abonnement Unibet Coolblue
pi_112920136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:09 schreef speknek het volgende:
Nielsch ziet eruit als een 2-meter lange Achmed toch?
Mwah, eerder als een Alessandro of een Lorenzo als ik de Italianen op vakantie mag geloven. Ik word er continu in het Italiaans aangesproken door Italianen die me de weg vragen enzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_112920221
Het geraamte van de nieuwe stationshal krijgt ook vorm:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:24:29 #53
141482 Q.
JurassiQ
pi_112920595
For great justice!
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:24:41 #54
141482 Q.
JurassiQ
pi_112920602
For great justice!
pi_112920642
wordt wel groot die nieuwe hal... volgens mij echt een beetje een vliegveld terminal idee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:43:13 #56
141482 Q.
JurassiQ
pi_112921347
Stuk beter dan hoe het was. Maar dat is dan ook niet zo moeilijk. :').
For great justice!
pi_112923433
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:27 schreef okiokinl het volgende:

[..]

;( daar gaat t mooie kraakpandje.. jammer hoor..
over pandjes gesproken die moeten gaan, op 12 juni is een andere ook een ontruimd in de Meern, waaraan veel media-aandacht is geschonken (waaronder in de dnu / het AD en op rtvUtrecht)


pdf-je met het artikel in het AD is hier te vinden
pi_112923472
Waarom maken die krakers er altijd zo'n ontiegelijke puinzooi van, van buiten? Belooft niet veel goeds voor binnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_112923569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:39 schreef Nielsch het volgende:
Waarom maken die krakers er altijd zo'n ontiegelijke puinzooi van, van buiten? Belooft niet veel goeds voor binnen.
Je bedoelt die zooi die allemaal rond het pand hangt?
pi_112923633
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:41 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Je bedoelt die zooi die allemaal rond het pand hangt?
Ja.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_112923845
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja.
Dat gebeurt puur voor de ontruiming, het zag ervoor gewoon en onopvallend uit.
Nu ziet het er overigens zo uit ->
:')
pi_112924926
ja ik heb het gelezen, kennelijk heeft een agent een kraker uitgescholden voor linkse profiteur en ook bedreigd dat ie hem wel even zou opzoeken in de cel, kijken of ie dan nog steeds zo'n grot mond had, lol.

en de krakers gaan de huisbaas ook aanklagen, omdat ie geen sloopvergunning had en had gelogen over plannen die hij zei te hebben voor het pand. die kerel heeft gelijk nadat de krakers weg waren, het hele pand onbewoonbaar gemaakt door het plafont eruit te slopen. typische speculanten actie.
pi_112925587
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:13 schreef okiokinl het volgende:
ja ik heb het gelezen, kennelijk heeft een agent een kraker uitgescholden voor linkse profiteur en ook bedreigd dat ie hem wel even zou opzoeken in de cel, kijken of ie dan nog steeds zo'n grot mond had, lol.

en de krakers gaan de huisbaas ook aanklagen, omdat ie geen sloopvergunning had en had gelogen over plannen die hij zei te hebben voor het pand. die kerel heeft gelijk nadat de krakers weg waren, het hele pand onbewoonbaar gemaakt door het plafont eruit te slopen. typische speculanten actie.
Tis toch zijn pand? Kraken is iets van de vorige eeuw...
pi_112926500
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:13 schreef okiokinl het volgende:
ja ik heb het gelezen, kennelijk heeft een agent een kraker uitgescholden voor linkse profiteur en ook bedreigd dat ie hem wel even zou opzoeken in de cel, kijken of ie dan nog steeds zo'n grot mond had, lol.

en de krakers gaan de huisbaas ook aanklagen, omdat ie geen sloopvergunning had en had gelogen over plannen die hij zei te hebben voor het pand. die kerel heeft gelijk nadat de krakers weg waren, het hele pand onbewoonbaar gemaakt door het plafont eruit te slopen. typische speculanten actie.
Speculeren in De Meern _O-

Weet je hoe fucking veel woonruimte daar te koop is? Veel meer dan dat er vraag is! Van speculeren kan in zo'n markt helemaal geen sprake zijn man.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_112926582
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:48 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Dat gebeurt puur voor de ontruiming, het zag ervoor gewoon en onopvallend uit.
Nu ziet het er overigens zo uit -> [ afbeelding ]
:')

Zou de kraakscene al niet een stuk sympathieker overkomen bij het grote publiek als ze gewoon voor de geplande ontruimingdatum al netjes hun biezen hadden gepakt?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_112928488
lees het artikeltje dan even. ze moesten uit nummer 26 omdat familie van de eigenaar er zou gaan wonen. iets verderop zegt een familielid van de eigenaar dat renoveren te duur is, en dat er dus nieuwbouw moet komen. plus ze slopen het pand gelijk als de krakers weg zijn.

dit is typisch speculantengedrag.
meest logisch is dat ze zo'n oud boerderijtje opkopen en wachten totdat de gemeente die grond wil gaan bebouwen (want dat doen ze daar, in de meern/leidsche rijn.) en dna met vette winst verkopen. dat heet specuileren.

en er staat ook dat ze al vertrokken waren uit nummer 26, omdat er een plan voor was. vrijwillig. en dat ze ook vrijwillig vertrokken zouden zijn uit het andere deel, als daar ook een plan voor was gepresenteerd.


op de croesselaan staat ook zo'n pand, nummer 189 geoof ik. daar woonde vroeger een vriendje van me, dus daar kwam ik jarenlang over de vloer. op gegeven moment verhuisden ze, en het pand werdt door een speculant opgekocht. die zag er wel brood in, want vlak bij de jaarbeurs, dus kon je erop rekenen dat in de toekomst de jaarbeurs daar wil uitbreiden. dat pand stond jaren leeg, te verkrotten. is toen meermalen gekraakt, en ze mochten blijven, want er was geen plan. de speculant heeft toen een plan ingediend voor renovatie en appartementen, krakers ontruimd, de volgende dag had het pand geen plafont en verdiepingen meer, aleen nog een buitenkant. heeft toen weer 6 of 7 jaar leeggestaan, totdat de gemeente eindelijk wat deed, en die man dwong de verbouwing te beginnen. die heeft toen aleen gedaan wat verplicht was, een vloertje erin halverwege en het dak dicht, en nu is het een expositie ruimte, wat betekend, hij heeft in de ramen aan de voorkant wat schilderijen gehangen. het staat nog steeds leeg.

[ Bericht 20% gewijzigd door okiokinl op 15-06-2012 14:43:54 ]
pi_112928598
Meest logische zou zijn als ze gewoon betalen voor iets wat ze gebruiken van een ander.
pi_112928876
serieuze krakers bieden de eigenaar altijd eerst een huur overeenkomst aan. de eigenaar slaat dat natuurlijk af, want dan krijgen de krakers huurbescherming.
pi_112929901
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zou de kraakscene al niet een stuk sympathieker overkomen bij het grote publiek als ze gewoon voor de geplande ontruimingdatum al netjes hun biezen hadden gepakt?
Ten eerste zou dat helemaal niet helpen om sympathie bij het grote publiek te krijgen, aangezien dat soort dingen vaak niet in de media worden vermeld. Goed nieuws is meestal geen nieuws. Heb jij ook maar iets vernomen van de vorige overeenstemmingen die tussen krakers en eigenaars zijn gemaakt in bijv Utrecht bij concrete plannen van de eigenaar?

Alleen in het geval van een duidelijk meningsverschil met de eigenaar komt het tot een ontruiming / ongehoorzaamheid en in dit geval een artikel / media-aandacht. In dit geval waren de bewoners het er niet mee eens dat ze eruit moesten voor in eerste instantie leegstand, en later sloop (door het aanvragen van de sloopvergunning door de eigenaar een paar dagen voor de ontruiming). Immers enkel het pand naast hen zou worden bewoond door de neef.

Het OM moest zo nodig dit pand ook ontruimen, en heeft het geforceerd terwijl er op voorhand al duidelijk was dat de eigenaar geen goed plan had. (als in een plan waaraan de maatschappij ook iets heeft) We zullen maar even buiten beschouwing laten dat het gedoe met die neef er op hak op de tak bijgehaald is en het serieus nemen dat hij dat echt wilde doen.

Ook een eigenaar maakt ook een deel uit van de maatschappij, dus zijn belangen moeten afgewogen worden aan dat van andere mensen (in dit geval de bewoners daar). Het misverstand van dat je als eigenaar van een gebouw bent, je dan maar van alles kan maken mag volgens de wet dus niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:28 schreef lost95 het volgende:

[..]

Tis toch zijn pand? Kraken is iets van de vorige eeuw...
In de 70/80 had men een (heel erg lange) wachtijd voor een woning, situaties waarin dat 12 jaar was bestonden. Dan zit je zo lang te wachten op eigen stek, zijn er pipo's die doodleuk een woning hadden dichtgespijkerd in een centrum waar ze geen kut meededen. tada, het startsignaal voor kraken

over anno 2012 weet ik gelukkig iets meer, en kan ik ook uitvoeriger over ingaan

De Gemeente / overheid / woningbouw die bezuinigt op diens uitgaven (Bijv buurtcentra's die worden gesloten, minder woningen worden gebouwd, minder (psychiatrische) hulpverlening voor de zwakkeren)

Lange wachttijden voor een (betaalbare) stek 6 jaar wachten voor een woning is ''normaal'' (dit word overigens langer omdat woningbouw ook op de centen moeten letten en dus minder bijbouwt)
Bestaande sociale huurwoningen worden verruild voor yuppen / duurdere (koop)woningen, waar voor de (woning)bouwcorporaties meer geld te vangen valt dan voor een sociale huurwoning
de Economische crisis ( je betaalt zelf meer (door inflatie), en de overheid verhoogd ook weer andere kostenposten (men neme de btw))

Voila, meer heb je niet nodig voor kraken 2.0

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Speculeren in De Meern _O-

Weet je hoe fucking veel woonruimte daar te koop is? Veel meer dan dat er vraag is! Van speculeren kan in zo'n markt helemaal geen sprake zijn man.
Speculeren is misschien een verkeerd woord, maar de intenties van de eigenaar zijn wel erg duidelijk na het slopen van het dak. Zijn neef kan er onmogelijk inwonen, het was hem puur om het ''onbewoonbaar'' te maken. Hij omzeilt daar overigens slim de sloopvergunning. Als je een huis een paar jaar zonder dak laat staan dan stort het geheid een keer in door het versnelde rottingsproces. Chapeau voor het ontrekken van een huis van de woningmarkt en het verpesten van het buurtaanzicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door psaexorp op 15-06-2012 15:31:37 ]
pi_112930590
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:43 schreef okiokinl het volgende:
serieuze krakers bieden de eigenaar altijd eerst een huur overeenkomst aan. de eigenaar slaat dat natuurlijk af, want dan krijgen de krakers huurbescherming.
Dus steel je het maar...

Enfin, dit gaat weer een krakers discussie worden...
pi_112931081
Krakersfeestjes *O*

Verder dubbel gevoel over. Wat mij betreft kraken ze iig zonder problemen ieder kantoorpand wat langer dan 2 maanden leeg staat :Y
pi_112932681
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:20 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Dus steel je het maar...

Enfin, dit gaat weer een krakers discussie worden...
Oh, oh wat is de eigenaar ook zielig dat ie zijn pand niet rustig kan laten verkrotten.
Mijn tweede fiets is recent ook door de gemeente ''gejat'', omdat ik hem ergens te lang had laten staan door het nalaten van het doorknippen van mijn slot.
eigen schuld dikke bult, had ik maar eerder wat aan moeten doen. die slachtofferrol van eigenaren ook altijd :')
pi_112933347
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:06 schreef psaexorp het volgende:

[..]

Oh, oh wat is de eigenaar ook zielig dat ie zijn pand niet rustig kan laten verkrotten.
Mijn tweede fiets is recent ook door de gemeente ''gejat'', omdat ik hem ergens te lang had laten staan door het nalaten van het doorknippen van mijn slot.
eigen schuld dikke bult, had ik maar eerder wat aan moeten doen. die slachtofferrol van eigenaren ook altijd :')
Je hebt het nagelaten om je slot door te knippen?

Inderdaad belachelijk dat de gemeente die fietsen weghaalt. Gaat dat plan met die betaalde fietsenstallingen nog door eigenlijk?
pi_112933490
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:19 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Je hebt het nagelaten om je slot door te knippen?

Inderdaad belachelijk dat de gemeente die fietsen weghaalt. Gaat dat plan met die betaalde fietsenstallingen nog door eigenlijk?
Dat is helemaal niet belachelijk. Nu kan ik m'n fiets tenminste kwijt bij het station. Als je gewoon normaal gebruik maakt van die faciliteiten is er niets aan de hand en zelfs als je je fiets een maand onbeheerd achterlaat is ie nog terug te krijgen op het depot. Als de gemeente niks doet staat het binnen een paar weken vol met barrels die nooit meer worden opgehaald..
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:57:05 #75
141482 Q.
JurassiQ
pi_112935059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet belachelijk. Nu kan ik m'n fiets tenminste kwijt bij het station. Als je gewoon normaal gebruik maakt van die faciliteiten is er niets aan de hand en zelfs als je je fiets een maand onbeheerd achterlaat is ie nog terug te krijgen op het depot. Als de gemeente niks doet staat het binnen een paar weken vol met barrels die nooit meer worden opgehaald..
Juist. En dan kunnen die mensen die gewoon normaal hun fiets daar stallen om naar hun werk te gaan die tenminste kwijt in de buurt van het station.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')