abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:45:32 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116116112
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:44 schreef Unsub het volgende:

[..]

Haha, en de standaard grap over wtb´ers is nog wel dat ze alleen maar fietsenmaker kunnen worden ;)

Ik kan best een beetje sleutelen, maar als ik het gevoel het dat het me niet gaat lukken, breng ik de fiets ook gewoon weg.. Heb 'm al vaak genoeg toegetakeld :P

Ik ben btw een TW'er (wiskunde dus).
Och, ik kan het wel. Heb zelf cassette verwisselt, kettingen vervangen enzo. Maar het echte pielwerk als cranks vervangen, derrie's afstellen enzo vind ik niet leuk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:46:54 #277
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_116116178
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Och, ik kan het wel. Heb zelf cassette verwisselt, kettingen vervangen enzo. Maar het echte pielwerk als cranks vervangen, derrie's afstellen enzo vind ik niet leuk.
Mmm.. ik heb eigenlijk alleen een hekel aan derrie's en Formula remmen afstellen/ontluchten..
Vorken en dempers begin ik btw niet aan, dat gaat me te ver :)
26"
Fading slowly.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:48:09 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116116225
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Unsub het volgende:

[..]

Mmm.. ik heb eigenlijk alleen een hekel aan derrie's en Formula remmen afstellen/ontluchten..
Vorken en dempers begin ik btw niet aan, dat gaat me te ver :)
Toch zijn al die dingen, 5 keer doen en je kan het. Net als een biba vervangen. Eerste keer zit je te kloten, daarna gaat het al makkelijker en na 10 keer kan je het met je ogen dicht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116116234
Cranksetje vervangen kan ik wel.
-weg-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:12:30 #280
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_116117293
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:46 schreef Unsub het volgende:

[..]

Mmm.. ik heb eigenlijk alleen een hekel aan derrie's en Formula remmen afstellen/ontluchten..
Vorken en dempers begin ik btw niet aan, dat gaat me te ver :)
Formula's zijn inderdaad vervelend. Niet per se omdat ze lastig te ontluchten zijn, maar vooral om het DOT is in plaats van mineraal olie. M'n volgende fiets (of m'n volgende remmen op deze fiets) krijgt Shimano XT Trail denk ik. Altijd wel goede ervaringen met Shimano remmen gehad.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:13:53 #281
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116117342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier precies andersom.. Geen enkel probleem met die kleine kutschroefjes over het algemeen. Alleen b.v. de grote schroef waar de achterderri mee vast zit kreeg ik laatst pas na heel veel kracht zetten los.. :(
Maar goed, ik ben dan BI-er/ICT-er dus gewend aan kleine schroefjes..
Haha, hier hetzelfde, ook ICT-er inderdaad :D Maar goed, aan auto's heb ik ook gewoon gesleuteld, gewoon aan beginnen :P

Mijn achterband is lek -O-
Don't let my username fool you...
pi_116117360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:12 schreef FHR het volgende:

[..]

Formula's zijn inderdaad vervelend. Niet per se omdat ze lastig te ontluchten zijn, maar vooral om het DOT is in plaats van mineraal olie. M'n volgende fiets (of m'n volgende remmen op deze fiets) krijgt Shimano XT Trail denk ik. Altijd wel goede ervaringen met Shimano remmen gehad.
De avid van mij (juicy 5) moet ook DOT4 of DOT5 in.. gewone auto remolie dus..
Nou heb ik mijn remmen gelukkig nog nooit hoeven te ontluchten(of te verversen..) dus dat scheelt wel.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116117427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Haha, hier hetzelfde, ook ICT-er inderdaad :D Maar goed, aan auto's heb ik ook gewoon gesleuteld, gewoon aan beginnen :P

Mijn achterband is lek -O-
Aan mijn auto sleutel ik alleen aan de niet-technische dingen.. Tenminste, niet de motor, remmen e.d.. Vind het iets te belangrijker dat b.v. de remmen gewoon goed blijven werken.. Elektronica doe ik dan wel weer gewoon.. :P

Ohw, en dan moet je hem vervangen.. :)
(ik doe er tegenwoordig gewoon altijd een nieuwe Biba in, Heb hier nog 4 liggen. :o (gekregen)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:19:29 #284
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116117589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Aan mijn auto sleutel ik alleen aan de niet-technische dingen.. Tenminste, niet de motor, remmen e.d.. Vind het iets te belangrijker dat b.v. de remmen gewoon goed blijven werken.. Elektronica doe ik dan wel weer gewoon.. :P

Ohw, en dan moet je hem vervangen.. :)
(ik doe er tegenwoordig gewoon altijd een nieuwe Biba in, Heb hier nog 4 liggen. :o (gekregen)
Remblokken en schijven vervangen is zo moeilijk niet, maar goed, bij m'n huidige auto laat ik dat ook liever doen. Die auto waar ik dat wel bij deed was ook geen daily drive, dus dan heeft het ook geen haast.
Don't let my username fool you...
pi_116117706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Remblokken en schijven vervangen is zo moeilijk niet, maar goed, bij m'n huidige auto laat ik dat ook liever doen. Die auto waar ik dat wel bij deed was ook geen daily drive, dus dan heeft het ook geen haast.
Valt misschien wel mee, maar dan nog. (bovendien is het werkplaats tarief van mijn garage maar iets van 30,- per uur, dus dat valt mee).

Misschien morgen maar weer eens mountainbiken.. Ouders willen d eroute in Hoogezand doen, maar die lijkt me niks aan, dus ik ga denk ik richting Appelscha. Lekker modder happen. (bepaalde delen van die route zijn enorm modderig.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:16:49 #286
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_116120200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:12 schreef FHR het volgende:

[..]

Formula's zijn inderdaad vervelend. Niet per se omdat ze lastig te ontluchten zijn, maar vooral om het DOT is in plaats van mineraal olie. M'n volgende fiets (of m'n volgende remmen op deze fiets) krijgt Shimano XT Trail denk ik. Altijd wel goede ervaringen met Shimano remmen gehad.
Nouja, ik erger me vooral aan het vrij laten lopen van de schijven.. Bij Formula bijna onmogelijk voor langer dan 1 rit. Ik zit er ook aan te denken om m´n formula´s te vervangen voor XT trail of de nieuwe SLX..
26"
Fading slowly.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:14:38 #287
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_116122712
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:16 schreef Unsub het volgende:

[..]

Nouja, ik erger me vooral aan het vrij laten lopen van de schijven.. Bij Formula bijna onmogelijk voor langer dan 1 rit. Ik zit er ook aan te denken om m´n formula´s te vervangen voor XT trail of de nieuwe SLX..
Tja, dat is inderdaad de trade-off van krachtige remmen (verhouding tussen de diameters van de zuigers en daarmee dus ook de slag). Ik merk ook direct aan mijn remmen als ik m'n wiellagers weer een beetje aan moet draaien. Dan krijg je in de bocht meteen zo'n mooi tsjing-tsjing geluidje.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:17:30 #288
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116122834
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Mijn achterband is lek -O-
Volgens mij lekken die van mij ook. -O-
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116122840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:14 schreef FHR het volgende:

[..]

Tja, dat is inderdaad de trade-off van krachtige remmen (verhouding tussen de diameters van de zuigers en daarmee dus ook de slag). Ik merk ook direct aan mijn remmen als ik m'n wiellagers weer een beetje aan moet draaien. Dan krijg je in de bocht meteen zo'n mooi tsjing-tsjing geluidje.
Kan je daar iets specifieker over zijn misschien? Over hoe dat is op te lossen.. want tjjing-tsjing in de bochten heb ik dus op mijn achterwiel. Wiel heeft geen speling, schijf zit vast, geen slag in het wiel, maar bij een goede bocht en overhellen is het echt zo'n tsjing-tsjing geluid. Beste omschrijving ooit. :D
-weg-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:21:04 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116122983
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:17 schreef Auti het volgende:

[..]

Kan je daar iets specifieker over zijn misschien? Over hoe dat is op te lossen.. want tjjing-tsjing in de bochten heb ik dus op mijn achterwiel. Wiel heeft geen speling, schijf zit vast, geen slag in het wiel, maar bij een goede bocht en overhellen is het echt zo'n tsjing-tsjing geluid. Beste omschrijving ooit. :D
Komt door de zijwaardse krachten. Je fiets vervormt meer dan je denkt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116123358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Komt door de zijwaardse krachten. Je fiets vervormt meer dan je denkt.
Dat zou ook best kunnen inderdaad.
Ik heb nog wat moois trouwens, gewoon even tussendoor voor de fun. Ik moet nog steeds een mooie film maken, maar ik heb weer wat geupload.

Het Kopje van Bloemendaal, bekend onder wielrenners. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kopje_van_Bloemendaal

Die pak ik wel eens mee als ik door het kennemerduin ga fietsen. Dit keer was er een groepje van 4 wielrenners die eigenlijk al klaar waren met hun ding ( anders waren ze nooit zo ver doorgereden tot de plaats waar ik ze tegenkwam) en ik kwam hun tegemoet. Ik was er al bang voor dat ik ze achter mij aan zou krijgen, want MTB.. even stoer doen met hun carbon fietsjes en dunne bandjes.
Dat gebeurde dus ook. Heb ze mij ook gewoon in laten halen, ik laat mij niet gek maken, 1 van die figuren ging ook helemaal kijken welk verzet ik reed. :')


Daarna heb ik rustig aan het bovenste gedeelte gereden, beetje op adem komen en mijn hartslag wat naar beneden voor de afdaling. En toen stonden er dus ook 2 van de 4 langs de kant :D
Daarna ben ik met 55 km per uur naar beneden gefietst, harder lukte niet.


MTB-Spaarnwoude filmpje ben ik mee bezig.
-weg-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:43:44 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116124024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat zou ook best kunnen inderdaad.
Ik heb nog wat moois trouwens, gewoon even tussendoor voor de fun. Ik moet nog steeds een mooie film maken, maar ik heb weer wat geupload.

Het Kopje van Bloemendaal, bekend onder wielrenners. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kopje_van_Bloemendaal

Die pak ik wel eens mee als ik door het kennemerduin ga fietsen. Dit keer was er een groepje van 4 wielrenners die eigenlijk al klaar waren met hun ding ( anders waren ze nooit zo ver doorgereden tot de plaats waar ik ze tegenkwam) en ik kwam hun tegemoet. Ik was er al bang voor dat ik ze achter mij aan zou krijgen, want MTB.. even stoer doen met hun carbon fietsjes en dunne bandjes.
Dat gebeurde dus ook. Heb ze mij ook gewoon in laten halen, ik laat mij niet gek maken, 1 van die figuren ging ook helemaal kijken welk verzet ik reed. :')


Daarna heb ik rustig aan het bovenste gedeelte gereden, beetje op adem komen en mijn hartslag wat naar beneden voor de afdaling. En toen stonden er dus ook 2 van de 4 langs de kant :D
Daarna ben ik met 55 km per uur naar beneden gefietst, harder lukte niet.


MTB-Spaarnwoude filmpje ben ik mee bezig.
Jaja, zal best. Ik wil wel eens een wedstrijdje doen hoor, ik op mijn racefiets tegen jou op je MTB.
Ik ben daar met volgens mij 60-65 naar beneden gegaan en teon deed ik voorzichtig. Sowieso ziet het er uit als een ouwemannenclub.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116124200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jaja, zal best. Ik wil wel eens een wedstrijdje doen hoor, ik op mijn racefiets tegen jou op je MTB.
Ik ben daar met volgens mij 60-65 naar beneden gegaan en teon deed ik voorzichtig. Sowieso ziet het er uit als een ouwemannenclub.
Dat is niet nodig, mijn broer is wielrenner, hij doet daar 74 km per uur :P Koga Miyata super ding. Kerel fiets als een malle, ik heb laatst een rit met hem gemaakt en toen heeft hij maar de postcodeloterij fiets gepakt, onder het motto; Als je geen versnellingen heb dan moet je het maar hebben van de omwentelingen! En gaan met die banaan.. Gekke gozer.

Maar ik ga liever door de natuur en een beetje hobbelen.
-weg-
pi_116124211
ach, hier is het zo dat ik ze de ene keer inhaal, en zij mij een andere keer. Prima toch.
Soms kunnen ze het echter niet hebben dat ik ze inhaal op mijn mountainbike met dikke noppenbanden, dus dan halen ze me binnen een paar km weer in..
Prima, ik blijf lekker rond de 30-34 fietsen. (als ik wind mee heb, anders rond de 24..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:48:20 #295
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116124270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:47 schreef Marco001 het volgende:
ach, hier is het zo dat ik ze de ene keer inhaal, en zij mij een andere keer. Prima toch.
Soms kunnen ze het echter niet hebben dat ik ze inhaal op mijn mountainbike met dikke noppenbanden, dus dan halen ze me binnen een paar km weer in..
Prima, ik blijf lekker rond de 30-34 fietsen. (als ik wind mee heb, anders rond de 24..)
Ik kan het van niemand hebben dat ze me inhalen. Of hun doen misschien een intervaltraining?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116124469
Ik ga even een filmpje uploaden, ik op mijn Cube en mijn broer op zijn racefiets, op asfalt.. even sprinten. Met een MTB ga je sowieso al verliezen door de vertanding, en dan nog die banden..
-weg-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:53:33 #297
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116124559
Big apple's of kojaks kopen :P Van stilstand naar sprint kan nog een verrassend resultaat geven dan...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116124577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik kan het van niemand hebben dat ze me inhalen. Of hun doen misschien een intervaltraining?
ach, mij maakt het weinig uit, zolang we elkaar niet hinderen en netjes van te voren melden(Hoewel, waar het kan ga ik gewoon door het gras eromheen..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:58:43 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116124847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:53 schreef Marco001 het volgende:

[..]

ach, mij maakt het weinig uit, zolang we elkaar niet hinderen en netjes van te voren melden(Hoewel, waar het kan ga ik gewoon door het gras eromheen..)
Precies. Ik heb de wielrenners>mtb vete nooit begrepen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116124922
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
Big apple's of kojaks kopen :P Van stilstand naar sprint kan nog een verrassend resultaat geven dan...
Hij moet gewoon een MTB kopen, veel leuker dan racefietsen.
-weg-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')