quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:33 schreef GotenSSJ het volgende:
Yuji Ide. Moet ongeveer wel de slechtste rijder ooit geweest zijn in de Formule 1. Heeft in totaal 4 races gereden voor Super Aguri, waarin hij totaal niet kon overtuigen en veel langzamer was dan teamgenoot Sato.
Viel ook nog eens op door Neerlands hoop in bange dagen, Albers, eruit te tikken.
[ afbeelding ]
De Held.
Wat een faalhaasquote:Bij de Grand Prix van Bahrein maakte Ide zijn debuut maar viel uit. Tijdens de Grand Prix van San Marino viel hij in negatieve zin op toen hij Christijan Albers in de eerste ronde uit de wedstrijd duwde. De FIA gaf daarop het advies aan Super Aguri om Ide meer ervaring op te laten doen en voorlopig niet meer te laten starten. Yuji Ide werd daarop voor de Grand Prix van Europa vervangen door Franck Montagny. Na deze Grand Prix heeft de FIA de superlicentie van Ide ingetrokken en keerde hij niet meer terug als racecoureur in de Formule 1. Aan het eind van het seizoen verloor de Japanner ook zijn FIA Super Licentie door roekeloos rijden. Na zijn mislukte Formule 1-carrière ging de Japanner terug naar Japan om in de Formule Nippon te rijden. In 2006 haalde reed hij een half seizoen en haalde geen punten. In 2007 wisselde hij van team en reed voor het Autobacs Racing Team Aguri. Hij haalde 6 punten in het gehele seizoen. Die 6 punten vergaarde hij in één race, hij eindigde dat seizoen als dertiende.
quote:Both his qualifications need to be put into context, however. Belmondo only got on the grid at Monaco by default, after both Simtek and Williams only entered one car (in the wake of Roland Ratzenberger and Ayrton Senna's deaths), and after Sauber withdrew both its cars after Wendlinger's serious practice accident. Regardless, Belmondo withdrew after doing 53 laps as a mobile chicane, succumbing to fatigue. All the same it was the furthest that a Pacific would go in a race in 1994.
Je hebt gelijk, weet ook niet hoe ik daar nu bij kwamquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Burti crashte in Blanchimont, niet in Eau Rouge.
Ik ben geen fervent volger van de 24-uur van Le Mans (de echte toppers uitgezonderd) en A1GP had ik na 1 jaar wel gezien. Dus voor mij was het zeker wel een 'vergeten' coureur.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:20 schreef JohnB52 het volgende:
Ralph Firman mag wel uit het lijstje hoor, die heeft nog wel wat gepresteerd:
Allebei waardige kandidaten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik twijfel tussen Montermini (gereden voor Forti, Pacific en Simtek) en Deletraz ( )
Sommige F1 rejects hebben ook nog een aardige carrière gehadquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat verhaal van Philippe Adams is nieuw voor mij. 250.000 dollar privé lenen voor twee races in een (matige) auto die je niet kent, wat een baas!
Heerlijk ook nog die tijd dat bepaalde coureurs gewoon uitstapten omdat ze het fysiek niet aankonden ( Paul Belmondo).
[..]
Ik ben geen fervent volger van de 24-uur van Le Mans (de echte toppers uitgezonderd) en A1GP had ik na 1 jaar wel gezien. Dus voor mij was het zeker wel een 'vergeten' coureur wat er nou van Firman terecht was gekomen na zijn korte stint in F1.
Dit topic is niet bedoeld voor uitsluitend F1 Rejects, het kunnen ook coureurs zijn die een kort leven in de hoogste tak van autosport hebben gehad, maar daarna succesvol zijn geweest in Azië of Noord Amerika bijvoorbeeld.
[..]
Allebei waardige kandidaten.
Gaston Mazzacane is een Argentijns autocoureur en reed 21 races in de Formule 1 voor de teams van Minardi en Prost.quote:Mazzacane in Italian means ''kill the dog'' and his nickname was ''The Flying Mullet''
Je vergeet Lavaggi, en eigenlijk geen race gereden, alleen getest:quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik twijfel tussen Montermini (gereden voor Forti, Pacific en Simtek) en Deletraz ( )
Johnny Carwash was ook een baas, maar ik zal straks toch echt iets over die 2 gaan schrijvenquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:28 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je vergeet Lavaggi, en eigenlijk geen race gereden, alleen getest:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chanoch_Nissany
Hahahaha, die nickname kende ik nog niet :pquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Johnny Carwash was ook een baas, maar ik zal straks toch echt iets over die 2 gaan schrijven
Zo noemden ze hem op de ESPN (Bob Varsha?) altijd, in ieder geval tijdens de Belgische Grand Prix van 1995.quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hahahaha, die nickname kende ik nog niet :p
Na zijn autosportcarrière begon Zunino een hotel aan de voet van de Andes.quote:After Friday free practice, Brabham driver Niki Lauda suddenly claimed he was tired of "driving in circles", and retired from F1. Ecclestone, debuting his new BT49 chassis that weekend, suddenly needed a capable replacement.
The story goes that he even sent someone to make an announcement on the PA system asking if anyone in the crowd could drive an F1 car, but eventually Zunino showed his face and was given the drive.
Did Zunino volunteer himself? Or did Ecclestone already know Ricardo was present at the track? Did Bernie even have a role in ensuring that Zunino was present? Perhaps he already had an inkling that Lauda was ready to quit at any moment.
According to some, the fact that Zunino had been able to test for Brabham, and eventually be on hand to make his debut seemed too much to be a fluke. The argument runs that Bernie was keen to increase Argentine interest in F1, and Zunino was his way of ensuring that.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |