje eerder en ligt nu al een half uur te drinken.
pi_115596142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:54 schreef Troeta het volgende:
Bedankt! Ze is twaalf dagen en nu kwam ze Gelukkig een uurtje eerder en ligt nu al een half uur te drinken.
Fijn! Met 12 dagen zou ik haar voor de zekerheid ook wakker maken als ze zelf niet zou komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115596364
Gefeliciteerd SE en welkom. Waarom dronk ze zo kort denk. Was er iets mis, was je borst zo vol?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115600295
Lientje w/ wat een mooie curves

Hier de beloofde foto van voeden met uitzicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(foto bij toeval gemaakt terwijl mijn man de zelfontspanner aan het afstellen was)

[ Bericht 9% gewijzigd door sverbern op 17-08-2012 09:28:14 ]
pi_115605907
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:08 schreef Tinuviel het volgende:
Gefeliciteerd SE en welkom. Waarom dronk ze zo kort denk. Was er iets mis, was je borst zo vol?
Geen idee, kan het haar niet vragen... Net heeft ze wel een dik half uur gedronken aan 1 borst weer...heb haar zelf losgekoppeld omdat het half uur voorbij was. Daarna viel ze in slaap, lipjes stijf op elkaar tongetje tegen gehemelte. Dus andere borst niet kunnen aanbieden.
Vraag me af of ik het wel allemaal goed doe. Word er zo onzeker van.
Had steken in linkerborst vanmiddag, die tepel is ook beetje schuin afgevlakt. Ze hapt ook zo heel gestresst, superzuinig mondje. En ongeduldig, gefrustreerd als het happen niet gaat. Maar een echt te klein mondje maak ik los. Ook hapt ze aan, en laat vervolgens weer zelf los. Om vervolgens weer gestresst en ongeduldig te gaan doen, huilen. Waardoor opnieuw aanhappen weer niet goed lukt. Ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen, kraam zei dat het echt niet aan mij lag maar dat M gewoon moet leren om goed aan te happen. Maar ik betwijfel dat het zo gaat lukken. Ga in ieder geval de vrouw van m'n borstvoedinngscursus mailen, misschien dat ze tips heeft...
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:16:49 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115606110
SE, je kan ook een lactatiekundige bellen als je zo onzeker bent?
al klinkt het allemaal redelijk bekend. Heb je bar weinig aan, maar toch.

trouwens, wat een mooie curves zag ik hier voorbij komen! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_115611284
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:10 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

Geen idee, kan het haar niet vragen... Net heeft ze wel een dik half uur gedronken aan 1 borst weer...heb haar zelf losgekoppeld omdat het half uur voorbij was. Daarna viel ze in slaap, lipjes stijf op elkaar tongetje tegen gehemelte. Dus andere borst niet kunnen aanbieden.
Vraag me af of ik het wel allemaal goed doe. Word er zo onzeker van.
Had steken in linkerborst vanmiddag, die tepel is ook beetje schuin afgevlakt. Ze hapt ook zo heel gestresst, superzuinig mondje. En ongeduldig, gefrustreerd als het happen niet gaat. Maar een echt te klein mondje maak ik los. Ook hapt ze aan, en laat vervolgens weer zelf los. Om vervolgens weer gestresst en ongeduldig te gaan doen, huilen. Waardoor opnieuw aanhappen weer niet goed lukt. Ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen, kraam zei dat het echt niet aan mij lag maar dat M gewoon moet leren om goed aan te happen. Maar ik betwijfel dat het zo gaat lukken. Ga in ieder geval de vrouw van m'n borstvoedinngscursus mailen, misschien dat ze tips heeft...
Je kan elke keer voor dat ze gaat aanhappen even haar kinnetje naar beneden zachtjes drukken! dan wordt ze gedwongen om een grotere hap te nemen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115611301
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:40 schreef sverbern het volgende:
Lientje w/ wat een mooie curves

Hier de beloofde foto van voeden met uitzicht:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(foto bij toeval gemaakt terwijl mijn man de zelfontspanner aan het afstellen was)
Prachtig <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115611470
Saaie curve weer Juud :6 :D *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115613331
SE, kijk eens naar de post van Twinkly, hier. Ik vond de techniek met e uitleg van de plaatjes erg goed. Als je geen verbetering merkt anders gewoon een lk bellen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115615853
SE, het begin is gewoon heel moeilijk en bij alles wat je doet vraag je jezelf af of je het wel goed doet. Ik denk dat iedereen hier dat wel heeft gehad.
Je moet idd een beetje op je kleine en jezelf vertrouwen. Baby's kunnen zelf heel goed regelen hoeveel ze willen drinken. Als ze meer willen gaan ze "regelen" en zodra aan hun vraag is voldaan gaan ze weer over op het normale ritme. In het begin kan het regelen dus heel kort duren als je productie ruim voldoende is, wat verderop in de borstvoedingsperiode kan het langer duren. Het meer willen drinken en twee borsten willen kan regelen zijn geweest maar ook misschien meer dorst omdat het warm is. Het maakt niet uit wat het is geweest, je hebt er goed op gereageerd: baby wil, jij biedt aan :)

Als je maar één borst voedt en dat is heel kort, dan bood ik de volgende keer weer de andere aan, maar het is echt geen ramp als je het een keer anders doet. Je moet er wel rekening mee houden dat je borsten goed geleegd worden, daar is dat "regeltje" starten waarmee je gestopt bent voor. Ivm borstontsteking en productie. Maar hier gaat het ook niet 100% goed ;) Hid de eerste weken een boekhouding bij in mijn Iphone, geboren uit diezelfde onzekerheid als die jij nu hebt. Welke borst, hoeveel minuten, hoe "goed" er gedronken werd... Als ik er nu aan terugdenk :') pfff

Voor aanhappen is al een goede link gegeven. Ga voor jezelf nog even na of de houdin goed is. Zit je zelf lekker? Buik tegen buik? Neusje thv tepel?

Je bent goed bezig SE :*
pi_115617120
Herkenbaar hoor se!
Vorige keer had k die onzekerheden ook.
Volgens mij doe je t prima hoor.
Wat nirak ook zegt allemaal, kan k me bij aansluiten.

Dit keer merk k dat t veel meer vanzelf gaat ofzo. Floris hapte al vrij makkelijk aan, zij nog veel makkelijker.
Ook ben k totaal niet aan t letten op tijden (nou ja een beetje). Ze krijgt als ze erom vraagt. Maak dr overdag wel wakker na 3 uur, daar let k wel op. Moet zeggen t bevalt zo wel. Dametje vaart er ook bij, dus ben tevreden.
Merk hier dat de begeleiding van mn kraam er ook wel bij geholpen had. Vorige keer vond mn kraam dat er 3uur tussen moest zitten, dit keer had k een kraam die volgens mij iets meer van bv wist. Plus dat k zelf ook aangaf gewoon op verzoek te voeden hoe vaak dat ook was. Maar ze had ook zoiets van: t loopt allemaal zo goed bij jullie, ik kan eerder van jullie leren dan jullie van mij.
Geen idee wat k met dit verhaal wil, maar ben blij hoe t loopt nu en ik geniet er meer van dan vorige keer gek genoeg (terwijl t toen ook vrij soepel liep allemaal trouwens).
Ben benieuwd hoe lang we t volhouden ;)
pi_115618898
Ow en Juud, prachtige curve weer :)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:16:04 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115618926
Nou, vandaag beetje 'geschrokken'.
Huubke wilde vandaag wéér niet uit de fles drinken bij mijn schoonouders en was zelfs een paar keer in slaap gevallen tijdens het 'drinken' (er was 30 cc uit een fles van 130 en een zeiknat spuugdoekje). Toen ik om 15 uur daar kwam, had hij dus vanaf 9 uur pas 30 cc op. Met veel moeite wilde hij nog wel iets drinken (borst), maar dat hield ook niet echt over...
Zijn luier was veel te droog en er zaten zelfs uraten in :X
Dus maar gauw naar huis, thuis in bed aangelegd en gelukkig dronk meneertje toen opeens wel 1 borst en veel toen in slaap. Na 1,5 uur nog maar eens borst aangeboden en toen heeft hij er 2 gedronken. De eerste volle plasluier is al geweest en geen uraten meer. Phew, maar ik kneep hem wel even...
pi_115619253
Echt... bedankt dames,
Ik heb net die flippletechniek geprobeerd, en met een beetje oefenen denk ik dat dat nog best eens kan gaan werken. Ik ga het zeker toepassen en hou die lk in m'n achterhoofd.
Maak me nog wat zorgen om die sporadische steken in m'n borst namelijk...

Kinnetje naar beneden duwen heb ik ook geprobeerd, maar werkt niet echt :P met die hand probeer ik al twee armpjes weg van het mondje te krijgen op dat moment...

Neusje thv tepel mislukt nog wel eens, mevrouw doet zo panisch en ligt zo te wurmen... Maar ik ga er gewoon goed op letten

Op dit moment ligt ze weer te drinken, uur geleden ook, en het uur daarvoor ook. Had ook een goede kraam, ze zei overdag om de drie uur wakker maken tenzij ze eerder wil. Dan weer drie uur verder tellen etc.
Nogmaals bedankt
pi_115619385
Jeetje asy dat is zeker schrikken! Wel jammer dat je schoonouders je niet wat eerder op de hoogte hebben gesteld, je zou denken dat ze zelf ook kunnen bedenken dat 30 cc in 6 uur te weinig is -O-
pi_115620368
Asyniur, misschien een tip voor de volgende keer: mijn flesweigeraar kreeg op het kdv rijstebloempap met een lepeltje of spuitje en bleek ook verrassend goed uit een bekertje te kunnen drinken. Daarmee kreeg hij ook niet genoeg binnen maar wel genoeg om niet uitgedroogd te raken. Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zeker met dit weer, jeetje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 16-08-2012 07:41:16 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 22:45:08 #68
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115621414
Ja, dus dat. Ik zou dan een bekertje met bv geven of een bekertje met water met dit weer, darvan kan je nog eens wat knoeien zonder dat het gelijk zo zonde is.

Naar hoor Asy, ik hoop dat het de volgende keer beter gaat...

Dank voor de complimenten all. ;)
pi_115630866
Wat een voorbeeldige curve Juud, geen uitschieters, geen franjes :P

Asy, dat is zeker schrikken. Jouw Huubke is toch al 4 maanden toch? Dan zou wat pap idd misschien een oplossing zijn, aldan niet met weinig rijstebloem, maar wel zo dat hij het van een lepel kan krijgen. Kan een kind op deze leeftijd dan al uit een beker drinken? Mijn grote deed dat volgens mij pas veel later.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115631178
De mijne dus wel, met 3 maanden. Met hulp natuurlijk, en niet zonder knoeien, maar hij kreeg zo aanmerkelijk meer binnen dan met de fles.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_115631407
Asy :*

SE goedzo! houd moed erin meid!

Slechte nacht...drinken -slapen - wegleggen na 5 minuten weer wakker - huilen - weer drinken enzovoort.
Uiteindelijk nam mijn man haar naar beneden en gaf haar een afgekolfde flesje. 100ml ging er nog in! daarna sliep ze met hem beneden 3 uurtjes..vanochtend was haar normaal gesproken extreem volle nacht luier na genoeg droog -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115633673
Peuter hier plast ook veel minder met dit weer. Ze zweet het er voornamelijk uit.
pi_115633879
Jeeee! Gaf G net 20cc in een fles en dat ging er zonder problemen in! Toch het tijdstip denk ik! Of kan het schelen dat ik deze melk vers gekolft had en niet in de koelkast is geweest?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:43:06 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115634379
Het gaat mij niet alleen om het minder plassen maar ook het relatief weinig drinken.
Maar het lijkt nu redelijk te gaan. Op de bank voeden is er echter niet bij wegens teveel afleiding. Zelfs in bed draait hij alle kanten op maar aangezien hij net letterlijk zijn hele bed en zichzelf ondergescheten heeft, zal het wel oke gaan. ;)

Ik was van plan om na de vakantie maar te gaan oefenen met drinken uit een beker. Harry kon het ook met 6 maanden. Huubke dan maar een maandje eerder ;)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:43:25 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115634392
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:26 schreef Fenne het volgende:
Jeeee! Gaf G net 20cc in een fles en dat ging er zonder problemen in! Toch het tijdstip denk ik! Of kan het schelen dat ik deze melk vers gekolft had en niet in de koelkast is geweest?
Dat kan best! :Y
pi_115634517
Asy, schrikken zeg! Hoop dat de tips van de dames ervoor zorgen dat er meer in gaat bij Huubke de volgende keer :*

Bitterend, kan een keer gebeuren toch? Heeft ze veel gezweet? Wij bieden soms een beetje water aan in de nacht, als meneer de borst niet wil. Drink je zelf welgied met dit weer trouwens? Ik ga na iedere voeding 's nachts ook altijd even onder de kraan hangen :)

Fenne, volgens mij maakt dat niets uit, ingevroren wel. Maar wat wel uit kan maken is de temperatuur. Mijn zoon belieft afgekolfde melk alleen als hij hartstikke warm is, lauw is niet goed genoeg ;) Dus je zou daarmee kunnen experimenteren?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 10:49:21 #77
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115634548
Mag ik ook hier even ongegeneerd trots doen :D? Ondanks alle twijfels en onzekerheid rondom de borstvoeding is mijn kleine meid flink gegroeid de afgelopen week. Ze weegt nu 4200 gram, tov 3600 gr vorige week maandag. Ik ben trots!
pi_115634557
Asy, zijn ze rond die leeftijd niet allemaal veel afgeleid? Zou dat mee kunnen spelen? Dat hij andere dingen veel boeiender vindt?
pi_115635473
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:43 schreef Asyniur het volgende:
Het gaat mij niet alleen om het minder plassen maar ook het relatief weinig drinken.
Tegen mij? Ik antwoordde op bitterend namelijk.
pi_115635502
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mag ik ook hier even ongegeneerd trots doen :D? Ondanks alle twijfels en onzekerheid rondom de borstvoeding is mijn kleine meid flink gegroeid de afgelopen week. Ze weegt nu 4200 gram, tov 3600 gr vorige week maandag. Ik ben trots!
En terecht! Goed bezig! *O*
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:26:28 #81
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115635813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mag ik ook hier even ongegeneerd trots doen :D? Ondanks alle twijfels en onzekerheid rondom de borstvoeding is mijn kleine meid flink gegroeid de afgelopen week. Ze weegt nu 4200 gram, tov 3600 gr vorige week maandag. Ik ben trots!
w/
pi_115636294
Mooi Tante Soes! Daar mag je ongegeneerd trots op zijn :)
pi_115638814
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mag ik ook hier even ongegeneerd trots doen :D? Ondanks alle twijfels en onzekerheid rondom de borstvoeding is mijn kleine meid flink gegroeid de afgelopen week. Ze weegt nu 4200 gram, tov 3600 gr vorige week maandag. Ik ben trots!
Daar mag je zeker trots op zijn!!

