abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 oktober 2012 @ 14:50:48 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_118240992
Laatste race voor Frijns begint over 10 minuten, live op Eurosport, even als reminder :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_118243825
En kampioen!! Niet op de meest nette manier, maar wel effectief.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 oktober 2012 @ 16:10:15 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_118243994
*O*

Al geven ze hem een DSQ, dan nog is ie kampioen ^O^

3 jaar, 3 titels _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_118244186
Als het regelboekje het toelaat zie ik het nog wel gebeuren dat Frijns voor het hele raceweekend Catalunya gediskwalificeerd wordt. Weg kampioenschap.

Ben benieuwd wat ze gaan doen. Hoe dan ook, Frijns maakt hier geen goede indruk mee.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 oktober 2012 @ 16:21:20 #205
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_118244494
Lijkt me vrij belachelijk als het regelboekje het toelaat om ook iets te doen met een race waarin deze actie niet plaatsvond...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_118244509
*O*

Het was wel nagelbijten.
Helaas dat het op deze manier geeindigt is, maar dat is ook racen.

Diskwalificatie voor het hele weekend lijkt me belachelijk, zeker omdat men niet kan bewijzen dat het opzettelijk is. Bianchi heeft ook wel wat opportunistische acties gedaan die ook zo maar verkeerd uit hadden kunnen pakken.
pi_118244907
Als Frijns tot "kampioen" gekroond wordt dan zal dat in ieder geval alleen op papier zo zijn.

Wat als Frijns Bianchi niet van de baan reed? Had Bianchi nog meer mensen kunnen inhalen? Had Frijns nog meer plaatsen kunnen verliezen en zo de 4 punten voorsprong zien verdwijnen? Je weet het niet.

Zonde dat het seizoen zo moet eindigen zonder een duidelijke winnaar.
pi_118245038
Als als
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:37:37 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_118245095
Ik vind het wel opvallend dat mensen Frijns zo verdedigen. Ok het was niet opzettelijk maar toch wel een flinke fout. Bianchi zou vergruisd worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_118245193
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Als als
Feit is gewoon dat het seizoen eindigt zonder definitieve kampioen. Door een fout van Frijns.

Maar laten we ook niet vergeten dat de laatste twee raceweekenden Da Costa de rest ver achter zich heeft gelaten. Dan vraag ik me af of Da Costa zo bizar snel geworden is, of dat de rest van het veld toch niet van zo'n hoog niveau is als dat veel mensen eerder dachten. :o
pi_118245302
Da Costa is inderdaad de kampioen van de 2e helft van het seizoen, maar goed uiteindelijk koop je daar niks voor.
pi_118245362
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat mensen Frijns zo verdedigen. Ok het was niet opzettelijk maar toch wel een flinke fout. Bianchi zou vergruisd worden.
Ik snap niet dat mensen weer zo nodig in de aanval moeten gaan, kan me herinneren dat ene schumacher ook van dat soort acties had voor het kampioenschap en die wordt op handen gedragen. Die Bianchi heeft dit seizoen al een paar keer iemand van de baan geramd en nu doet Frijns dat op een tactisch moment. Niet netjes, maar wel slim, anders lag het kampioenschap niet meer in zijn handen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 16:46:35 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_118245411
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:45 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

kan me herinneren dat ene schumacher ook van dat soort acties had voor het kampioenschap en die wordt op handen gedragen.
Niet hier hoor. Dat is mijn punt.

Ik zie verder ook niet zoveel mis met deze actie, ik vind het alleen jammer. Op de baan had hij het verloren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_118245894
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:45 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen weer zo nodig in de aanval moeten gaan, kan me herinneren dat ene schumacher ook van dat soort acties had voor het kampioenschap en die wordt op handen gedragen. Die Bianchi heeft dit seizoen al een paar keer iemand van de baan geramd en nu doet Frijns dat op een tactisch moment. Niet netjes, maar wel slim, anders lag het kampioenschap niet meer in zijn handen.
Niet alleen dit seizoen, ook vorig seizoen meerdere keren met als slachtoffer onder andere Giedo van der Garde die daardoor geen tweede werd in het kampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:03:02 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_118245948
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet alleen dit seizoen, ook vorig seizoen meerdere keren met als slachtoffer onder andere Giedo van der Garde die daardoor geen tweede werd in het kampioenschap.
Inderdaad zeg. Hoe vaak heeft hij Giedo eraf gerost toen? Drie keer? Monaco heb ik toen nog live gezien, wat een domme actie was dat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_118246350
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:45 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen weer zo nodig in de aanval moeten gaan, kan me herinneren dat ene schumacher ook van dat soort acties had voor het kampioenschap en die wordt op handen gedragen. Die Bianchi heeft dit seizoen al een paar keer iemand van de baan geramd en nu doet Frijns dat op een tactisch moment. Niet netjes, maar wel slim, anders lag het kampioenschap niet meer in zijn handen.
En je denkt dat niemand tegen de actie van Schumacher was in 1994? Toen waren er ook voor- en tegenstanders. Persoonlijk vind ik dit een smerige actie.

Dat Bianchi zulke dingen in het verleden ook heeft gedaan, staat hier natuurlijk compleet los van. Slim zou je het misschien kunnen noemen, maar of hij er trots op is? Dat lijkt me niet.
pi_118246487
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:13 schreef Rodawa het volgende:
Slim zou je het misschien kunnen noemen, maar of hij er trots op is? Dat lijkt me niet.
We weten natuurlijk niet of het een bewuste actie was of gewoon vol van adrenaline een overmoedige actie. In het eerste geval erg kwalijk, in het tweede geval een beetje dom.
pi_118246578
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:17 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

We weten natuurlijk niet of het een bewuste actie was of gewoon vol van adrenaline een overmoedige actie. In het eerste geval erg kwalijk, in het tweede geval een beetje dom.
Dat weten we inderdaad niet. Wellicht was het een samenloop van omstandigheden: Bianchi ligt net voor hem, Magnussen probeert hem aan te vallen. Als hij ook aan hem nog een positie zou verliezen, zou hij geen kampioen worden.

Desondanks kwam hij wel van heel ver. Het zag er een beetje uit als een do or die actie, alles of niets. Ik veroordeel Frijns ook verder niet, maar ik vind de manier waarop hij nu het kampioenschap binnenhaalt niet netjes. Het hele seizoen doet hij ook geen domme dingen, je ziet hem amper fouten maken. En nu doet hij iets wat eigenlijk niet bij hem past.
pi_118247643
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:31 schreef Desunoto het volgende:
Als Frijns tot "kampioen" gekroond wordt dan zal dat in ieder geval alleen op papier zo zijn.

Wat als Frijns Bianchi niet van de baan reed? Had Bianchi nog meer mensen kunnen inhalen? Had Frijns nog meer plaatsen kunnen verliezen en zo de 4 punten voorsprong zien verdwijnen? Je weet het niet.

Zonde dat het seizoen zo moet eindigen zonder een duidelijke winnaar.
Frijns heeft de meeste punten, dus hij is gewoon de duidelijke winnaar.
  Redactie Sport zondag 21 oktober 2012 @ 18:21:11 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118248548
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:20 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Dat weten we inderdaad niet. Wellicht was het een samenloop van omstandigheden: Bianchi ligt net voor hem, Magnussen probeert hem aan te vallen. Als hij ook aan hem nog een positie zou verliezen, zou hij geen kampioen worden.

Desondanks kwam hij wel van heel ver. Het zag er een beetje uit als een do or die actie, alles of niets. Ik veroordeel Frijns ook verder niet, maar ik vind de manier waarop hij nu het kampioenschap binnenhaalt niet netjes. Het hele seizoen doet hij ook geen domme dingen, je ziet hem amper fouten maken. En nu doet hij iets wat eigenlijk niet bij hem past.
Ach, Frijns is heel consistent maar als het niet loopt gaat ie wel rare dingen doen. Beetje zoals Alonso.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_118257075
quote:
Update 20.21 uur
De organisatie van de WSR-race in Barcelona heeft Robin Frijns 25 seconden straf gegeven voor zijn aanrijding met Jules Bianchi. De Nederlander valt hierdoor in de tweede race weliswaar buiten de punten, maar blijft kampioen, voor Bianchi en Sam Bird.

Update 21.19 uur
Jules Bianchi heeft laten weten het besluit van de stewards om Frijns vanwege de crash tussen beide titelkandidaten 25 seconden straf te geven aan te vechten bij de rechter. De Fransman wil via deze route toch nog de titel in de World Series by Renault bemachtigen.
[Upd] [WSR] Uitslag Race 2 Barcelona
pi_118257445
quote:
De Fransman wil via deze route toch nog de titel in de World Series by Renault bemachtigen.
Die onsportieve flikker zouden ze al lang en breed zn racelicentie ingetrokken moeten hebben.

Hoevaak die mensen niet eraf gekegeld heeft dat het niet meer normaal is.

Hommo :( :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118260218
Heb de race vanmiddag live bij mijn schoonvader zitten kijken. Ik heb het moment wel 20 keer herhaald en op slomo afgespeeld, maar naar mijn idee is het echt Bianchi zelf die zich hiermee in de nesten werkt. Frijns probeert zijn 4e plek dat moment te verdedigen tegen Magnussen. Duikt naar binnen toe en Bianchi komt ook direct naar binnen, Frijns komt per ongeluk/reactie op de curbs terecht en schiet rechtdoor en haalt Bianchi zo uit het kampioensschap. Het was in mijn opzicht eerder een rekenfoutje van Frijns dan dat het een opzettelijke actie was. Het zijn bovendien nog allemaal wilde jongens.

Bianchi is sowieso al een onsportieve en te agressieve rijder, het is niet de eerste keer dat hij bij dit soort crashes betrokken raakt. Ik vind hem totaal geen F1 materiaal. Die zakt gelijk door de mand.
Dat hij hiermee naar de rechter wil, leuk voor hem, maar ik denk dat de meeste mensen in de F1 wereld wel hebben gezien wie van de 2 het snelst en eerlijkst rijdt. Niet om chauvenistisch te zijn, maar bij Robin kan je tenminste nog zien dat er nagedacht word. Bianchi heb ik maar al te vaak van die Do-or-Die acties zien maken. Zijn inhaalpoging op Frijns was ook maar geluk hebben, hij kwam van ver en schoot bijna door de grindbak in.
pi_118270743
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:20 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Dat weten we inderdaad niet. Wellicht was het een samenloop van omstandigheden: Bianchi ligt net voor hem, Magnussen probeert hem aan te vallen. Als hij ook aan hem nog een positie zou verliezen, zou hij geen kampioen worden.

Desondanks kwam hij wel van heel ver. Het zag er een beetje uit als een do or die actie, alles of niets. Ik veroordeel Frijns ook verder niet, maar ik vind de manier waarop hij nu het kampioenschap binnenhaalt niet netjes. Het hele seizoen doet hij ook geen domme dingen, je ziet hem amper fouten maken. En nu doet hij iets wat eigenlijk niet bij hem past.
Zoals ik bij het zien van de herhalingen in het F1 topic al zei:

quote:
Zoals ik het zie: Bianchi laat een gat, waar Frijns induikt en vervolgens door Bianchi de kerb op wordt gedrongen, waardoor hij de bocht niet meer kan houden en tegen Biachi aankomt die van de baan schiet.
En dan krijgt Korjus voor een ergere actie niet eens straf. :(
Die kwam naast de baan, en reed zonder te kijken weer de baan op, waar Abt reed en kegelde hem er af.

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ach, Frijns is heel consistent maar als het niet loopt gaat ie wel rare dingen doen. Beetje zoals Alonso.
Bianchi heeft dat erger. :)

Volgens de Engelse TV commentator:

quote:
I am not convinced by Bianchi. He makes too many mistakes under pressure. Just like another Frenchman in a high category formula. And then they say Perez is not mature enough to drive a Ferrari
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_118277711
Robin Frijns is afgelopen weekend kampioen geworden in de World Series by Renault Formule Renault 3.5 klasse. Hierdoor is hij een van de weinige coureurs die drie opeenvolgende Formule klassen wint, na eerder de Formule BMW en de Formule Renault 2.0 gewonnen te hebben. Zijn titel kwam niet zonder slag of stoot, want na in de eerste race op het circuit van Catalunya 3de te zijn geworden, stond hij vier punten voor op Jules Bianchi en zestien op Sam Bird. In de tweede race lag hij vierde toen hij werd ingehaald door Bianchi. In een poging die vierde plek terug te pakken raakten ze elkaar en ging Bianchi de grindbak in. Frijns kreeg hiervoor 25 seconden tijdstraf en eindigde hierdoor buiten de punten als 14de, maar doordat Sam Bird niet verder kwam dan een zevende plaats is Frijns kampioen.


In de Formule Renault 2.0, verreden op hetzelfde circuit, werd Steijn Schothorst 8ste in de eerste race. Meindert van Buuren werd 11de, Pieter Schothorst 19de en Nyck de Vries 22ste. In de tweede race werd Pieter Schothorst 14de, Steijn Schothorst 22ste en Nyck de Vries 27ste. Meindert van Buuren viel uit. Nyck de Vries eindigde als 5de in het klassement, Steijn Schothorts als 22ste en Pieter Schothorst als 27ste.

In de finaleraces van de Formule 3 Euroseries op het circuit van Hockenheim deed Dennis van de Laar mee als gastrijder. Hij werd hierin achtereenvolgens 14de, 15de en 16de.

In de WTCC races op het circuit van Suzuka had Tom Coronel gemengde gevoelens. Na in de eerste race als 6de te zijn geeindigd, had hij een goede startpositie voor de tweede race (vierde), maar die verprutste hij door de auto te laten afslaan, waardoor hij een inhaalrace moest rijden en uiteindelijk als 15de over de streep kwam. Hij staat nog steeds 5de in het klassement met nog twee raceweekenden te gaan.

In de V8 Goldcoast races deed Jeroen Bleekemolen het niet onverdienstelijk. In de eerste race werd hij (samen met zijn Nieuw-Zeelandse teamgenoot Van Gisbergen) na een drive-through 10de en in de tweede race na een lekke band 9de.

In de Oilibya Rally uit de Dakar Series won Gerard de Rooy bij de trucks. Embert Timmermans werd hier 5de. Frans Verhoeven werd 4de bij de motoren. Jan van Gerwen 22ste en Sjaak Martens 24ste en Martin van Geel 25ste en Melchior Van Heertum 28ste. Henk Knuiman werd 31ste. Bij de auto's viel de Nederlandse deelnemer Bernard ten Brinke uit.

Aankomend weekend hebben we de City Challenge in Baku met Jos Verstappen, Yelmer Buurman en Stef Dusseldorp en rijdt Carlo van Dam in de Super GT race op het circuit van Motegi.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')