quote:
Op maandag 28 mei 2012 11:55 schreef Crutch het volgende:[..]
Dat is een hartstikke duidelijk antwoord, als je denkt dat ik namen en rugnummers ga geven dan heb je het mis.
Ik hoef geen namen hoor, ik weet prima over wie je het hebt.
Alleen:
V: Waarom wordt er gepest?
A: Vanwege een aantal users die hun kliekje verdedigen.
A: Klachten via DM over pesterijen en weer die tinychat.
A: Lees voorgaande FB-topics er ook maar eens op na, blijkbaar kan er na duizend waarschuwingen nog niet normaal met elkaar worden omgegaan.
Zijn geen antwoorden.
Dat van de tinychat geef ik je helemaal gelijk in. Moet verder losstaan van FOK! en niet in het topic zitten of besproken worden.
Het pesten in het topic echter, is iets anders. Het is niet zo dat er "kliekjes" zijn die bepalen wie er wel en wie er niet aardig zijn en vervolgens mensen weg gaan pesten. Het is niet zo dat mensen stelselmatig genegeerd worden, of propjes naar geschoten worden, of in elkaar geslagen worden.
Wat er echter wel gebeurt, is dat users na langere tijd vervelend posten (ik zal hier ook maar geen namen en rugnummers noemen dan) minder goed in de groep liggen.
Dit vervelend posten kan zijn het constante zeiken over andere users, het maar blijven oprakelen van oude koeien en vervolgens anderen daarvan de schuld te geven, het agressief benaderen van iedereen, het mensen blijven lastig vallen via DM/PM, etc.
Dit zijn niet dingen die van de een op het andere moment gebeuren. Na verloop van tijd worden andere users deze vervelende users echter wel zat en volgt er grover taalgebruik (onder andere). En dit wordt dan gerapporteerd en worden de uitgelokte users op de vingers getikt.
Nou is dit niet in alle gevallen onterecht, maar de echte uitlokkers kunnen gewoon rustig hun gang gaan.
Ladies and gentlemen, I have an announcement to make! I, Scott Pilgrim, will be the best 24-year-old... EVER!