r8v2 | zaterdag 14 april 2012 @ 00:50 |
Met: Tot: En natuurlijk: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 - Kattenrug geen bekend *** Amazon 131 TheSilencer Bart-Willem '69 Hyman - '67 import P1800 geen bekend *** 144 geen bekend *** 240 ed_reeb snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard r8ality ('77 DLS) Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 -Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie Broodjepoep Dandelion Pascal86 snoertje StefanCJ swilden Mattt PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 Man_Made_God - 1.8 - 1995 460 SuN-CRuSHeR godigita - 1.8i 480 Garagefluit Picht Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 - vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke TradeMarkie - T5 - OreO - R - RPowa Delnooz - 2.5 GLE 1993 SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) Bart-Willem (estate) MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) CasB 2.3 T5 Estaste (1995) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) JJH (Estate - 1991) AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) H-D (Sedan 1991,3.0) S90 geen bekend *** C30 Abonides - D5 - DJ_WB thumper Mr.Adams SinofEnvy (2010) S40 Broertie dscx Game_Error Goochie UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 kratjuh - 2.0D Momentum Zeemon - 1998 Hyman - Phase II 2001 IrishBastard - 2.0 - 1997 V40 ArcticBlizzard fathank Windsurfbart sj44k - 1.9D suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 V50 Posdnous - Edition II Hoppla - 2.0D Momentum wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 Sunnythesun - 2.0D - 2005 TheSilencer - D5 S60 renetje19 Repeat - D5 - Sbv6 dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) Ultivor - T6 - 2005 Dennis121 - 2.4 Roel_Jewel - 2.9 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden | |
IrishBastard | zaterdag 14 april 2012 @ 01:12 |
Fipo | |
r8v2 | zaterdag 14 april 2012 @ 12:17 |
Daar zou ik dan wel weer geld voor geven. Met Saar Koningsberger samen in een Katterug/Duett door Zuid-Amerika crossen . | |
r8v2 | zaterdag 14 april 2012 @ 12:18 |
Met Hannah Verboom mag ook trouwens. | |
CasB | zaterdag 14 april 2012 @ 12:41 |
Idd, voor beiden. Jammer dat Saar niet ging skinnydippen. | |
Hyman | zaterdag 14 april 2012 @ 18:43 |
Amazon heeft ook weer nieuwe olie erin. duur spul man, motorolie . Maandag avond naar volvo-classics in Barneveld voor een offerte voor lassen en spuiten | |
Bart-Willem | maandag 16 april 2012 @ 10:06 |
Zo maar eens achterhalen of de wielen van m'n V70 inderdaad op het verkeerde aanhaalmoment vastgezet zijn. Dat bedrijf doet vooral 850's etc en die zet je met 110nm vast, en dat is vééls te weinig voor het nieuwere type V70. Die moet namelijk 140nm vast. Volgens een medewerker van een Volvo-dealer zou 110nm of minder resulteren in wegvliegende wielen op een V70N. | |
IrishBastard | maandag 16 april 2012 @ 10:19 |
Ik had gister een gierende stuurbekrachtiging. Bleek dat er een behoorlijk lek in het systeem zat, beste plas olie er uit Hoge druk leiding zat niet goed vast, dus hopelijk is het probleem daarmee verholpen. In ieder geval vanmiddag maar even ATF en remmenreiniger/Dasty halen om bij te vullen en de boel goed schoon te maken. Helaas is de dynamo en alles ook onder gaan zitten, dus ik hoop dat de schade meevalt | |
r8v2 | maandag 16 april 2012 @ 10:55 |
Maak maar goed schoon ja. ATF is niet heel lief voor lak, rubbers en koperspoelen . | |
IrishBastard | maandag 16 april 2012 @ 11:08 |
Inderdaad, de hele multiriem was al lekker plakkerig Klotespul, maar ik had op zondag natuurlijk niets in huis. Vanmiddag maar eerder met werk stoppen zodat ik het een en ander kan halen. | |
H-D | maandag 16 april 2012 @ 14:00 |
Heb jij die luxe dat je zelf je werktijden kan bepalen? ..doe je goed | |
Bart-Willem | maandag 16 april 2012 @ 14:03 |
En het antwoord was: vastgezet op max 125nm, terwijl de dealer die op minimaal 140 maar meestal 150nm vastzet. Dus dat was toch hoogstwaarschijnlijk de oorzaak, al zou het volgens hen wel vreemd zijn omdat ze dat altijd doen (ware het niet dat ze vooral de oudere types doen en daar volstaat 110nm al). Gelukkig geen gevolgschade. Ze waren echter niet blij dat ik 't op een forum neergezet had, want dat hadden ze via-via gehoord. | |
IrishBastard | maandag 16 april 2012 @ 14:13 |
Zal ze leren, vieze paupers En ik kan inderdaad m'n werktijden behoorlijk flexibel indelen, zolang ik m'n uren maar (ongeveer) maak | |
Dimitri_ | maandag 16 april 2012 @ 17:41 |
In het vorige topic werd gevraagd of ik mijn 960's nog had.. Nee, beide zijn ze weg. Heb er nog wel in totaal 1 aan onderdelen denk ik. Heb alleen de 740 en Amazon nog, maar de Amazon moet opgeknapt worden en dat ga ik niet doen, dus die gaat er ook uit. | |
r8v2 | maandag 16 april 2012 @ 18:43 |
Op aan het ruimen? | |
Dimitri_ | maandag 16 april 2012 @ 18:45 |
Jep.. | |
H-D | maandag 16 april 2012 @ 20:39 |
Handig Jaloers | |
IrishBastard | maandag 16 april 2012 @ 21:30 |
Het schoonmaken was een lastig klusje, je kunt daar echt nergens bij Gelukkig lijkt de lekkage wel verholpen te zijn, hij heeft nog niet gelekt sinds het bijvullen. Zat wel weer iets olie aan de leidingen, maar ik denk dat het simpelweg het nog aanwezige spul was dat door het warmer worden van het blok wat is gaan lopen, het was nog niet eens een volle druppel. Staat nu in ieder geval op een schone plek in de garage, dus morgen zien we meer | |
Bart-Willem | dinsdag 17 april 2012 @ 16:56 |
Why? | |
Dimitri_ | dinsdag 17 april 2012 @ 17:03 |
Het had mijn interesse niet meer zo, ben niet meer zo met de auto's bezig tegenwoordig.. | |
H-D | dinsdag 17 april 2012 @ 20:33 |
Jammer | |
r8v2 | dinsdag 17 april 2012 @ 20:34 |
Vanavond weer de P-A Road Trip @ Veronica . | |
Bart-Willem | woensdag 18 april 2012 @ 01:02 |
Herhaling! Wat? Herhaling! Wat? Herhaling! Wat? Herhaling! Wat? Enz. enz. | |
r8v2 | woensdag 18 april 2012 @ 10:39 |
Ja, zo zat ik ook. Beunhazen! Gelukkig kon ik nog een stukje Harold & Kumar kijken . | |
r8v2 | woensdag 18 april 2012 @ 10:40 |
Oja, die Teuntje is best een tof wijf volgens mij. Beetje op je 25 al zulke reizen organiseren . | |
Hyman | woensdag 18 april 2012 @ 12:52 |
| |
Dimitri_ | woensdag 18 april 2012 @ 16:09 |
Ja, sorry.. Iemand vroeg laatst trouwens naar een kledinghanger voor Volvo stoelen. Hierbij het systeem uit een XC90: | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 17:55 |
Oh handig thanks^^! Moet ook een keer zoiets hebben. | |
Bart-Willem | woensdag 18 april 2012 @ 21:42 |
Mag ik zeggen dat het een absurde en belabberde en ook nog eens lelijke net-niet oplossing vind? | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 21:44 |
Ja het wint geen schoonheidsprijs inderdaad Maar je moet wat met je jasjes al hang ik ze nu meestal gewoon aan het haakje. Werkt ook wel prima opzich. | |
Sjoegerd | woensdag 18 april 2012 @ 21:57 |
Gewoon op de achterbank smijten geen optie? .. | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 22:04 |
Liever niet Doe jij dat wel dan? | |
Sjoegerd | woensdag 18 april 2012 @ 22:10 |
Ja, mijn jas gooi ik gewoon ergens neer | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 22:18 |
Jas hangt af welke ik aan heb. Overjas hang ik wel vaak, meer casual jassen gooi ik ook weleens op de ahterbank. Maar m'n colberts/blazers hang ik altijd. | |
Sjoegerd | woensdag 18 april 2012 @ 22:19 |
Colberts? Blazers? Wat moet ik daarmee? | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 22:29 |
Dragen. Staat goed. | |
Sjoegerd | woensdag 18 april 2012 @ 22:34 |
Nah, mij niet gezien | |
r8v2 | woensdag 18 april 2012 @ 22:38 |
Mensen die het erg vinden als er een kreuk in hun pretentiekleding komt . | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 22:40 |
Kan ook | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 22:45 |
Ik hang gewoon m'n jasjes fatsoenlijk op? Wtf is je probleem | |
IrishBastard | woensdag 18 april 2012 @ 22:51 |
Dat was, in veel minder nette bewoordingen, wat ik dacht | |
IrishBastard | woensdag 18 april 2012 @ 22:53 |
Ik gooi m'n jas/jasje altijd op de achterbank. Als ik (bijv. 's zomers) een overhemd mee heb wat ik netjes gestreken heb en nog niet aan doe tijdens het rijden, dan hang ik dat op een hanger gewoon aan het aanwezige haakje Zag H-D vanmiddag rond half één nog fietsen trouwens | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 22:55 |
Ben wel benieuwd hoe je dat in nette bewoordingen omschrijft dan? Sorry dat ik niks zei trouwens vanmorgen , lette echt totaaaaal niet op xD en regen, en ik had haast en ik was al half bij mn tentamen mentaal | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 22:55 |
Jaa dat kan ook nog idd. | |
IrishBastard | woensdag 18 april 2012 @ 22:56 |
Ik dacht het zelf in minder nette bewoordingen | |
Bart-Willem | woensdag 18 april 2012 @ 23:00 |
Een hoofdsteun afknellen waarbij dat ding in je kop zit te penetreren is wel netjes wil je zeggen? | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 23:05 |
Oh je dacht het alleen Waar ging jij trouwens heen dan? Naar de campus? | |
IrishBastard | woensdag 18 april 2012 @ 23:06 |
Volgens mij was mijn post niet duidelijk: Ik vind het een godse lelijke kutoplossing, die bovendien ook nog eens gevaarlijk lijkt te zijn: knal maar eens met een ongeval terug met je hoofd op die beugel. Daarnaast monteert geen enkel welwillend mens zo'n monsterlijk apparaat toch | |
IrishBastard | woensdag 18 april 2012 @ 23:07 |
Ja, bèta hè, dus ik heb daar meteen in het eerste gebouw college | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 23:08 |
Eerste zal neem ik aan wel overna gedacht zijn :S ..hoop ik... Tweede ben ik wel met je eens eigenlijk. | |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 23:09 |
Ja ik ben altijd zo jaloers! Hg is echt ubermooi gebouw. Mooi licht, mooi design alles. En ik heb altijd in die pauperzooi college TvA enzo. Muffe, donkere bedomde veredelde bezemkasten. | |
IrishBastard | woensdag 18 april 2012 @ 23:12 |
H-D | woensdag 18 april 2012 @ 23:13 |
Jajajajaja , straks krijg ik nog een complex ofzo Mja beta studies en ik zijn geen match. Dus het kon niet anders | |
Dimitri_ | donderdag 19 april 2012 @ 11:00 |
Nouja, je kunt die kledinghanger niet echt raken bij een ongeval, of je moet wel heel gaaf aan het stunten zijn als achterpassagier. Verder, mooi is het niet nee. Wel gemakkelijk te demonteren en het werkt prima! | |
Charged | vrijdag 20 april 2012 @ 16:54 |
Grin,vandaag noodgedwongen met de v70 naar de bouw in Amsterdam,normaal met de werkbus,heerlijk commentaar zoals,zo,flink bijgebeund zeker of ik zal ook maar bij jullie komen solliciteren,mooi als je ze dan verteld welk bouwjaar de roffel is en wat ze gemiddeld kosten. Schoonvaders gaat ook serieus eens kijken voor een Volvo,ook een classic. | |
H-D | vrijdag 20 april 2012 @ 17:13 |
Jaloezie | |
Charged | vrijdag 20 april 2012 @ 17:24 |
Neuh,dat viel wel mee denk ik,eerder verbazing dat de v70 al zo oud is en niet al te veel meer kost...ik vatte het ook meer op als compliment. Heb dat met de 855 nooit zo gehad,maar goed,de v70 is dan ook wel een behoorlijk verschil,helemaal met een licht lederen interieur. | |
Bart-Willem | vrijdag 20 april 2012 @ 17:59 |
Hehe ja dat hoorde ik ook vaak: "komt 'ie aan met zo'n dikke Volvo!" terwijl zo'n ding gewoon minder kost dan een afgetrapte Golf of andere JanDoedel-bak van een jaar of 6-7 oud. | |
CasB | vrijdag 20 april 2012 @ 18:09 |
Op mijn werk werd ik ook aangesproken over het feit dat ik zo'n burgerlijke auto rijdt. Ik heb maar niet verteld dat er meer dan 200 paarden onder de motorkap verborgen zijn. Overigens rijdt diegene zelf een lease Peugeot 308SW die hij volledig aftrapt. | |
Sjoegerd | vrijdag 20 april 2012 @ 20:15 |
De V70 classic blijft echt een tijdloos model naar mijn idee | |
Nero22 | vrijdag 20 april 2012 @ 21:14 |
Hoe is dat nou, zo'n S40 van rond het jaar '97 als beginnersauto? | |
r8v2 | vrijdag 20 april 2012 @ 21:23 |
Minder leuk dan een 144 uit '74 . | |
TheFreshPrince | vrijdag 20 april 2012 @ 22:48 |
De baksteen tuft vrolijk door. Alleen wat problemen met m'n remklauw linksvoor. Af en toe blijft de zuiger hangen, even paar keer terugduwen en ik kan weer 3 maand vooruit Bij volgende APK komt er een andere remklauw op, ben al aan het zoeken! M'n Pierburg 2B5 in gemonteerde toestand ook nog maar even op YouTube gezet, wie weet heeft iemand er nog wat aan | |
IrishBastard | zaterdag 21 april 2012 @ 00:30 |
Bekend, ik krijg ook commentaar van 'burgerlijk' tot 'mooie wagen'. Studiegenoot met een 205 GTI was toch wel verbaast dat ik hem er wel uit trok vanaf stilstand met de 140PK/290NM | |
IrishBastard | zaterdag 21 april 2012 @ 00:31 |
Best heel prima. Ik begon in een Peugeot 106, toen een 440 en toen een S40. Was iedere keer een beste stap vooruit. Ik zou alleen wel zoeken naar een interieur uit de Phase 2, die zitten veel beter. Dan neem ik de niet werkende SIPS wel op de koop toe | |
H-D | zaterdag 21 april 2012 @ 00:52 |
Als er iets burgerlijk is is het wel een 308SW Ik heb er eigenlijk tot nu toe alleen positieve reacties op gehad btw | |
JDude | zaterdag 21 april 2012 @ 07:58 |
Een van de meest gehoorde opmerkingen tot nu toe ja; "fijne stoelen zeker?". Kennelijk staan ze daar nogal om bekend. Toegegeven, het is ook gewoon zo . | |
IrishBastard | zaterdag 21 april 2012 @ 11:01 |
In de S40 of de V70? | |
JDude | zaterdag 21 april 2012 @ 12:06 |
S40 Ph.2 | |
Dimitri_ | zaterdag 21 april 2012 @ 18:37 |
Ik krijg altijd te horen dat mensen de 740 "Een auto die bij mij past" vinden.. Weet alleen niet of dat nou positief is, dat zo'n ouwelullenbak bij mij past. FYI: Ik ben 21 | |
IrishBastard | zaterdag 21 april 2012 @ 19:24 |
Ben je toevallig heel degelijk? | |
H-D | zaterdag 21 april 2012 @ 19:24 |
Ik krijg ook te horen idd dat de 960 bij mij past En ik ben net zo oud als jij. | |
Dimitri_ | zondag 22 april 2012 @ 16:12 |
Nee, echt totaal niet. | |
Hyman | zondag 22 april 2012 @ 16:22 |
Wat leuk, ik hoor sinds vandaag ook bij de club van 21'ers. | |
sijs | zondag 22 april 2012 @ 16:24 |
ik mis mn amazon eigenlijk nog steeds ( was een 123 gt) heerlijke bak | |
H-D | zondag 22 april 2012 @ 17:22 |
Gefeliciteerd | |
JDude | zondag 22 april 2012 @ 17:41 |
Zeg, ik ben met m'n 30 lentes toch niet de oudste in een Volvotopic hè? | |
H-D | zondag 22 april 2012 @ 17:42 |
Het begint er wel op te lijken xD | |
r8v2 | zondag 22 april 2012 @ 18:14 |
29, dus ik zit in de buurt . | |
Bart-Willem | zondag 22 april 2012 @ 21:41 |
Ik ben een jaartje ouder, niet leuk! | |
TheFreshPrince | zondag 22 april 2012 @ 23:15 |
Geboortejaar '76 meldt zich | |
H-D | zondag 22 april 2012 @ 23:17 |
Nu voel ik me weer te jong hier | |
r8v2 | maandag 23 april 2012 @ 00:08 |
Trust me, we zijn allemaal nog brugpiepers qua Volvorijders. ik was afgelopen zaterdag namelijk mee naar de koffieklets + rit van de Katterugclub en daar was alles bouwjaar 1950 of ouder . | |
Bart-Willem | dinsdag 24 april 2012 @ 00:21 |
Wat moest jij tussen de babyboomers? Je belastingcenten terughalen ofzo? | |
r8v2 | dinsdag 24 april 2012 @ 00:49 |
Genieten van perfect gerestaureerde Duetten (waaronder die van dezelfde meneer als die bordeaux-rode 245 ), 544's en 444's . | |
H-D | dinsdag 24 april 2012 @ 09:44 |
Sorry niet helemaal mijn type Volvo's | |
Charged | dinsdag 24 april 2012 @ 09:46 |
74-er,lijkt erop dat ik de oudste ben.. | |
IrishBastard | dinsdag 24 april 2012 @ 09:51 |
Valt mee hoe jong Volvo rijders nog zijn, wat dat betreft | |
H-D | dinsdag 24 april 2012 @ 09:54 |
Idd, terwijl je dat misschien niet direct verwacht | |
Hyman | dinsdag 24 april 2012 @ 10:01 |
Dr zitten sowieso ook maar weinig 40 a 50 plussers op fok | |
IrishBastard | dinsdag 24 april 2012 @ 10:10 |
Ik denk dat dat je stiekem nog best zal verbazen | |
Bart-Willem | dinsdag 24 april 2012 @ 17:12 |
Oh de Duettendag? Of is die weer op een andere dag? | |
r8v2 | dinsdag 24 april 2012 @ 17:19 |
Nee das weer wat anders. Dit was een soort van verlate nieuwjaarsborrel + rit . | |
Hyman | dinsdag 24 april 2012 @ 20:49 |
uiteindelijke offerte binnen voor de amazon. 3750 voor lassen, rechtzetten van plaatwerk, spuiten (zwart wit two tone), rubbers, nieuwe motorkap, bumperdeel R.A. en GT spiegeltjes. Boh. Dat ding gaat een plaatje worden. Dat is wat ik je brom! Daarin was ook nog eens 500¤ aan onvoorziene dingen ingepland! [ Bericht 7% gewijzigd door Hyman op 24-04-2012 20:56:24 ] | |
Hyman | dinsdag 24 april 2012 @ 20:55 |
én ook nog gebruik maken van hun garage en brug. Dan wordt het ongeveer zo! Maar wel met de raamkozijndingesen/spijltjes ook wit en de spiegeltjes op deze manier: | |
IrishBastard | dinsdag 24 april 2012 @ 21:11 |
Bart-Willem | woensdag 25 april 2012 @ 00:27 |
Die spiegels op die manier is 5 minuten leuk, maar daarna erger je je er rot aan. Ik had 't ooit ook zo op mijn Amazon Combi, maar wist niet hoe snel ik een klemspiegel bij de deur erop moest zetten. | |
Hyman | woensdag 25 april 2012 @ 07:46 |
Hoezo? Ik kijk eigenlijk nooit in de zijspiegels als ik in de amazon zit, omdat ze toch niet goed staan afgesteld | |
Bart-Willem | woensdag 25 april 2012 @ 11:42 |
Je ziet er geen zak in. Het is een beetje 't oldskool caravanspiegels-idee maar dan heel klein zeg maar. Overigens valt 3750 inclusief rubbers (veel nieuwe rubbers loopt aardig in de papieren), lassen en al die extra onderdelen wel mee. Was 't alleen het spuitwerk dan was het wel duur. Waar laat je 't nu doen trouwens? [ Bericht 2% gewijzigd door Bart-Willem op 25-04-2012 13:16:10 ] | |
Sjoegerd | woensdag 25 april 2012 @ 13:13 |
Maareh Heimo.. Waarom niet de originele kleur? | |
Hyman | woensdag 25 april 2012 @ 13:23 |
Volvo classics in barneveld ( dus niet volvo klassiekers van dries bakkenes) | |
Hyman | woensdag 25 april 2012 @ 13:25 |
Ik vind dit mooier als ie ijsblauw (origineel) met wit dak wordt, dan heb je bijna geen contrast. Nu krijg ik een wit dak, zwarte body en weer witte wielen. Dat vind ik cooler | |
Bart-Willem | woensdag 25 april 2012 @ 15:04 |
Ah, bij heerschap Bottinga. Die doet wel mooie dingen en is wel een geschikte gast vind ik. En belangrijker: hij licht je niet op. Bakkenes, tja: die had 3750 geroepen en uiteindelijk zou het dan heel veel meer worden. | |
Hyman | woensdag 25 april 2012 @ 20:55 |
Ah, bekenden van je ? Het leek me een goede vent met veel verstand | |
Bart-Willem | woensdag 25 april 2012 @ 21:10 |
Bottinga ken ik ja, is eigenlijk leraar maar zijn 2e hobby liep nogal uit de hand. Hij weet vooral veel van 164's maar een Amazon of 140 is uiteraard ook in goede handen bij hem. Is 'ie nu fulltime ermee bezig eigenlijk? | |
Hyman | woensdag 25 april 2012 @ 21:29 |
Voor zover ik weet wel. Zal ik em de groeten doen als ik em weer zie? | |
Bart-Willem | donderdag 26 april 2012 @ 13:02 |
Moet je wel Rob van Scandcar zeggen. Scandcar huurt me geregeld in en heb Wim geregeld aan de lijn. Ik ben zelf misschien toch in de markt voor wellicht iets nieuws (maar dan gebruikt) omdat m'n V70 nog steeds niet in orde is. Maar voor een dumpprijs weg doen is ook zonde, dan hobbel ik er liever nog even mee door. En ergens doe ik dat ook liever zodat ik voldoende spaarcenten op m'n rekening hou, want de recessie hakt er overal flink in. Ik zou vanmiddag moeten werken, maar ben afgebeld omdat 't veels te rustig is. Idem voor gisteren en vorige week. Wat ik eventueel zou willen kopen als vervanger weet ik niet: ergens zou ik wel een C30 willen, maar goed: spaarrekening plunderen. Aan de andere kant vond ik mijn 244 diesel altijd wel fijn (maar wel te sloom), dus dan is een 740 turbodiesel automaat ook wel heel tof. | |
TheFreshPrince | donderdag 26 april 2012 @ 14:05 |
Het blijft vet om te zien | |
Sjoegerd | donderdag 26 april 2012 @ 18:59 |
Wat is er nu nog niet goed aan de V70? | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 19:04 |
Heb je een eigen bedrijf/freelance iets ofzo dan? | |
Bart-Willem | donderdag 26 april 2012 @ 19:07 |
V70 mist wat vermogen, zuipt meer en ligt een beetje dweilerig op de weg. Ik heb een eigen bedrijfje, eigenlijk systeembeheer etc maar nu ook in Volvo-onderdelensales! | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 19:12 |
Koop een S80 T6/V8 of V70R dan Ooh oke..beetje uitbreiden van je werkzaamheden zegmaar nja als het verdient | |
Bart-Willem | donderdag 26 april 2012 @ 19:29 |
Ik heb al een T-5R gehad. Leuk en aardig zo'n ding, maar ze zijn allemaal afgetrapt. Als je zoiets wil hebben en geen gesodemieter wil moet je 'm gewoon nieuw kopen. | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 19:32 |
Die S80 T6/V8 kom je best nette van tegen hr V70R heb ik nooit zo naar gekeken want station is niet mijn ding eigenlijk Aaah eigenlijk is het altijd gewoon een marteling om weer naar auto's te kijken op internet | |
