abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 maart 2013 @ 21:32:49 #201
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124182004
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:49 schreef BarbaraVleesaap het volgende:
Klopt het dat het bij de musicals van nu meer gaat om de decors en special effects en dat de muzikaliteit van de spelers van ondergeschikt belang is?

Dat idee krijg ik namelijk :)
Misschien voor sommige mensen, maar voor mij absoluut niet.
pi_124218397
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:49 schreef BarbaraVleesaap het volgende:
Klopt het dat het bij de musicals van nu meer gaat om de decors en special effects en dat de muzikaliteit van de spelers van ondergeschikt belang is?

Dat idee krijg ik namelijk :)
Dat zie je dan toch echt verkeerd.

Ik heb afgelopen zondag genoten van Hij gelooft in mij met Hadewych en de rest. Prachtige musical met een goede cast. Jammer dat er geen cd is!
pi_124278337
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 14:49 schreef BarbaraVleesaap het volgende:
Klopt het dat het bij de musicals van nu meer gaat om de decors en special effects en dat de muzikaliteit van de spelers van ondergeschikt belang is?

Dat idee krijg ik namelijk :)
Gedeeltelijk wel. Goed lezen waar het verhaal over gaat, wie er in de cast zitten en filmpjes/promo materiaal kijken. Dan weet je welke je 'moet' kiezen.

En anders aan Elizabeth vragen. Die heeft er verstand van.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:28:12 #204
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124394750
Een musicaltopic O+

Ik ben geen grote kenner, maar wel een paar musicals bezocht in t verleden (Aida, Lion King, Drie Musketiers, JCS, Mary Poppins). Afgelopen maand voor t eerst zelf opgetreden in een amateurproductie van Les Misérables. Nu is die combinatie, Les Mis en amateur, natuurlijk een recipe for disaster ;) maar het was zó leuk!

We deden een bewerkte versie, met leerlingen en docenten. Heel schooljaar geoefend, en t was één groot feest de optredens! Het zag er prachtig uit, en er zitten zulke getalenteerde leerlingen bij O+ Trotse Juf was ik!

Zelf mocht ik Madame Thenardier spelen, hele leuke reacties gehad van iedereen, kon me er helemaal in uitleven.

Dus, nu ben ik hooked, en hoop ik volgend jaar weer mee te doen, kijk ik ineens vrijwillig musicalclipjes, etc. etc. Dus ik ga hier ook maar meelezen!
Kwak
pi_124528391
Leuk om te horen dat het je zo ligt.

Ik heb vroeger met ons kinderkoor Joseph gedaan in de Tilburgse schouwburg. Toen ik de versie met Freek zag, zat ik dus steeds samen met mijn moeder zachtjes mee te zingen. Tot ergernis van de spelers. :P Nee hoor, we zongen heel zachtjes.

Zondag heb ik Aspects gezien. Aanrader voor de fans van serieuze musicals kan ik je vertellen.

Onze cast was net iets anders omdat we Freek hadden ipv Rene. En Mieke ipv Maaike. Maar dat beviel goed. Bij de eerste scene zag ik meteen Freek al staan (had geen castbord gezocht). Ik vind dat Freek goed in de rol past. Omdat hij, wat ik al eerder elders las, jonger is, lijkt het in de 1e akte beter te kloppen. Muzikaal gezien mis je niets met Freek. Maar dat wisten wij al. Die laatste noot!
Lone had ik tot dan toe alleen in Zorro gezien. Daar vond ik haar al super. Nu kon ik vooral een heel andere kant van haar horen. En die was zo mooi. O+ Ernst Daniël had ik al met zijn 3 Baritons gehoord. Natuurlijk ook een hele goede zanger. Hetzelfde geldt voor Michelle, die ik al had gezien in Next to Normal. Mieke vond ik erg sterk in Hand Me the Wine and the Dice. (Stanley, ^O^ voor de choreo.) Wordt saai he? Al die veren.

Dan ook nog wat veren voor de ass van Mathijs. ;) Daar zou ik alleen al mijn kaartje voor betaald hebben. Ik vond het ensemble zo fijn dynamisch in deze musical. Ze hebben gelijk allemaal een dubbelrol als roadie. Dat is me heel goed bevallen. Een ander van ons moest er erg aan wennen, maar ik had dat helemaal niet.

