anders gezegd agenten mogen hier meer zonder meteen een stapel papier en een schorsing.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Agenten worden hier nog gewoon gerespecteerd
Ik woon er nu anderhalf jaar en het voelt nog altijd of ik op vakantie ben. Heel apartquote:Op maandag 9 juli 2012 00:44 schreef LoggedIn het volgende:
Vrijdag krijg ik trouwens eindelijk de sleutel van m'n nieuwe huisDit weekend alles verven, en dan volgende week met een lkw heen en weer om m'n appartement in NL voorgoed leeg te halen
Tot nu toe voelde wonen in Duitsland nogsteeds een beetje als experiment, maar nu wordt t wel eng definitief
Helemaal met je eensquote:Op maandag 9 juli 2012 12:24 schreef RonB79 het volgende:
Hmm maar Düsseldorf of Keulen ligt zo dicht bij de NL grens... dan kan je altijd ff heel snel naar NL wippen. Daar wonen VS Berlijn of München is toch andere koek vind ik. Dan ben je niet ff binnen een uurtje in NL.
Mits je natuurlijk nooit naar NL gaat muv familieredenen
Maar je hebt er ook die bij de grens gaan wonen en dan toch nog altijd gewoon in NL boodschappen gaan doen, eten, drinken, daar de vrienden hebben etc. Dat is toch weer een beetje fake. Dan kan je net zo goed in NL blijven :p
De vriendenkring in DE moet nog worden opgebouwd. Die heb je niet binnen drie maanden. Werken ook in NL. De rest is gewoon DE.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:24 schreef RonB79 het volgende:
Hmm maar Düsseldorf of Keulen ligt zo dicht bij de NL grens... dan kan je altijd ff heel snel naar NL wippen. Daar wonen VS Berlijn of München is toch andere koek vind ik. Dan ben je niet ff binnen een uurtje in NL.
Mits je natuurlijk nooit naar NL gaat muv familieredenen
Maar je hebt er ook die bij de grens gaan wonen en dan toch nog altijd gewoon in NL boodschappen gaan doen, eten, drinken, daar de vrienden hebben etc. Dat is toch weer een beetje fake. Dan kan je net zo goed in NL blijven :p
Voor zover ik weet is een helm verplicht.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:32 schreef PureEvil het volgende:
Nu we het toch over agenten hebben.....
Waarom zegt een duitse agent dat mijn kind op de stoep moet fietsen? Ik persoonlijk vind dat belachelijk. (ik fiets er gewoon naast....)
En dat mn zoon geen helm op had..![]()
Want als ze ouder zijn heb je weer het probleem dat ze het niet mogen...en dan worden ze daar weer op aangesproken ?
Dus t/m 8 jaar moeten ze op de stoep, t/m 10 jaar mogen ze dat nog steeds.quote:§ 2 StVO - Straßenbenutzung durch Fahrzeuge
5) Kinder bis zum vollendeten 8. Lebensjahr müssen, ältere Kinder bis zum vollendeten 10. Lebensjahr dürfen mit Fahrrädern Gehwege benutzen.
Bron: http://www.weginduitsland.nl/Verkeersregels%20Duitsland.htmlquote:Fietsen
Fietsers moeten (indien aanwezig) het fietspad gebruiken. Kinderen tot 8 jaar moeten op het trottoir fietsen, ook als er een fietspad aanwezig is. Kinderen van 8 tot 10 mogen kiezen tussen het trottoir of het fietspad. Wanneer u linksaf wilt slaan mag u voorsorteren. U mag ook rechts blijven rijden tot over de weg en dan linksaf slaan. Naast elkaar fietsen is niet toegestaan wanneer het verkeer hierdoor wordt belemmerd. Personen die ouder zijn dan 16 jaar mogen een kind dat jonger is dan 7 jaar op de fiets vervoeren. Het kind moet een behoorlijke zitplaats hebben met steunen voor handen en voeten. De wielen moeten zo zijn afgeschermd dat de beentjes niet tussen de spaken kunnen komen.
Helm is niet verplicht volgens mij, wordt wel door bijna alle kinderen gedragen.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef nikky het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is een helm verplicht.
Waarom hij op de stoep moet fietsen... geen idee.
En niet alleen door kinderen, ook het gros van de volwassenen draagt een helm.quote:[
Helm is niet verplicht volgens mij, wordt wel door bijna alle kinderen gedragen.
ik zet toch echt geen helm op! en zie het hier in bocholt ook niet erg veel...... (de kids wel)quote:Op maandag 9 juli 2012 14:38 schreef Waldheini het volgende:
[..]
En niet alleen door kinderen, ook het gros van de volwassenen draagt een helm.
hier wel hoor, scheelt afhankelijk van de dag tussen de 8 en 12 a 13 cent per liter... en ik hoef er niet extra voor te rijdenquote:Op maandag 9 juli 2012 20:13 schreef PureEvil het volgende:
Hier zie ik ook niet veel volwassenen met een helm op hoor...En mijn kinderen dragen m ook niet..
Gateway, dieselprijs verschilt ook per tankstation, NL of DE maakt niet zoveel uit...
Hier heeft ongeveer de helft wel een helm op, geloof ik. Ik vermoed voornamelijk expats die niet zo goed kunnen fietsen of zo.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:13 schreef PureEvil het volgende:
Hier zie ik ook niet veel volwassenen met een helm op hoor...En mijn kinderen dragen m ook niet..
Gateway, dieselprijs verschilt ook per tankstation, NL of DE maakt niet zoveel uit...
En herkenbaar dat alcohol meebrengen
Lolquote:Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hier heeft ongeveer de helft wel een helm op, geloof ik. Ik vermoed voornamelijk expats die niet zo goed kunnen fietsen of zo.
krijg je voorrang dan is het een Duitser. wordt je van de sokken gereden een expat.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:36 schreef wonderer het volgende:
Niet? Dat weet ik niet, ik kan meestal niet zien of het een Duitser is op de fiets of een expat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |