SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:01 schreef bierjoost het volgende:
Even iets anders.
Zijn jullie al naar de Skihut geweest in Wijk C?
Schijnt hilarisch te zijn.
Edit:Nee, binnenkort eens doen! Lijkt me ook wel iets voor Paul.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De verhalen die ik hoorde was dat er veel fout volk kwam, maar dat het daardoor hilarisch zou zijn, maar als ik die foto's zie op hun Facebook, dan ben ik foutief geinformeerd.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Nee even serieus dat lijkt me echt extreem zwaar kut. Past wel bij het volk dat normaal in Wijk C uitgaat.
In de Ouwe Dikke komt in het weekend ook fout volk maar het is er soms best gezellig.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:08 schreef bierjoost het volgende:
[..]
De verhalen die ik hoorde was dat er veel fout volk kwam, maar dat het daardoor hilarisch zou zijn, maar als ik die foto's zie op hun Facebook, dan ben ik foutief geinformeerd.
I know, maar check die foto in de spoiler.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In de Ouwe Dikke komt in het weekend ook fout volk maar het is er soms best gezellig.
Ik zie toch ook wel foto's (van voor het EK) waar neukbaars op staat... Het is de schuld van dit voetbaltoernooi waardoor elke mongool met een bos wortelen op z'n kop naar buiten komt gekropen. Zijn we na vanavond hopelijk weer van verlost.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:11 schreef bierjoost het volgende:
[..]
I know, maar check die foto in de spoiler.
Een wijf van begin 50 met een kort pittig kapsel, bril, Bavaria-jurkje en een Flugeldoos op haar hoofd...
Dat trek ik niet hoor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2012 14:21:19 ]
quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:18 schreef Nielsch het volgende:
Zijn we na vanavond hopelijk weer van verlost.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, binnenkort eens doen! Lijkt me ook wel iets voor Paul.
Pauper, mensen dat plezier niet gunnen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zie toch ook wel foto's (van voor het EK) waar neukbaars op staat... Het is de schuld van dit voetbaltoernooi waardoor elke mongool met een bos wortelen op z'n kop naar buiten komt gekropen. Zijn we na vanavond hopelijk weer van verlost.
sorry ik kan er niets aan doen dat er zoveel mensen graag naar een hysterische wijvensport kijken...quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Pauper, mensen dat plezier niet gunnen.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:01 schreef bierjoost het volgende:
Even iets anders.
Zijn jullie al naar de Skihut geweest in Wijk C?
Schijnt hilarisch te zijn.
Edit:Hetzelfde idee als Ome Willem (voorheen Potters, ook in de Willemstraat) zeker? Ik zag zelfs flyers van ze liggen in bus 12 met studentenaanbiedingen. Kennelijk zijn ze dan toch opzoek naar een andere doelgroepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
url
Op donderdag studenten, op vrijdag en zaterdag Wijk C publiek. Daar mikt ODD ook op.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:00 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Hetzelfde idee als Ome Willem (voorheen Potters, ook in de Willemstraat) zeker? Ik zag zelfs flyers van ze liggen in bus 12 met studentenaanbiedingen. Kennelijk zijn ze dan toch opzoek naar een andere doelgroep
Komt waarschijnlijk dat de 2 eigenaren buschauffeur zijn en zo mooi tijdens werk reklame kunnen maken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:00 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Hetzelfde idee als Ome Willem (voorheen Potters, ook in de Willemstraat) zeker? Ik zag zelfs flyers van ze liggen in bus 12 met studentenaanbiedingen. Kennelijk zijn ze dan toch opzoek naar een andere doelgroep
Het blijft lastig, zo met de bus reizen enzoquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:58 schreef Nielsch het volgende:
En opeens reed ie zomaar weg zonder ook maar in de buurt van de opstaphalte (Utrecht CS) te stoppen. Wat een gekut zeg. Grote groep mensen verbaasd en pissed. Well done GVU, geweldige service weer.
Wie niet vraag ik me af.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:57 schreef Paul het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Nielsch eruit ziet
Hij is vast geen lekker wijf dus het boeit me niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:57 schreef Paul het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Nielsch eruit ziet
Dat is een zogenaamde doe-het-zelf-bus. Je mag gewoon achter het stuur gaan zitten. Bovendien krijg je op vertoon van je gamma kaart een leuke kortingquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:03 schreef Nielsch het volgende:
Volgende bus staat er nu. Hoort nu te vertrekken maar geen chauffeur te bekennen.
Meer hoef je ook niet te wetenquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:05 schreef Paul het volgende:
Ik weet alleen hoe Q en Cherrylips eruit zien uit dit topic
quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:48 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben op plaats van bestemming trouwens. Vergat nog uit te checken. Gelukkig lag eindhalte om de hoek.
*kuch*quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:05 schreef Paul het volgende:
Ik weet alleen hoe Q en Cherrylips eruit zien uit dit topic
quote:
Mwah, eerder als een Alessandro of een Lorenzo als ik de Italianen op vakantie mag geloven. Ik word er continu in het Italiaans aangesproken door Italianen die me de weg vragen enzo.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:09 schreef speknek het volgende:
Nielsch ziet eruit als een 2-meter lange Achmed toch?
over pandjes gesproken die moeten gaan, op 12 juni is een andere ook een ontruimd in de Meern, waaraan veel media-aandacht is geschonken (waaronder in de dnu / het AD en op rtvUtrecht)quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:27 schreef okiokinl het volgende:
[..]daar gaat t mooie kraakpandje.. jammer hoor..
Je bedoelt die zooi die allemaal rond het pand hangt?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:39 schreef Nielsch het volgende:
Waarom maken die krakers er altijd zo'n ontiegelijke puinzooi van, van buiten? Belooft niet veel goeds voor binnen.
Ja.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:41 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Je bedoelt die zooi die allemaal rond het pand hangt?
Dat gebeurt puur voor de ontruiming, het zag ervoor gewoon en onopvallend uit.quote:
Tis toch zijn pand? Kraken is iets van de vorige eeuw...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:13 schreef okiokinl het volgende:
ja ik heb het gelezen, kennelijk heeft een agent een kraker uitgescholden voor linkse profiteur en ook bedreigd dat ie hem wel even zou opzoeken in de cel, kijken of ie dan nog steeds zo'n grot mond had, lol.
en de krakers gaan de huisbaas ook aanklagen, omdat ie geen sloopvergunning had en had gelogen over plannen die hij zei te hebben voor het pand. die kerel heeft gelijk nadat de krakers weg waren, het hele pand onbewoonbaar gemaakt door het plafont eruit te slopen. typische speculanten actie.
Speculeren in De Meernquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:13 schreef okiokinl het volgende:
ja ik heb het gelezen, kennelijk heeft een agent een kraker uitgescholden voor linkse profiteur en ook bedreigd dat ie hem wel even zou opzoeken in de cel, kijken of ie dan nog steeds zo'n grot mond had, lol.
en de krakers gaan de huisbaas ook aanklagen, omdat ie geen sloopvergunning had en had gelogen over plannen die hij zei te hebben voor het pand. die kerel heeft gelijk nadat de krakers weg waren, het hele pand onbewoonbaar gemaakt door het plafont eruit te slopen. typische speculanten actie.
Zou de kraakscene al niet een stuk sympathieker overkomen bij het grote publiek als ze gewoon voor de geplande ontruimingdatum al netjes hun biezen hadden gepakt?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:48 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Dat gebeurt puur voor de ontruiming, het zag ervoor gewoon en onopvallend uit.
Nu ziet het er overigens zo uit -> [ afbeelding ]
![]()
Ten eerste zou dat helemaal niet helpen om sympathie bij het grote publiek te krijgen, aangezien dat soort dingen vaak niet in de media worden vermeld. Goed nieuws is meestal geen nieuws. Heb jij ook maar iets vernomen van de vorige overeenstemmingen die tussen krakers en eigenaars zijn gemaakt in bijv Utrecht bij concrete plannen van de eigenaar?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zou de kraakscene al niet een stuk sympathieker overkomen bij het grote publiek als ze gewoon voor de geplande ontruimingdatum al netjes hun biezen hadden gepakt?
In de 70/80 had men een (heel erg lange) wachtijd voor een woning, situaties waarin dat 12 jaar was bestonden. Dan zit je zo lang te wachten op eigen stek, zijn er pipo's die doodleuk een woning hadden dichtgespijkerd in een centrum waar ze geen kut meededen. tada, het startsignaal voor krakenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:28 schreef lost95 het volgende:
[..]
Tis toch zijn pand? Kraken is iets van de vorige eeuw...
Speculeren is misschien een verkeerd woord, maar de intenties van de eigenaar zijn wel erg duidelijk na het slopen van het dak. Zijn neef kan er onmogelijk inwonen, het was hem puur om het ''onbewoonbaar'' te maken. Hij omzeilt daar overigens slim de sloopvergunning. Als je een huis een paar jaar zonder dak laat staan dan stort het geheid een keer in door het versnelde rottingsproces. Chapeau voor het ontrekken van een huis van de woningmarkt en het verpesten van het buurtaanzicht.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Speculeren in De Meern![]()
Weet je hoe fucking veel woonruimte daar te koop is? Veel meer dan dat er vraag is! Van speculeren kan in zo'n markt helemaal geen sprake zijn man.
Dus steel je het maar...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:43 schreef okiokinl het volgende:
serieuze krakers bieden de eigenaar altijd eerst een huur overeenkomst aan. de eigenaar slaat dat natuurlijk af, want dan krijgen de krakers huurbescherming.
Oh, oh wat is de eigenaar ook zielig dat ie zijn pand niet rustig kan laten verkrotten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:20 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Dus steel je het maar...
Enfin, dit gaat weer een krakers discussie worden...
Je hebt het nagelaten om je slot door te knippen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:06 schreef psaexorp het volgende:
[..]
Oh, oh wat is de eigenaar ook zielig dat ie zijn pand niet rustig kan laten verkrotten.
Mijn tweede fiets is recent ook door de gemeente ''gejat'', omdat ik hem ergens te lang had laten staan door het nalaten van het doorknippen van mijn slot.
eigen schuld dikke bult, had ik maar eerder wat aan moeten doen. die slachtofferrol van eigenaren ook altijd
Dat is helemaal niet belachelijk. Nu kan ik m'n fiets tenminste kwijt bij het station. Als je gewoon normaal gebruik maakt van die faciliteiten is er niets aan de hand en zelfs als je je fiets een maand onbeheerd achterlaat is ie nog terug te krijgen op het depot. Als de gemeente niks doet staat het binnen een paar weken vol met barrels die nooit meer worden opgehaald..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:19 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Je hebt het nagelaten om je slot door te knippen?
Inderdaad belachelijk dat de gemeente die fietsen weghaalt. Gaat dat plan met die betaalde fietsenstallingen nog door eigenlijk?
Juist. En dan kunnen die mensen die gewoon normaal hun fiets daar stallen om naar hun werk te gaan die tenminste kwijt in de buurt van het station.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet belachelijk. Nu kan ik m'n fiets tenminste kwijt bij het station. Als je gewoon normaal gebruik maakt van die faciliteiten is er niets aan de hand en zelfs als je je fiets een maand onbeheerd achterlaat is ie nog terug te krijgen op het depot. Als de gemeente niks doet staat het binnen een paar weken vol met barrels die nooit meer worden opgehaald..
he bah, wat een vooroordelen weer.. grappig genoeg zaten in dat pand in de Meern dus hardwerkende studentjes, die later lekker gaan verdienen..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:57 schreef Q. het volgende:
Maar ja, mensen die het opnemen voor krakers hebben natuurlijk niets met werkende mensen.
nee hoor, iemand anders kan die plek beter gebruiken dan ik. Het is mijn tweede fiets die ik gekregen had, en omgedoopt had als fiets voor als ik in utrecht ben. (en eventueel uitleende als ik een tijd niet zou komen) Kwestie van een sleutel kwijtraken en niet in utrecht wonen deed het hem. Dan moet je blijkbaar de politie bellen, een grote betonschaar lenen van een plaatselijke fietsenmaker (want goed dik slot) en mag je hem zelf gaan doorknippen. Als ik hier uberhaupt ben,kom ik zelden in de ochtend of middag in Utrecht, plus het feit dat ik genoeg andere dingen aan mijn hoofd heb gehad om er niet aan te denken. Das misschien jammer dat ie op een gegeven moment pleite is, maar zeker niet vreemd.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:19 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Je hebt het nagelaten om je slot door te knippen?
Inderdaad belachelijk dat de gemeente die fietsen weghaalt. Gaat dat plan met die betaalde fietsenstallingen nog door eigenlijk?
Goed dat mensen werken, maar door dat werken mist de hoeksteen van de samenleving een heleboel dingen die gaande zijn. Weet jij bijvoorbeeld wat Monsanto momenteel doet in de wereld? Als je geluk hebt doen die werkenden ook nog alsof ze beter zijn dan andere die minder of niet werken, puur omdat ze zo veel werken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:57 schreef Q. het volgende:
Maar ja, mensen die het opnemen voor krakers hebben natuurlijk niets met werkende mensen.
Met hun studie antropologie en filosofie zekerquote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:07 schreef okiokinl het volgende:
[..]
he bah, wat een vooroordelen weer.. grappig genoeg zaten in dat pand in de Meern dus hardwerkende studentjes, die later lekker gaan verdienen..
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met hun studie antropologie en filosofie zeker
http://dnu.nu/artikel/6478-ook-utrecht-nog-sporen-van-slavernijquote:Ook in Utrecht nog sporen van slavernij
Door Jos van Sambeek op vr, 15/06/2012 - 15:21
Niet alleen Amsterdam en Middelburg kunnen vanwege hun havens met de geschiedenis van slavernij worden verbonden, maar ook in een stad als Utrecht zijn sporen van slavernij terug te vinden. Het Centre for the Humanities van de Universiteit Utrecht en Kosmopolis Utrecht hebben de sporen in te boek gesteld in een wandelgids en een app gemaakt waarmee de wandeling gelopen kan worden.
In de wandelgids wordt aan de hand van straten in de historische binnenstad beschreven in welke huizen VOC-dienaren, plantagehouders, voormalige slaven en vrijgelatenen uit zowel De Oost als De West en voorvechters voor de afschaffing van slavernij hebben gewoond. Aan de hand van een geïllustreerde plattegrond kan de Utrechtse inwoner en bezoeker op eigen gelegenheid wandelen langs de koloniale en slavernijgeschiedenis van de stad.
De lancering van de wandelgids is op 26 juni en gaat vergezeld met een uitbreiding van de website www.sporenvanslavernijutrecht.nl. Op deze site kan ook de gratis app met de stadswandeling worden gedownload.
In 2013 wordt de 300e verjaardag van het ondertekenen van de Vrede van Utrecht gevierd. In het verdrag uit 1713, dat een einde maakte aan bijna twee eeuwen (godsdienst-)oorlogen en conflicten, zijn ook afspraken terug te vinden over slavenhandel. Naast 300 jaar Vrede van Utrecht heeft het Centre for the Humanities samen met de Stichting Vrede van Utrecht en Kosmopolis in het kader van de Leerstoel van de Vrede van Utrecht deze kant van het verdrag onder de aandacht willen brengen.
De wandelgids is tweetalig (Nederlands en Engels) en is voor particulieren verkrijgbaar bij boekhandels in Utrecht en via uitgeverij Veerhuis.
oh okee, het maakt ook nog uit wat voor werk je doet.. zucht..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met hun studie antropologie en filosofie zeker
kraakpand.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:26 schreef Xennia het volgende:
Wat voor mensen wonen er eigenlijk in die oude, verwaarloosde gebouwen op het Nettorama/Aldi-terrein bij de Groeneweg?
Het ziet er niet uit daar.
Gelukkig zijn al die vastgoed eigenaren witwassende nette arbeiders die bij het opknappen van hun panden illegalen aan het werk zetten werkgelegenheid bieden. En zo mogelijk de marktprijzen onderling afspreken laag houden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:57 schreef Q. het volgende:
Juist. Net als bv meneer Vloet. Voorbeeldige burger.quote:Op zondag 17 juni 2012 09:37 schreef Neelix het volgende:
[..]
Gelukkig zijn al die vastgoed eigenaren witwassende nette arbeiders die bij het opknappen van hun panden illegalen aan het werk zetten werkgelegenheid bieden. En zo mogelijk de marktprijzen onderling afspreken laag houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |