abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:28:44 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114680995


Wie herinnert ze nog?

De obscure pay-drivers, onbegrepen wereldtalenten, coureurs met een korte opleving en andere gelukszoekers.
Namen als Zsolt Baumgartner, Ricardo Rosset, Nicolas Kiesa, Stéphane Sarrazin, Ralph Firman, Toranosuke Takagi, Shinji Nakano, Jan Magnussen en vele anderen...

Dit topic is bedoeld voor de coureur die ineens op de grid stond, of met hoge verwachtingen doorstroomde naar de Formule 1, maar vervolgens in de luwte verdween, om welke reden dan ook. De coureur bij wie je je afvraagt wie het ook alweer was en waarom, en vooral bij wie ook de vraagt komt waar hij in hemelsnaam gebleven is.

Vertel ons hier iets over die coureur; hoe was hij ook alweer in de Formule 1 terecht gekomen? Hoe verliep zijn (korte) carriëre in de Formule 1? En wat is hij daarna gaan doen?



Eén regel:
• Dit topic is niet bedoeld om lijstjes te posten, maar juist om iets meer te vertellen over die betreffende coureur.
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:29:08 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114681012
Ik trap af met:



Esteban Tuero (1998)
Debuteerde in de Formule 1 als de op drie na jongste Formule 1 coureur ooit op dat moment. Een geboren talent, Tuero imponeerde in lagere race klasses in Zuid-Amerika en maakte later ook indruk in de Italiaanse Formule 3 series.
Dit wekte de interesse van Formule 1 teams, het grote Benetton toonde interesse, maar uiteindelijk tekende Tuero een test contract bij Minardi.
Na een onsuccesvol avontuur in de Formule Nippon (1997) kreeg Tuero in 1998 de kans om te debuteren in het Formule 1 veld, bij het armlastige Minardi.

Tuero's debuut begon met de nodige discussie, het ontbrak Tuero namelijk nog aan een Super Licentie omdat hij niet voldeed aan alle eisen.
F1 veteraan Martin Brundle was erg uitgesproken over de zaak Tuero: "As for Tuero, it would have been scary. I don't like to see these guys out there with so little experience. Imagine it: even if he didn't qualify, he'd be getting in the way during qualifying. And if he did qualify, then he'd definitely be lapped plenty. He'd have really needed to have his wits about him. To be honest, it annoys me, people like that, with zilch credibility."

Ondanks alle kritiek voorzag de FIA hem voor de start van het seizoen van een Super Licentie. In Melbourne kwalificeerde Tuero zich voor zijn teamgenoot Shinji Nakano en voor beide Tyrrell's.
Tijdens de Grand Prix van San Marino behaalde Tuero zijn beste prestatie van het seizoen met een verdienstelijke achtste plaats. Helaas voor Tuero wist hij maarliefst 11 van de 16 Grand Prix's niet de finish vlag te halen.
Zijn seizoen eindigde toen hij tijdens de Japanse Grand Prix van achter aangereden werd door Tora Takagi, een crash waaraan Tuero een nekblessure over hield.

Minardi was voornemens om Tuero ook in 1999 plaats te laten nemen achter het stuur van de Minardi. Tuero bedankte echter en zette op twintig jarige leeftijd een punt achter zijn Formule 1 carriëre.
Waarom Tuero vertrok uit de Formule 1 is nooit duidelijk geworden. Geruchten over heimwee en angst door de laatste crash deden de ronde, maar daar bleef het bij... geruchten.
De enige die het echt weet is Esteban Tuero zelf...

Tuero keerde terug naar Argentinië om daar te gaan rijden in de Argentijnse Touring Car serie. Daar won hij enkele races en werd in 2002 nog eens in verband gebracht met een CART-stoeltje, maar daar kwam nooit iets van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 26-07-2012 19:39:12 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:33:08 #3
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114681158
Yuji Ide. Moet ongeveer wel de slechtste rijder ooit geweest zijn in de Formule 1. Heeft in totaal 4 races gereden voor Super Aguri, waarin hij totaal niet kon overtuigen en veel langzamer was dan teamgenoot Sato.

Viel ook nog eens op door Neerlands hoop in bange dagen, Albers, eruit te tikken.


De Held.

[ Bericht 9% gewijzigd door GotenSSJ op 26-07-2012 14:38:23 ]
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114681791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:33 schreef GotenSSJ het volgende:
Yuji Ide. Moet ongeveer wel de slechtste rijder ooit geweest zijn in de Formule 1. Heeft in totaal 4 races gereden voor Super Aguri, waarin hij totaal niet kon overtuigen en veel langzamer was dan teamgenoot Sato.

Viel ook nog eens op door Neerlands hoop in bange dagen, Albers, eruit te tikken.

[ afbeelding ]
De Held.
quote:
Bij de Grand Prix van Bahrein maakte Ide zijn debuut maar viel uit. Tijdens de Grand Prix van San Marino viel hij in negatieve zin op toen hij Christijan Albers in de eerste ronde uit de wedstrijd duwde. De FIA gaf daarop het advies aan Super Aguri om Ide meer ervaring op te laten doen en voorlopig niet meer te laten starten. Yuji Ide werd daarop voor de Grand Prix van Europa vervangen door Franck Montagny. Na deze Grand Prix heeft de FIA de superlicentie van Ide ingetrokken en keerde hij niet meer terug als racecoureur in de Formule 1. Aan het eind van het seizoen verloor de Japanner ook zijn FIA Super Licentie door roekeloos rijden. Na zijn mislukte Formule 1-carrière ging de Japanner terug naar Japan om in de Formule Nippon te rijden. In 2006 haalde reed hij een half seizoen en haalde geen punten. In 2007 wisselde hij van team en reed voor het Autobacs Racing Team Aguri. Hij haalde 6 punten in het gehele seizoen. Die 6 punten vergaarde hij in één race, hij eindigde dat seizoen als dertiende.
Wat een faalhaas :')
pi_114682673
Ralph Firman mag wel uit het lijstje hoor, die heeft nog wel wat gepresteerd:

Ralph David Firman Jr. (Norwich (Norfolk), 20 mei 1975) is een Brits autocoureur die onder de vlag van Ierland rijdt omdat zijn moeder Angela Iers is. In het begin van zijn carrière reed hij wel onder de Britse vlag. Zijn vader Ralph Firman Sr. is oprichter van het raceauto bedrijf Van Diemen.

Hij zat op de Gresham's School tussen 1988 en 1993. Daarna ging hij de racerij in. Hij won de British F3 in 1996 in zijn tweede seizoen. Hij won ook de Formule 3 race in Macau. Daarna ging hij naar Japan waar hij de Formule Nippon won in 2002. Na dit succes ging hij terug naar Europa in de Formule 1 bij Jordan. Hij verscheen 14 keer aan de start. Tijdens de Grand Prix van Spanje wist hij een puntje te pakken. Later dat seizoen crashte hij hard in Hongarije en moest een race vervangen worden door Zsolt Baumgartner.

Ralph deed hierna ook mee tijdens de 24 uur van Le Mans en hij was officieel testcoureur voor A1 Team Ierland in de A1GP in 2004. Hij reed voor dit team ook de allereerste A1GP races. In het seizoen 2007-2008 kreeg hij ook 2 caps, voordat hij werd vervangen door Adam Carroll.

Kan je voor hem in de plaats beter hem zetten: http://en.wikipedia.org/wiki/Giorgio_Pantano
pi_114684500
Wie mij meteen te binnen schiet is Paul Belmondo ('92-'94), zoon van acteur Jean-Paul Belmondo.



Hij begon zijn autosportcarrière in 1979 in de karts en kwam via andere raceklassen in 1987 terecht in de Formule 3000. In die klasse bleef hij vier jaar waarin hij weinig indruk maakte voor hij in 1992 de kans kreeg in de Formule 1 bij het armlastige March-team.

Belmondo was vooral aangenomen vanwege het geld dat hij meebracht en zijn prestaties waren niet goed. Hij kwalificeerde zich vijf keer niet en werd na 11 races vervangen door Emanuele Naspetti.

