Zo, helemaal bijgelezen... en nu dus nog meer vragen (kwam van alles tegen waarbij ik dacht "oh ja, da's ook nog een open eindje"...), schiet lekker op

Ik vind de eventuele tweelingzus-theorie te stom voor woorden, dus hoop echt dat ze dat niet doen.
Ik zie het nu zo dat er 3 clubjes zijn van mensen die met elkaar verbonden zijn: de liars, de slachtoffers van Alison (Mona, Lucas, Jenna, (en Toby?)) en de zeg-maar oudejaars die kennelijk ook allemaal met elkaar verbonden zijn (Melissa, Gerreth, Jason, Ian).
Het zou passend zijn dat Mona een soort verbond heeft met alle andere losers om wraak te nemen op de populaire meisjes: A dus. Dit kan dermate uit de hand gelopen zijn dat Alison iets teveel slachtoffer is geworden. Maar ik zie ook nog wel iets rond die laatste groep, die kennelijk fout bezig waren (met video's en jonge meisjes enzo) en mogelijk gechanteerd werden door Alison, waardoor zíj achter haar dood zitten (het A verhaal staat hier dan dus eigenlijk los van). Waarom zei Ian bijvoorbeeld in die toren "ik doe dit juist in het belang van Melissa"? Wat zou Melissa nou in godsnaam met Mona te maken kunnen hebben?!
Oftewel: ik denk dat er eigenlijk twee verhalen door elkaar heen lopen, het toeval wil alleen dat verhaal 2 helpend is voor A, aangezien die gevoed wordt door leugens en geheimen. (snappen jullie me nog?)
Alle overige personen zijn voor mij voorlopig alleen maar opvulling, zij zijn nodig om leugens en geheimen over/voor te hebben (anders heeft A niets in handen) of om rookgordijnen op te trekken (loze verhaaltjes zoals dat stelende broertje of die jongen met die blauwe plekken). Voorlopig zie ik dus geen betrokkenheid door één van de ouders (mogen die van Aria alsjeblieft weg? wat zijn die saai), Ezra, Caleb (

), Wren (

), Maya, Paige, die tennisjongen, die vechtsportjongen, Noel, dat broertje van Aria, etc. Maar ook dat heb ik vast helemaal verkeerd gezien...

5 juni he? Hij staat genoteerd...