quote:
Op donderdag 2 augustus 2012 21:44 schreef Bluurgh het volgende:Jos heeft z'n kans gepakt toen hij die kreeg en dat had hij beter niet moeten doen. Op een jonge leeftijd met weinig ervaring instappen in een auto die compleet naar Schumacher was gebouwd, dat kon niet goed gaan. Zie JJ Lehto en Johnny Herbert, die reden in exact dezelfde auto als Jos maar haalden nog slechtere resultaten dan hem.
Hij was geen Schumacher of Hakkinen, maar hij had prima mee kunnen komen bij een topteam, dan wel als tweede coureur. Maar de vele uitstapjes dat eerste jaar, mede door onervarenheid, en later z'n manager heeft 'm de das omgedaan. Want zelfs in die pauperbakken waarin hij nog gereden heeft, heeft hij toch wel mooie dingen laten zien.
HIj deed hrt niet slecht naast Schumacher. Maar ze gingen gewoon voor meer ervaring. Verstappen was toen nog jong, en de nadelen die hij later met zich meebracht waren toen nog geen sprake van.
Schumacher en Hakkinen konden wel met teamleden praten, konden zich wel met pr-zaken bezighouden, en snapten dat je mensen om je heen tevreden moet houden. Veel andere coureurs als Irvine en Coulthard konden dit ook. Verstappen liep alleen maar de auto te bashen en oorlog te maken. Het werd dan ook als een niet zo prettig persoon gezien. En terecht.
Dat het een markant persoon is merk je ook aan hoe hij zich nu opstelt, nu het hem niet zo goed verloopt in het leven.
Er zijn ook verhalen over hou hij vond dat zijn manager zich maar met alles bezig moest houden, en met potentiële sponsors moest gaan praten terwijl hij lekker ging karten. En inderdaad de verhalen over zijn fysieke fitheid, hoewel hij speelde dat het anders was. Gebrek aan professionaliteit noem ik dat gewoon.
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2012 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:Met
willen had het niets te maken, want reken maar dat Jos dolgraag een Nederlandse multinational achter zich had willen staan.
Maar die verbinden zich (begrijpelijk) liever aan een team dan aan een (Nederlandse) coureur.
Verstappen zei dit wel doodleuk, maar zoals Tom Coronel al eens zei toen ze met zijn tweeën moesten strijden om een zitje bij Arrows (al bleek achteraf dat Coronel nooit serieus overwogen werd, enkel voor een testzitje), stond er bij Steward ook opeens Philips Car Systems op de auto. Maar inderdaad is het PR-gedeelte een van de talenten die Verstappen gewoon niet beheerste.
quote:
Ik wist trouwens niet dat het bij Jordan in '99 afketste op geld. Heb altijd gedacht dat Eddie Jordon die test van Verstappen meer gebruikte om Hill onder druk te zetten.
Is ook gewoon een onzin verhaal. Jos mocht rijden als hij sneller was dan de ongemotiveerde Damon Hill. Hill had daarvoor ook al eens zijn auto aan de kant gezet alsof er sprake was van mechanische pech, terwijl achteraf niets met de auto mis bleek te zijn. Echter was de ongemotiveerde Hill nog steeds sneller dan Verstappen, en dus mocht hij niet rijden.
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2012 13:40 schreef Sinister-D- het volgende:[..]
dat was toen toch een grote 1 april grap waar heel Nederland destijds, en zo te zien nu nog steeds, met een voet van maatje 52 was ingetrapt
Alleen stompzinnigen trapten daarin. Het was een blije grap van RTL die steeds maar deed alsof Jos zo top was in de Arrows. Dit terwijl iedereen ook wel inzag dat dit wel meeviel. Maar gezien de leuke resultaten die zo nu en dan behaald werden, en de ontzettend overdreven (Iraakse Minister of Information-mate) positieve draai die daaraan gegeven werd, dachten sommigen dat de grap dat Verstappen naar Ferrari zou gaan, serieus was. Dit terwijl zowel Verstappen als Ferrari zelf riepen dat het onzin was.
En achteraf kreeg je ook nog van die domme uitspraken als 'haha, tof van Ferrari dat ze er gewoon aan meewerkten', terwijl alleen Mol en Kalff er iets over zeiden en alle andere partijen er ook maar enigszins blijk van gaven dat ergens sprake van was.
Feitelijk is er maar één team geweest dat ècht interessant leek voor Verstappen, en dat was het team van Honda dat terug in de F1 wilde, waar Verstappen bij betrokken was bij dat project sinds de start in 1998. Vooral doordat Harvey Postlethwaite overleed in '99, ging dat hele project niet door.
Afgezien daarvan, kwam Verstappen na Benetton alleen maar voor tweederangs zitjes in aanmerking. Steward F1 leek wel aardig, maar daar schijnt het verschil tussen de twee auto's enorm te zijn geweest.
[ Bericht 23% gewijzigd door Kenju op 03-08-2012 15:32:49 ]