In 1993 teste hij voor Benetton voordat hij in 1994 instapte bij het nieuwe team Pacific Grand Prix. Achteraf geen al te beste keuze, het team had vanaf het begin geldproblemen en de auto was verouderd en veel te langzaam.

Belmondo kon slechts aan 2 races deelnemen, niet doordat hij zich kwalificeerde, maar omdat andere teams auto's terugtrokken waardoor er niemand afviel bij de kwalificaties. De finish zag Belmondo beide keren niet.

quote:
Both his qualifications need to be put into context, however. Belmondo only got on the grid at Monaco by default, after both Simtek and Williams only entered one car (in the wake of Roland Ratzenberger and Ayrton Senna's deaths), and after Sauber withdrew both its cars after Wendlinger's serious practice accident. Regardless, Belmondo withdrew after doing 53 laps as a mobile chicane, succumbing to fatigue. All the same it was the furthest that a Pacific would go in a race in 1994.


Hierna ging Belmondo verder in andere raceklassen (vooral GT-kampioenschappen) en startte zijn eigen raceteam in 1998.

[ Bericht 2% gewijzigd door Michael_Moore op 26-07-2012 16:28:45 ]
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:28:11 #7
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114686652
Het lezen waard straks :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2012 @ 17:31:47 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114686750
Ik twijfel tussen Montermini (gereden voor Forti, Pacific en Simtek) en Deletraz ( :'))
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:39:33 #9
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_114688889
Philippe Adams



In 1994 reed hij twee races voor het Team Lotus, door omgerekend 250.000 euro geleend privé-geld te betalen, in de hoop zichzelf in de kijker te rijden en zo sponsors aan te trekken. In de Grand Prix Formule 1 van België spinde hij echter van de baan, en tijdens de Grand Prix Formule 1 van Portugal moest hij het stellen met een 16de plaats. Momenteel werkt hij als autoverkoper bij Seat.

Naast de Formule 1 heeft hij ook in andere klassen geracet. In 1991 wist hij in het Japans Formule 3-kampioenschap 12e te worden en tweede in het Britse Formule 3-kampioenschap van 1992. In 1993 werd hij zelfs kampioen in het Brits Formule 2-kampioenschap. In 1994 reed hij ook in de Belgische Procars voor het team van Audi en twee races in de DTM. Ook in 1995 reed hij in de Procars. In 1996 reed hij langeafstandsraces in een Dodge Viper en de Gillet Vertigo. Hij raakte een tijd uitgeschakeld door een oogblessure.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:01:10 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114689559
Tomas Enge: een jonge belofte uit Tsjechië. Tot nu toe de enige Tsjech met GP-starts. Nadat Luciano Burti (die op zijn beurt weer die magnifieke Mazzacane mocht vervangen) in 2001 op Spa heeft mogen meemaken hoe snoeihard de bandenstapels bovenop Eau Rouge in Blanchimont zijn, mocht Enge de laatste 3 GP's van het seizoen uitrijden voor Prost GP.
Niet dat Enge zoveel goede resultaten had geboekt (italie 12, US 14, en JAP een DNF) maar naar het schijnt zou hij het jaar erop toch opnieuw voor Prost GP mogen rijden. Helaas waren de financiele middelen van Prost niet meer toereikend om in 2002 nog mee deel te kunnen nemen aan het WK, en dat betekende ook direct het einde van Enge in de F1.

In 2002 keerde Enge terug naar de F3000 (de voorganger van het GP2-WK), waar hij in dat jaar zelfs de wereldtitel opstreek. Maar ná dat seizoen kwam er iets opmerkelijks uit bij de dopingtests. Enge had groente gekocht van zijn buurman in Tsjechië, het speciale soort zullen we maar zeggen :') Enge zijn titel werd afgenomen wegens marihuana gebruik, waarbij hij in de Hongaarse race positief werd bevonden. Enge verloor die overwinning, en verloor daarmee punten waarna hij uiteindelijk maar als 3de eindigde in het WK.
De jaren daarna reed Enge voornamelijk GT-kampioenschappen waarbij hij het niet onverdienstelijk deed met meerdere overwinningen en top 3 resultaten.
Ware het niet dat hij afgelopen jaar wéér positief werd bevonden op doping-gebruik, voor hetzelfde feit :') Enge werd hierop verbannen uit de motorsporten :')

Tomas Enge: wij geven U het saluut :')



[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 26-07-2012 20:19:54 (hendig verrekte typfouten :|) ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2012 @ 19:20:18 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114690189
Burti crashte in Blanchimont, niet in Eau Rouge.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_114690411
Taki Inoue!

