abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114766035
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik maak ook fouten. Maar ik heb nog nooit een kind achter gelaten in de auto. Aangezien mijn kinderen volwassen zijn, kan ik dat zeggen.

Ik vind het onzin om te zeggen dat dit iedereen kan gebeuren. Dat is niet zo. Er zijn mensen die niet onder druk staan, en die nooit hun kind alleen in de auto laten zitten.

Er zijn ook mensen die, uit gemakzucht, hun kind gewoon in de auto laten zitten om even een boodschapje te doen, even af te rekenen bij de benzinepomp, enz. En dan sluipt die gewoonte erin. Voor je het weet loopt dat 'even' uit, omdat je een kennis tegenkomt en sta je er niet bij stil dat de auto een oven wordt.

Daarom aanleren dat je dat NOOIT doet.
"Maar ik..." kijk daar ga je. Het is een hele erge en fatale fout begrijp me niet verkeerd, maar het zou iemand zomaar kunnen overkomen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:40:34 #127
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114766186
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar ik zou never nooit een kind achterlaten in een auto. Zelfs niet voor vijf minuutjes. Ongeacht de tijd van het jaar.
Ik geloof ook niet dat het mij zou overkomen. Het was voor mij een tweede natuur geworden om bij álles wat ik deed éerst te denken aan de kinderen.
Zelfs zo stom dat als ik ze eens een dagje níet had, nóg omkeek of ik alle koppen wel geteld had en me bijna geamputeerd voelde zonder :D
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:43:44 #128
3542 Gia
User under construction
pi_114766288
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:36 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

"Maar ik..." kijk daar ga je. Het is een hele erge en fatale fout begrijp me niet verkeerd, maar het zou iemand zomaar kunnen overkomen.
Maar niet iedereen. Da's onzin om dat te stellen.
Dan kun je ook wel zeggen dat iedere man zijn vrouw zou kunnen slaan. Dat iedereen zou kunnen stelen.

Er zijn mensen die meer met zichzelf bezig zijn dan met kun kind.

Zag van de week een jonge vrouw, op de fiets, klein kindje achterop, slingerend over een fietspad rijden. Ze zat te sms-en, of wordfeud, whatever. Ze slingerde omdat haar blik gefocussed was op haar mobiel.

Sorry, vind ik niet normaal. Denk aan je kind. Als je valt, kan dat voor zo'n kleintje fataal zijn. Maar goed, ook dat kan natuurlijk iedereen overkomen. Iedereen zit weleens op zijn mobieltje te kijken tijdens het rijden, fietsen.
pi_114766387
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar niet iedereen. Da's onzin om dat te stellen.
Dan kun je ook wel zeggen dat iedere man zijn vrouw zou kunnen slaan. Dat iedereen zou kunnen stelen.

Er zijn mensen die meer met zichzelf bezig zijn dan met kun kind.

Zag van de week een jonge vrouw, op de fiets, klein kindje achterop, slingerend over een fietspad rijden. Ze zat te sms-en, of wordfeud, whatever. Ze slingerde omdat haar blik gefocussed was op haar mobiel.

Sorry, vind ik niet normaal. Denk aan je kind. Als je valt, kan dat voor zo'n kleintje fataal zijn. Maar goed, ook dat kan natuurlijk iedereen overkomen. Iedereen zit weleens op zijn mobieltje te kijken tijdens het rijden, fietsen.
Nee niet iedereen nee, maar dat dikgedrukte stukje kan je niet vergelijken met dit topic.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:51:25 #130
3542 Gia
User under construction
pi_114766501
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:40 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat het mij zou overkomen. Het was voor mij een tweede natuur geworden om bij álles wat ik deed éerst te denken aan de kinderen.
Zelfs zo stom dat als ik ze eens een dagje níet had, nóg omkeek of ik alle koppen wel geteld had en me bijna geamputeerd voelde zonder :D
Nee, dat kan niet hoor, volgens sommigen. Het kan iedereen overkomen. Zelfs de meest uitgeruste, verantwoordelijke ouder.

Ik had dat hetzelfde, hoewel ik met twee kinderen snel klaar was met koppen tellen.

Dagje strand, bijvoorbeeld, spraken we af om om beurten de jongens in 't oog te houden. De ander kon even zonnen, lezen of puzzelen. Wij lieten ze geen seconde uit het oog. Voor je het weet drijven ze af, verdwalen ze, enz..

Heb eens op een brigade gewerkt en het kwam echt voor dat je een kindje vond, verdwaald, waarvan de ouders om 18.00 uur eens kwamen informeren of ze misschien gevonden was. Kindercreche de reddertjes. Right.
pi_114766620
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet hoor, volgens sommigen. Het kan iedereen overkomen. Zelfs de meest uitgeruste, verantwoordelijke ouder.

Ik had dat hetzelfde, hoewel ik met twee kinderen snel klaar was met koppen tellen.

Dagje strand, bijvoorbeeld, spraken we af om om beurten de jongens in 't oog te houden. De ander kon even zonnen, lezen of puzzelen. Wij lieten ze geen seconde uit het oog. Voor je het weet drijven ze af, verdwalen ze, enz..

