abonnement Unibet Coolblue
pi_111924260
Mijn vuurgarnalen lijken wel verdwenen :S . Pakweg 3 weken geleden zag ik er continu wel een stuk of 5 ergens zitten, nu moet ik echt zoeken om er af en toe eentje tegen te komen. Betekent dit nu dat er heel veel zijn overleden, of hebben ze zich verstopt (er zitten flink wat planten en mos in m'n bak, dus dat kan)? De enige grote verandering is dat er een maandje geleden 3 algeneters heb toegevoegd, waardoor bijvoorbeeld de ruiten ineens brandschoon zijn geworden. Ik hoop niet dat de garnalen ineens een voedsel meer hebben...
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
  maandag 28 mei 2012 @ 17:11:50 #102
92409 Twinky
Little star.
pi_112131384
Hallo ik ben Anne-Marie en ik kan mijn pootjes niet bij elkaar houden!



De eerste lichting is vijf weken oud en wordt al zo groot en mooi!


En de tweede lichting zie ik niet vaak maar vanmiddag eentje gezien! (2 weken oud)
pi_112132961
Tof Twinky O+
wat een verschil zeg tussen 2 en 5 weken oud :o
pi_112133056
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:11 schreef Twinky het volgende:
Hallo ik ben Anne-Marie en ik kan mijn pootjes niet bij elkaar houden!
_O-

Mooi hoor :)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:16:50 #105
92409 Twinky
Little star.
pi_112133595
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:56 schreef LovelyLady het volgende:
Tof Twinky O+
wat een verschil zeg tussen 2 en 5 weken oud :o
ja he, ze groeien echt als kool! die kleine is denk ik ong. 0,7 mm, de grote al meer dan 2,5cm!

die trouwens uit het tunneltje komt is hun vader Sebastien.
pi_112139622
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:11 schreef Twinky het volgende:
Hallo ik ben Anne-Marie en ik kan mijn pootjes niet bij elkaar houden!
*Proest* Ik verslikte me even toen ik moest lachen _O-
Dit is zeker de opmerking van de maand!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_112373867
Ik heb gister:
- nieuwe plantjes gehaald
- mijn bak weer eens schoongemaakt + water ververst
- en een nieuwe pomp gehaald

Wat een verschil, kan merken dat die andere pomp die ik had het al niet zo goed meer deed...
Een kleiner pompje en dan binnen een uur het water kraakhelder :o
En de vissen zijn ook een stuk actiever .. Super leuk om te zien. O+
Die andere pomp bewaar ik wel voor nood...
  zondag 3 juni 2012 @ 11:06:01 #108
92409 Twinky
Little star.
pi_112374813
Zijn er misschien mensen hier die nakweek willen van Anne-Marie en Sebastien?

http://link.marktplaats.nl/565566676
pi_112376117
Dit wordt mijn nieuwe speeltje





ik ga mijn red sea max ombouwen tot een nature scape aquarium *O* :Y :D O+

meer info

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?/topic/15/8451.html
pi_112431428
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:03 schreef Aloria het volgende:
Dit wordt mijn nieuwe speeltje

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ik ga mijn red sea max ombouwen tot een nature scape aquarium *O* :Y :D O+

meer info

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php?/topic/15/8451.html
Ohhh die ga ik volgen, ben erg benieuwd! ;)



Corydoras jongen, 2 dagen oud.
Ze zijn inmiddels drie dagen en hebben net versgekweekte Artemia gehad. Allemaal oranje buikjes nu, erg grappig om te zien, maar helaas niet op de foto te krijgen :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_112435478
Oeh leuk leuk :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 juni 2012 @ 18:58:12 #112
92409 Twinky
Little star.
pi_112435943
Wat een poepies!!

Hier ook babies. Damn, ik zit hier echt met een grijns van oor tot oor, vind het zo prachtig allemaal!



Kijk eens Twinky, dit zijn mijn babies:


en even knuffelen!
pi_112435986
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Ohhh die ga ik volgen, ben erg benieuwd! ;)

[ afbeelding ]

Corydoras jongen, 2 dagen oud.
Ze zijn inmiddels drie dagen en hebben net versgekweekte Artemia gehad. Allemaal oranje buikjes nu, erg grappig om te zien, maar helaas niet op de foto te krijgen :P
Corydorasbaby's O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_112436156
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Corydorasbaby's O+
Dat O+
liefff

En Twinky _O_ voor je foto's
  maandag 4 juni 2012 @ 19:08:28 #115
92409 Twinky
Little star.
pi_112436382
ik ben nog op zoek naar otocinclus (stuk of 6/8) voor de algjes in mijn bakjes. Ruilen voor kreeftenbabies? ik stik van de babies. :P
pi_112440369
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:06 schreef Twinky het volgende:
Zijn er misschien mensen hier die nakweek willen van Anne-Marie en Sebastien?

http://link.marktplaats.nl/565566676
Heb je er eigenlijk al een paar van de hand kunnen doen? :)

quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:58 schreef Twinky het volgende:
Wat een poepies!!

Hier ook babies. Damn, ik zit hier echt met een grijns van oor tot oor, vind het zo prachtig allemaal!

[ afbeelding ]

Kijk eens Twinky, dit zijn mijn babies:
[ afbeelding ]

en even knuffelen!
[ afbeelding ]
Mijn hemel, hoeveel zijn dat er wel niet? :o

Jouw foto's zijn inderdaad prachtig. Ik heb inmiddels de macrostand op de camera ontdekt, maar ik heb er niet het geduld voor om tijden te wachten op die ene perfecte foto. Doe ik met de honden wel, maar niet met de vissen :P
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:37:18 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_112441590
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:18 schreef Messina het volgende:

Heb je er eigenlijk al een paar van de hand kunnen doen? :)

nee, behalve 1 naar mijn nichtje. Ik had gehoopt dat het sneller zou gaan, De eerste junior mist al een klauwtje (wat ik heb gezien is het een mannetje, en ik zag Sebastien al een beetje gemeen doen, dat is me toch een alphakreeftje!)...
ik ga morgen even langs een dierenwinkel hier of ze otocinclus hebben, en meteen even vragen of die interesse hebben. Als het zo doorgaat kan ik ze elke maand minstens een stuk of 8 brengen :P dubbel zoveel als ik een nog wat dochters houd voor Sebas :P
quote:
Mijn hemel, hoeveel zijn dat er wel niet? :o
VEEL!!! ik denk wel 20+!
Maar ik moet zeggen, van de tweede lichting (die ook echt onzettend zwart getrost was) zie ik er niet heel veel meer, kan ook dat ze zich goed verstoppen maar er wandelen een stuk of zes best flinke happertjes rond waar ze tegenop moeten boxen.
quote:
Jouw foto's zijn inderdaad prachtig. Ik heb inmiddels de macrostand op de camera ontdekt, maar ik heb er niet het geduld voor om tijden te wachten op die ene perfecte foto. Doe ik met de honden wel, maar niet met de vissen :P
Ik moet zeggen dat Anne-Marie echt een model is. Ze komt vlak langs het glas, lijkt het licht op te zoeken en gaat er echt voor zitten om me een foto te laten maken. Daarnaast is ze groot, en redelijk traag (zeker met zo'n tros onder haar buik) dus is het wat makkelijker.
Foto's van de rest is niet makkelijk, zeker niet van snelbewegende garnalen, visjes en babykreeftjes.

En uhm... mijn bakjes zijn echt even mijn thuiskom-momentje elke dag. Jas ophangen, even kroelen met Mozes O+ (waar ik ook duizend foto's en filmpjes van heb) en dan meestal mijn beestjes voeren. En dan komen ze allemaal tevoorschijn en loop ik de hele tijd naar allebei de kanten om te kijken en te wachten op Anne-Marie tot ze er is O+ en de camera ligt binnen handbereik en dan zit je zo een half uur te turen :D
pi_112465456
2 nieuwe scapes

http://img40.imageshack.us/img40/4803/redseamax002.jpg (copy/paste deze link)

Bij deze setup kan ik alles een beetje naar voren schuiven zodat er op de kale plek in het hout, stengelplanten er achter kunnen groeien.

Zij aanzicht

http://img814.imageshack.us/img814/20/redseamax003.jpg (copy/paste deze link)

Bij deze heb ik het gat opgevult met de kleine tak

http://img560.imageshack.us/img560/563/redseamax005.jpg (copy/paste deze link)

http://img850.imageshack.us/img850/7674/redseamax006.jpg (copy/paste deze link)

Hja of toch de setup maar kompleet anders neerzetten pff de keuzes... :P

( of zie de link van boven voor de foto's zucht )

als iemand nog meer geintresseerd is in de pro flora van min bovenste topic hij is 180 euro op marktplaats inplaats van 400 euro overal in elke winkel !!!! Zoek op co2 boxtel. Hij heeft er nog 9 unieke kans dus.
pi_112467231
Opzich een leuke set, alleen een 500grams fles.. Zeker met aquarium vanaf zo'n 400liter moet je eigenlijk minimaal een 2kg willen hebben. Anders blijf je naar de winkel aan het rennen.