Hij reed 1 race in 1994 voor Simtek en reed deze niet uit, maar mocht het volgende seizoen opdraven bij het achterhoedeteam van Pacific. Het hele seizoen kon hij niet echt potten breken, hij reed maar vijf races uit, waarvan de beste prestatie een 8e plek op Monza was. Hij was echter wel wereldnieuws toen hij, bezorgd om z'n brandende auto, tijdens een poging om deze te blussen aangereden werd door de medical car :')


In 1996 zou hij eerst bij Tyrrel gaan rijden, dit ging echter niet door. Daarna zou hij het seizoen beginnen bij Minardi, maar toen een sponsor op het laatste moment zich terugtrok was het over voor hem.

En nog een geweldige rijder:

Domenico Schiattarella

Reed in '94 en '95 verspreid over de twee seizoenen zeven races voor Simtek, waarvan hij er zes startte en nooit punten haalde (de negende plek was zijn beste prestatie). Hij liet zijn geweldige en vooral ongevaarlijke rijgedrag vooral zien in Monaco:


Hierna reed hij nog Indycar in '96 en twee keer Le Mans in 1999 en 2000
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:31:39 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114690512
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Burti crashte in Blanchimont, niet in Eau Rouge.
Je hebt gelijk, weet ook niet hoe ik daar nu bij kwam :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:32:06 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114690529
Dat verhaal van Philippe Adams is nieuw voor mij. 250.000 dollar privé lenen voor twee races in een (matige) auto die je niet kent, wat een baas! :D
En nu gewoon Seat verkoper zijn. 8-)

Heerlijk ook nog die tijd dat bepaalde coureurs gewoon uitstapten omdat ze het fysiek niet aankonden ( Paul Belmondo). _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:20 schreef JohnB52 het volgende:
Ralph Firman mag wel uit het lijstje hoor, die heeft nog wel wat gepresteerd:
Ik ben geen fervent volger van de 24-uur van Le Mans (de echte toppers uitgezonderd) en A1GP had ik na 1 jaar wel gezien. Dus voor mij was het zeker wel een 'vergeten' coureur.
Dit topic is niet bedoeld voor uitsluitend F1 Rejects, het kunnen ook coureurs zijn die een kort leven in de hoogste tak van autosport hebben gehad, maar daarna succesvol zijn geweest in Azië of Noord Amerika bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik twijfel tussen Montermini (gereden voor Forti, Pacific en Simtek) en Deletraz ( :'))
Allebei waardige kandidaten. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 26-07-2012 19:43:46 ]
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2012 @ 19:34:07 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114690601
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat verhaal van Philippe Adams is nieuw voor mij. 250.000 dollar privé lenen voor twee races in een (matige) auto die je niet kent, wat een baas! :D

Heerlijk ook nog die tijd dat bepaalde coureurs gewoon uitstapten omdat ze het fysiek niet aankonden ( Paul Belmondo). _O-

[..]

Ik ben geen fervent volger van de 24-uur van Le Mans (de echte toppers uitgezonderd) en A1GP had ik na 1 jaar wel gezien. Dus voor mij was het zeker wel een 'vergeten' coureur wat er nou van Firman terecht was gekomen na zijn korte stint in F1.
Dit topic is niet bedoeld voor uitsluitend F1 Rejects, het kunnen ook coureurs zijn die een kort leven in de hoogste tak van autosport hebben gehad, maar daarna succesvol zijn geweest in Azië of Noord Amerika bijvoorbeeld.

[..]

Allebei waardige kandidaten. :P
Sommige F1 rejects hebben ook nog een aardige carrière gehad :P
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_114690658
Gaston Mazzacane ('00-'01)



quote:
Mazzacane in Italian means ''kill the dog'' and his nickname was ''The Flying Mullet''
Gaston Mazzacane is een Argentijns autocoureur en reed 21 races in de Formule 1 voor de teams van Minardi en Prost.

Mazzacane begon zijn autosportcarrière in Argentinië en vertrok met geld van zijn vader en sponsors in 1994 naar Europa. Ondanks dat zijn prestaties niet geweldig waren klom hij snel op in de verschillende raceklassen.

In 1999 was hij kandidaat om bij Minardi in de Formule 1 te racen maar Luca Badoer kreeg de voorkeur. Mazzacane werd testcoureur maar kreeg een jaar later dankzij zijn geld alsnog de kans.

In de matige Minardi werd het een onopvallend jaar waarin hij regelmatig achteraan reed maar wel vaak aan de finish kwam. De Grand Prix van de Verenigde Staten was het hoogtepunt van het seizoen voor Mazzacane toen hij in wisselende weersomstandigheden een paar ronden derde lag. Punten pakte hij niet.

Door het vertrek van enkele sponsors bij Minardi kon Mazzacane voor het seizoen 2001 niet blijven, hij testte voor Arrows maar kwam uiteindelijk terecht bij Prost. Na drie races werd hij daar alweer op straat gezet, omdat Alain Prost liever de bij Jaguar vervangen Luciano Burti wilde.

In 2002 werd Mazzacane in geruchten genoemd als mogelijke coureur van Phoenix/DART, een team dat de restanten van het intussen failliete Prost had opgekocht. Uiteindelijk kwam het project niet van de grond en Mazzacane vertrok naar de Verenigde Staten om daar te gaan racen.

Hij reed uiteindelijk een half jaar Champ Car in 2004.
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:58:39 #17
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_114691595
Geweldige verhalen hier zeg. Minardi had ook een tijdje een Israelische testcoureur waarvan zijn Superlicentie weer werd ingetrokken omdat het een gevaar op de baan was; Chanoch Nissany, alleen hij heeft geen races gereden.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_114691893
Desiré Wilson ('80-'81)



Desiré Randall Wilson is een voormalig autocoureur uit Zuid-Afrika. Ze is een van de vijf vrouwen die ooit hebben deelgenomen aan een officieel Formule 1-weekend. Ook won ze een Formule 1-race in de Aurora-klasse.

Goede resultaten in Zuid-Afrika hadden Randall (haar meisjesnaam) in 1976 de Driver To Europe-award doen winnen als opvolger van Jody Scheckter. Ze vertrok in 1977 naar Nederland en begon van hier uit haar Europese carrière.

Ze ging rijden in Formule Ford, trouwde en maakte een jaar later haar debuut in de Aurora-series, een Brits kampioenschap voor oude Formule 1-wagens. In deze klasse was ze behoorlijk succesvol met enkele podiumplaatsen en een overwinning op Brands Hatch in 1980. Ze is daarmee de enige vrouw die ooit een Formule 1-race won.

Datzelfde jaar nam ze ook deel aan de officiële Britse Grand Prix, opnieuw op Brands Hatch, met een ondergeprepareerde privé Williams. Ze kwalificeerde zich niet. Desondanks had ze genoeg indruk gemaakt op Ken Tyrrell en deze gaf haar een kans bij de Grand Prix van Zuid-Afrika in 1981.

Door problemen tussen de FISA (Fédération Internationale du Sport Automobile) en de FOCA telde de wedstrijd echter officieel niet mee voor het wereldkampioenschap. Ze maakte een goede indruk en reed zelfs even zesde voor ze met versnellingsbak-problemen van de baan schoot. Tyrrell wilde haar een contract aanbieden voor de rest van het jaar maar zag daarvan af toen Michele Alboreto met meer sponsorgeld aanklopte.

Hierna reed ze onder andere Sportscars en Indycar en in 1992 nam ze met een volledig vrouwelijke equipe deel aan de 24 uur van Le Mans, helaas crashten ze voortijdig en haalden de finish niet. Eind jaren negentig stopte Wilson met racen en voegde zich bij het circuit-ontwerp bureau van haar man.