Sjoegerd | donderdag 26 april 2012 @ 19:50 |
I know your feeling. | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 19:56 |
Het is zo erg want het was helemaal niet eens mijn bedoeling maar kwam het min of meer per toeval tegen en ik heb eigenlijk al een superfijne auto | |
Sjoegerd | donderdag 26 april 2012 @ 19:59 |
Tja, ik kom ook zoveel tegen per toeval. Of ik verveel me kapot en ga op Marktplaats neuzen | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 20:01 |
Idd soms ook gewoon om tijd te doden. Maar eigenlijk moeten we gewoon tevreden zijn met wat we hebben Wat is het rustig op Fok! btw | |
Bart-Willem | donderdag 26 april 2012 @ 20:01 |
Zo'n S80 6-cilinder kan je wel met een geruster hart kopen (minder gewild bij het Volvo-aftrapvolk ), maar ze zuipen als een malle. | |
Sjoegerd | donderdag 26 april 2012 @ 20:03 |
Nouja upgrade is in mijn geval niet heel verkeerd . Toch ben ik wel gehecht aan mijn koekblikje. | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 20:07 |
Klopt toch wel leuk eigenlijk dat je er dan toch gehecht aan raakt op een of andere manier. Ondanks dat het wss niet je eerste keus is | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 20:08 |
Wat vind jij zuipen als een malle? En ik stond vorige keer even te praten met de eigenaar van de garage waar ik mijn auto gekocht heb/in onderhoud heb en die rijdt een S80 V8 Executive (echt een prachtding) en hij zei dat het verbruik niet zo heel veel scheelt t.o.v. de T6. En dan zou ik toch echt wel voor de V8 gaan | |
Sjoegerd | donderdag 26 april 2012 @ 20:09 |
Als ik vrije keus zou hebben zou t waarschijnlijk een D5 zijn | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 20:11 |
Diesel-adept als ik vrije Volvo keus zou hebben zou het een S80 V8 zijn. Als ik compleet vrije keus zou hebben zou het geen Volvo meer zijn er zijn toch wel dingen waar mijn autohart net nog wat sneller van gaat kloppen dat die S80 V8 | |
Sjoegerd | donderdag 26 april 2012 @ 20:15 |
Ik zou niet weten wat ik zou moeten kopen. Ben totaal niet weg van de Duitse brigade en dure sportwagens. Zou dan liever een V70 D5 met full options nemen en misschien dat blok nogal kietelen | |
r8v2 | donderdag 26 april 2012 @ 20:16 |
Die Yamaha V8 is ook niet echt heel groot van volume. Het is gewoon een rustige koppelmotor. Daarom is het verbruik niet veel hoger/gelijk dan zo'n turbojoekel . | |
r8v2 | donderdag 26 april 2012 @ 20:17 |
Oja en als jullie je vervelen: - Koop/huur een sleutelhok/garage - Koop een 2, 7 of 9 serie met een harde carosserie - Sloop alles eraf - Reviseer het blok en schroef er een immens grote turbo op - Maak schoon, vervang of vernieuw de rest van de onderdelen - Have fun . | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 20:19 |
Ik zou sterk twijfelen dus een Quattroporte ( ik blijf iets met Italiaans houden ) of een XJ/XJR/XJ Supersport. Een van die 2 auto's zou ik toch wel stevig verkiezen boven een Volvo. | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 20:19 |
Maar wel vetter geluid | |
Sjoegerd | donderdag 26 april 2012 @ 20:20 |
Zou ik heel graag willen .. Maar het budget is er niet | |
H-D | donderdag 26 april 2012 @ 21:03 |
Budget is altijd een probleem idd | |
IrishBastard | vrijdag 27 april 2012 @ 09:36 |
Sinds ik deze diesel rij kan ik me daar ook wel in vinden ja. Dat koppel is zo simpel nóg verder omhoog te krijgen, en je staat toch iedere keer weer lachend aan de pomp. En ook die wegenbelasting valt nu wel mee, als je ziet hoe de benzineprijzen ski-high geworden zijn | |
mithrandirrr | vrijdag 27 april 2012 @ 09:45 |
Ons mam heeft woensdag met haar wagen tegen de mijne aan gezeten . Wat flinke krassen. Nu kijken of ik voor de reparatie wat andere onderdelen mee kan laten spuiten. | |
IrishBastard | vrijdag 27 april 2012 @ 10:03 |
Bah, dat ziet er vervelend uit | |
r8v2 | vrijdag 27 april 2012 @ 10:24 |
Gaat je moeder nu ook haar rijbewijs inleveren? Of ga jij dat voor haar doen . | |
mithrandirrr | vrijdag 27 april 2012 @ 10:31 |
Haha nee hoor. Het kan gebeuren,.. ik moest m'n wagen even verzetten, en ze dacht dat ik hem voor op straat had gezet, maar ik stond rechts achter haar (plek waar normaal de V70 van pa staat). Ze lette helaas alleen op de linkerkant of ze geen boom raakte op de oprit. Ik zit in de auto en zie haar veeeel te snel op me af komen. Aaargh, stooooooooop!!!!! | |
r8v2 | vrijdag 27 april 2012 @ 10:41 |
En daarom gebeuren dus de meeste ongelukken. "Ik ging ervanuit dat", of "Normaal staat daar niks". Mensen die een rijbewijs verdienen kijken ALTIJD om hun heen. Kun je dat niet? Papiertje/pasje inleveren. | |
IrishBastard | vrijdag 27 april 2012 @ 10:45 |
mithrandirrr | vrijdag 27 april 2012 @ 10:46 |
Dat klopt wel, maar 1x schade rijden in heel mijn bestaan is geen reden om het af te makken Foutje kan gebeuren. | |
H-D | vrijdag 27 april 2012 @ 10:51 |
Laatst was het wel weer goedkoper geworden trouwens En ik vind het opzich wel jammer dat Volvo niet echt dikke diesels heeft in hun motorenaanbod, dus als ik echt diesel zou gaan rijden zou ik daarom misschien toch wel een ander merk kiezen | |
Hyman | vrijdag 27 april 2012 @ 13:40 |
oei sund. | |
Bart-Willem | vrijdag 27 april 2012 @ 17:01 |
De T6 krijg je met rustig rijden met moeite op 1 op 9 kennelijk. Zelfs m'n T-5R was zuiniger. | |
Sjoegerd | vrijdag 27 april 2012 @ 18:14 |
Vind een D5 anders best dik. Vooral de nieuwere modellen hebben wel een bak vermogen en koppel. | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 00:51 |
Ooooh dat is nog wel acceptabel | |
H-D | zaterdag 28 april 2012 @ 00:58 |
Mwah ik vind het totaal niet te vergelijken met bijv de 530d/535d of de zwaardere Audi diesels. | |
IrishBastard | zaterdag 28 april 2012 @ 13:49 |
Jeuj! Net even m'n rem rechtsvoor geluidloos gemaakt Ding liep sinds het vervangen van de draagarmen aan bij het aanremmen, en nu even gangbaar gemaakt + alles netjes gevet. Gaat weer lekker soepel! Toch leuk, van die dingetjes waar je je aan ergert oplossen | |
IrishBastard | zaterdag 28 april 2012 @ 14:10 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door IrishBastard op 28-04-2012 14:13:17 ] | |
Apuleius | zaterdag 28 april 2012 @ 23:43 |
Hallo allen. Ik heb een Volvo s70 uit '98 op het oog. 166.000 km op de teller, recent groot onderhoud gehad en de distributieriem is voorlopig ook niet aan de beurt. Redelijk strak in de lak, staat op goede banden en verder zie ik er geen gebrek aan. Waar moet ik op letten als ik ga proefrijden? Tips zijn welkom! | |
Bart-Willem | zondag 29 april 2012 @ 11:51 |
Draagarmen. Da's het zwakke punt vanaf de 850 t/m de huidige V70's. Niet heel duur op zich (100 Euro per zijde) maar je moet ook je auto weer laten uitlijnen bij vervanging. Dus als ze twijfelachtig zijn heb je een goede reden om er gauw 300 Euro van af te krijgen. | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 13:10 |
En bovenste motorsteunrubber, carterventilatie en ga zo nog even door Zie deze lijst Overigens denk ik wel dat die auto een idiooterg lage stand heeft, die zou ik even checken/laten checken. Bij die stand zou ik ook even de koppeling controleren, aangezien de kans wat groter is dat hij van een oud mannetje geweest is Even in z'n drie op laten komen dus om te kijken of hij niet slipt | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:11 |
Dank je voor de tip. Hoe merk je dat tijdens het rijden, als de wegligging niet optimaal is? | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:14 |
Ik denk dat ie inderdaad van een oude man is geweest, want het is een automaat. Eerst die hele lijst eens door gaan lezen. Bedankt! | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 13:15 |
Door in meerdere auto's te rijden van hetzelfde type. Zo leer je hoe de auto hoort te rijden Verder natuurlijk van die basale dingen als niet trekken naar links of rechts, niet schudden, niet 'kloenken' bij gas los op direct gas er op, dat soort zaken | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:15 |
Ik vond de km-stand ook echt heeeeel laag. Bijna zo laag dat ik bang zou worden dat je zo rond te stand bent dat er vanalles moet gebeuren. Of dat ie erg veel last heeft van heel-veel-korte-ritjes-syndroom Maar als de prijs mooi is of dat ie er gewoon al veel vervangen is... | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 13:15 |
Mooie conclusie voor een auto die toentertijd behoorlijk in het luxe segment viel | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:16 |
¤ 2450,- met inruil van een Clio uit '92. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:16 |
Eigenlijk zouden we gewoon testredacteur moeten worden bij een autoblad, dan kun je gewoon zo'n beetje alles wel een keer rijden wat je maar kan rijden | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:16 |
En bedankt... | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:16 |
Lol! | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 13:17 |
Daar moet ik me trouwens bij aansluiten. Mijn S40 zat ook rond de 1,5 ton, maar toen kwam ik wel overal aan toe: ophanging, draaiende delen, vering etc. Vergewis je van het feit dat dit of gedaan is, of nog niet nodig is. Die auto's kunnen makkelijk veel meer aan, dus blindstaren op de kilometers lijkt me niet heel noodzakelijk Ook in het interieur valt me dat bij de meerdere V70's uit die tijd die ik gezien heb reuze mee | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:17 |
Ik rij mijn leven lang al automaat. | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 13:18 |
Op zich niet heel verkeerd, maar reken nog maar even wat bij voor onderhoud aan de eerder genoemde delen Of laat 'm gewoon ANWB of Dekra keuren ofzo, als je het écht serieus meent | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 13:18 |
Controleer op datzelfde forum anders eens of je hem kunt vinden, zit bijzonder veel kennis daar, én er zijn speciale topics voor | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:18 |
Hmmm, even een nieuwe afspraak maken om één en ander te checken dus. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:19 |
Ja je kunt er makkelijk meer dan 300k mee zoals met heel veel Volvo's wel toch? En die interieurs hebben vaak ook wel een hoge build quality Watvoor motortype is het eigenlijk?^^ Ik wist trouwens niet dat er ook niet-juristen waren die het woord 'vergewissen' gebruiken
| |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:19 |
Jep, goed plan. Ga ik doen. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:20 |
Ik was ook maar wat aan het dollen automaat is gewoon baas | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:22 |
Het is een 2,5 - 5 cilinder, meer weet ik er niet van. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:33 |
Wat rottig lezen op het Volvo forum zeg. Een behoorlijke proefrit maken moest ik eerst maar eens gaan regelen. Bedankt allen! Mocht het wat worden, dan kom ik hier wel weer janken over mijn recente miskoop. | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 13:40 |
Ik kan me ook niet echt blij maken over de topic indeling enzo daar, maar er zit wel érg veel informatie Succes! | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 13:55 |
Positief denken! Jij kan het! Jij hebt er verstand van! Jij doet geen miskoop! En jezelf kleine doelstellingen stellen! En al dat soort selfcoaching-geneuzel. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 13:58 |
De Volvo staat bij deze heren. Die hebben het neem ik aan niet nodig om met de kilometerstand van een oude Volvo te gaan lopen rommelen. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 14:04 |
Lijkt mij in principe ook niet. Maar toch wel vragen of het aantoonbaar is ofzo. Je weet nooit toch? Ik wil die '91 XJS eigenlijk wel die ze daar hebben | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 14:16 |
Ja, ik vraag het absoluut. Anders ga ik bij deze kijken. Kost hetzelfde, maar het interieur is veel luxer. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 14:21 |
Ziet er zo netjes uit. Moet wel zeggen dat als ik een S70 zou kopen ik wel meteen voor een T5 zou gaan | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 14:28 |
Geen idee wat een T5 was, maar dat ziet er ook heel best uit ja. En die Jaquar is akelig bruut. Maar dan blijf je tanken. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 14:38 |
Da's de 2.3 I5 motor met een HPT erop --> 240pk en 330nm aan koppel. Die Jag is geweldig. Je kan er altijd nog LPG in gooien. Maar ik zou liever eigenlijk een XJ12 of Daimler Double-Six hebben dan. Verder kun je daar geloof ik nog 1:6.5 mee rijden dus zo dramatisch is het nou ook weer niet direct. | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 14:40 |
Huu, een 'autobedrijf' met alleen een 06 nummer en zo'n shabby website Verder geen NAP keuring op Marktplaats, dus de stand klopt mogelijk ook niet. Zou ik toch twee keer nadenken óf even nazoeken of ze bekend staan om een of ander, én de auto laten keuren. Hier geldt, stom genoeg, ook weer: via dat 850 forum staan er regelmatig auto's aangeboden, en daar zijn in veel gevallen de verhalen vooraf bekend. Kan een hoop gezeur schelen. Of, als je liever bij een bedrijf koopt: ga even langs een Volvo specialist. Zijn misschien iets duurder dan die auto's die je aan hebt gegeven, of anders meer kilometers, maar dan zou ik er zelf meer vertrouwen in hebben | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 14:41 |
Sowieso dat laatste idd. Zeker als ze de auto zelf onderhouden hebben e.d. kunnen ze je vaak wel alles vertellen. En ze hebben een reputatie hoog te houden. | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 14:43 |
Oh wacht, ik zie dat ze aangeven wel NAP te leveren, en de onderhoudsbeurten in boekjes staan (zoals op de foto te zien is ). Lijk dan al wat beter Desalniettemin heb ik altijd een beetje een raar gevoel bij zulke bedrijven Ben bij te veel handelaren geweest waar gewoon geen zak van klopte denk ik | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 14:44 |
Wel apart dat MP aangeeft dat er maar één eigenaar geweest is, maar hij wel bij een gewone garage in onderhoud was | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 14:48 |
Mja, in dat geval zal ik nog even door moeten sparen, of langs de ANWB moeten voor een keuring. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 14:55 |
Ik heb ooit eens keer zoiets gekocht, da's pas klote | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 14:57 |
http://www.gerbenbrouwer.nl/ is misschien wat verder rijden, maar is op zich wel goed. De prijzen daar vallen mij ook alleszins mee | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 14:58 |
Oh, maar die heeft geen S70 staan momenteel Hehe | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 15:04 |
De Volvo specialisten hier hebben er ook geen terwijl het nou niet meteen de meest zeldzame auto is ofzo | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 15:06 |
Het begint zo'n beetje bij ¤ 2000,- meer. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 15:08 |
Bij de specialist? Maar dan krijg je wel wat dingen en zekerheden voor terug natuurlijk. Wat is je max. budget dan? | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 15:17 |
Althans automaten. Mijn budget is die ¤ 2450,- zo'n beetje. Er kan nog wel wat bij, maar er moet ook overblijven voor het geval ik onverhoopt het wrak van het jaar aanschaf. | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 15:18 |
Maar dan heb je een V70N. Toen ik keek voor ik mijn V70 classic kocht hadden ze een aantal V70's en S70's voor zo'n 2500 euro, netjes onderhouden | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 15:20 |
Het maakt mij in principe niet zoveel uit wat voor Volvo het is, als hij maar in orde is. Bij een dealer kan ik niets vinden voor dat geld. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 15:21 |
Of je geeft iets meer uit en je weet zeker dat je niet het wrak van het jaar aanschaft? | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 15:24 |
Ik vind het best, maar kan dus niets vinden. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 15:30 |
Het was ook een meer algemen opmerking. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 15:57 |
Toch wat kunnen vinden bij een Volvo dealer: Volvo S70 EUROPA Dat lijkt jullie verstandiger om naar te gaan kijken, ondanks het aantal km meer en het jaartal? | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 15:57 |
Klik | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 16:03 |
Ja je kan altijd langs gaan. Kijk als zij die wagen kennen en altijd onderhouden hebben en alles netjes is...dan lijkt mij dat 'safer' dan van een handelaar kopen die beweert dat alles ok is. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 16:06 |
Op drie pagina's geen enkele Volvo automaat binnen mijn budget. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 16:07 |
Dat lijkt mij ook, hoewel er ook dealers zijn die maar wat zwammen. Neem de Opel garage hier. Het was helemaal niets. Nu zit er een nieuwe eigenaar en dat is een hele goede. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 16:09 |
Wil ook best een Opel bij de man aanschaffen, maar het valt niet binnen m..... ach.... Dat was even off-topic | |
r8v2 | zondag 29 april 2012 @ 16:38 |
Koop anders een 940 automaat. Die zijn zeker goed en RWD . | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 16:43 |
Wat dat betreft Achja, ik zou gewoon gaan kijken bij verschillende auto's. Zo leer je het type kennen, en met een lijst op zak van aandachtspunten kom je een heel eind. Bedenk alleen wel dat er met een tweedehands auto áltijd iets moet gebeuren. Zolang je dat in je achterhoofd houdt | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 16:54 |
Wat hij zegt idd. Gewoon verschillende modellen bekijken. Zo'n 940 bijv. is ook leuk en past zeker in je budget. Of een 850. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 16:54 |
Ook prima, maar waar? | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 16:55 |
850, of 940 dus. Heb ooit 940 station gereden, niets mis mee. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 17:02 |
Of een 960 als je Volvo's prachtige 6 cylinder lijnmotor wilt. | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 17:03 |
Zal op Marktplaats zoeken naar ALLE types Volvo. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 17:04 |
Dat kan ook natuurlijk | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 17:06 |
Trouwens weet een van jullie of de aut. bak in de 940 dezelfde is als in de 960? Want heb weleens gelezen dat die in de 960 speciaal afgestemd is om perfect te werken met die toen nieuwe motor? Vind het namelijk wel een onwijs fijne bak. | |
IrishBastard | zondag 29 april 2012 @ 17:42 |
Een 440 in top staat zit ook wel in dat budget | |
Apuleius | zondag 29 april 2012 @ 17:45 |
Of een 340 oldtimer. Kan ik meteen lid worden van hun club. Arko erin. (Alle ramen kunnen open) | |
powerflux | zondag 29 april 2012 @ 21:07 |
erg leuke club hoor. en de 360 is gewoon luxe met die B200E erin. | |
H-D | zondag 29 april 2012 @ 21:42 |
Doe dan een 460 Of een 480 | |
r8v2 | maandag 30 april 2012 @ 00:59 |
Mijn pa heeft er drie staan . | |
Charged | maandag 30 april 2012 @ 13:28 |
Verdorie,kvs lampje brand,niveau is goed en geen stijging van de temp,geen lucht in het systeem..ook loopt hij af en toe op benzine terwijl hij op gas staat...zucht.. | |
Apuleius | maandag 30 april 2012 @ 15:09 |
Die kan er dan vast wel eentje missen. | |
r8v2 | maandag 30 april 2012 @ 21:16 |
Lijkt een elektrisch probleempje... | |
Charged | maandag 30 april 2012 @ 22:05 |
hmm,zal eens beginnen met de accupool afkoppelen..sucks big time | |
Bart-Willem | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:02 |
Wtf, 3 940's en alle 3 automaat? Hoe dat zo? | |
r8v2 | dinsdag 1 mei 2012 @ 19:57 |
Keer een stuk of 5 gekocht. De manueel schakelende versies zijn al naar Zweden, en met de automaten blijf je zitten . | |
Apuleius | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:07 |
Nee hoor, ik wil er wel 1. | |
r8v2 | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:21 |
Max bouwjaar? Max kilometers? LPG of niet? | |
r8v2 | dinsdag 1 mei 2012 @ 20:34 |
In het Volvo Klassiekerblad stond er trouwens eentje van '97 met 16500 kilometers . Ding moest wel 4250 kosten . | |
Apuleius | dinsdag 1 mei 2012 @ 21:47 |
Bouwjaar geeft niet, kilometers ook niet. LPG, neh. | |
Bart-Willem | woensdag 2 mei 2012 @ 00:09 |
Pics! Specs! Allen estates denk ik? Had die extreem dure ook gezien in 't clubblad. Bij de 700-vereniging zie je soms ook van die fantasten. Als ze 't verkopen denken ze goud in handen te hebben, en als ze er 1 moeten kopen moet 't een gouden auto zijn, compleet dealeronderhouden met uitsluitend originele onderdelen en mag het maximaal 500 Euro kosten! Oja: voor aflevering moet de auto dan uiteraard wel een nieuwe APK krijgen + grote beurt. | |
r8v2 | woensdag 2 mei 2012 @ 08:24 |
Dan valt eentje dus al af. Dat vind m'n pa ook vast niet erg want die rijdt er het liefst zelf mee rond . Die andere 2 zal ik ff achteraan gaan. | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 08:55 |
Dank u. | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 13:46 |
Ik ga voor de Volvo s70 bij de Autosalon. Bedankt allemaal! | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 16:48 |
Have fun! Wanneer haal je 'm op? | |
PICHT | woensdag 2 mei 2012 @ 18:30 |
Heeft iemand nog een volvo en een 480 turbo embleem? Mijne zijn wéér gejat. | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 18:46 |
Volgende week zaterdag pas een grotere testrit en daarna beslissen of ik eigenaar ga worden. Stiekem weet ik het natuurlijk al. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 19:26 |
Haha grote testrit is wel belangrijk though | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 19:40 |
Ja, alleen lijkt het nog een jaar weg, ipv volgende week. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 19:42 |
Is altijd met auto's. Emotie enzo iig bij mij. | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 19:57 |
Alleen al die oldtimers bij die lui. Als je ¤ 30.000,- bij je hebt, dan kan je iets 'grappigs uitzoeken. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:00 |
Er is ook zoveel dat ik wil | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 20:09 |
! Ik voel met je mee. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:10 |
wat zou je echt heel graag willen dan? meer autorijtopic dit eigenlijk maargoed | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:18 |
Met een knappe redhead op de motorkap. Jajaja, dat is nog eens genieten dan. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:20 |
Geen Volvo meer? Die laatste zin klinkt heel fout btw | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:21 |
En dat als je een paar keer rev't dat heel de auto dan heen en weer wiebelt. | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 20:21 |
Een Chevrolet Corvette Stingray. En wat Human postte. | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:21 |
Wheheh, tja je vroeg wat je graag wilde. Niet of het ooit komt. Maar die mustang komt er vast wel over een jaartje of 5 a 10 | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:23 |
Human? | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 20:25 |
Ja, ik vond het wel een redelijk menselijke post. | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:26 |
Ach, je maakt er iig geen Hymen van. | |
Apuleius | woensdag 2 mei 2012 @ 20:26 |
| |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:27 |
Haha..waarom heb je niet graag Hymen dan? Okee kan ook | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:29 |
| |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:30 |
Oh wauw, sinds 27-4 heb ik mn s40 alweer een jaar. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:31 |
Ik snap het..... | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:31 |
bevalt nog steeds? | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:34 |
jup! | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:37 |
nice...rij je veel eigenlijk? | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:40 |
Ongeveer 20.000 per jaar denk ik. Ik kocht em met 258.000, nu heeft ie na een jaar 273.000, maar dat was sinds april dus. Amazon niet meegerekend. Al zal die niet meer dan 300km per jaar rijden. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:42 |
Oh das wel lekker | |
Hyman | woensdag 2 mei 2012 @ 20:43 |
Grootste gedeelte van het reizen ga ik met de trein. Naar school enzo. | |
H-D | woensdag 2 mei 2012 @ 20:47 |
School kan ik nog met de fiets 15min | |
mithrandirrr | woensdag 9 mei 2012 @ 23:43 |
Vandaag eindelijk m'n V40 weer opgehaald en wat is het een genot om er weer in te rijden! Ik ben erg content met het resultaat! Schade gerepareerd, side skirts en handgrepen gespoten Motorkap en voorbumper overgespoten: Trekhaak afdekkapje ook in kleur: | |
Sjoegerd | woensdag 9 mei 2012 @ 23:48 |
Kostda? | |
mithrandirrr | donderdag 10 mei 2012 @ 00:05 |
Wat de schade kostte weet ik niet. Meerwerk was ¤900,= maar gezien ik een mooi werkje kon doen voor de spuiter schikken we in die kosten (50/50). | |
Sjoegerd | donderdag 10 mei 2012 @ 00:16 |
Blitse bak, heb alleen al wel een minpunt gevonden. | |
mithrandirrr | donderdag 10 mei 2012 @ 00:18 |
Vertel! Qua uiterlijk zou ik misschien alleen nog chromen handgrepen nemen, maar dat weet ik nog niet zeker | |
Sjoegerd | donderdag 10 mei 2012 @ 00:20 |
Hij staat niet bij mij voor de deur Chromen handgrepen vind ik zelf niks, gewoon zo lekker in kleur laten. | |
mithrandirrr | donderdag 10 mei 2012 @ 00:22 |
haha Thanks . Ik heb ook nog de achterskirts van de phase 1 liggen, deze moeten nog een keertje gemonteerd worden, maar daarvoor moeten wat kleine aanpassingen in de achterbumper worden gemaakt | |
Apuleius | vrijdag 11 mei 2012 @ 18:26 |
Prachtige wagen, mithrandirrr! Vandaag een proefrit gemaakt met de Volvo s70 2.5 automaat. Wat zal ik er van zeggen... Dat ik met de Clio weer naar huis moest en maandag de Volvo ga kopen. | |
IrishBastard | vrijdag 11 mei 2012 @ 19:50 |
Bah, op werk heeft iemand schade gereden aan m'n auto, ergens tussen 08:15 en 12:00 Natuurlijk was er geen auto meer naast geparkeerd Gaat om de krassen op de voordeur en op de stootstrip van de achterdeur | |
H-D | vrijdag 11 mei 2012 @ 23:49 |
Sommige mensen | |
Bart-Willem | zaterdag 12 mei 2012 @ 09:08 |
Inderdaad irritant en klote zoiets! | |
mithrandirrr | zaterdag 12 mei 2012 @ 11:09 |
Auw en natuurlijk geen briefje onder de wissers .... Krijg je het eruit gepolijst? | |
pussywillow | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:31 |
Ik vroeg me af of iemand hier me iets zou kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van een Volvo V40 van de eerste serie, dus die van 1996 tot 2000 is geleverd (als ik het goed heb). Ik zit namelijk na te denken over een nieuwe (oude) auto, en ik heb de V40 altijd een mooie auto gevonden. Nu zag ik bij een dealer in de buurt een V40 1.8 Comfort Line staan. Niet overdreven veel gereden (net over de 150k heen), ziet er op het eerste gezicht nog heel netjes uit en de onderhoudshistorie is aanwezig (hoewel dat op zich natuurlijk weinig zegt, maar vooruit). Ik zou er ongeveer 10.000 km per jaar mee gaan rijden. Wat ik zo gauw heb kunnen vinden wijst erop dat het vrij betrouwbare auto's zijn, er worden ook nogal wat onderdelen met Mitsubishi gedeeld. Maar wat zijn nu eigenlijk ervaringen van mensen die zelf met zo'n ding rijden of gereden hebben? Bijzonderheden, zwakke punten? Zijn ze duur in onderhoud? Het zou niet echt een hele rationele aanschaf zijn, ik heb de ruimte (nog) niet nodig en het brandstofverbruik is ook wel een puntje, maar ja Dank | |
H-D | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:34 |
Die 1.8 is toch best zuinig ofniet? | |
luigi1k | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:38 |
Woensdag een gratis witte volvo 340 GL automaat, in absolute nieuwstaat met 40dkm op te teller ophalen | |
H-D | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:39 |
Aparte kleur | |
Hyman | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:31 |
Ik ben v/d week dus ontslagen. Dus ik vroeg me af, wanneer ik straks werk wat dichterbij heb, dat ik dan mss mn S40 kan inruilen voor een 850. Rijdt veel beter, beter geluid en nog goedkoper qua vaste lasten.(verzekering blijft hetzelfde) Dus dan moet ik voor na de ferkansie mn fiets maar eens fixen, zodat ik niet elke dag naar het station toe hoef te rijden . | |
Hyman | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:32 |
Mja, eerst de amazon laten fixen, dat kost ook nog wel een bak geld. Die gaat midden juni al naar de garage. | |
H-D | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:33 |
Waarom ontslagen | |
Hyman | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:33 |
0-uren contracten zijn allemaal opgezegd. Dus een collega en ik zijn beide ontslagen, waardoor er een ontzettend groot gat in de alarmdiensten is gekomen mja das hun probleem. | |
JDude | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:35 |
M'n S40 1.8 doet gemiddeld 1 op 11 à 12 denk ik. Niet heel zuinig, maar het kan erger inderdaad | |
H-D | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:37 |
Hmm balen man Het kan zoveel erger | |
Hyman | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:39 |
Valt wel een beetje mee hoor. Ik nu een keer iets wat dichterbij zoeken en dan hoef ik hopelijk ook niet elke zaterdag om 5:45 eruit. Ik kon kiezen of ik deze maandag al zou stoppen, of max. tot 1 juli. Maar ik ga denk ik 18 juni stoppen (of dat weekend ervoor iig.) Dan kan ik die volgende week beginnen met de amazon. | |
H-D | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:40 |
Ik voel je. Ik moet elke donderdag 5.00 eruit | |
Hyman | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:40 |
Zuur man , bakker ofzo? | |
H-D | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:41 |
PostNL de enige dag dat ik 'sochtends moet werken. Vroeger ook nog de zaterdag om de week. | |
JDude | zaterdag 12 mei 2012 @ 20:44 |
Gisteren om 5:00 de deur uit en 19:00 thuis. Geen dagelijkse gang van zaken gelukkig. Post ook nog jaren gedaan trouwens. | |
IrishBastard | zondag 13 mei 2012 @ 00:31 |
Kijk even een paar pagina's eerder, volgens mij zijn toen dezelfde vragen gesteld Kijk bij die stand wel even naar de eventueel vervangen draagarmen/veerpootrubbers etc. Had in mijn model van '97 ook dat die allemaal aan vervanging toe waren. Dure gein Qua blok en bak zijn die 1.8jes behoorlijk prima, want volgens mij ligt daar gewoon de M56 van Volvo in als bak | |
ArcticBlizzard | zondag 13 mei 2012 @ 16:53 |
Wij hebben er hier eentje uit 96, op gas en met bijna 240.000 op de teller. Afgelopen 10 jaar op het buiten de normale kleine dingen/standaard dingen; De remschijven zijn 1 keer vervangen en 1 keer afgedraai, Dit laatste kwam door een noodstop op de snelweg. Komende week moet ik even een klauw (laten) nakijken. Koppeling op circa 210.000 Schokbrekers volgens mij op iets van 130.000 En ze zijn nog steeds goed. Met de motor nog nooit problemen gehad (even afkloppen). Zelfs niet nadat de isolatiemat in brand heeft gestaan (vanwege een acculader). De auto gaat wel vrij rap door accu's heen vind ik. Persoonlijk vind ik de auto wat lawaaiig, zeker wanneer je hem vergelijkt met bv een V50. Ik vind de vering ook niet echt prettig. Maar het is een uiterst betrouwbare auto welke erg goedkoop is in het onderhoud. | |
r8v2 | zondag 13 mei 2012 @ 22:28 |
Woensdag t/m zondag met Slak en Huisje® naar de 24H van de Nurburgring . | |
IrishBastard | zondag 13 mei 2012 @ 23:09 |
Vreemd hè Zit bijna 10 jaar ontwikkeltijd tussen, en de nieuwprijzen verschillen ook wel wat lijkt me Verder is de vering inderdaad wat zacht, standaard. Onderhoudskosten (ook qua onderdelen) liggen niet heel hoog, maar er zijn wel wat zaken die mogelijk aan vervanging toe zijn. Houd daar dus even rekening mee | |
H-D | zondag 13 mei 2012 @ 23:11 |
Heeft ie eigenlijk een starre achteras of onafhankelijke ophanging? | |
IrishBastard | zondag 13 mei 2012 @ 23:13 |
Multilink. | |
H-D | zondag 13 mei 2012 @ 23:17 |
Oh nice. Al is ie wss ook een beetje jong voor starre ophanging of doen ze dat nog wel her en der? Geen idee eigenlijk. | |
ArcticBlizzard | maandag 14 mei 2012 @ 09:35 |
Ik dacht dat de vergelijking met de V50 ter illustratie handig zou zijn, een ijkpunt is handig. Duizendmaal mijn nederige excuses oh grote meester der volvo's........ En de huidige mustang is een leuk voorbeeld van een auto die over een starre achteras beschikt. | |
IrishBastard | maandag 14 mei 2012 @ 09:38 |
Stel je aan zeg Ik snap best wat je bedoelt, maar het gaat wel over een auto van 16 jaar oud. Als je hem in dezelfde klasse/bouwjaar vergelijkt (bijvoorbeeld met een Civic ofzo) dan is hij nog best stil | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 09:46 |
Bij zo'n auto is dat ook wel lekker natuurlijk. | |
Spaansehollandboy | maandag 14 mei 2012 @ 12:25 |
Ik heb een vraagje, ik wil over 1 maand een volvo s60 2.4 170pk aanschaffen op LPG, iemand tips of suggesties waar ik op moet letten? | |
Bart-Willem | maandag 14 mei 2012 @ 16:57 |
Hoe krijg je dat voor elkaar? Van opa geweest ofzo? @ Hyman: was 't een bijbaantje of werk je al fulltime? En hoezo is een 850 goedkoper in vaste lasten? | |
Hyman | maandag 14 mei 2012 @ 19:09 |
Bijbaantje een s40 op gas is duurder p/m dan een 850 op benzine per maand qua vaste lasten. Alleen betaalt mn pa dus de wegenbelasting, en ik de rest. Maar omdat ik dus minder ga rijden heb ik eigenlijk geen auto meer nodig op LPG. Daarom dacht ik, als ik de S40 verkoop, en voor rond 2k een 850 koop, dan rij ik wel iets diks. en heb ik (weliswaar eenmalig) centen over. Alleen zal ik wel vaker de fiets moeten pakken, dus elke dag weer naar het station toe fietsen Dan komt het neer op 1 a 2 tripjes per week naar het volgende dorpje. (mits mijn volgende bijbaantje daar is) | |
Hyman | maandag 14 mei 2012 @ 19:11 |
Alleen vraag ik me af of die benzinekosten opboxen tegen 4 keer per maand LPG tanken. Ik kan natuurlijk zodra ik mn werk heb gewoon de S40 houden mja. twijfels. | |
Apuleius | maandag 14 mei 2012 @ 19:59 |
Ik dacht even een mooie en gedetailleerde foto te maken van de vandaag opgehaalde Volvo. Hiep hiep hoera voor het Polaroid tablet. ² Morgen nog maar een poging wagen, maar dan iets dichterbij. Maar goed, ik ben er erg blij mee, dus allemaal nog hartelijk bedankt voor het meedenken! | |
H-D | maandag 14 mei 2012 @ 20:37 |
Wel heel chill dat je vader de mrb betaalt! |