abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:48:04 #151
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114659067
^^ _O- dat die makelaars nou zelf niet snappen dat die groothoeklens de foto's alleen maar hilarisch maakt. :')

Overigens wel een prachtige boerderij, of beter gezegd, het weinige originele wat er nog van over is... :'( Zie ik het nou goed, hebben die barbaren in de woonkamer een verlaagd plafonnetje gemonteerd? Op de verdieping zijn in ieder geval de originele balken nog zichtbaar.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114659135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ _O- dat die makelaars nou zelf niet snappen dat die groothoeklens de foto's alleen maar hilarisch maakt. :')
het issue is vaak wel dat je anders nauwelijks iets van de kamer op de foto krijgt.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:50:57 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114659203
Hoe zou kluskonijn anders fotos maken in kleine ruimtes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:51:55 #154
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114659245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe zou kluskonijn anders fotos maken in kleine ruimtes?
Ik heb mijn piepkleine huisje verkocht met mijn eigen foto's van de piepkleine ruimtes.
Geen groothoeklenzen, geen ingewikkeld gedoe, gewoon laten zien hoe het is.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114659269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik heb mijn piepkleine huisje verkocht met mijn eigen foto's van de piepkleine ruimtes.
Geen groothoeklenzen, geen ingewikkeld gedoe, gewoon laten zien hoe het is.
met wat voor cam gemaakt?
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:54:20 #156
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114659358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

met wat voor cam gemaakt?
Een doodgewone fujifilm finepix van een tigtal jaartjes geleden. ;)
Fotograferen is m.i. niet een kwestie van een dure camera met veel gadgets - het is goed kunnen waarnemen met je eigen ogen en een goed gevoel hebben voor compositie. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114659392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Een doodgewone fujifilm finepix van een tigtal jaartjes geleden. ;)
Fotograferen is m.i. niet een kwestie van een dure camera met veel gadgets - het is goed kunnen waarnemen met je eigen ogen en een goed gevoel hebben voor compositie. ;)
veel zoom cams komen in de buurt van groothoek. fish eye is het andere uiterste.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:56:00 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114659427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 20:54 schreef Resistor het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)0313-bisschopsweg-6/
Enorm misbruik van de groothoeklens (hoop ik, anders is het een enorme hoofdpijntoilet)
[ afbeelding ]

Huidige bewoner weet ook niet wat hij is, een Bunschoter (boer, past bij boerderij) of Spakenburger (visser) Of gewoon een Bunschoter en Spakenburger die getrouwd zijn/waren :P
[ afbeelding ]

En een laag raampje


Verder is het hele interieur een totale verkrachting van het boerderijtje uit 1850, en het 'weidse uitzicht' is niet zo weids als ze mee adverteren, de A1 ligt zeer dichtbij (en zonder geluidsscherm)
Na, de A1 is nog altijd een 200-300 meter weg minstens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:02:39 #159
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114659698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

veel zoom cams komen in de buurt van groothoek. fish eye is het andere uiterste.
Dat klopt.
Probleem met die groothoeklenzen is dat je bij ondeskundig gebruik altijd van die hilarische vervormingen ziet op de foto's. En verder snap ik het nut niet zo - als de kamers klein zijn, wat is het probleem om dat ook gewoon op de foto's te tonen? Je voorkomt er ook nog eens teleurstellingen mee bij daadwerkelijke bezichtigingen. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114659741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat klopt.
Probleem met die groothoeklenzen is dat je bij ondeskundig gebruik altijd van die hilarische vervormingen ziet op de foto's. En verder snap ik het nut niet zo - als de kamers klein zijn, wat is het probleem om dat ook gewoon op de foto's te tonen? Je voorkomt er ook nog eens teleurstellingen mee bij daadwerkelijke bezichtigingen. ;)
nja het is de makkelijkste manier om veel op de foto te krijgen. en volgens mij hebben veel makelaars niet de moeite genomen om een simpele fotocursus te volgen als je ziet wat er soms op funda langskomt.
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:09:43 #161
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114659979
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nja het is de makkelijkste manier om veel op de foto te krijgen.
Ik denk dus juist dat het een verkeerd uitgangspunt is om 'zoveel mogelijk op de foto te krijgen'.
Maak dan gewoon MEER losse foto's. En het liefst vanuit verschillende camerastandpunten, dus klim eens op een trapje, schiet eens een plaatje wat lager, en dergelijke.
Ik krijg zo de indruk dat een beetje fantasie en gevoel bij veel makelaars ontbreekt.

quote:
en volgens mij hebben veel makelaars niet de moeite genomen om een simpele fotocursus te volgen als je ziet wat er soms op funda langskomt.
Absoluut. En dan, die boerderij, wat is het punt om zaken 'groter' te laten lijken dan ze al zijn?
Bij een kabouterhuisje kan ik het me nog enigszins voorstellen dat je als fotograaf een beetje gaat 'vogelen' met je lenzen en zo, maar zo'n groot pand...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114700610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Een doodgewone fujifilm finepix van een tigtal jaartjes geleden. ;)
Fotograferen is m.i. niet een kwestie van een dure camera met veel gadgets - het is goed kunnen waarnemen met je eigen ogen en een goed gevoel hebben voor compositie. ;)
De fotograaf maakt de foto, niet de camera.

Een veel gemaakte fout is dat mensen denken dat ze vanzelf goede foto's krijgen als ze maar een dure camera nemen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 08:51:24 #164
225461 DubbelZout
Niet zoet, maar zout!
pi_114709785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:22 schreef alpeko het volgende:
Is er nog iets echt op deze foto's?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zie de rest hier: http://www.funda.nl/koop/dordrecht/huis-47142094-groenedijk-68/
... ziet er redelijk origineel uit ... ??
pi_114710057
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:22 schreef alpeko het volgende:
Is er nog iets echt op deze foto's?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zie de rest hier: http://www.funda.nl/koop/dordrecht/huis-47142094-groenedijk-68/
ik zie geen dingen die 'niet echt' zijn. Ok, het ziet er allemaal wat raar uit, maar ik heb het gevoel dat de makelaar op de knop 'kleuren verlevendigen' of 'autocorrectie' heeft gedrukt.
pi_114710317
Dan ligt het aan mij. Ik vind het er vrij ongeloofwaardig uitzien. Zeker als je ook kijkt naar het verschil tussen de stijl van de woonkamer en de rest van het huis. Die blauwe moderne bank past totaal niet bij de rest.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 09:24:31 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114710359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:23 schreef alpeko het volgende:
Dan ligt het aan mij. Ik vind het er vrij ongeloofwaardig uitzien. Zeker als je ook kijkt naar het verschil tussen de stijl van de woonkamer en de rest van het huis. Die blauwe moderne bank past totaal niet bij de rest.
Mensen hebben geen smaak?
Check die jaren 80 klassieker design TL lamp boven het bureau
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114710741
Raar huis. Op de eerste verdieping twee groter slaapkamers waarvan een als de masterslaapkamer gezien moet worden. Die heeft de badkamer, een open badkamer direct naast het bed.
Die steunpaal staat daar optisch ongelukkig, het maakt dat het er krakkemikkig uitziet en met die overbodige trap erachter ook rommelig.

Wat is de meerwaarde van dat hoogteverschil? Volgens de omschrijving hebben de eigenaren die verhoging aangebracht. Maar de foto van de voorgevel laat een klein trapje zien.
pi_114710800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:23 schreef alpeko het volgende:
Dan ligt het aan mij. Ik vind het er vrij ongeloofwaardig uitzien. Zeker als je ook kijkt naar het verschil tussen de stijl van de woonkamer en de rest van het huis. Die blauwe moderne bank past totaal niet bij de rest.
Smaken verschillen, ik vind het er superleuk en vrolijk uitzien *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_114710821
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:23 schreef alpeko het volgende:
Dan ligt het aan mij. Ik vind het er vrij ongeloofwaardig uitzien. Zeker als je ook kijkt naar het verschil tussen de stijl van de woonkamer en de rest van het huis. Die blauwe moderne bank past totaal niet bij de rest.
Ik heb even op funda zelf door de foto's geklikt en begrijp wat je bedoelt. De eerste keer dat je die blauwe bank & stoel ziet ziet het er waanzinnig nep uit :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114712243
Leuk topic dit!

Ook nog een leuke bijdrage. Het huis van Jan de Hoop. Incl. de nieuwslezer zelf! :)

http://www.funda.nl/koop/rotterdam/appartement-48449583-buitenbassinweg-635/

  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:14:44 #172
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_114712994
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:48 schreef remcob87 het volgende:
Leuk topic dit!

Ook nog een leuke bijdrage. Het huis van Jan de Hoop. Incl. de nieuwslezer zelf! :)

http://www.funda.nl/koop/rotterdam/appartement-48449583-buitenbassinweg-635/

[ afbeelding ]
Ruim appartement en prachtige locatie _O_
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:01:38 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114716721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:23 schreef alpeko het volgende:
Dan ligt het aan mij. Ik vind het er vrij ongeloofwaardig uitzien. Zeker als je ook kijkt naar het verschil tussen de stijl van de woonkamer en de rest van het huis. Die blauwe moderne bank past totaal niet bij de rest.
De meeste mensen richten niet hun huis iedere keer volledig opnieuw in, in de slaapkamer staat een Auping auronde, dus ik gok dat de bewoners iig een eind boven de 40 zijn en wellicht in de buurt van de AOW-leeftijd, dan krijg je nou eenmaal dat sommige zaken uit een iets andere tijd stammen dan andere, en als je een nieuwe bank koopt, en je vindt die kleur blauw mooi, dan neem je geen andere kleur omdat het niet staat bij die ene bruine stoel, die wordt immers vanzelf nog wel een keer vervangen.

Verder vind ik de benedenverdieping helemaal niet vreemd of niet bij elkaar passend, en de bovenverdieping lijkt vooral een empty nest syndroom te hebben; voormalige kinderkamers die werkkamers worden enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:08:47 #174
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_114716907


Mooi als je van schrootjes houdt :D

quote:
Achter portaal met toegang tot de tuin en gedateerde badkamer met ligbad, douche en toilet.
Ben bang voor de badkamer, maar helaas geen foto :{
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_114717055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:08 schreef Dagobert het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi als je van schrootjes houdt :D

[..]

Ben bang voor de badkamer, maar helaas geen foto :{
Bang voor de badkamer?? Zou eerder bang zijn voor inbrekers, of zijn dit geen bloedvlekken van de vorige bewoners??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')