Andere reacties: onze buurvrouw in de zaal zat te huilen en een jonger meisje achter ons vond Saturday Night Fever veel leuker.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:16:15 #206
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124528450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:14 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Leuk om te horen dat het je zo ligt.

Ik heb vroeger met ons kinderkoor Joseph gedaan in de Tilburgse schouwburg. Toen ik de versie met Freek zag, zat ik dus steeds samen met mijn moeder zachtjes mee te zingen. Tot ergernis van de spelers. :P Nee hoor, we zongen heel zachtjes.

Zondag heb ik Aspects gezien. Aanrader voor de fans van serieuze musicals kan ik je vertellen.

Onze cast was net iets anders omdat we Freek hadden ipv Rene. En Mieke ipv Maaike. Maar dat beviel goed. Bij de eerste scene zag ik meteen Freek al staan (had geen castbord gezocht). Ik vind dat Freek goed in de rol past. Omdat hij, wat ik al eerder elders las, jonger is, lijkt het in de 1e akte beter te kloppen. Muzikaal gezien mis je niets met Freek. Maar dat wisten wij al. Die laatste noot!
Lone had ik tot dan toe alleen in Zorro gezien. Daar vond ik haar al super. Nu kon ik vooral een heel andere kant van haar horen. En die was zo mooi. O+ Ernst Daniël had ik al met zijn 3 Baritons gehoord. Natuurlijk ook een hele goede zanger. Hetzelfde geldt voor Michelle, die ik al had gezien in Next to Normal. Mieke vond ik erg sterk in Hand Me the Wine and the Dice. (Stanley, ^O^ voor de choreo.) Wordt saai he? Al die veren.

Dan ook nog wat veren voor de ass van Mathijs. ;) Daar zou ik alleen al mijn kaartje voor betaald hebben. Ik vond het ensemble zo fijn dynamisch in deze musical. Ze hebben gelijk allemaal een dubbelrol als roadie. Dat is me heel goed bevallen. Een ander van ons moest er erg aan wennen, maar ik had dat helemaal niet.

Andere reacties: onze buurvrouw in de zaal zat te huilen en een jonger meisje achter ons vond Saturday Night Fever veel leuker.
Ik word steeds benieuwder. 11 april ga ik 'm zien in Amersfoort. Eerst 6 april nog Sister Act. :)
pi_124528589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:16 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik word steeds benieuwder. 11 april ga ik 'm zien in Amersfoort. Eerst 6 april nog Sister Act. :)
Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden. Sister Act staat ook nog op ons lijstje. Maar ik verwacht dat we gaan wachten op een actie.
  zondag 31 maart 2013 @ 14:10:44 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_124717165
Ivan staat echt in mijn top3 van Krolocks :Y Plus het is een schatje. En Michael Heller is een puike Alfred.

Kortom, leuk avond gehad gisteren :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 31 maart 2013 @ 18:57:09 #209
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124727291
quote:
3s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:34 schreef Clauw het volgende:

Ik heb afgelopen zondag genoten van Hij gelooft in mij met Hadewych en de rest. Prachtige musical met een goede cast. Jammer dat er geen cd is!
Oh echt? Ik vond hem waardeloos. Het verhaaltje komt overduidelijk uit de pen van Raggel, aangezien het bijna te mooi is om waar te zijn. De trucjes heb je na 2x ook wel gezien (Plop, weer een spuitend blikje Heineken) en zelfs de komische noten, papa en mama Raggel, zijn na tien minuten al niet leuk meer. Over tien minuten gesproken... de musical vertelt eigenlijk het hele verhaal in tien minuten, en verder suddert het dan een beetje gezapig naar het einde. Een ensemble had eigenlijk niet eens gehoeven, want die komen gewoon niet verder dan wat Oehtje en Aahtjes. Nee, niks an.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 31-03-2013 19:23:49 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_124733064
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 18:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oh echt? Ik vond hem waardeloos. Het verhaaltje komt overduidelijk uit de pen van Raggel, aangezien het bijna te mooi is om waar te zijn. De trucjes heb je na 2x ook wel gezien (Plop, weer een spuitend blikje Heineken) en zelfs de komische noten, papa en mama Raggel, zijn na tien minuten al niet leuk meer. Over tien minuten gesproken... de musical vertelt eigenlijk het hele verhaal in tien minuten, en verder suddert het dan een beetje gezapig naar het einde. Een ensemble had eigenlijk niet eens gehoeven, want die komen gewoon niet verder dan wat Oehtje en Aahtjes. Nee, niks an.
Ja echt! Smaken verschillen :)
  zondag 31 maart 2013 @ 22:08:56 #211
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124735623
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 21:20 schreef Clauw het volgende:

