Vond ik juist niet, vooral......de.....ruimtes.....tussen....de......woorden.....om een zin maar....te.....re......kken...quote:Op zondag 17 juni 2012 13:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vond hem ook altijd mooi commentaar leveren bij de A1GP.
Ja dat is wel waar, maar ik vond het altijd zo mooi hoe hij iemand uit kon schelden die aan het prutsen wasquote:Op zondag 17 juni 2012 13:56 schreef exile79 het volgende:
[..]
Vond ik juist niet, vooral......de.....ruimtes.....tussen....de......woorden.....om een zin maar....te.....re......kken...
quote:
Jeroen mag hem uitrijdentwitter:jbleekemolen twitterde op zondag 17-06-2012 om 14:12:04Change of plans, I will finish. Go in soon! reageer retweet
twitter:antdavidson twitterde op zondag 17-06-2012 om 13:43:50Feeling a bit sore today, but generally just happy to be alive! http://t.co/QwsRGpyu reageer retweet
Als je kunt kiezen en dus geen pay drivers, kies dan de beste Nederlandse coureurs en niet, met alle respect, Allard Kalff.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:20 schreef SiGNe het volgende:
Ik hoorde gister Allard Kalff zeggen dat Victor Muller van Spyker/Saab volgens jaar ook weer wil meedoen met een team, Tom Coronel had al de vraag gekregen om dan te rijden en die mocht dan ook zijn medecoureurs uitkiezen.
Tom had tegen Allard gezegd dat die dan ook zou mogen rijden maar Allard wist nog niet of hij dat wel gaat doen en het aankan.
Dit is je eerste Le Mans?quote:Op zondag 17 juni 2012 14:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Victor Muller en een teamGaat nooit gaan, dat gaat al failliet voordat er mensen aangenomen zijn
Bron = http://www.lemans.orgquote:13:21:10
Of the 35 remaining cars should easily qualify as finishers having achieved 70% of the winners distance, but two may not :the No 74 Corvette and No 17 Pescarolo Dome
neequote:
Volgens mij was het ook meer een geintje van Coronel.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als je kunt kiezen en dus geen pay drivers, kies dan de beste Nederlandse coureurs en niet, met alle respect, Allard Kalff.
Waarom zeg je dan dat het nooit goed kan gaan? Spyker heeft jarenlang deelgenomen aan Le Mans en LMS.quote:
Bleekemolen idd, maar ook een Peter Kox, Mike Hezemans, Jaap van Lagen, Renger v/d Zande, enz.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook meer een geintje van Coronel.
Ik zou eerder denken dat hij bijvoorbeeld Bleekemolen zal vragen en nog een Nederlandse coureur om zo een volledig Nederlands team in te sturen..
Meegedaan jah. Maar waar zijn ze nu? En wat is er gebeurt met Saab nadat Muller er zich mee ging bemoeien? Wie heeft de val mee naar onderen gedaan? idd, Spyker.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat het nooit goed kan gaan? Spyker heeft jarenlang deelgenomen aan Le Mans en LMS.
Ik denk ook niet dat het echt een optie is om 1 iemand die 24 uur van commentaar te voorzien.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:33 schreef Eenskijken het volgende:
vind het commentaar bij rtl ook wel goed, ook leuk dat ze redelijk wat afwisseling hebben met lammers, coronel, en de bekende autosport commentatoren
ik draai ook wel eens 24 uur achter elkaarquote:Op zondag 17 juni 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het echt een optie is om 1 iemand die 24 uur van commentaar te voorzien.
Die valt geheid in slaap op enig moment
Begrijp me overigens niet verkeerd: Ik ben absoluut ook geen fan van Muller, maar op Le Mans hebben ze het voor een kleine fabrikant best aardig gedaan.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Meegedaan jah. Maar waar zijn ze nu? En wat is er gebeurt met Saab nadat Muller er zich mee ging bemoeien? Wie heeft de val mee naar onderen gedaan? idd, Spyker.
Hoeveel miljoenen zijn ze niet kwijtgeraakt in de F1, nadat ze wel even dachten daar een goede subtopper van dat team te kunnen maken? Ze zijn er destijds zelfs nog slechter op geworden.
Muller moet gewoon wegblijven van autosport
Kalff heeft het ook doorquote:Op zondag 17 juni 2012 14:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Of Audi is een mooie finish aan het voorbereiden, of de #1 is gewoon mega-traag geworden.....
#2 komt met een 30sec per ronde korterbij.
In studio.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
Dat heb ik overigens gemist; zijn die mannen ter plaatse of gewoon in een studio ergens?
Ik heb het niet over Spyker. Ik heb het over Muller, die denkt dat ie even de man kan uithangen maar in werkelijkheid gewoon zijn geld verbrand en er niets mee bereikt. Die vent denkt dat de successen hem de schoot in worden geworpen enkel en alleen omdat ie geld heeft.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:37 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Begrijp me overigens niet verkeerd: Ik ben absoluut ook geen fan van Muller, maar op Le Mans hebben ze het voor een kleine fabrikant best aardig gedaan.
