Kijk, het programma wordt toch nog interessant
quote:
Necrofiele boer brengt spanning terug in Boer Zoekt Vrouw
Gerben (34) heeft nog geen brieven ontvangen
DOOR DE REDACTIE • VRIJDAG 18 MEI 2012, 11:04
Vanaf aflevering twee maakt de necrofiele boer Gerben Zonderland zijn opwachting in het nieuwe seizoen van Boer zoekt Vrouw. Gerben vervangt boer Doede, die na de eerste aflevering sigarenboer bleek te zijn en gediskwalificeerd werd. Gerben wil met zijn deelname het taboe rond het onderwerp doorbreken.
Hoewel hij nog geen brieven heeft ontvangen, ziet Gerben het positief in: “Zo’n programma is enorm belangrijk. Er bestaat een misvatting dat er op een akker veel lijken te vinden zijn. Dat is nou typisch zo’n broodje aap, waarmee ik dit seizoen wil afrekenen. Mocht er überhaupt al een lijk liggen, dan blijft daar na een of twee keer ploegen weinig van over. Wat dat betreft heb je het als necrofiele boswachter een stuk makkelijker.”
Gerben is blij met de hernieuwde aandacht. “In de jaren negentig is er echt een kentering opgetreden in de manier waarop mensen naar de dodenliefde kijken. Necrofilie zou aangeleerd zijn en te genezen met therapie. Inmiddels weten we dat je zo geboren wordt. Toen ik 16 jaar was ben ik ‘in de kist gekomen’ zoals wij dat noemen in het wereldje. Ik hoop echt dat naar aanleiding van dit programma veel meer mensen in de kist komen.”
Op de vraag wat zijn type is antwoordt Gerben stellig “Mijn voorkeur gaat uit naar omgekomen verzetsstrijders. Maar dat betekent niet dat ik niet opensta voor andere lijken.” Yvon Jaspers is er van overtuigd dat Gerben taboes zal doorbreken en de kijkers weet te raken: “We beperken we ons dit seizoen wel tot heteroseksuele necrofielen. De KRO blijft toch een christelijke omroep en we willen wel een beetje voorzichtig met onze kijkers omgaan.”
http://www.speld.nl/2012/(...)in-boer-zoekt-vrouw/