Asy en Bitterend, :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115639116
Asy en Bitterend, van mij ook een :* !

Nog een vraagje, kan het zijn dat Faye zonder tepelhoedje effectiever drinkt? Ze is dan veel sneller klaar met drinken dan met een hoedje..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115639293
Tante soessa wat goooooed!!

Ja Wup je hebt eigenlijk wel gelijk, minder plassen hoort bij het weer want meer zweten..ik denk dat ik een beetje bezorgd was omdat ze zo veel huilde en haar plas rook erg geconcentreerd. Nu heeft ze wel goed gedronken en ligt op ons bed te slapen onder de ventilator.

Nirak :Y drinken doe ik denk ik voldoende, mijn eigen plas is helder! we hebben gisteren water geprobeerd te geven maar daar werd ze boos van.

Vanavond geef ik haar weer lekker tomaat en komkommer en hopelijk een beter nacht. Dank dames :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:21:57 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115639422
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Tegen mij? Ik antwoordde op bitterend namelijk.
oow sorry, ik had niet alles even goed gelezen :*

Nirak, ja hij is ook enorm afgeleid en ik probeer zoveel mogelijk rust te regelen als ik aan het voeden ben (peuter beneden voor een filmpje ofzo en dan zelf boven in bed) maar dat gaat niet altijd. Maar ook in bed blijft hij hard schoppen met zijn benen en zwaaien met zijn armen. Vastpinnen kan wel maar dan wordt hij heel boos en drinkt hij ook niet meer.

Nou ja, hij drinkt inmiddels wel weer enigszins acceptabel 1 borst per keer. Dat is in elk geval beter dan niks...
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:22:24 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115639435
Tante_Soesa, goed gedaan! *O*
pi_115639605
Muh... Ik krijg dr weer eens niet wakker
Wachten dan maar?
pi_115639607
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:19 schreef SupremeEvil het volgende:

Maak me nog wat zorgen om die sporadische steken in m'n borst namelijk...
Sorry, dat ik niet uitgebreid reageer, maar ik zag dit voorbijkomen. Bij mij bleken die steken spruw te zijn. Daar een behandeling tegen en ze waren weg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_115639624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:26 schreef SupremeEvil het volgende:
Muh... Ik krijg dr weer eens niet wakker
Wachten dan maar?
Ja denk het, wanneer heeft ze voor het laatst gedronken?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:36:24 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115639960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:26 schreef SupremeEvil het volgende:
Muh... Ik krijg dr weer eens niet wakker
Wachten dan maar?
Helpt het om haar te verschonen? Dat was hier, toen E. ook veel sliep en moeilijk wakker werd, dé manier om haar wakker te maken. De verloskundige had nog als laatste redmiddel de tip om een koud washandje over de voetjes te leggen. Zou ik persoonlijk niet snel doen maar als het helpt... Hoe lang slaapt ze nu?
pi_115640181
Half tien, ben er bij gaan liggen en er gingen een paar slokjes in... Maar nu slaapt ze weer. Kan me niet voorstellen dat ze genoeg op heeft nu.

Steken in borst vandaag nog niet gevoeld...

Verschonen tussendoor al gedaan, toen werd ze even wakker. Ben nu al vanaf half 1 bezig. Om tien uur half elf is ze in badje geweest en daarvoor heeft ze dus nog gedronken, een half uur aan 1 borst.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:57:00 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115640683
Och, SE, je hebt er niks aan maar Ik herken je onzekerheid zo goed :* Wat is dit forum dan fijn hè!

Misschien even naar buiten lopen met 'r? Als ze al naar buiten mag uiteraard, ik weet even niet meer hoe oud ze is. Je hebt al geen kraamzorg meer begrijp ik?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:00:59 #95
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_115640820
SupremeEvil, die vervelende steken, zou dat ook een nogal heftige tsr kunnen zijn? In de eerste weken had ik ze te pas en te onpas, en ze deden dan ook echt vervelend zeer, alsof iemand miljoenen naalden in m'n borsten prikten.
pi_115640998
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:26 schreef SupremeEvil het volgende:
Muh... Ik krijg dr weer eens niet wakker
Wachten dan maar?
Even de luier uit doen? Blote billen doen wonderen ;)
pi_115641131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:00 schreef NotTheSame het volgende:
SupremeEvil, die vervelende steken, zou dat ook een nogal heftige tsr kunnen zijn? In de eerste weken had ik ze te pas en te onpas, en ze deden dan ook echt vervelend zeer, alsof iemand miljoenen naalden in m'n borsten prikten.
Dat zou een van de verklaringen kunnen zijn ja, dat had ik ook..

Wel even proberen wakker te maken SE, overdag max om de drie uur is wel zo verstandig met zo'n jonge baby :)
pi_115641516
Waarslaapt ze nu SE? Bij ons hielp wegleggen ook als hij op een van ons sliep.

Sverbern leuke foto.

Ik ben altijd zo bang iets belangrijks voor de kolf te vergeten als ik ga werken. Vanochtend ben ik dus ook iets vergeten, namelijk het koelelement. Maar dat is niet heel erg toch? Ik heb wel een half uur reistijd naar het kdv, maar mijn flesjestas heeft zo'n koelhoud bescherming. Bij het kdv kan ik de tas in de koelkast zetten, daarna nog eens 10-15 minuten rijden naar schoonouders (daar kan de tas weer in de koelkast) en nog eens 5-10 minuten rijden naar huis. Dat zou toch ook zonder koelelement niet erg moeten zijn toch?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 16 augustus 2012 @ 14:20:49 #99
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115641557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:00 schreef NotTheSame het volgende:
SupremeEvil, die vervelende steken, zou dat ook een nogal heftige tsr kunnen zijn? In de eerste weken had ik ze te pas en te onpas, en ze deden dan ook echt vervelend zeer, alsof iemand miljoenen naalden in m'n borsten prikten.
:Y

Herkenbaar, heb ik ook!
pi_115641646
Ja, ga het zo weer proberen. Luiertje eerst verschonen, hoop dat ze dan wakker wordt.

Anders toch maar het natte washandje over de voetjes. Ze mag al naar buiten zit al dik boven haar geboortegewicht.
Ze is van 7 Augustus :)

Nts, dat zou best wel eens kunnen.

Net trouwens na die paar slokjes zat wel het tongetje weer helemaal tegen dr gehemelte. Maar weet niet of ik er dan vanuit kan gaan dat ze nou eenmaal gewoon even genoeg heeft op dat moment?

Ze slaapt nu in dr ledikantje op haar kamertje... Wat zijn ze dan ineens klein!
pi_115642029
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:23 schreef SupremeEvil het volgende:

Ze slaapt nu in dr ledikantje op haar kamertje... Wat zijn ze dan ineens klein!
:Y O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115642818
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:19 schreef Tinuviel het volgende:
Waarslaapt ze nu SE? Bij ons hielp wegleggen ook als hij op een van ons sliep.

Sverbern leuke foto.

Ik ben altijd zo bang iets belangrijks voor de kolf te vergeten als ik ga werken. Vanochtend ben ik dus ook iets vergeten, namelijk het koelelement. Maar dat is niet heel erg toch? Ik heb wel een half uur reistijd naar het kdv, maar mijn flesjestas heeft zo'n koelhoud bescherming. Bij het kdv kan ik de tas in de koelkast zetten, daarna nog eens 10-15 minuten rijden naar schoonouders (daar kan de tas weer in de koelkast) en nog eens 5-10 minuten rijden naar huis. Dat zou toch ook zonder koelelement niet erg moeten zijn toch?
Nee dat kan wel, heb ik ook wel eens als ik het koelelement ben vergeten in de vriezen.
pi_115643587
Ik heb een enerverend bezoekje kinderarts (voor de verborgen reflux) achter de rug vanmorgen..

Dame is nu de afgelopen 2 weken, 300 gram per week aangekomen.Vorige week opgenomen geweest met overproductie maar dat inmiddels onder controle. Er werd nu geopperd dat de verborgen reflux wel eens van mijn melk kan komen, dat ik mijn kind overvoed :') en adviseerden om dat maar elke 3,5 tot 4 uur te voeden en niet eerder.

Want 300 gram aankomen per week was wel abnormaal :')

Check de curve, ik vind er niks raars aan... (met de side note dat mijn oudste ook gemiddeld 300 gram per week aankwam in het begin...)



Ik mishandel mijn kind door de voeden op verzoek :') als ik dat advies aanhou en mijn kind straks ineens niet meer genoeg aankomt dan krijg ik zeker om mijn oren dat ik haar ondervoed? Alsjeblieft zeg.. en dat voor een zkh met bv certificaat, wat helaas toch maar geen drol zegt....
pi_115643957
Maar gerberaatje, ik snap je afkeer van die adviezen eigenlijk niet helemaal. Je dochter had toch veel last en pijn? Waarom het zou het niet zo kunnen zijn dat ze inderdaad overvoed was? Haar verzoek om voeding kan toch ook voortkomen vanuit wat anders dan honger?
pi_115644014
Dat certificaat is dan ook niet ziekenhuisbreed maar beperkt zich over het algemeen tot de verpleegafdelingen die te maken hebben met zuigelingen. De kraam en de neonatologie dus.
For what it 's worth, ik vind de curve prachtig, net als 300 gram per week. Het is wel ruim, maar niet te veel, dus dan is het gewoon goed :)
pi_115644050
Die adviezen zijn borstvoeding en baby onvriendelijk. Overproductie manage je niet door je kind op dieet te zetten.
pi_115644120
Hoe dan wel?

Ik heb zelf volledig op verzoek gevoed, maar in de praktijk kwam dat al heel snel neer op om de drie uur. Het is toch niet zo dat dat nou zo'n belachelijke grens is ofzo? Ik zou zoiets geen dieet noemen. jeetje.
pi_115644269
Ik word er boos van Gerberaatje! Jou de schuld geven :( :o Hij weet duidelijk niet waar hij het over heeft.
Die curve ziet er trouwens juist hartstikke mooi uit!

Groofsken, de overproductie is nu onder controle. Niet door minder te voeden, maar door op een andere manier met het aanbieden van de borsten om te gaan (blokvoeden en waarschijnlijk resetten). Daardoor kan je wel aan de vraag van het kind voldoen, maar krijgt ze niet teveel melk te verwerken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_115644299
Door te blokvoeden wat gerbera nu ook doet. Op verzoek voeden, echter slechts om de 3 of 4 uur van borst wisselen.
Fijn dat jouw kinderen elke drie uur kwamen. Hier was dat elke anderhalf of twee uur. En had het dus wel degelijk een dieet geweest en niks meer te maken met op verzoek voeden...
pi_115644420
Gerberaatje, ik heb op D&V ook al gereageerd maar wat erg! Ik zou een klacht indienen...
pi_115644448
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar gerberaatje, ik snap je afkeer van die adviezen eigenlijk niet helemaal. Je dochter had toch veel last en pijn? Waarom het zou het niet zo kunnen zijn dat ze inderdaad overvoed was? Haar verzoek om voeding kan toch ook voortkomen vanuit wat anders dan honger?
Ze dronk zoveel omdat ze zoveel pijn had van de reflux. Die komt door een niet volgroeid maagklepje, en niet door 'teveel' melk. Door de overproductie kreeg ze wel weer krampen... (en kan je ook veel aankomen, maar echt overvoeden is niet mogelijk)...

Door te 'resetten' en te blokvoeden (Dus elke 3 a 4 uur steeds 1 borst aanbieden, hoe vaak ze ook komt in die 3 a 4 uur) krijgt ze juist de vettere melk.

Door dit advies, als ik dit zou aanhouden, heb ik straks geen productie meer.. Want dat betekent ook bij regelen niet meer dan elke 4 uur aanleggen. Voeden op verzoek is de algemene standaard.

Deze kinderarts zat al heel lang in zijn functie, en is niet helemaal met zijn tijd meegegaan geloof ik.
pi_115644554
En Groofs, als ze zélf elke 3 a 4 uur komt is dat perfect! Dan regelt het zich vanzelf... maar ze stilt haar pijn door te drinken, ik vind het zelfs barbaars om haar dan niet te mogen laten drinken.... ze heeft die behoefte..

Hoe dan ook, het begon al met dat ik binnen kwam en de vraag kreeg of ik NOG STEEDS borstvoeding gaf, serieus met ondertoon. Daar hou ik gewoon niet van. Ik ben niet moeilijk, maar onjuist advies en persoonlijke mening hierin door laten blijken hou ik gewoon niet zo van....
pi_115644626
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoe dan ook, het begon al met dat ik binnen kwam en de vraag kreeg of ik NOG STEEDS borstvoeding gaf, serieus met ondertoon. Daar hou ik gewoon niet van. Ik ben niet moeilijk, maar onjuist advies en persoonlijke mening hierin door laten blijken hou ik gewoon niet zo van....
:o! Inderdaad, klacht indienen. Dit is een kinderarts!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_115644692
Wat een vreemd advies Gerberaatje... Moet je nog terugkomen bij deze zelfde kinderarts? Want daar zou ik wel twee keer over nadenken hoor...
pi_115644753
In principe over 3 maanden, maar ik wil sowieso een ander.
pi_115644770
Niels kwam trouwens ook om de 3, soms 4 uur, maar bleef wel huilen tussendoor ;( Ik had graag gewild dat hij aan de borst te troosten was geweest.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_115644869
Hier zit er overdag ook meestal 3 uur tussen en sinds een paar dagen 's nachts zelfs 1 ruk van een uur of 4... Alleen in de avond ligt ze het liefst vastgezogen :') (krampjes.. :'( ) zo heel veel drinkt ze niet! Ze baseren het puur op haar 'hoge' gewichtstoename.. En dat ze dan ook nog verborgen reflux heeft, komt dan vast daardoor! :')
pi_115644923
Gerbera, wat een aanfluiting :o. Je zou maar niet zoveel achtergrondkennis hebben als jij en erin meegaan :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115644950
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:43 schreef Gerberaatje het volgende:
In principe over 3 maanden, maar ik wil sowieso een ander.
Dat moet lukken in drie maanden. Kun je in die tussentijd lekker doorgaan met overvoeden ;) onzin, bah!
pi_115644990
Joris dronk de eerste drie maanden vrij regelmatig, om de 2,5 uur. Maar als ik filmpjes terugkijk van hem als echte kleine muppet vind ik hem wel onrustig en zou ik hem met de kennis van nu misschien wel vaker aangelegd hebben. Anderzijds groeide hij echt als kool (van 2675 naar 5200 gram in 2 maanden) en huilde hij heel weinig dus hij zal er wel genoeg aan gehad hebben. :P
pi_115645415
Wauw, in twee maanden verdubbelen, dat is inderdaad netjes.
Heb het hier al vaker gezegd, maat als ik het nog eens zou doen zou ik ook eerder aanleggen.. Van schade en schande wordt men wijs zullen we maar zeggen :)
pi_115646233
Oké, ik snap het. :) .

:*
pi_115646376
Ondertussen ligt de kleine boef al weer een ruime 20 minuten te drinken...en een uur geleden heeftvze een 20 minuten aan de andere borst gehangen... Merk wel dat rechts de voorkeur heeft bij mevrouwtje. Het aanhappen gaat daar zoveel makkelijker? Die tepel ziet er ook beter uit...

Waar houden jullie trouwens die groeicurves bij?
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:30:49 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115646566
Borstvoeding.com en groeigids.nl en op de PC zelf heb ik dat WHO-programma nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115646654
SE mijn baby had ook een voorkeur borst! rond 4 maanden ging ze zelfs gillen als ik haar de andere aanbood o|O nu maakt het dr niks uit.
En wat Leandra zegt :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:30:40 #126
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115648645
Gerb! Wat een hork zeg! Wat doe ik mijn E dan wel niet aan, die is 600 gr in anderhalve week aangekomen!

Hier zit er ook ong. 3 à 4 uur tussen overdag maar als het aan E ligt wel iets langer volgens mij. Ze wordt niet altijd uit zichzelf wakker namelijk. 's Nachts ook om de 3 uur maar dan komt ze wel altijd zelf. Dag en nachtritme is nog erg omgedraaid :).

Oh, hier ook zowel bij mij als bij E een voorkeur voor rechts!
pi_115648763
Mijn E was van dag 3 naar dag 9 600 gram aangekomen :')
Floris was 1250 gram aangekomen de eerste maand.
Volgens die redenatie zouden ze beiden verborgen reflux moeten hebben (gehad). Floris sowieso niet en de dame volgens mij ook niet.
Wat een idioot advies van die arts zeg! Daar krijg je gezellige kinderen van als ze niet mogen drinken :')

Hier hapt ze trouwens rechts ook t makkelijkst
pi_115651145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:13 schreef Marjolijntje het volgende:
Nog een vraagje, kan het zijn dat Faye zonder tepelhoedje effectiever drinkt? Ze is dan veel sneller klaar met drinken dan met een hoedje..
Schopje, iemand een idee?

En Gerb, wat een lompe kinderarts :(
Eens in de 3 uur is hier ook een dieet. En mijn mini is nog steeds behoorlijk smal, dus die krijgt waarschijnlijk te weinig als ik haar maar eens in de 3 uur zou voeden.. Met dit warme weer komt mijn mini ieder uur ongeveer.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:40:12 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115658115
Oh, SE, schoot me net nog een wakker maak tip te binnen. Wel wat lastig uitleggen:

Je steekt je armen recht voor je uit en hier leg je je baby op, op haar rug (snap je?). Ze kijkt dan naar boven. Beweeg je armen rustig 3x op en neer, niet te ver naar beneden en boven off course. Ze moet het niet eng vinden! Hierdoor breng je haar lichtjes uit balans en wordt ze wakker. Misschien heb je er nog iets aan.

Fijn dat ze uiteindelijk wel bij je heeft gedronken, hopelijk (nouja, niet voor jou ;)) haalt ze de schade vanavond/vannacht in.

Marjolijntje, ik durf geen antwoord op je vraag te geven maar het klinkt wel logisch, dat ze nu efficienter drinkt :Y
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:53:41 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115658908
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 18:45 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Schopje, iemand een idee?

Marjolijntje, ja dat kan. Ze hoeft nu niet meer zo hard te werken en ze kan veel effectiever drinken
pi_115659002
Gerberaatje wat een vreemd advies van de kinderarts, volgens mij weet jij veel meer van borstvoeding en moet je gewoon op je eigen gevoel afgaan :)

Marjolijntje wat pittig zeg elk uur voeden..

Gisteren mijn laatste borstvoeding gegeven. Heb het na dik 6 weken in combinatie met KV afgesloten. Ben heel blij dat ik toch nog zo lang hier van heb mogen genieten O+

Dank voor jullie adviezen :*
pi_115659122
Ik ben geen expert met tepelhoedje Marjo (helemaal niet mee bekend) maar wat ik heb begrepen is dat ze inderdaad effectiever drinken zonder tepelhoedje!

Mereltje, wat heerlijk dat je er met een goed/fijn gevoel op terug kijkt! :*
pi_115660226
Gerb wat een gek advies hoor. Gewoon niet naar luisteren en andere kinderarts vragen.

Marjolijntje: als ik het goed weet dan is drinken met tepelhoedje moeilijker voor een baby, dus moet je kind dan meer werken om er melk uit de borst te krijgen. Daarom moet je bij voeden met tepelhoedje ook vaker gaan wegen eigenlijk. Dus volgens mij kan het heel goed zijn dat ze zonder tepelhoedje effectiever drinkt.

Hier is het drinken om de 3 uur, s'nachts zit er langer tussen en vanaf s'middags of s'avonds kan het korter zijn. Maar er is niet echt een pijl op te trekken hier. Gisteravond hing meneer bijna de hele avond aan de borst, vanavond gedronken om 19 uur, 21 uur en nu slaapt hij al een uur. Vandaag op het kdv heeft hij 2x125ml gehad zoals gisteren, maar kwam om 16.45 uur weer voor een voeding. Dus hebben ze even 30ml uit de vriezer getrokken, omdat ik er om 17 uur zou zijn. Misschien komt het door de warmte. Gisteren had hij genoeg aan 2x125ml tot ik er om 17 uur was. Ik hoop maar dat dat weer zo wordt, anders kolf ik net genoeg of net niet genoeg denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115672685
Fijn! :) Het is wel lekker dat ze sneller klaar is hoor! Ze lurkt met hoedje zo'n half uur tot 3 kwartier en zonder is ze vaak met 15-20 minuten klaar :D
En over dat ieder uur drinken, ik ervaar het eigenlijk niet als zwaar, zo lang ze 's nachts maar goed slaapt ;) Ik voed ook gewoon overal, dus wat dat betreft is dat ook geen beperking :)

Tinu, ik hoop dat het komt door het weer ja :* Faye drinkt hier ook echt beduidend meer dan 'normaal'.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115673530
Mereltje, fijn dat je het zo goed heb afgesloten! Hoe heb je het afbouwen aangepakt?

Ik combineer ook kv met bv. Nu om de voeding, ene keer kv, andere keer bv. Nu probeer ik na 2 weken nog een bv keer te vervangen door kv, krijg echt enorme schijven in m'n borsten, heel vervelend.
In dit weer komt B. Ook vaker dan 3 uur, dus soms geef ik dan toch tussendoor nog een keer bv, wat de productie stimuleert. Hier gaat Het dus nog niet heel soepel, als je tips hebt? :)

Btw gerbera, raar advies, gelukkig is het jouw kind en bepaal je lekker zelf wat je met het advies doet.
pi_115673616
Zonder tepelhoedje is effectiever en daarnaast ook Beter voor je productie door rechtstreeks huidcontact en andere drinktechniek :)
En 15 tot 20 minuten is (volgens mij) een hele normale tijd in de eerste weken. En dat wordt steeds korter :)

Hier vannacht twee keer wakker en huilen maar geen borst willen.. Dus maar wat slokjes water en knuffelen. Vanmorgen om 07.00 uur wel borst en er zat meer dan genoeg in voor meneer :)
pi_115681013
Zo naar ziekenhuis met de kleine, ze krijgt een echo om het verwijde nierbekken nog eens te bekijken. Heeft van 13.15 tot half 2 gedronken. Afspraak is om 3 uur, zal je net zien dat ze dan honger heeft. Tips?

Goh, nooit gedacht dat ik dit, bv geven, zo lastig zou vinden, ik ging uit van 'doen we even, komt wel goed'. Dat werkt dus niet altijd :P
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:20:48 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115681302
In de wachtkamer nog even voeden, zou ik doen. Grote kans dat er wat uitloop is en dat je later aan de beurt bent. Succes ermee en dat overal voeden went vanzelf. ;)
pi_115683816
Tips?? Gewoon borst eruit en kind eraan indien honger.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115683991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:12 schreef SupremeEvil het volgende:
Zo naar ziekenhuis met de kleine, ze krijgt een echo om het verwijde nierbekken nog eens te bekijken. Heeft van 13.15 tot half 2 gedronken. Afspraak is om 3 uur, zal je net zien dat ze dan honger heeft. Tips?

Goh, nooit gedacht dat ik dit, bv geven, zo lastig zou vinden, ik ging uit van 'doen we even, komt wel goed'. Dat werkt dus niet altijd :P
Ik had met mijn oudste een echo afspraak toen hij 3 maanden was en volgens mij hebben zij me toen zelf gevraagd of hij niet zo lang geleden gegeten had. Volgens mij had het ermee te maken, dat hij dan rustiger zou zijn en niet tijdens de echo honger zou krijgen. Misschien kun je het in het ziekenhuis nog even vragen. Maar voeden kan natuurlijk altijd als ze honger heeft :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115684126
Leyla viel bijna in slaap bij de echo van haar hartje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115684182
Als je je er goed bij voelt SE kun je daar voeden, ik nam een verwarmd flesje bv mee (S drinkt net zo makkelijk uit de fles als borst vanaf het begin) maar ik weet niet hoe het bij jou is.
pi_115684254
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Tips?? Gewoon borst eruit en kind eraan indien honger.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115685885
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:40 schreef Zoë23 het volgende:
Als je je er goed bij voelt SE kun je daar voeden, ik nam een verwarmd flesje bv mee (S drinkt net zo makkelijk uit de fles als borst vanaf het begin) maar ik weet niet hoe het bij jou is.
Een verwarmd flesje meenemen is alleen niet zo heel goed :@ doordat het verwarmd is, groeien micro organismen sneller uit waardoor de melk sneller bederft. Live voeden daar heeft toch de voorkeur!

Vandaag bij mijn oma thuis gevoed, vond ze helemaal geweldig O+ dat ik er maar lekker lang mee door moest gaan, tegenwoordig moest het op je werk ook kunnen, het kolven enzo. Want dat had ze in de krant gelezen :D

En morgen gaat Faye voor 3-4 uurtjes naar mijn ouders. Moet dan een flesje meegeven, maar weet niet goed hoeveel ik erin moet doen. Denk dat ik er 120cc in doe, en dan nog 300cc in een ijsklontjeszakje voor in de vriezer, dan heeft ze extra (Faye gaat straks 2x per week daarheen, dan heeft ze vast wat op voorraad liggen :) )
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:45:47 #145
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115688124
Ik zou 2x 60cc doen, dan hoeven ze niets weg te gooien en kunnen ze altijd zo nog een beetje erbij pakken. :)
pi_115688386
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:12 schreef SupremeEvil het volgende:
Zo naar ziekenhuis met de kleine, ze krijgt een echo om het verwijde nierbekken nog eens te bekijken. Heeft van 13.15 tot half 2 gedronken. Afspraak is om 3 uur, zal je net zien dat ze dan honger heeft. Tips?

Goh, nooit gedacht dat ik dit, bv geven, zo lastig zou vinden, ik ging uit van 'doen we even, komt wel goed'. Dat werkt dus niet altijd :P
Het wordt beter ;) dan 'doen we even' komt echt nog wel ;)
pi_115688514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:45 schreef Juud79 het volgende:
Ik zou 2x 60cc doen, dan hoeven ze niets weg te gooien en kunnen ze altijd zo nog een beetje erbij pakken. :)
Das ook wel een goede ja! Thanks!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115688687
Nou, dat viel alles mee. Ze heeft lekker doorgeslapen. Echo zelf duurde nog geen 5 minuten :{ mevrouwtje lag lekker te ruften op de onderzoekstafel, hehe. Wachten op 'de brief' en het in het systeem zetten duurde langer. Om half vier waren we weer thuis...

Druk gemaakt om niks, voeden had makkelijk op de gang gekund. Naja, hoop inderdaad dat 'doen we even' gauw komt :P. Wat een miepert ben ik toch.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:10:22 #149
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115688797
Nou geen miepert hoor, das toch even wennen en vooral ondervinden hoe makkelijk het vaak is om elders te voeden. ;)
En heel vaak slaapt een baby dan idd door als je denkt dat het lastig zal worden.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:58:09 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115692357
En je kind moet ook meewerken :X
Op dit moment kan ik dus echt nergens anders meer voeden dan bij ons op bed :{
pi_115693201
Ik baal dat links altijd mislukt. Ga maandag een lk bellen. Dit wordt hem niet zo. Scheve tepel naderhand, pijn, ook van steeds loskoppelen, en janken en frustratie van beiden omdat het niet lukt. Terwijl rechts best wel redelijk wel lukt. Ik snap het gewoon niet.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:07:26 #152
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115694711
Sommige lactatiekundigen werken ook in het weekend hè SE. Ik heb toen ook op zaterdagochtend een consult thuis gehad. Ik zag het niet zitten om het weekend in te gaan met de frustratie van het niet willen lukken van het drinken.

Hier ook een scheve tepel na het voeden maar samen met de LK (nouja, ik heb er al 2 naar laten kijken :)) hebben we ontdekt dat die tepel gewoon scheef is :'). Door het uitrekken tijdens het drinken wordt het gewoon extra duidelijk dat ik al standaard een scheve tepel heb. Zo leer je nog eens wat over je eigen lichaam.

Nog even blij zijn, mijn kloof is zo goed als weg *O*. Wat fijn zeg, om aan beide kanten pijnloos te kunnen voeden!
pi_115695017
Marjolijntje
ik geef alleen verwarmd flesje als ze het binnen een uur opdrinkt, ik weet dat als we ergens komen (bij fam of doktersafspraak bijv) dat ze altijd eventjes wil drinken. Ik vind live voeden niet overal prettig, dus neem ik een warm flesje mee voor snelle dorst en gekoelde melk voor later bijv.
Nu voed ik wel bij bepaalde mensen boven, het went steeds meer :)

Asy
S wil ook liever liggend gevoed worden op bed.. wel lastig want zittend is het nu bijna altijd dat "huilen, achterover gooien, strekken" en als ik dan naar boven ga drinkt ze gelijk goed.

Fijn tante soesa!

Se lastig :*
maar wat tante soesa zegt, soms is je tepel een beetje scheef, hoeft niet verkeerd te zijn
pi_115695593
Se: Ik had de eerste weken ook moeite om links te voeden, had daar binnen een week een kloof zitten terwijl rechts pijnloos ging en geen kloof. Misschien kun je dit weekend de lk bellen, wat tante Soesa zegt. Hoop dat je snel kunt genieten van het geven van bv :*

Cara heeft ook een tijdje zitten prutsen tijdens het zittend voeden Zoë, ook dat achterover gooien en huilen omdat het niet wilde lukken. Gelukkig gaat het nu beter, zolang er maar niet teveel afleiding is, de tv is zeer interessant :')

Voeden doe ik overal, vandaag gevoed op het strand bij een bosmeertje. Ook in de auto voeding gegeven (niet tijdens het rijden hoor haha) en zelfs zittend op het graf van mijn moeder :)
pi_115695833
Ja de tv is heel interessant :P die doen we nu ook gewoon uit haha

Lijkt me zo fijn, overal live voeden.
Het is hier nogal een knoeierij (best nat spuugdoekje onder) dus vind ik het nog niet echt prettig.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:35:27 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115697988
hier een jaar BV :)



O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:48:22 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115698501
BJ O+

Vanavond heeft hij redelijk goed gedronken, dus ik ga in elk geval met een goed gevoel de nacht in.

Wup (of iemand anders), mogen antihistaminen bij bv?
pi_115698574
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 22:48 schreef Asyniur het volgende:
BJ O+

Vanavond heeft hij redelijk goed gedronken, dus ik ga in elk geval met een goed gevoel de nacht in.

Wup (of iemand anders), mogen antihistaminen bij bv?
Kijk even op de hale lijst?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:04:26 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115699296
Ik heb nog niks in huis maar ben wel voornemens morgen iets te halen.
Woensdag gestoken op mijn voet en inmiddels is die 2x zo dik als de andere. Doet pijn en jeukt, dus toch maar even iets halen om slinken te versnellen.
pi_115707408
Ik heb nog twee dichte strips Cerazette. Hebben iemand?
pi_115709053
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 07:58 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog twee dichte strips Cerazette. Hebben iemand?
ik wil ze wel? ik ben nog aan het nadenken over iets definitievers....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115717218
Zojuist kwam de voeding van 3 uur eruit bij M. Echt sneu... met zo'n grote boog spuug zoals je in films ziet :{
Maarre, moet ik dr nu wakker maken voor nieuwe voeding? Of eerst ff laten bijkomen en om 6 uur / als ze eerder komt de volgende voeding...
pi_115717326
Ik zou toch even proberen of ze wat wilt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115718296
Mja, mijn idee. Ze wordt alleen weer eens niet wakker...
pi_115718956
SE, ik zie je regelmatig iets posten over niet wakker willen worden, voedingen overslaan.. Ik heb niet voorhanden hoe oud je kind nu is, maar heb je dat al eens overlegd met een zorgverlener? (verloskundige / huisarts / lactatiekundige)
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:21:27 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115719102
BJ, een heel jaar BV. *O*

WupWup, volgens mij is het kindje van SE van 7 Aug, zo uit mijn hoofd.
pi_115719123
Maandag gaan we naar de huisarts, en wil ik ook een lk bellen, dat kon alleen tijdens kantooruren namelijk

7 Augustus ja...
pi_115719433
Bel dan nu gelijk even (gratis) naar La Leche League, tel. 0111-413189. Dan heb je alvast even iemand met verstand van zaken die je een goed advies kan geven. Echt even doen hoor, met dit weer en zo'n jong kindje moet je geen risico's nemen.
Website: http://www.lalecheleague.nl/Regio-informatie/LLL-in-de-regio.html
pi_115719459
SE, wanneer is M. voor t laatst gewogen? Sliep ze ook al zoveel toen de kraamhulp er nog was?

Wat ik hiermee wil zeggen: persoonlijk zou ik haar drinkgedrag bij deze temperatuur zorgelijk vinden en contact opnemen met de HAP. Gewoon om even t gewicht te controleren. Maar als ze pas nog gewogen is, voldoende plasluiers heeft, etc. hoeft er natuurlijk niets te zijn...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115720596
Nou, ik zou als ze niet wil wakker worden en de voeding eruit gooit met dit weer toch inderdaad even de hap bellen in elk geval. Even overleggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:51:59 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115721220
Wat hierboven wordt gezegd idd!

Ik moet vaak aan jullie denken, rot dat het niet zo lekker loopt :*. Met deze onwijze hitte zou ik wel heel alert zijn. Hoe zijn de plasluiers? Je kan ook altijd hier zoeken naar een andere lk he. Ik heb dat ook gedaan, de lk van het ziekenhuis werkt niet op zaterdag,zondag en maandag en ik had op vrijdagavond écht hulp nodig. Toen heb ik een andere lk gebeld en die stond op zaterdagochtend voor de deur. Dat heeft mij toen zo goed geholpen.

Sterkte!
pi_115721498
Terug van de hap. Duurde lang, M is gecheckt, alles ok. Niet uitgedroogd iig, op dat moment was ze wakker had ze een plas luier en ging ze even lekker kakken. Dus zo voeden, als het er weer uit komt terug naar de hap.
pi_115723098
SE fijn dat alles ok is met M! :*
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:11:18 #175
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115723367
Fijn inderdaad! Hopelijk drinkt ze weer snel bij je.
pi_115723457
Fijn dat het voorlopig nog goed is. Gaat het drinken nu wel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115725628
Ja... Ze heeft om 19.15 een kwartier gedronken en nu ligt ze weer al bijna een kwartier te tanken...
pi_115725799
Fijn SE, lijkt me toch een hele geruststelling.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115725897
Fijn SE :*

S drinkt met dit weer om de 2uur bijna. Liggend op bed met een hydrofiel tussen ons in ivm de hitte

Let extra goed op de plasluiers, vind het wel lastig dat ik niet goed kan zien wat ze binnen krijgt. Vraag mijn vriend continue naar de luiers :@
pi_115732924
Een jaar bv *O*

en SE, wat fijn dat het toch goed lijkt :) Hoe is het nu?
pi_115738777
BJ *O* 1 jaar borstvoeding. Dat Liene nog zolang als jullie willen met plezier door mogen gaan.

SE fijn dat M. het toch goed bleek te doen toen je met haar bij de hap was. En erg fijn, dat ze daarna weer goed dronk. Hoe was de nacht en hoe was het vanochtend?

Hier was het gisteren ook vaker drinken in verband met de warmte. Helaas lukte het daarom ook niet met slapen s'middags. Vermoedelijk had hij wel ookmwat krampjes door lucht/ ontlasting. Op eenmgegeven moment s'middags was ik steeds afwisselend aan het voeden van 1 borst en aan het rondlopen, voedde toen elk alf uur tot uur en hij bleef maar huilen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 19 augustus 2012 @ 10:56:01 #182
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115740418
Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het bij jullie gegaan is vannacht, SE. Hopelijk goed!

Hier eigenlijk precies hetzelfde gister Tinu. Slapen lukte maar moeizaam en ze wilde erg vaak drinken. Ook wij hebben heel wat meters gemaakt met E. op onze arm. Ze wist zich niet echt raad met zichzelf. Zielig hoor voor die kleintjes, deze hitte!

Ik wilde ook nog reageren op de foto van Beesie-Jen, sowieso een mooie, lieve foto O+ en een jaar BV! Wow!
pi_115740562
Hier ging het gister wel aardig. De kleine heeft zelfs geslapen van 12.30 tot 16 uur. 's avonds heeft hij wel veel geclusterd, eigenlijk van 18.30 tot 20.30 continu aan de borst gehangen (5 min drinken, 10 min slapen, ad infinitum). 's nachts werd ik dan ook om 3.30 wakker met enorme ploftetten :D. Gelukkig begon de mini ook juist te pruttelen, dus kon direct voeden.

Vanmiddag verjaardag + bbq, ben benieuwd hoe dat gaat...

Laatste dag dat het écht tropisch heet wordt geloof ik *O*. Knuffel voor alle beebs & mama's die er zo veel last van hebben :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115740822
Is er een fijnere plek dan dit om op dit moment te zijn als baby?? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 19 augustus 2012 @ 11:23:06 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115740904
Gerberaatje O+
Enne Huubke vindt van wel ;)
pi_115740981
Phaidra, fijn dat het zo goedging.

Gerb O+

wij hebbenhier vanmiddag een huwelijk in een goed hotel. Dan mogen wij misschien gelukkig zijn, want ze hebben daar vast een goede airco, dus hopelijk ishet heel goed te doen voor mijn mini. En hopelijk kan ik ook een goede plek vinden om te voeden. Ik twijfel nog even of ik ze even van tevoren bel en informeer. Maar ik ga sowieso voeden voordat wij vertrekken, dus anders vraag ik het wel bij aankomst even bij de receptie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115741566
Haai. Nou ze heeft eigenlijk best goed gedronken, haar gebruikelijke kwartiertje aan één borst, en ze heeft het ook binnen gehouden. Ze was alleen hele tijd wakker vannacht... Dus nu zijn we nogal moe :')

Zo de lk terugbellen want ze wilde een afspraak maken :) Heb hoop dat het goed komt! Ik geef nog niet op...

Morgenochtend komt de lk langs, ben benieuwd :)

[ Bericht 13% gewijzigd door SupremeEvil op 19-08-2012 12:43:17 ]
pi_115744746
Wat een mooi plaatje gerb O+

Tinu, airco *O*

en fijn dat het beter gaat en morgen de lk langskomt SE
pi_115751084
Huwelijk was "helaas" buiten, dus geen airco. Maar met het windje, was het gelukkig goed te doen. En ik heb gevoed met dit uitzicht voor me:
http://www.hiltonbenelux.(...)/AMSHITW/photo_tours
En de muziek van de ceremonie als mooie achtergrondbegeleiding.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115751220
Mooi tinu!

Gerb en BJ mooie foto's :)
pi_115751502
Mijn uitzicht was dus zoals op de 2e foto met de bootjes :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115754502
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 17:37 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn uitzicht was dus zoals op de 2e foto met de bootjes :)
Ohh, lekker zeg :)
pi_115754651
Oh Tinu O+

SE :* :* en voor al de oververhitte kindjes!

Hier ook het liefst om het uur een paar slokjes..bijvoeding gaat moeizaam ze heeft bijna niks op vandaag
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:11:39 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115764289
Pff, ik dacht dat het best aardig ging vandaag. Meneer dronk om de 1,5 à 2 uur wel een hele borst.
Afeglopen nacht 3 poepluiers (waarvan eentje echt heel erg veel) maar vanmiddag dan toch weer een droge luier met uraten...
Verder is hij hartstikke vrolijk en levendig. Maak me dus geen grote zorgen maar toch voelt het niet helemaal lekker...
pi_115765245
Weet je zeker dat het uraten zijn? Is een blaasontsteking ook mogelijk? Ik zou als ik jou was morgen even contact opnemen met de huisarts om te checken of alles medisch ook ok is.
pi_115765701
Even een vraagje. Binnenkort wil ik gaan oefenen met een flesje bij mn dochter. Wanneer is het het handigst om te kolven of maakt dat niet zoveel uit? (geen idee meer hoe.k t bij Floris deed, moet zeggen toen ook amper gekolfd)

En nog een vraag, ik heb nu alleen een handkolf, maar krijg een beetje een lamme hand ervan, dus ik wil een (dubbelzijdige) elektrische kolf. Medela freestyle (toch?) vind k eigenlijk te duur om te kopen (geen idee hoelang.k ga voeden enzo). Maar nou zag ik ook de ameda en ardo, iemand ervaringen met deze kolven?
pi_115772030
's morgens heb je de meeste melk dus is meestal het handigst qua kolven.. Als zij bijv 1 borst drinkt dat jij de andere kolft?
pi_115772293
Sonnetje, ik kolfde s'morgens een half uur na het einde van de 1e of 2e ochtendvoeding beide borsten met mijn dubbelzijdige elektrische kolf. Dan lag dat kolfmoment vaak mooi precies tussen 2 voedingen in. Mijn uk liet s'ochtends namelijk altijd 3 uur tussen voedingen, soms zelfs langer. Zoals Gerb zegt vanwege meer melk.

Heb geen ervaring met Amedo en Ardo, gebruik zelf de Medela pump in style, die heb ik al tijdens mijn eerste zwangerschap gekocht. Maar volgens mij gebruikte iemand hier een van die 2, ik dacht Phaidra.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115772483
Sonnetje, ik zou gaan kolven als je weet dat de kleine goed slaapt. Mijn mini slaapt meestal 's middags langer achter elkaar dan 's ochtends, dus dat is voor ons praktischer.

Klopt Tinu, ik heb de ardo calypso-to-go. Erg fijn ding, compact ook voor als 'ie mee moet naar t werk. Enige nadeel, de kleinste borstschelp is 26 mm en dat is voor mij eigenlijk een slagje te groot. Maar ik kolfde vannacht na een voeding nog ca 75 ml, dus hij doet het prima ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115774490
Ik had de ameda. Ook prima. Wat ik heel fijn vond is dat ze een goede service hebben en elk onderdeeltje los verkrijgbaar is.
pi_115774926
Kolf moet ik inderdaad ook nog aanschaffen... Heb nu de avent handkolf en dat gaat nu prima (heb net 230 ml gekolft). Ik ga alleen vanaf oktober vier dagen per week werken en dan lijkt me een elektrische wel handig. Zat te kijken naar die van avent, maar die is dus wel enkelzijdig, is dat heel onhandig?

G drinkt nu wel uit zijn fles! Bij man én mij, op verschillende tijden! Truuk bleek om de melk goed warm te maken, lauw blieft de meneer niet! Wel jammer dat ik nu een pijnlijke harde borst heb, neem aan dat ik G gewoon moet laten blijven drinken (al doet dat pijn)?
pi_115775682
Pijnlijke harde borst --> legen totdat je er scheel van ziet ;) harde plek moet weg. Pas warmte toe op je borst voor het voeden en als het lukt ook tijdens het voeden. Als de harde plek niet zomaar weggaat, probeer mee te masseren. Hou je temp een beetje in de gaten. Als je koorts krijgt en dat duurt > 24 uur, huisarts bellen voor een ab-kuur. Maar vooral die borst legen!
pi_115775801
Als ik hier zo lees, word me wel bewust wat voor makkelijk kindik toch heb. Hij drinkt/ dronk bv op kamertemperatuur, maar ook warmer. Ook of de melk vers, gekoeld of ingevroren is geweest, boeit hem gelukkig niet en hij drinkt uit fles en borst even goed.

Donderdag, mijn laatste werkdag van de week op kantoor, was ik mijn schelpen op werk vergeten, dustoch maar een tweede set halen. Ik de thuiszorgwinkel gebeld om te kijken of ze die hadden. Precies gezegd welke kolf ik had. Schoonmoeder heeft ze voor mij opgehaald en schoonvader heeft ze langs gebracht s'middags gelukkig. Bleek dat ze het totaal verkeerd hadden gedaan. In plaats van de schelpen uit een stuk kreeg ik die uit 2 stukken, maar dan ook alleen maar het voorste gedeelte, de schelp zelf en ze vroegen ook niet welke maat. Dus ik ze s'middags snel terugbrengen en dan krijg ik te horen, dat het verkeerd was omdat mijn kolf al uit het assortiment is en ze het niet konden proberen. Ik denk dan, dat hoor je toch te weten als je daar werkt en als je het niet weet, dan vraag je het maar, maar geef niet een halve schelp mee of zeg niets over maten. Ik heb daar ook al een keer de verkeerde soort buisjes gekregen ondanks dat mijn schoonouders toen de goede soort mee hadden.

Zit ook te denken of ik een paar schelpen en ventieltjes op mijn erk laat. Het enige is wij hebben hier geen fornuis en ook geen magnetron voor het uitkoken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115776081
Moet ik de pijnlijke borst dan wat vaker kolven? G drinkt vaak maar één borst, maar ik kan de andere niet vol laten. Of dan vaker aanleggen? Al denk ik dat G dan gewoon in slaap valt, maak hem nu om de drie uur wakker vanwege het weer, liever slaapt hij langer.
pi_115776178
Wat een gedoe bij de thuiszorg winkel Tinuviel! Kun je de set niet in het weekend mee naar huis nemen en dan uitkoken? Hoeft toch niet dagelijks?
pi_115776266
Fenne, ik zou dan kolven als je kind de andere borst heeft gedronken en de pijnlijke niet meer wil of de pijnlijke borst na de voeding goed leeg kolven. Eventueel kun je ook tijdens het voeden warm houden en daarvoor en tijdens de voeding masseren zodat de melk eruit komt. Ook kun je onder een warme douche melk eruit masseren om de borst goed leeg te maken en bo te voorkomen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115776309
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:21 schreef Fenne het volgende:
Wat een gedoe bij de thuiszorg winkel Tinuviel! Kun je de set niet in het weekend mee naar huis nemen en dan uitkoken? Hoeft toch niet dagelijks?
Fenne dat is een optie of eventueel bij de buren aan de overkant van de gang uitkoken als die een magnetron hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:14:55 #208
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115777790
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:30 schreef WupWup het volgende:
Weet je zeker dat het uraten zijn? Is een blaasontsteking ook mogelijk? Ik zou als ik jou was morgen even contact opnemen met de huisarts om te checken of alles medisch ook ok is.
Ik weet zeker dat het uraten zijn. Is meer oranjerood dan rood. Het is nu ook weer weg want hij heeft weer volle plasluiers.
Heb nu geen peuter in huis dus ik kan te pas en te onpas voeden en kind achterlaten waar ik gevoed heb (zoals op de woonkamervloer onder de ventilator ;) )
pi_115777864
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:14 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat het uraten zijn. Is meer oranjerood dan rood. Het is nu ook weer weg want hij heeft weer volle plasluiers.
Heb nu geen peuter in huis dus ik kan te pas en te onpas voeden en kind achterlaten waar ik gevoed heb (zoals op de woonkamervloer onder de ventilator ;) )
Mooi!
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:18:17 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115777886
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:18 schreef Fenne het volgende:
Moet ik de pijnlijke borst dan wat vaker kolven? G drinkt vaak maar één borst, maar ik kan de andere niet vol laten. Of dan vaker aanleggen? Al denk ik dat G dan gewoon in slaap valt, maak hem nu om de drie uur wakker vanwege het weer, liever slaapt hij langer.
pijnlijke borst laten drinken, andere kolven.
en vaket aanleggen idd

succes!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:20:40 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115777964
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:17 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mooi!
Maar ik vind jouw meedenken altijd heel erg prettig! Dank je wel! :*
pi_115779050
Even een vraagje. Door extreme hitte werk ik de rest van de dag thuis en kan zelf voeden. Ik had vanochtend 2 flesjes klaargezet, eentje verse melk, die ik gisteren gekolfd had en eentje uit de friezer. Nu heeft mijn schoonmoeder een deel van de ontdooide melk uit de friezer gemengd met de verse melk van gisteren. De o ntdooide melk zou ik vandaag moeten geven, maar zoveel geven lukt me niet als ik zelf wil voeden en niet wil kolven. Dus ik heb 2 opties:
1. Flesje bewaren en morgen meegeven naar kdv.
2. Flesje invriezen. Dan is een deel van de melk wel 2 keer ingevroren geweest. Wat is beter of zijn er nog andere opties?

Asy fijn dat hij nu goede plasluiers en voldoende koelte krijgt. Kun je hem met peuter thuis niet op de grond leggen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinuviel op 20-08-2012 13:00:43 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115779739
Leuk om te lezen, Asyniur :)

Tinuviel, ik zou met dit weer niet gaan rekken met de hygiëneadviezen. Een andere optie zou zijn om de melk te pasteuriseren.
pi_115780151
Wup, kun je me nog eens vertellen hoe ik het kon pasteuriseren? En wat ik daarna met de melk doen: bewaren, invriezen en hoe lang?

Wat is eigenlijk de reden, dat je reeds ingevroren mel niet langer dan 24 uur mag bewaren? Ik baal er flink van, want maar 25cc ofzo zijn gisteren ontdooid, de overige 100cc zijn gewoon vers gisteren gekolfd. Zou echt balen zijn als ik dat nou allemaal vandaag moet geven of moet weggooien.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115780430
Fenne, het helpt erg goed de pijnlijke harde plek goed warm te maken voordat er uit gedronken wordt. Dus met warmtecompressen aan de gang. En dan tijdens het drinken de harde plek proberen weg te masseren, dat doe je door naar je tepel toe te masseren in strijkend / duwende beweging.
Drinken heeft voorkeur boven kolven omdat je kindje de borst effectiever leeg kan krijgen.
Zoals Wupwup zegt, waakzaam zijn, zeker als 24 uur koorts hebt of koortserig voelt dan de huisarts bellen. Zoiezo moet de harde plek wel echt afnemen de komende dagen.

...ik sluip weer weg...

Oja BJ nog een dikke vette jompel voor 1 jaar BV *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 20 augustus 2012 @ 14:01:00 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115781165
Tinuviel, hij ligt nu dus ook op de grond onder de ventilator. Dat zou normaal niet gaan. Dan krijgt hij steeds kusjes van zijn broer of speelgoed of het stuitert anderszins om hem heen ;)

Pasteuriseren kan ook met de reeds ontdooide melk. Doe de melk in een flesje en zet dat in een pannetje met het waterniveau net zo hoog als de melk in de fles.
Breng het water aan de kook (let op, de melk gaat níet koken). Als het water kookt, draai je de warmtebron uit en laat je de fles samen met het water afkoelen (dus fles blijft in het pannetje totdat alles is afgekoeld). Als het op kamertemperatuur is, kun je de melk in de koelkast bewaren of opnieuw invriezen.
Met dank aan bitterend :*
pi_115781555
Dank Asy, ik doe dat dan maar gelijk en zal als de melk op kamertemperatuur is, deze gaan invriezen. Na ja wijze les voor devolgende keer om de melk nooit te gaan mengen. Dan had ik hem de 20-40cc gewoon extra gegeven na een voeding en de rest, de melk van gisteren gewoon ingevroren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 20 augustus 2012 @ 14:28:09 #218
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115782082
Kijk Tinuviel, als de broer van huis is, slapen de baby's op de speelmat ;)


ow en zo heb ik hem dus niet neergelegd. Hij lag netjes op het midden van die groene deken op zijn rug. De rest heeft hij zichzelf geregeld ;)
pi_115783887
Asy O+
de mijne slaapt ook graag op zijn zij.

Dus het water moet afkoelen tot welke temperatuur?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115784089
Wat een lieve foto Asyniur!

De harde plek uit mijn borst is minder! Heb nu nog een soort mee-eter op mijn tepel, is dat een melkblaartje? En wat moet ik daarmee? Doorprikken? Mn tepel doet wel echt pijn namelijk!

Ik ga mijn "goede" borst nu maar afkolven, G wil er echt maar één.
pi_115784181
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:19 schreef Fenne het volgende:
Wat een lieve foto Asyniur!

De harde plek uit mijn borst is minder! Heb nu nog een soort mee-eter op mijn tepel, is dat een melkblaartje? En wat moet ik daarmee? Doorprikken? Mn tepel doet wel echt pijn namelijk!

Ik ga mijn "goede" borst nu maar afkolven, G wil er echt maar één.
Meeeter?? Als in een zwarte punt? Of een witte punt?

Witte puntjes zitten wel vaker op je tepel, dat zijn je talgkliertjes, die nu meer talg produceren en daardoor misschien eens verstopt raken en wat gaan ontsteken?

Zit het op je tepel, als echt bij de uitgang kan het een blaartje zijn... Ik zou bijna zeggen, doe eens een foto :D.

Melkblaartje kun je doorprikken ja. Je talgkliertjes moet je eigenlijk niet aan peuteren :x
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115784444
Witte punt! Ziet er wel melkwit uit zeg maar, talg is meer gelig toch? En als ik per ongeluk in een talgkliertje prik, is dat erg?
pi_115784502
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:30 schreef Fenne het volgende:
Witte punt! Ziet er wel melkwit uit zeg maar, talg is meer gelig toch? En als ik per ongeluk in een talgkliertje prik, is dat erg?
Nee dat is niet zo erg hoor.. Ik peuter er altijd aan, en ik weet dat er meer zijn die dat doen. Je moet alleen geen krater graven in je tepelhof..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115784558
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:30 schreef Fenne het volgende:
Witte punt! Ziet er wel melkwit uit zeg maar, talg is meer gelig toch? En als ik per ongeluk in een talgkliertje prik, is dat erg?
Heb ik gedaan :X dacht een melkblaartje (bij de uitgang) maar het was eigenlijk net zo'n mini bolletje als waar je tepel uit bestaat (lol lastig uit te leggen) maar dan iets groter en witter. Deed ook pijn maar ging uiteindelijk vanzelf weg (dokter ook naar laten kijken)

Heb er dus eerst in zitten prikken met een steriele naald, kwam er bloed uit & ik viel bijna flauw haha dus ik raad het je niet aan :|W
pi_115784603
Talgkliertjes vind je op je tepelhof, melkblaren op je tepelpunt. Als het een blaar is: weg ermee! Dat houdt het melkkanaal verstopt en leidt uiteindelijk meestal tot een borstontsteking.
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:37:59 #226
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115784672
Ja, dus dat, ik zou het ook openmaken, wellicht helpt zachtjes wrijven met een spuugdoekje al genoeg en daarna je kindje meteen laten drinken. Die kan dat namelijk leegdrinken.
Ik heb dat ook gehad en door goed warm te houden, te laten drinken en te zorgen dat het opengaat los je het het snelst op en voorkom je als het goed is borstontsteking.
pi_115784700
Omg Zoe :X Deed dat geen zeer? Fenne, maak de boel eerst ff goed week met een goed warm bad voor je borst, dan voeden en als ie dan nog niet weg is, kun je proberen het weg te prutsen. Met beleid natuurlijk.
pi_115784883
Moet je het wel zeker weten dus :9 haha
Had het ook eerst hier gevraagd maar ja.. Zonder foto weten jullie het natuurlijk ook niet zeker :+

Wupwup
:X was nogal onprettig.. + die hormonen, ik hield het niet meer toen er bloed uit kwam.
Wat het dan wel was geen idee, maar het ging vanzelf weg :)
pi_115784998
Ik knijp ze nu ook steeds uit, tot het een beetje zwart wordt voor mn ogen, dan kap ik met knijpen. :') Maar het is zo leuk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115785039
Oh, ik denk dat ik misschien weet wat jij bedoelt. Soms is een stukje vd tepel langere tijd wit na het voeden, gewoon omdat de bloeddoorstroming nog niet terug is. En dat gaat na een tijdje weer over ja. Heb je daarin gewroet met een naald? :X
pi_115785120
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:48 schreef WupWup het volgende:
Oh, ik denk dat ik misschien weet wat jij bedoelt. Soms is een stukje vd tepel langere tijd wit na het voeden, gewoon omdat de bloeddoorstroming nog niet terug is. En dat gaat na een tijdje weer over ja. Heb je daarin gewroet met een naald? :X
NEEEEEE... AAA.. :X
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:50:47 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115785157
Tinuviel, hij slaapt meestal op zijn buik...

En kijk eens wie er zojuist 'gewoon op de bank' aan de borst dronk? O+
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:51:38 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115785187
Ooh en ik ga het gewroet met naalden in tepels negeren :X
pi_115785195
quote:
17s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:50 schreef Asyniur het volgende:
Tinuviel, hij slaapt meestal op zijn buik...

En kijk eens wie er zojuist 'gewoon op de bank' aan de borst dronk? O+
[ afbeelding ]
*O*

Zoë :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115785198
Zo hallo, die lijkt op zn broer!
pi_115785270
Die witte puntjes op mn tepelhof.knijp ik altijd uit onder de douche. Doet.ook geen pijn ofzo.

En met.naalden erin wroeten :X

Bedankt voor de tips over t kolven enzo!
K zal even kijken hoe ze precies drinkt hehe.
En bedankt voor de info over de kolven!
pi_115785312
Dat zijn dus talgkliertjes sonnetje :)
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:55:32 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115785315
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:52 schreef WupWup het volgende:
Zo hallo, die lijkt op zn broer!
Vind je? Ik vond hem hier juist helemaal op zichzelf lijken :D
pi_115785322
Ah naalden in de buurt van mijn borst, moet er niet aan denken.

Asy O+ *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115785501
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:48 schreef WupWup het volgende:
Oh, ik denk dat ik misschien weet wat jij bedoelt. Soms is een stukje vd tepel langere tijd wit na het voeden, gewoon omdat de bloeddoorstroming nog niet terug is. En dat gaat na een tijdje weer over ja. Heb je daarin gewroet met een naald? :X
:@


Asy *O* wat fijn!
Zo maar opeens? Mijn mini wil nog steeds niet :(
pi_115785765
Nou dat pasteuriseren is niet echt mijn ding denk ik. Eerst viel het flesje om, toen het water net kookte, misschien net een klein beetje te vol de pan. En een klein beetje melk kwam uit het flesje. En flesje heeft ook nog een deukk gekregen, omdat die waarschijnlijk tegen de panrand aan kwam. Ik dacht dat die daar tegen konden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:12:13 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115786014
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:00 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:@

Asy *O* wat fijn!
Zo maar opeens? Mijn mini wil nog steeds niet :(
Ja, maar hij was moe en het was hier hartstikke rustig want broerlief was er niet. Ik moet het nog zien dat het straks weer lukt hoor ;)
pi_115790499
Ohaai! Lk geweest vandaag, heeft me één trucje geleerd...en het gaat echt al een stuk beter. Hoe gek! Enige probleem was eigenlijk mijn manier van aanleggen. Ik hield haar 'te los' vast waardoor ze haar hoofdje te ver naar achter kon doen en dus moeite had om goed vacuum te zuigen, daardoor vaak losliet, onrustig werd en vaak de hik en krampjes kreeg e.d.

Nu dus een paar keer op de andere manier geprobeerd, enne... het is nog even oefenen maar merk al verbetering. Nu hopen dat het vannacht ook nog zo goed gaat!

Las iets over kolven, moet me er nog echt in verdiepen. Maar omdat ik best veel voeding heb mocht ik af en toe best kolven van de lk om alvast een voorraadje aan te leggen. Nou heb ik een avent handkolf gekocht. Heb net 80 ml gekolft uit een borst...maar volgens mij heb ik iets te hard gekolfd...voel het nog een beetje...kan dat? :@
pi_115790836
Ik hoop 't asy!

Fijn SE :)
Misschien dat je tepel net langs de schelp gaat?
http://www.moedermelknetwerk.nl/kolven%20met%20een%20handkolf.php

Hier staat wel een korte uitleg over handkolven
pi_115796051
Fijn van de tips SE en gelukkig gaat het nu al stukken beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115796706
Ja! Ben blij dat kan de lk heb gebeld :) Ze smst net nog hoe het is gegaan, of het trucje lukt! Zo lief :)

Was het pasteuriseren nou helemaal mislukt dan?

En Zoë bedankt voor de link! Ik ga me er nog eens goed in verdiepen.

Iemand nog tips voor reasonable priced voedingsbh's? Heb er nu van de hema, maar kan wel wat meer ondersteuning gebruiken heb ik 't idee...
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:57:30 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115797881
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:35 schreef SupremeEvil het volgende:

Iemand nog tips voor reasonable priced voedingsbh's? Heb er nu van de hema, maar kan wel wat meer ondersteuning gebruiken heb ik 't idee...
lingerievoortwee.nl

Echt, heel goede service. Niet supergoedkoop maar echt bh's van superkwaliteit.
pi_115798959
En de prettymum.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115801021
Mijn tip? Beknibbel niet op voedingsbh's, maar koop er echt een paar die je én mooi én praktisch vindt. Als het ff kan dan. Een volgende keer doe ik het echt anders wat datbetreft.
pi_115801746
SE nee niet helemaal mislukt. De melkis gewoon prima, alleen is het flesje een beetje gedeukt omdat hettegen de hete rand van de pan aan is aangekomen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115804109
Dag dames,

ik meld me hier ook even. En gelijk ook met een vraag...
K.aida is nu 10 dagen. De borstvoeding loopt als een trein en ik heb genoeg melk. Maar die kleine heeft een zuigbehoefte van jewelste. Is vandaag gewoon 4 uur aan een stuk wakker geweest. Natuurlijk was het wel warm enzo. Elke drie kwartier lustte ze wel weer een flinke slok. (en maar zweten, t arme schaap)
Net ruim een half uur gevoed, beide borsten. De melk kwam er zowat weer aan de bovenkant uit, maar nog niet willen slapen. En nog meer willen zuigen.
Hoe doen de ervarener moeders dit? Gebruiken er mensen een fopspeentje? Ik ben echt ten einde raad, zelfs een uur durende boswandeling kreeg haar niet in slaap. Ze bleef maar met wijd open ogen rondkijken... Ik heb fopspeentjes in huis, maar durf ze nog niet echt te geven. Nu zitten we er geregeld met een pink naast, soms wel langer als een half uur. Laten huilen heb ik ook geprobeerd, maar ze stopt echt niet met krijsen en maakt zich razend druk. Honger kan ze ook niet meer hebben, ze heeft al zo lang gedronken bij me tot ze de melk terug begon te geven :X
Voor de rest is het echt een kanjer en een schatje, groeit als kool, maar dat in slaap komen...

Alle tips zijn welkom, en wil de borstvoeding niet in gevaar brengen, daarom mijn adviesvraag in dit topic.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 augustus 2012 @ 22:55:20 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_115804234
zwaait ze ook veel met haar armpjes? ik heb zo'n periode ook wel met Geert gehad heel in het begin. Als ik zelf écht niet meer kon, bakerde ik hem voor een uurtje of twee ofzo even in. echt als adempauze voor hemzelf en voor mij. Was vaak één keer per dag, zodat we beide even bij konden komen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_115804576
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:55 schreef DJMO het volgende:
zwaait ze ook veel met haar armpjes? ik heb zo'n periode ook wel met Geert gehad heel in het begin. Als ik zelf écht niet meer kon, bakerde ik hem voor een uurtje of twee ofzo even in. echt als adempauze voor hemzelf en voor mij. Was vaak één keer per dag, zodat we beide even bij konden komen.
Ja ze maait inderdaad ook veel met haar armpjes. En proberen te soppen, maar je vuist niet kunnen vinden... en dan weer gefrustreerd raken...
En dat terwijl ze dus niet veel huilt, maar als ze dan gaat... Toen het warmer werd begon de ellende. Korter drinken, maar daarom elke anderhalf uur komen ipv 3 uur. Overdags gaat het redelijk, maar zo gauw de warmte in het huis zit, namiddag/avond is er geen weg mee te bezeilen. Ze ligt in alleen een rompertje.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 augustus 2012 @ 23:03:50 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_115804666
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:02 schreef _Bunny_ het volgende:

[..]

Ja ze maait inderdaad ook veel met haar armpjes. En proberen te soppen, maar je vuist niet kunnen vinden... en dan weer gefrustreerd raken...
En dat terwijl ze dus niet veel huilt, maar als ze dan gaat... Toen het warmer werd begon de ellende. Korter drinken, maar daarom elke anderhalf uur komen ipv 3 uur. Overdags gaat het redelijk, maar zo gauw de warmte in het huis zit, namiddag/avond is er geen weg mee te bezeilen. Ze ligt in alleen een rompertje.
geert heeft het nu nog dat hij zonder slaapzak nauwelijks tot niet kan slapen. Ik raad inbakeren voor pasgeborenen eigenlijk liever niet aan, maar overleg eens met het cb .. wellicht kan het de oplossing zijn..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_115804669
Bunny, kun je een lk (lacatiekundige) bellen? Of iemand van de VBN of LLL? Als ze zo vaak en lang en steeds wisselende borsten drinkt en het er aan de bovenkant weer bijna uitkomt en ze ontevreden blijft (continue willen drinken) zou het ook kunnen dat je richting overproductie gaat, daar zijn meerdere symptomen voor maar die kan ik zo niet beoordelen...

Rond dag 10 zitten ook regeldagen, dan wil ze heel veel drinken juist om je productie op peil te krijgen... Daarom raad ik je aan een 'expert' in te schakelen en niet op dit moment met dingen als bakeren te beginnen om deze reden maar eerst eea uit te sluiten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 augustus 2012 @ 23:05:35 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_115804767
over het tien dagen oud zijn .. had ik heen gelezen. mijn fout.. regeldagen ligt idd heel erg voor de hand!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_115805104
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:04 schreef Gerberaatje het volgende:
Bunny, kun je een lk (lacatiekundige) bellen? Of iemand van de VBN of LLL? Als ze zo vaak en lang en steeds wisselende borsten drinkt en het er aan de bovenkant weer bijna uitkomt en ze ontevreden blijft (continue willen drinken) zou het ook kunnen dat je richting overproductie gaat, daar zijn meerdere symptomen voor maar die kan ik zo niet beoordelen...

Rond dag 10 zitten ook regeldagen, dan wil ze heel veel drinken juist om je productie op peil te krijgen... Daarom raad ik je aan een 'expert' in te schakelen en niet op dit moment met dingen als bakeren te beginnen om deze reden maar eerst eea uit te sluiten!
Ja overproductie, heeft ook door mijn hoofd gespookt. Ze hapt goed aan, maar er komt veel melk! Ze moet echt veel 'klokken' om het weg te krijgen. Ook veel 'gelek' tussen de voedingen door. Verbruik regelmatig twee zoogcompressen per borst per dag.
Ook op de 7e en 8e dag ineens overgeven terwijl ze daarvoor nooit melk teruggaf of overgegeven had. Toen de verloskundige gebeld en het advies gekregen haar iets schuin te leggen.
Ik durfde er dus eigenlijk niet zo goed een Lactatiekundige voor te bellen, want dacht juist dat dat was voor als het niet wil lukken. Maar je kunt dus ook te veel hebben... Bedankt voor de tip Gerbera!

Inbakeren durf ik sowieso niet, ze is nog zo klein en het is al zo warm...
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_115805451
Je zou zeker teveel kunnen hebben... 1 borst per voeding heeft ze daar genoeg aan? Dat zou je kunnen proberen.. Of even kort de heftigste toeschiet wegkolvrn of even afkoppelen na de toeschiet wat melk laten 'weglopen' en haar dan weer aanleggen. Maar liever onder begeleiding.

Je kunt altijd een lk bellen, juist! Iets laagdrempeliger is iemand van de VBN of LLL, telefoonnummers staan in de op. Maar zeker doen hoor!!

En nog gefeliciteerd met je dametje :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:25:00 #259
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115812967
Inbakeren zou ik ook niet zomaar doen, de meningen zijn daar ook nogal verdeeld over tegenwoordig.

Ik zou, naast dat wat Gerb zegt, ook een draagdoek proberen met een onrustig kindje. Wellicht dat je veel van de onrust al weghaalt door te ontdekken met een LK wat er aan de BV scheelt. Maar mocht het zo blijven zou ik dat zeker overwegen, een draagdoek geeft bescherming en zorgt ervoor dat ze wat minder kunnen zwaaien met hun armen en ze vallen bij mama/papa nu eenmaal makkelijk in slaap.

Ik legde Lientje dan vaak weg als ze in slaap was, dat was ideaal toen ze zo klein was.
pi_115813075
Oh ik ben niet tegen bakeren hoor, wel tegen bakeren terwijl er duidelijk teveel melk oid is, dan moet daar eerst naar een oplossing gezocht worden :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:34:29 #261
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115813162
Mij werd door een LK een speen aangeraden voor Nathan, difrax combi 0-6 maanden.

Oh, en 2 kompressen per borst per dag is nog niet zo veel hoor.
pi_115813265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:34 schreef pessie het volgende:
Mij werd door een LK een speen aangeraden voor Nathan, difrax combi 0-6 maanden.

Oh, en 2 kompressen per borst per dag is nog niet zo veel hoor.
Dankjewel Pessie, dacht juist dat ik énorm lekte ;) maar dat is dus ook maar relatief. Het is ook allemaal nog nieuw enzo voor me... en zo'n klein krijsend dametje maakt je dan ook erg onzeker. Vannacht heeft ze trouwens heerlijk een uurtje of 5 doorgetrokken, maar nu is ze weer aan het huilen na twee volle borsten gedronken te hebben...
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:40:30 #263
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115814786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:39 schreef _Bunny_ het volgende:

[..]

Dankjewel Pessie, dacht juist dat ik énorm lekte ;) maar dat is dus ook maar relatief. Het is ook allemaal nog nieuw enzo voor me... en zo'n klein krijsend dametje maakt je dan ook erg onzeker. Vannacht heeft ze trouwens heerlijk een uurtje of 5 doorgetrokken, maar nu is ze weer aan het huilen na twee volle borsten gedronken te hebben...
Oh, dan zou ik zeker aan de bel trekken bij een LK, krijsen na drinken is niet helemaal de bedoeling.
En onzekerheid hoort er helaas helemaal bij. Zo'n klein kindje wat alleen kan huilen en verder alles nog moet leren van jou, haar mama, dat is ook even een hele opgave, tel daar de vermoeidheid bij op en je moet wel heel stevig op je benen staan om daar niet onzeker van te worden.

Ik had op dag 6 al een LK aan mn bed staan, heeft me begeleid totdat ik bijna een half jaar onderweg was. Wees niet bang om aan de bel te trekken.
pi_115814863
Hier ook een meidje met veel zuigbehoefte. Dronk en groeide supergoed, maar had buiten/na de voedingen ook behoefte aan sabbelen. Hoewel ik er eigenlijk helemaal geen voorstander van was, heeft ze daarom al vrij snel een speentje gekregen en daar was ze tevreden mee. :)
pi_115814912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:39 schreef _Bunny_ het volgende:
maar nu is ze weer aan het huilen na twee volle borsten gedronken te hebben...
Drinkt ze je borsten (beide) helemaal leeg?

Als je namelijk een flinke productie hebt en haar twee borsten aanbiedt, krijgt ze misschien wel erg veel melk binnen terwijl haar zuigbehoefte nog niet bevredigd is. Dan zou je kunnen proberen of ze wellicht genoeg heeft aan één borst, die ze dan écht goed leeg drinkt. Eventueel kan ze daar nog wat langer aan drinken zonder dat ze hele sloten melk binnen blijft krijgen.
pi_115818668
Geprobeerd een foto te maken /failed
camera was veel te interessant ;) maar zittend voeden is net eventjes gelukt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lastig Bunny

S drinkt sowieso aan 1 borst anders geeft ze veel melk terug, en als ze zuigbehoefte blijft hebben geef ik haar steeds dezelfde borst. Een speentje hebben we in het begin gegeven (difrax 0-6mnd) maar ze wil al een hele tijd geen speen meer. Ze heeft wel een paar knuffeltjes waar ze soms aan sabbelt
pi_115820182
Bunny ik had enorme over productie, ze kwam om het uur maar soms na 30 minuten wou ze weer..fopspeen heb ik eigenlijk nooit gegeven, 1 of 2 keer geprobeerd maar ze duwde hem met haar tong weg. Ik heb haar ook bij elke kik aangelegd moet ik toegeven :@ wat het ook was was de borst de oplossing. Op een gegeven moment had ik elke dag wel stuwing en harde plekken toen heb ik het wel met blokvoeden weten op te lossen dus dezelfde borst geven binnen een tijdstip van 3-4 uur..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115822193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:43 schreef Cantare het volgende:
Hier ook een meidje met veel zuigbehoefte. Dronk en groeide supergoed, maar had buiten/na de voedingen ook behoefte aan sabbelen. Hoewel ik er eigenlijk helemaal geen voorstander van was, heeft ze daarom al vrij snel een speentje gekregen en daar was ze tevreden mee. :)
Ja, mijn mini heeft ook veel zuigbehoefte. Natuurlijk eerst steeds aangelegd, ook ivm productie die nog niet helemaal op gang was, maar ik merk steeds meer dat het echt zuigbehoefte is en geen honger (want alleen sabbelen en dan in slaap vallen). Ga het nu toch maar af en toe met een speen proberen, omdat hij moeilijk in slaap valt zonder sabbelen. Dan is hij aan de borst in slaap en wordt dan weer wakker als ik hem wegleg. Hij probeert dan wel op zijn hand te sabbelen, maar is daar nog niet bedreven genoeg in en dan is het weer huilen :+. Net was de speen tegen zijn lippen houden al genoeg om in slaap te vallen :D.

Bunny, denk dat het idd wel een goed idee is om met een LK te overleggen.

Ik ben vanochtend bij een voorlichtingsochtend geweest van de LK, voornamelijk over weer gaan werken en bv. Daarnaast mochten we natuurlijk alles op tafel gooien waarover we vragen hadden. Was wel nuttig :Y. Ook is de mini weer even gewogen, hij zit nu op 4885 gram. Heb gelijk even de curve bijgewerkt:

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115823024
Bunny, kunnen het geen krampjes of boertjes zijn als ze direct of snel na een voeding huilt? Hoewel krampjes dacht ik pa een uur na de voeding optreden. Ik hoop dat een lk kan helpen. :*

Phaidra, wow jou mini gaat voor de gewichtsrecord denk ik. Hij groeit echt super. *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115823095
Wat een wijs gezichtje heeft jouw meisje al Zoë, mooi! O+

Phaidra, kijk hem groeien, wat goed! *O*
pi_115823327
Wauw Phaidra!! :o
Wat goed *O*
pi_115823497
Zoë, wat is je meisje al groot! En mooi O+.

Bedankt, ik ben ook echt zo blij en trots dat hij het nu zo goed doet *O*

Lol, ik zit vanochtend te zeggen dat hij 9 weken is, maar nu zie ik op de curve dat hij vandaag al 10 weken oud is :@ :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115823734
Hij doet het super Phaidra!! je kan trots zijn op jullie O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:14:46 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115826851
Zoë O+

Phaidra, wat gaat hij goed zeg! *O*
pi_115829692
:W
Wij doen ook weer mee na een pittige week.
Ik lag echt de hele week voor apegapen door een heftige buikgriep, maar zaterdag ging het iets beter.
Was natuurlijk bloedheet en Nena sliep veel en gaf geen hongersignalen. Heb d'r wel vaak aangelegd en dan dronk ze wel, maar niet zo enthousiast. Ook had ze slijmerige dunne poep en toch best vaak.
In de avond vond ik d'r iets te warm aanvoelen en ben ik gaan temperaturen en gaf hij 38 aan, toen ik voor de zekerherheid meteen weer checkte was het 37.8.
Ze had net bij me gelegen en het was heet,dus heb d'r in de wiegje gelegd zonder deken en na 3 kwartier weer gecheckt en toen was het 38.6, naar de HAP dus waar we werden doorverwezen naar het JKZ, waar ons werd verteld dat ze zulke kleine baby's met koorts altijd een nachtje opnamen.
Er volgden vreselijke mislukte ruggeprikken en infuzen en eenmaal opgenomen werd ons al verteld dat ze een paar nachten moesten blijven tot de uitslagen binnen waren en ze aan de antibiotica moest in een smetkamer.
Gelukkig kwamen de uitslagen vandaag ipv morgen en had ze niks engs en ze was sinds gister al koortsvrij en dronk goed,dus mochten we naar huis.

Was echt vreselijk om daar "opgesloten" te zitten, maar ik heb wel goed kunnen oefenen met de bv en ben inmiddels helemaal van de tepelhoedjes af.
Links gaat happen nog steeds moeilijker, lijkt ook of m'n borst een andere vorm heeft dan rechts.
Er zitten ook 2 harde plekjes op mijn tepelhof, maar dat was ik al aan het googlen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Troeta op 21-08-2012 20:06:30 ]
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:32:01 #276
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115831986
Troeta fijn dat je weer terug bent uit het ziekenhuis. Wat een schrik zeg! Ben je lekker bij haar gebleven? Zo naar om je kindje zo te zien...
pi_115833993
Troeta jeetje dat klinkt heftig. Gelukkig maar was het niet ernstig.

Zoe, fijn van het zittend voeden. Die blik naar de camera O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115834563
Zoe ik heb je foto gemist! nu nog een foto met de tepel in de mond anders telt het niet :6 :*

Troeta dat is echt schrikken! hopelijk blijft het vanaf nu rustig :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115840099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:36 schreef bitterend het volgende:
Zoe ik heb je foto gemist! nu nog een foto met de tepel in de mond anders telt het niet :6 :*

Troeta dat is echt schrikken! hopelijk blijft het vanaf nu rustig :*
:D komt wel een keer als ze slaapt haha, dan is ze niet zo afgeleid door de camera

Tinu
Ja ben zo blij dat het weer een keer lukte. Vanmiddag werd het steeds warmer dus ze wilde ook liggend op bed niet drinken. Een flesje wilde ze wel.. Liggend op de bank. Nouja.. Als ze maar drinkt.

Troeta
Jeetje wat schrikken! :*
pi_115841856
Zoe, wel erg jammer dat zedan niet bij jou wil drinken, maar alleen een flesje. Ik geniet zo van het bv geven. Elke dag na mijn werk als ik in de auto zit, verheug ik me op mijn baby. Als ik dan aankom, heeft hij altijd honger en drinkt volop bij me en daarna krijg ik een grote glimlach O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115855199
Ja, ben bij haar gebleven al die tijd. Vind dat zo zielig die huilende baby's daar helemaal alleen de hele dag :X
  woensdag 22 augustus 2012 @ 07:59:59 #282
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115855369
@Troeta, zijn er dan echt nog ouders tegenwoordig die hun kindje alleen laten in het ziekenhuis?

Wat een gedoe overigens, zo pas bevallen naar het ziekenhuis moeten, bah. Ik hoop dat het nu allemaal goed zal gaan.
pi_115855442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 07:59 schreef Juud79 het volgende:
@Troeta, zijn er dan echt nog ouders tegenwoordig die hun kindje alleen laten in het ziekenhuis?

Wat een gedoe overigens, zo pas bevallen naar het ziekenhuis moeten, bah. Ik hoop dat het nu allemaal goed zal gaan.
Je mag alleen in de kraamweek zelf blijven slapen hè. Je mag daarna best de hele dag /nacht bij je kind blijven, maar dan krijg je verder geen bed of eten. Zal je toch een keer naar huis moeten...

Troeta, wat ontzettend schrikken zeg! Gelukkig zijn jullie nu weer thuis.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115855516
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Je mag alleen in de kraamweek zelf blijven slapen hè. Je mag daarna best de hele dag /nacht bij je kind blijven, maar dan krijg je verder geen bed of eten. Zal je toch een keer naar huis moeten...

Troeta, wat ontzettend schrikken zeg! Gelukkig zijn jullie nu weer thuis.
Echt zelfs bij zo een klein baby en zelfs als je kind bv krijgt en nog nachtvoedingen ook. Vind dat haast niet kunnen, dan moet je dus kolven en krijgt je baby bv uit een flesje?

Hier vannacht een doorslaper zeg. Ik had hem gisteren om 21.30/ 22 uur voor het laatst gevoed en vanochtend om 7 uur maar uit bed geplukt voor een voeding, want ik stond op springen. Wel onhandige timing. Ik zou hem liever om 20/ 21 uur voor het laatst voeden en dan om 6 uur s' ochtends, is handiger voor werk- voedritme. Helaas is meneer na voedingen op zo'n vroeg tijdstip op de avond meestal nog te wakker om te gaan slapen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115855613
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:19 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Echt zelfs bij zo een klein baby en zelfs als je kind bv krijgt en nog nachtvoedingen ook. Vind dat haast niet kunnen, dan moet je dus kolven en krijgt je baby bv uit een flesje?

Hier vannacht een doorslaper zeg. Ik had hem gisteren om 21.30/ 22 uur voor het laatst gevoed en vanochtend om 7 uur maar uit bed geplukt voor een voeding, want ik stond op springen. Wel onhandige timing. Ik zou hem liever om 20/ 21 uur voor het laatst voeden en dan om 6 uur s' ochtends, is handiger voor werk- voedritme. Helaas is meneer na voedingen op zo'n vroeg tijdstip op de avond meestal nog te wakker om te gaan slapen ;)
Jep, helaas... Ik had mazzel dat mijn uk nog in de eerste 8 dagen werd opgenomen. De dag dat de mini naar huis mocht, had ik sowieso naar huis gemoeten. Maar misschien heeft elk ziekenhuis een ander beleid hierin, dat weet ik niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 augustus 2012 @ 08:31:31 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115855629
Nou, volgens mij heb je als ouder altijd in ieder geval het recht om 24/7 bij je kind te zijn, alleen als het op de IC ligt, dan kan het nog wel eens echt lastig zijn om het te realiseren.
Maar dat was eigenlijk niet wat ik bedoelde, ik bedoelde meer dat je als ouders je kind overdag alleen laat in een ziekenhuis of bijv de hele avond en nacht.

Mensen laten zich vak naar huis sturen door personeel, maar dat is dus niet zoals het hoort te zijn.
Het is wel zo dat als je bevallen bent je niet in je ziekenhuisbad kan blijven liggen, maar dan op een stretcher oid kan blijven slapen bij je kind.

Handvest Kind en Ziekenhuis

Artikel 2

Kinderen hebben het recht hun ouders of verzorgers altijd bij zich te hebben.

Annotaties
•Het recht van alle kinderen om hun ouders altijd en zonder enige restrictie bij zich te hebben, is een integraal onderdeel van de zorg voor kinderen in ziekenhuizen.
•Als ouders niet in staat of niet bereid zijn een actieve rol op zich te nemen in de zorg voor hun kind, heeft het kind er recht op deze zorg te krijgen van iemand anders met wie het een goede relatie heeft.
•Het recht van kinderen om hun ouders of verzorgers altijd bij zich te hebben omvat alle situaties waarin zij hun ouders nodig hebben of nodig zouden kunnen hebben, bijvoorbeeld
- gedurende de nacht, ongeacht of het kind wakker zal worden of door zal slapen;
- tijdens behandelingen en/of onderzoeken, met of zonder plaatselijke verdoving en met of zonder sedatie;
- tijdens het toedienen van de narcose en onmiddellijk na het ontwaken uit de narcose op de verkoeverkamer;
- als het kind in coma of half bij bewustzijn is;
- tijdens reanimatie (waarbij aan ouders begeleiding wordt geboden).
pi_115855672
Hier ook een doorslaper! *O* Mijn borsten zijn dat duidelijk niet gewend, 3 maten groter en overal harde plekken :'). De mini kreeg het gelukkig goed weggedronken, maar heb ook nog even gekolft daarna.

De avonden blijven nog een rommeltje. Voor hij rond 22 uur in slaap valt is het nog steeds veel huilen, ik denk toch oververmoeid. We moeten maar even gaan uitproberen hoe dat anders kan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115855731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:31 schreef Juud79 het volgende:
Nou, volgens mij heb je als ouder altijd in ieder geval het recht om 24/7 bij je kind te zijn, alleen als het op de IC ligt, dan kan het nog wel eens echt lastig zijn om het te realiseren.
Maar dat was eigenlijk niet wat ik bedoelde, ik bedoelde meer dat je als ouders je kind overdag alleen laat in een ziekenhuis of bijv de hele avond en nacht.

Mensen laten zich vak naar huis sturen door personeel, maar dat is dus niet zoals het hoort te zijn.
Het is wel zo dat als je bevallen bent je niet in je ziekenhuisbad kan blijven liggen, maar dan op een stretcher oid kan blijven slapen bij je kind.

Handvest Kind en Ziekenhuis

Artikel 2

Kinderen hebben het recht hun ouders of verzorgers altijd bij zich te hebben.

Annotaties
•Het recht van alle kinderen om hun ouders altijd en zonder enige restrictie bij zich te hebben, is een integraal onderdeel van de zorg voor kinderen in ziekenhuizen.
•Als ouders niet in staat of niet bereid zijn een actieve rol op zich te nemen in de zorg voor hun kind, heeft het kind er recht op deze zorg te krijgen van iemand anders met wie het een goede relatie heeft.
•Het recht van kinderen om hun ouders of verzorgers altijd bij zich te hebben omvat alle situaties waarin zij hun ouders nodig hebben of nodig zouden kunnen hebben, bijvoorbeeld
- gedurende de nacht, ongeacht of het kind wakker zal worden of door zal slapen;
- tijdens behandelingen en/of onderzoeken, met of zonder plaatselijke verdoving en met of zonder sedatie;
- tijdens het toedienen van de narcose en onmiddellijk na het ontwaken uit de narcose op de verkoeverkamer;
- als het kind in coma of half bij bewustzijn is;
- tijdens reanimatie (waarbij aan ouders begeleiding wordt geboden).
Op neonatologie mogen ouders idd altijd bij het kind zijn, zo vaak en zo lang ze willen. Maar in t ziekenhuis waar wij waren, krijgt de moeder dus geen slaapplaats meer na 8 dagen. Op neonatologie was absoluut geen slaapmogelijkheid (stonden alleen stoelen), wellicht zou je op een familiekamer kunnen slapen als je echt zou willen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115856092
Beleid in ziekenhuizen is meestal niet zo ouder vriendelijk..
Soms zijn baby's ook alleen omdat ze opgenomen om de ouders rust te geven. Bij vrienden van mijn broer gebeurd, die baby huilde zo ongeveer de hele dag/nacht (huilbaby) en die hebben ze toen een nachtje opgenomen om de ouders rust te geven. Die baby was dus ook alleen..
pi_115856176
Maar troeta, fijn dat jullie weer thuis zijn!

Ik lees dat ze standaard een nachtje opnemen? Maar waarom dan ook een ruggeprik? Waarom was dat nodig? Hadden ze sterke vermoedens voor iets ernstigs?

:*
pi_115856646
Nirak,
Goede vragen, lijkt me niet niks voor zo'n mini :(

Tinu
Ja vind ik ook jammer, maar ze wil echt niet drinken dan. Ze is zo warm.
Vannacht dronk ze gelukkig wel weer gewoon bij me :)

Phaidra
S sliep eerst ook pas laat en sinds een tijd dat er echt ritme in zit dat ze 20uur of 20:30 gaat slapen, als we het langer afwachten is het ook huilen,. Dus ik neem dr rond die tijd gewoon mee naar boven & dan voed ik daar en leg dr op bed. Dat helpt tot nu toe wel
pi_115856735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:34 schreef Zoë23 het volgende:
Nirak,
Goede vragen, lijkt me niet niks voor zo'n mini :(

Tinu
Ja vind ik ook jammer, maar ze wil echt niet drinken dan. Ze is zo warm.
Vannacht dronk ze gelukkig wel weer gewoon bij me :)

Phaidra
S sliep eerst ook pas laat en sinds een tijd dat er echt ritme in zit dat ze 20uur of 20:30 gaat slapen, als we het langer afwachten is het ook huilen,. Dus ik neem dr rond die tijd gewoon mee naar boven & dan voed ik daar en leg dr op bed. Dat helpt tot nu toe wel
Ja, hij is nu duidelijk meer ritme aan het krijgen en heb het idee dat we daar 's avonds nog niet goed op inspelen. Nu is het rond 20.30 badje, dan voeden op bed, dan slapen. Maar de voeding wil dan totaal niet meer, steeds happen, loslaten, huilen, even met hem wandelen, opnieuw proberen, enz. Na een tijdje gaat het opeens wel goed en dan slaapt hij ergens tussen 22 en 23 uur. Dan slaapt hij meestal ook prima, maar ik zie het liever anders...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115857133
Nou van de IC en neonatalogie weet ik niks, daar zijn vast andere regels, ook in het belang van de patienten, maar Nena lag op medium care en daar mag je 24/7 er bij zijn.
Hebben ze zelfs liever, want dan hoeven hun geen luiers en flesjes te doen en ook niet te troosten, want ze deden echt wel hun best voor die ene baby die zo huilde hoor, maar toch huilde die nog veel uurtjes.
Maar het was echt zo'n jong stel en die kwamen dan rond 11 uur een half uurtje en s'avonds kwam ze dan met d'r strandtas, duidelijk van het strand af.
Er zal vast wel een heel verhaal aan zitten, maar ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen.

De bedden en voorzieningen voor ouders waren idd wel erg slecht, vooral na de luxe van het Bronovo waar ik bevallen ben. mijn rug doet nu echt pijn van het harde plastic matras. De eerste nacht kon het me niks schelen hoor, gaat om het kind, maar er zijn ook ouders die daar echt weken moeten blijven, dus vind best dat dat beter mag.
Ik had ook niet echt een lekker plekje om borstvoeding te geven.

Die ruggeprik was om hersenvocht af te nemen om te testen op hersenvliesontsteking, echt voor de zekerheid omdat het in het verleden vaak gemist is. maar ja, 3x geprikt en alsnog geen test vond ik wel een beetje zuur...
pi_115858041
Gelukkig zijn jullie weer veilig en gezond thuis Troeta. En fijn dat je nu kan voeden zonder tepelhoedje!

Phaidra, wat doet je jochie het goed *O*

Hier gaat alles z'n gangetje. Hij drinkt veel, vaak en onregelmatig. En ik geniet elke dag weer van het voeden, ook van de vrijheid die het geeft. Het is nog zomervakantie en ik kijk dus vrijwel nooit op de klok overdag. I love it!
Gisteravond was hij uren achtereen wakker. Heeft hem schijnbaar vermoeid, hij kwam vannacht maar 1 keer voor voeding *O*
Morgen naar het CB (eerste prikjes ;( ), ben heel benieuwd wat hij nu weegt. Zo op het oog is hij in ieder geval goed aangekomen!
.... met gevoel voor drama....
pi_115858386
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja, hij is nu duidelijk meer ritme aan het krijgen en heb het idee dat we daar 's avonds nog niet goed op inspelen. Nu is het rond 20.30 badje, dan voeden op bed, dan slapen. Maar de voeding wil dan totaal niet meer, steeds happen, loslaten, huilen, even met hem wandelen, opnieuw proberen, enz. Na een tijdje gaat het opeens wel goed en dan slaapt hij ergens tussen 22 en 23 uur. Dan slaapt hij meestal ook prima, maar ik zie het liever anders...
Dat herken ik wel van S, als ze te moe is. Svonds ging ik meestal douchen en deed m'n vriend S in bad. Maar elke keer moest ik er snel onder weg omdat ze honger had en wat over dr moeheid heen was ofzo. Dan proberen te voeden.. Wil dan natuurlijk voor geen meter. Troosten troosten, half in slaap nog voeden..
Je bent dan best een tijdje bezig.

S maakt geluidjes (beetje laag geluid) als ze moe is. Daar aan herken ik het nu beter en dan neem ik haar gelijk mee naar boven+voeden. Dan wacht ik niet te lang.

Troeta,
Lastig om te zien dat andere kindjes veel alleen daar liggen
Ik kan het me niet voorstellen dat je dan bijv naar het strand gaat :( maar aan de andere kant zoals je zegt.. Je kent het verhaal niet. Kan me ook voorstellen dat als je kindje lang in het ziekenhuis ligt, je eventjes iets voor jezelf moet doen. (al lijkt me dat wel moeilijk)
pi_115858463
Fijn Kersjes dat het zo goed gaat. Hij zal dan wel goed gegroeid zijn hoor, geen zorgen.

Amen voor jouw wijze woorden over de vrijheid van bv. Wij waren net voor heupecho in het ziekenhuis (staat uitgebreider in het babytjestopic) en ik ging expres eerder om hem daar te kunnen voeden en er op tijd te zijn. Maar wij mochten eerder naar binnen dus hij had maar zo'n 5-10 minuten gedronken. Maar was superlief binnen. Toen naar huis gefietst en toen kon hij echt gaan drinken. Dus op de fiets zat ik me te bedenken hoe makkelijk het toch is. Anders had ik daar een flesje moeten maken, dat had ik dan moeten warm houden want was waarschijnlijk net klaar geweest toen we naar binnen mochten of. Een nieuwe moeten maken na de afspraak...
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115858554
Fijn kersjes! En prikjes :( bah

Dat is wel fijn tinu! Hoop dat ik dat ooit ook 'durf'
Mis borstvoedende dames in mijn omgeving! Haha maar ik vind het wel tof dat ik volgehouden heb *O*
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:03:31 #298
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115858667
Dat vind ik ook Zoe, een bikkel ben je. En zo waren/zijn er meer de afgelopen tijd. ^O^
pi_115858934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:59 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn kersjes! En prikjes :( bah

Dat is wel fijn tinu! Hoop dat ik dat ooit ook 'durf'
Mis borstvoedende dames in mijn omgeving! Haha maar ik vind het wel tof dat ik volgehouden heb *O*
Hier ook geen collega voeders in de buurt, maar jullie zijn er O+

fijn dat jullie zo snel aan de beurt waren Tinu! En die paar minuutjes hebben voldoende geholpen dus :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:25:23 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115859390
Wat een schrik, Troeta! Fijn dat jullie weer thuis zijn :).

Wat goed om te 'horen' Kersjes, dat het zo goed gaat! Die prikjes lijkt me ook zo zielig :(.

Een vraagje, morgen heb ik een verjaardag waar ik liever niet live wil voeden. Ik hoop dat ik haar voor die tijd kan voeden en we blijven niet te lang maar je zal altijd zien dat ze daar honger krijgt. Nu heb ik een klein voorraadje melk in de vriezer en wil ik hier wat van meenemen. E. is nu 3 weken oud, hoeveel cc moet ik meenemen :??
pi_115860326
En dicht, we nemen je vraag mee naar t nieuwe topic tante soesa!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')