abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juli 2012 @ 10:09:11 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113916981
Agenten worden hier nog gewoon gerespecteerd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2012 @ 12:40:38 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_113920213
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Agenten worden hier nog gewoon gerespecteerd
anders gezegd agenten mogen hier meer zonder meteen een stapel papier en een schorsing.
in NL is alles zover aan banden en regeltjes gelegd dat elke vorm van geweld een heleboel ellende mee brengt. of er staat iemand te filmen die vervolgens de helft van het verhaal op internet gooit.

het is niet enkel de agent op straat. het is de hele keten. en zolang er aan de top niets veranderd zal er op straat zeker niets verbeteren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 9 juli 2012 @ 00:29:37 #103
30365 Xiance
whoops!
pi_113953691
En daarom wil ik dus naar Keulen verhuizen..
Je hebt overal rotte appels maar ik heb altijd et idee dat mensen in Duitsland nog Etikette kennen, terwijl men in NL gewoon boers en associaal met elkaar om gaat..

Nu nog uitzoeken of er een emigratie voor dummies is, en dn moed verzamelen voor de grote sprong haha
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_113954303
Vrijdag krijg ik trouwens eindelijk de sleutel van m'n nieuwe huis *O* Dit weekend alles verven, en dan volgende week met een lkw heen en weer om m'n appartement in NL voorgoed leeg te halen ;(

Tot nu toe voelde wonen in Duitsland nogsteeds een beetje als experiment, maar nu wordt t wel eng definitief :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 10:24:33 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113960050
Komt wel goed joh, het bevalt ons na 5 jaar nog steeds prima. En nu kunnen we in eigen land op vakantie, daar ben je voorlopig nog niet uitgekeken ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 juli 2012 @ 10:29:15 #106
45206 Pietverdriet
pi_113960152
Valt idd allemaal reuze mee, ik ben in 2000 in Duesseldorf neergestreken toen ik uit Singapore terugkwam. Jarenlang naar tevredenheid gewoond en toen werkgerelateerd enig tijd weer in NL en nu weer in Duitsland. Heerlijk wonen.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:24:47 #107
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_113963478
Hmm maar Düsseldorf of Keulen ligt zo dicht bij de NL grens... dan kan je altijd ff heel snel naar NL wippen. Daar wonen VS Berlijn of München is toch andere koek vind ik. Dan ben je niet ff binnen een uurtje in NL.
Mits je natuurlijk nooit naar NL gaat muv familieredenen :)
Maar je hebt er ook die bij de grens gaan wonen en dan toch nog altijd gewoon in NL boodschappen gaan doen, eten, drinken, daar de vrienden hebben etc. Dat is toch weer een beetje fake. Dan kan je net zo goed in NL blijven :p
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 12:31:19 #108
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_113963675
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:44 schreef LoggedIn het volgende:
Vrijdag krijg ik trouwens eindelijk de sleutel van m'n nieuwe huis *O* Dit weekend alles verven, en dan volgende week met een lkw heen en weer om m'n appartement in NL voorgoed leeg te halen ;(

Tot nu toe voelde wonen in Duitsland nogsteeds een beetje als experiment, maar nu wordt t wel eng definitief :P
Ik woon er nu anderhalf jaar en het voelt nog altijd of ik op vakantie ben. Heel apart O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 12:31:36 #109
13151 crew  Rewimo
pi_113963686
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:24 schreef RonB79 het volgende:
Hmm maar Düsseldorf of Keulen ligt zo dicht bij de NL grens... dan kan je altijd ff heel snel naar NL wippen. Daar wonen VS Berlijn of München is toch andere koek vind ik. Dan ben je niet ff binnen een uurtje in NL.
Maar je hebt er ook die bij de grens gaan wonen en dan toch nog altijd gewoon in NL boodschappen gaan doen, eten, drinken, daar de vrienden hebben etc. Dat is toch weer een beetje fake. Dan kan je net zo goed in NL blijven :p
Helemaal met je eens ^O^ Je ziet er genoeg (Kranenburg) die eigenlijk alleen maar in DLD slapen en voor de rest alles in NL doen. Wij hebben heel bewust gekozen voor een Duitse school, sportclub e.d. voor onze zoon en dat heeft prima uitgepakt. Ik werk in NL en we hebben er een postbus en halen er af en toe wat boodschappen maar verder doen we alles in DLD.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 12:32:46 #110
16000 nikky
pi_113963725
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:24 schreef RonB79 het volgende:
De vriendenkring in DE moet nog worden opgebouwd. Die heb je niet binnen drie maanden. Werken ook in NL. De rest is gewoon DE. :)
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:32:52 #111
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113963732
Nu we het toch over agenten hebben.....

Waarom zegt een duitse agent dat mijn kind op de stoep moet fietsen? Ik persoonlijk vind dat belachelijk. (ik fiets er gewoon naast....)
En dat mn zoon geen helm op had.. :{
Want als ze ouder zijn heb je weer het probleem dat ze het niet mogen...en dan worden ze daar weer op aangesproken ?
  Milf maandag 9 juli 2012 @ 12:33:48 #112
16000 nikky
pi_113963757
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:32 schreef PureEvil het volgende:
Nu we het toch over agenten hebben.....

Waarom zegt een duitse agent dat mijn kind op de stoep moet fietsen? Ik persoonlijk vind dat belachelijk. (ik fiets er gewoon naast....)
En dat mn zoon geen helm op had.. :{
Want als ze ouder zijn heb je weer het probleem dat ze het niet mogen...en dan worden ze daar weer op aangesproken ?
Voor zover ik weet is een helm verplicht.
Waarom hij op de stoep moet fietsen... geen idee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 12:35:44 #113
13151 crew  Rewimo
pi_113963812
Veel stoepen zijn hier zowel voor voetgangers als fietsers. Volgens mij is het eerder regel dan uitzondering dat je op de stoep fietst als er geen fietspad is. Helm is volgens mij verplicht t/m12 jaar (en bovendien gewoon veiliger voor kinderen, ik zie het probleem niet eerlijk gezegd).
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2012 @ 12:37:00 #114
13151 crew  Rewimo
pi_113963845
Nog even voor je gezocht naar kinderen op de stoep:

quote:
§ 2 StVO - Straßenbenutzung durch Fahrzeuge

5) Kinder bis zum vollendeten 8. Lebensjahr müssen, ältere Kinder bis zum vollendeten 10. Lebensjahr dürfen mit Fahrrädern Gehwege benutzen.
Dus t/m 8 jaar moeten ze op de stoep, t/m 10 jaar mogen ze dat nog steeds.
pi_113963846
quote:
Fietsen

Fietsers moeten (indien aanwezig) het fietspad gebruiken. Kinderen tot 8 jaar moeten op het trottoir fietsen, ook als er een fietspad aanwezig is. Kinderen van 8 tot 10 mogen kiezen tussen het trottoir of het fietspad. Wanneer u linksaf wilt slaan mag u voorsorteren. U mag ook rechts blijven rijden tot over de weg en dan linksaf slaan. Naast elkaar fietsen is niet toegestaan wanneer het verkeer hierdoor wordt belemmerd. Personen die ouder zijn dan 16 jaar mogen een kind dat jonger is dan 7 jaar op de fiets vervoeren. Het kind moet een behoorlijke zitplaats hebben met steunen voor handen en voeten. De wielen moeten zo zijn afgeschermd dat de beentjes niet tussen de spaken kunnen komen.
Bron: http://www.weginduitsland.nl/Verkeersregels%20Duitsland.html

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef nikky het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een helm verplicht.
Waarom hij op de stoep moet fietsen... geen idee.
Helm is niet verplicht volgens mij, wordt wel door bijna alle kinderen gedragen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 9 juli 2012 @ 12:39:06 #116
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113963893
ah ok! Dat vertelde die agent er dan weer niet bij ;) (over op de stoep fietsen)
  maandag 9 juli 2012 @ 14:38:03 #117
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_113967786
quote:
[

Helm is niet verplicht volgens mij, wordt wel door bijna alle kinderen gedragen.
En niet alleen door kinderen, ook het gros van de volwassenen draagt een helm.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:09:51 #118
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113982592
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:38 schreef Waldheini het volgende:

[..]

En niet alleen door kinderen, ook het gros van de volwassenen draagt een helm.
ik zet toch echt geen helm op! en zie het hier in bocholt ook niet erg veel...... (de kids wel)

Verder werk ik in NL, boodschappen doen we hier, behalve wat dingen die hier niet te krijgen zijn (mora hamburgers! , sommige fantasoorten voor vriendin etc) Tanken doen we ook in NL (diesel is daar stuk goedkoper, en 1x per week kom ik vaak toch in NL met de prive auto omdat me ouders en vrienden daar wonen.

Vriendenkring hier bestaat eigenlijk alleen uit collega's van mijn vriendin..... (ben niet zo van de nieuwe contacten, zoals mensen op de klusmeet misschien wel ietsje gemerkt hadden)

verder moet ik vaak voor familie / vrienden / buurt van mijn ouders alcohol meebrengen van hier....
  maandag 9 juli 2012 @ 20:13:34 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113982769
Hier zie ik ook niet veel volwassenen met een helm op hoor...En mijn kinderen dragen m ook niet..

Gateway, dieselprijs verschilt ook per tankstation, NL of DE maakt niet zoveel uit...

En herkenbaar dat alcohol meebrengen :P
  maandag 9 juli 2012 @ 20:17:04 #120
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_113982925
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:13 schreef PureEvil het volgende:
Hier zie ik ook niet veel volwassenen met een helm op hoor...En mijn kinderen dragen m ook niet..

Gateway, dieselprijs verschilt ook per tankstation, NL of DE maakt niet zoveel uit...
hier wel hoor, scheelt afhankelijk van de dag tussen de 8 en 12 a 13 cent per liter... en ik hoef er niet extra voor te rijden :) als ik moet tanken rij ik er niet extra voor naar een NL tankstation (7 km enkele reis)
  maandag 9 juli 2012 @ 20:24:54 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113983310
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:13 schreef PureEvil het volgende:

En herkenbaar dat alcohol meebrengen :P

Hier heeft ongeveer de helft wel een helm op, geloof ik. Ik vermoed voornamelijk expats die niet zo goed kunnen fietsen of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2012 @ 20:27:58 #122
45206 Pietverdriet
pi_113983475
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hier heeft ongeveer de helft wel een helm op, geloof ik. Ik vermoed voornamelijk expats die niet zo goed kunnen fietsen of zo.
Lol
Nee, duitsers kunnen fietsen
LOL
  maandag 9 juli 2012 @ 20:36:16 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113983933
Niet? Dat weet ik niet, ik kan meestal niet zien of het een Duitser is op de fiets of een expat ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2012 @ 20:56:36 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_113985120
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:36 schreef wonderer het volgende:
Niet? Dat weet ik niet, ik kan meestal niet zien of het een Duitser is op de fiets of een expat ;)
krijg je voorrang dan is het een Duitser. wordt je van de sokken gereden een expat.
krijg je er ook nog een scheldpartij achteraan is het een wannabe wielrenner.

de dieselprijzen hier in de omgeving zijn ongeveer gelijk met NL. zit hooguit een paar centen tussen.
boodschappen doe ik voornamelijk in D. enkel dat wat ze hier niet hebben haal ik in NL.
sporten doe ik ook in D ik woon hier toch?
  maandag 9 juli 2012 @ 21:02:51 #125
63722 z80
I fink you freaky
pi_113985508
voor wie zelf ijs wil maken. de saturn heeft een apparaat in de aanbieding die zelf koelt.
in Kleve waren er 4 besteld en die moesten nog binnen komen. meteen maar 1 opzij laten zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')