Vond ik juist niet, vooral......de.....ruimtes.....tussen....de......woorden.....om een zin maar....te.....re......kken...quote:Op zondag 17 juni 2012 13:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vond hem ook altijd mooi commentaar leveren bij de A1GP.
Ja dat is wel waar, maar ik vond het altijd zo mooi hoe hij iemand uit kon schelden die aan het prutsen wasquote:Op zondag 17 juni 2012 13:56 schreef exile79 het volgende:
[..]
Vond ik juist niet, vooral......de.....ruimtes.....tussen....de......woorden.....om een zin maar....te.....re......kken...
quote:
Jeroen mag hem uitrijdentwitter:jbleekemolen twitterde op zondag 17-06-2012 om 14:12:04 Change of plans, I will finish. Go in soon! reageer retweet
twitter:antdavidson twitterde op zondag 17-06-2012 om 13:43:50 Feeling a bit sore today, but generally just happy to be alive! http://t.co/QwsRGpyu reageer retweet
Als je kunt kiezen en dus geen pay drivers, kies dan de beste Nederlandse coureurs en niet, met alle respect, Allard Kalff.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:
Ik hoorde gister Allard Kalff zeggen dat Victor Muller van Spyker/Saab volgens jaar ook weer wil meedoen met een team, Tom Coronel had al de vraag gekregen om dan te rijden en die mocht dan ook zijn medecoureurs uitkiezen.
Tom had tegen Allard gezegd dat die dan ook zou mogen rijden maar Allard wist nog niet of hij dat wel gaat doen en het aankan.
Dit is je eerste Le Mans?quote:Op zondag 17 juni 2012 14:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Victor Muller en een team Gaat nooit gaan, dat gaat al failliet voordat er mensen aangenomen zijn
Bron = http://www.lemans.orgquote:13:21:10
Of the 35 remaining cars should easily qualify as finishers having achieved 70% of the winners distance, but two may not :the No 74 Corvette and No 17 Pescarolo Dome
neequote:
Volgens mij was het ook meer een geintje van Coronel.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als je kunt kiezen en dus geen pay drivers, kies dan de beste Nederlandse coureurs en niet, met alle respect, Allard Kalff.
Waarom zeg je dan dat het nooit goed kan gaan? Spyker heeft jarenlang deelgenomen aan Le Mans en LMS.quote:
Bleekemolen idd, maar ook een Peter Kox, Mike Hezemans, Jaap van Lagen, Renger v/d Zande, enz.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook meer een geintje van Coronel.
Ik zou eerder denken dat hij bijvoorbeeld Bleekemolen zal vragen en nog een Nederlandse coureur om zo een volledig Nederlands team in te sturen..
Meegedaan jah. Maar waar zijn ze nu? En wat is er gebeurt met Saab nadat Muller er zich mee ging bemoeien? Wie heeft de val mee naar onderen gedaan? idd, Spyker.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat het nooit goed kan gaan? Spyker heeft jarenlang deelgenomen aan Le Mans en LMS.
Ik denk ook niet dat het echt een optie is om 1 iemand die 24 uur van commentaar te voorzien.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:33 schreef Eenskijken het volgende:
vind het commentaar bij rtl ook wel goed, ook leuk dat ze redelijk wat afwisseling hebben met lammers, coronel, en de bekende autosport commentatoren
ik draai ook wel eens 24 uur achter elkaarquote:Op zondag 17 juni 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het echt een optie is om 1 iemand die 24 uur van commentaar te voorzien.
Die valt geheid in slaap op enig moment
Begrijp me overigens niet verkeerd: Ik ben absoluut ook geen fan van Muller, maar op Le Mans hebben ze het voor een kleine fabrikant best aardig gedaan.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Meegedaan jah. Maar waar zijn ze nu? En wat is er gebeurt met Saab nadat Muller er zich mee ging bemoeien? Wie heeft de val mee naar onderen gedaan? idd, Spyker.
Hoeveel miljoenen zijn ze niet kwijtgeraakt in de F1, nadat ze wel even dachten daar een goede subtopper van dat team te kunnen maken? Ze zijn er destijds zelfs nog slechter op geworden.
Muller moet gewoon wegblijven van autosport
Kalff heeft het ook doorquote:Op zondag 17 juni 2012 14:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Of Audi is een mooie finish aan het voorbereiden, of de #1 is gewoon mega-traag geworden.....
#2 komt met een 30sec per ronde korterbij.
In studio.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
Dat heb ik overigens gemist; zijn die mannen ter plaatse of gewoon in een studio ergens?
