abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 21:10:29 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113985981
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:02 schreef z80 het volgende:
voor wie zelf ijs wil maken. de saturn heeft een apparaat in de aanbieding die zelf koelt.
in Kleve waren er 4 besteld en die moesten nog binnen komen. meteen maar 1 opzij laten zetten.
Welke? Merk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:24:49 #127
63722 z80
I fink you freaky
pi_113986762
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke? Merk?
het gaat om de Nemox gelato chef 2200 voor 179 Euro
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:13:06 #128
30365 Xiance
whoops!
pi_113989239
Zijn er hier mensen die "gewoon" naar Duitsland verhuisd zijn.. of is het allemaal voor werk enzo?

Ik zou graag in Keulen willen gaan wonen, maar ik woon al eeuwen in t zelfde gat in NL, ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben :?
En hier staat ook al weinig nuttigs..
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 22:24:34 #129
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113989803
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:09 schreef gateway het volgende:

[..]

ik zet toch echt geen helm op! en zie het hier in bocholt ook niet erg veel...... (de kids wel)

Verder werk ik in NL, boodschappen doen we hier, behalve wat dingen die hier niet te krijgen zijn (mora hamburgers! , sommige fantasoorten voor vriendin etc) Tanken doen we ook in NL (diesel is daar stuk goedkoper, en 1x per week kom ik vaak toch in NL met de prive auto omdat me ouders en vrienden daar wonen.

Vriendenkring hier bestaat eigenlijk alleen uit collega's van mijn vriendin..... (ben niet zo van de nieuwe contacten, zoals mensen op de klusmeet misschien wel ietsje gemerkt hadden)

verder moet ik vaak voor familie / vrienden / buurt van mijn ouders alcohol meebrengen van hier....
Op de klusmeet was hier niets van te merken hoor! Je hebt een leuke vlotte babbel :Y
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_113990026
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:13 schreef Xiance het volgende:
Zijn er hier mensen die "gewoon" naar Duitsland verhuisd zijn.. of is het allemaal voor werk enzo?

Ik zou graag in Keulen willen gaan wonen, maar ik woon al eeuwen in t zelfde gat in NL, ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben :?
Woon er nog niet, maar wil er gaan wonen terwijl ik nog gewoon in NL werk.
Reisafstand blijft namelijk gelijk, alleen wonen in Duitsland is volgens mij veel goedkoper in verhouding tot NL
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 9 juli 2012 @ 22:32:06 #131
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113990228
quote:

mijn vriendin komt uit duitsland, zij is 80 km richting NL verhuisd en ik 20km vanaf mijn oudershuis :)

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:24 schreef nikky het volgende:

[..]

Op de klusmeet was hier niets van te merken hoor! Je hebt een leuke vlotte babbel :Y
ow, kwam op mezelf wel ietsje anders over.... :)
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 22:39:56 #132
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113990781
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:32 schreef gateway het volgende:

ow, kwam op mezelf wel ietsje anders over.... :)
Alex vond je ook een toffe gozer. Dusuh, iets meer zelfvertrouwen mag ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 9 juli 2012 @ 22:44:57 #133
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113991089
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:39 schreef nikky het volgende:

[..]

Alex vond je ook een toffe gozer. Dusuh, iets meer zelfvertrouwen mag ;)
*au* die hoor ik vaker.... ook op mijn werk....
  maandag 9 juli 2012 @ 22:48:54 #134
30365 Xiance
whoops!
pi_113991320
Eigenlijk wil ik "gewoon" verhuizen :)
Ben al vaak in keulen geweet en vind het een verschrikelijk mooie stad.
Ook ervaar ik de Duitsers als vriendelijker (zoals boven al gezegt) en ondertussen ligt Keulen toch op redelijke afstand van NL (iets minder dan twee uur met de ICE) ben nu de site uit de OP aant doorlezen ;)
  maandag 9 juli 2012 @ 22:55:13 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113991753
Zoek een baan en verkas :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113991757
Lees net een op zich wel interessant artikel. Maar één alinea verbaasde me een beetje. Er wordt gesuggereerd dat Oost-Duitsland in economisch opzich niet meer onderdoet voor het westen. Maar kampen ze daar niet nog steeds met hoge werkloosheid en allerlei andere vervelende DDR-erfenissen?

quote:
Wie had in 1989 kunnen denken dat Duitsland een president zou hebben die geboren is in het Oost-Duitse Rostock en een bondskanselier die dan wel in Hamburg het levenslicht zag, maar opgroeide in de DDR. Het ‘oosten’, dat woord had in Duitsland lange tijd een wrange smaak, maar die periode lijkt voorgoed voorbij. De burgers in het oosten van het land zijn zelfbewust en gehard. Ze hebben het nodige meegemaakt, hebben hun portie radicale veranderingen gehad en hebben daar lering uit getrokken.
http://www.ditisduitsland.nl/ossies-als-voorbeeld-voor-grieken/
  maandag 9 juli 2012 @ 23:31:34 #137
30365 Xiance
whoops!
pi_113993978
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:55 schreef wonderer het volgende:
Zoek een baan en verkas :Y
Hehehe je kent me toch wel een beetje.. ik ben van het plannen en piekeren ;)
Ik vrees dat ik me voorlopig onder et kopje "en Nederlanders die in Duitsland willen gaan wonen" moet scharen... desalniettemin il ik dit topic grag actief blijven volgen en bijdragen ;)
  maandag 9 juli 2012 @ 23:36:20 #138
71919 wonderer
pi_113994230
Zo ben ik ook, maar soms moet je gewoon je neus dichtknijpen en in het diepe springen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_114000455
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:31 schreef Xiance het volgende:

[..]

Hehehe je kent me toch wel een beetje.. ik ben van het plannen en piekeren ;)
Ik vrees dat ik me voorlopig onder et kopje "en Nederlanders die in Duitsland willen gaan wonen" moet scharen... desalniettemin il ik dit topic grag actief blijven volgen en bijdragen ;)
Hoe oud ben je? En heb je een koophuis? :P

3 weken voordat ik in Duitsland zat, wist ik nog niet dat ik in Duitsland ging wonen. Ti's een beetje spontaan gebeurd, ging prima hoor :Y) Als je een vriendin of eigen huis hebt in NL is het wat lastiger natuurlijk, maar anders kan je gewoon gaan.. Waarom maanden ervoor uittrekken, het enige wat je nodig hebt is een inkomen :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:58:22 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_114000472
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:55 schreef Budapestenaar het volgende:
Lees net een op zich wel interessant artikel. Maar één alinea verbaasde me een beetje. Er wordt gesuggereerd dat Oost-Duitsland in economisch opzich niet meer onderdoet voor het westen. Maar kampen ze daar niet nog steeds met hoge werkloosheid en allerlei andere vervelende DDR-erfenissen?

[..]

Misschien zijn ze in het oosten op papier het westen wel voorbij ja, maar het noorden en het zuiden natuurlijk nog lang niet. Die regio wordt steeds succesvoller, maar er groeien daar nog steeds mensen op met de mentaliteit die bij een verzorgingsstaat hoort. Daar moet Duitsland echt steviger ingrijpen, misschien raken we dan ons Duitse kwartje van Kok (ossi-taks) kwijt ;)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:28:01 #141
45206 Pietverdriet
pi_114000696
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:58 schreef XL het volgende:

[..]

Misschien zijn ze in het oosten op papier het westen wel voorbij ja, maar het noorden en het zuiden natuurlijk nog lang niet. Die regio wordt steeds succesvoller, maar er groeien daar nog steeds mensen op met de mentaliteit die bij een verzorgingsstaat hoort. Daar moet Duitsland echt steviger ingrijpen, misschien raken we dan ons Duitse kwartje van Kok (ossi-taks) kwijt ;)
Osterweitrungsbeitrag noemen we hem thuis.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:30:17 #142
45206 Pietverdriet
pi_114000721
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:48 schreef Xiance het volgende:
Eigenlijk wil ik "gewoon" verhuizen :)
Ben al vaak in keulen geweet en vind het een verschrikelijk mooie stad.
Ook ervaar ik de Duitsers als vriendelijker (zoals boven al gezegt) en ondertussen ligt Keulen toch op redelijke afstand van NL (iets minder dan twee uur met de ICE) ben nu de site uit de OP aant doorlezen ;)
Keulen is wel vrij duur om te wonen, en Keulen is nogal wat eigenzinnig. Bonn is vlakbij, veel betaalbaarder.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:31:11 #143
45206 Pietverdriet
pi_114000729
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:28 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Woon er nog niet, maar wil er gaan wonen terwijl ik nog gewoon in NL werk.
Reisafstand blijft namelijk gelijk, alleen wonen in Duitsland is volgens mij veel goedkoper in verhouding tot NL
Ik zeg, doen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:37:33 #144
45206 Pietverdriet
pi_114000796
quote:
Ik kwam als kind al veel in Duitsland, op bezoek bij familie, in de jaren 80 er af en aan gewoon in relaties, wilde tijd gehad, na mijn studietijd in NL een bedrijf gehad en en daarna in oa Singapore gezeten. Begin deze eeuw in Düsseldorf beland voor het werk en jaren gewoond, weer vertrokken, tijd half in NL half in D gewoond (relatie) en nu samen een huis gekocht en woon er nu weer full time.
Sprak van de week een vriend van mij uit Stuttgart, die woont daar, zit om de week voor het werk in Ierland en de andere reist hij de wereld rond naar allerlei klanten.
Die kan nog steeds een paar keer per jaar op vakantie van zijn punten, ik helaas niet meer. De tijd dat ik in Duesseldorf "Woonde" had ik dat ook.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:16:33 #145
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_114002490
quote:

Ik heb in mei 2008 m'n huidige vriendin in Hamburg (op de Reeperbahn notabene :D) leren kennen. Aangezien ik Duits kon spreken en in principe overal kan zitten voor m'n werk heb ik besloten 11 maanden later naar HH te verhuizen.

En nu zijn we (dus) bezig n huisje te gaan kopen. Gisteravond heb ik eens wat verder buiten HH gezocht aangezien t huis dat we wilden kopen nu opeens gereserveerd is :(... oh man.... ¤115.000 voor een dik huis met 5 kamers en 2500m2 grondstuk. Dat zou echt n droom zijn, maar helaas kunnen we niet zover weg gaan wonen vd stad ivm het werk van mn vriendin (althans, dat zegt zij :)). Ze is Steuerfachangestellte en volgens haar vindt ze geen werk in een dorpje. Kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar het blijft jammer.
pi_114015493
mjah, vooral dat inkomen is een bron van zorgen dan, want ik zou mijn baan in NL op moeten zeggen, en hoewel ik me prima verstaanbaar kan maken in het Duits, is het nou ook weer niet zo geweldig dat ik zomaar ontslag durf te nemen, en op de bonnefooi durf te vertrekken :)

Verder is er eigenlijk niks wat mij in NL houd.. heb geen eigen huis, geen partner dus daarvoor hoef ik niet te blijven :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Keulen is wel vrij duur om te wonen, en Keulen is nogal wat eigenzinnig. Bonn is vlakbij, veel betaalbaarder.
Dat eigenzinnige is mischien juist wel; wat ik zo leuk aan Keulen vind, ben zelf ook erg eigenzinnig dus wat dat betreft matched het wel haha.

[ Bericht 36% gewijzigd door Xiance op 10-07-2012 15:34:36 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:48:11 #147
71919 wonderer
pi_114016415
Hou je ogen dan gewoon open voor werk in Keulen...
pi_114017588
Wat doe je voor werk Xiance?
pi_114021712
Ik ben Cateringmanager, ansich zou ik denk ik geen moeite moeten hebben met het vinden van een baan :)
nu nog snel een spoedcursus Duits, en dan hoop ik voor dat de wereld vergaat in Duitsland te nestelen :)

ben ondertussen even de oudere topics uit deze reeks aant doorspitten :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:51:26 #150
45206 Pietverdriet
pi_114027858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:16 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ik heb in mei 2008 m'n huidige vriendin in Hamburg (op de Reeperbahn notabene :D) leren kennen. Aangezien ik Duits kon spreken en in principe overal kan zitten voor m'n werk heb ik besloten 11 maanden later naar HH te verhuizen.

En nu zijn we (dus) bezig n huisje te gaan kopen. Gisteravond heb ik eens wat verder buiten HH gezocht aangezien t huis dat we wilden kopen nu opeens gereserveerd is :(... oh man.... ¤115.000 voor een dik huis met 5 kamers en 2500m2 grondstuk. Dat zou echt n droom zijn, maar helaas kunnen we niet zover weg gaan wonen vd stad ivm het werk van mn vriendin (althans, dat zegt zij :)). Ze is Steuerfachangestellte en volgens haar vindt ze geen werk in een dorpje. Kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar het blijft jammer.
Hoe ver is het naar Hamburg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')