abonnement Unibet Coolblue
pi_111024889
Twee auto's lijkt mij juist leuk! Beetje afwisseling :P zo'n XJS als side car en een XJ8 als daily ofzo.....*droom zwijmel*
pi_111027272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:07 schreef H-D het volgende:
Twee auto's lijkt mij juist leuk! Beetje afwisseling :P zo'n XJS als side car en een XJ8 als daily ofzo.....*droom zwijmel*
Ok, we hebben dan niet zo'n sport auto als tweede auto, maar een tweede, volledig andere, auto houd je ook scherp!

(auto uit 2007 en auto uit 1991, wereld van verschil!)
  woensdag 2 mei 2012 @ 08:19:50 #153
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_111027497
Ik zit ook al langer te kijken naar een tweede auto. Laatst nog een heel dikke Cadillac Fleetwood zien staan... wit exterieur en leer wit interieur met rood velours dashboard enzo, ultieme pooierbak :D. Maar ik heb besloten dat de auto-voor-erbij een cabrio moet worden, gewoon omdat dat fijn is. Ik neig nu naar een belastingvrije Amerikaan op LPG.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 2 mei 2012 @ 09:04:55 #154
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_111028158
Gisteren sloeg m'n bakkie bijna 2x af voor het stoplicht, in 1 keer heel laag in de toeren zakken (400/500), gaf ik zelf een dot gas, bleef die hangen rond de 2500 toeren. Gebeurde tot 2 keer toe.

Dealer even gebeld, die adviseerde om even 15 min de accupolen los te halen, gisteravond dat dus even gedaan en tot nu toe geen enkel probleem meer gehad.

Leuk die Franse auto's...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_111028794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:04 schreef Fiorano het volgende:
Gisteren sloeg m'n bakkie bijna 2x af voor het stoplicht, in 1 keer heel laag in de toeren zakken (400/500), gaf ik zelf een dot gas, bleef die hangen rond de 2500 toeren. Gebeurde tot 2 keer toe.

Dealer even gebeld, die adviseerde om even 15 min de accupolen los te halen, gisteravond dat dus even gedaan en tot nu toe geen enkel probleem meer gehad.

Leuk die Franse auto's...
Nee, leuk die auto's die steeds afhankelijker worden van het electrische systeem :D
pi_111029472
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 01:07 schreef H-D het volgende:
Twee auto's lijkt mij juist leuk! Beetje afwisseling :P zo'n XJS als side car en een XJ8 als daily ofzo.....*droom zwijmel*
Ik heb nu 2 auto's, maar ik zat gisteren serieus even te denken wanneer ik in godsnaam de polo zou rijden nu ik die audi erbij heb.. :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_111029673
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 00:28 schreef Kriegel het volgende:
Rijk? Gewoon een normale baan hebben en geen enorm gezin, iedereen kan in principe zo'n dingetje erbij hebben.
Het kan ook een stuk goedkoper...

http://link.marktplaats.nl/554487607
http://link.marktplaats.nl/549329007
http://link.marktplaats.nl/555527321
http://link.marktplaats.nl/553957021

Kom op, een paar maanden borden wassen en dit moet ook voor een Lullo te halen zijn. En dan gewoon als daily inzetten, kan makkelijk als je niet elke dag bierkratten hoeft te sjouwen. ^O^
Je neemt m'n woorden te letterlijk. M'n punt is juist dat ik ook best graag zoiets wil, maar in de situatie nu is het niet verstandig en niet nodig. Ik snap ook wel dat je voor al voor 3,5k een leuke roadster hebt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_111029913
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 07:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ok, we hebben dan niet zo'n sport auto als tweede auto, maar een tweede, volledig andere, auto houd je ook scherp!

(auto uit 2007 en auto uit 1991, wereld van verschil!)
Ja dat weet ik, mijn vader heeft ook 2 auto's (1 oldtimer) en dat is ook weer een wereld van verschil als je daar in rijdt :P .

Maar het was ook niet zo bedoeld als in scherp houden maar meer gewoon als in leuk een keer iets anders. En die XJS en XJ8 vind ik gewoon machtig mooi.
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:48:18 #159
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_111030653
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je neemt m'n woorden te letterlijk. M'n punt is juist dat ik ook best graag zoiets wil, maar in de situatie nu is het niet verstandig en niet nodig. Ik snap ook wel dat je voor al voor 3,5k een leuke roadster hebt.
2,5k ;) :P
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_111030717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:48 schreef Kriegel het volgende:

[..]

2,5k ;) :P
Dus wanneer haal je er één? Of ben je nog aan het sparen? :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:54:04 #161
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_111030840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 09:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, leuk die auto's die steeds afhankelijker worden van het electrische systeem :D
Dat ook, maar goed het werkt iniedergeval tot nu toe wel haha.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:55:26 #162
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_111030881
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:50 schreef H-D het volgende:

[..]

Dus wanneer haal je er één? Of ben je nog aan het sparen? :P
Komende winter dan waarschijnlijk, wil eigenlijk een NB model en die zijn een tikkie duurder. Plus wat ik al zei over m'n huidige auto, daar wil ik nog even mee doorrijden.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:01:09 #163
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111031061
quote:
10s.gif Op maandag 30 april 2012 20:44 schreef Hyman het volgende:
Ik kwam dr vandaag achter dat als ik netjes 120 reed, dat mn auto dan maar 9l/100km gebruikt.
Economisch man!
Maak er altijd een sport van om op weg naar mijn werk zo zuinig mogelijk te rijden, dus niet harder dan 120km/h en gebruik makend van de "Eco-pro" of "Efficiency" modus. Dat is een route van 150km (alleen heen) over grotendeels de snelweg, met tussen Amersfoort en Utrecht vaak behoorlijk wat file.

Resultaat:

Audi A6 3.0 TDI Quattro (2012): 5,9l / 100km
BMW 530d xDrive (2011): 6,1l / 100km

Zonder de file zouden beide voertuigen nog net iets minder gebruiken. :)
pi_111031099
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:55 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Komende winter dan waarschijnlijk, wil eigenlijk een NB model en die zijn een tikkie duurder. Plus wat ik al zei over m'n huidige auto, daar wil ik nog even mee doorrijden.
Oke :P ik spaar nog even door denk ik :+

quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:01 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maak er altijd een sport van om op weg naar mijn werk zo zuinig mogelijk te rijden, dus niet harder dan 120km/h en gebruik makend van de "Eco-pro" of "Efficiency" modus. Dat is een route van 150km (alleen heen) over grotendeels de snelweg, met tussen Amersfoort en Utrecht vaak behoorlijk wat file.

Resultaat:

Audi A6 3.0 TDI Quattro (2012): 5,9l / 100km
BMW 530d xDrive (2011): 6,1l / 100km

Zonder de file zouden beide voertuigen nog net iets minder gebruiken. :)
Netjes!
pi_111032433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:01 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maak er altijd een sport van om op weg naar mijn werk zo zuinig mogelijk te rijden, dus niet harder dan 120km/h en gebruik makend van de "Eco-pro" of "Efficiency" modus. Dat is een route van 150km (alleen heen) over grotendeels de snelweg, met tussen Amersfoort en Utrecht vaak behoorlijk wat file.

Resultaat:

Audi A6 3.0 TDI Quattro (2012): 5,9l / 100km
BMW 530d xDrive (2011): 6,1l / 100km

Zonder de file zouden beide voertuigen nog net iets minder gebruiken. :)
En welke vind je fijner rijden? Audi of de BMW?

Ik gok BMW aangezien jij meer van dat merk bent kan ik me heugen ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:48:24 #166
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111032761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:39 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

En welke vind je fijner rijden? Audi of de BMW?

Ik gok BMW aangezien jij meer van dat merk bent kan ik me heugen ;)
Ondanks dat de BMW met xDrive (= vierwielaandrijving) toch een stuk neutraler is dan de standaard achterwielaangedreven variant, vind ik de BMW inderdaad toch net wat speelser en wat "uitdagender". Vooral als je wat vlotter rijdt dan merk je toch dat de BMW een stuk gretiger en gewilliger is dan de Audi. Die is rustiger, ondanks dat die met z'n vermogen toch ook behoorlijk kan toehappen, alleen net niet zo strak en scherp als de BMW.

Overigens helpt het ook mee dat ik in de BMW via de USB-aansluiting mijn telefoon (en dus alle data erop, nummers en muziek) direct op de navi-unit kan aansluiten. Bij de Audi moet ik gaan klooien met twee kabels (Auto - USB en dan USB - telefoon) en moet mijn muziek of via de Bluetooth sturen (soms onbetrouwbaar) danwel via een aparte SD-kaart.

En het design van het interieur van de BMW spreekt me meer aan, hoewel dat weer iets persoonlijks is.

Al met al gaat het dus om meer dan alleen de "ride" zelf. :)
pi_111032912
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:48 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ondanks dat de BMW met xDrive (= vierwielaandrijving) toch een stuk neutraler is dan de standaard achterwielaangedreven variant, vind ik de BMW inderdaad toch net wat speelser en wat "uitdagender". Vooral als je wat vlotter rijdt dan merk je toch dat de BMW een stuk gretiger en gewilliger is dan de Audi. Die is rustiger, ondanks dat die met z'n vermogen toch ook behoorlijk kan toehappen, alleen net niet zo strak en scherp als de BMW.

Overigens helpt het ook mee dat ik in de BMW via de USB-aansluiting mijn telefoon (en dus alle data erop, nummers en muziek) direct op de navi-unit kan aansluiten. Bij de Audi moet ik gaan klooien met twee kabels (Auto - USB en dan USB - telefoon) en moet mijn muziek of via de Bluetooth sturen (soms onbetrouwbaar) danwel via een aparte SD-kaart.

En het design van het interieur van de BMW spreekt me meer aan, hoewel dat weer iets persoonlijks is.

Al met al gaat het dus om meer dan alleen de "ride" zelf. :)
Sowieso is het design van die nieuwe 5 echt helemaal geweldig vind ik. Veel mooier en dan de A6. En ondanks dat veel mensen de Audi volgens mij zakelijker vinden vind ik juist de 5 representatiever dan de Audi.

Had jij geen X5 trouwens ofzo?
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:56:52 #168
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111033074
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:52 schreef H-D het volgende:

[..]

Sowieso is het design van die nieuwe 5 echt helemaal geweldig vind ik. Veel mooier en dan de A6. En ondanks dat veel mensen de Audi volgens mij zakelijker vinden vind ik juist de 5 representatiever dan de Audi.
Het zijn beide zeer representatieve auto's, maar de 5-serie lijkt zich beter te verkopen dan de nieuwe A6 (de A6 is wel korter op de markt). Als je een beetje erop gaat letten valt het je pas op hoe veel nieuwe 5-serie's te rondrijden, het aantal A6 en E-klasse's is daarbij enorm in de minderheid.

quote:
Had jij geen X5 trouwens ofzo?
Inderdaad, "had", dat was een auto van het familiebedrijf. Sinds februari is die ingeruild voor een nieuwe BMW 520d Touring, maar daar rijdt ik (helaas) niet op regelmatige basis in.
pi_111033100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:48 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ondanks dat de BMW met xDrive (= vierwielaandrijving) toch een stuk neutraler is dan de standaard achterwielaangedreven variant, vind ik de BMW inderdaad toch net wat speelser en wat "uitdagender". Vooral als je wat vlotter rijdt dan merk je toch dat de BMW een stuk gretiger en gewilliger is dan de Audi. Die is rustiger, ondanks dat die met z'n vermogen toch ook behoorlijk kan toehappen, alleen net niet zo strak en scherp als de BMW.

Overigens helpt het ook mee dat ik in de BMW via de USB-aansluiting mijn telefoon (en dus alle data erop, nummers en muziek) direct op de navi-unit kan aansluiten. Bij de Audi moet ik gaan klooien met twee kabels (Auto - USB en dan USB - telefoon) en moet mijn muziek of via de Bluetooth sturen (soms onbetrouwbaar) danwel via een aparte SD-kaart.

En het design van het interieur van de BMW spreekt me meer aan, hoewel dat weer iets persoonlijks is.

Al met al gaat het dus om meer dan alleen de "ride" zelf. :)
Xdrive ook beter als Quattro?

Ben zelf natuurlijk meer van Audi, strakker en netter design. Ook persoonlijk uiteraard.
Hoewel ik de laatste modellen van Audi en BMW niet echt geweldig vindt, te veel vormen en ''kreukel's'' (lijnen) over de auto heen. Dan vindt ik Mercedes nog het meest strak qua ontwerp, misschien niet vernieuwend maar wel netjes zonder onzinnige design ''details''.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:00:20 #170
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111033203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:57 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Xdrive ook beter als Quattro?

Ben zelf natuurlijk meer van Audi, strakker en netter design. Ook persoonlijk uiteraard.
Hoewel ik de laatste modellen van Audi en BMW niet echt geweldig vindt, te veel vormen en ''kreukel's'' (lijnen) over de auto heen. Dan vindt ik Mercedes nog het meest strak qua ontwerp, misschien niet vernieuwend maar wel netjes zonder onzinnige design ''details''.
Welk systeem beter is kan ik niet beoordelen, ze leveren beiden meer tractie bij een vochtige of gladde ondergrond t.o.v. de voorwielaangedreven of achteraanwielaangedreven variant van het desbetreffende type.

Off-road of in andere "extreme" situatie's ben ik niet geweest, het bleef slechts bij wat zandwegen die ik rap heb genomen. Maar ook daar kon ik geen groot verschil merken.
pi_111034202
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het zijn beide zeer representatieve auto's, maar de 5-serie lijkt zich beter te verkopen dan de nieuwe A6 (de A6 is wel korter op de markt). Als je een beetje erop gaat letten valt het je pas op hoe veel nieuwe 5-serie's te rondrijden, het aantal A6 en E-klasse's is daarbij enorm in de minderheid.

[..]

Inderdaad, "had", dat was een auto van het familiebedrijf. Sinds februari is die ingeruild voor een nieuwe BMW 520d Touring, maar daar rijdt ik (helaas) niet op regelmatige basis in.
Is mij ook opgevallen inderdaad. Natuurlijk zijn ze beide representatief maar mijn persoonlijke voorkeur qua stijl/representativiteit gecombineerd met prestaties zou toch de 5serie zijn.

Waarom heb je voor een 520d gekozen eigenlijk en niet voor een 6cylinder diesel?
Wel jammer dat je er niet vaak in rijdt dan maar als je 530d's en A6'en mag rijden als vervanging is dat ook geen straf lijkt mij :P
pi_111034227
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:57 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Xdrive ook beter als Quattro?

Ben zelf natuurlijk meer van Audi, strakker en netter design. Ook persoonlijk uiteraard.
Hoewel ik de laatste modellen van Audi en BMW niet echt geweldig vindt, te veel vormen en ''kreukel's'' (lijnen) over de auto heen. Dan vindt ik Mercedes nog het meest strak qua ontwerp, misschien niet vernieuwend maar wel netjes zonder onzinnige design ''details''.
Het enige model van Audi dat ik ècht vet vind is de nieuwe S8. Maar in die prijsklasse zou ik 'm desondanks toch laten schieten voor een XJ Supersport.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:23:35 #173
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111036246
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:29 schreef H-D het volgende:

[..]

Is mij ook opgevallen inderdaad. Natuurlijk zijn ze beide representatief maar mijn persoonlijke voorkeur qua stijl/representativiteit gecombineerd met prestaties zou toch de 5serie zijn.

Waarom heb je voor een 520d gekozen eigenlijk en niet voor een 6cylinder diesel?
Wel jammer dat je er niet vaak in rijdt dan maar als je 530d's en A6'en mag rijden als vervanging is dat ook geen straf lijkt mij :P
De firma zit nu in een consolidatiefase waarin we proberen de vaste kosten te drukken, de 520d voldoet prima (bijna net zoveel ruimte als in de X5 voor goederen), alleen de kosten zijn pakweg 2/3 van wat de X5 heeft gekost. Een 6-cylinder was dan weer in de lease & verzekering / belasting een stuk duurder geweest.

De directeur rijdt dan de 520d, en omdat ik niet altijd een auto nodig heb regelen we via de leasemij korte-termijn oplossingen als ik het nodig heb (in totaal ongeveer 3 maanden per jaar).
pi_111036339
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:23 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De firma zit nu in een consolidatiefase waarin we proberen de vaste kosten te drukken, de 520d voldoet prima (bijna net zoveel ruimte als in de X5 voor goederen), alleen de kosten zijn pakweg 2/3 van wat de X5 heeft gekost. Een 6-cylinder was dan weer in de lease & verzekering / belasting een stuk duurder geweest.

De directeur rijdt dan de 520d, en omdat ik niet altijd een auto nodig heb regelen we via de leasemij korte-termijn oplossingen als ik het nodig heb (in totaal ongeveer 3 maanden per jaar).
Ja had al wel zo'n idee dat het vanwege de kosten was maar toch ff vragen dacht ik :P

Heb je dus 3maanden per jaar een andere auto dan je 520? Of 3 maanden per jaar je 520?
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:29:38 #175
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111036497
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:25 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja had al wel zo'n idee dat het vanwege de kosten was maar toch ff vragen dacht ik :P

Heb je dus 3maanden per jaar een andere auto dan je 520? Of 3 maanden per jaar je 520?
Nee, 9 maanden per jaar autoloos (binnen Nederland / mijn regio gebruik ik mijn studenten-OV), 3 maanden per jaar verschillende auto's (zijn geen aaneengesloten perioden). Alleen als de directeur en ik gezamelijk onderweg zijn, dan pak ik de BMW 520d over.

Hier kan je trouwens foto's van de auto in kwestie vinden. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')