Ik heb het niet over Spyker. Ik heb het over Muller, die denkt dat ie even de man kan uithangen maar in werkelijkheid gewoon zijn geld verbrand en er niets mee bereikt. Die vent denkt dat de successen hem de schoot in worden geworpen enkel en alleen omdat ie geld heeft.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Begrijp me overigens niet verkeerd: Ik ben absoluut ook geen fan van Muller, maar op Le Mans hebben ze het voor een kleine fabrikant best aardig gedaan.
De eigenaren van Spyker, onder leiding van Muller, was eigenaar van Saab. Ze hadden er zelfs een holding voor opgericht, Swedish Automotive. Spyker en Saab vielen onder die holding.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Spyker is volgens mij geen eigenaar van Saab. Saab is van de week opgekocht door National Electric Vehicle Sweden. En gaat zich bezig met elektrische wagens.
quote:Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef vosss het volgende:
Saab heeft wel altijd mooie auto's gemaakt. Maargoed, dat heeft niets met Muller of Le Mans te maken verder
proest!quote:
Ik zag vandaag nog een mooie Saab bij de Oldtimerdag Lelystad. Een Saab 92 was het geloof ik.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef vosss het volgende:
Saab heeft wel altijd mooie auto's gemaakt. Maargoed, dat heeft niets met Muller of Le Mans te maken verder
#44 Starworks met de Hpd Arx-Honda. Laatste rijder Dalziel.quote:
Studio, d8 ikquote:Op zondag 17 juni 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
Dat heb ik overigens gemist; zijn die mannen ter plaatse of gewoon in een studio ergens?
Dat kan Porsche wel willen, maar daar gaat VW echt niet aan denk ik zo maarquote:Porsche zou schijnbaar graag tegen Audi racen.
ik denk het ook niet. Ik denk dat als Porsche komt Audi zich gaat richten op andere takken van de autosport.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan Porsche wel willen, maar daar gaat VW echt niet aan denk ik zo maar
Op een gegeven moment zullen nog meer Le Mans overwinningen commercieel minder zinvol zijn. De Autobahnen in Duitsland zitten al vol met snelle Audi's. Nog meer dan BMW'squote:Op zondag 17 juni 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk het ook niet. Ik denk dat als Porsche komt Audi zich gaat richten op andere takken van de autosport.
Dat kunstje hebben ze al eens eerder geflikt met de Bentley Speed 8.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:02 schreef vosss het volgende:
En dan zet VW ipv een Audi dezelfde auto maar dan voorzien van Porsche logo's in.
Wat is daarmee precies het verschil???
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?quote:Op zondag 17 juni 2012 20:18 schreef TargaFlorio het volgende:
De Porsche is geen Audi met Porsche logo, wordt in eigen beheer ontwikkeld.
Misschien wel een upgrade van de Porsche LMP1 die nooit geracet heeft. Juist omdat Volkswagen geen concurrent voor Audi wilde, Hiervoor hebben ze toen wel een samenwerking voor de Porsche Cayenne gekregen.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?
Bijzonder irritant trouwens dat zijn naam steevast verkeerd wordt uitgesproken door mensen...quote:Op zondag 17 juni 2012 15:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
#44 Starworks met de Hpd Arx-Honda. Laatste rijder Dalziel.
Nieuwe auto. De regels zijn veel anders.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?
De Mazda. Al heb ik geen idee of dat toen een LMP klasse wasquote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste LMP die er ooit heeft gereden?
Daar zat ik ook aan te denken. Of de 1993 Peugeot 905 Talbotquote:Op maandag 18 juni 2012 11:51 schreef vosss het volgende:
[..]
De Mazda. Al heb ik geen idee of dat toen een LMP klasse was
daar kunnen die Audi dieseltjes niet tegenop, niet aan te horenquote:
Ik vind dat ze in de F1 ook met wankelmotoren moeten gaan rijdenquote:
Sowieso moet er een dak (geen open auto's meer vanaf 2013) op en dat vraagt natuurlijk ook weer andere airodynamica.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?
Ik vond de Sauber-Mercedes C9 wel wat hebben:quote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste LMP die er ooit heeft gereden?
Voor mij toch de Silkcut Jaguar XJR9quote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste LMP die er ooit heeft gereden?
quote:Mazda Motorsports heeft aangekondigd dat het binnenkort raceversies van zijn nieuwe en schone SKYACTIV-D dieselmotor zal leveren aan teams in de Le Mans Prototype 2 (LMP2) klasse van de belangrijkste endurance race ter wereld, de 24 Uur van Le Mans. Het motorenprogramma van Mazda voor Le Mans maakt zijn debuut in de race van volgend jaar. Mazda was de eerste en is nog steeds de enige Aziatische autofabrikant met een overall overwinning met voormalig F1-coureur Johnny Herbert, Volker Weidler en de Belg Bertrand Gachot in de 24 Uur van Le Mans, in 1991.
...
quote:Le Mans rule changes for 2014 announced, engine restrictions eased
The Automobile Club de l'Ouest, organizer of the 24 Hours of Le Mans, has announced a number of rule changes for the 2014 race that open up the options for LMP1 racers and guide their technology closer to that of road cars, and that should also give fans even better racing than we're used to seeing. Probably biggest of all is loosening the restraints on engine design. Currently, gas engines are limited in size to 3.4 liters, while diesel displacement can be no more than 3.7 liters, with further turbocharger, supercharger and air restrictor regulation on top of that. Those are all gone – "The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed."
Before you get ideas of this turning into a Group B for Le Mans, the cars will be limited to an "energy allotment" per lap. A fuel meter will allow a diesel-powered car 3.99 liters per lap, a gas-powered car would get 4.95 liters per lap, from tanks that are about 12 percent smaller.
All LMP1 cars will be required to have closed cockpits, within which the driver will sit a little further forward and slightly higher to provide more visibility and, it is hoped, cut down on accidents when lapping slower traffic. Weights have been reduced, from the current minimum weight of 900 kilograms to 830 kg for non-hybrids and 850 kg for hybrids, and according to the Speed TV report, "all factory entries will be required to compete with hybrid systems." The cars will also be thinnner. Another factory handicap (depending on how see it) is that "super-exotic materials" will be banned in order to force carmakers to use materials that apply to their mainstream vehicles and not just their supercars.
The ACO believes these new rules will "encourage the development of powerful and spectacular cars and also the development of technologies that have real meaning for the everyday motorist." Sounds good to us.
Hij had groot gelijk om dat lelijke ding van de weg af te rijdenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:22 schreef Klonk het volgende:
De coureur van de Porsche had ook een mening
[ afbeelding ]
quote:Sportscar legend Henri Pescarolo has not ruled out continuing as a team owner after his company went into liquidation on Tuesday.
The company, known as Pescarolo Team in its final incarnation, was liquidated by a French court after a six-month period during which it was protected under law from its creditors in a procedure akin to Chapter 11 in the US.
A survival plan for the squad, which withdrew from the World Endurance Championship after a disastrous Le Mans 24 Hours, had to be presented to a commercial court in Le Mans at the end of that period.
Pescarolo, whose team was the most successful privateer at Le Mans for much of the 2000s as Pescarolo Sport, said: "It is not the right time to find new sponsors or investors. I had no real solution to present to the court.
"This means that Pescarolo Team doesn't exist any more as a company, but if I want to, I can continue. I still own the workshops and all the mechanics [who were paid by the government during the protection period] are available."
Pescarolo explained that his team could work with another entrant at this year's Le Mans 24 Hours.
Henri Pescarolo"I am talking to people involved in two projects for Le Mans who are looking for someone to run their car," he said. "It would not be under my name, but I would be involved and they would use my mechanics and workshop."
Pescarolo is open to restarting a team using his own name for 2014, but he said that it would depend on the economic situation and whether he believes the new LMP1 rulebook offered privateers a chance to compete with the factories.
The 70-year-old added that he would spend some time contemplating his future over the coming weeks.
"It all happened yesterday, so I haven't made any decisions," he said. "I have to decide if I want to continue in racing or go fishing instead."
Pescarolo estimated the company's debt at "less than ¤200,000". He blamed the breakdown of his deal with the Luxury Racing Ferrari team to become a partner in his new LMP1 project for Pescarolo's financial problems.
PESCAROLO'S LE MANS HIGHS
2000: Fourth on debut with Peugeot-powered Courage
2004: Repeats fourth place with reworked version of Courage C60
2005: Takes pole and finishes second, misses victory courtesy of gearbox glitch
2006: Second again behind Audi with same car
2007: Notches up third straight Le Mans podium with first true Pescarolo chassis
2008: Top privateer in seventh place behind dominant turbodiesels
quote:Er zijn te veel inschrijvingen voor de 24 uur van Le Mans van 2013. Er is plaats voor 55 auto's en er hebben zich 71 auto's aangemeld. Op 1 februari maakt organisatie Automobile Club de l'Ouest de definitieve grid bekend.
Garantie
Er zijn 16 gegarandeerde plaatsen op de startopstelling, gebaseerd op de resultaten vorig seizoen in Le Mans, de World Endurance Championship, de Europese en Amerikaanse La Mans Series.
GreenGT
Daarnaast is de 56ste gridpositie gereserveerd voor de GreenGT H2-prototype. Deze experimentele bolide wordt aangedreven door waterstof dat in een brandstofcel wordt omgezet in elektrische energie die twee elektromotoren voortstuwt en 540 pk produceert.
mja, met een elektromotor kun je een hogere efficiency bereiken, dus ik snap die keuze welquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me niet, een verbrandingsmotor lijkt me een veel betere stap. Alleen al omdat iedereen op elektra toch nooit gaat gebeuren.
Waarom is een waterstof verbrandingsmotor beter dan brandstofcellen volgens jou dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me niet, een verbrandingsmotor lijkt me een veel betere stap. Alleen al omdat iedereen op elektra toch nooit gaat gebeuren.
Relevanter en technisch een stuk interessanter.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:19 schreef Waffle het volgende:
[..]
Waarom is een waterstof verbrandingsmotor beter dan brandstofcellen volgens jou dan?
Nou nee, hybride is dat eerst.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:33 schreef Waffle het volgende:
Ik snap niet echt waarom het relevanter is dan brandstofcellen. Daarnaast acht ik het in de toekomst waarschijnlijker dat auto's gaan rijden op brandstofcellen i.v.m. de efficiëntie die daar mee komt. Waterstofverbrandingsmotor zou meer een tussenstap zijn tussen de huidige motoren en brandstofcellen.
Niet op Le Mans, maar wel in het ALMS/GrandAm kampioenschap.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:15 schreef vosss het volgende:
Doet dit jaar die "driewieler" ook weer mee?
Allard Kalff en Rick Winkelman geven dit weekend commentaar bij de 24 uur van Daytona, een van de klassiekers op de internationale autosportkalender.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:58 schreef Desunoto het volgende:
Vanavond is de start van de 24 Hours of Daytona. Even een herinnering voor wie dat wil kijken.
Hier zou dat zijn maar daar in Amerika hoort dat er bij.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:18 schreef Schunckelstar het volgende:
sowieso al die amerikaanse tradities
yep.. ben toch blij dat ik daar niet woonquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier zou dat zijn maar daar in Amerika hoort dat er bij.
Das jammer helaas...quote:Op zondag 27 januari 2013 01:11 schreef vosss het volgende:
Kut. Gemist. Het is hoogste tijd voor mn nest en morgen ben ik werken voordat de uitzending begint en pas thuis als het afgelopen is
Hé, tof. Bijna vergeten. Dank je! Zo even kijken hoe het ermee staat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:58 schreef Desunoto het volgende:
Vanavond is de start van de 24 Hours of Daytona. Even een herinnering voor wie dat wil kijken.
komt door het Amerikaanse systeem van de wave-around. Dit betekent dat in het geval van een safetycar een aantal achterblijvers er langs mogen en zo een rondje terug krijgen.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:17 schreef Desunoto het volgende:
Hoe kan die wagen met o.a. Allmendinger (nu aan het stuur) nou aan de leiding liggen? Ze lagen eerder in de race nog een ronde of twee achter?
bij iedere caution een ronde terug. Dan kan hetquote:Op zondag 27 januari 2013 20:23 schreef Desunoto het volgende:
Een rondje is wel iets anders dan twee ronden. Ze zullen wel wat extra geluk gehad hebben. Of heel snel gereden.
Mooi gevecht nu wel om de eerste plaats.
24 uren van Daytona, Nurburgring en Spa zijn mooie wedstrijden maar Le Mans blijft de mooiste.quote:
.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
24 uren van Daytona, Nurburgring en Spa zijn mooie wedstrijden maar Le Mans blijft de mooiste.
worden die eigenlijk ook op motorstv uitezonden?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
24 uren van Daytona, Nurburgring en Spa zijn mooie wedstrijden maar Le Mans blijft de mooiste.
Waar kom je dan te zitten? Is dat zeg maar de Gold-zone van de F1? En hoe gaat dat dan in de paddock?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:44 schreef vosss het volgende:
Gevonden:
http://www.spafiawec.be/
2, 3 en 4 mei.
Race dus op zaterdag. Dacht dat die altijd op zondag was.
Toevallig heb ik weekend dan. Denk dat ik daar heen ga. Niet duur. 25 euro incluis parking
Paddock weet ik niet. Laatste keer dat ik er was was toen Verstappen in de Porsche mee deed.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waar kom je dan te zitten? Is dat zeg maar de Gold-zone van de F1? En hoe gaat dat dan in de paddock?
Goeie tip, tnxquote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Paddock weet ik niet. Laatste keer dat ik er was was toen Verstappen in de Porsche mee deed.
Toen konden we gewoon overal lopen en zitten; ook alle tribunes
Waarschijnlijk heb je gelijk, al zijn de verschillen, zeker voor endurance racen, natuurlijk maar klein. Zefls de Rebellion zit er kort bij. Daarnaast Spa dus regen ligt altijd op de loer.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:30 schreef M90 het volgende:
Audi 1,2,3 tijdens kwalificatie voor Spa gisteren, Toyota 4,5. Zal mij verbazen als Toyota hier met de winst ervan door gaat
quote:Uitslag:
1. Lotterer/Tréluyer/Fässler, Audi R18 e-tron quattro, 1:59.961
2. Di Grassi/Gené/Jarvis, Audi R18 e-tron quattro, 2:00.236
3. Kristensen/Duval/McNish, Audi R18 e-tron quattro, 2:00.610
4. Wurz/Lapierre/Nakajima, Toyota TS030-Hybrid, 2:00.947
5. Davidson/Buemi/Sarrazin, Toyota TS030-Hybrid, 2:01.203
6. Prost/Jani/Heidfeld, Lola B12/60-Toyota, 2:01.482
9. Perez Companc/Minassian/Kaffer, Oreca 03-Nissan, 2:08.540 (1e LMP2)
18. Senna/Makowiecki/Bell, Aston Martin Vantage, 2:19.811 (1e LMGTE Pro)
25. Nygaard/Poulsen/Simonsen, Aston Martin Vantage, 2:21.265 (1e LMGTE Am)
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vanmiddag trouwens live vanaf 14.00 op Motors TV link
Met een kleine onderbreking van het Europees F3 kampioenschap tussendoor
Die doet 't idd beterquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:28 schreef M90 het volgende:
Loopt hier vloeiend, heb hem wel los geopend op Dailymotion, weet niet of dat uit maakt
Ja lap! Ben ook even een half uurtje naar de winkelquote:
25 euro voor het hele weekend, met gratis parkeren op 10 meter van de ingangquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:22 schreef M90 het volgende:
Wil er zeker ook eens heen, hopelijk volgend jaar! geloof dat tickets ook niet heel duur zijn hiervoor toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Vipers komen tijdens de 24 uren van Le Mans ook in actie. Ze missen helaas nog wat snelheid.
quote:Op maandag 13 mei 2013 15:37 schreef Desunoto het volgende:
Omdat er geen apart ALMS topic is. Hier op Youtube de volledige ALMS race op Laguna Seca van afgelopen nacht. Hoge kwaliteit.De race was niet afgelopen nacht, maar de nacht ervoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Vipers komen tijdens de 24 uren van Le Mans ook in actie. Ze missen helaas nog wat snelheid.
De race werd op zaterdag verreden.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Geweldig evenement.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:34 schreef M90 het volgende:
Mocht iemand nog de N24 willen volgen:
Stream:
http://www.24h-rennen.de/en/live/
Engels commentaar:
http://radiolemans.com/
http://rebellion-racing.com/130608.htmlquote:Swiss team REBELLION Racing is pleased to confirm their commitment to the future of the LMP1 category and to announce that they will have a new LMP1 car for 2014 developed and built by ORECA : the new car will be christened the REBELLION R-ONE.
REBELLION Racing have expressed many times their desire to continue to compete in LMP1, the premier class of endurance racing in the FIA World Endurance Championship.
With Endurance racing beginning a new chapter in its history in 2014 with the introduction of fresh regulations and a new technological approach, the Swiss team had to make a decision regarding their strategy for the coming seasons and the choice of the race cars to be run.
REBELLION Racing is a young, audacious and independent team. Facing up to new challenges has always been in team's veins. It quickly became evident for REBELLION Racing that the best option for 2014 was to give the team a new dimension and to lead their own LMP1 car project.
REBELLION Racing have chosen ORECA to design, develop and build the REBELLION R-ONE as ORECA shares common values with the Swiss team and they have become a reference manufacturer of LMP cars with high expertise and know-how.
The study of the REBELLION R-ONE LMP1 that will be designed from scratch, started several weeks ago.
Extending a highly successful partnership with TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), which began in October 2010, the REBELLION R-ONE will be powered by a TOYOTA engine. Final specification of the updated TOYOTA RV8KLM engine, which will power the REBELLION R-ONE will be confirmed at a later date.
...
quote:Motors TV staat op de lijst om van de kabel te worden gehaald door Ziggo. Dat betekent geen MX, V8 Supercars, NASCAR Nationwide Series, Blancpain Endurance Series of andere mooie motorsportevenementen meer. Wil jij ook graag dat Motors TV op de kabel blijft? Onderteken dan deze petitie!
Petitie Ik verzoek Ziggo om Motors TV op de kabel te houden
Nissan 2015 toch?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:30 schreef Fir3fly het volgende:
Ziet er mooi uit, en samen met de terugkeer van Porsche is de P1 klasse weer gered . Nu Nissan nog.
http://www.planetlemans.c(...)etlemans+Newsfeed%29quote:The new Porsche LMP1 sports prototype, which will compete in the sports car World Endurance Championship (WEC) and in the 24 Hours of Le Mans from 2014, successfully completed its first rollout today on the Porsche test track in Weissach. Before the eyes of the entire Board of Porsche AG, Porsche works driver Timo Bernhard took his new ‘wheels’ through its initial function check.
The LMP1 racer turned its first laps on the circuit several weeks earlier than originally planned. “We are well on schedule,” says Fritz Enzinger, Head of LMP1. “Our newly formed team has worked with utmost concentration on getting this highly complex vehicle on the track as soon as possible. This allows us a few additional weeks for more testing and further development. From 2014, the regulations are primarily based on efficiency. This makes the competition amongst engineers more interesting and presents us with completely new challenges.”
Since the decision in mid-2011 to return with the LMP1 racer to top motorsport as a works effort, the Motorsport Centre at Weissach has grown significantly. A workshop and an administration building were built and accommodate around 200 employees who are responsible for the design, assembly and deployment of the LMP1 car. From the 2014 season, the racer will be fielded by a Weissach-based works squad.
“I was involved in the development of the new car right from the outset,” says Porsche works driver Timo Bernhard. “I’m very proud that I was the one to take our baby through its first paces today. Already now the car feels great. I look forward to testing the vehicle in the coming weeks and months with my friend and colleague Romain Dumas.” Bernhard (32) and Dumas (35) are the first two regular drivers in the LMP1 project and will carry out the majority of testing on various international circuits.
“During the development of our new LMP1 vehicle, we faced the same challenge as in the series production development of our road legal cars,” says Wolfgang Hatz, Board Member for Research and Development at Porsche AG. “Our aim was to achieve the best possible efficiency without compromising performance.”
Matthias Müller, Chairman of the Executive Board at Porsche AG, particularly emphasises the benefits customers will enjoy from the development of the high-tech race car. “The engineers were able to start with a blank sheet of paper in the design of the new LMP1 car that was out here today on the Weissach race track for the first time. Hence, they were able to apply many new technologies within the framework of the regulations that will also benefit the customers of our road legal automobiles in the future. After all, there’s a race car in every Porsche.”
Deze is nog erger.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat hebben ze daar wel goed afgekeken bij Racing for Holland le Mans wagen
IDD, maar ze hebben wel een goed voorbeeld genomen aan R.F.H. om het zo pijnlijk mogelijk te maken voor de ogenquote:
En om nu een beetje vaderlandslievend te zijn: Jeroen Bleekemolen lijkt me dan een uitstekende keuze. Heeft de nodige successen behaalt in de Porsche supercup, niet echt te vergelijken, maar Porsche blijft Porsche Hij heeft natuurlijk al de nodige kilometers achter de rug op Le Mans, en is een van 's werelds meest veelzijdige coureurs Als ik me niet vergis, een van de weinige die alle grote internationale endurance races op zijn naam heeftquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:08 schreef M90 het volgende:
Ben erg benieuwd in hoeverre dit model definitief is en uiteraard ook naar motor, livery en coureurs die later dit jaar/loop volgend jaar ergens onthuld zullen worden
twitter:TAGHeuerEyewear twitterde op woensdag 12-06-2013 om 19:03:40 No, this is not a spaceship. This is a stunning cutaway of the @Audi R18 E-Tron Quattro. #LeMans http://t.co/9qWyAG8ZXo reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 | [img=640,118]http://i.imgur.com/tP7hIEg.jpg[/img] [i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i] [b][u]Circuit de la Sarthe[/u][/b] [*]Liggend in Le Mans, Frankrijk. Deels bestaand uit openbare wegen. [*]Sinds 1923 [*]13.629km [*]38 bochten [*]Ronderecord (race): 3:19.074 (Oreca Matmut Peugeot 908, 2010) [*]Afstandsrecord: 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) [*][url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]Geschiedenis lay-outs[/url] Afbeelding circruit: [IMG]http://i.imgur.com/ujrI17L.jpg[/IMG] [url=http://lemansworld.5u.com/whats_new.html]Circruit inclusief marshall posts[/url] Onboard: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CzI93pMhaLM[/youtube] [b][u]Deelnemers en categorieën[/u][/b] [url=http://www.24h-lemans.com/en/race/entry-list_2_2_1980.html]Entry list[/url] [IMG]http://i.imgur.com/Hf6eoTa.jpg[/IMG] [*]Minimaal 900 kilo [*]58 liter brandstof voor diesel, 76 liter voor benzine. 5 extra liters voor non-hybride [*]Fabriekteams hebben een 15 kilo extra ballast + kleinere air restrictor [*]Witte koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:20 [IMG]http://i.imgur.com/GBc1LV8.jpg[/IMG] [*]Minimaal 900 kilo [*]75 liter brandstof [*]Maximale kosten voor chassis: ¤362,100. Voor motorblok: ¤78,750 [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie [*]Witte koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:37 [IMG]http://i.imgur.com/TfmrTko.jpg[/IMG] [*]Minimaal 1245 kilo [*]90 liter brandstof [*]Gele koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 [IMG]http://i.imgur.com/P8snuul.jpg[/IMG] [*]Minimaal 1245 kilo [*]90 liter brandstof [*]Minimaal 1 jaar oude auto [*]Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie [*]Beperkt aantal beschikbare banden [*]Gele koplampen [*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:57 [b][u]Schema[/u][/b] [b]Woensdag 19 juni[/b] 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 [b]Donderdag 20 juni[/b] 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 [b]Zaterdag 22 juni[/b] 9:00-9:45 Warm-up 10:05-10:50 Le Mans Legends Race 15:00 Start 24 uren van Le Mans [b][u]TV, streams, live-timing en andere resources[/u][/b] [b]TV[/b] [*]Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race [*]RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) [b]Streams[/b] [url=http://live.lemans-tv.com/]Officiële streams[/url] (inclusief o.a. onboard Audi, Corvette) [url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i]) Tijdens de sessies & race zullen er meer streams te vinden zijn [b]Live Timing[/b] [url=http://www.24h-lemans.com/live/en/]Officiële live timing (inclusief stream)[/url] [url=http://thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2013/]Live timing incl. Twitter[/url] [url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url] [b]Andere resources[/b] [url=http://www.spotterguides.com/2013-wec/]Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld[/url] [b][u]Overige informatie[/u][/b] [url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url] [url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url] |
Ja lul, ik dacht al dat ik heel het weekend gemist had.quote:
quote:Autosport - Le Mans 24 Minutes
Eurosport 1 | dinsdag 18 juni | 20u00
Ik heb er zin in!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
RTL7 en Eurosport zenden de 81ste editie van de “24 Uur van Le Mans” in zijn geheel uit. Op beide zenders kan van zaterdagmiddag 22 juni 15:00 tot en met zondagmiddag 23 juni 15:00 rechtstreeks en continue gekeken worden naar de race. Voor RTL wordt het commentaar onder andere verzorgd door Allard Kalff en Jan Lammers vanuit de studio in Hilversum. Voor Eurosport zullen Ronald van Dam, René Hoogterp en Nelson Valkenburg het commentaar, live vanaf Circuit de la Sarthe verzorgen.
De uitzending op RTL7 begint om 14:30 uur, een half uur voor de start met een voorbeschouwing. Eurosport start haar coverage met de uitzending van de warm up, op zaterdag vanaf 09.00 uur. En zal vanaf 14:15 met haar voorbeschouwing beginnen. Ook gedurende de race houdt Eurosport haar kijkers enkele malen op de hoogte van het laatste nieuws in ‘Le Mans 24 Minutes’, begeleid door Peter Baert. Liefhebbers met Eurosport 2 blijven tijdens die samenvattingen natuurlijk de live race volgen via Eurosport 2.
De door hydrogen aangedreven GreenGT:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
vorige jaar hadden we de delta wing van Nissan wat hebben we dit jaar?
quote:Lotus in financiële problemen? Dieplader neemt onderdelen in beslag
Uitgegeven door Wim Boekel 19 juni 2013 10:17
De 24 uren van Le Mans 2013 is voor het Lotus LMP2 Team niet al te best begonnen. De lokale rechtbank in Le Mans oordeelde dat het team van voormalig F1-teambaas Colin Kolles haar financiële verplichtingen in de richting van een leverancier niet is nagekomen, waarna beslag gelegd werd op onderdelen van de ophanging, stuurwielen en andere componenten. Dat meldt het Franse Auto Hebdo.
Een dieplader kwam dinsdagavond bij de garage van het LMP2-team waar de onderdelen van de auto's werden gehaald en op de vrachtwagen werden geladen. De chassis van de twee T128's bleven wel in de garage van het team. In de loop van de woensdag zal het Duitse team een verklaring afleggen.
klopt. Toen hij HRT runde had hij zo ongeveer een dagelijks wisselende crewquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:42 schreef vosss het volgende:
Die Collin Kolles had in de F1 ook nogal eens dattie te laat was met dokken volgens mij
Het is nog niet zeker dat ze niet starten. Een van de 2 auto's is alweer opgebouwd met andere reserve onderdelen die ze hadden. Alleen beide auto's missen nog, het niet onbelangrijke, stuurwiel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Het blijft een schimmig persoon.
Wel jammer dat die LMP2's nu niet aan de start staan.
Ik zou zeggen: hier stopte ik met lezen, maar het bericht is relatief kort en heb het toch maar uit gelezenquote:
twitter:StatusGrandPrix twitterde op woensdag 19-06-2013 om 17:26:50 Not too much enthusiasm for heading out in the rain - top 13 LMP2 cars (including HVM Status GP) are all in pit lane... reageer retweet
twitter:StatusGrandPrix twitterde op woensdag 19-06-2013 om 17:27:20 We don't think it'll last too long though, and track dried very quickly after earlier storms today. reageer retweet
Eurosport 2quote:
Grr, ik ga zo naar de biosquote:
Vanavond quali op ES1 om 22.00 tot 00.00 en de voorbeschouwing 24 minutes om 21.30. Dan kun je dat nog meepakkenquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Grr, ik ga zo naar de bios
En de start ga ik ook al niet zien zaterdag
ES2 jaquote:
gewoon consequent stokbrood noemenquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:
''Bertrand Baguette, the Belgian baker........... now in the car.''
twitter:Toyota_Hybrid twitterde op woensdag 19-06-2013 om 19:35:57 Session will not restart, barrier repairs taking longer than expected it seems #LM24 #24LM #Toyota #FIAWEC reageer retweet
Adess AG is het bedrijf dat de wagen ontworpen/gebouwd heeft.quote:Lotus Praga LMP2 Statement
Lotus Praga LMP2/Kodewa have instructed their lawyers to file a criminal complaint against Stéphane Chosse, Adess AG and SCE Solutions on Monday, 17th June 2013.
Stéphane Chosse is in debt and owes Kodewa a seven-figure amount. Chosse presented fictitious and not justified invoices to the court in France. He insisted that Kodewa is in debt. This is not true.
On Tuesday evening (18th June), a bailiff seized parts of the Lotus Praga T128 LMP2 cars.
The court in Le Mans decided this afternoon (19th June) to give the seized parts back to the team as the allegations were reasonless.
Kodewa will take further action against Stéphane Chosse, Adess AG and SCE Solutions.
Ik gebruik http://thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2013/, handig met die live feed twitter erbijquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Enkele handige linkjes:
Live timing and ticker: http://www.24h-lemans.com/live/en
Weer radar: http://www.meteox.com/met(...)at=48.005&lon=0.1978
O ja die baekdal is ook altijd een goede website om het te volgen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik gebruik http://thomasbaekdal.com/mini-sites/lemans2013/, handig met die live feed twitter erbij
Gebruik 'm ondertussen al 'n jaar of 3. Betrouwbaarder dan de originele LT van de ACO. Die ligt (of lag) er geregeld uitquote:Op woensdag 19 juni 2013 19:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
O ja die baekdal is ook altijd een goede website om het te volgen.
Broodje Bertrand noemden wij hem in de Indycars.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:56 schreef Sinister-D- het volgende:
''Bertrand Baguette, the Belgian baker........... now in the car.''
Ow, en de regie moet eens wat minder tijd besteden aan Patrick Dempsey
Afluiten?! Begint nu pas Al zegt de quali voor Le Mans nul de bottequote:
Ik heb vakantie. Mijn dag is nog verre van afgesloten. Biertje erbij en autosport kijken. Heerlijk. Ik pak zo ook nog wat nootjes.quote:
Ja dat klopt, maar toch een leuk opwarmertje voor komend weekendquote:Op woensdag 19 juni 2013 22:42 schreef Sinister-D- het volgende:
Al zegt de quali voor Le Mans nul de botte
Hollywood ster, dan krijg je dat.quote:Op woensdag 19 juni 2013 22:57 schreef Sinister-D- het volgende:
Nogmaals: de regie spendeert veel te veel tijd aan Dempsey
Eurosportquote:
1 dan zeker?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |