Bartholomeus | maandag 23 april 2012 @ 19:24 |
Aanschouw hier; het 83e autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? H-D Volvo 960 3.0, 1991 house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door Bartholomeus op 23-04-2012 22:25:46 ] | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 23 april 2012 @ 19:45 |
Ik ga m'n auto overschilderen Hij is nu rood maar het begint steeds meer naar roze te neigen | |
automatic_ | maandag 23 april 2012 @ 19:46 |
Ik kan vrijdag mijn nieuwe auto ophalen | |
Purdey | maandag 23 april 2012 @ 20:07 |
Wauw, ik ben in de OP al veranderd! Bedankt Bartje! Mag trouwens nog 1.4, 2002 achter, kom ik binnenkort met foto's | |
Goddelijker | maandag 23 april 2012 @ 20:23 |
Genoeg manieren om hem weer rood te krijgen zonder te schilderen. | |
H-D | maandag 23 april 2012 @ 20:42 |
Wat is het geworden? | |
automatic_ | maandag 23 april 2012 @ 20:43 |
Een Peugeot 208 | |
Sjoegerd | maandag 23 april 2012 @ 21:02 |
Ik zie wel eens filmpjes van Amerikanen dat ze een soort van tapijt op het dashboard hebben liggen. Wat is daar in hemelsnaam het nut van? | |
Hyman | maandag 23 april 2012 @ 21:18 |
net 20 liter voor 35¤ getankt. Viel me nog iets mee. | |
JDude | maandag 23 april 2012 @ 21:24 |
Ik ga het van't weekend maar eens over de grens proberen. Vorige week in Brussel nog benzine voor 1,66 gezien, zal me benieuwen wat het in Baarle-Hertog kost. Kan ik gelijk even langs de bierwinkel daar . | |
Bartholomeus | maandag 23 april 2012 @ 21:25 |
Fixed | |
H-D | maandag 23 april 2012 @ 21:43 |
Helemaal nieuw? Benzine/diesel, motor? | |
automatic_ | maandag 23 april 2012 @ 21:44 |
Ja, hij staat nog maar net in de showroom Benzine, 1.4, 5-deurs | |
H-D | maandag 23 april 2012 @ 21:47 |
Niceee | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 23 april 2012 @ 22:12 |
Kun je mij er ook bijzetten? Daihatsu Charade Sedan '94 | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 23 april 2012 @ 22:14 |
Ik blijf maar poetsen Maar ik wil 'm wit. Ben het rood wel zat | |
Sjoegerd | maandag 23 april 2012 @ 22:14 |
Charades zijn tof | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 23 april 2012 @ 22:40 |
En ik sta al in de OP | |
Goddelijker | maandag 23 april 2012 @ 22:47 |
Wat is maar blijven poetsen? 2-3x per jaar moet je wel een eindje mee komen denk ik. | |
house_is_a_feeling | maandag 23 april 2012 @ 22:47 |
Is de 208 nu al uit daar zou ik nog mail over krijgen van Peugeot! Die is pas leuk bij 24.000 [ Bericht 30% gewijzigd door house_is_a_feeling op 23-04-2012 23:03:13 ] | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 23 april 2012 @ 23:02 |
Zoiets ja. Maar daar heb ik geen zin in, want ik krijg de mooie kleur rood gewoon niet helemaal meer terug. En ik heb het idee dat als ik klaar ben ik weer opnieuw kan beginnen. | |
FalleNk810i | maandag 23 april 2012 @ 23:19 |
Heb er even naar staan kijken in de showroom toen ik mn Audi kocht. Mooie auto en erg zuinig volgens mij Owja en Bart, kan je de op voor mij ook aanpassen? Wat er staat moet blijven staan maar er moet nog ''& Audi A4 b5 1999'' achter | |
CherryLips | maandag 23 april 2012 @ 23:24 |
Ik sta er ook niet in Peugeot 107 Millesim 200 5 drs, 2010 | |
FkTwkGs2012 | maandag 23 april 2012 @ 23:24 |
| |
Purdey | maandag 23 april 2012 @ 23:25 |
Haha, Bartje gaat het nog druk krijgen. Heeft nu waarschijnlijk heel veel spijt dat ie de een nieuw deel heeft geopend | |
CherryLips | maandag 23 april 2012 @ 23:30 |
Ja die ja | |
FalleNk810i | dinsdag 24 april 2012 @ 13:14 |
Dit interieur heb ik nu in de Audi a4 b5, zit echt super. Heb alleen niet van die lelijke speakerbakken maar gewoon origineel. Echt een wereld van verschil vergeleken met mijn polo qua luxe en rijervaring | |
Sounddragon | dinsdag 24 april 2012 @ 13:25 |
Dashcovers, in principe om het dash te beschermen tegen zonlicht, omdat ze anders standaard scheuren. Meestal, lees: in de praktijk worden die dingen er dus opgegooid om diezelfde scheuren te verdoezelen Helpt ook tegen de irritante weerspiegeling van het dash in de voorruit als het zonnetje erop schijnt | |
monsterd. | dinsdag 24 april 2012 @ 14:06 |
House en ik rijden zo naar Polen, toch maar kijken voor een fiat. Degene die ik op het oog had bleek net verkocht te zijn maar er staan daar vast nog meer dan genoeg te koop. Vanavond zijn we er als het goed is :p | |
Purdey | dinsdag 24 april 2012 @ 14:31 |
Even naar Polen Veel plezier jongens! | |
CherryLips | dinsdag 24 april 2012 @ 14:38 |
Nou zeg, ik zie ineens krassen op de bumper, alsof ik ergens langs geschaafd ben Ik kan me alleen absoluut niet herinneren hoe of wanneer . Het is ook heel licht, misschien zat het er al een tijdje. | |
Mikkie | dinsdag 24 april 2012 @ 14:42 |
't Is ook een iets andere categorie dan een polo hè | |
FalleNk810i | dinsdag 24 april 2012 @ 15:55 |
Klopt, maar ik ben auto's uit deze klasse helemaal niet gewend haha. Mn ma had zo'n nieuwe Suzuki Alto en inmiddels een nieuwe Renault Twingo en mn pa/ma ook nog een Ford Transit en ik zelf dus de polo. Dus dat is inderdaad niet te vergelijken. Hij is wel 13 jaar oud maar overtreft nog steeds alles | |
house_is_a_feeling | dinsdag 24 april 2012 @ 17:12 |
Altijd gezellig in bad oeyenhausen. Kut files | |
Sjoegerd | dinsdag 24 april 2012 @ 18:14 |
Zijn die dashboards zo slecht dan? | |
monsterd. | woensdag 25 april 2012 @ 19:11 |
En we hebben een fiat gekocht. Zit nu mobiel, dus fotos plaatsen gaat niet zo makkelijk. Waarschijnlijk plaatst house ze nog wel | |
Purdey | woensdag 25 april 2012 @ 19:18 |
Gefeliciteerd! Welke is het geworden, die blauwe of die groene? (Zag ze op Facebook staan ) | |
H-D | woensdag 25 april 2012 @ 19:31 |
Watvooreen dan? | |
Goddelijker | woensdag 25 april 2012 @ 20:25 |
Als het maar geen Multipla is. | |
H-D | woensdag 25 april 2012 @ 20:41 |
Vast niet | |
gateway | woensdag 25 april 2012 @ 20:51 |
gefeliciteerd! | |
monsterd. | woensdag 25 april 2012 @ 21:08 |
fiat 126 mg]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 25 april 2012 19:18 schreef Purdey het volgende: [..] Gefeliciteerd! Welke is het geworden, die blauwe of die groene? (Zag ze op Facebook staan ) [/quote] De blauwe! Voor de rest: het is een polski fiat 126p geworden | |
Sjoegerd | woensdag 25 april 2012 @ 22:40 |
Jullie hadden er toch al één? | |
house_is_a_feeling | woensdag 25 april 2012 @ 22:49 |
Okay, we zijn in het hotel dus even het een en ander online gooien. Het begon allemaal met de zoektocht op het internet en we hadden een paar exemplaren in een stad niet ver (120km ) van ons hotel vandaan. Er stond een adres in een van de advertenties dus we gokten er maar op en gingen erheen. Het ging om dit exemplaar: Deze bleek echter ten eerste niet te willen starten en ten tweede was het te rot voor woorden. Gaten in het plaatwerk en dorpels zouden nooit door de apk komen hier. Dus dit werd hem niet en we wilden verder naar de volgende op het lijstje. Toevallig was die van dezelfde verkoper, die er nog zo'n 6 meer had staan in de garage dus we namen een kijkje. Na exemplaren die te duur waren of niet ingevoerd konden worden (modellen na 1996) afgestreept te hebben bleven deze twee over. Zoals je ziet en je waarschijnlijk kan raden: de linker had er geen zin in. Niemand van ons had startkabels bij zich en na 10x aanduwen kwam er nog geen puf in. Keus was duidelijk. Twee keer gereden in de blauwe en monsterd werd er verliefd op. Dus we hebben snel het papierwerk afgehandeld (letterlijk), alhoewel we niet 100% zeker zijn van de juiste manier . Er is niets overgeschreven zoals je in NL op het postkantoor doet, alleen een koopacte getekend en wij zijn nu 'eigenaar'. Vanaf dat moment dus in bezit en tijd om naar het hotel terug te rijden. Een heftig ritje, na 30km al een pauze om de status te checken. Even wat afspraken met elkaar gemaakt wat betreft vrachtwagens inhalen en maximumsnelheden. Verder was de auto helemaal in orde en heeft het die 120km volgehouden. Een nachtje rusten voor het hotel en nog 715km te gaan daarna. en natuurlijk nog even de supermarkten hier leegplunderen voor kwaliteitsvoer | |
house_is_a_feeling | woensdag 25 april 2012 @ 22:51 |
Een 133, maar daar zat echt te veel werk aan voor ons. Niet echt te combineren ook met studie/werk & het gebrek aan garageruimte. Deze rijdt, moeten wat kleine dingen aan gedaan worden (banden etc) en is verder in topstaat. | |
Sjoegerd | woensdag 25 april 2012 @ 23:03 |
126, 133, ze hebben heel veel van elkaar weg . Wat ben je aan kosten kwijt tot en met NL kenteken denk je? | |
house_is_a_feeling | woensdag 25 april 2012 @ 23:16 |
Toch hebben ze op het uiterlijk na weinig met elkaar te maken. De auto was ongeveer 375 euro, we hebben voor zo'n 850km aan brandstof nodig, kosten van nieuwe banden en als de keuring mee zit dan de kosten van het invoeren. Zo uit mijn hoofd 150 EUR ongeveer excl bpm, wat ook geen drol zal kosten. Mits het allemaal goed gaat dan. En ik reken dan overnachting en brandstof van mijn auto niet mee. We melden het totale kostenplaatje achteraf nog wel | |
Mikkie | woensdag 25 april 2012 @ 23:54 |
Die BPM zal peanuts zijn, paar euro. APK'tje erop (of is een Poolse keuring ook goed tegenwoordig? Weet wel dat Tüv toegestaan is, maar verder?)...voornaamste kosten zullen nog de papieren (was twee jaar terug rond de 95 euro) zijn, want kentekenplaten kosten ook geen drol. | |
monsterd. | donderdag 26 april 2012 @ 07:10 |
Nou apk hebben ze hier nog nooit van gehoord, de keuring hier test volgens alleen maar of de auto rijdt . | |
von_Preussen | donderdag 26 april 2012 @ 21:50 |
Fijne regering, met het afschaffen van de kilometervergoeding. | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 22:00 |
Huh, wat,wanneer,hoe? | |
Piles | donderdag 26 april 2012 @ 22:02 |
Bezuinigingsakkoord | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 22:06 |
Waar staat het dan? Kon het niet vinden tussen de belangrijkste punten...of keek ik gewoon niet goed? Dacht dat het nu niet doorging. [ Bericht 2% gewijzigd door H-D op 26-04-2012 22:17:38 ] | |
Mikkie | vrijdag 27 april 2012 @ 00:44 |
Whut? | |
von_Preussen | vrijdag 27 april 2012 @ 09:26 |
Staat inderdaad in het akkoord, compleet afschaffen (dus niet verlagen) van de belastingvrije kilometervergoeding per 2013. | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 10:44 |
Zeker een idee van GL ofzo | |
Sweetpea8472 | vrijdag 27 april 2012 @ 11:17 |
Wordt dus thuis werken op vrijdag vanaf 2013... Het is dan gewoon niet meer betaalbaar om naar kantoor te rijden voor 4 uurtjes werk... | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 13:31 |
Net een kadootje voor mijzelf besteld: Autel MaxiScan® MS309 http://www.auteltech.com/ms309.htm De MaxiScan MS309 is klein van formaat en van prijs maar is krachtig genoeg om een betrouwbare en volledige diagnose te stellen bij OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996. Dankzij de de weergave van foutcodes met omschrijving in het display is de MaxiScan MS309 een tijdbesparende oplossing. Functionaliteiten van de MaxiScan MS309: Ondersteunt alle OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996 tot 2012 Leest en wist universele en fabrikantspecifieke foutcodes Reset het check engine lampje Status van het (MIL) storingslampje Review de emissie status van de OBD monitoren Status van het (MIL) storingslampje Leest voertuig informatie VIN, CVN en CIN Leest bevroren Data Eenvoudig in gebruik, plug and play Storingscodes worden met omschrijving weergegeven op het display Stroomvoorziening via het voertuig, batterijen zijn niet nodig. | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 13:34 |
komt mn pa thuis, zegt ie ineens dat ie een ford focus heeft gekocht . Zoiets volgens mij. Waarom nou geen lolvo | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 13:37 |
zoiets heeft sjoegerd ook gekocht maar dan met bluetooth | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 13:39 |
Toffe auto's zijn dat! Klopt ja. Maar deze werkt gewoon lekker standalone, zonder dat je hoeft te kloten met programma's (die niet altijd even fijn/goed werken). Normaal bij de dealer kost het uitlezen al 40 euro. Nu hang je deze eraan, de betekenis van de codes haal je zo uit AutoData of van internet, ideaal. | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 13:43 |
Ik hoop dat dat interieur van die dingen wat mooier is dan die van de vorige versie. holy shit die waren lelijk _! | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 13:45 |
Nee, de nieuwere zijn mooier: Als ie niet werkt: http://www.netcarshow.com(...)600/wallpaper_0b.htm | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 13:46 |
Laten we het hopen dat het die versie is. Dit is toch 10x meer baas: en nog (redelijk) te betalen als student! | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 13:50 |
Noo waarom | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 13:52 |
Nieuwe Mondeo: Nieuwe Focus: Toch wel een flinke vooruitgang en vooral gewaagder. | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 13:52 |
Ik heb er ook nog naar gekeken om er eentje te kopen. | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 13:52 |
Vind het nog steeds lelijk, sorry. | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 13:53 |
Nog een keer dan; Nooo waarom? | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 13:53 |
die bovenste vind ik de klepjes voor de luchtgaten niet zo mooi De onderste is wel behoorlijk spacey. | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 13:56 |
Niet heel duur, sturen/rijden goed, niet heel lelijk. | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 13:57 |
Okeee eerste twee neem ik maar van je aan dan. Dat laatst ben ik het niet mee eens. Maar da's subjectief | |
FalleNk810i | vrijdag 27 april 2012 @ 15:06 |
Mooie auto's hoor die focussen. Interieur van de mk1 moet je aan wennen, maar het heeft ook wel wat. Mk2 is uiterlijk heel erg mooi en strak, interieur er vlak en saai. Vindt de middenconsole met radio bediening enz van de Volvo heel erg saai, beetje alsof je tegen een DOS computer aan t kijken ben | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 15:17 |
Da's zakelijk! Ik vind eigenlijk gewoon alles wat Ford maakt dan weer lelijk/saai | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 15:20 |
Meestal voldoen de bestuurders van een Volvo ook wel aan het stereotype ouwe kantoorzak. | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 15:37 |
En Ford doet het veel beter? Volvo propt iig nog leuke motoren in hun auto's. Zelfs dat doet Ford niet. Mja uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon het merk kiezen waar jij je fijn bij voelt en waar jij mee geassocieerd wilt worden. | |
Goddelijker | vrijdag 27 april 2012 @ 15:47 |
Toch grappig dat het +- 10 jaar bij elkaar hoorde. | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 15:57 |
Lol maar het is nautuurlijk in ieders belang dat de eigen brand identity behouden blijft om verschillende typen kopers aan te spreken | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 17:48 |
| |
Sjoegerd | vrijdag 27 april 2012 @ 18:12 |
En ik ben een 27mc bakkie rijker | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 18:16 |
het is trouwens een 2009 ford focus, voor fucking 15k mehn. Alstie nou 5k had bijgelegd kon ie een dikke nieuwe S80 2ehands halen. Maar nee, die past niet in de garage | |
automatic_ | vrijdag 27 april 2012 @ 18:34 |
Haha. Hij is inderdaad vervroegd Normaal zouden de demo's etc. nu pas in de showroom komen Mijn auto zou eigenlijk mei / juni geleverd worden, maar ik heb hem nu al | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 00:59 |
Balen | |
hardcore-gabber | zaterdag 28 april 2012 @ 10:17 |
wie wil er nou gezien worden in een alles behalve sportieve volvo? | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 10:25 |
Als je een R hebt of een T6 ofzo trek je waarschijnlijk nog meer dan de helft van de andere mensen eruit hr^^. | |
blup | zaterdag 28 april 2012 @ 11:32 |
valt ook wel mee, R doet 7sec ofzo? | |
Fiorano | zaterdag 28 april 2012 @ 11:42 |
Nou als je binnen 7 sec op de 100 zit trek je ongeveer 75% van het overige verkeer eruit | |
InFrA-WiZ | zaterdag 28 april 2012 @ 11:44 |
wel meer denk ik, tegenwoordig met die A label 'hokken' | |
Fiorano | zaterdag 28 april 2012 @ 11:52 |
Dat sowieso ja. Afgeknepen blokjes... | |
house_is_a_feeling | zaterdag 28 april 2012 @ 11:54 |
Eigenlijk is het alleen maar een goede ontwikkeling. Hoe eerder op elektriciteit over hoe beter. Hoewel we natuurlijk een oorlog af kunnen wachten tussen de oliemaatschappijen en vooruitgang. | |
Fiorano | zaterdag 28 april 2012 @ 11:56 |
Misschien "voor een betere wereld" maar het blijft Hypocriet. Want in Afrika tuffen ze gewoon door met allerlei oude hokken die gigantisch veel uitbraken. Buiten daar moet elketriciteit ook opgewekt worden wat afvalstoffen met zich mee brengt, en accu's die moeten weer worden afgebroken als ze niet meer voldoen wat ook slecht voor "de planeet" is. Ik geloof persoonlijk veel meer in lekkere Turbo blokjes | |
house_is_a_feeling | zaterdag 28 april 2012 @ 12:03 |
Tuurlijk tuffen ze daar door met oude bakken. Als je nog een hypocrisie kwestie wil dan kan ik beginnen over het belastingvrij tuffen van pre-1986 stinkende dieselhokken maar wel 40 euro van mij jatten voor mijn zuinige, voor redelijke maatstaven schone benzine-hatch. Echter die oude bakken houden ooit op met rijden en dat gaat echt niet heel lang meer duren. Elektriciteit moet opgewekt worden evenals olie geboord moet worden dus wat dat betreft sta je op één voet. Daarna maak je wel degelijk verschil wat betreft uitstoot. Maar eerst moet er nog een accu komen die mijn telefoon langer dan een dag laat meegaan, en dan wacht ik op de accu in de auto die mij 800km laat rijden. | |
Fiorano | zaterdag 28 april 2012 @ 12:16 |
Dat laatste ben ik sowieso met je eens. Je bent er verbaast over hoelang ze in Afrika dingen rijdend houden. Ben er nu 2x geweest, er zijn in de grote steden complete auto wijken maar gewoon op straat allerlei motoblokken en onderdelen liggen. Die worden dan ook weer op straat gemonteerd. Leuk voorbeeld, een Daf cabine op een MAN chassis met een Mercedes motor. Niks geen gezeur met APK of wat dan ook, gewoon gaaaaaan | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 28 april 2012 @ 12:25 |
ford en volvo. zoveel gelijk aan elkaar. | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 28 april 2012 @ 12:29 |
Zo herkenbaar dit De taxichauffeur waar ik in Afrika veel gebruik van maakte had een stokoude S-klasse met de motor van een of andere Jap. Had ie er zelf gewoon ingezet en zeker niet aangegeven bij de Keniaanse RDW | |
Fiorano | zaterdag 28 april 2012 @ 12:30 |
Vraag me af of ze überhaupt in die landen een RDW oid hebben. Wij kwam zelf een paar keer vrachtwagens tegen van een transportbedrijf in de buurt hier, briljant om je eigen woonplaats ineens voorbij te zien komen. | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 28 april 2012 @ 12:32 |
Heb daar ook een Nederlandse trailer voorbij zien komen, geen idee wat zo iemand daar in vredesnaam moet, maar goed. Wat mij daar ook opviel is dat de meerderheid van de mensen gewoon zonder verlichting de weg op gaat 's nachts. Of alleen groot licht aan Levensgevaarlijk in ieder geval. | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 13:56 |
Dat is genoeg om meer dan de helft van het verkeer eruit te trekken toch? | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 13:57 |
Euh nee. Dan is er toch geen lol/beleving meer aan. Geef mij maar een lekkere 5.0 V8 ofzo. | |
Wijnand_Bierenstein | zaterdag 28 april 2012 @ 14:11 |
Dat went ook snel hoor. Over een paar jaar moeten we wel, denk ik. | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 14:21 |
Mwah het is toch gewoon een hele andere beleving vind ik. En het liefst zo lang mogelijk niet elektrisch voor mij^^ ik wil gewoon zo'n machtige grote verbrandingsmotor in m'n auto. Daarom word ik altijd zo moe van al dat uitstoot/milieu gezeur hier in NL m.b.t. auto's. Waarom niet zoals in de VS bijvoorbeeld waar het veel minder daar over gaat maar gewoon nog over leuke dingen als cc's en pk's. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 28 april 2012 @ 14:47 |
Omdat benzineprijzen. Omdat wegenbelasting. Omdat het allemaal betaald moet worden. Heb je die prijzen in de VS wel eens gezien? En nee, het is niet zo simpel als 'dan moet de staat het maar goedkoper maken' want er moet ook gewoon geld binnenkomen bij de staat. Als ik in de VS zou wonen zou ik alsnog een jap rijden, gewoon omdat ik mezelf dan weer wat rijker maak. Plezier halen we hier uit de 126p wel, die met 80km/h lijkt alsof je 160km/h rijdt. En dat met 1:17 | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 15:45 |
Dat zeg ik toch ook niet? En zul je mij ook niet horen zeggen. Als je graag een auto rijdt die veel verbruikt prima maar dan horen daar hoge brandstofkosten bij. Het enige waar ik een probleem mee heb zijn de exorbitante taxes die je in NL betaalt op de aanschaf van een auto anders dan een groen milieuhok. En verder heb jij gewoon andere eisen mbt een auto blijkbaar en is wat jij plezier vindt mbt autorijden anders dan wat ik plezier vind. Persoonlijk haal ik geen plezier uit een jap die met 80 doet alsof je 160 rijdt. Jij wel. Prima. Even goede vrienden. Maar ik wil gewoon een XJ met een 5.0 V8 benzinemotor rijden omdat ik dàar plezier uit haal. | |
matttor | zaterdag 28 april 2012 @ 17:12 |
Als we over 50 jaar allemaal elektrisch rijden, betalen we ook allemaal wegenbelasting voor onze elektrische paarden. De overheid zal toch inkomsten nodig blijven hebben, dus de belasting op auto's zal altijd wel blijven. De diverse vrijstellingen en gunstige bijtellingstarieven zijn dan wel in het leven geroepen om aan te zetten tot groenere mobiliteit, maar nu iedereen er massaal op over is gestapt komt de overheid er toch weer van terug omdat ze teveel geld mislopen. | |
Hyman | zaterdag 28 april 2012 @ 18:08 |
Qua looks heb ik toch echt liever een s80 | |
D. | zaterdag 28 april 2012 @ 18:11 |
Dat went nooit | |
JDude | zaterdag 28 april 2012 @ 18:23 |
Mensen die geen neuk geven om een "sportieve rijstijl"? | |
Hyman | zaterdag 28 april 2012 @ 19:48 |
Lekker in de oldtimert rijden en dan dit nummertje op: Baaaas. | |
Marrije | zaterdag 28 april 2012 @ 19:59 |
Thanks voor de tip hb. | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 20:02 |
Was dat niet voor het andere topic of....? | |
Bartholomeus | zaterdag 28 april 2012 @ 22:19 |
Whut, belastingvrije kilometervergoeding weg? | |
kaasplankje | zondag 29 april 2012 @ 09:52 |
Gelukkig dat ik al verhuisd ben naar de stad waar ik werk anders zou mij dit bijna 1000.- Euro aftrek per jaar bij de IB aangifte verschil maken. | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 10:32 |
Ik ga er paar maand ook aardig bij in nu. Zo'n 1.000 euro op jaarbasis inderdaad. Om op je werk te komen, waar je vervolgens ook weer belasting betaalt. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 12:50 |
Dat was zeker onderdeel van de 'vergroening van het fiscale stelsel' | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 12:59 |
Wel mooi hè. Je betaalt btw en accijns bij de pomp. Dan wil je werkgever je daar enigszins voor compenseren, en dan betaal je daarvoor nogmaals belasting. Het is wachten op de adem- en kontkrabbelasting binnenkort. Either way, ik zal er geen km minder om rijden. Ze zakken er maar in, zo lang ik het nog kan betalen blijf ik lekker doen zoals ik het leuk en fijn vind. | |
kaasplankje | zondag 29 april 2012 @ 13:01 |
Nee want het gold ook voor woon-werk kilometers gemaakt met een fiets. Het is meer om onder de 3% begrotingsoverschrijding te blijven voor Brussel. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:04 |
Exact. Hier idem. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:04 |
Ah ok. Desperate times, desperate measures ofzo. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 19:49 |
Trouwens ik ben echt helemaal geen Audi man maar ik vind die nieuwe S8 toch echt wel een vet ding | |
JDude | maandag 30 april 2012 @ 20:08 |
Vandaag lekker met een gangetje van 100-110 naar m'n ouders getuft. Met de huidige benzineprijzen kunnen ze die maximumsnelheid steken waar de zon niet schijnt . | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:11 |
Heb m'n snelheid er eigenlijk nog niet echt op aangepast | |
JDude | maandag 30 april 2012 @ 20:16 |
Ik had natuurlijk ook gewoon een zuinigere auto kunnen uitzoeken maar hé, het oog, zitvlak en de hoeveelheid bagage willen ook wat. | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:17 |
Idd ik ken het! Hoeveel doet jouw Volvo dan? | |
JDude | maandag 30 april 2012 @ 20:21 |
Volgens de boordcomputer 1:14 op de snelweg, in de stad keldert het rap richting de 1:10 of erger. Moet bekennen dat ik het nog niet zelf heb gemeten omdat ik er elke keer maar voor een paar tientjes loodvrij in knikker ipv 'm een keer af te vullen . | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:29 |
Oooh da's toch netjes man Ik haal denk ik 1:8/1:9...vind ik wel netjes gezien de omstandigheden. Afvullen deed ik laatst voor eerst sinds tijdje ook niet meer sowieso 80L in één keer is wel veel en ik had toen nog meer dan de helft dus was ook niet echt nodig | |
Hyman | maandag 30 april 2012 @ 20:44 |
Ik kwam dr vandaag achter dat als ik netjes 120 reed, dat mn auto dan maar 9l/100km gebruikt. Economisch man! | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:46 |
Goed bezig | |
Hyman | maandag 30 april 2012 @ 20:47 |
Op landweggetjes met mijn rijstijl wordt het al gauw 12,5/100 | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 20:51 |
Lol. Ik hou het ook niet meer zo echt bij tegenwoordig eigenlijk...geen BC meer. | |
Bartholomeus | maandag 30 april 2012 @ 21:46 |
Ik heb de baas medegedeeld dat hij het verschil er bij mag leggen | |
FkTwkGs2012 | maandag 30 april 2012 @ 21:47 |
daar is de dagteller voor | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 23:24 |
Jaja ik weet dat het ook zelf berekend kan worden. Maar heb er geen zin en het interesseert me ook eigenlijk niet zo meer. | |
Mikkie | maandag 30 april 2012 @ 23:28 |
Dat zou ik inderdaad ook eens moeten doen. Op de korte stukken heb ik daar geen problemen mee, maar op meer dan 100km snelweg gaat het gas al gauw flink op de plank, dat scheelt wel wat euro's per tank. Maar ja, ach, pech hebben. Plezier mag wat kosten. Dat wil ik ook best proberen, maar in de publieke sector word je dan vierkant uitgelachen . | |
Goddelijker | maandag 30 april 2012 @ 23:32 |
Rustig rijden is goed voor het verbruikt, maar zo geestdodend... | |
H-D | maandag 30 april 2012 @ 23:44 |
Daarom..blijf gewoon hetzelfde rijden | |
Bartholomeus | dinsdag 1 mei 2012 @ 18:52 |
Mijn baas vindt mij best tof | |
JDude | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:58 |
Vandaag een dagje meegereden met een vrachtwagen. 100 is helemaal zo traag nog niet . | |
Sjoegerd | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:03 |
Dit is tof | |
Kriegel | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:45 |
http://auto.marktplaats.n(...)k-1998-verkocht.html Net toevallig gereserveerd geraakt, maar stond een uur geleden nog te koop voor maar ¤3500. Tering, het gaat toch wel kriebelen nu met het mooie weer van de laatste dagen, en dat 350Z Burnt Orange staat ook op zo'n MX toch wel erg nice. Moet toch echt nog een klein jaartje wachten vrees ik. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:51 |
Die komt hier nog voor de deur. Of een S2000 of een 911. Hangt er van af wat het verstandigste wordt om te doen zodra ik rijk ben. | |
Marco001 | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:55 |
Inderdaad, Zelfde hier: MX5, S15, S2000, of als ik helemaal geld te veel hebt een nieuwer type Boxster of 911(en dan liefst een 993) Ferrari's en porsches(964) heb ik beide wel eens in meegereden, maar de Porsche is toch meer mijn ding(en heeft i.v.m. een F355 een veel grotere snelheidsbeleving) | |
monsterd. | dinsdag 1 mei 2012 @ 23:57 |
Wij hebben straks echt heel wat ruimte nodig om alle auto's die we willen hebben ergens te kunnen laten. | |
Marco001 | woensdag 2 mei 2012 @ 00:01 |
Je kan dan altijd een loods ofzo huren.. en zo'n 126'je neemt ja amper ruimte in.. | |
L0we | woensdag 2 mei 2012 @ 00:06 |
Cool ja! | |
Kriegel | woensdag 2 mei 2012 @ 00:09 |
Voor een MX5 NA of NB hoef je niet rijk te zijn, dat scheelt. Aanschaf is goed te doen, wegenbelasting is met +-1000 kg een lachertje. Én ze zijn oerbetrouwbaar dus op dat vlak hoef je ook niet veel te verwachten. Het is meer dat ik net even niet genoeg heb liggen op het moment en er wat andere uitgaven aan zitten te komen die meer prioriteit hebben. Daarnaast heb ik m'n huidige auto eigenlijk pas net weer in een fatsoenlijke staat van onderhoud gekregen, dus nu wegdoen vind ik ook zonde. En nu de lente aanbreekt is het financieel ook nog het verkeerde moment om een cabrio te kopen. | |
house_is_a_feeling | woensdag 2 mei 2012 @ 00:10 |
Je hele tweede alinea staat bij mij gelijk aan het rijk zijn en niet een arme student in een kraakhuis! | |
Kriegel | woensdag 2 mei 2012 @ 00:28 |
Rijk? Gewoon een normale baan hebben en geen enorm gezin, iedereen kan in principe zo'n dingetje erbij hebben. Het kan ook een stuk goedkoper... http://link.marktplaats.nl/554487607 http://link.marktplaats.nl/549329007 http://link.marktplaats.nl/555527321 http://link.marktplaats.nl/553957021 Kom op, een paar maanden borden wassen en dit moet ook voor een Lullo te halen zijn. En dan gewoon als daily inzetten, kan makkelijk als je niet elke dag bierkratten hoeft te sjouwen. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 00:39 |
Ik wil een XJS als side car denk ik. | |
Kriegel | woensdag 2 mei 2012 @ 00:49 |
Op dit moment zou die MX-5 gewoon m'n DD worden, dan gaat de Tibby eruit. Ben niet in de positie voor twee auto's. Ik hoef niet dagelijks lange stukken over de snelweg en ik merk dat ik ook maar zelden meer dan wat lichte baggage of boodschappen te vervoeren heb. Soms personen maar niet vaak meer dan één tegelijk, verwaarloosbaar. De rest heeft dan maar gewoon pech als het een keer nodig is. Dus ja, dan heb ik zoiets van: waarom dan niet de momenten die je op de weg doorbrengt spenderen in een lichtvoetige, achterwielaangedreven tweezitter? Tien keer meer lol. Ge zijt maar één keer jong en onafhankelijk, wacht te lang en het kan hooguit een weekendauto worden voor naast de saaie gezinsbak. [ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 02-05-2012 01:09:23 ] | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 01:04 |
Zo zit ik nu te dromen over Amerikaanse pick-ups met zo'n Cummins diesel ofzo | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 01:07 |
Twee auto's lijkt mij juist leuk! Beetje afwisseling zo'n XJS als side car en een XJ8 als daily ofzo.....*droom zwijmel* | |
Sweetpea8472 | woensdag 2 mei 2012 @ 07:53 |
Ok, we hebben dan niet zo'n sport auto als tweede auto, maar een tweede, volledig andere, auto houd je ook scherp! (auto uit 2007 en auto uit 1991, wereld van verschil!) | |
Mikkie | woensdag 2 mei 2012 @ 08:19 |
Ik zit ook al langer te kijken naar een tweede auto. Laatst nog een heel dikke Cadillac Fleetwood zien staan... wit exterieur en leer wit interieur met rood velours dashboard enzo, ultieme pooierbak . Maar ik heb besloten dat de auto-voor-erbij een cabrio moet worden, gewoon omdat dat fijn is. Ik neig nu naar een belastingvrije Amerikaan op LPG. | |
Fiorano | woensdag 2 mei 2012 @ 09:04 |
Gisteren sloeg m'n bakkie bijna 2x af voor het stoplicht, in 1 keer heel laag in de toeren zakken (400/500), gaf ik zelf een dot gas, bleef die hangen rond de 2500 toeren. Gebeurde tot 2 keer toe. Dealer even gebeld, die adviseerde om even 15 min de accupolen los te halen, gisteravond dat dus even gedaan en tot nu toe geen enkel probleem meer gehad. Leuk die Franse auto's... | |
Sweetpea8472 | woensdag 2 mei 2012 @ 09:35 |
Nee, leuk die auto's die steeds afhankelijker worden van het electrische systeem | |
FalleNk810i | woensdag 2 mei 2012 @ 10:03 |
Ik heb nu 2 auto's, maar ik zat gisteren serieus even te denken wanneer ik in godsnaam de polo zou rijden nu ik die audi erbij heb.. | |
house_is_a_feeling | woensdag 2 mei 2012 @ 10:11 |
Je neemt m'n woorden te letterlijk. M'n punt is juist dat ik ook best graag zoiets wil, maar in de situatie nu is het niet verstandig en niet nodig. Ik snap ook wel dat je voor al voor 3,5k een leuke roadster hebt. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 10:19 |
Ja dat weet ik, mijn vader heeft ook 2 auto's (1 oldtimer) en dat is ook weer een wereld van verschil als je daar in rijdt . Maar het was ook niet zo bedoeld als in scherp houden maar meer gewoon als in leuk een keer iets anders. En die XJS en XJ8 vind ik gewoon machtig mooi. | |
Kriegel | woensdag 2 mei 2012 @ 10:48 |
2,5k | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 10:50 |
Dus wanneer haal je er één? Of ben je nog aan het sparen? | |
Fiorano | woensdag 2 mei 2012 @ 10:54 |
Dat ook, maar goed het werkt iniedergeval tot nu toe wel haha. | |
Kriegel | woensdag 2 mei 2012 @ 10:55 |
Komende winter dan waarschijnlijk, wil eigenlijk een NB model en die zijn een tikkie duurder. Plus wat ik al zei over m'n huidige auto, daar wil ik nog even mee doorrijden. | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 11:01 |
Maak er altijd een sport van om op weg naar mijn werk zo zuinig mogelijk te rijden, dus niet harder dan 120km/h en gebruik makend van de "Eco-pro" of "Efficiency" modus. Dat is een route van 150km (alleen heen) over grotendeels de snelweg, met tussen Amersfoort en Utrecht vaak behoorlijk wat file. Resultaat: Audi A6 3.0 TDI Quattro (2012): 5,9l / 100km BMW 530d xDrive (2011): 6,1l / 100km Zonder de file zouden beide voertuigen nog net iets minder gebruiken. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 11:01 |
Oke ik spaar nog even door denk ik Netjes! | |
FalleNk810i | woensdag 2 mei 2012 @ 11:39 |
En welke vind je fijner rijden? Audi of de BMW? Ik gok BMW aangezien jij meer van dat merk bent kan ik me heugen | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 11:48 |
Ondanks dat de BMW met xDrive (= vierwielaandrijving) toch een stuk neutraler is dan de standaard achterwielaangedreven variant, vind ik de BMW inderdaad toch net wat speelser en wat "uitdagender". Vooral als je wat vlotter rijdt dan merk je toch dat de BMW een stuk gretiger en gewilliger is dan de Audi. Die is rustiger, ondanks dat die met z'n vermogen toch ook behoorlijk kan toehappen, alleen net niet zo strak en scherp als de BMW. Overigens helpt het ook mee dat ik in de BMW via de USB-aansluiting mijn telefoon (en dus alle data erop, nummers en muziek) direct op de navi-unit kan aansluiten. Bij de Audi moet ik gaan klooien met twee kabels (Auto - USB en dan USB - telefoon) en moet mijn muziek of via de Bluetooth sturen (soms onbetrouwbaar) danwel via een aparte SD-kaart. En het design van het interieur van de BMW spreekt me meer aan, hoewel dat weer iets persoonlijks is. Al met al gaat het dus om meer dan alleen de "ride" zelf. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 11:52 |
Sowieso is het design van die nieuwe 5 echt helemaal geweldig vind ik. Veel mooier en dan de A6. En ondanks dat veel mensen de Audi volgens mij zakelijker vinden vind ik juist de 5 representatiever dan de Audi. Had jij geen X5 trouwens ofzo? | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 11:56 |
Het zijn beide zeer representatieve auto's, maar de 5-serie lijkt zich beter te verkopen dan de nieuwe A6 (de A6 is wel korter op de markt). Als je een beetje erop gaat letten valt het je pas op hoe veel nieuwe 5-serie's te rondrijden, het aantal A6 en E-klasse's is daarbij enorm in de minderheid. Inderdaad, "had", dat was een auto van het familiebedrijf. Sinds februari is die ingeruild voor een nieuwe BMW 520d Touring, maar daar rijdt ik (helaas) niet op regelmatige basis in. | |
FalleNk810i | woensdag 2 mei 2012 @ 11:57 |
Xdrive ook beter als Quattro? Ben zelf natuurlijk meer van Audi, strakker en netter design. Ook persoonlijk uiteraard. Hoewel ik de laatste modellen van Audi en BMW niet echt geweldig vindt, te veel vormen en ''kreukel's'' (lijnen) over de auto heen. Dan vindt ik Mercedes nog het meest strak qua ontwerp, misschien niet vernieuwend maar wel netjes zonder onzinnige design ''details''. | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 12:00 |
Welk systeem beter is kan ik niet beoordelen, ze leveren beiden meer tractie bij een vochtige of gladde ondergrond t.o.v. de voorwielaangedreven of achteraanwielaangedreven variant van het desbetreffende type. Off-road of in andere "extreme" situatie's ben ik niet geweest, het bleef slechts bij wat zandwegen die ik rap heb genomen. Maar ook daar kon ik geen groot verschil merken. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 12:29 |
Is mij ook opgevallen inderdaad. Natuurlijk zijn ze beide representatief maar mijn persoonlijke voorkeur qua stijl/representativiteit gecombineerd met prestaties zou toch de 5serie zijn. Waarom heb je voor een 520d gekozen eigenlijk en niet voor een 6cylinder diesel? Wel jammer dat je er niet vaak in rijdt dan maar als je 530d's en A6'en mag rijden als vervanging is dat ook geen straf lijkt mij | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 12:30 |
Het enige model van Audi dat ik ècht vet vind is de nieuwe S8. Maar in die prijsklasse zou ik 'm desondanks toch laten schieten voor een XJ Supersport. | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 13:23 |
De firma zit nu in een consolidatiefase waarin we proberen de vaste kosten te drukken, de 520d voldoet prima (bijna net zoveel ruimte als in de X5 voor goederen), alleen de kosten zijn pakweg 2/3 van wat de X5 heeft gekost. Een 6-cylinder was dan weer in de lease & verzekering / belasting een stuk duurder geweest. De directeur rijdt dan de 520d, en omdat ik niet altijd een auto nodig heb regelen we via de leasemij korte-termijn oplossingen als ik het nodig heb (in totaal ongeveer 3 maanden per jaar). | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 13:25 |
Ja had al wel zo'n idee dat het vanwege de kosten was maar toch ff vragen dacht ik Heb je dus 3maanden per jaar een andere auto dan je 520? Of 3 maanden per jaar je 520? | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 13:29 |
Nee, 9 maanden per jaar autoloos (binnen Nederland / mijn regio gebruik ik mijn studenten-OV), 3 maanden per jaar verschillende auto's (zijn geen aaneengesloten perioden). Alleen als de directeur en ik gezamelijk onderweg zijn, dan pak ik de BMW 520d over. Hier kan je trouwens foto's van de auto in kwestie vinden. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 14:11 |
Ah zo. Ik vind OV echt niks gebruik mijn studenten OV bijna nooit meer. | |
Fiorano | woensdag 2 mei 2012 @ 14:37 |
Ik gebruik m'n OV alleen voor school omdat dat met de auto dramatisch is. Voor de rest verstoken wij benzine om van a naar b te komen | |
FalleNk810i | woensdag 2 mei 2012 @ 15:29 |
Deze is qua elektronica nog een stap verder als die 7 serie van toen volgens mij, wat een hoop opties zeg Vond de 7 serie alleen en stuk mooier, net zoals de X5. Misschien moet ik wel ff wennen aan die nieuwe neus van BMW. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 16:53 |
Vind het wel mooi. Agressief en masculien maar dan positief | |
Mikkie | woensdag 2 mei 2012 @ 19:49 |
Netjes man! Dat haal ik met m'n vierpitter uit 2001 maar amper. Moet ik echt enorm m'n best voor doen. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 19:52 |
Ik haal het nooit mja benzine hea ging jij nou nog een andere auto kopen fniet? | |
Mikkie | woensdag 2 mei 2012 @ 19:59 |
Niet ter vervanging. Hooguit voor erbij, maar ik moet even verstandig zijn en voorlopig rustig afwachten. Op dit moment zijn er zinvollere bestedingen voor m'n geld, want een mooie cabrio op LPG hakt zomaar 8 à 10k uit je spaarrekening. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:01 |
Ja true...maar op een of andere manier blijft het altijd iets aanlokkelijks hebben als je dan weer op autotrack kijkt ofzo...mja...lastig..lastig | |
Mikkie | woensdag 2 mei 2012 @ 20:04 |
Daarom: kijken, kijken, niet kopen . Ooit komt dat budget er wel. De komende jaren eerst even slim zijn. Vakantietje doen en studieschuld aflossen . | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:06 |
Ja zo lastig is dat alleen kijken kan echt niet wachten tot ik een echte baan heb. jij woonde ook in Nijmegen toch ofniet? | |
Mikkie | woensdag 2 mei 2012 @ 20:18 |
Jij ook joh? Dawissikheulnie Geloof me: ook als je een echte baan hebt is het niet zaligmakend. Dan moet je je normale auto al betalen en daar bovenop komt dan nog de huur en al die andere onzin. Je houdt zo mogelijk nog minder vrij te besteden over dan wanneer je studeert | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:23 |
Ja grappig toch? Zo erg? ik hoop toch wel op een enigzins fatsoenlijk startsalaris fzo wat heb jij gestudeerd? | |
FkTwkGs2012 | woensdag 2 mei 2012 @ 20:25 |
mwah als je eenmaal een eigen woning hebt / huurt dan komen links en rechts de rekeningen vanzelf binnen. de overheid weet je sowieso wel te vinden. | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:28 |
Jij leeft nog in een droomwereld denk ik | |
JDude | woensdag 2 mei 2012 @ 20:29 |
So true. Op een of andere manier vindt extra geld vanzelf zijn weg naar de uitgavenkant van de balans . | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:30 |
Opzich kan je als fiscalist nog wel redelijk een baan krijgen. | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:32 |
Oh maar dat bedoel ik helemaal niet. Wat ik bedoel is dat jij in de veronderstelling bent dat je heel veel geld overhoudt als je net begint. Maar zodra je op jezelf woont komen de rekeningen links en rechts op je af, dus heel veel ruimte om te sparen heb je zeker in 't begin niet, laat staan als je d'r NOG een auto bij wil hebben | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:34 |
1 is ook genoeg in het begin. | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:36 |
Ja, eerst ff afwachten wat je gaat verdienen, en dan kijken of er een auto in zit nog | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:37 |
Als het goed is moet ik altijd wel ìets van een auto kunnen hebben. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 2 mei 2012 @ 20:37 |
* FkTwkGs2012 mompelt iets over prioriteiten | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:39 |
True. Mensen die nog studeren hebben vaak een onrealistisch beeld van wat ze kunnen met hun salaris als ze net starten, en ook de hoogte van dat salaris wordt verkeerd ingeschat. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:44 |
Volgens mij bedoelt ie meer andersom. Dat als je wilt je altijd wel een auto kan betalen. | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:47 |
Nee dat kan niet, want als jij 1500 euro verdiend (ik noem maar wat) en je hebt vaste lasten van 1350 euro, dan hou je nog 150 euro over, en dan heb je nog niet gegeten en ook nog geen kleding gekocht. Nou, waar haal je dan een auto vanaf? Tenzij je natuurlijk onverstandig wil gaan doen (en helaas zijn dat er heel veel ) | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 20:48 |
Vergeet niet, de Audi A6 heeft een 7-traps automaat en de BMW 5-serie een 8-traps. Dus dan schakel je relatief snel terug en tuf je ook op de snelweg met relatief weinig toeren. Niet voor niets dat in sommige situatie's grote motoren zuiniger zijn dan kleine, die moeten immers veel harder werken om een bepaalde snelheid te halen / houden. Daarnaast heb je nog een hele rits aan technologie die je helpen brandstof te besparen (bijv. kleppen in de grille die dichtklappen). | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 20:49 |
1350 vaste lasten.. Woon je vrijstaand in hartje Amsterdam ofzo? | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 20:51 |
Vrijstaand in hartje Amsterdam? En dat met ¤1.350? Lijkt me niet. | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:51 |
... ik zet er nog bij (ik noem maar wat) en toch denk je dat ik 't over mezelf heb. Mijn vaste lasten zijn iets meer dan 1100 euro per maand, en m'n salaris is...hoog laten we 't daar op houden, dus ik heb geen probleem, maar er zijn genoeg mensen die met veel minder rond moeten komen. | |
Marco001 | woensdag 2 mei 2012 @ 20:51 |
Inderdaad, Hier zit je op hoogstens zo'n 1000,- tenzij je echt een luxe/groot huis wilt... | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:52 |
Nog zo iemand die geen idee heeft van wat iets kost | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:52 |
Da's wel veel huur hoor? Hier in de regio is dat niet echt standaard fzo. Plus dat ik waarschijnlijk wel ìets meer dan 1500 verdien straks. | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 20:52 |
Hoop na mijn studie wel een vaste baan in het oosten des lands te krijgen, dan kan ik lekker goedkoop over de grens gaan wonen. | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 20:53 |
Welke kant van het juridisch vak zit je? | |
Marco001 | woensdag 2 mei 2012 @ 20:53 |
bruto of netto? Ben nu werkloos, maar verdiende bij mijn vorige baan, als HBO student zijnde 1650,- bruto per maand. bleef netto zo'n 1300,- van over... | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:53 |
Huur? ik huur niks, ik heb een koophuis, en dat zijn alle vaste lasten, dus ook GWL, internet, sportschool, verzekeringen, belastingen, etc. Ik vind 't zoveel niet eigenlijk. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:54 |
Oh dan is het wel normaal excuus dacht dat je het over huur had | |
Marco001 | woensdag 2 mei 2012 @ 20:55 |
Das een heel goed idee.. Zit ik zelf ook over te denken. Zag laatst hier vlak over de grens een vrijstand huis, paar jaar geleden helemaal verbouwd, met grote garage voor nog geen 100.000,- Super deal! (Plus dat b.v. wegenbelasting daar veel goedkoper is..) | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:55 |
Notarieel(maar da's geen denderende business meer en wil ook niet in het notariaat werken) & Fiscaal. | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 20:57 |
no problem | |
densmee | woensdag 2 mei 2012 @ 20:57 |
kandidaat? | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 20:59 |
Bij wijze van natuurlijk . En qua internet/sportschool. Kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je kan ook buiten gaan hardlopen. Kost niks. Zelfde met auto's natuurlijk. Je kan voor heel weinig autorijden. | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 21:00 |
Maar aan de andere kant kun je ook gaan fietsen. Kost ook niks. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:02 |
Nee ik wil dus niet in het notariaat gaan werken. Volgend jaar afstuderen. | |
densmee | woensdag 2 mei 2012 @ 21:03 |
duidelijk | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:03 |
Of lopen, kost ook niks en hoef je ook niet naar de sportschool? | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:03 |
| |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 21:04 |
lopen =/= sportschool | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:06 |
weetikookwel, maar vond het wel leuk in de context wat doe jij dan gewoon sportschool of ook nog vereniging ofzo? | |
CoolGuy | woensdag 2 mei 2012 @ 21:08 |
vereniging? Nee, gewoon, sportschool | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 21:08 |
Mwah, buiten hardlopen helpt natuurlijk niet om alle spiergroepen goed te beoefenen, daar is het toch fijn om naar een sportschool te gaan waar je ook begleiding hebt. Vertel mij wat. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:09 |
Ah knap. Heb het heel even gedaan maar kon mezelf gewoon niet motiveren. | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 21:14 |
Ik neem later gewoon het huis van mn pa over. Geen hypotheek niks. | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 21:16 |
Mn pa had vandaag trouwens de trekker gesloopt door stookolie in de dieseltank te gooien hij stond 10 meter voor het tankstation stil met dat ouwe ding. Nu staat ie er nog steeds, wil niet meer starten. Hebben em leeg laten lopen en nog veel meer verschillende dingen. Vervolgens is de accu nu leeg en staat ie er nog wel een nacht | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 21:16 |
Maar goed, over een huis moet je dan alsnog erfbelasting / schenkingsbelasting betalen. H-D zal daar wel meer over weten. | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 21:19 |
Oh geen idee is nog een ver van mn bed show. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:19 |
Idd. Het makkelijkst is natuurlijk als je het gewoon erft. Anders moet je allemaal ingewikkelde dingen gaan doen als jij het al in eigendom hebt maar je pa vruchtgebruik ervan heeft en er nog in woont etc etc | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 21:21 |
Tegen de tijd dat ik het huis uit ga ben ik wss wel 30. | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 21:28 |
30 year old virgin Sorry Heimo | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:29 |
Het een sluit het ander niet uit hea | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 21:31 |
Like a baws. Speciaal voor sjoegerd:
| |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 21:34 |
Mijn computertechbaas ja | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 21:35 |
En dat 9gag plaatje zag ik op Facebook langskomen.. Ik lolde m | |
Bartholomeus | woensdag 2 mei 2012 @ 21:42 |
Ik haal met mijn 2009 A3 2.0 vierpitter met 6-traps DSG net 6.0l/100km. Althans, als ik het zelf uitreken. De computer heeft het over 5,5l/100km, klopt geen hol van De golf die ik voorheen had gaf op diezelfde manier juist teveel aan, ongeveer 0,25l/100km | |
FkTwkGs2012 | woensdag 2 mei 2012 @ 21:43 |
met welke snelheid / snelheden en welke afstand | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:44 |
Ik voel me klein met maar 4 traps automaat | |
Bartholomeus | woensdag 2 mei 2012 @ 21:45 |
128km/h, 80km enkele reis waarvan 60 snelweg. Buiten de snelweg vooral ook niet te langzaam Edit: maar ik heb dan ook geen biobak/bijtellinghok/ontduikmobiel, geen Sprittspahrknopf en geen poespas als cilinderuitschakeling of dichtslaande kleppen in de grille [ Bericht 17% gewijzigd door Bartholomeus op 02-05-2012 21:51:58 ] | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 21:46 |
Vanochtend trouwens een flitser op de a28 waar ik voorbij reed. Zag em wel net op tijd gelukkig. | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 21:46 |
Ik voel me klein met 1124cc. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 21:48 |
Haha | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 21:49 |
Doet t nog wel perfect! Ga er steeds meer van houden | |
FkTwkGs2012 | woensdag 2 mei 2012 @ 21:49 |
netjes | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 21:51 |
Kwam maandag een flitscontainer tegen, weliswaar frontaal, maar ik ga ervan uit dat hij me toch gepakt heeft. | |
Bartholomeus | woensdag 2 mei 2012 @ 21:53 |
Dat is waarom ik van de cruise control houd En van mijn tijd als beroepschauffeur. Getraind oog enzo | |
Sjoegerd | woensdag 2 mei 2012 @ 21:53 |
Die uitspraak zou met onderstaande auto ineens heel anders overkomen. | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 21:54 |
Met de Audi A6 had ik een afwijking van 0,17l / 100km. De BMW 530d xDrive die ik vorig jaar had, had een afwijking van 0,34l / 100km. Als je er rekening mee houdt dat er ook bij het narekenen kleine verschillen kunnen onstaan (je gooit nooit exact dezelfde hoeveelheid brandstof in je tank) dan valt het bij de huidige auto's wel mee. | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 21:56 |
Had ik hem ook op staan, alleen zet ik hem standaard 20km/h te hoog (buiten BBK). Eigenlijk heb ik ook een goed oog voor dergelijke details (zag vandaag op andere snelweghelft nog Joep van den Nieuwenhuyzen rijden, in 1 flits zag ik het kenteken i.c.m. de auto en wist dat hij het was), het feit dat ik deze niet heb gezien vind ik eigenlijk erger dan het geld (130 euro) wat ermee gemoeid is. | |
Bartholomeus | woensdag 2 mei 2012 @ 21:57 |
Ik tank altijd bij dezelfde pomp (ik ben zelfs zo'n neuroot die aan dezelfde zuil gaat staan ) en altijd helemaal tot de rand toe vol. Misschien dat ik een keer een half litertje op een volle tank mis, maar in de regel mik ik het vervelend precies af. De afwijking die ik constateer is ook altijd binnen 0,05l/100km. Althans, na 6 jaar en 180.000km met het Golfje, durf ik dat wel te beweren | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 21:58 |
Dat kan, omdat ik veel buiten de regio onderweg ben tank ik altijd bij verschillende pompen en eigenlijk ook alleen tot de eerste klik (waarvan ik denk dat die niet altijd bij hetzelfde punt zal komen). | |
Bartholomeus | woensdag 2 mei 2012 @ 22:02 |
Ik rijd nooit in 1 dag de tank leeg, en als ik op voorhand vermoed dat ik de volgende dag niet meer thuis kom dan ga ik dus tanken. Tik uit m'n chauffeurstijd denk ik | |
von_Preussen | woensdag 2 mei 2012 @ 22:06 |
Het is niet een tik die jij alleen hebt, als mijn tank op een kwart staat ga ik hem standaard weer volgooien. Een tik die ik eraan heb overgehouden toen ik nog in Luxemburg werkte en 's nachts door de Eiffel naar Luxemburg terug reed. Alleen ben ik regelmatig op afstanden van 400 tot 500 kilometer van huis aan te treffen, waardoor ik wel genoodzaakt ben buiten mijn woonplaats te tanken. | |
Marco001 | woensdag 2 mei 2012 @ 22:22 |
Had ik laatst ook in Groningen, was net de ringweg opgereden en maakte even wat extra vaart om een paar slomen in te halen(type Agila/Yaris Verso....) Ree c.a. 100, en toen spotte ik ineens in de berm een wel heel erg bekend busje.. Vol op de rem, maar als hij flitste zoals normaal(door de achterruit) sta ik op de foto... Ik haalde wat andere auto's in, dus ik hoop dat de foto niet duidelijk genoeg is.. | |
Marco001 | woensdag 2 mei 2012 @ 22:27 |
Ken het, Niet alleen uit de chauffeurstijd, waar het ongeschreven regel was dat als de tank minder dan een kwart diesel meer had, hem vol te gooien, maar ook omdat ik alleen 5 indicatielampjes heb, waarvan ik op het laatste lampje nog tussen de 100 en 200 km rijden kan(weet ik niet zeker trouwens...) dus als ik hem zie branden en de dagteller geeft rond de 500km aan, gooi ik hem vol. Afhankelijk van de pomp gaat er vanaf totaal leeg tussen de 48 en 54 liter in de tank, tot de pomp automatisch stopt.. (60 liter gastank..) Wel geinig trouwens: de seat heeft volgens het boekje een benzinetank van zo'n 45 liter, maar als het metertje c.a. 1/4e aanwijst gaat er al zo'n 40 liter benzine in... | |
house_is_a_feeling | woensdag 2 mei 2012 @ 22:47 |
Toevallig nu we het over tanken hebben hebben: ik houd van mijn jap! Goed, dat was wel 750km snelweg waarvan ik max 105km/h reed (2900rpm) en ook nog om de 100km stoppen om de 126 af te koelen. | |
Mikkie | donderdag 3 mei 2012 @ 00:06 |
Ik ga meestal tanken als het lampje brandt...dan zoek ik een goedkope pomp op. Soms is dat na 10km, soms na 100km. Laatst kon ik volgens de BC nog 15km rijden, maar ging er toch ruim 64 liter in m'n 63-liter tank . Overigens H-D: ik heb pedagogiek gedaan aan de uni . Paar deuren verderop van de rechtenfaculteit dus . | |
FalleNk810i | donderdag 3 mei 2012 @ 01:08 |
Hoe heet die App? Hebben zie niet ook zoiets moois voor de iPhone? | |
H-D | donderdag 3 mei 2012 @ 05:42 |
Volgens mij ben je ondertussen helemaal stapel ofniet ? | |
Sweetpea8472 | donderdag 3 mei 2012 @ 08:37 |
M'n Yaris gooide ik altijd vol als ik nog 3 van de 8 streepjes had. Ik kon dan nog zo'n 150km rijden. Ik heb nu echter een goedkopere tank gevonden en die is makkelijker te bereiken op de terugweg. En om de drukte op de ring te voorkomen (we zijn normaal gesproken altijd voor de drukte uit), tank ik tegenwoordig op vrijdag (tussen de middag is het meestal niet zo druk). Ik red het met 1 keer in de 2 weken tanken. | |
von_Preussen | donderdag 3 mei 2012 @ 09:12 |
Wat een orgasme vanochtend zeg, de eerste keer dat ik vanuit Deventer naar mijn werk in de buurt van Rotterdam kon rijden zonder file. Precies anderhalf uur over gedaan, dat is ook hetgeen wat google maps als reistijd altijd aangeeft. Normaalgesproken ben ik minimaal 2 uur onderweg, soms nog meer. Dan ook nog eens direct voor kantoor kunnen parkeren, normaalgesproken staat dat wanneer ik er ben ook al helemaal vol. En als klap op de vuurpijl in de auto lekker ontbeten met croissants en koffie. Mijn dag is weer goed.
Je Jap is een benzine? Dat zijn dan echt prachtige cijfers! | |
Purdey | donderdag 3 mei 2012 @ 09:36 |
Waarom duurt het zo lang voor je een auto af kan komen halen Vanochtend om 08:00 wakker gebeld door de garage dat er nog even iets vervangen moet worden, en dat het 'm vandaag niet ging worden. Misschien zaterdag, anders maandag. Ik wil 't nu *stampvoet* | |
L0we | donderdag 3 mei 2012 @ 10:18 |
aCar, best een leuke app . geen idee of die er ook is voor de iPhone | |
FalleNk810i | donderdag 3 mei 2012 @ 11:05 |
Nope is er niet | |
H-D | donderdag 3 mei 2012 @ 11:11 |
Hier in nijmegen heb je wel een aantal goedkope pompen ook ik tank altijd wel eerder dan het lampje. Ik denk meestal op een kwart al. Is dat in het Spinozagebouw enzo? | |
Marco001 | donderdag 3 mei 2012 @ 11:21 |
Wel grappig, over goedkope pompen gesproken: 1 keer in Rotterdam over een weg gereden, eerste pomp(shell) was toen iets van 1 euro 35 voor benzine, 500 meter verderop zat nog een pomp, ook een Shell geloof ik, die 1,40 per liter vroeg... | |
H-D | donderdag 3 mei 2012 @ 11:32 |
Hoog tijd voor benzinepolitie net als in Dld. Dan is het compleeet..Animal Cops..Fuel Cops... | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 3 mei 2012 @ 11:40 |
Hier in een dorp verderop zit in een of ander guur steegje een pomp die nog zo rond de 1,68 zit voor een liter. Kan inderdaad heel erg verschillen. | |
von_Preussen | donderdag 3 mei 2012 @ 11:44 |
In Duitsland is het zo dat een pomphouder elke dag een prijsvoorstel naar de oliemaatschappij doet, welke deze dan accepteert (of niet). Daardoor kan het binnen dezelfde keten wel eens tot regionale verschillen komen die voor de consument niet helemaal duidelijk zijn. Of dat in Nederland zo is weet ik niet, maar kan mij goed voorstellen dat het hier ook zo werkt. In dat geval kan het zijn dat een pomphouder op bijv. een minder drukke straat wat lager gaat zitten om meer klanten te vangen, terwijl je aan een drukke straat wat meer kan vragen omdat de mensen er toch langskomen. | |
house_is_a_feeling | donderdag 3 mei 2012 @ 16:58 |
Daar zijn vast wel leuke alternatieven voor. Zoek maar op woorden als mileage of car statistics oid. Yes! Ik word er ook best blij van, dit scheelt gigantisch (of eigenlijk komt het op hetzelfde neer met de prijsstijgingen) en het is gewoon ook een betaalbare maar redelijk grote auto | |
FalleNk810i | donderdag 3 mei 2012 @ 20:03 |
Yes gevonden, nu even een tijdje proberen om te kijken of t bevalt:) | |
Grielen | donderdag 3 mei 2012 @ 21:59 |
Vorige week in Emmerich am Rhein Super 98 getankt voor 1,73 per liter | |
gateway | donderdag 3 mei 2012 @ 23:21 |
gister op de real parkeerplaats heeft iemand onze auto aangereden.... Dader heeft zich netjes gemeld. Mevrouw was er erg van geschrokken! Schade aan haar auto: paar krasjes. Bij onze: Bumper in en weer uitgedeukt...... lak eraf geknapt (op andere delen van de auto valt de blanke lak er vanzelf af, fout in de serie bij VW volgens de dealer,lak al te droog voor de blanke lak) Anyway, kosten geraamd op 851 euro! (wordt als het goed is door de verzekering van de tegenpartij betaald) Bumper nieuw, incl spuiten en sjit...... Best duur grapje ;P en ik wou nog wel een X de hele auto over laten spuiten..... | |
Dubish | vrijdag 4 mei 2012 @ 03:53 |
Zozo, hier al lang niet meer geweest Gaat wel snel met de topics zeg.. | |
FalleNk810i | vrijdag 4 mei 2012 @ 08:16 |
Hoe staat het met de A6? | |
Mikkie | vrijdag 4 mei 2012 @ 08:30 |
Jep Ik ga vaak naar Lammerts op de Hatertseweg, zit eigenlijk altijd laag en is prima te combineren met een bezoekje aan de Appie XL. | |
H-D | vrijdag 4 mei 2012 @ 10:22 |
De Tinq bij de Ford dealer (tarweweg ofzo?) is ook goedkoop. ¤1.70 nu ofzo. En de Esso op de Annastraat is ook wel goedkoop als je die voordeelpas hebt. En ik woon daar niet zo ver vandaan dus die doe ik meestal. | |
Dubish | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:10 |
Heel goed Zie dat jij ook een Audi hebt kunnen bemachtigen. Pics? | |
FalleNk810i | vrijdag 4 mei 2012 @ 16:09 |
Mooi! Ja klopt, moest er toch van komen haha. Heb nog niet echt veel pics gemaakt, enkel een paar in de schuur dus je zal t hiermee moeten doen: climate control, elektrische ramen met cv+afstandsbediening, sportstoelen en sportstuur oa. | |
H-D | vrijdag 4 mei 2012 @ 16:12 |
Je pics doen het niet^^ Vandaag afspraak bij de garage gemaakt voor servicebeurt | |
Dubish | vrijdag 4 mei 2012 @ 17:20 |
Netjes! Nog upgrades etc gepland? | |
Bartholomeus | vrijdag 4 mei 2012 @ 18:36 |
Vraag dan aan die schadehersteller wat het fixen van de rest van de auto je extra kost. Het duurste is het wisselen van de lak in de spuit, en dat betaalt die verzekeraar al. Als dat toch gebeurt maken een paar hoekjes extra meestal niet zo heel veel meer uit, financieel gezien | |
FalleNk810i | vrijdag 4 mei 2012 @ 18:56 |
Owja, stom. Gelinkt van Audi forum, daarom kan Dubish ze wel zien aangezien die daar lid is waarschijnlijk Thanks! Ja, ik wil genoeg. Maar voorlopig gewoon rijden want ik heb genoeg andere zaken die voor gaan nu | |
H-D | vrijdag 4 mei 2012 @ 19:30 |
Ohzo..nvm al veel gereden? | |
Dubish | vrijdag 4 mei 2012 @ 20:50 |
Inderdaad ook lid op de audiforum, inmiddels ook je topic gevonden.. Upgrades komt later wel, nu gewoon genieten... | |
FalleNk810i | zaterdag 5 mei 2012 @ 15:18 |
Ehh, 450 km ofzo? Rij elke maand voor mn werk sowieso 1000km en dan nog wat er bij komt voor prive ritten zegmaar. Ik zie het haha Ja, daarom. Zomer komt er ook weer aan dus vakanties en de apk van mn polo etc etc. Heeft ook geen haast | |
von_Preussen | zaterdag 5 mei 2012 @ 17:00 |
Mijn huidige BMW heeft echt een kleine beschermengel als optie meegeleverd gekregen. Zaterdag (vorig weekend) stond ik in Duitsland in de file terwijl er bij mijn achterligger eentje in de kofferbak dook. Daarmee heb ik dus enorm veel mazzel gehad. Echter was dat niet alles, ik rij donderdagavond op de A20 bij Rotterdam Noord, komt er met gelijke snelheid iemand naast mij rijden. Ik vroeg me nog af: "waarom rijdt hij zo hard", want op zijn baan stond het verkeer stil (op de mijne niet). En een paar tellen later dook hij dan ook in de kofferbak van zijn (stilstaande) voorganger. Jarenlang heb ik geen ongeluk "live" meegemaakt, en nu gebeuren er twee ongelukken in 1 week tijd vlak naast of achter mij. | |
FalleNk810i | zaterdag 5 mei 2012 @ 17:35 |
Lucky you! Moet er niet aan denken om zomaar een auto in je rug te hebben terwijl jij zo goed als stilstaat... | |
Bartholomeus | zaterdag 5 mei 2012 @ 22:54 |
Mensen die in de file niet meer in hun spiegels kijken Daarom dus afstand houden, als je er dan zoeen op je af ziet komen kan je nog óf in een ander gaatje (want, sja, die is er als er een beetje afstand gehouden wordt) óf de vluchtstrook op. Een van de redenen waarom ik in de file 't liefst op de rechterbaan zit | |
H-D | zaterdag 5 mei 2012 @ 23:00 |
Ik kijk ook veel minder spiegels in de file:{ als je tijden praktisch stilstaat of vooruit kruipt ben ik echt niet constant aan het spiegelen. | |
Bartholomeus | zaterdag 5 mei 2012 @ 23:11 |
Dan niet meer nee, maar als je lekker op gang bent en de boel duikt dan (weer) in de ankers, dán wel | |
Marco001 | zondag 6 mei 2012 @ 17:12 |
Fijn, lekke band. net nu ik iemand op moet halen zometeen.. Straks dus eerst maar een bandje wisselen. | |
Mikkie | zondag 6 mei 2012 @ 17:33 |
Als je dat nu ziet, kun je toch nu wisselen? Kwartiertje werk hooguit, als je de pech hebt dat je reserveband ver weggestopt zit | |
Marco001 | zondag 6 mei 2012 @ 20:18 |
uhm, Ja, die reserveband ligt 10 km hiervandaan... Maar hij is inmiddels opgehaald en zit er al onder...:) | |
FalleNk810i | zondag 6 mei 2012 @ 20:24 |
Moet je maar niet op gas rijden | |
Mikkie | zondag 6 mei 2012 @ 21:06 |
Dat dus Daarom zou ik liever geen ringtank willen. Of een thuiskomertje nog ergens anders verstoppen...desnoods onder de passagiersstoel ofzo. | |
FalleNk810i | zondag 6 mei 2012 @ 21:44 |
Haha dat gaat nooit passen, je kan m ook gewoon in de achterbak gooien.. | |
Mikkie | zondag 6 mei 2012 @ 21:57 |
Mja, net als die doppenset en die fles koelvloeistof die ik er nu in heb liggen. Die hebben ook alle hoeken van de bak al gezien binnen twee km . Dat gaan we dus maar niet doen | |
Goddelijker | zondag 6 mei 2012 @ 22:01 |
"Kofferbaktas", ideaal. |