[ Bericht 1% gewijzigd door Michael_Moore op 26-07-2012 20:12:44 ]
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:14:31 #19
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_114692156
Nicolas Kiesa



Hij maakte zijn Formule 1-debuut in 2003 bij Minardi en nam deel aan 5 Grands Prix. Hij scoorde geen punten.

In Formule 3000/2003 wist hij de Formule 3000-race in Monaco te winnen. Björn Wirdheim dacht dat hij de finishvlag al voorbij was en vertraagde bij zijn pitcrew waarop Kiesa hem kon inhalen.

Hij racete voor het eerst in de Formule 1 voor Minardi in 2003 waarvoor hij vijf Grands Prix mocht starten. Hij wist deze ook alle vijf uit te rijden maar geen punten te pakken. In 2005 keerde hij terug naar de Formule 1 toen hij voor Jordan ging rijden als derde rijder. Hierdoor mocht hij elke vrijdag zijn opwachting maken in de vrije oefenritten.

Ook zo'n succesverhaal :')
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_114692679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik twijfel tussen Montermini (gereden voor Forti, Pacific en Simtek) en Deletraz ( :'))
Je vergeet Lavaggi, en eigenlijk geen race gereden, alleen getest:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chanoch_Nissany


Edit: over de post van Haarclip heengelezen.

Daarom maar n ander:

http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Friesacher

[ Bericht 12% gewijzigd door JohnB52 op 26-07-2012 20:33:13 ]
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2012 @ 20:29:13 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114692724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:28 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Je vergeet Lavaggi, en eigenlijk geen race gereden, alleen getest:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chanoch_Nissany
Johnny Carwash was ook een baas, maar ik zal straks toch echt iets over die 2 gaan schrijven :P
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_114692907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Johnny Carwash was ook een baas, maar ik zal straks toch echt iets over die 2 gaan schrijven :P
Hahahaha, die nickname kende ik nog niet :p
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2012 @ 20:38:35 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114693041
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:34 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Hahahaha, die nickname kende ik nog niet :p
Zo noemden ze hem op de ESPN (Bob Varsha?) altijd, in ieder geval tijdens de Belgische Grand Prix van 1995.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_114693160
Op Wikipedia staat waar t vandaan komt, de letterlijke vertaling : johnny washing :)
pi_114694039
Ricardo Zunino ('79-'81)



Ricardo Zunino is een voormalig autocoureur uit Argentinië die 11 Grand Prix-races reed.
Zunino debuteerde op 25-jarige leeftijd in de autosport en dankzij successen in Argentinië kreeg hij financiële steun om in Europa te gaan racen.

Ondanks weinig opzienbarende resultaten in de Formule 2 richtte hij zich vanaf 1979 op de Formule 1. Gedurende dat jaar testte hij voor Brabham. Toen tijdens de Grand Prix van Canada aan het eind van het seizoen Brabham-coureur Niki Lauda tussen twee trainingen stopte, kreeg Zunino, die toevallig aanwezig was, de kans van teambaas Bernie Ecclestone.

Tot halverwege 1980 reed Zunino voor Brabham voordat hij werd vervangen door Héctor Rebaque vanwege tegenvallende resultaten. Een jaar later reed hij twee races voor Tyrrell in Zuid-Amerika, voordat Ken Tyrrell Michele Alboreto aantrok.

quote:
After Friday free practice, Brabham driver Niki Lauda suddenly claimed he was tired of "driving in circles", and retired from F1. Ecclestone, debuting his new BT49 chassis that weekend, suddenly needed a capable replacement.

The story goes that he even sent someone to make an announcement on the PA system asking if anyone in the crowd could drive an F1 car, but eventually Zunino showed his face and was given the drive.

Did Zunino volunteer himself? Or did Ecclestone already know Ricardo was present at the track? Did Bernie even have a role in ensuring that Zunino was present? Perhaps he already had an inkling that Lauda was ready to quit at any moment.

According to some, the fact that Zunino had been able to test for Brabham, and eventually be on hand to make his debut seemed too much to be a fluke. The argument runs that Bernie was keen to increase Argentine interest in F1, and Zunino was his way of ensuring that.
Na zijn autosportcarrière begon Zunino een hotel aan de voet van de Andes.
Feel free to ignore my comments.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')