abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:14:30 #226
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_113489688
Dexter en Dee Dee doen het goed. Het lijkt wel of ze steeds meer eten! haha Ze krijgen elke ochtend een handje biks (samen) een hele hoop hooi en een schijfje komkommer of blaadje sla en dan 's avonds weer hetzelfde. Meestal kijk ik voor ik ga slapen nog even hoe ze in hun hooi zitten en dat is dus steeds minder! De eerste 2 dagen lag er telkens nog hartstikke veel. Nu vreten ze alles goed op. heb er net weer een hoop in de ren gelegd.

Het groenvoer wil ik wel meer gaan geven dus dat bouwen we op, de keutels zien er nog steeds goed uit en ze vinden het echt een traktatie. In het weekend gaan we aan de slag in de tuin om een deel van de tuin (deel van het grasveldje) konijnproof te maken zodat ze daar ook kunnen rondhupsen. We willen dat voorlopige nog geen permanent karakter geven dus het is eigenlijk zo'n buitenrenhekwerkje dat in verbinding moet staan met iets van een tunnel. Die tunnel (van gaas waarschijnlijk) moeten we nog maken.

En maandag moet ik ze weer even pesten want dan gaan ze voor inentingen en check-up naar de dierenarts, ben benieuwd. Hopelijk kan ik wat leuke foto's maken in het weekend.
klerkje
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:33:33 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113491778
Leuk dat het zo goed gaat. Mijn nieuwe aanwinst Keesje is in een vorig leven Houdini geweest.
Hij weet echt elk gaatje te vinden om te ontsnappen. Nu ontsnapt hij alleen maar vanuit zijn hok (waarin hij 's nachts wordt opgesloten) naar de tuin. Hij heeft nog geen pogingen gedaan om ook uit de tuin te ontsnappen, maar ik weet nu al dat ik hem niet tegen kan houden als hij ook daar uit wil ontsnappen. Nu maar hopen dat hij het bij ons leuk genoeg vindt om te blijven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 27 juni 2012 @ 23:38:54 #228
333374 Lithia
Too serious
pi_113492176
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:29 schreef dutchdevil het volgende:
We kunnen best met z'n 2'en op 1 plankje liggen

[ afbeelding ]
O+
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  donderdag 28 juni 2012 @ 09:15:58 #229
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_113498570
"nee baasje, die brokjes kennen we nu wel...dat nwe en verse hooi van de oogst van 2012 vinden we veel veel lekkerder...beter dan die stoffige ouwe zooi van vorig jaar"

echt, keiduur voer en wat willen ze: hooi
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_113499376
Mn konijntjes waren vandaag weer lekker gek aan het rondspringen bij het geluid van de voerbak O+; kan altijd zo van dat moment genieten.
pi_113499943
Potverdikkie, eergisteren naar de DA geweest met mijn vlaamse reus meneer. Het pruttelde en rochelde, ik dacht zelf pasteurella maar helaas.

Zware longontsteking, waardoor zijn hartje harder moet werken. Het hart zelff is al vergroot, maar nog niet heel ernstig. Een maand ab spuiten, 2 weken carpofen, en twee weken tot een maand apart van de rest eventueel met een konijn wat lief voor hem is samen. En dan hopen dat weg trekt.
Hart blijft zwak punt en zijn weerstand zal wrss nooit super zijn maar dat was het toch al niet. Moet stress vermijden dat kan hem nu fataal worden. Omdat longen en hart het al erg zwaar hebben.

Verder heeft hij beginnende haakje weer op zijn kiezen maar we hebben besloten gezien de stress hem fataal kan worden nu zijn toch al zwakker hart, al extra hard moet werken om genoeg zuurstof rond te krijgen om daarmee te wachten tot hij hiervan opgeknapt is. Hij eet nog wel gewoon goed gelukkig. Maar ook dat scherp in de gaten blijven houden.

Had ik mijn tuin/konijnenren in twee-en gesplits. Ties (de patient) met zijn zusje aan ene kant en de andere drie aan de andere kant gezet. (een van de andere konijnen plukt ies nu hij zwakker is de staart kaal. Laatste twee cm is alleen nog staartbotje zeg maar en dat tot bloedens toe telkens weer. En jaagd hem op. Wat veel stress opleverd en dus gevaarlijk is vandaar dat ze apart zitten).
Kom i kvanmorgen buiten zit Sies (zusje van) rustig bij de andere drie konijnen.

Grrr. word er niet goed van. elke keer vechten met Ties voor de medicatie en steeds Sies weer over het tussenschot zetten. Maar eens kijken om een ander konijn bij Ties te zetten. Ik denk dat ik al weet wie. MIjn meest luie konijn dat springt zeker niet over een hek heen.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_113500535
PG, sterkte :* Hoop dat Ties snel beter is... En denk dat verpleegster Sjan wat rustiger is inderdaad.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:22:15 #233
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_113586478
Komt m'n man vanochtend beneden om Hummel en Gommie eten te geven, treft 'ie dit aan:



Vergeten dus om het hok dicht te doen gisteravond ;(

Hele hoek van 1 van de kussens van onze driekwart jaar oude bank kapot en de vulling eruit



En Hummel en Gommie liggen gewoon prinsheerlijk op het plankje in het hok cq. onder de eettafel. Die hebben natuurlijk de nacht van hun leven gehad :X

Vandaag maar eens kijken of het kussen gemaakt kan worden of vervangen kan worden...
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 09:24:52 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_113586500
Oh nee, de horror :o

Misschien kunnen ze een kussen nabestellen bij de winkel?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:38:17 #235
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_113586641
Ik hoop het. Gaan we straks achter komen.
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 09:41:39 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_113586676
Ik hoop met je mee, want dit maken gaat moeilijk worden denk ik. Of in ieder geval, om het onzichtbaar te maken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:12:25 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113587146
:o
Dit is wel echt heel erg. Dan ben ik toch even blij dat wij de konijnen buiten hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_113589191
Sorry, weet dat ik hier normaal niet post (lurk wel altijd) maar ik maak me zorgen om m'n Roosje ;( Hoop dat iemand hier ervaring en/of tips heeft en me kan vertellen dat het allemaal wel goed komt.

Gistermiddag kwam ik buiten bij het konijnenweitje en merkte ik dat er iets mis was, Roos kwam niet toen ik hem riep en toen ik naar hem toe liep zag ik dat z'n kont vies was (zand en poep) en dat hij niet zichzelf was. Hij wilde geen blaadje van de appelboom uit z'n weilandje, kneep z'n oogjes af en toe half dicht en was duidelijk niet lekker. Ik heb hem naar binnen laten verplaatsten (kan zelf weinig ivm rugklachten) en heb z'n achterkant gewassen. Geen maden o.i.d. gelukkig, alleen viezigheid wat er makkelijk weer af ging. Eenmaal in een kooi binnen at hij één of twee sprietjes hooi en verder niets.

Roos bleek hele zachte, soort van slijmerige ontlasting te hebben die stonk. Verder geen dikke of harde buik, maar ook totaal geen eetlust. Hij is al 5 maand dus niet direct een risicoleeftijd voor coccidiose dacht ik. Heb getwijfeld of ik hem op water een hooi moest zetten voor de diarree of juist niet, omdat hij al bijna niet at. Uiteindelijk besloten naast onbeperkt water en hooi, een beetje biks en een klein beetje gras en paardenbloemblad (want eetlustopwekkend) te geven, hij is gewend aan groenvoer en gras en dit gaat normaal altijd goed. Het leek me het belangrijkst dat hij iets at. Nog even geprobeerd te dwangvoeren met wat geweekte havermout met een geraspt worteltje maar dat wilde hij beslist niet hebben. Hij dronk (en drinkt) gelukkig wel erg goed.

Uiteindelijk gisteren nog aangekeken, hij at nauwelijks maar nog wel wat (af en toe klein sprietje hooi en 1 of 2 paardenbloemblaadjes) en ik hoopte dat het zou verbeteren. Niet het geval, dus vanochtend om 8.30 naar de DA (mijn ouders gingen met hem, ik kon niet ivm rug). DA heeft hem 'iets' gegeven dat een krampwerend middel zou zijn (ik denk misschien baycox, moest namelijk drie keer oraal gegeven worden, morgen en overmorgen dus nog een keer maar weet het niet zeker) en sulfatrim drops mee gekregen om een dag of 4 2x daags oraal te geven. Een duidelijke diagnose weet ik niet, ik vermoed misschien toch coccidiose. Roos zou volgens de DA beter moeten gaan eten zodra dat krampwerende middel gaat werken.

Nu krijgt hij hooithee in plaats van water (is hij niet bijzonder enthousiast over) en heeft hij nog steeds onbeperkt hooi, biks en een beetje gras en paardenbloemblad (vers geplukt vanochtend). Hij eet echter nog steeds bijna niets en als ik iets aanbied piept/knort hij heel zachtjes en draait hij z'n hoofd weg. Iemand tips over hoe ik hem toch aan het eten kan krijgen? Toch dwangvoeren? Zo ja waarmee dan, want wil de diarree natuurlijk ook niet erger maken.

Voor de beeldvorming: Roos is een 5 maand oude ex-ram, ruim een maand geleden gecastreerd. Hij is een konijngrijze Vlaamse Reus, leeft sinds de castratie buiten met zijn moeders in een weilandje en is rond april/mei ingeënt tegen VHS en Myx. Zijn twee moeders waar hij z'n weitje mee deelt hebben verder nergens last van, zij zijn even vrolijk en belust op voer als altijd. Erg besmettelijk lijkt het dus vooralsnog niet te zijn, wat het ook is.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 12:05:40 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_113589319
Ik zou toch maar gaan dwangvoeren. Het is belangrijk dat hij iets binnenkrijgt om de darmen niet stil te laten vallen. Want dat is het laatste wat je wilt. Zijn gedrag geeft toch duidelijk pijn aan, dus ik zou nog niet stoppen met de pijnmedicatie als ik jou was. Gelukkig drinkt ie wel, belangrijk bij diaree, maar ik zou ook zorgen dat ie meer eten naar binnen krijgt. Er moeten weer keutels komen!

Misschien heeft ie toch iets verkeerds gegeven. Of is het verkeerd gevallen. Hopelijk gaat het goedkomen met Roosje!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113589533
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 12:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou toch maar gaan dwangvoeren. Het is belangrijk dat hij iets binnenkrijgt om de darmen niet stil te laten vallen. Want dat is het laatste wat je wilt. Zijn gedrag geeft toch duidelijk pijn aan, dus ik zou nog niet stoppen met de pijnmedicatie als ik jou was. Gelukkig drinkt ie wel, belangrijk bij diaree, maar ik zou ook zorgen dat ie meer eten naar binnen krijgt. Er moeten weer keutels komen!

Misschien heeft ie toch iets verkeerds gegeven. Of is het verkeerd gevallen. Hopelijk gaat het goedkomen met Roosje!!
Ik heb verder geen pijnmedicatie, het orale middeltje dat hij bij de DA heeft gekregen rond 8.45 uur zou krampwerend moeten zijn. Ik merk alleen op dit moment nog weinig verbetering. Hij moet morgenochtend en overmorgen nog een keer een spuitje met dat spul, maar ik weet ook niet wat het is want heb kant-en-klaar gevulde spuitjes gekregen waar niets op staat.

Hij heeft nog steeds wel wat ontlasting, maar heel weinig en erg zacht. Niet waterig, maar meer een soort slijm- of gelei-achtig. Kan me niet voorstellen dat hij iets verkeerds heeft gegeten, hij krijgt normaal alleen maar hooi, biks en gras (wat in zijn weilandje groeit). Eergisteren heeft hij toevallig een klein stukje droog bruinbrood gehad en een klein partje appel, maar dat krijgt hij wel eens vaker en hebben Jut en Jul (z'n moeders) ook gehad. Ze krijgen altijd allemaal precies hetzelfde, dus dan zou ik verwachten dat zij ook ziek zouden zijn.

Dwangvoeren kan ik zelf niet (kan niet goed zitten), maar zal wel iemand vragen om dat straks te gaan doen. Ik denk dat ik maar gewoon een papje van hooithee en biks en wat geknipt hooi of gras maak en dat naar binnen laat spuiten.

Pff, toch al heel erg veel konijnen gehad maar nog nooit eerder eentje met dit probleem! Hopelijk komt hij er weer boven op, het is echt zo'n lieve schat O+ echt een ontzettend braaf konijntje. Ook een geluk trouwens, want daardoor is het een hele brave patiënt ondanks z'n formaat.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 12:28:24 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_113589849
Je hoeft hem ook niet vol te proppen, maar het is meer van, als er niks ingaat, komen er ook geen keutels uit... Dan blijf je heel weinig ontlasting houden. De boel moet toch een beetje op gang komen/blijven...

Arm beestje ;( ik lurk dan weer in jouw topic en vind het ook echt een schatje!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113590267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 12:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Je hoeft hem ook niet vol te proppen, maar het is meer van, als er niks ingaat, komen er ook geen keutels uit... Dan blijf je heel weinig ontlasting houden. De boel moet toch een beetje op gang komen/blijven...

Arm beestje ;( ik lurk dan weer in jouw topic en vind het ook echt een schatje!
Hij is zojuist gedwangvoederd door mijn twee lieftallige assistenten. Ik heb 25ml gemaakt (papje van hooithee, biks en een beetje havermoutprut van gisteren om het iets te verdikken) en ongeveer 2/3 tot 3/4 daarvan is ook daadwerkelijk in het konijn terecht gekomen. Straks rond een uur of 3 nog maar weer eens, en dan vanavond nog eens als hij slecht blijft eten. Het belangrijkste is inderdaad dat de boel op gang blijft. Hopelijk merk ik straks wat verbetering. Volgens de assistenten vond hij het papje in ieder geval niet heel erg vies; toen hij het eenmaal door had bleef hij netjes slikken terwijl het in z'n bek gespoten werd.

edit: 't beest zit nu met z'n kont vol in z'n waterbak, sufferd... vanochtend lag hij ook al languit in het bakje met hooithee :N

[ Bericht 7% gewijzigd door Miss_Isis op 30-06-2012 12:51:58 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 12:56:27 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_113590540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 12:44 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hij is zojuist gedwangvoederd door mijn twee lieftallige assistenten. Ik heb 25ml gemaakt (papje van hooithee, biks en een beetje havermoutprut van gisteren om het iets te verdikken) en ongeveer 2/3 tot 3/4 daarvan is ook daadwerkelijk in het konijn terecht gekomen. Straks rond een uur of 3 nog maar weer eens, en dan vanavond nog eens als hij slecht blijft eten. Het belangrijkste is inderdaad dat de boel op gang blijft. Hopelijk merk ik straks wat verbetering. Volgens de assistenten vond hij het papje in ieder geval niet heel erg vies; toen hij het eenmaal door had bleef hij netjes slikken terwijl het in z'n bek gespoten werd.

edit: 't beest zit nu met z'n kont vol in z'n waterbak, sufferd... vanochtend lag hij ook al languit in het bakje met hooithee :N
Oké, op zich is dat geen slecht teken, de wil is er dus wel. Toen ik Molly eens moest dwangvoeren heeft ze me uit woede tot bloedens toe gebeten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113590853
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 12:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oké, op zich is dat geen slecht teken, de wil is er dus wel. Toen ik Molly eens moest dwangvoeren heeft ze me uit woede tot bloedens toe gebeten :')
Hehe, fijn hè, dieren voelen het ook zo goed aan als je ze probeert te helpen. En ze zijn zo dankbaar ook altijd O+ /sarcasm :')

Roosje is gelukkig een hele lieve patiënt, hij kijkt hooguit heel zielig naar je en knort/piept een beetje en draait weg als hij het écht niet leuk vindt. Gisteren toen hij gewassen werd schoot hij trouwens wel in de stress, mijn moeder hield hem een beetje ongelukkig vast in de gootsteen waar een laag lauwwarm water in stond (ik kon eigenlijk niet meer staan ivm rug dus zij wilde hem wassen) en hij begon heel hard te schreeuwen ;( Ik ben toen toch maar opgestaan en heb het zelf gedaan, arme beestje was zo in de stress... Toen ik er bij was werd hij gelukkig prompt stil en bleef hij heel braaf staan zodat ik snel z'n kont kon wassen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:29:10 #245
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113594788
Sterkte Isis voor Roosje. Ik heb helaas geen tips.

Ik heb net het hok even helemaal uitgesopt en dat staat nu te drogen, dus de konijn zijn even volledig verbannen naar de tuin. Nou is mijn ontsnappingsmonster die altijd alleen maar bezig is om manieren te vinden om uit het hok naar de tuin te kunnen ontsnappen, nu hartstochtelijk bezig om vanuit de tuin het hok weer binnen te komen.

Kennelijk wil hij gewoon op geen enkele manier beknot worden in zijn vrijheid :')
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_113595910
Haha, het is gewoon een vrije geest livelink, die moet je niet willen beknotten :P

Met Roosje gaat het helaas nog een beetje hetzelfde, ik heb net de andere DA van onze praktijk op bezoek gehad en die heeft een heel arsenaal aan dingen ingespoten. Iets eetlustbevorderends, iets opwekkends, iets pijnstillends en iets voor z'n lever. Dat alles onder het motto niet geschoten altijd mis en baat het niet dan schaad het niet (of i.i.g. nauwelijks). Dit is nu wel het maximum aan mogelijkheden, we blijven ondertussen dwangvoeden (daarnet een tweede lading gevoerd, zo'n 25 ml is ook echt naar binnen gegaan) en dan maar hopen. Hij drinkt nog, houdt z'n kop nog overeind en beweegt nog af en toe (soms poetst hij zichzelf een klein beetje als hij gepoept of geplast heeft) maar hij wil nog steeds niet uit zichzelf eten. Vanavond nog maar eens dwangvoeren in de hoop dat het voldoende werkt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 16:37:10 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_113597026
Meer kan je ook niet doen op het moment... Ik duim met je mee!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113606187
Buhh, het gaat nog niet goed hier ;( Ik heb er een erg hard hoofd in dat dit nog goed moet komen... Roos lijkt ondanks alle injecties toch pijn te hebben, hij reageert nu ook echt geërgerd en met tandenknarsen als ik probeer een lekker blaadje o.i.d. in z'n bek te stoppen. Hij lijkt steeds minder levendig terwijl hij toch vandaag drie keer dwangvoeding heeft gehad plus al die oppeppende medicijnen.

Ik heb hem maar wat extra vers hooi gegeven (niet dat hij van het andere hooi gegeten heeft of zo) en wat sterk smakende dingen die hij normaal heerlijk vindt (witlof blaadjes, sprietjes peterselie, een hazelaarblad) in de hoop dat hij toch iets wil proeven. Maar tot nu toe wil hij echt niets in z'n bek hebben. Bah, wat kun je je toch zorgen maken om en druk zijn met zo'n diertje... Ik zie nu al op tegen morgenochtend en de kans dat ik hem dan dood (of misschien nog erger, bijna dood) in z'n kooi aantref ;(
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:19:08 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113606338
Ach, dat is niet fijn Miss_Isis.
Ik hoop dat er toch nog een verbetering komt. Ik duim er voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_113607626
Misschien een hele stomme vraag maar heeft de DA naar z'n kiezen gekeken naast het inspuiten van allerlei goedjes?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')