De eigenaren van Spyker, onder leiding van Muller, was eigenaar van Saab. Ze hadden er zelfs een holding voor opgericht, Swedish Automotive. Spyker en Saab vielen onder die holding.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Spyker is volgens mij geen eigenaar van Saab. Saab is van de week opgekocht door National Electric Vehicle Sweden. En gaat zich bezig met elektrische wagens.
quote:Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef vosss het volgende:
Saab heeft wel altijd mooie auto's gemaakt. Maargoed, dat heeft niets met Muller of Le Mans te maken verder
proest!quote:
Ik zag vandaag nog een mooie Saab bij de Oldtimerdag Lelystad. Een Saab 92 was het geloof ik.quote:Op zondag 17 juni 2012 14:40 schreef vosss het volgende:
Saab heeft wel altijd mooie auto's gemaakt. Maargoed, dat heeft niets met Muller of Le Mans te maken verder
#44 Starworks met de Hpd Arx-Honda. Laatste rijder Dalziel.quote:
Studio, d8 ikquote:Op zondag 17 juni 2012 14:34 schreef vosss het volgende:
Dat heb ik overigens gemist; zijn die mannen ter plaatse of gewoon in een studio ergens?
Dat kan Porsche wel willen, maar daar gaat VW echt niet aan denk ik zo maarquote:Porsche zou schijnbaar graag tegen Audi racen.
ik denk het ook niet. Ik denk dat als Porsche komt Audi zich gaat richten op andere takken van de autosport.quote:Op zondag 17 juni 2012 18:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan Porsche wel willen, maar daar gaat VW echt niet aan denk ik zo maar
Op een gegeven moment zullen nog meer Le Mans overwinningen commercieel minder zinvol zijn. De Autobahnen in Duitsland zitten al vol met snelle Audi's. Nog meer dan BMW'squote:Op zondag 17 juni 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk het ook niet. Ik denk dat als Porsche komt Audi zich gaat richten op andere takken van de autosport.
Dat kunstje hebben ze al eens eerder geflikt met de Bentley Speed 8.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:02 schreef vosss het volgende:
En dan zet VW ipv een Audi dezelfde auto maar dan voorzien van Porsche logo's in.
Wat is daarmee precies het verschil???
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?quote:Op zondag 17 juni 2012 20:18 schreef TargaFlorio het volgende:
De Porsche is geen Audi met Porsche logo, wordt in eigen beheer ontwikkeld.
Misschien wel een upgrade van de Porsche LMP1 die nooit geracet heeft. Juist omdat Volkswagen geen concurrent voor Audi wilde, Hiervoor hebben ze toen wel een samenwerking voor de Porsche Cayenne gekregen.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?
Bijzonder irritant trouwens dat zijn naam steevast verkeerd wordt uitgesproken door mensen...quote:Op zondag 17 juni 2012 15:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
#44 Starworks met de Hpd Arx-Honda. Laatste rijder Dalziel.
Nieuwe auto. De regels zijn veel anders.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?
De Mazda. Al heb ik geen idee of dat toen een LMP klasse wasquote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste LMP die er ooit heeft gereden?
Daar zat ik ook aan te denken. Of de 1993 Peugeot 905 Talbotquote:Op maandag 18 juni 2012 11:51 schreef vosss het volgende:
[..]
De Mazda. Al heb ik geen idee of dat toen een LMP klasse was
daar kunnen die Audi dieseltjes niet tegenop, niet aan te horenquote:
Ik vind dat ze in de F1 ook met wankelmotoren moeten gaan rijdenquote:
Sowieso moet er een dak (geen open auto's meer vanaf 2013) op en dat vraagt natuurlijk ook weer andere airodynamica.quote:Op zondag 17 juni 2012 20:19 schreef vosss het volgende:
[..]
En gaat dat dan een compleet nieuwe auto worden, of een upgrade zegmaar van de LMP2 van een paar jaar terug?
Ik vond de Sauber-Mercedes C9 wel wat hebben:quote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste LMP die er ooit heeft gereden?
Voor mij toch de Silkcut Jaguar XJR9quote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste LMP die er ooit heeft gereden?
quote:Mazda Motorsports heeft aangekondigd dat het binnenkort raceversies van zijn nieuwe en schone SKYACTIV-D dieselmotor zal leveren aan teams in de Le Mans Prototype 2 (LMP2) klasse van de belangrijkste endurance race ter wereld, de 24 Uur van Le Mans. Het motorenprogramma van Mazda voor Le Mans maakt zijn debuut in de race van volgend jaar. Mazda was de eerste en is nog steeds de enige Aziatische autofabrikant met een overall overwinning met voormalig F1-coureur Johnny Herbert, Volker Weidler en de Belg Bertrand Gachot in de 24 Uur van Le Mans, in 1991.
...
quote:Le Mans rule changes for 2014 announced, engine restrictions eased
The Automobile Club de l'Ouest, organizer of the 24 Hours of Le Mans, has announced a number of rule changes for the 2014 race that open up the options for LMP1 racers and guide their technology closer to that of road cars, and that should also give fans even better racing than we're used to seeing. Probably biggest of all is loosening the restraints on engine design. Currently, gas engines are limited in size to 3.4 liters, while diesel displacement can be no more than 3.7 liters, with further turbocharger, supercharger and air restrictor regulation on top of that. Those are all gone – "The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed."
Before you get ideas of this turning into a Group B for Le Mans, the cars will be limited to an "energy allotment" per lap. A fuel meter will allow a diesel-powered car 3.99 liters per lap, a gas-powered car would get 4.95 liters per lap, from tanks that are about 12 percent smaller.
All LMP1 cars will be required to have closed cockpits, within which the driver will sit a little further forward and slightly higher to provide more visibility and, it is hoped, cut down on accidents when lapping slower traffic. Weights have been reduced, from the current minimum weight of 900 kilograms to 830 kg for non-hybrids and 850 kg for hybrids, and according to the Speed TV report, "all factory entries will be required to compete with hybrid systems." The cars will also be thinnner. Another factory handicap (depending on how see it) is that "super-exotic materials" will be banned in order to force carmakers to use materials that apply to their mainstream vehicles and not just their supercars.
The ACO believes these new rules will "encourage the development of powerful and spectacular cars and also the development of technologies that have real meaning for the everyday motorist." Sounds good to us.
Hij had groot gelijk om dat lelijke ding van de weg af te rijdenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:22 schreef Klonk het volgende:
De coureur van de Porsche had ook een mening
[ afbeelding ]
quote:Sportscar legend Henri Pescarolo has not ruled out continuing as a team owner after his company went into liquidation on Tuesday.
The company, known as Pescarolo Team in its final incarnation, was liquidated by a French court after a six-month period during which it was protected under law from its creditors in a procedure akin to Chapter 11 in the US.
A survival plan for the squad, which withdrew from the World Endurance Championship after a disastrous Le Mans 24 Hours, had to be presented to a commercial court in Le Mans at the end of that period.
Pescarolo, whose team was the most successful privateer at Le Mans for much of the 2000s as Pescarolo Sport, said: "It is not the right time to find new sponsors or investors. I had no real solution to present to the court.
"This means that Pescarolo Team doesn't exist any more as a company, but if I want to, I can continue. I still own the workshops and all the mechanics [who were paid by the government during the protection period] are available."
Pescarolo explained that his team could work with another entrant at this year's Le Mans 24 Hours.
Henri Pescarolo"I am talking to people involved in two projects for Le Mans who are looking for someone to run their car," he said. "It would not be under my name, but I would be involved and they would use my mechanics and workshop."
Pescarolo is open to restarting a team using his own name for 2014, but he said that it would depend on the economic situation and whether he believes the new LMP1 rulebook offered privateers a chance to compete with the factories.
The 70-year-old added that he would spend some time contemplating his future over the coming weeks.
"It all happened yesterday, so I haven't made any decisions," he said. "I have to decide if I want to continue in racing or go fishing instead."
Pescarolo estimated the company's debt at "less than ¤200,000". He blamed the breakdown of his deal with the Luxury Racing Ferrari team to become a partner in his new LMP1 project for Pescarolo's financial problems.
PESCAROLO'S LE MANS HIGHS
2000: Fourth on debut with Peugeot-powered Courage
2004: Repeats fourth place with reworked version of Courage C60
2005: Takes pole and finishes second, misses victory courtesy of gearbox glitch
2006: Second again behind Audi with same car
2007: Notches up third straight Le Mans podium with first true Pescarolo chassis
2008: Top privateer in seventh place behind dominant turbodiesels
quote:Er zijn te veel inschrijvingen voor de 24 uur van Le Mans van 2013. Er is plaats voor 55 auto's en er hebben zich 71 auto's aangemeld. Op 1 februari maakt organisatie Automobile Club de l'Ouest de definitieve grid bekend.
Garantie
Er zijn 16 gegarandeerde plaatsen op de startopstelling, gebaseerd op de resultaten vorig seizoen in Le Mans, de World Endurance Championship, de Europese en Amerikaanse La Mans Series.
GreenGT
Daarnaast is de 56ste gridpositie gereserveerd voor de GreenGT H2-prototype. Deze experimentele bolide wordt aangedreven door waterstof dat in een brandstofcel wordt omgezet in elektrische energie die twee elektromotoren voortstuwt en 540 pk produceert.
mja, met een elektromotor kun je een hogere efficiency bereiken, dus ik snap die keuze welquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me niet, een verbrandingsmotor lijkt me een veel betere stap. Alleen al omdat iedereen op elektra toch nooit gaat gebeuren.
Waarom is een waterstof verbrandingsmotor beter dan brandstofcellen volgens jou dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
Lijkt me niet, een verbrandingsmotor lijkt me een veel betere stap. Alleen al omdat iedereen op elektra toch nooit gaat gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |