Hier haal ik gcc 4.7.1 ( http://www.equation.com/servlet/equation.cmd?fa=fortran )quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:42 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat is misschien het beste, misschien heb ik dat in de toekomst ook nog voor andere dingen nodig. Hoe installeer die nieuwe gcc?
Bedankt. Heb dit nu gedaan. Volgens mij werkt hij goed (heb het getest op mijn eigen oude bestanden), alleen als ik de class/header van GS42 wil gebruiken dan krijg ik:quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:39 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Hier haal ik gcc 4.7.1 ( http://www.equation.com/servlet/equation.cmd?fa=fortran )
En dan in Code::Blocks:
Settings -> Compiler and debugger settings
Ik copy dan meestal de oude gcc
En dan in "Toolchain executables" gooi ik de nieuwe compiler install dir erin
En vergeet niet om de nieuwe compiler profile de default te maken.
Gefixt, het werkt nuquote:Op zondag 12 augustus 2012 16:23 schreef ari_zahav het volgende:
Geen idee wat dat zou kunnen zijn. Ik zou de error even googlen als ik jou was
Moest gewoon nog een path aanpassen naar de goede compilerquote:
Je kan het ook niet zo vergelijken, want er zit ook nog allerlei code van mezelf omheen om die dingen in te lezen. Kan best zijn dat het daar vandaan komt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:04 schreef t4rt4rus het volgende:
Met GMP duurt het 0.003s om op te lossen.
Ik snap de vraag niet eens want ze zeggen niet hoe je de elementen moet permuterenquote:Op zondag 12 augustus 2012 18:06 schreef t4rt4rus het volgende:
Nu opdracht 24 doen zonder programmeren, moet lukken.
edit:
het werkt niet echt...
a b c d e f g h i j
10! mogelijkheden om dit te sorteren
Als plek 1 vast staat zijn er nog 9! mogelijkheden om te sorteren, etc.
De miljoenste permutatie is dan
k * 3628800 + l * 362880 + m * 40320 + n * 5040 + o * 720 + p * 120 + q * 24 + r * 6 + s * 2 + t * 1
waarin k het k'ste element is uit de gesorteerde set van getallen 10 getallen;
waarin l het l'ste element is uit de gesorteerde set van de overgebleven 9 getallen;
etc.
Of heb ik dit fout?
Staat er toch gewoon?quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:57 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet eens want ze zeggen niet hoe je de elementen moet permuteren
quote:If all of the permutations are listed numerically or alphabetically, we call it lexicographic order.
What is the millionth lexicographic permutation of the digits 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 and 9?
Na wat gegoogle begrijp ik dat je ze moet sorteren op grootte, maar dat haal ik niet echt uit de vraagquote:
Het staat er gewoon...quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:03 schreef thenxero het volgende:
[..]
Na wat gegoogle begrijp ik dat je ze moet sorteren op grootte, maar dat haal ik niet echt uit de vraag
edit:quote:If all of the permutations are listed numerically or alphabetically, we call it lexicographic order.
quote:The lexicographic permutations of 0, 1 and 2 are:
012 021 102 120 201 210
Ja, list numerically lees ik gewoon als numerieke waarden in een lijst zetten. Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:33 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Het staat er gewoon...
[..]
edit:
En zelf nog een voorbeeld
[..]
quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:06 schreef t4rt4rus het volgende:
Nu opdracht 24 doen zonder programmeren, moet lukken.
edit:
het werkt niet echt...
a b c d e f g h i j
10! mogelijkheden om dit te sorteren
Als plek 1 vast staat zijn er nog 9! mogelijkheden om te sorteren, etc.
De miljoenste permutatie is dan
k * 10! + l * 9! + m * 8! + n * 7! + o * 6! + p * 5! + q * 4! + r * 3! + s * 2! + t * 1!
waarin k het k'ste element is uit de gesorteerde set van getallen 10 getallen;
waarin l het l'ste element is uit de gesorteerde set van de overgebleven 9 getallen;
etc.
Of heb ik dit fout?
Nee list numerically is numeriek sorteren dus op grootte.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:43 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ja, list numerically lees ik gewoon als numerieke waarden in een lijst zetten. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Je kan wel eens gelijk hebben jaquote:
Volgens mij klopt dat wel
Je idee klopt wel maar volgens mij moet je met 9! beginnen... dus k * 9! + ... etc
1 | 1M = k*9! + l*8! + m*7! + n*6! + o*5! + p*4! + q*3! + r*2! + s*1! |
1 | 1M = 2*9! + 6*8! + 6*7! + 2*6! + 5*5! + 1*4! + 2*3! + 2*2! + 0*1! |
1 | 999999 = k*9! + l*8! + m*7! + n*6! + o*5! + p*4! + q*3! + r*2! + s*1! |
Ik zag het ja. Omdat je niet het aantal permutaties telt, maar het aantal keer dat je de originele permutatie gepermuteerd hebt. Samen met mijn vorige opmerking kom je goed uit.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:49 schreef t4rt4rus het volgende:
wacht eens even,
0 is de eerste permutatie...
Dus we moeten dit oplossen:
[ code verwijderd ]
En dan kom je wel op de goede uit.
We tellen wel het aantal permutatiesquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:54 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Omdat je niet het aantal permutaties telt, maar het aantal keer dat je de originele permutatie gepermuteerd hebt. Samen met mijn vorige opmerking kom je goed uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |