abonnement Unibet Coolblue
pi_110431034
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

_________________________________________________________________________________________________


Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
_________________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.

Hikers
About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
dery1990, hiker regio Leeuwarden
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
joppie_saus, hiker regio Groningen
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
RangeRover, hiker regio Leiden
Riddah, hiker regio Apeldoorn
RTS91, hiker regio Groningen
Rubenr3, hiker regio Leeuwarden
Sobajo, hiker regio Eindhoven
S-RS, hiker regio Zwolle
Stibba, hiker regio Rotterdam
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden

Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht

Privéchauffeurs
BetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem


Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Deze OP is hier te vinden.
pi_110431075
Volgens mij klopt de opmaak van de OP niet helemaal :P
pi_110431099
Oh en ik kan er bij het volgende topic uit ;) Ben inmiddels ex-hiker
pi_110431131
Dit is al beter, zat nog even te slapen :P
pi_110431221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:38 schreef jimmy2211 het volgende:

[..]

ik heb blijkbaar een eigenrisico van 500.
wtf joh :?
pi_110431270
Als je dan een keer schade rijdt kun je een paar maanden je salaris wel vergeten..
pi_110431376
had er idd niet eens aan moeten beginnen.

ff kijken waar ze nog meer hikers/studentenchauffeurs zoeken. iemand aanraders behalve EW&AR?
J
pi_110432194
Ik heb op dit moment nog steeds mijn salaris niet van EasyWay. Anderen die ook nog niet hebben? Ik zit bij de ING bank.
pi_110432271
Ik heb het binnen, zit bij ING.
pi_110432277
Easyway zit zo te zien zelf ook bij ING dus het lijkt me dat je het al zou moeten hebben.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:40:42 #11
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_110432505
Ik heb ook ING, had het vanochtend om half 9.

Eigen risico van 500 euro is echt ronduit absurd.
#26 || Luciano da Silva
pi_110432694
Heb ook nog geen loon, ING. Ik vond dat ze zich aardig aan het indekken waren in die mail van laatst. Ik heb m'n ritbonnen allemaal de avond erna nog geüpload, behalve die van Zaterdag 31 maart. Dat heb ik Maandag ochtend pas gedaan omdat ik niet eerder zo'n ding had voor reiskosten declaratie. Misschien naaien ze me daar wel op :')
pi_110432737
Jullie hebben dus een mailtje gehad dat je 12,50 minder krijgt ofzo als je te laat bent met invoeren?
pi_110432918
Ja..

quote:
Wij gaan dit nu bijhouden en we hebben besloten dat we ¤ 12,50 aan administratiekosten van je loon gaan inhouden indien blijkt dat je steeds te laat bent met het insturen van gewerkte uren en onkosten. Mocht dit voorkomen zullen wij je er vooraf op te attenderen dat je wederom te laat was en dat we die kosten gaan inhouden.
pi_110433008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:50 schreef Rubenr3 het volgende:
Ja..

[..]

Dat staat niet eens in het contract dus dat is je reinste onzin :')
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:11:48 #16
182073 invine
blablabla etc.
pi_110433801
Een eigen risico van 500e? Wtf, ik heb 75e ofzo.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_110433948
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:11 schreef invine het volgende:
Een eigen risico van 500e? Wtf, ik heb 75e ofzo.
En ik vond de ¤136 van AR al veel (in vergelijking met EW) -O-
pi_110434809
Is hier iemand die bij beide bedrijven werkt/heeft gewerkt?

Was nieuwsgierig of er veel dingen anders waren qua sfeer en werkgelegenheid (administratief is natuurlijk ook belangrijk).
pi_110434953
Bij beide tegelijk mag niet volgens het contract. Denk dat er weinig mensen zijn die bij beide hebben gewerkt omdat je volgens het EW contract een bepaalde tijd geen gelijk werk mag doen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:50:07 #20
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_110435268
Pfff, afgelopen vrijdag niet gewerkt, gisteren slechts een spoedje, vandaag niet gewerkt.... Ben je een keer een week vrij, is het de meest dramatische week qua werk sinds heel erg lang...
Hopelijk mag ik morgen en donderdag nog..
pi_110435595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:36 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Is hier iemand die bij beide bedrijven werkt/heeft gewerkt?

Was nieuwsgierig of er veel dingen anders waren qua sfeer en werkgelegenheid (administratief is natuurlijk ook belangrijk).
Ik moet zeggen dat ik bij AR áltijd op tijd mijn loon heb gekregen, d.w.z. iedere vrijdagmiddag. Het is in 1 jaar tijd voorgekomen dat het pas een dag later kwam, maar hier heb ik toen ook netjes een mailtje van gekregen.. Overigens kloppen mijn gewerkte uren en gedeclareerde kosten ook altijd, hier kan EW nog een puntje aan zuigen als ik hier zo lees..
pi_110435686
Ik hoop ook dat er deze week nog wat werk is. Heb de hele week vrij maar gister en vandaag geen werk..
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:03:04 #23
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_110435791
Ik heb het loon geloof ik nog nooit op de 15e gekregen. De eerste maanden dat ik er werkte wel trouwens, maar dat is inmiddels 2.5 jaar geleden :P
Ik vermoed ook dat ze alles overmaken op de 15e, maar dat dat dus later pas verwerkt wordt waardoor wij het de 16e of nog later pas hebben.
pi_110436171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:40 schreef Rubenr3 het volgende:
Bij beide tegelijk mag niet volgens het contract. Denk dat er weinig mensen zijn die bij beide hebben gewerkt omdat je volgens het EW contract een bepaalde tijd geen gelijk werk mag doen.
Wel raar dat er zoiets in het contract staat. Wanneer je bijvoorbeeld bij ING werkt en je neemt ontslag omdat je bij de Rabobank kan gaan werken, is dit toch ook niet contractueel onmogelijk gemaakt.

In het contract van AR kan ik me niet herinneren dat ik zo iets dergelijks tegen ben gekomen.
pi_110436495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:45 schreef S-RS het volgende:
Heb ook nog geen loon, ING. Ik vond dat ze zich aardig aan het indekken waren in die mail van laatst. Ik heb m'n ritbonnen allemaal de avond erna nog geüpload, behalve die van Zaterdag 31 maart. Dat heb ik Maandag ochtend pas gedaan omdat ik niet eerder zo'n ding had voor reiskosten declaratie. Misschien naaien ze me daar wel op :')
Oh. Dus loon van vandaag is alleen van 1 t/m 31 maart? Ik kijk namelijk uit naar loon van 1 tot 14 april. Ik ben pas 2 weken in dienst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')