[..]

Ja echt! Smaken verschillen :)
Gelukkig maar, hè? ;) Er zullen er vast een hoop bijzitten die we beiden mooi vinden.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:06:31 #212
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124961497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:16 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik word steeds benieuwder. 11 april ga ik 'm zien in Amersfoort. Eerst 6 april nog Sister Act. :)
Sister Act was een feestje! Echt een leuke show. Ik ga 'm zeker nog wel een (paar) keer bekijken. ^O^
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:16:31 #213
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_124961936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:14 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Ik heb vroeger met ons kinderkoor Joseph gedaan in de Tilburgse schouwburg.
TiKiKo?? :o
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:41:38 #214
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_124966472
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:06 schreef Twoflower het volgende:


Sister Act was een feestje! Echt een leuke show. Ik ga 'm zeker nog wel een (paar) keer bekijken. ^O^
Wij morgen over drie weken :)
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:44:01 #215
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_124966612
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:41 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wij morgen over drie weken :)
Ben benieuwd of je Carolina Dijkhuizen hebt, of Nurlaila Karim. (Ik las net vandaag dat Nurlaila de alternate van Carolina is vanaf vandaag.)
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:48:05 #216
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_124966825
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:44 schreef Twoflower het volgende:


Ben benieuwd of je Carolina Dijkhuizen hebt, of Nurlaila Karim. (Ik las net vandaag dat Nurlaila de alternate van Carolina is vanaf vandaag.)
Eigenlijk wel jammer dat je de hoofdrolspeelster dan niet kan bewonderen.
  zondag 7 april 2013 @ 00:12:30 #217
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124973917
Ik ga er ook heen met mijn moeder als de operatie erop zit.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124974453
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:12 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga er ook heen met mijn moeder als de operatie erop zit.
Ja, tijdens is ook zo wat hè ;(
  zondag 7 april 2013 @ 00:34:47 #219
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124974766
Ja en als ze hersteld is, is ook fijn :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 7 april 2013 @ 04:18:17 #220
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_124978838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:44 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je Carolina Dijkhuizen hebt, of Nurlaila Karim. (Ik las net vandaag dat Nurlaila de alternate van Carolina is vanaf vandaag.)
Ugh. Meestal ben ik wel van de understudies maar hier zou ik dus echt op letten... Karim kan ik echt niet hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 8 april 2013 @ 10:18:23 #221
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_125021956
Goh, je kon er op wachten. Na 'The Book of Mormon' zijn ze nu bezig met een (satirische) musical over Scientology. http://www.nu.nl/cultuur-(...)ntology-in-maak.html
pi_125030321
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

TiKiKo?? :o
Ik dacht dat niemand zin zou hebben om dat te googelen. :P Ja, met TiKiKo, ja. Ik heb er ergens nog een videoband van.
  maandag 8 april 2013 @ 14:55:18 #223
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_125031032
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Ik dacht dat niemand zin zou hebben om dat te googelen. :P Ja, met TiKiKo, ja. Ik heb er ergens nog een videoband van.
Heb ik niet hoeven googlen. Ik ken het koor erg goed.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_125031146
O, waarvan?
  woensdag 10 april 2013 @ 16:36:37 #225
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_125116344
Apart hoor. Halverwege 2012 kwam het nieuws naar buiten dat in seizoen 2013/2014 Rene van Kooten de hoofdrol zou krijgen in The Phantom of the Opera. Daarna bleef het stil. En nu weten we sinds afgelopen week dat hij juist een rol gaat spelen in Jersey Boys. Dus Phantom gaat niet door?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')