Heb eens op een brigade gewerkt en het kwam echt voor dat je een kindje vond, verdwaald, waarvan de ouders om 18.00 uur eens kwamen informeren of ze misschien gevonden was. Kindercreche de reddertjes. Right.
Je kan ook te ver gaan he :')
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:56:35 #132
3542 Gia
User under construction
pi_114766679
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:47 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nee niet iedereen nee, maar dat dikgedrukte stukje kan je niet vergelijken met dit topic.
Ik vind dat van hetzelfde. Met jezelf bezig zijn, ipv met je kind.

Als iemand een ongeluk veroorzaakt, omdat hij zijn mobiel moest pakken, dan hoor je mensen ook zeggen 'kan iedereen overkomen, gewoon pech'

Mensen genoeg die bellen, eten, zich scheren, make-up checken, allemaal tijdens het rijden. En dat met kinderen op de achterbank.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:58:14 #133
3542 Gia
User under construction
pi_114766738
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:54 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Kun jij vinden. Als een kind verdrinkt en de ouders zeggen dat ze maar even niet keken, zeg jij weer: 'kan iedereen overkomen'

Ons niet.
pi_114766803
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dat van hetzelfde. Met jezelf bezig zijn, ipv met je kind.

Als iemand een ongeluk veroorzaakt, omdat hij zijn mobiel moest pakken, dan hoor je mensen ook zeggen 'kan iedereen overkomen, gewoon pech'

Mensen genoeg die bellen, eten, zich scheren, make-up checken, allemaal tijdens het rijden. En dat met kinderen op de achterbank.
Maar die man was gewoon aan het auto rijden. En verder die mobiel pakken heb je controle over op dat moment en als je iets vergeet komt het gewoon niet in je op.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:01:04 #135
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114766851
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:54 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ik had ook mijn ogen continu op de kids gericht hoor :@
Zelfs als een ander ouder iemand zei dat ik gerust even mijn ogen kon sluiten om te zonnen lukte me dat niet, ik vertrouwde alleen mezelf.

Maar ik ben ook zo'n persoon die niet kan slapen in de auto als een ander rijdt, controlfreak noemen ze dat ook wel 8)7

Nooit ontspannen mezelf eens over kunnen geven, altijd zelf de touwtjes in handen willen houden en tot nu toe geen ongelukken meegemaakt (afkloppen)
pi_114766886
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun jij vinden. Als een kind verdrinkt en de ouders zeggen dat ze maar even niet keken, zeg jij weer: 'kan iedereen overkomen'

Ons niet.
Ik ben heus niet zo'n mierenneuker hoor, maar als je zo gaat denken dan hebben je kinderen helemaal geen vrijheden meer... Net zoiets als dat ze niet in de voortuin mogen spelen zonder dat er iemand constant achter een raam ze in de gaten houd.
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 juli 2012 @ 16:03:37 #137
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_114766946
Ik ben gek op mijn kinderen. Maar zelfs al zijn we ergens kan ik ze in mijn eentje nooit alletwee tegelijk in het oog houden. De een loopt voor me, de andere wacht ineens weer ergens op en staat ineens 50 meter achter me. Ik zoi knettergek worden als ik ze beiden continu moet corrigeren. En mijn kinderen van mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_114766949
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:01 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Zelfs als een ander ouder iemand zei dat ik gerust even mijn ogen kon sluiten om te zonnen lukte me dat niet, ik vertrouwde alleen mezelf.

Maar ik ben ook zo'n persoon die niet kan slapen in de auto als een ander rijdt, controlfreak noemen ze dat ook wel 8)7

Nooit ontspannen mezelf eens over kunnen geven, altijd zelf de touwtjes in handen willen houden en tot nu toe geen ongelukken meegemaakt (afkloppen)
Opzich betekent het gewoon dat je erg om je kinderen geeft en wil dat ze niks overkomt, juist goed _O_

Maar soms moet je het gewoon laten gaan.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:05:48 #139
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_114767030
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:
Ik ben gek op mijn kinderen. Maar zelfs al zijn we ergens kan ik ze in mijn eentje nooit alletwee tegelijk in het oog houden. De een loopt voor me, de andere wacht ineens weer ergens op en staat ineens 50 meter achter me. Ik zoi knettergek worden als ik ze beiden continu moet corrigeren. En mijn kinderen van mij.
Oh , maar ik laat ze vrij in hun doen en laten, continu corrigeren is er niet bij, van vallen en opstaan leren ze alleen maar ^O^

Maar in gevaarlijke situaties, zoals bij de zee aan het strand of in het verkeer hou ik ze wel degelijk in de gaten.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:06:12 #140
3542 Gia
User under construction
pi_114767046
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:01 schreef Flow3r het volgende:

Ik ben precies hetzelfde.

Kan mijn man wel zeggen dat hij de achterdeur heeft gesloten, voel ik er toch nog aan, bijvoorbeeld. En slapen in de auto kan ik ook niet. Mijn man ook niet, als ik rijd.
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 juli 2012 @ 16:06:47 #141
3928 Ulx
pi_114767073
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:05 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Oh , maar ik laat ze vrij in hun doen en laten, continu corrigeren is er niet bij, van vallen en opstaan leren ze alleen maar ^O^

Maar in gevaarlijke situaties, zoals bij de zee aan het strand of in het verkeer hou ik ze wel degelijk in de gaten.
Uiteraard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_114767132
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben precies hetzelfde.

Kan mijn man wel zeggen dat hij de achterdeur heeft gesloten, voel ik er toch nog aan, bijvoorbeeld. En slapen in de auto kan ik ook niet. Mijn man ook niet, als ik rijd.
Waar aan :')?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:10:53 #143
3542 Gia
User under construction
pi_114767237
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:02 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ik ben heus niet zo'n mierenneuker hoor, maar als je zo gaat denken dan hebben je kinderen helemaal geen vrijheden meer... Net zoiets als dat ze niet in de voortuin mogen spelen zonder dat er iemand constant achter een raam ze in de gaten houd.
Op straat spelen is wat anders dan aan zee. Ze mochten gewoon gaan spelen, zelf naar vriendjes en school, gaan skeeleren, enz. Ik houd ze dan niet continu in de gaten. Maar aan zee wel.

In een dierentuin kijk je ook regelmatig waar ze zijn, maar minder intensief dan aan zee. In pretparken of speeltuinen gingen ze gewoon hun eigen gang. Gingen wij ergens zitten, op een centrale plek. Kids kwamen regelmatig langs voor drinken, of geld voor een ijsje.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:12:23 #144
3542 Gia
User under construction
pi_114767299
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:08 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Waar aan :')?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De deurklink?
pi_114767800
Dat hij het kindje in de auto heeft laten zitten heeft waarschijnlijk niets te maken met het 'wel of niet altijd aan de kinderen denken'. Het is een fout, in theorie ook wel 'lapse' genoemd:
Lapses are missed actions and omissions, i.e. when somebody has failed to do something due to lapses of memory and/or attention or because they have forgotten something, e.g. forgetting to lower the undercarriage on landing.

Ditmaal alleen met ernstige gevolgen omdat hij zo lang niet terug is gekomen in zijn auto. Maar in principe is het hetzelfde probleem als wanneer je een gehaktbal maakt en er geen ei in doet. Hij voerde een routine uit, maar heeft om wat voor reden dan ook een stukje: het kind uit de auto halen en in de chrèche zetten niet uitgevoerd.
Dat maakt zo iemand echt geen slechte ouder, vaak zat dat ouders 'even' hun kind vergeten, in de stad of bij de pinautomaat. Alleen in dergelijke gevallen is het niet fataal en dat maakt het wel erg in deze situatie. Misschien heb je het zelf ook wel eens gedaan maar heb je het niet onthouden omdat je kind een geluid maakte of er op tijd achter kwam.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:01:09 #146
3542 Gia
User under construction
pi_114769673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:24 schreef Markeerstift het volgende:
Dat maakt zo iemand echt geen slechte ouder, vaak zat dat ouders 'even' hun kind vergeten, in de stad of bij de pinautomaat. Alleen in dergelijke gevallen is het niet fataal en dat maakt het wel erg in deze situatie.
Niemand zegt dat die man een slechte ouder is, ik zeg alleen dat het onzin is te stellen dat dit iedereen kan overkomen.
quote:
Misschien heb je het zelf ook wel eens gedaan maar heb je het niet onthouden omdat je kind een geluid maakte of er op tijd achter kwam.
Ja, zo lust ik er nog wel een.
Als ik zeg dat mij dit nooit is overkomen, beweer jij dat ik het wel vergeten zal zijn.

Het is mij niet overkomen. Ik heb nog nooit mijn kinderen alleen in de auto achter gelaten. En ik heb een uitstekend geheugen.
pi_114770208
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je wacht totdat ze gaan kruipen, kun je al te laat zijn. Je weet bij kinderen niet wat ze kunnen, totdat ze het doen. En als ze dat dan de eerste keer doen terwijl mama even niet kijkt, kan dat fout gaan. Je moet dat dus voor zijn.
Daar heb je de eerste maanden na de geboorte meer dan genoeg tijd voor, je daar zes maanden voor de geboorte druk over maken dient geen enkel doel
pleased to meet you
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 juli 2012 @ 17:18:46 #148
3928 Ulx
pi_114770354
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:01 schreef Gia het volgende:

Het is mij niet overkomen. Ik heb nog nooit mijn kinderen alleen in de auto achter gelaten. En ik heb een uitstekend geheugen.
Hoe doe jij dat bij tanken?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 17:20:46 #149
3542 Gia
User under construction
pi_114770435
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat bij tanken?
Of je leest het hele topic?

Ik verwijs je door naar post nummer 105
pi_114771097
Heb liever een iets verstrooide moeder met risico's van dien, dan Gia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')