Als je een 2kg fles koopt moet je denken aan een 120 euro ongeveer, en hervullen bij aquazaak 19euro.

Een 10kg fles huren bij de slijter kost hier borg 150, en hervullen 30 euro.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_112474056
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:37 schreef Twinky het volgende:

[..]

nee, behalve 1 naar mijn nichtje. Ik had gehoopt dat het sneller zou gaan, De eerste junior mist al een klauwtje (wat ik heb gezien is het een mannetje, en ik zag Sebastien al een beetje gemeen doen, dat is me toch een alphakreeftje!)...
ik ga morgen even langs een dierenwinkel hier of ze otocinclus hebben, en meteen even vragen of die interesse hebben. Als het zo doorgaat kan ik ze elke maand minstens een stuk of 8 brengen :P dubbel zoveel als ik een nog wat dochters houd voor Sebas :P

[..]
Toch gek, ze zijn zo mooi :D
Is de prijs niet aan de hoge kant? Note: Ik heb nul verstand van kreeftjes. Nul! :P

Mijn LFS neemt altijd m'n visjes over waar ik mee blijf zitten, dat is erg fijn. Nu heb ik geen guppen die maar blijven fokken, dat scheelt. ;)

Misschien krijg je d'r geen geld voor, maar ruilen ze (dat doet mijn LFS bijv.) voor andere vissen, of fijne middeltjes (easylife, esha, etc)
quote:
VEEL!!! ik denk wel 20+!
Maar ik moet zeggen, van de tweede lichting (die ook echt onzettend zwart getrost was) zie ik er niet heel veel meer, kan ook dat ze zich goed verstoppen maar er wandelen een stuk of zes best flinke happertjes rond waar ze tegenop moeten boxen.

[..]
Dit is dus de reden dat ik geen kreeftjes wil :P Ik heb alleen maar vriendelijke vissen en zit niet te wachten op happen uit staarten :P
Zeker m'n corydorassen zijn zo dom als 't achterend van een varken en zouden pas vluchten als 't te laat is :P
quote:
Ik moet zeggen dat Anne-Marie echt een model is. Ze komt vlak langs het glas, lijkt het licht op te zoeken en gaat er echt voor zitten om me een foto te laten maken. Daarnaast is ze groot, en redelijk traag (zeker met zo'n tros onder haar buik) dus is het wat makkelijker.
Foto's van de rest is niet makkelijk, zeker niet van snelbewegende garnalen, visjes en babykreeftjes.

En uhm... mijn bakjes zijn echt even mijn thuiskom-momentje elke dag. Jas ophangen, even kroelen met Mozes O+ (waar ik ook duizend foto's en filmpjes van heb) en dan meestal mijn beestjes voeren. En dan komen ze allemaal tevoorschijn en loop ik de hele tijd naar allebei de kanten om te kijken en te wachten op Anne-Marie tot ze er is O+ en de camera ligt binnen handbereik en dan zit je zo een half uur te turen :D
Ik vind grote Anne-Marie echt prachtig om te zien. ^^
Herkennen ze je ook? Klinkt als een stomme vraag misschien, maar mijn borstelneuzen (M&V) blijven gewoon liggen als mijn man, mijn zoon of ik voor het glas staan. Als een vreemde voor het glas staat schieten ze weg hun verstopplekken in. Jammer, want ik vind ze zoooo mooi en wil ze zoooo graag showen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:15 schreef Aloria het volgende:
2 nieuwe scapes

[ http://img40.imageshack.us/img40/4803/redseamax002.jpg (copy/paste deze link) ]

Bij deze setup kan ik alles een beetje naar voren schuiven zodat er op de kale plek in het hout, stengelplanten er achter kunnen groeien.

Zij aanzicht

[ http://img814.imageshack.us/img814/20/redseamax003.jpg (copy/paste deze link) ]

Bij deze heb ik het gat opgevult met de kleine tak

[ http://img560.imageshack.us/img560/563/redseamax005.jpg (copy/paste deze link) ]

[ http://img850.imageshack.us/img850/7674/redseamax006.jpg (copy/paste deze link) ]

Hja of toch de setup maar kompleet anders neerzetten pff de keuzes... :P

( of zie de link van boven voor de foto's zucht )

als iemand nog meer geintresseerd is in de pro flora van min bovenste topic hij is 180 euro op marktplaats inplaats van 400 euro overal in elke winkel !!!! Zoek op co2 boxtel. Hij heeft er nog 9 unieke kans dus.
Ohhh mooi! Ik vind blauwig licht sowieso prachtig :Y

Hier een (niet zo geweldig scherpe) foto van oranje artemia buikjes:



En gister gekocht voor een prikkie, wordt hun nieuwe onderkomen zodra ze uit het accubakje groeien:

Je raekt an de dinge geweun.
pi_112474100
Oh, en inderdaad... Daar liggen ook nieuwe eitjes tussen. Had gister weer een stuk of 20 eitjes op m'n ruit :')
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:15:29 #122
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_112477621
Wat een productieve beesten allemaal zeg. M'n waaierhandgarnaal heeft ook constant eitjes, maar die kunnen helaas alleen in brak water tot wasdom komen ;(.


Hier m'n nieuwe aquarium trouwens, moeten nog wat drijfplanten bij komen en alles moet uiteraard nog een beetje groeien.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:11:25 #123
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_112479902
Heb nog een Aqua30 en Aqua40 over voor de liefhebber :)

PM me even ;)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 17:11:59 #124
92409 Twinky
Little star.
pi_112482464
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:59 schreef Messina het volgende:

Toch gek, ze zijn zo mooi :D
Is de prijs niet aan de hoge kant? Note: Ik heb nul verstand van kreeftjes. Nul! :P
5 euro? Ik weet het niet, normale Texaantjes kosten 3 maar deze zijn wel bijzonder, ondanks dat ze fokken als mallen...
quote:
Mijn LFS neemt altijd m'n visjes over waar ik mee blijf zitten, dat is erg fijn. Nu heb ik geen guppen die maar blijven fokken, dat scheelt. ;)

Misschien krijg je d'r geen geld voor, maar ruilen ze (dat doet mijn LFS bijv.) voor andere vissen, of fijne middeltjes (easylife, esha, etc)
wat is LFS? ik ga zometeen even naar de dierenwinkel, mijn water laten testen en algenetertjes kopen, en zal dan even vragen of ze interesse hebben!
[/quote]
quote:
Dit is dus de reden dat ik geen kreeftjes wil :P Ik heb alleen maar vriendelijke vissen en zit niet te wachten op happen uit staarten :P
Zeker m'n corydorassen zijn zo dom als 't achterend van een varken en zouden pas vluchten als 't te laat is :P
nouja, het is twee of drie keer gebeurd bij de ringbandjes, daarna niet meer. En de brigittae slapen redelijk laag en daar gebeurt het niet bij. Het valt dus wel mee!
quote:
Ik vind grote Anne-Marie echt prachtig om te zien. ^^
Herkennen ze je ook? Klinkt als een stomme vraag misschien, maar mijn borstelneuzen (M&V) blijven gewoon liggen als mijn man, mijn zoon of ik voor het glas staan. Als een vreemde voor het glas staat schieten ze weg hun verstopplekken in. Jammer, want ik vind ze zoooo mooi en wil ze zoooo graag showen :P
Nee, ze herkennen me niet, denk ik. Al zou het wel kunnen dat ze dat doen, want Anne-Marie showt zichzelf wel alleen als ik er alleen ben (wat meestal wel zo is).
En als ik voor het raam sta doet Sebas even zijn gevaarlijke truc (pootjes omhoog, beetje dreigen), wat de kinders nu ook steeds meer doen. Heel stoer en schattig O+ ze reageren dus wel echt op je! Maar dat doen ze bij andere mensen ook... [/quote]
quote:
Ohhh mooi! Ik vind blauwig licht sowieso prachtig :Y

Hier een (niet zo geweldig scherpe) foto van oranje artemia buikjes:

[ afbeelding ]

En gister gekocht voor een prikkie, wordt hun nieuwe onderkomen zodra ze uit het accubakje groeien:

[ afbeelding ]
artemia's zijn ook lief en schattig :P
pi_112483047
Twinky? Er wordt hier gevraagd wat voor camera je hebt :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')